Отправляет email-рассылки с помощью сервиса Sendsay
  Все выпуски  

Вступившие в силу документы в среду 10 Апреля 2013 г.


НОВОСТИ КОРПОРАТИВНОГО САЙТА
"WWW MDOFFICE"  
по вопросам внешнеэкономической деятельности в Украине
на 10/04/2013
Вступившие в силу документы в среду 10 Апреля 2013 г.

1.№ 430 от 27-03-2013 В╕домчий документ
Про затвердження Порядку роботи податкових пост╕в, установлених на п╕дпри╓мствах суб'╓кт╕в господарювання, як╕ використовують речовини, що використовуються як компоненти моторних палив та отримуються за нульовою ставкою акцизного податку або ввезен╕ на митну територ╕ю Укра╖ни без сплати акцизного податку, як сировину для виробництва у х╕м╕чн╕й промисловост╕, форм Дов╕дки про прогнозований обсяг речовин, як╕ плану╓ться отримати в╕д п╕дпри╓мства-виробника або ввезти на митну територ╕ю Укра╖ни, Дов╕дки про ц╕льове використання як сировини для виробництва у х╕м╕чн╕й промисловост╕ речовин, що використовуються як компоненти моторних палив, та Журналу обл╕ку погашення податкових вексел╕в
"ОВУ" № 25,ст. 857 от 09-04-2013
Действует с 10-04-2013

2.№ 115 от 20-02-2013 В╕домчий документ
Про затвердження Порядку проведення атестац╕╖ суб'╓кт╕в господарювання на право виробництва та реал╕зац╕╖ нас╕ння ╕ садивного матер╕алу, Положення про Державний ре╓стр виробник╕в нас╕ння ╕ садивного матер╕ал
"ОВУ" N 25, ст. 846 от 09-04-2013
Действует с 10-04-2013


MDoffice

Изменения в нормативной базе MDOffice за период c 01.04.2013 по 10.04.2013

Документы, которые вносили изменения, по разделам:
Нетарифное регулирование
1. Група ризику Черкаська митниця
№ 56 от 11.03.2013 Документ митниц╕
"Щодо удосконалення роботи за напрямком контролю правильност╕ визначення митно╖ вартост╕ товар╕в"
2. Об'╓кти державного ц╕нового регулювання
№ 181 от 04.03.2013 Постанови Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни
"Про затвердження перел╕ку об'╓кт╕в державного ц╕нового регулювання з визначенням пер╕од╕в такого регулювання у 2013 - 2014 роках"
3. Класиф╕кац╕я товар╕в
№ 11.1/4-16.2/2882-ЕП от 28.03.2013 Листи ДМСУ
"Про внесення зм╕н до листа Держмитслужби в╕д 05.03.2013 N 11.1/2-16.2/2165-ЕП"
№ 11.1/3-16/3031-ЕП от 02.04.2013 Листи ДМСУ
"Щодо митного оформлення в╕дход╕в соняшника"
Классификаторы
нет изменений
Новые / модифицированные документыКол.
В╕домчий документ40
Документ МЗЕЗ76
Документ митниц╕4
Документ по сертиф╕кац╕╖1
Документ Податково╖ Адм╕н╕страц╕╖3
Закони Укра╖ни5
Коментар╕ фах╕вц╕в3
Листи ДМСУ24
М╕журядова угода5
Накази ДМСУ10
Невизначений1
Постанови Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни31
Распорядження10
Ставки мита1
Таможенное законодательство России1
Укази Президента1
ВСЕГО:216


MDoffice

* Документ дня: Митний вiд 13.03.2012 № 4495-VI Митний кодекс Укра╖ни

Количество просмотров: 45 (за период c 00:00 по 18:00 10/04/13), всего просмотров: 1286
Митний вiд 13.03.2012 № 4495-VIКодекси
Митний кодекс Укра╖ни
Вступил в силу с 01.06.2012
• Все хиты документов


MDoffice

Импорт в Украину растет из-за внутренних «оффшоров» — эксперт

   Украине нужно решать не только проблему внешних офшоров (в т.ч. через принятие парламентом закона о трансфертное ценообразование), но и внутренних офшоров.

   Такое мнение «Экономической правде» озвучил председатель комитета предпринимателей в сфере внешнеэкономической деятельности при Торгово-промышленной палате Украины, председатель совета Ассоциации экспортеров и импортеров «ЗЕД» Сергей Свистиль .

   «Сегодня импорт более рентабельным, чем экспорт, в том числе благодаря возможности использования в цепи продажи импортированного товара субъектов, имеющих налоговые преимущества.

   То есть в Украине не решен вопрос «внутреннего оффшора», с помощью которого можно и оптимизировать налоги «, — констатировал эксперт.

   С. Свистиль также обратил внимание, что если в полном объеме выполнять положения «трансфертного» закона по анализу рыночных и обычных цен, тогда Министерству доходов и сборов следует иметь разветвленную систему учреждений для экспертизы.

   «Это возможно на основе разумного соотношения затрат к наполнению бюджета», — уточнил специалист.

   Представители Торгово-промышленной палаты также указал на то, что Украина до сих пор не имеет современной концепции внешнеэкономической деятельности.

   «Мы боремся с накоплением прибыли за пределами страны вместо того, чтобы создавать соответствующие благоприятные условия в Украине. Во всяком случае — это вариант для концепции», — отметил эксперт.

   Напомним, что с 1 января 2014 ставка налога на прибыль в Украине снизится до 16%, что меньше, чем ставка корпоративного налога во Франции, Германии, Австрии, Италии.

   Как отмечал руководитель проектов украинского представительства международной консалтинговой компании zeb / Тарас Тищенко, учитывая это теоретически существует возможность повышения «оптимизационной» заинтересованности иностранного капитала в Украине.

   «Но это в большей степени зависит от общей привлекательности украинской экономики — с точки зрения экономического роста, риска девальвации (заведение в Украину валютной выручки сверх лимитов валютной позиции будет требовать продажи излишков), стабильности прав собственности, законодательства, судебной системы и т.д.» , — констатировал эксперт.

Экономические известия

Импортеры заждались упрощения «растаможки» и активизации пост-аудита

   Вступление в силу нового Таможенного кодекса в середине прошлого года пока не привело к ожидаемому увеличению масштабов пост-аудита субъектов внешнеэкономической деятельности (ВЭД) со стороны таможенных органов. А должно было.

   Если по итогам первой половины 2012 г. таможенники осуществили чуть более 600 документальных проверок предприятий, то в целом по итогам прошлого года — 1260. Примерно такая же динамика сохраняется и в текущем году. Как сообщили «╕» в Миндоходов, на протяжении января-первой половины марта проверок было 306.

   Напомним, что новый Таможенный кодекс закрепил за таможней право в течение трех лет проверять субъектов ВЭД после таможенного оформления товаров (то есть уже внутри страны).

   Целесообразность расширения прав таможни мотивировались желанием государства сместить акцент с проверок при ввозе товаров в Украину (предусмотрено сокращение времени на осмотр грузов таможенниками, уменьшение количества необходимых подтверждающих документов для предпринимателей и т.д.) на пост-аудит-контроль (включает в т.ч. анализ корректности определения таможенной стоимости и т.д.).

   По замыслу это должно было способствовать ускорению движения товаров через таможенную границу и упростить жизнь добросовестным налогоплательщиками.

   В развитых странах пост-аудит обеспечивает обычно более 30% всех таможенных платежей. Во Франции, например, таможенники полномасштабно проверяют лишь около 5% импорта при его ввозе в страну. Остальные 95% подлежат контролю в течение 1-3 лет после оформления таможенных документов. В США, скажем, в полтора раза меньше таможенников, чем в Украине, но американцы обслуживают в десятки раз больше субъектов ВЭД (около 500 тыс.). Происходит это, прежде всего, благодаря пост-аудиту.

   Как рассказал «╕» руководитель группы таможенных процедур и международной торговли, менеджер отдела налогового и юридического консультирования KPMG в Украине Виталий Науменко, как такого переноса акцента на документальные проверки таможенными органами в Украине не произошло (чем в итоге и может объясняться «неувеличение» количества проверок — ред.).

   Это же подтверждает и юрист юркомпании «Правозащита Украина» Ольга Николаенко. «Это осталось декларативным нововведением Таможенного кодекса», — констатирует правовед.

   Науменко также указывает на отсутствие опубликованных обобщенных консультаций о практическом применении отдельных норм таможенного законодательства по пост-аудиту, а это повышает риски компаний. Соответственно, результаты проверок могут становиться для налогоплательщиков не очень приятным сюрпризом.

   Но насколько ощутимыми для предприятий являются финансовые санкции, которые применяют таможенники? С одной стороны, старший юрист налоговой практики юридического бюро «Егоров, Пугинский, Афанасьев и партнеры» Александр Майданик отмечает, что сумма доначислений для предприятий при проверках может быть существенной.

   «Часто основанием для доначисления является не налоговая оптимизация со стороны импортера, а низкое качество налогового и таможенного законодательства (например, отсутствие четких правил включения в таможенную стоимость лицензионных платежей или части расходов на транспортировку товара)», — уточняет юрист.

   С другой стороны, по словам менеджера отдела налоговых и юридических услуг PwC Украина Роберта Зелди, вряд ли уместно говорить, что пост-аудит превратился в инструмент давления на предприятия.

   Определенным образом этот тезис подтверждают и «пост-аудитные» доходы бюджета. Как сообщили «╕» в Миндоходов, в 2012 г. по результатам документальных проверок в госбюджет налогоплательщиками перечислено 102 млн. грн. Дополнительный фискальный эффект от самостоятельного декларирования налогоплательщиками роялти и лицензионных платежей составил около 178,1 млн. грн. «Благодаря повышению уровня налоговой культуры налогоплательщиков, вследствие их самостоятельного обращения в таможенные органы по поводу доначислений налоговых обязательств (кроме доплаты роялти и лицензионных платежей), в бюджет дополнительно поступило более 51 млн. грн.», — дополняют довольно фискалы.

   При этом по данным Миндоходов, 90% контрольных мероприятий, осуществленных таможенниками на протяжении 2012 г. — первой половины марта 2013 г., приводили к доначислению налогоплательщикам денежных обязательств — налогов и штрафов.

   «Решение о проведении документальной проверки предшествует обстоятельный анализ всех аспектов внешнеэкономических операций налогоплательщика, которые могут повлиять на законность их осуществления», — уточняют в фискальном ведомстве.

   Что принесет в пост-аудитном контексте объединения таможни и налоговой в рамках Министерства доходов и сборов? По мнению Майданика, для бизнеса потенциальная польза от такого шага была бы в том случае, если бы министерство создало систему, при которой во время одной проверки изучались и налоговые, и таможенные вопросы.

   «Требование об одновременном проведении плановых проверок налоговыми и таможенными органами уже ранее существовала в законодательстве, но она почти не применялась на практике», — констатирует юрист.

   По его словам, ожидаемое упрощение обмена информации между налоговой и таможней станет особенно актуальным для государства после внедрения законодательства о трансфертном ценообразовании, поскольку налоговики получат возможность контролировать цены продажи товаров на экспорт в онлайн-режиме, выявлять случаи реализации товаров по заниженным ценам на связанные компании-нерезиденты.

   Автор: Василий ПАСОЧНИК

Экономические известия

Отмена уголовной ответственности за контрабанду не поспособствовала наполнению бюджета

    За прошлый год таможенные органы завели десятки тысяч дел о нарушении таможенных правил на сумму 1,99 млрд грн. При этом взыскать в госбюджет по решению судов удалось лишь 126 млн грн.

   Декриминализация ответственности за контрабанду, введенная в январе 2012 года, не принесла ощутимой пользы государству и легальному сектору экономики. Об этом в статье для ZN.UA пишут экономические обозреватели Александр Дубинский и Юрий Сколотяный.

   Так, за контрабанду вместо уголовной ответственности были установлены крупные финансовые санкции — штраф в размере 100% от стоимости выявленного контрабандного товара с его конфискацией, а также с конфискацией товаров и транспортных средств со специально изготовленными хранилищами, использовавшимися для перевозки. За повторное в течение года совершение одним и тем же лицом аналогичного нарушения размер штрафа тоже удваивается (200% стоимости контрабандных товаров).

   По данным Гостаможслужбы, в прошлом году таможенными органами было заведено 23386 дел о нарушении таможенных правил на сумму 1,99 млрд грн. При этом в госбюджет в результате исполнения постановлений судов и таможен в соответствующих делах перечислены средства на сумму 126,6 млн грн: 21 млн грн — от взысканных штрафов, 105,6 млн — от реализации конфискованного имущества, валютных ценностей и средств с депозитов СБУ.

   "Лишение свободы за то же уклонение от уплаты налога предусмотрено законодательством США (до 5 лет), законодательством ФРГ (до 10 лет) и т.п. В Украине же при нанесении ущерба государству на сотни миллионов гривен можно обойтись полумиллионным штрафом, что, конечно же, не может не привлекать потенциальных махинаторов", - отмечают авторы статьи.

ZN,UA

Гостаможслужба письмом уведомила таможни о взимании пошлин на ввоз автомобилей

   Государственная таможенная служба Украины направила в адрес руководителей таможенных органов письмо с уведомлением о решении Межведомственной комиссии по международной торговле (МКМТ) от 28 апреля 2012 года, сообщение о котором опубликовано 14 марта текущего года, о введении специальных пошлин на импорт легковых автомобилей.

   В письме, датированном 2 апреля 2013 года, текстом которого располагает агентство "Интерфакс-Украина", напоминается, что решение МКМТ о взимании пошлин вступает в силу через 30 дней с момента публикации сообщения о нем в газете "Урядовый курьер" (т.е. с 13 апреля – ИФ).

   Специальные пошлины сроком на три года вводятся на импорт в страну новых легковых автомобилей с бензиновыми двигателями объемом 1000-1500 куб. см в размере 6,46% и 1500-2200 куб. см – 12,95% вне зависимости от страны происхождения и экспорта.

   К письму Гостаможслужбы прилагается сообщение о решении МКМТ, которое было опубликовано в "Урядовом курьере" 14 марта.

   "Похоже, мы становимся свидетелями того, что таможенные органы, впервые в истории Украины, будут исполнять не решения органов власти, а только сообщения о них, даже не располагая текстами самих решений, и соответственно, не зная, что в них указано. По крайней мере, об этом свидетельствует письмо Гостаможслужбы, в котором в качестве "руководства к действию" для таможен, приложением к письму указано именно сообщение о применении специальных мер", - прокомментировали письмо партнеры юридической фирмы "Легато" Александр Величко и Юрий Филь.

   Юристы также обращают внимание, что в письме Гостаможслужбы Украины не называет конкретных сроков начала взимания пошлин.

   Как сообщалось, А.Величко и Ю.Филь обратились в Окружной суд Киева с иском о неправомерности публикации объявления о введении спецпошлин на автомобили без публикации текста самого решения.

   В этой связи юристы также считают, что факт публикации объявления не может считаться началом 30-дневного срока, после завершения которого решение МКМТ вступит в силу, поскольку само решение опубликовано не было.

   Предварительное заседание суда намечено на 11 апреля.

interfax

Де шукати вир╕шення суперечок ╕з Держслужбою ╕нтелектуально╖ власност╕

   Вищий спец╕ал╕зований суд Укра╖ни з розгляду цив╕льних ╕ крим╕нальних справ наголошу╓ на тому, що в суперечках, як╕ виникають у сфер╕ використання об’╓кт╕в авторського ╕ сум╕жних прав, суд зд╕йсню╓ захист цив╕льних прав та ╕нтерес╕в суб’╓кт╕в. Тому так╕ спори знаходять сво╓ розв'язання в порядку цив╕льного судочинства ╕ те, що в╕дпов╕дачем у справ╕ може виступати Державна служба ╕нтелектуально╖ власност╕ Укра╖ни як орган державно╖ влади (суб’╓кт владних повноважень) – не ма╓ значення, оск╕льки характер спору ╓ цив╕льним.
Водночас, за правилами цив╕льного судочинства спори, що виникають у сфер╕ використання ╕нших об’╓кт╕в права ╕нтелектуально╖ власност╕, де обов’язковою ╓ державна ре╓страц╕я права, за позовами до Державно╖ служби ╕нтелектуально╖ власност╕ Укра╖ни як органу державно╖ влади залежно в╕д предмета та п╕дстави позову ╕ за наявност╕ публ╕чно-правового характеру спору розгляду не п╕длягають.

   Постанова Пленуму ВССУ в╕д 01.03.13 р. № 3

Все о бухгалтерском учете

«Книжкова» п╕льга з ПДВ – лише для сво╖х

   Фах╕вц╕ ДПСУ роз’яснили, за яких умов юрособа — виробник друкованих ЗМ╤, книжок, учн╕вських зошит╕в, п╕дручник╕в та навчальних пос╕бник╕в (дал╕ – друкована продукц╕я) ма╓ право на п╕льгу з ПДВ.
Так, вони наголосили, що п╕д терм╕ном «видання (книга) в╕тчизняного виробництва» сл╕д розум╕ти друковану продукц╕ю, яку виготовили в Укра╖н╕ п╕дпри╓мства, засновники яких – м╕сцев╕ резиденти.
Тобто на зв╕льнення друковано╖ продукц╕╖ в╕д обкладення ПДВ год╕ спод╕ватися суб’╓ктам видавничо╖ д╕яльност╕, бодай одним ╕з засновник╕в яких ╓ нерезидент. Кр╕м того, указану п╕льгу не надають виданням еротичного характеру.

   Лист ДПСУ в╕д 01.03.13 р. № 1232/А/15-3114

Все о бухгалтерском учете

Держл╕кслужба берегтиме ╕нформац╕ю про ╕мпортер╕в л╕к╕в як з╕ницю ока

   До уваги суб’╓кт╕в господарювання, як╕ ╕мпортують л╕карськ╕ засоби. Внесли зм╕ни до Перел╕ку в╕домостей, що м╕стять службову ╕нформац╕ю в Держл╕кслужб╕ Укра╖ни, затвердженого наказом Держл╕кслужби в╕д 04.02.13 р. № 155.
Тепер в╕дпов╕дний статус отримали в╕домост╕ про суб'╓кт╕в господарювання, що:
— надходять до Держл╕кслужби Укра╖ни для отримання л╕ценз╕╖ з ╕мпорту л╕карських засоб╕в;
— отриман╕ в результат╕ зд╕йснення державного нагляду (контролю) ╕мпорту л╕карських засоб╕в.

   Наказ Держл╕кслужби Укра╖ни в╕д 28.02.13 р. № 256. Набрав чинност╕ 01.03.13 р.

Все о бухгалтерском учете

Нардеп предлагает дать определение СТС на уровне Закона

   

Несмотря на криминализацию в 2010 г. приобретения и сбыта СТС, на законодательном уровне так и не было дано четкого определения таких средств получения информации.



   Татьяна Слюз позавчера зарегистрировала проект № 2753 о внесении изменений в статью 9 Закона «О лицензировании определенных видов хозяйственной деятельности» относительно урегулирования отдельных вопросов в сфере обращения специальных технических средств получения информации (далее - СТС).

   «В качестве СТС изымаются дешевые «китайские устройства» в виде брелков, часов, ручек или зажигалок со встроенными видеокамерами и регистраторами, которые заказывались в зарубежных интернет-магазинах и доставлялись в Украину почтовыми отправлениями», - отмечает депутат в пояснительной записке.

   Проектом предлагается установить, что перечень и критерии отнесения изделий к специальным техническим средств для снятия информации с каналов связи, других средств негласного получения информации, определяются Камином.

   Кроме того, ст. 9 дополняется определением, согласно которому СТС для снятия информации с каналов связи, другие средства негласного получения информации - это техсредства, оборудование, аппаратура, приборы, устройства, препараты и другие изделия, специально созданные, разработанные, запрограммированные или модернизированные для выполнения задач по негласному получению информации при осуществлении ОРД, разведывательной или контрразведывательной деятельности.

   Отмечается, что многофункциональность, миниатюрность, возможность использования для негласного получения информации изделий межотраслевого и бытового назначения не могут быть основаниями для определения изделия, как СТС негласного получения информации.

www.ligazakon.ua

М╕ндоход╕в: Щодо особового складу

МIНIСТЕРСТВО ДОХОДIВ I ЗБОРIВ УКРА╥НИ
Департамент митно╖ справи


08.04.2013 N 13/2-495-ЕП

Керiвникам митних органiв,
Державного науково-дослiдного iнституту митно╖ справи
Центру пiдвищення квалiфiкацi╖, перепiдготовки працiвникiв та кiнологi╖ Держмитслужби


Щодо особового складу

Для керiвництва в роботi Управлiння кадрово╖ роботи Департаменту митно╖ справи Мiнiстерства доходiв i зборiв Укра╖ни направля╓ структуру Департаменту митно╖ справи Мiнiстерства доходiв i зборiв Укра╖ни, а також список керiвникiв, якi вiдповiдно до наказу Мiнiстра доходiв i зборiв Укра╖ни Клименка О.В. призначенi до Департаменту.

Додаток: на 6 арк.

Заступник начальника Управлiння кадрово╖ роботи - начальник вiддiлу В.В.Касьян
  Додаток до листа
08.04.2013 N 13/2-495-ЕП

Структура Департаменту митно╖ справи Мiнiстерства доходiв i зборiв Укра╖ни та iнформацiя щодо керiвникiв Департаменту

Посада ПIБ Примiтки
Директор Департаменту митно╖ справи Дороховський Олександр Миколайович
Заступник директора Департаменту митно╖ справи Гутник Анатолiй ╢вгенiйович
Начальник Управлiння органiзацi╖ митного контролю та оформлення Тимоф╓╓в Iгор Володимирович
Заступник начальника Управлiння органiзацi╖ митного контролю та оформлення Пашко Павло Володимирович
Начальник вiддiлу митного контролю транспортних засобiв i товарiв громадян Управлiння органiзацi╖ митного контролю та оформлення Золотарьов Iгор Анатолiйович
Начальник вiддiлу органiзацi╖ роботи митних посередникiв Управлiння органiзацi╖ митного контролю та оформлення Новохатська Ганна Сергi╖вна
Начальник вiддiлу органiзацi╖ митного оформлення Управлiння органiзацi╖ митного контролю та оформлення Заколодяжний Вiталiй Вiталiйович
Начальник вiддiлу спецiальних митних процедур Управлiння органiзацi╖ митного контролю та оформлення Очерет Андрiй Юрiйович
Начальник вiддiлу забезпечення функцiонування пунктiв пропуску та зон митного контролю Управлiння органiзацi╖ митного контролю та оформлення Мальчик Григорiй Дементiйович
Начальник вiддiлу застосування митних режимiв Управлiння органiзацi╖ митного контролю та оформлення Муратов Iгор Михайлович
Начальник вiддiлу декларування товарiв Управлiння органiзацi╖ митного контролю та оформлення Москаленко Олександр Петрович
Начальник вiддiлу контролю за перемiщенням товарiв Управлiння органiзацi╖ митного контролю та оформлення Мальнов Валерiй Сергiйович
Заступник начальника Управлiння органiзацi╖ митного контролю та оформлення - начальник вiддiлу органiзацi╖ митного контролю в пунктах пропуску Сербайло Анатолiй Iштванович
Начальник вiддiлу нетарифного регулювання Управлiння органiзацi╖ митного контролю та оформлення Муромцев Леонiд Миколайович
Начальник вiддiлу захисту прав iнтелектуально╖ власностi та експортного конролю Управлiння органiзацi╖ митного контролю та оформлення Рябець Павло Анатолiйович
Заступник директора Департаменту митно╖ справи - начальник Управлiння митно╖ вартостi, класифiкацi╖ товарiв та заходiв регулювання ЗЕД Прокопенко Ярослав Петрович
Заступник начальника Управлiння митно╖ вартостi, класифiкацi╖ товарiв та заходiв регулювання ЗЕД Департаменту митно╖ справи Стецюк Вячеслав Олександрович
Начальник вiддiлу контролю класифiкацi╖ товарiв Управлiння митно╖ вартостi, класифiкацi╖ товарiв та заходiв регулювання ЗЕД Департаменту митно╖ справи Андр╓╓в Данiiл Володимирович
Начальник вiддiлу попереднiх рiшень та класифiкацiйно╖ роботи Управлiння митно╖ вартостi, класифiкацi╖ товарiв та заходiв регулювання ЗЕД Департаменту митно╖ справи Мокреньов Володимир Олександрович
Начальник вiддiлу ведення Укра╖нсько╖ класифiкацi╖ товарiв зовнiшньоекономiчно╖ дiяльностi Управлiння митно╖ вартостi, класифiкацi╖ товарiв та заходiв регулювання ЗЕД Департаменту митно╖ справи вакансiя
Заступник начальника управлiння Управлiння митно╖ вартостi, класифiкацi╖ товарiв та заходiв регулювання ЗЕД -начальник вiддiлу органiзацi╖ контролю за визначенням митно╖ вартостi Каркiна Олена Володимирiвна
Начальник вiддiлу аналiзу i контролю митно╖ вартостi Управлiння митно╖ вартостi, класифiкацi╖ товарiв та заходiв регулювання ЗЕД Департаменту митно╖ справи Суворов Владислав Володимирович
Начальник вiддiлу забезпечення цiновою iнформацi╓ю з питань митно╖ вартостi Управлiння митно╖ вартостi, класифiкацi╖ товарiв та заходiв регулювання ЗЕД Департаменту митно╖ справи вакансiя
Начальник вiддiлу митно-тарифного регулювання Управлiння митно╖ вартостi, класифiкацi╖ товарiв та заходiв регулювання ЗЕД Департаменту митно╖ справи Демченко Вiктор Iванович
Начальник вiддiлу походження товарiв Управлiння митно╖ вартостi, класифiкацi╖ товарiв та заходiв регулювання ЗЕД Департаменту митно╖ справи вакансiя
Начальник вiддiлу ведення митного тарифу Укра╖ни Управлiння митно╖ вартостi, класифiкацi╖ товарiв та заходiв регулювання ЗЕД Костенко Олег Леонiдович
Начальник вiддiлу контролю за оформленням енергоносi╖в Управлiння митно╖ вартостi, класифiкацi╖ товарiв та заходiв регулювання ЗЕД Нiкола╓в Сергiй Сергiйович
Начальник Управлiння боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями вакансiя
Заступник начальника Управлiння боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями вакансiя
Начальник вiддiлу оперативного реагування та боротьби з контрабандою Управлiння боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями Максимкiн Iлля Олександрович
Начальник вiддiлу монiторингу та контролю за дотриманням митного законодавства Управлiння боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями Коломацький Сергiй Григорович
Начальник вiддiлу Нацiонального вузла зв'язку Управлiння боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями Неволя Лариса Микола╖вна
Начальник вiддiлу планування та координацi╖ роботи Управлiння боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями Постоюк Олександр Олексiйович
Начальник мiжрегiонального вiддiлу "Схiд" Управлiння боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями Сарлачан Владислав Миколайович
Начальник мiжрегiонального вiддiлу "Пiвдень" Управлiння боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями Полiщук Дмитро Володимирович
Начальник мiжрегiонального вiддiлу "Захiд" Управлiння боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями Рибаченко Iгор Якович
Начальник мiжрегiонального вiддiлу "Центр" Управлiння боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями Гвоздiй Юрiй Анатолiйович
Заступник начальника управлiння боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями -начальник вiддiлу провадження у справах про порушення митних правил вакансiя
Начальник вiддiлу адмiнiстративно╖ допомоги Управлiння боротьби з контрабандою та митними правопорушеннями Ренжина Валентина Володимирiвна
Начальник управлiння кадрово╖ роботи вакансiя
Заступник начальника Управлiння кадрово╖ роботи вакансiя
Начальник вiддiлу кадрового забезпечення Департаменту Управлiння кадрово╖ роботи вакансiя
Заступник начальника Управлiння кадрово╖ роботи - начальник вiддiлу кадрового забезпечення митниць Касьян Володимир В'ячеславович
Начальник вiддiлу органiзацiйно-контрольно╖ роботи Управлiння кадрово╖ роботи Головецька Наталiя Микола╖вна
Начальник вiддiлу органiзацi╖ професiйно╖ пiдготовки Управлiння кадрово╖ роботи Галушко Наталiя Петрiвна
Начальник Управлiння аналiзу ризикiв та аналiтично╖ роботи вакансiя
Заступник начальника Управлiння аналiзу ризикiв та аналiтично╖ роботи вакансiя
Начальник вiддiлу координацi╖ та розвитку системи управлiння ризиками Управлiння аналiзу ризикiв та аналiтично╖ роботи Брендак Алiна Iванiвна
Начальник вiддiлу розробки профiлiв ризику Управлiння аналiзу ризикiв та аналiтично╖ роботи Булана Вiталiя Володимирiвна
Заступник начальника Управлiння аналiзу ризикiв та аналiтично╖ роботи - начальник вiддiлу аналiтично╖ роботи у сферi ЗЕД Демченко Сергiй Семенович

Нагадування! ДМСУ: Про узгодження процедури оформлення ╕мпортних товар╕в у тар╕ ╕ пакувальних матер╕алах

ДЕРЖАВНА МИТНА
СЛУЖБА УКРА╥НИ

29.05.2012 р. N 12/2-12.2/1762-ЕП

Начальнику Ки╖всько╖ рег╕онально╖ митниц╕, начальникам митниць

    Для кер╕вництва в робот╕ пов╕домля╓мо, що Державною еколог╕чною ╕нспекц╕╓ю Укра╖ни листом в╕д 22.05.2012 N 2/1-6/673 (коп╕я дода╓ться) узгоджено процедуру оформлення ╕мпортних товар╕в у тар╕ i пакувальних матер╕алах (дал╕ - товари), в╕дпов╕дно до яко╖ митниц╕ щотижнево передають до п╕дрозд╕л╕в Держеко╕нспекц╕╖ Укра╖ни ╕нформац╕ю про оформлен╕ за електронною вантажною митною декларац╕╓ю (дал╕ - ЕВМД) товари ╕з зазначенням:

    - номеру ЕВМД;

    - к╕лькост╕ i опису товару;

    - в╕домост╕ з графи 31 ЕВМД про тару i упаковку.

    Прошу в тижневий терм╕н погодити з в╕дпов╕дними постами еколог╕чного контролю Держеко╕нспекц╕╖ форму, обсяг та конкретний терм╕н подач╕ ╕нформац╕╖.

    Додаток: на 1 арк.

Директор Департаменту орган╕зац╕╖
митного контролю та оформлення
С.М.Сьомка

 



MDoffice

Индивидуальная налоговая консультация: действительно ли она защитит

В╕дтворення матер╕алуу будь-як╕йформ╕ повн╕стю або частково можливолише з письмового дозволу газети «╤нтерактивна бухгалтер╕я».

 

╤ндив╕дуальна податкова консультац╕я: чи справд╕ вона захистить

Ус╕ вже звикли, що одним ╕з «баст╕он╕в» захисту платника податк╕в ╓ ╕ндив╕дуальна податкова консультац╕я (дал╕ — ╕ндив╕дуальна консультац╕я). Принаймн╕, кожен щонайменше хоча б раз чув, що т╕льки-но такуроздобути та д╕яти за ╖╖ приписами — ╕ жодна перев╕ркане страшна. Такий соб╕ щит,захисник, рят╕вник. Та чи справд╕ цетак ╕ чи варто дослухатися до порад бухгалтерських видань й аудиторських ф╕рм обзавестися ╕ндив╕дуальноюконсультац╕╓ю?..

 

Статус ╕ндив╕дуально╖ консультац╕╖

Зг╕дно з пп. 14.1.172 ПКУ,податкова консультац╕ядопомога контролюючогооргану конкретному платнику податк╕встосовно практичного використанняконкретно╖ норми закону чи нормативно-правового акта з питаньадм╕н╕стрування податк╕в або збор╕в,контроль за справлянням якихпокладено на такий контролюючий орган.

Контролююч╕ органи надають безоплатно за зверненням платник╕в податк╕в консультац╕╖ з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства (п. 52.1ПКУ). А в п. 53.3 ПКУ зазначено, що ╕ндив╕дуальна консультац╕я в письмов╕й або електронн╕й форм╕ ╓ правовим актом╕ндив╕дуально╖ д╕╖, яку можна оскаржити в суд╕. Проте якщоплатник д╕яв в╕дпов╕дно до ╕ндив╕дуально╖ консультац╕╖, його не можна притягти до в╕дпов╕дальност╕ (п. 53.1 ПКУ).

З наведеного вище виплива╓, що ╕ндив╕дуальна консультац╕я — це допомога платнику податк╕в у вигляд╕ консультац╕╖ з╕ статусом правового акта.

Але ж не нормативно-правового акта! ╤ на цьомунаголошують суди.

На практиц╕

Наприклад, у постанов╕Ки╖вського апеляц╕йного адм╕н╕стративного суду в╕д 06.02.2013 р. у справ╕ №2а-18741/11/2670 зазначено, що,в╕дпов╕дно до норм ПКУ та Кодексу адм╕н╕стративногосудочинства Укра╖ни (дал╕ — КАСУ), ╕ндив╕дуальн╕ консультац╕╖:

  • не мають сили нормативно-правового акта;
  • не породжують для в╕дпов╕дних суб’╓кт╕в настання будь-яких юридичних насл╕дк╕в, не впливають на ╖хн╕ права й обов’язки, а також не ╓ обов’язковими для виконання;
  • не п╕дпадають п╕д предмет адм╕н╕стративного позову, бо не ╓ юридичнозначущими (в╕дсутня безпосередня залежн╕сть виникнення, зм╕ни чи припинення прав й обов’язк╕в особи в╕д ╕ндив╕дуально╖ консультац╕╖).
  • Таким чином, суд д╕йшов висновку, що ╕ндив╕дуальнуконсультац╕ю не можна оскаржити, бо вона не ╓ юридичним документом. Аналог╕чн╕р╕шення були озвучен╕ в постанов╕ Ки╖вського апеляц╕йного адм╕н╕стративного суду в╕д 06.09.2012 р. у справ╕№ 2а-5811/12/2670, ухвал╕ Харк╕вськогоапеляц╕йного адм╕н╕стративного суду в╕д 12.02.2013 р. у справ╕№ 2а-1870/7501/12.

Зв╕сно, ╓ й протилежн╕ судов╕ р╕шення,коли ╕ндив╕дуальн╕ консультац╕╖визнають нед╕йсними. Судова практика стосовно цього питання неоднозначна та суперечлива. Проте головне — суди не визнають ╕ндив╕дуальну консультац╕ю юридичнимдокументом, бо вона необов’язковадля платника податк╕в, якому надана.

Однак якщо платник д╕ятиме в╕дпов╕дно до надано╖ йому ╕ндив╕дуально╖ консультац╕╖, то ПКУ зв╕льня╓ його в╕д в╕дпов╕дальност╕.У тому числ╕, у раз╕ коли вмайбутньому така консультац╕я буде зм╕нена (п.53.1 ПКУ).

╤ начебто можна з╕тхнути з полегшенням. Та не кваптеся, спочатку розбер╕мося, що таке в╕дпов╕дальн╕сть, в╕д яко╖ нас зв╕льняють?

Зг╕дно з п. 111.1 ПКУ, в╕дпов╕дальн╕стьможе бути ф╕нансовою, адм╕н╕стративною та крим╕нальною.

Ф╕нансова в╕дпов╕дальн╕сть— це р╕зноман╕тн╕податков╕ штрафи та/або пен╕. Застосову╓тьсядо платник╕в податк╕в (юридичних ╕ ф╕зичних ос╕б).

Адм╕н╕стративна та крим╕нальна в╕дпов╕дальност╕ застосовуються до посадових ос╕б платник╕в податк╕в (юрос╕б), як╕ в такому аспект╕ не ╓ платниками податку, чи до ф╕зос╕б платник╕вподатк╕в.

Проте жодного слова про зв╕льнення в╕д сплати донарахованого податку.

На практиц╕

Скаж╕мо, платникд╕яв в╕дпов╕дно до отримано╖ ╕ндив╕дуально╖ консультац╕╖. Однак п╕д час перев╕ркирев╕зори Податково╖ не погодилися з висновками ╕ндив╕дуально╖ консультац╕╖ та донарахували податков╕ зобов’язання. Так от, донарахован╕податков╕ зобов’язання в поняття «в╕дпов╕дальн╕сть» не вписуються. Тож виходить, що ╕ндив╕дуальнаконсультац╕я в╕д сплати донарахованого податку не зв╕льня╓.

 

 

Строк д╕╖ ╕ндив╕дуально╖ консультац╕╖

У ╢дин╕й баз╕ податкових знань надана ц╕лком адекватна в╕дпов╕дь щодо цього питання (п╕дкатегор╕я01.2): з урахуванням норм пп. 14.1.172, п. 53.1 ╕ п. 53.3 ПКУ ╕ндив╕дуальна консультац╕я чинна з дня ╖╖ надання по день втрати нею чинност╕. Автратити чинн╕сть вона може за таких п╕дстав:

  • якщо надал╕ така була зм╕нена чи скасована у зв’язку з утратою чинност╕ норми закону, за якою надавалася;
  • з дати набрання законно╖ сили р╕шенням суду, яким визнано ╖╖ нед╕йсною;
  • якщо листом органу ДПС ╖╖ в╕дкликали та/або зам╕нили.

 

 

Узагальнююча й ╕ндив╕дуальна податкова консультац╕я: що головн╕ше

У п. 53.1 ПКУ мовиться про зв╕льненняв╕д в╕дпов╕дальност╕ платника, який д╕яв на п╕дстав╕╕ндив╕дуально╖ й узагальнюючо╖податково╖ консультац╕╖. Проте ПКУ не встановлю╓, яка з них ма╓ б╕льшу юридичну силу.

Що ж робити,коли висновки за цимидокументами р╕зн╕ та платник поста╓ перед дилемою, якому з двох надати перевагу.

За таких обставин варто згадати принцип презумпц╕╖ правом╕рност╕ р╕шеньплатника податку (пп. 4.1.4 ПКУ), де за наявност╕ двох р╕зних точокзору, викладених у нормативно-правовому акт╕, платникподатк╕в може використовувати будь-яку з них. Проте,як ми з’ясували ран╕ше,суди не визнають податков╕ консультац╕╖ нормативно-правовимактом.

Однак, на думку автора, цене буде перешкодою, бо фактично п. 53.1 ПКУ да╓ виб╕р платникуподатк╕в ╕ зв╕льня╓ в╕д в╕дпов╕дальност╕ незалежно в╕д того, якою податковою консультац╕╓ю в╕н скористався.

 

Процедура отримання ╕ндив╕дуально╖ консультац╕╖

Куди подаватизапит на отримання ╕ндив╕дуально╖консуьтац╕╖

З╕ зм╕ступ. 52.4 ПКУ виплива╓, щозапит на отримання ╕ндив╕дуально╖консультац╕╖ сл╕д подавати до одного з перел╕чених орган╕в, а саме до:

  • органу ДПС, у котрому платникперебува╓ на обл╕ку (наприклад, м╕ська, районна ДП╤), чи до митниц╕ за м╕сцем оформлення товар╕в;
  • вищого органу ДПС (наприклад, обласна ДПС) чи вищого митного органу, якому зазначений вище орган п╕дпорядкований;
  • центрального органу виконавчо╖ влади, що реал╕зу╓ державну податкову пол╕тику (ДПСУ), або центрального органу виконавчо╖ влади, який реал╕зу╓ державну пол╕тику у сфер╕ митно╖ справи (ДМСУ).

Сл╕д зазначити, що нараз╕ зд╕йсню╓тьсяреорган╕зац╕я податковогота митного орган╕в в одну структуру — М╕н╕стерство доход╕в ╕ збор╕в. Проте до зак╕нчення реорган╕зац╕╖ вони працюють у звичному режим╕.

Зверн╕ть увагу!

Стосовно цьогопитання в╕дсутня субординац╕я: платник може подавати запит контролюючому органу будь-якого р╕вня.

У як╕й форм╕ подавати запит?

Спец╕ально╖ форми законодавство не встановлю╓. Виходячиз╕ зм╕сту п. 52.3 ПКУ, це може бути усна,письмова чи електронна форми. Усну в╕дразу в╕дкида╓мо. Адже доказ╕в сказаногоконтролерами в п╕дпри╓мстане буде.

Електронну також поки що в╕дкида╓мо.Оск╕льки на момент п╕дготовки статт╕ в╕дсутн╕ техн╕чн╕ засоби для ╖╖ функц╕онування.

Нагада╓мо!

До к╕нця поточного року Податкова(М╕н╕стерство доход╕в ╕ збор╕в) плану╓ впровадити автоматизовану систему«Електронна картка», яка й забезпечить можлив╕сть подання електронного запиту й отримання ╕ндив╕дуально╖ консультац╕╖ в електронн╕й форм╕.

Залиша╓ться т╕льки письмова форма. Повторимося,форма (бланк) запиту нормативнимидокументами не встановлена. Тому заявниквибира╓ формат самост╕йно.

Проте, зважаючи на лог╕ку, визначимо головн╕ моменти, як╕ повинн╕ ф╕гуруватив запит╕:

  • назва та м╕сцезнаходженнязаявника;
  • прохання надати ╕ндив╕дуальну податкову консультац╕ю;
  • суть питання. Важливо описати проблемну ситуац╕ю з посиланнями на норми законодавства та ч╕тко викласти питання, на як╕ потр╕бно в╕дпов╕сти;
  • п╕дпис заявника(посадово╖ особи юридично╖ особи чи платника ф╕зично╖ особи).

Запит доц╕льно оформити у форм╕ листа. Якщо ╓ — на ф╕рмовому бланку.

Печаткою лист не зав╕ря╓ться.Тому печатку ставити не потр╕бно.Проте, беручи до уваги нашу ментальн╕сть╕ традиц╕ю, печатка н╕колине завадить.

Запит надсила╓ться до контролюючого органу рекомендованимлистом ╕з пов╕домленням провручення або ж нада╓ться особисто в╕дпов╕дальною вповноваженоюособою заявника до канцеляр╕╖контролюючого органу. В останньомувипадку сл╕д мати два прим╕рники запиту. Один залиша╓ться в канцеляр╕╖; на другому ставиться в╕дм╕тка про отримання запиту.

 

Зразок запиту

вих. № 32

в╕д 29.03.2013 р.

ДП╤ м.Полтави
м. Полтава, вул. Фрунзе, 155
ТОВ «Грона»,
Код ╢ДРПОУ 28623458,
м. Полтава, вул. Гагар╕на, 12, каб. 24

ЗАПИТ

на отриманняподатково╖ консультац╕╖

Зг╕дно з п. 52 Податковогокодексу Укра╖ни, просимо надатиписьмову податкову консультац╕ю з такого питання.

За приписами пп. 170.1.1Податкового кодексу Укра╖ни(дал╕ — ПКУ) доходи, отриман╕в╕д надання в оренду (суборенду) нерухомост╕, у тому числ╕ земельно╖ д╕лянки с╕льськогосподарського призначення,земельно╖ частки (паю) оподатковуються податковимагентом п╕д час ╖х виплати за ╖храхунок.

Тобто, в╕дпов╕дно до наведено╖ спец╕ально╖ «орендно╖» норми, податок сл╕д сплатитип╕д час виплатиорендно╖ плати.

Водночас, зг╕дно з пп. 168.1.5 ПКУ, якщо оподатковуваний дох╕д нарахову╓ться податковим агентом,але не виплачу╓ться (не нада╓ться)платнику податку, то податок, який п╕дляга╓ утриманню з такогонарахованого доходу, п╕дляга╓перерахуванню до бюджету податковимагентом у строки, установлен╕ цимКодексом для м╕сячного податковогопер╕оду (тобто протягом 30 календарних дн╕в, наступних за останн╕м календарним днем зв╕тного пер╕оду).

Остання норма визнача╓ загальний порядок нарахування, утримання та сплати (перерахування) податку до бюджету.

Таким чином, на думку ТОВ «Грона»,в╕дпов╕дно до загальноправовогоправила вир╕шення кол╕з╕й застосуванню п╕дляга╓ спец╕альна норма — пп. 170.1.1ПКУ.

Питання: чи повинне ТОВ «Грона»сплачувати податок на доходи ф╕зичних ос╕б за пп. 168.1.5 ПКУ ╕з суми нараховано╖ орендно╖ плати на користь ф╕зичних ос╕б за земельн╕ частки (па╖) за умови, що орендна плата нарахову╓ться, але за в╕дсутност╕кошт╕в виплачу╓тьсянерегулярно, ╕з зап╕зненняму дек╕лька м╕сяц╕в? Чи сл╕д керуватисяза таких обставин спец╕альною нормою з пп. 170.1.1ПКУ, сплачуючи податок на доходип╕д час виплати орендно╖ плати?

Податкову консультац╕ю вписьмов╕й форм╕ на ц╕ запитання просимо направити на адресу нашого п╕дпри╓мства: 36000, м. Полтава, вул. Гагар╕на, 12, каб. 24.

З повагою, кер╕вник ТОВ «Грона»

Пугач

Г. М. Пугач

Контролюючий орган протягом30 календарних дн╕в, що настають за днем отримання запиту, повинен надати заявнику ╕ндив╕дуальну консультац╕ю.

Оформлювати ╖х податк╕вц╕ будуть зг╕дно з методрекомендац╕ями, викладеними в лист╕ ДПАУ в╕д 21.01.2011 р. № 1600/7/10-1017/220.

Зважаючи на зм╕ст ст. 42 ПКУ, письмов╕ податков╕ консультац╕╖ мають бути певним чином п╕дписан╕ та зав╕рен╕ печаткою в╕дпов╕дних орган╕в. Письмова консультац╕я вважа╓ться належним чином врученою, якщо вона над╕слана за адресою (м╕сцезнаходженням, податковою адресою) платника податк╕в рекомендованим листом ╕з пов╕домленням про вручення чи особисто вручена платнику податк╕в або його законному чи вповноваженому представников╕.

Олександр ЗОЛОТУХ╤Н,

консультант ╕зпитань
оподаткування та бухгалтерськогообл╕ку
газети «╤нтерактивна бухгалтер╕я»



Бухгалтер 911

Следует ли в налоговом и бухгалтерском учете оформлять документально факт ввода в эксплуатацию приобретенной компьютерной программы?

   Следует ли в налоговом и бухгалтерском учете оформлять документально факт ввода в эксплуатацию приобретенной компьютерной программы?

   Признание объекта нематериальным активом осуществляется на основании оформленного первичного документа, содержащего его наименование, характеристику (описание), порядок и срок его полезного использования, первоначальную стоимость, дату приобретения, подписи лиц, принявших объект нематериального актива, которые должны проверить обоснованность оприходования нематериального актива, то есть наличие документов (справок), описывающих сам объект нематериального актива или порядок его использования (письмо Минфина от 11.04.2006 г. № 31-34000-10-10/7377).

   Требование об оформлении операций с нематериальными активами указано в п. 1.4 Методических рекомендаций по бухгалтерскому учету нематериальных активов, утвержденных приказом Минфина от 16.11.2009 г. № 1327, согласно которому ввод в хозяйственный оборот объектов интеллектуальной собственности, их инвентаризация, вывод (списание) из хозяйственного оборота и ведение аналитического учета оформляются типовыми формами первичного учета, утвержденными приказом Минфина от 22.11.2004 г. № 732. Для ведения аналитического учета и оформления операций с прочими нематериальными активами могут также применяться эти типовые формы первичного учета с указанием в таком случае названия и реквизитов формы относительно нематериальных активов.

   На каждый объект нематериальных активов комиссией предприятия составляется (в одном экземпляре) Акт ввода в хозяйственный оборот объекта права интеллектуальной собственности в составе нематериальных активов (типовая форма № НА-1). В этом документе указываются, в частности, правовые условия ввода объекта нематериальных активов в хозяйственный оборот, то есть указываются названия документов, согласно которым такой объект вводится в хозяйственный оборот: – договор на использование имущественных прав интеллектуальной собственности, лицензионный договор, дата акта приема-передачи объекта нематериальных активов, документы (справки), описывающие сам объект нематериальных активов или порядок его использования, стоимость, срок полезного использования, лицо, ответственное за использование объекта. При составлении Акта комиссия убеждается в наличии документов, дающих возможность идентифицировать объект нематериального актива, который вводится в хозяйственных оборот.

   Из Акта ввода в хозяйственный оборот информация заносится в Инвентарную карточку учета объекта права интеллектуальной собственности в составе нематериальных активов (типовая форма № НА-2), которая заполняется бухгалтерской службой предприятия на каждый объект или группу однотипных по назначению и условиям использования объектов, вводимых в хозяйственный оборот в одном календарном месяце и закрепляемых за одним ответственным за их использование лицом.

   Таким образом, в бухгалтерском учете документальное оформление факта ввода в эксплуатацию приобретенной компьютерной программы является обязательным.

   Что касается налогового учета, то согласно п. 44.1 НКУ для целей налогообложения налогоплательщики обязаны вести учет доходов, расходов и других показателей, связанных с определением объектов налогообложения и/или налоговых обязательств, на основании первичных документов, регистров бухгалтерского учета, финансовой отчетности, других документов, связанных с исчислением и уплатой налогов и сборов, ведение которых предусмотрено законодательством. В данном случае первичным документом, подтверждающим факт ввода в эксплуатацию компьютерной программы, будет Акт ввода в хозяйственный оборот объекта права интеллектуальной собственности в составе нематериальных активов. Кроме того, в соответствии с пп. 145.1.2 НКУ начисление амортизации осуществляется в течение срока полезного использования (эксплуатации) объекта, который устанавливается приказом по предприятию при признании этого объекта активом (при зачислении на баланс), но не менее определенного в п. 145.1 НКУ, и приостанавливается на период его вывода из эксплуатации на основании документов, свидетельствующих о выводе таких основных средств из эксплуатации.

   Таким образом, в целях налогового учета, кроме Акта ввода в хозяйственный оборот объекта права интеллектуальной собственности в составе нематериальных активов, также необходимо издать приказ о введении в эксплуатацию объекта нематериальных активов с указанием в нем срока полезного использования, установленного в соответствии с требованиями пп. 145.1.1 НКУ, – для компьютерных программ, которые относятся в состав группы 5 «Авторское право и смежные с ним права», срок полезного использования устанавливается в соответствии с правоустанавливающими документами, но не менее 2 лет, а если в соответствии с правоустанавливающим документом срок действия права использования нематериального актива не установлен, такой срок составляет 10 лет непрерывной эксплуатации.

   Ольга Буркун
аудитор
АФ "Курсор-Аудит"

   Дата подготовки 28.03.2013

   По материалам: ЛИГА:ЗАКОН

Бухгалтер 911

Индивидуальная налоговая консультация: действительно ли она защитит

В╕дтворення матер╕алуу будь-як╕йформ╕ повн╕стю або частково можливолише з письмового дозволу газети «╤нтерактивна бухгалтер╕я».

 

╤ндив╕дуальна податкова консультац╕я: чи справд╕ вона захистить

Ус╕ вже звикли, що одним ╕з «баст╕он╕в» захисту платника податк╕в ╓ ╕ндив╕дуальна податкова консультац╕я (дал╕ — ╕ндив╕дуальна консультац╕я). Принаймн╕, кожен щонайменше хоча б раз чув, що т╕льки-но такуроздобути та д╕яти за ╖╖ приписами — ╕ жодна перев╕ркане страшна. Такий соб╕ щит,захисник, рят╕вник. Та чи справд╕ цетак ╕ чи варто дослухатися до порад бухгалтерських видань й аудиторських ф╕рм обзавестися ╕ндив╕дуальноюконсультац╕╓ю?..

 

Статус ╕ндив╕дуально╖ консультац╕╖

Зг╕дно з пп. 14.1.172 ПКУ,податкова консультац╕ядопомога контролюючогооргану конкретному платнику податк╕встосовно практичного використанняконкретно╖ норми закону чи нормативно-правового акта з питаньадм╕н╕стрування податк╕в або збор╕в,контроль за справлянням якихпокладено на такий контролюючий орган.

Контролююч╕ органи надають безоплатно за зверненням платник╕в податк╕в консультац╕╖ з питань практичного використання окремих норм податкового законодавства (п. 52.1ПКУ). А в п. 53.3 ПКУ зазначено, що ╕ндив╕дуальна консультац╕я в письмов╕й або електронн╕й форм╕ ╓ правовим актом╕ндив╕дуально╖ д╕╖, яку можна оскаржити в суд╕. Проте якщоплатник д╕яв в╕дпов╕дно до ╕ндив╕дуально╖ консультац╕╖, його не можна притягти до в╕дпов╕дальност╕ (п. 53.1 ПКУ).

З наведеного вище виплива╓, що ╕ндив╕дуальна консультац╕я — це допомога платнику податк╕в у вигляд╕ консультац╕╖ з╕ статусом правового акта.

Але ж не нормативно-правового акта! ╤ на цьомунаголошують суди.

На практиц╕

Наприклад, у постанов╕Ки╖вського апеляц╕йного адм╕н╕стративного суду в╕д 06.02.2013 р. у справ╕ №2а-18741/11/2670 зазначено, що,в╕дпов╕дно до норм ПКУ та Кодексу адм╕н╕стративногосудочинства Укра╖ни (дал╕ — КАСУ), ╕ндив╕дуальн╕ консультац╕╖:

  • не мають сили нормативно-правового акта;
  • не породжують для в╕дпов╕дних суб’╓кт╕в настання будь-яких юридичних насл╕дк╕в, не впливають на ╖хн╕ права й обов’язки, а також не ╓ обов’язковими для виконання;
  • не п╕дпадають п╕д предмет адм╕н╕стративного позову, бо не ╓ юридичнозначущими (в╕дсутня безпосередня залежн╕сть виникнення, зм╕ни чи припинення прав й обов’язк╕в особи в╕д ╕ндив╕дуально╖ консультац╕╖).
  • Таким чином, суд д╕йшов висновку, що ╕ндив╕дуальнуконсультац╕ю не можна оскаржити, бо вона не ╓ юридичним документом. Аналог╕чн╕р╕шення були озвучен╕ в постанов╕ Ки╖вського апеляц╕йного адм╕н╕стративного суду в╕д 06.09.2012 р. у справ╕№ 2а-5811/12/2670, ухвал╕ Харк╕вськогоапеляц╕йного адм╕н╕стративного суду в╕д 12.02.2013 р. у справ╕№ 2а-1870/7501/12.

Зв╕сно, ╓ й протилежн╕ судов╕ р╕шення,коли ╕ндив╕дуальн╕ консультац╕╖визнають нед╕йсними. Судова практика стосовно цього питання неоднозначна та суперечлива. Проте головне — суди не визнають ╕ндив╕дуальну консультац╕ю юридичнимдокументом, бо вона необов’язковадля платника податк╕в, якому надана.

Однак якщо платник д╕ятиме в╕дпов╕дно до надано╖ йому ╕ндив╕дуально╖ консультац╕╖, то ПКУ зв╕льня╓ його в╕д в╕дпов╕дальност╕.У тому числ╕, у раз╕ коли вмайбутньому така консультац╕я буде зм╕нена (п.53.1 ПКУ).

╤ начебто можна з╕тхнути з полегшенням. Та не кваптеся, спочатку розбер╕мося, що таке в╕дпов╕дальн╕сть, в╕д яко╖ нас зв╕льняють?

Зг╕дно з п. 111.1 ПКУ, в╕дпов╕дальн╕стьможе бути ф╕нансовою, адм╕н╕стративною та крим╕нальною.

Ф╕нансова в╕дпов╕дальн╕сть— це р╕зноман╕тн╕податков╕ штрафи та/або пен╕. Застосову╓тьсядо платник╕в податк╕в (юридичних ╕ ф╕зичних ос╕б).

Адм╕н╕стративна та крим╕нальна в╕дпов╕дальност╕ застосовуються до посадових ос╕б платник╕в податк╕в (юрос╕б), як╕ в такому аспект╕ не ╓ платниками податку, чи до ф╕зос╕б платник╕вподатк╕в.

Проте жодного слова про зв╕льнення в╕д сплати донарахованого податку.

На практиц╕

Скаж╕мо, платникд╕яв в╕дпов╕дно до отримано╖ ╕ндив╕дуально╖ консультац╕╖. Однак п╕д час перев╕ркирев╕зори Податково╖ не погодилися з висновками ╕ндив╕дуально╖ консультац╕╖ та донарахували податков╕ зобов’язання. Так от, донарахован╕податков╕ зобов’язання в поняття «в╕дпов╕дальн╕сть» не вписуються. Тож виходить, що ╕ндив╕дуальнаконсультац╕я в╕д сплати донарахованого податку не зв╕льня╓.

 

 

Строк д╕╖ ╕ндив╕дуально╖ консультац╕╖

У ╢дин╕й баз╕ податкових знань надана ц╕лком адекватна в╕дпов╕дь щодо цього питання (п╕дкатегор╕я01.2): з урахуванням норм пп. 14.1.172, п. 53.1 ╕ п. 53.3 ПКУ ╕ндив╕дуальна консультац╕я чинна з дня ╖╖ надання по день втрати нею чинност╕. Автратити чинн╕сть вона може за таких п╕дстав:

  • якщо надал╕ така була зм╕нена чи скасована у зв’язку з утратою чинност╕ норми закону, за якою надавалася;
  • з дати набрання законно╖ сили р╕шенням суду, яким визнано ╖╖ нед╕йсною;
  • якщо листом органу ДПС ╖╖ в╕дкликали та/або зам╕нили.

 

 

Узагальнююча й ╕ндив╕дуальна податкова консультац╕я: що головн╕ше

У п. 53.1 ПКУ мовиться про зв╕льненняв╕д в╕дпов╕дальност╕ платника, який д╕яв на п╕дстав╕╕ндив╕дуально╖ й узагальнюючо╖податково╖ консультац╕╖. Проте ПКУ не встановлю╓, яка з них ма╓ б╕льшу юридичну силу.

Що ж робити,коли висновки за цимидокументами р╕зн╕ та платник поста╓ перед дилемою, якому з двох надати перевагу.

За таких обставин варто згадати принцип презумпц╕╖ правом╕рност╕ р╕шеньплатника податку (пп. 4.1.4 ПКУ), де за наявност╕ двох р╕зних точокзору, викладених у нормативно-правовому акт╕, платникподатк╕в може використовувати будь-яку з них. Проте,як ми з’ясували ран╕ше,суди не визнають податков╕ консультац╕╖ нормативно-правовимактом.

Однак, на думку автора, цене буде перешкодою, бо фактично п. 53.1 ПКУ да╓ виб╕р платникуподатк╕в ╕ зв╕льня╓ в╕д в╕дпов╕дальност╕ незалежно в╕д того, якою податковою консультац╕╓ю в╕н скористався.

 

Процедура отримання ╕ндив╕дуально╖ консультац╕╖

Куди подаватизапит на отримання ╕ндив╕дуально╖консуьтац╕╖

З╕ зм╕ступ. 52.4 ПКУ виплива╓, щозапит на отримання ╕ндив╕дуально╖консультац╕╖ сл╕д подавати до одного з перел╕чених орган╕в, а саме до:

  • органу ДПС, у котрому платникперебува╓ на обл╕ку (наприклад, м╕ська, районна ДП╤), чи до митниц╕ за м╕сцем оформлення товар╕в;
  • вищого органу ДПС (наприклад, обласна ДПС) чи вищого митного органу, якому зазначений вище орган п╕дпорядкований;
  • центрального органу виконавчо╖ влади, що реал╕зу╓ державну податкову пол╕тику (ДПСУ), або центрального органу виконавчо╖ влади, який реал╕зу╓ державну пол╕тику у сфер╕ митно╖ справи (ДМСУ).

Сл╕д зазначити, що нараз╕ зд╕йсню╓тьсяреорган╕зац╕я податковогота митного орган╕в в одну структуру — М╕н╕стерство доход╕в ╕ збор╕в. Проте до зак╕нчення реорган╕зац╕╖ вони працюють у звичному режим╕.

Зверн╕ть увагу!

Стосовно цьогопитання в╕дсутня субординац╕я: платник може подавати запит контролюючому органу будь-якого р╕вня.

У як╕й форм╕ подавати запит?

Спец╕ально╖ форми законодавство не встановлю╓. Виходячиз╕ зм╕сту п. 52.3 ПКУ, це може бути усна,письмова чи електронна форми. Усну в╕дразу в╕дкида╓мо. Адже доказ╕в сказаногоконтролерами в п╕дпри╓мстане буде.

Електронну також поки що в╕дкида╓мо.Оск╕льки на момент п╕дготовки статт╕ в╕дсутн╕ техн╕чн╕ засоби для ╖╖ функц╕онування.

Нагада╓мо!

До к╕нця поточного року Податкова(М╕н╕стерство доход╕в ╕ збор╕в) плану╓ впровадити автоматизовану систему«Електронна картка», яка й забезпечить можлив╕сть подання електронного запиту й отримання ╕ндив╕дуально╖ консультац╕╖ в електронн╕й форм╕.

Залиша╓ться т╕льки письмова форма. Повторимося,форма (бланк) запиту нормативнимидокументами не встановлена. Тому заявниквибира╓ формат самост╕йно.

Проте, зважаючи на лог╕ку, визначимо головн╕ моменти, як╕ повинн╕ ф╕гуруватив запит╕:

  • назва та м╕сцезнаходженнязаявника;
  • прохання надати ╕ндив╕дуальну податкову консультац╕ю;
  • суть питання. Важливо описати проблемну ситуац╕ю з посиланнями на норми законодавства та ч╕тко викласти питання, на як╕ потр╕бно в╕дпов╕сти;
  • п╕дпис заявника(посадово╖ особи юридично╖ особи чи платника ф╕зично╖ особи).

Запит доц╕льно оформити у форм╕ листа. Якщо ╓ — на ф╕рмовому бланку.

Печаткою лист не зав╕ря╓ться.Тому печатку ставити не потр╕бно.Проте, беручи до уваги нашу ментальн╕сть╕ традиц╕ю, печатка н╕колине завадить.

Запит надсила╓ться до контролюючого органу рекомендованимлистом ╕з пов╕домленням провручення або ж нада╓ться особисто в╕дпов╕дальною вповноваженоюособою заявника до канцеляр╕╖контролюючого органу. В останньомувипадку сл╕д мати два прим╕рники запиту. Один залиша╓ться в канцеляр╕╖; на другому ставиться в╕дм╕тка про отримання запиту.

 

Зразок запиту

вих. № 32

в╕д 29.03.2013 р.

ДП╤ м.Полтави
м. Полтава, вул. Фрунзе, 155
ТОВ «Грона»,
Код ╢ДРПОУ 28623458,
м. Полтава, вул. Гагар╕на, 12, каб. 24

ЗАПИТ

на отриманняподатково╖ консультац╕╖

Зг╕дно з п. 52 Податковогокодексу Укра╖ни, просимо надатиписьмову податкову консультац╕ю з такого питання.

За приписами пп. 170.1.1Податкового кодексу Укра╖ни(дал╕ — ПКУ) доходи, отриман╕в╕д надання в оренду (суборенду) нерухомост╕, у тому числ╕ земельно╖ д╕лянки с╕льськогосподарського призначення,земельно╖ частки (паю) оподатковуються податковимагентом п╕д час ╖х виплати за ╖храхунок.

Тобто, в╕дпов╕дно до наведено╖ спец╕ально╖ «орендно╖» норми, податок сл╕д сплатитип╕д час виплатиорендно╖ плати.

Водночас, зг╕дно з пп. 168.1.5 ПКУ, якщо оподатковуваний дох╕д нарахову╓ться податковим агентом,але не виплачу╓ться (не нада╓ться)платнику податку, то податок, який п╕дляга╓ утриманню з такогонарахованого доходу, п╕дляга╓перерахуванню до бюджету податковимагентом у строки, установлен╕ цимКодексом для м╕сячного податковогопер╕оду (тобто протягом 30 календарних дн╕в, наступних за останн╕м календарним днем зв╕тного пер╕оду).

Остання норма визнача╓ загальний порядок нарахування, утримання та сплати (перерахування) податку до бюджету.

Таким чином, на думку ТОВ «Грона»,в╕дпов╕дно до загальноправовогоправила вир╕шення кол╕з╕й застосуванню п╕дляга╓ спец╕альна норма — пп. 170.1.1ПКУ.

Питання: чи повинне ТОВ «Грона»сплачувати податок на доходи ф╕зичних ос╕б за пп. 168.1.5 ПКУ ╕з суми нараховано╖ орендно╖ плати на користь ф╕зичних ос╕б за земельн╕ частки (па╖) за умови, що орендна плата нарахову╓ться, але за в╕дсутност╕кошт╕в виплачу╓тьсянерегулярно, ╕з зап╕зненняму дек╕лька м╕сяц╕в? Чи сл╕д керуватисяза таких обставин спец╕альною нормою з пп. 170.1.1ПКУ, сплачуючи податок на доходип╕д час виплати орендно╖ плати?

Податкову консультац╕ю вписьмов╕й форм╕ на ц╕ запитання просимо направити на адресу нашого п╕дпри╓мства: 36000, м. Полтава, вул. Гагар╕на, 12, каб. 24.

З повагою, кер╕вник ТОВ «Грона»

Пугач

Г. М. Пугач

Контролюючий орган протягом30 календарних дн╕в, що настають за днем отримання запиту, повинен надати заявнику ╕ндив╕дуальну консультац╕ю.

Оформлювати ╖х податк╕вц╕ будуть зг╕дно з методрекомендац╕ями, викладеними в лист╕ ДПАУ в╕д 21.01.2011 р. № 1600/7/10-1017/220.

Зважаючи на зм╕ст ст. 42 ПКУ, письмов╕ податков╕ консультац╕╖ мають бути певним чином п╕дписан╕ та зав╕рен╕ печаткою в╕дпов╕дних орган╕в. Письмова консультац╕я вважа╓ться належним чином врученою, якщо вона над╕слана за адресою (м╕сцезнаходженням, податковою адресою) платника податк╕в рекомендованим листом ╕з пов╕домленням про вручення чи особисто вручена платнику податк╕в або його законному чи вповноваженому представников╕.

Олександр ЗОЛОТУХ╤Н,

консультант ╕зпитань
оподаткування та бухгалтерськогообл╕ку
газети «╤нтерактивна бухгалтер╕я»



Бухгалтер 911

Форум "А поцеловать": Убойные фразы которые выстреливают клиенты


ср, 27 мар 2013, 15:03, Brok
Регион: Киев
Убойные фразы которые выстреливают клиенты

Недавно наткнулся на такую ветку, о убойных фразах которые иногда выстреливают клиенты, интересно бы узнать какую самую убойную фразу выдавал Вам клиент? Спасибо всем

- Посмотреть
- Добавить

MDoffice

Украинские конфеты не пускают через белорусскую границу?

   В интернете появилась информация, что со среды 3 апреля на белорусской таможне задержаны фуры украинских кондитерских фирм. Очевидцы говорят, что проводится тщательный досмотр, машины не выпускают и постоянно продлевают сроки оформления.

   В Государственном таможенном комитете не владеют точной информацией и сообщают, что пока еще сами не нашли - на каком погранпереходе конкретно могут стоять украинские фуры кондитерских компаний. В Госпогранкомитете предполагают, что если грузовики с конфетами и стоят на белорусской таможне, то, вполне вероятно, у кондитеров и перевозчиков возникли проблемы с оформлением санитарных документов либо с лицензией на перевозку продуктов питания.

   В то же время на гомельской таможне сообщают, что у них грузовиков с конфетами нет.

   В украинской кондитерской компании Roshen на вопросы о задержке их продукции на таможне отвечают без энтузиазма. Тем не менее, в отделе экспорта компании корреспонденту TUT.BY сказали, что фуры с их продукцией на белорусской границе нет - она с товаром уже возвращается обратно. О точных причинах возврата машины не сообщают: "Видимо, в Беларуси не хотят наших конфет".

   Позже представитель кондитерской компании "Roshen" сообщил TUT.BY, что сегодня производители развернули с украинско-белорусской границы две или три машины с продукцией, которая предназначалась для Беларуси: "Мы посчитали, что нам невыгодно простаивать и проще разгрузить машины у себя на складе. Но это нормальная процедура - такое происходит периодически. Информации о том, почему грузовики не пропустили, у нас сейчас нет".

   Машины находились на границе с 5-го апреля.

   TUT.BY

Виртуальная таможня

Анекдот из Интернет

Хотите заставить женщину орать, топать ногами и махать руками? Просто скажите ей тихонько:
- Дорогая, по тебе кто-то ползёт.

Афоризм

Женщинам хорошо, от них мужчины хотят только секса, а вот мужчинам - сиди, ломай голову, что женщине от тебя нужно.

Перейти на WWW MD OFFICE http://www.mdoffice.com.ua
E-mail: mdoffice@mdoffice.com.ua
Рассылки Subscribe.Ru
Новости  ВЭД в Украине от
WWW MDOffice


В избранное