* Документ дня: Лист вiд 28.10.2014 № 8651/7/99-99-24-01-04-17 Про митн╕ формальност╕ при перем╕щенн╕ товар╕в через меж╕ в╕льно╖ економ╕чно╖ зони "Крим"...
Количество просмотров: 1010 (за период c 00:00 по 18:01 03/11/14), всего просмотров: 1014
Таможенными органами перечислено в бюджет страны 14 млрд.136,5 млн.грн. Показатель, установленный Министерством финансов, выполнен.
Бизнес уплатил налоги, таможня провела их администрирование. Объективно оценивая ситуацию, считаю, что проблем и на границе, и в налогообложении огромное множество. Но, есть и результат.
Державна служба статистики Укра╖ни наказом в╕д 13.10.2014 р. № 297 затвердила форми державного статистичного спостереження з╕ статистики ╕нвестиц╕й зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕, як╕ вводяться у д╕ю з╕ зв╕ту:
№ 10-зез (квартальна) — на юридичних ос╕б (резидент╕в), як╕ одержали прям╕ ╕нвестиц╕╖ в╕д
нерезидент╕в, а також ф╕л╕╖ та пост╕йн╕ представництва нерезидент╕в в Укра╖н╕.
№ 11-зез (ВП╤) (р╕чна) — на юридичних ос╕б (резидент╕в), як╕ одержали прям╕ ╕нвестиц╕╖ в╕д нерезидент╕в, ф╕л╕╖ та пост╕йн╕ представництва нерезидент╕в в Укра╖н╕, як╕ мають зобов'язання/вимоги перед/до пов'язаними(их) п╕дпри╓мствами, що розташован╕ за кордоном, та/або ╕нформац╕ю щодо вза╓мозв'язк╕в прямих ╕нвестор╕в.
№ 12-зез (ВП╤) (р╕чна) — на юридичних ос╕б (резидент╕в), як╕ зд╕йснили прям╕ ╕нвестиц╕╖
за кордон, а також мають вимоги/зобов'язання до/перед п╕дпри╓мств(ами) у рамках в╕дносин прямого ╕нвестування.
№ 13-зез (квартальна) — на юридичних ос╕б (резидент╕в), як╕ зд╕йснили прям╕ ╕нвестиц╕╖ за кордон.
Календарь вебинаров / тренингов / семинаров смотрите тут
Продолжительность тренинга 2 дня по 6 часов (с 9-00 до 15-00, в районе метро Палац Украина, г.Киев)
Для участия в тренинге, отправьте заявку, которую Вы найдете в конце этого сообщения.
По просьбам наших пользователей, мы проводим двух дневный курс выходного дня, по работе с программами MDOffice.
Почему так мало? Мы
разве все успеем? Фактическое время занятий, сокращено на 15-20%. После оплаты, за 5-7 дней до начала тренинга, вы получите письмо с ПРЕДВАРИТЕЛЬНЫМ ЗАДАНИЕМ. Это письмо, будет содержать видео и текстовые обучающие материалы, с которыми необходимо ознакомится, особенно, если вы новичок. Отработка этих материалов, позволит нам сосредоточиться на отработке возможностей программы, а не на знакомстве с базовыми функциями.
Для кого предназначен этот тренинг? Тренинг
предназначен, для брокеров / декларантов, которые непосредственно занимаются набором деклараций. Тренинг будет полезен не только тем, кто только начинает осваивать программы MDOffice, но и более опытным пользователям.
Как показывает наша практика, даже опытные декларанты, работающие с программами MDOffice не один год, повышают свою производительность в 2 и более раза!
С какими проблемами приходят на этот тренинг?
Этот курс, предназначен для получения
и усовершенствования знаний по работе с ПО MDOffice. Мы поможем, если у Вас возникают проблемы с:
• работой со справочниками (справочник участников, валют, таможен, классификатор стран). Внесение данных по резидентам / нерезидентам. Создание карточки аккредитации
• использование справочника стандартных документов
• использование пользовательская номенклатура пользователя. Создание, наполнение, особенности использования
• созданием электронного инвойса
• импорт данных из Excel файла: группировка товарных позиций, автоматическое заполнение данных по товарам, электронного
инвойса, формирование описательной части 31 графы (данный инструмент позволяет с лёгкостью вносить данных в ГТД в независимости от количества товарных позиций в инвойсе, автоматически заполнять данные о товарах, электронный инвойс и формировать описательную часть 31 графы)
Признаки того, что стоит идти на этот семинар/тренинг уже сейчас?
- Вы только начинаете осваивать программу, и хотите сделать это максимально быстро и эффективно
- Вы работаете «по шаблону» и хотите понять, как
действует программа, как настраивать её «под себя»
- Заполнение деклараций на большое количество товаров (товарных позиций), занимает много времени
- Вы хотите, научится использовать «Товарную номенклатуру пользователя», инструмент, который позволяет сохранять в базе данные по артикулу, его коду товара, описанию и автоматически вносить эту информацию при последующих поставках
- Вы хотите научиться создавать отчеты по базе ГТД
- Вы хотите научиться использовать дополнительные возможности программы, которые помогают экономить время при оформлении
Каково соотношение теории и практики?
10 % теория, 90% практики
Что лежит в основе тренинга?
Основа тренинга, практические занятия, на
которых происходит отработка возможностей программы
Цена и время. Как они окупаются для того, кто решает посетить?
Фраза «Время – деньги» в разрезе таможенного оформления оправдывает себя на все 100%. Например, если данные о 1000 товарных позиций, можно автоматически внести в декларацию за 10-15 минут, а Вы вносите их вручную в течение нескольких часов (или даже дней), то эффективность Вашей работы, после прохождения курсов повысится на 200 и более процентов.
Это позволит Вам использовать освободившееся время в других целях.
Насколько выгодно компании делать такую инвестицию, как отправлять своего сотрудника?
Сотрудник, который не знает бОльшую часть возможностей программы, использует её не эффективно. Если сотрудник, делает работу, в течении 3х часов, а может делать за 1 час, то стоит обучить его как можно делать работу быстрее и качественней.
Для участия в тренинге, отправьте
заявку по адресу: ang@mdoffice.com.ua или свяжитесь с нами по номеру (044) 236-96-39/49/31 Анжела
1. Название компании: 2. Адрес (юр/почт): 3. ЕГРПОУ: 4. Свидетельство
НДС/дата: 5. Индивидуальный налоговый номер: 6. Контактное лицо и тел.: 7. e-mail/факс для отправки счёта:
В случае, если оплата производится от частного лица, просто укажите Ваше ФИО, контактный мобильный номер и сделайте пометку "Оплата от частного лица".
Проект наказу М╕н╕стерства ф╕нанс╕в Укра╖ни "Про затвердження зм╕н до наказу М╕н╕стерства ф╕нанс╕в Укра╖ни в╕д 30.05.2012 № 629"
ПРОЕКТ
Про затвердження Зм╕н до наказу М╕н╕стерства ф╕нанс╕в Укра╖ни в╕д 30 травня 2012 року № 629
В╕дпов╕дно до статей 231, 232, 247, 335 Митного кодексу Укра╖ни та п╕дпункту 5 пункту 4 Положення про М╕н╕стерство ф╕нанс╕в Укра╖ни, затвердженого постановою Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни в╕д 20 серпня 2014 року № 375,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Зм╕ни
до наказу М╕н╕стерства ф╕нанс╕в Укра╖ни в╕д 30 травня 2012 року № 629 «Про митн╕ формальност╕ на трубопров╕дному транспорт╕ та л╕н╕ях електропередач╕», заре╓строваного в М╕н╕стерств╕ юстиц╕╖ Укра╖ни 22 червня 2012 року за № 1036/21348, що додаються.
2. Департаменту податково╖, митно╖ пол╕тики та методолог╕╖ бухгалтерського обл╕ку М╕н╕стерства ф╕нанс╕в Укра╖ни (Чмерук М. О.) в установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну ре╓страц╕ю до
М╕н╕стерства юстиц╕╖ Укра╖ни;
оприлюднення цього наказу.
3. Цей наказ набира╓ чинност╕ з дня його оф╕ц╕йного опубл╕кування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника М╕н╕стра ф╕нанс╕в Укра╖ни Фудашк╕на Д. О. та Першого заступника Голови Державно╖ ф╕скально╖ служби Укра╖ни Макаренка А. В.
М╕н╕стр
ШЛАПАК
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ М╕н╕стерства ф╕нанс╕в Укра╖ни _________________ № ______
Зм╕ни до наказу М╕н╕стерства ф╕нанс╕в Укра╖ни в╕д 30 травня 2012 року № 629
1. У Порядку та строках митного контролю та митного оформлення товар╕в, що перем╕щуються трубопров╕дним транспортом, затверджених наказом М╕н╕стерства ф╕нанс╕в Укра╖ни в╕д 30
травня 2012 року № 629, заре╓строваним в М╕н╕стерств╕ юстиц╕╖ Укра╖ни 22 червня 2012 року за № 1036/21348:
1) слова «митний орган» в ус╕х в╕дм╕нках та числах зам╕нити словами «митниця (митний пост)» у в╕дпов╕дних в╕дм╕нках та числах.
2) у пункт╕ 1.2 розд╕лу ╤ Порядку:
абзац трет╕й п╕сля сл╕в «прилад╕в обл╕ку» доповнити словами «даних систем автоматизованого (у тому числ╕ дистанц╕йного)
обл╕ку»;
доповнити пункт новим абзацом такого зм╕сту:
«зовн╕шньоеконом╕чний догов╕р (контракт) – зовн╕шньоеконом╕чний догов╕р (контракт) або ╕нший документ, що використову╓ться в м╕жнародн╕й практиц╕ зам╕сть договору (контракту)».
3) пункт 2.1 розд╕лу II Порядку викласти у так╕й редакц╕╖:
«2.1. Митний контроль та митне оформлення товар╕в, що перем╕щуються через митний кордон Укра╖ни
трубопров╕дним транспортом, у тому числ╕ й у м╕сцях перевантаження на ╕нш╕ види транспорту, зд╕йсню╓ться митницею (митним постом), уповноваженою на зд╕йснення митних формальностей на трубопров╕дному транспорт╕».
4) у пункт╕ 2.4 розд╕лу II Порядку:
у абзац╕ другому слова «за окремими митними декларац╕ями» зам╕нити словами «у митному режим╕ реекспорту»;
у абзац╕ третьому слова «Ки╖вська рег╕ональна митниця» у
в╕дпов╕дному в╕дм╕нку зам╕нити словами «митниця (митний пост), уповноважена на зд╕йснення митних формальностей на трубопров╕дному транспорт╕» у в╕дпов╕дному в╕дм╕нку.
5) пункт 2.5 розд╕лу II Порядку викласти у так╕й редакц╕╖:
«2.5. При перем╕щенн╕ товар╕в через митний кордон Укра╖ни трубопров╕дним транспортом митному органу надаються документи, передбачен╕ пунктом 5 частини першо╖ та частиною третьою статт╕ 335 Митного кодексу
Укра╖ни.
При цьому в якост╕ акту прийому-передач╕ товар╕в можуть використовуватися так╕ документи, оформлен╕ за результатами перем╕щення товар╕в через митний кордон Укра╖ни (через меж╕ в╕льно╖ митно╖ зони) у в╕дпов╕дному митному режим╕ за попередн╕й календарний м╕сяць:
для природного газу:
акт прийому-передач╕ газу перев╕зниками – документ, який м╕стить дан╕ про перем╕щений через митний кордон Укра╖ни обсяг природного газу,
поставленого через окремий пункт приймання-передач╕ газу, що п╕дписаний перев╕зниками;
акт прийому-передач╕ газу зг╕дно ╕з зовн╕шньоеконом╕чним договором (контрактом) – документ, який м╕стить дан╕ про обсяг природного газу, поставленого на п╕дстав╕ зовн╕шньоеконом╕чного договору (контракту), п╕дписаний сторонами зовн╕шньоеконом╕чного договору (контракту) ╕ укра╖нським перев╕зником;
акт прийому-передач╕ газу, п╕дписаний сторонами договору (контракту), про
збер╕гання газу у ПСГ ╕ зав╕рений укра╖нським перев╕зником (якщо перев╕зник-резидент ╕ сторона договору (контракту) - резидент ╓ р╕зними особами);
загальний акт прийому-передач╕ газу – документ, який м╕стить дан╕ про обсяг природного газу, перем╕щеного через митний кордон Укра╖ни, п╕дписаний перев╕зниками;
техн╕чний акт прийому-передач╕ газу – документ, який м╕стить дан╕ про розпод╕л м╕ж суб'╓ктами зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕ обсяг╕в газу, ввезеного на
митну територ╕ю Укра╖ни, п╕дписаний укра╖нським перев╕зником та ╕ноземним постачальником газу;
для нафти:
акт прийому-передач╕ нафти перев╕зниками – документ, який м╕стить дан╕ про к╕льк╕сть та ф╕зико-х╕м╕чн╕ показники нафти, поставлено╖ протягом доби, що п╕дписаний перев╕зниками або перев╕зником ╕ одержувачем (в╕дправником);
акт прийому-передач╕ нафти зг╕дно ╕з зовн╕шньоеконом╕чним договором (контрактом) – документ, який м╕стить
дан╕ про парт╕ю нафти, перем╕щено╖ через митний кордон Укра╖ни, що п╕дписаний сторонами зовн╕шньоеконом╕чного договору (контракту) ╕ ма╓ в╕дм╕тку укра╖нського перев╕зника про фактичний обсяг перем╕щено╖ нафти;
для нафтопродукт╕в:
акт прийому-передач╕ нафтопродукт╕в перев╕зниками – документ, який м╕стить дан╕ про обсяг нафтопродукт╕в, перем╕щених через митний кордон Укра╖ни, п╕дписаний укра╖нським перев╕зником ╕ одержувачем (в╕дправником) або ╕ноземним та
укра╖нським перев╕зниками;
акт прийому-передач╕ нафтопродукт╕в зг╕дно ╕з зовн╕шньоеконом╕чним договором (контрактом) – документ, який м╕стить дан╕ про обсяг нафтопродукт╕в, що п╕дписаний сторонами зовн╕шньоеконом╕чного договору (контракту) ╕ ма╓ в╕дм╕тку укра╖нського перев╕зника про фактичний обсяг перем╕щених нафтопродукт╕в;
акт прийому-передач╕ нафтопродукт╕в у резервуари та з резервуар╕в перев╕зника – документ, який м╕стить дан╕ про обсяги нафтопродукт╕в,
перем╕щених у резервуари та з резервуар╕в перев╕зника, що п╕дписаний укра╖нським перев╕зником;
для ам╕аку:
акт прийому-передач╕ ам╕аку перев╕зниками – документ, який м╕стить дан╕ про обсяги ам╕аку, що п╕дписаний в╕дправником (одержувачем) або ╕ноземним перев╕зником та укра╖нським перев╕зником;
акт прийому-передач╕ ам╕аку зг╕дно ╕з зовн╕шньоеконом╕чним договором (контрактом) – документ, який м╕стить дан╕ про обсяги ам╕аку, що
п╕дписаний сторонами зовн╕шньоеконом╕чного договору (контракту) ╕ ма╓ в╕дм╕тку укра╖нського перев╕зника про фактичний обсяг перем╕щеного ам╕аку;
тижневий акт прийому-передач╕ ам╕аку перев╕зниками – документ, що м╕стить дан╕ про обсяг ам╕аку, перем╕щеного через митний кордон Укра╖ни протягом тижня на п╕дстав╕ зовн╕шньоеконом╕чного договору (контракту), п╕дписаний в╕дправником (одержувачем) та укра╖нським перев╕зником;
для етилену:
акт
прийому-передач╕ етилену перев╕зниками – документ, який м╕стить дан╕ про обсяг етилену та показання вим╕рювальних прилад╕в за зв╕тний пер╕од, що п╕дписаний укра╖нським та ╕ноземним перев╕зниками (або ╕ноземним одержувачем);
акт прийому-передач╕ етилену зг╕дно ╕з зовн╕шньоеконом╕чним договором (контрактом) – документ, який м╕стить дан╕ про обсяг етилену та показання вим╕рювальних прилад╕в за зв╕тний пер╕од, що п╕дписаний сторонами зовн╕шньоеконом╕чного договору (контакту) ╕ ма╓
в╕дм╕тку укра╖нського перев╕зника про фактичний обсяг перем╕щеного етилену».
6) у п╕дпунктах 3.10.3-3.10.5 розд╕лу III Порядку слова «митний орган, визначений у пункт╕ 2.1 розд╕лу II цього Порядку» в ус╕х числах та в╕дм╕нках зам╕нити словами «митниця (митний пост), уповноважена на зд╕йснення митних формальностей на трубопров╕дному транспорт╕».
2. У Порядку та строках митного контролю та митного оформлення товар╕в, що перем╕щуються л╕н╕ями
електропередач╕, затверджених наказом М╕н╕стерства ф╕нанс╕в Укра╖ни в╕д 30 травня 2012 року № 629, заре╓строваним в М╕н╕стерств╕ юстиц╕╖ Укра╖ни 22 червня 2012 року за № 1037/21349:
1) у текст╕ Порядку слова:
«митний орган» в ус╕х в╕дм╕нках та числах зам╕нити словами «митниця (митний пост)» у в╕дпов╕дних в╕дм╕нках та числах;
слова «Ки╖вська рег╕ональна митниця» у вс╕х в╕дм╕нках зам╕нити словами «митниця (митний пост), уповноважена на
зд╕йснення митних формальностей на л╕н╕ях електропередач╕» у в╕дпов╕дних в╕дм╕нках та числах.
2) у пункт╕ 1.2 розд╕лу ╤ Порядку:
абзац десятий п╕сля сл╕в «прилад╕в обл╕ку» доповнити словами «даних систем автоматизованого (у тому числ╕ дистанц╕йного) обл╕ку»;
«зовн╕шньоеконом╕чний догов╕р (контракт) – зовн╕шньоеконом╕чний догов╕р (контракт) або ╕нший документ, що використову╓ться в м╕жнародн╕й практиц╕ зам╕сть договору (контракту)».
3) викласти пункт 2.5 розд╕лу II Порядку у так╕й редакц╕╖:
«При перем╕щенн╕ товар╕в через митний кордон Укра╖ни л╕н╕ями електропередач╕ митному органу надаються документи, передбачен╕ пунктом 5 частини першо╖ та частиною третьою статт╕ 335
Митного кодексу Укра╖ни.
При цьому в якост╕ акту прийому-передач╕ товар╕в можуть використовуватися так╕ документи, оформлен╕ за результатами перем╕щення електроенерг╕╖ через митний кордон Укра╖ни (через меж╕ в╕льно╖ митно╖ зони) у в╕дпов╕дному митному режим╕ за попередн╕й календарний м╕сяць:
акт прийому-передач╕ електроенерг╕╖, п╕дписаний сторонами зовн╕шньоеконом╕чного договору (контракту) ╕ зав╕рений перев╕зником;
акт
прийому-передач╕ обсяг╕в електроенерг╕╖, придбано╖ на оптовому ринку електрично╖ енерг╕╖ Укра╖ни у зв╕тному пер╕од╕ або, у раз╕ застосування норм постанови Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни в╕д 7 травня 2014 р. № 148, акт прийому – передач╕ обсяг╕в електроенерг╕╖ , придбано╖ у зв╕тному пер╕од╕ - пода╓ться п╕д час експорту (перем╕щення) до в╕льно╖ економ╕чно╖ зони Крим».
4) доповнити пункт 2.6 розд╕лу II Порядку п╕сля слова «транзит» словами «в╕льна митна зона» та п╕сля слова
«м╕ждержавних» словами «або м╕сцевих (локальних) електричних мереж».
3. У Перел╕ку м╕сць митного контролю товар╕в, що перем╕щуються трубопров╕дним транспортом та л╕н╕ями електропередач╕, затвердженому наказом М╕н╕стерства ф╕нанс╕в Укра╖ни в╕д 30 травня 2012 року № 629, заре╓строваного в М╕н╕стерств╕ юстиц╕╖ Укра╖ни 22 червня 2012 року за № 1036/21348 розд╕л «Для митного контролю електроенерг╕╖» доповнити новими рядками такого зм╕сту:
« 65 П╕дстанц╕я «Мел╕топольська»,
Дн╕провська ЕС ПЕК «Укренерго» Запор╕зька область, м. Мел╕тополь
66 П╕дстанц╕я «Каховська», П╕вденна ЕС НЕК «Укренерго» Херсонська область, м. Нова Каховка
67 П╕дстанц╕я «Чонгар», Придн╕провська зал╕зниця Херсонська область, с. Чонгар
69 РП-0,4 кВ «Дренажна насосна», ПрАТ «Кримський ТИТАН» Автономна Республ╕ка Крим, район
Водосховища, м. Армянськ
».
Директор Департаменту податково╖, митно╖ пол╕тики та методолог╕╖ бухгалтерського обл╕ку
О. Чмерук
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА до проекту наказу М╕н╕стерства ф╕нанс╕в Укра╖ни «Про внесення зм╕н до наказу М╕н╕стерства ф╕нанс╕в Укра╖ни в╕д 30 травня 2012 р. № 629»
1. Об╜рунтування необх╕дност╕ прийняття акта Проект наказу розроблено у
зв′язку з набранням чинност╕ Законом Укра╖ни в╕д 12 серпня 2014 р. № 1636-VII «Про створення в╕льно╖ економ╕чно╖ зони «Крим» та про особливост╕ зд╕йснення економ╕чно╖ д╕яльност╕ на тимчасово окупован╕й територ╕╖ Укра╖ни» та спрямований на: визначення пункт╕в контролю для зд╕йснення митних формальностей, пов′язаних з перем╕щенням електроенерг╕╖ через адм╕н╕стративний кордон ВЕЗ «Крим»; приведення положень наказу М╕н╕стерства ф╕нанс╕в Укра╖ни в╕д 30 травня 2012 р. № 629 «Про митнi
формальностi на трубопровiдному транспортi та лiнiях електропередачi» у в╕дпов╕дн╕сть до зм╕н внесених до Митного кодексу у зв’язку ╕з проведенням адм╕н╕стративно╖ реформи; приведення назв документ╕в, що подаються митниц╕ для зд╕йснення митного оформлення товар╕в, що перем╕щуються трубопров╕дним транспортом до вимог нормативно-правових акт╕в з питань д╕яльност╕ по транспортуванню товар╕в трубопров╕дним транспортом та л╕н╕ями електропередач.
2. Мета ╕ шляхи ╖╖ досягнення Прийняття
запропонованого проекту наказу дозволить нормативно врегулювати питання зд╕йснення митних формальностей, пов′язаних з перем╕щенням електроенерг╕╖ через адм╕н╕стративний кордон ВЕЗ «Крим», а також перем╕щення п╕д митним контролем товар╕в трубопров╕дним транспортом.
3. Правов╕ аспекти В сфер╕ регулювання д╕╓ Митний кодекс Укра╖ни, Закон Укра╖ни «Про створення в╕льно╖ економ╕чно╖ зони «Крим» та про особливост╕ зд╕йснення економ╕чно╖ д╕яльност╕ на тимчасово окупован╕й територ╕╖ Укра╖ни», наказ
М╕н╕стерства ф╕нанс╕в Укра╖ни в╕д 30 травня 2012 р. № 629 «Про митн╕ формальност╕ на трубопров╕дному транспорт╕ та л╕н╕ях електропередач╕».
4. Ф╕нансово-економ╕чне об╜рунтування Уведення акта в д╕ю не потребу╓ додаткових видатк╕в з Держбюджету.
5. Позиц╕я за╕нтересованих орган╕в. Проект акта не п╕дляга╓ погодженню з ╕ншими центральними органами виконавчо╖ влади. 6. Рег╕ональний аспект Проект акта стосу╓ться повноважень центральних орган╕в виконавчо╖ влади та не стосу╓ться питань
розвитку адм╕н╕стративно-територ╕альних одиниць. 61. Запоб╕гання дискрим╕нац╕╖ Положення проекту наказу не м╕стять ознак дискрим╕нац╕╖. Громадська антидискрим╕нац╕йна експертиза не проводилась. 7. Запоб╕гання корупц╕╖ Правила та процедури, як╕ можуть м╕стити ризики вчинення корупц╕йних правопорушень, у проект╕ акта в╕дсутн╕. 8. Громадське обговорення Проект наказу п╕дляга╓ розм╕щенню на в╕домчому веб-сайт╕ М╕нф╕ну в мереж╕ ╤нтернет та стор╕нц╕ «Громадянське сусп╕льство та влада» для
отримання пропозиц╕й та зауважень громадськост╕. 9. Позиц╕я соц╕альних партнер╕в Проект акта не стосу╓ться соц╕ально-трудово╖ сфери. 10. Оц╕нка регуляторного впливу Прийняття проекту наказу дозволить розв′язати питання зд╕йснення митних формальностей, пов′язаних з перем╕щенням товар╕в трубопров╕дним транспортом та л╕н╕ями електропередач. Проект в╕дпов╕да╓ принципам державно╖ регуляторно╖ пол╕тики. 101. Вплив реал╕зац╕╖ акта на ринок прац╕ Реал╕зац╕я проекту наказу не вплива╓
на ринок прац╕. 11. Прогноз результат╕в Видання акта дозволить забезпечити належне зд╕йснення митних формальностей, пов′язаних з перем╕щенням товар╕в п╕д митним контролем трубопров╕дним транспортом та л╕н╕ями електропередач╕.
Валютные ограничения не могут быть форс-мажорными обстоятельствами
У зв'язку ╕з виходом матер╕алу у газет╕ «Кап╕тал» в╕д 30 жовтня 2014 року «Постановление Нацбанка о валютных ограничениях признали форс-мажором» пропону╓мо ваш╕й уваз╕ коментар в╕це-президента ТПП Укра╖ни Михайла Непрана:
- Оф╕ц╕йно пов╕домля╓мо, що ст. 14¹ Закону Укра╖ни «Про торгово-промислов╕ палати в Укра╖н╕» в╕д 02.12.1997 ╖ 671/97-ВР ч╕тко визнача╓ перел╕к форс-мажорних обставин (обставин непереборно╖ сили), до якого не входять валютн╕ обмеження та
будь-як╕ ╕нш╕ нормативно-правов╕ акти, як╕ вида╓ НБУ. Тому твердження про те, що Торгово-промислова палата Укра╖ни визнала чи може визнати постанову НБУ ╖ 540 форс-мажорними обставинами не в╕дпов╕да╓ д╕йсност╕.
Просимо журнал╕ст╕в уважн╕ше та виважен╕ше п╕дходити до опрацювання ╕нформац╕╖ п╕д час п╕дготовки публ╕кац╕й на таку вкрай чутливу для економ╕ки Укра╖ни тему, - зазнача╓ Михайло Непран.
Действительна ли регистрация субъектов хозяйствования, находящихся на учете в Крыму
Чи д╕йсна ре╓страц╕я суб’╓кт╕в господарювання, як╕ перебувають на обл╕ку в АР Крим?
В╕дпов╕дно до пункту 3.1 Закону Укра╖ни «Про створення в╕льно╖ економ╕чно╖ зони «Крим» та про особливост╕ зд╕йснення економ╕чно╖ д╕яльност╕ на тимчасово окупован╕й територ╕╖ Укра╖ни» в╕д 12.08.2014 № 1636-VII (дал╕ — Закон № 1636), на територ╕╖ ВЕЗ «Крим» д╕╓ особливий правовий режим економ╕чно╖ д╕яльност╕ ф╕зичних та юридичних ос╕б, у тому числ╕ особливий порядок застосування норм регуляторного, податкового та митного законодавства Укра╖ни, а також особливий режим внутр╕шньо╖ та зовн╕шньо╖ м╕грац╕╖ ф╕зичних ос╕б.
Платники податк╕в з м╕сцезнаходженням
на територ╕╖ ВЕЗ «Крим» до моменту державно╖ ре╓страц╕╖ припинення юридично╖ особи або п╕дпри╓мницько╖ д╕яльност╕ ф╕зичною особою — п╕дпри╓мцем перебувають на обл╕ку з ознакою того, що на них поширюються п╕льги, визначен╕ Законом № 1636.
Територ╕альн╕ органи М╕ндоход╕в Автономно╖ Республ╕ки Крим та м╕ста Севастополя
реорган╕зовано шляхом при╓днання до Ген╕чесько╖ об’╓днано╖ державно╖ податково╖ ╕нспекц╕╖ Головного управл╕ння ДФС у Херсонськ╕й област╕, зг╕дно з Постановою Кабм╕ну «Про утворення територ╕альних орган╕в Державно╖ ф╕скально╖ служби та визнання такими, що втратили чинн╕сть, деяких акт╕в Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни» в╕д 06.08.014 року № 311.
В╕дпов╕дно до вимог п╕дпункту 3 пункту 12.3 Закону № 1636, з 1 червня 2014 року вважа╓ться анульованою податкова ре╓страц╕я ос╕б, як╕ станом на 31 травня 2014 року мали м╕сцезнаходження (м╕сце проживання) та перебували на обл╕ку в органах контролю на територ╕╖ Автономно╖ Республ╕ки Крим або м╕ста Севастополя. Зокрема, норми цього п╕дпункту ╓ п╕дставою для анулювання ре╓страц╕╖ як платника ПДВ зазначених ос╕б.
Така податкова ре╓страц╕я може бути в╕дновленою п╕сля евакуац╕╖ особи на ╕ншу територ╕ю Укра╖ни зг╕дно з╕ статтею 15 Закону № 1636 у порядку, встановленому центральним органом виконавчо╖ влади з питань оподаткування, або внасл╕док завершення строку
тимчасово╖ окупац╕╖.
Совершенствуются механизмы защиты национального товаропроизводителя
Правительство одобрило проект Закона Украины “О внесении изменений в Закон Украины “О защите национального товаропроизводителя от субсидированного импорта”, разработанный Министерством экономического развития и торговли Украины.
«Принятие проекта Закона даст возможность использовать международные стандарты при нарушении и проведении антисубсидиционных расследований. У нас совершенствуются рычаги для эффективной защиты национального товаропроизводителя от проявлений
недобросовестной торговой практики», - констатировал и. о. Министра экономического развития и торговли Украины Валерий Пятницкий.
Таким образом, указанный проект Закона приведет нормы действующего Закона в соответствие с международными договорами Украины, усовершенствует механизм проведения расследований и использования компенсационных мер по результатам таких расследований, в том числе путем применения международных стандартов при защите национального товаропроизводителя от
проявлений недобросовестной торговой практики.
Нацбанк упростил порядок оплаты лечения граждан в иностранных медицинских заведениях
Национальный банк Украины освободил переводы благотворительных организаций и Министерства здравоохранения за рубеж для оплаты лечения граждан в иностранных медицинских заведениях от требований по наличию ценовой экспертизы госмониторинга внешних товарных рынков и индивидуальных лицензий НБУ
Об этом говорится в постановлении Национального банка Украины от 30 октября №685, опубликованном на сайте регулятора.
«Перевод благотворительными
организациями благотворительной помощи и перевод средств Министерством здравоохранения Украины за пределы Украины для оплаты лечения физических лиц осуществляются на основании документов, подтверждающих необходимость такого лечения в иностранном медицинском заведении, и не требуют наличия акта ценовой экспертизы Государственного предприятия «Государственный информационно-аналитический центр мониторинга внешних товарных рынков» или согласования Национального банка Украины, а также индивидуальной лицензии
Национального банка Украины», - говорится в документе.
Постановление вступает в действие с 3 ноября.
Как сообщал УНИАН, Нацбанк с 3 ноября отменяет еще ряд ограничений по валютным операциям, включая запрет на валютные расчеты по импортным операциям без ввоза товара на территорию Украины, а также запрет на валютные расчеты за продукцию, ввезенную на территорию Украины на основании таможенной декларации сроком оформления свыше 180
дней.
Данные ограничения были установлены регулятором для стабилизации валютного рынка в связи со стремительной девальвацией гривни, которая по оценкам НБУ январе-августе составила 66,9%.
Помимо упраздненных норм, на валютном рынке остаются в силе еще ряд административных мер НБУ, включая обязательную продажу 75% валютной выручки и ограничение максимальной суммы продажи наличной валюты в одни руки эквивалентом 3 тыс. грн в сутки.
health.unian.net
Может ли субъект хозяйствования, зарегистрированный в СЭЗ "Крым", вносить на банковский счет субъекта хозяйствования, зарегистрированного на другой территории Украины, наличную иностранную ...
Вопрос:Может ли субъект хозяйствования, зарегистрированный в СЭЗ "Крым", вносить на банковский счет субъекта хозяйствования, зарегистрированного на другой территории Украины, наличную иностранную или национальную валюту за товары (работы, услуги) согласно заключенному контракту (договору)?
Действующим законодательством
определены условия использования на территории Украины наличной иностранной и национальной валюты. При этом такие условия различны для резидентов и нерезидентов. Поэтому, прежде всего, следует определить статус субъекта хозяйствования, зарегистрированного в СЭЗ "Крым".
Согласно п. 5.3 ст. 5 Закона Украины от 12.08.2014 г. № 1636-VII "О создании свободной экономической зоны "Крым" и об особенностях осуществления экономической деятельности на временно оккупированной территории Украины" (далее - Закон № 1636) для целей
налогообложения:
- физическое лицо, имеющее налоговый адрес (местожительство), юридическое лицо (обособленное подразделение), имеющее налоговый адрес (местонахождение) на территории СЭЗ "Крым", приравниваются к нерезиденту.
- Физическое лицо, имеющее налоговый адрес (местожительство), юридическое лицо
(обособленное подразделение), имеющее налоговый адрес (местонахождение) на другой территории Украины, приравниваются к резиденту.
Кроме этого, согласно п. 12.5 ст. 12 Закон № 1636 физические лица (иностранцы, лица без гражданства, граждане Украины), которые имеют место проживание на временно оккупированной территории Украины, в
том числе временно находящиеся на другой территории Украины, а также юридические лица и их обособленные подразделения с местонахождением на временно оккупированной территории Украины для целей осуществления таможенных формальностей признаются нерезидентами.
Из этого следует, что согласно Закону № 1636 субъект хозяйствования,
зарегистрированный в СЭЗ "Крым", приравнивается к нерезиденту только для целей налогообложения и таможенных формальностей. Из этого, в свою очередь, можно сделать вывод, что для других целей, в том числе применения платежного режима, такой субъект является резидентом.
Поскольку Закон № 1636 не определяет особенностей осуществления наличных расчетов в рассматриваемом случае, то руководствоваться следует другими законодательными актами. Так, в соответствии с п. 4 "г" ст. 5 Декрета КМУ от 19.02.93 г. №
15-93 "О системе валютного регулирования и валютного контроля" (далее - Декрет), для использования иностранной валюты на территории Украины как средства платежа необходимо получить индивидуальную лицензию НБУ. Поскольку планируется внесение наличной иностранной валюты не в кассу предприятия, а через банк, то получателю индивидуальная лицензия НБУ не нужна. Субъект хозяйствования, зарегистрированный в СЭЗ "Крым", для осуществления такой операции должен, на наш взгляд, получить индивидуальную лицензию НБУ. Однако, вопрос принятия или не принятия иностранной валюты - прерогатива банка. И если банк посчитает, что субъект хозяйствования, зарегистрированный в СЭЗ "Крым", является нерезидентом и на основании п. 8.6
Правил использования наличной иностранной валюты на территории Украины, утвержденных постановлением Правления НБУ от 30.05.2007 г. № 200, примет валюту, это никоим образом не должно отразится на субъекте хозяйствования - получателе средств.
Порядок осуществления наличных расчетов в национальной валюте регулируются Положением, утвержденным
постановлением Правление НБУ от 15.12.2004 г. № 637, а предельная сумма таких расчетов установлена постановлением Правления НБУ от 06.06.2013 г. № 210. Исходя из норм этих документов, предельная сумма расчетов между субъектами
хозяйствования в течение одного дня составляет 10 000 грн.
Отметим также, что согласно п. 2.5 указанного положения, если предприятия (предприниматели) и физические лица осуществляют наличные расчеты без открытия текущего счета путем внесения в банк наличных денежных средств для дальнейшего ее перечисления на счета других предприятий (предпринимателей) или физических лиц, то такие расчеты для плательщиков средств являются наличными, а для получателей средств безналичными.
Зм╕ни у розрахунках м╕ж суб’╓ктами господарювання материково╖ частини Укра╖ни та АР Крим
27 вересня 2014 року набрав чинност╕ Закон Укра╖ни «Про створення в╕льно╖ економ╕чно╖ зони «Крим» та про особливост╕ зд╕йснення економ╕чно╖ д╕яльност╕ на тимчасово окупован╕й територ╕╖ Укра╖ни» в╕д 12.08.2014 р. № 1636-VII (дал╕ – Закон № 1636), який вн╕с корективи щодо зд╕йснення розрахунк╕в м╕ж суб’╓ктами господарювання материково╖ частини Укра╖ни та АР Крим у зв’язку з окупац╕╓ю Криму.
Але перш н╕ж розглядати зм╕ни, вважа╓мо за доц╕льне нагадати загальн╕ норми законодавства щодо зд╕йснення розрахунк╕в на територ╕╖ Укра╖ни.
Грошовою одиницею Укра╖ни ╓ гривня (ст. 99 Конституц╕╖ Укра╖ни, ст. 192 ЦКУ, ст. 32
Закону Укра╖ни «Про Нац╕ональний банк Укра╖ни» в╕д 20.05.99 р. № 679-XIV), яка ╓ ╓диним законним плат╕жним засобом в Укра╖н╕ (п. 3.3 Закону Укра╖ни «Про плат╕жн╕ системи та переказ кошт╕в в Укра╖н╕» в╕д 05.04.2001 р. № 2346-III,
ч. 1 ст. 3 Декрету КМУ «Про систему валютного регулювання ╕ валютного контролю» в╕д 19.02.93 р. № 15-93 (дал╕ – Декрет № 15-93)).
Тобто за загальними правилами саме в гривнях ма╓
виконуватись грошове зобов’язання на територ╕╖ Укра╖ни (ч. 1 ст. 533 ЦКУ, ч. 2 ст. 198 ГКУ). Але законодавство передбача╓ також можлив╕сть встановлення окремим законом винятк╕в з цього загального правила (ч. 3 ст. 533 ЦКУ, ч. 2 ст. 198 ГКУ).
Автономна Республ╕ка Крим та м. Севастополь входять до складу Укра╖ни ╕ ╓ ╖╖ нев╕д'╓мною складовою частиною (ст. 133, 134 Конституц╕╖ Укра╖ни). У 2014 роц╕ АР Крим та м. Севастополь зазнали окупац╕╖, внасл╕док чого було
порушено територ╕альну ц╕л╕сн╕сть Укра╖ни. Законом Укра╖ни «Про забезпечення прав ╕ свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупован╕й територ╕╖ Укра╖ни» в╕д 15.04.2014 р. № 1207-VII було законодавчо визнано окупац╕ю, а у ст. 13 встановлювалось, що особливост╕ зд╕йснення економ╕чно╖ д╕яльност╕ на тимчасово окупован╕й територ╕╖ будуть визначен╕ окремим законом,
яким став Закон № 1636.
В загальному розум╕нн╕ законодавства, спец╕альна (в╕льна) економ╕чна зона явля╓ собою частину територ╕╖ Укра╖ни, на як╕й встановлюються ╕ д╕ють спец╕альний правовий режим економ╕чно╖ д╕яльност╕ та порядок застосування ╕ д╕╖ законодавства Укра╖ни. На територ╕╖ спец╕ально╖ (в╕льно╖)
економ╕чно╖ зони запроваджуються п╕льгов╕ митн╕, валютно-ф╕нансов╕, податков╕ та ╕нш╕ умови економ╕чно╖ д╕яльност╕ нац╕ональних та ╕ноземних юридичних ╕ ф╕зичних ос╕б (ст. 401 ГКУ, ст. 1 Закону Укра╖ни «Про загальн╕ засади створення ╕ функц╕онування спец╕альних (в╕льних) економ╕чних зон» в╕д 13.10.92 р. № 2673-XII).
Законом №
1636 встановлю╓ться, що будь-як╕ безгот╕вков╕ платеж╕ (перекази) з територ╕╖ ВЕЗ «Крим» на ╕ншу територ╕ю Укра╖ни чи з ╕ншо╖ територ╕╖ Укра╖ни на територ╕ю ВЕЗ «Крим» зд╕йснюються виключно у гривн╕ або у в╕льно конвертован╕й валют╕. Особливост╕ режиму таких платеж╕в (переказ╕в) встановлюються НБУ. Так╕ операц╕╖ не потребують ╕ндив╕дуально╖ л╕ценз╕╖ НБУ
(п. 9.1 Закону № 1636, пп. «г» п. 4 ст. 5 Декрету № 15-93).
Нагада╓мо, що в╕льно конвертована ╕ноземна валюта – це ╕ноземна валюта, в╕днесена нормативно-правовим актом
Нац╕онального банку Укра╖ни, який встановлю╓ класиф╕кац╕ю ╕ноземних валют та банк╕вських метал╕в, до 1-╖ та 2-╖ груп (п. 1.3 Правил використання гот╕вково╖ ╕ноземно╖ валюти на територ╕╖ Укра╖ни, затверджених постановою НБУ в╕д 30.05.2007 р. № 200). Класиф╕катор ╕ноземних валют та банк╕вських метал╕в, що розпод╕ля╓ ╕ноземн╕ валюти за групами, затверджено постановою НБУ
в╕д 04.02.98 р. № 34.
Отже, з набранням чинност╕ Законом № 1636 м╕ж суб’╓ктами господарювання материково╖ частини Укра╖ни та суб’╓ктами господарювання Кримського п╕вострова
передбачена можлив╕сть застосування як засобу платежу не т╕льки гривн╕, але й в╕льно конвертовано╖ валюти.
В п. 9.4 Закону № 1636 встановлено, що вимоги законодавства Укра╖ни щодо обов'язкового продажу надходжень (в тому числ╕ виручки) в ╕ноземн╕й валют╕ не застосовуються до юридичних ос╕б (ф╕л╕й, в╕дд╕лень,
╕нших в╕докремлених п╕дрозд╕л╕в юридичних ос╕б) з м╕сцезнаходженням на територ╕╖ ВЕЗ «Крим».
В раз╕ проведення розрахунк╕в в ╕ноземн╕й валют╕ поста╓ також питання щодо граничних строк╕в проведення таких розрахунк╕в, передбачених положеннями Закону Укра╖ни «Про порядок зд╕йснення розрахунк╕в в ╕ноземн╕й валют╕» в╕д 23.09.94 р. №
185/94-ВР (дал╕ – Закон № 185) та п. 1 постанови НБУ в╕д 20.08.2014 р. № 515.
Для врегулювання цього питання положеннями абз. 2 п. 9.4 Закону № 1636 передбачено, що
розрахунки за операц╕ями, як╕ зд╕йснюються м╕ж резидентами Укра╖ни та особами з м╕сцезнаходженням на територ╕╖ ВЕЗ «Крим», не поширюються норми Закону № 185. Це означа╓ також, що положення п. 1 постанови № 515 також не застосовуються, оск╕льки вона прийнята на виконання норм Закону № 185.
З урахуванням цього, обмеження за строками проведення розрахунк╕в в ╕ноземн╕й валют╕, встановлен╕ Законом № 185 та постановою № 515, не поширюються на розрахунки м╕ж суб’╓ктами
господарювання материково╖ частини Укра╖ни та суб’╓ктами господарювання з м╕сцезнаходженням на територ╕╖ ВЕЗ «Крим».
На завершення вважа╓мо за доц╕льне звернути увагу на те, що зг╕дно з абз. 2 п. 9.1 Закону № 1636 особливост╕ режиму платеж╕в (переказ╕в) з територ╕╖ ВЕЗ «Крим» на ╕ншу територ╕ю Укра╖ни чи з ╕ншо╖
територ╕╖ Укра╖ни на територ╕ю ВЕЗ «Крим» встановлюються НБУ. З урахуванням цього не виключено, що при прийнятт╕ документ╕в НБУ щодо режиму платеж╕в у в╕льно конвертован╕й валют╕ можуть виникнути певн╕ обмеження.
Для прикладу можна навести заборону на зд╕йснення платеж╕в в ╕ноземн╕й валют╕ за ╕мпортними договорами, за якими продукц╕я була ввезена на територ╕ю Укра╖ни та зд╕йснено митне оформлення на п╕дстав╕ вв╕зно╖ митно╖ декларац╕╖, дата оформлення яко╖ перевищу╓
180 дн╕в (пп. 14 п. 1 постанови НБУ в╕д 29.08.2014 р. № 540). Правом╕рн╕сть тако╖ заборони, на нашу думку, ╓ сумн╕вною, але сам факт встановлення НБУ под╕бних заборон повинен враховуватись суб’╓ктами господарювання при плануванн╕ розрахунк╕в, в тому числ╕, за розрахунками з суб’╓ктами господарювання з м╕сцезнаходженням на територ╕╖ ВЕЗ «Крим».
Нормативн╕ акти, прийняття яких виплива╓ з норм Закону № 1636, доручено прийняти протягом 30 дн╕в з дня набрання чинност╕ цим Законом (п. 6 розд╕лу ╤╤╤ «Прик╕нцев╕ положення» Закону № 1636).
Коли розпочина╓ться в╕дл╕к законодавчо встановленого строку розрахунк╕в у сфер╕ ЗЕД при зд╕йсненн╕ експортних операц╕й
╤з якого пер╕оду розпочина╓ться в╕дл╕к законодавчо встановленого строку розрахунк╕в у сфер╕ ЗЕД при зд╕йсненн╕ експортних операц╕й ╕ з яко╖ дати розпочина╓ться та припиня╓ться нарахування пен╕ за порушення терм╕н╕в таких розрахунк╕в?
В╕дпов╕дно до частини 1 статт╕ 1 Закону
Укра╖ни «Про порядок зд╕йснення розрахунк╕в в ╕ноземн╕й валют╕» в╕д 23.09.1994 № 185/94-ВР (дал╕ — Закон № 185), виручка резидент╕в у ╕ноземн╕й валют╕ п╕дляга╓ зарахуванню на ╖хн╕ валютн╕ рахунки в уповноважених банках у строки виплати заборгованостей, зазначен╕ в контрактах, але не п╕зн╕ше 180 календарних дн╕в з дати митного оформлення (виписки вив╕зно╖ вантажно╖
митно╖ декларац╕╖) продукц╕╖, що експорту╓ться, а в раз╕ експорту роб╕т (послуг), прав ╕нтелектуально╖ власност╕ — з моменту п╕дписання акта або ╕ншого документа, що засв╕дчу╓ виконання роб╕т, надання послуг, експорт прав ╕нтелектуально╖ власност╕.
Водночас Нац╕ональний банк Укра╖ни ма╓ право запроваджувати на строк до шести м╕сяц╕в ╕нш╕ строки розрахунк╕в, н╕ж т╕, що визначен╕ частиною 1 статт╕ 1 Закону № 185.
П╕дпунктом
2.2 ╤нструкц╕╖ про порядок зд╕йснення контролю за експортними, ╕мпортними операц╕ям (дал╕ — ╤нструкц╕я), затверджено╖ постановою Правл╕ння НБУ в╕д 24.09.1999 № 136, передбачено, що в╕дл╕к законодавчо встановленого строку розрахунк╕в банк почина╓ з наступного календарного дня п╕сля дня оформлення митно╖ декларац╕╖ (МД) або п╕дписання акта (╕ншого
документа).
Банк зн╕ма╓ експортну операц╕ю резидента з контролю п╕сля зарахування виручки за ц╕╓ю операц╕╓ю на поточний рахунок останнього (пп. 2.3 ╤нструкц╕╖).
Зг╕дно ╕з частиною 1 статт╕ 4 Закону № 185, порушення резидентами, кр╕м суб’╓кт╕в господарювання, що зд╕йснюють д╕яльн╕сть на територ╕╖ проведення антитерористично╖ операц╕╖ на пер╕од ╖╖ проведення, законодавчо встановленого строку тягне за собою стягнення пен╕ за
кожен день прострочення у розм╕р╕ 0,3% в╕д суми неодержано╖ виручки (вартост╕ недопоставленого товару) в ╕ноземн╕й валют╕, перераховано╖ у грошову одиницю Укра╖ни за валютним курсом Нацбанку на день виникнення заборгованост╕. Загальний розм╕р нараховано╖ пен╕ не може перевищувати суми неодержано╖ виручки (вартост╕ недопоставленого товару).
При розрахунку розм╕ру пен╕ день виникнення порушення — перший день п╕сля зак╕нчення встановленого законодавством строку
розрахунк╕в за експортною, ╕мпортною операц╕╓ю або строку, встановленого в╕дпов╕дно до ран╕ше одержаних за ц╕╓ю операц╕╓ю висновк╕в (п. 1.1 р. ╤ ╤нструкц╕╖).
Тож в╕дл╕к законодавчо встановленого строку розрахунк╕в у сфер╕ зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕ при зд╕йсненн╕ експортних операц╕й банк почина╓ з наступного календарного дня п╕сля дня оформлення МД або п╕дписання акта (╕ншого документа).
При цьому в раз╕ порушення
законодавчо встановленого строку розрахунк╕в за експортним договором нарахування пен╕ почина╓ться з першого дня п╕сля зак╕нчення такого строку розрахунк╕в та зд╕йсню╓ться за кожен день прострочення, включаючи день зарахування виручки на поточний рахунок резидента.
Напомним особенности заполнения этого отчета плательщиками, которые не уплачивают в бюджет НДС, потому что пользуются льготами.
Они обязаны ежеквартально отчитываться, указывая сумму льгот нарастающим итогом.
1. Освобождение от НДС при поставке товаров/услуг. Для расчета сумм льгот (СЛ) применяется формула
СЛ = [Vпост. освоб – (Vприобр. с НДС + Vприобр. без НДС)] х Ставка НДС (20 %),
где Vпост. освоб – объемы поставок товаров/услуг, освобожденных от налогообложения (стр. 5 декларации по НДС); Vприобр. с НДС, Vприобр. без НДС– объемы операций по приобретению товаров/услуг, которые затем были использованы в операциях, освобожденных от НДС. Обратите внимание: в расчете участвуют только те объемы, которые были использованы в освобожденных от НДС поставках отчетного
периода (независимо от того, когда были приобретены эти товары/услуги).
2. Применение ставки НДС 0 %. Сумма льгот рассчитывается по формуле
где Vпост. нулев– объемы экспортных операций и/или операций на таможенной территории Украины, облагаемых по ставке 0 % (стр. 2 декларации по НДС); Vприобр– объемы операций по приобретению товаров/услуг, которые использовались в операциях, облагаемых НДС по ставке 0 %. Этот показатель формируется по данным бухгалтерского учета (например, берутся данные о себестоимости
реализованной на экспорт продукции).
3. Применение специального режима налогообложения согласно ст. 209 Налогового кодекса (далее – НК). После того как НК была введена ставка НДС 7 %, оказалось, что в Порядке № 167 представлен не полный перечень операций, по которым плательщики НДС должны рассчитывать суммы налоговых льгот.
Обратите внимание: По мнению ГФС, эти
поставки считаются льготными, поэтому таким плательщикам необходимо рассчитать сумму льготы и заполнить Отчет. Однако сам порядок расчета суммы такой льготы для отражения в Отчете ГФС не приводит. Поскольку разъяснения отсутствуют, мы предлагаем следующий механизм расчета, который советуем согласовать в своем налоговом органе:
где Vпост. 7
%– объем поставок лекарственных средств или изделий медназначения, облагаемых НДС по ставке 7 % (стр. 2.2 декларации по НДС); Vприобр. 20
%, Vприобр. 7 %– объемы приобретений по ставкам НДС 7 % и 20 %, которые были использованы для поставок, облагаемых НДС по ставке 7 %.
Обратите внимание: сумму льгот для поставок лекарственных средств и изделий медназначения нужнорассчитывать отдельно (разные коды).
Более подробную консультацию см. в журнале „БАЛАНС" от 03.11.14 г. № 90.
Как будет действовать новый порядок администрирования НДС
Как известно, принятый 31 июля 2014 ЗУ №1621-VII “О внесении изменений в Налоговый кодекс Украины и некоторые другие законодательные акты Украины” вводит с 1 января 2015 электронное администрирование НДС.
Наряду с общими правилами администрирования НДС новая статья Налогового кодекса 200 обязательства “обязывает Кабинет Министров Украины установить непосредственный порядок электронного администрирования.
Что и сделало правительство 16 октября 2014,
приняв постановление №569.
Какими изменениями дополняет НКУ порядок администрирования НДС?
Определен НДС-банк
НДС-банком в котором налогоплательщикам откроют специальные счета будет орган, осуществляющий казначейское обслуживание бюджетных средств, то есть Государственная
казначейская служба Украины (ГКСУ).
Механизм открытия НДС-счетов будет следующим. Государственная фискальная служба Украины предоставит реестры плательщиков НДС ГКСУ не позднее 15 декабря 2014, а последняя откроет НДС-счета не позднее 25 декабря 2014. После получения уведомления об открытии счета от ГКСУ налоговый орган
проинформирует налогоплательщика о реквизитах его НДС-счета.
Открытие НДС-счетов будет осуществляться бесплатно и не будет требовать участия налогоплательщика.
Будет ли учитываться налоговый кредит по 2014 при выдаче налоговых накладных в 2015
Один из самых волнующих вопросов для налогоплательщиков заключается в возможности использования налогового кредита, сформированного в 2014 году, при выдаче налоговых накладных по новым
правилам.
Ответ на этот вопрос неутешительный – налоговые накладные составлены до 1 января 2015 и расчеты корректировки к ним не будут участвовать в исчисленные суммы на которую налогоплательщик имеет право выдать налоговую накладную.
Следовательно, плательщики НДС будут начинать 2015 с нулем на
НДС-счете.
Напомним, что по новой редакции НКУ налогоплательщик имеет право предоставлять покупателю товаров / услуг только зарегистрированную в Едином реестре налоговую накладную (ЕРНН). Однако чтобы зарегистрировать, а затем выдать накладную покупателю, ее сумма не должна превышать сумму налога, исчисленную по специальной
формуле, определенной НКУ и дублируется в Порядке. Проще говоря, сумма на НДС-счете должна быть равнозначной или большей, чем сумма налога в соответствующей налоговой накладной.
Так, показателями формулы, которые увеличивают сумму НДС на специальном счете, являются: - Общая сумма налога по полученным налоговым накладным (Σ НаклОтр); - Общая сумма налога, уплаченного при ввозе товаров в Украину (Σ таможенных); - Общая сумма пополнения НДС-счета с собственного текущего счета плательщика (Σ ПопРах);
То есть за исключением пополнения
счета с текущего счета, сумма на НДС-счете увеличиваться только за счет “входного” НДС полученного в 2015 году, поскольку “входной” НДС по накладным 2014 в показателях формулы не
учитываться.
Таким образом, если с начала 2015 компания не приобретет товаров / услуг или не окажет импортную операцию по новым правилам, единственным способом выдать налоговую накладную своему контрагенту – будет пополнение НДС-счета за свой счет.
Как будет использоваться налоговый кредит сформирован в 2014 году
Сначала предлагаем сравнить, что будет происходить с суммой НДС теперь и после 1 января, если по результатам отчетного периода она составит отрицательное значение (фактически будет налоговым кредитом).
В результате имеем три варианта: погашение налогового долга, бюджетное возмещение, включение в будущий налоговый кредит.
Следовательно, моделируя отрицательное
значение НДС за 2014 на новые правила, понимаем:
Что при погашении налогового долга по новым правилам будет учитываться только та часть налогового кредита, не превышающего сумму, исчисленную по специальной формуле.
Бюджетное возмещение сумм, заявленных к 1 января 2015, будет возмещаться в порядке,
установленном старой редакции НКУ (согласно переходным положениям закона). При этом понимаем, что во-первых, не все налогоплательщики имеют право на бюджетное возмещение, а во-вторых, даже при наличии законных оснований – налог не всегда возмещается.
При отсутствии налогового долга и бюджетного возмещения, отрицательное
значение будет включено в налоговый кредит на 2015 год. При этом такой налоговый кредит не будет учитываться в формуле при выдаче налоговых накладных.
Получается ситуация, что плательщик будет иметь налоговый кредит, который сможет использовать только для погашения налогового долга. Приводим пример.
Общество по результатам 2014 задекларировало налоговый кредит в размере 100 тыс. грн. В январе 2015 общество намерено продать товар на сумму 100 тыс. грн, в т.ч.
НДС – 20 тыс. грн. Поскольку в январе общество не покупало товаров / услуг не осуществляло импорта, на НДС-счете ноль. Единственный выход зарегистрировать налоговую накладную и законно продать товар – пополнить НДС-счет со своего текущего счета на 20 тыс. грн. Пополнили. В конце месяца декларируем НДС, уменьшаем налоговые обязательства “Обязательства налоговым кредитом сформированным в 2014 (с 100 тыс. грн) и снова имеем отрицательное значение в размере 80 тыс. грн. При этом 20 тыс. грн уже переведены на НДС-счет и они не подлежат возврату. А это может повторяться неоднократно пока у общества не появится “появится” входной
“НДС.
Таким образом, налоговый кредит, сформированный в 2014 году, хотя и будет использоваться в налоговом результате в 2015 году, налогоплательщики все равно будут вынуждены вносить на НДС-счета средства, которыми больше не смогут воспользоваться. Ведь порядок предусматривает движение средств с НДС-счета только в направлении бюджета или на спецсчет для налогоплательщиков, использующих специальный режим налогообложения в соответствии со ст. 209 НКУ.
Кто, когда и что регистрирует в ЕРНН
Порядок обязательства “связывает плательщиков НДС зарегистрировать в ЕРНН налоговые накладные,
составленные в 1 января 2015. При этом с соблюдением 15-дневного срока на такую регистрацию установленного п.201.10 ст.201 НКУ.
Учитывая, что налоговые накладные на сумму свыше 10 тыс. грн и так подлежали обязательной регистрации в ЕРНН с 1 января 2012, понимаем что обязательство распространяется на накладные меньше
указанной суммы.
Обязательной регистрации в ЕРНН подлежат и расчеты корректировки к налоговым накладным. В зависимости, в какую сторону изменяется сумма в накладной обязанность регистрации возлагается на продавца или покупателя.
В частности, если стоимость товаров / услуг в накладной увеличивается или сумма после корректировки остается неизменной – расчет регистрирует продавец (поставщик).
Если же сумма уменьшается, расчет
корректировки регистрирует покупатель после его получения от продавца.
Порядок вступает в силу с 1 января 2015.
Принятие новых правил администрирования НДС вызвало много практических вопросов у налогоплательщиков. Ожидалось, что утвержденный правительством порядок даст ответы на них. Вопреки
ожиданиям, положения акта мало чем дополняют правила установлены НКУ. Одним из ключевых, по нашему мнению, пунктов повестки является предоставление ГФСУ полномочий по обнародованию алгоритмов расчета показателей специальной формулы и источников их формирования. Это означает, что налоговый орган по сути в ручном режиме сможет решать, какие суммы
включать в показатели формулы, которые увеличивают или уменьшают суммы на НДС-счета. Поэтому традиционно едва ли не решающую роль в администрировании налога кроме налоговых разъяснений, консультаций и др. играет судебная практика.
Обнародован проект приказа Министерства финансов Украины "Об утверждении Порядка формирования и ведения Реестра волонтеров антитеррористической операции"
М╕н╕стерство ф╕нанс╕в Укра╖ни в╕дпов╕дно до вимог Закону Укра╖ни «Про доступ до публ╕чно╖ ╕нформац╕╖» пов╕домля╓ про оприлюднення проекту наказу М╕н╕стерства ф╕нанс╕в Укра╖ни «Про затвердження Порядку формування та ведення Ре╓стру волонтер╕в антитерористично╖ операц╕╖».
╤з зазначеним проектом наказу можна ознайомитися на оф╕ц╕йн╕й стор╕нц╕ М╕н╕стерства ф╕нанс╕в Укра╖ни в мереж╕ ╤нтернет за адресою: www.minfin.gov.ua у рубриц╕ Обговорення проект╕в документ╕в/Проекти нормативно-правових акт╕в для обговорення.
Цей наказ розроблений в╕дпов╕дно до Закону Укра╖ни в╕д 2 вересня 2014 року № 1668-VI╤ «Про внесення зм╕н до Податкового кодексу Укра╖ни щодо деяких питань оподаткування благод╕йно╖ допомоги» та пункту 21 розд╕лу VII «Прик╕нцев╕ положення» Закону Укра╖ни «Про благод╕йну д╕яльн╕сть та благод╕йн╕
орган╕зац╕╖».
Зауваження та пропозиц╕╖ до проекту наказу надавати протягом 20 дн╕в з дня оприлюднення на оф╕ц╕йн╕й стор╕нц╕ М╕н╕стерства ф╕нанс╕в Укра╖ни у письмов╕й та/або електронн╕й форм╕ за такими адресами: М╕н╕стерство ф╕нанс╕в Укра╖ни, 04071, м. Ки╖в, вул. Грушевського, 12/2, Департамент податково╖, митно╖ пол╕тики та методолог╕╖ бухгалтерського обл╕ку, e-mail : apar@minfin.gov.ua
Европейский союз (ЕС) начал процедуру урегулирования споров в рамках Всемирной торговой организации (ВТО) по поводу импортных тарифов, установленных Россией. Об этом сообщает пресс-служба Еврокомиссии.
Согласно сообщению, ЕС считает, что Россия нарушила свои обязательства в рамках ВТО при установлении импортных тарифов на бумажную продукцию, холодильники и пальмовое масло.
В целом, отмечается в документе, уровень импортных тарифов, установленных российским правительством, находится ниже лимита, установленного соглашениями о присоединении к ВТО. Однако по ряду товарных позиций, считают в ЕС, тариф значительно превышает допустимый по правилам ВТО уровень.
Чиновники ЕС считают, что Россия допускает нарушения
двух типов. Первый - прямое превышение импортного тарифа, то есть когда вместо допустимых 5% устанавливается 15% тариф. Второй - взимание при ввозе в Россию некоторых товаров суммы, которая превышает рассчитанную по максимально допустимому тарифу пошлину.
Таможенные формальности при перемещении товаров через границу свободной экономической зоны «Крым»
ГФСУ ответила на некоторые вопросы относительно таможенного контроля и оформления товаров, перемещаемых через границу свободной экономической зоны «Крым».
Так, с целью идентификации операций, которые проводятся с товарами, перемещаемыми через границу СЭЗ «Крым», третьим и четвертым знаками четырехзначного кода во втором подразделе графы 37 ТД указывается код «08» при:
• помещении товаров в таможенный режим свободной таможенной зоны на территории СЭЗ «Крым»;
• изменении таможенного режима товаров после пребывания в таможенном режиме свободной таможенной зоны на территории СЭЗ «Крым», а также дальнейшем изменении таможенного режима товаров, перемещенных с территории СЭЗ «Крым» на другую территорию Украины.
Казахстан: Россия не может запретить нам импортировать товары из ЕС
Россия не имеет права вводить ограничения на поставки товаров в Казахстан.
Об этом заявила вице-министр национальной экономики Казахстана Мадина Абылкасымова, комментируя информацию о том, что Россия намерена ограничить транзит продуктов в Казахстан из Беларуси и из Украины, сообщает cfts.org.ua, со ссылкой на tengrinews.kz.
«Возможно, речь идет об ужесточении контроля на границе России и Европейского союза, на пунктах пропуска с тем, чтобы
товары, которые завозятся, допустим, в Казахстан, не реэкспортировались в Россию (...). Но ввести какие-либо ограничения на поставки в Казахстан никто не может», — сказала Абылкасымова журналистам после заседания в Сенате Парламента.
Она отметила, что Россия может ввести ограничения только лишь на ту продукцию, которая направляется в РФ. «О введении какого-либо запрета на транзит товаров, которые импортирует Казахстан из Европейского союза, речи быть не может», — добавила
вице-министр.
Она напомнила, что те санкции, которые существуют между Россией и ЕС — двусторонние и Казахстана не касаются. «Мы проводим свою независимую экспортную и импортную (политику). B в этой связи никаких ограничений на Казахстан не может быть распространено», — сказала Абылкасымова.
Напомним, ранее глава Россельхознадзора Сергей Данкверт заявил, что Россия хочет запретить транзит товаров в Казахстан от украинской и белорусской границы из-за того, что
продукция АПК часто не доходит до конечного пункта назначения, а оседает на территории РФ. По словам Данкверта, планируется, что товары в Казахстан будут проходить только через российские пункты пропуска.
З метою захисту прав ╕нтелектуально╖ власност╕ п╕д час перем╕щення товар╕в через митний кордон та уникнення при цьому затримок митного оформлення, пов'язаних з неоднозначним тлумаченням норм законодавства щодо захисту прав ╕нтелектуально╖ власност╕ на промислов╕ зразки, пов╕домля╓мо наступне.
Зг╕дно з статтею 1 Закону промисловий зразок ╓ результатом творчо╖ д╕яльност╕
людини у галуз╕ художнього конструювання.
Статтею 5 Закону визначено, що об'╓ктом промислового зразка може бути форма, малюнок чи
розфарбування або ╖х по╓днання, як╕ визначають зовн╕шн╕й вигляд промислового виробу i призначен╕ для задоволення естетичних та ергоном╕чних потреб.
При цьому обсяг правово╖ охорони, що нада╓ться, визнача╓ться сукупн╕стю сутт╓вих ознак промислового зразка, представлених на зображенн╕ (зображеннях) виробу, внесеному до Державного ре╓стру
патент╕в Укра╖ни на промислов╕ зразки, i засв╕дчу╓ться патентом з наведеною у ньому коп╕╓ю внесеного до цього Ре╓стру зображення виробу.
В╕дпов╕дно до
статт╕ 20 Закону патент нада╓ його власнику виключне право використовувати промисловий зразок за сво╖м розсудом, якщо таке використання не порушу╓ прав ╕нших власник╕в патент╕в.
Використанням промислового зразка визна╓ться виготовлення виробу ╕з застосуванням запатентованого промислового зразка, застосування такого виробу, пропонування для продажу, в тому числ╕ через ╤нтернет,
продаж, ╕мпорт (ввезення) та ╕нше введення його в цив╕льний оборот або збер╕гання такого виробу в зазначених ц╕лях.
Вир╕б визна╓ться виготовленим ╕з застосуванням запатентованого промислового зразка, якщо при цьому використан╕ вс╕ сутт╓в╕ ознаки промислового зразка.
Таким чином, якщо у задекларованому товар╕ не використан╕ вс╕ сутт╓в╕ ознаки промислового зразка, ╕мпорт або експорт такого товару не може вважатися
як використання такого промислового зразка, в╕дпов╕дно не ╓ порушенням прав ╕нтелектуально╖ власност╕ та не вимага╓ застосування заход╕в, передбачених розд╕лом XIV Митного кодексу Укра╖ни.
З метою уникнення випадк╕в безп╕дставних призупинень митного оформлення у зв'язку ╕з захистом прав ╕нтелектуально╖ власност╕, у тижневий терм╕н провести у п╕дрозд╕лах митного оформлення
навчання з питань застосування законодавства щодо промислових зразк╕в та за результатами ╕нформувати Департамент митно╖ справи.
Оформление сертификата формы У-1 на товары которые завозятся с территории СЭЗ Крым в Херсонской ТПП
Для получения сертификата о происхождении товара формы У-1 на товары, которые завозятся с территории свободной экономической зоны «Крым» на другую территорию Украины, субъекту хозяйствования с местонахождением СЭЗ «Крым» необходимо предоставить следующий пакет документов:
Для производителей
товара:
Заявка (ОБРАЗЕЦ) Договор поставки, заключенный между Крымским предприятием и предприятием, местонахождение которого расположено на другой территории Украины. (копия) Счет-фактура (копия) Транспортные документы (ТТН и пр.); (копия) Гарантийное письмо (ОБРАЗЕЦ) Справка о порядке производства товара (оригинал) Справка о порядке выращивания сельскохозяйственной культуры, документы на землю (оригинал) Заключение по коду УКТ ВЭД на готовую продукцию и на сырьевые компоненты (копия) Для посредников:
Заявка (ОБРАЗЕЦ) Договор поставки, заключенный между Крымским предприятием и предприятием, местонахождение которого расположено на другой территории Украины. (копия) Счет-фактура (копия) Транспортные документы (ТТН и пр.)
(копия) Гарантийное письмо (ОБРАЗЕЦ) Документы на приобретение товара: внутренний договор, накладные на получение товара (копия) Документ, содержащий сведения о производителе товара (удостоверение качества, паспорт и др.) (оригинал) Справка о порядке производства/выращивания товара от производителя. (оригинал) В справке о производстве товара должны содержаться следующие ведомости:
Сведения о предприятии Информация о видах деятельности согласно Устава Информация
о производственных площадях Информация об оборудовании Краткое описание технологического процесса Сведения о рабочих Сведения о сырье и материалах. В справке о порядке выращивания с/х продукции должны содержаться следующие ведомости:
Сведения о предприятии Информация о видах деятельности согласно Устава Информация о площадях (общая площадь, местонахождение); Количество гектар, занятых под определенной сельхозпродукцией, сорт и средняя ожидаемая
урожайность; Наличие сельхозтехники (информация о рабочей силе). Сертификат о происхождении товара заверяется печатью и подписью руководителя Крымского предприятия или его уполномоченного представителя (должностное лицо предприятия).
Заверять документы следует с указанием названия должности, личной подписи должностного лица, его инициалов и фамилии , с отметкой “Согласно с оригиналом” заверенной печатью.
При этом сертификат У-1
выдается:
а) на все товары, которые
— изготовлены субъектами хозяйствования, определенными по законодательству Украины как украинские, и
— которые имеют украинское происхождение (см. П.Д.2.1.1) согласно раздела II Таможенного Кодекса Украины, что подтверждено соответствующим документами:
б) в случаях указанных в 7.9, 7.10, 7.11, 7.13;
и когда не действуют требования подпунктов 6.1.1,
6.1.2, 6.1.3, 6.1.4, 6.1.5, 6.1.7, 6.1.8 этой Методики.
Д.2 Порядок определения страны происхождения товаров
Работы по определению происхождения проводятся в соответствии с разделами 4, 5, 6, 7 этой Методики за установление тарифам в национальной денежной единице (4.9 Методики).
Помимо изучения документов, предусмотренных перечнем документов (Приложение Н), необходимо обращать внимание на наличие в договорах по поставкам товаров из
СЭЗ «Крым» следующих сведений:
— регистрации субъекта в украинских государственных органах (документы, подтверждающие действительность регистрации субъекта, как резидента Украины, должны быть датированы после вступления в силу Закона Украины «О создании свободной экономической зоны «Крым» и об особенностях осуществления экономической
деятельности на временно оккупированной Украина», возможны справки из реестров Госкомстата Украины);
— возможность проведения проверки товара (за п.12.4,2), а) Закона Украины «О создании свободной экономической зоны «Крым» и об особенностях осуществления экономической деятельности на временно оккупированной территории Украины») и технологического процесса его изготовления;
— применение права Украины;
— применение арбитража на
территории Украины;
Только при наличии этих сведений документы могут рассматриваться на предмет выдачи сертификатов украинского происхождения.
В случае необходимости проверки осуществляются в соответствии с 5.10. Методики.
За дополнительной информацией обращаться в Управление экспертизы и сертификации Херсонской ТПП тел. (0552)49-42-86, моб. (050)318- 78-60
Контактное лицо: Удод Валентина Иосифовна 1-й
Вице-президент по вопросам экспертизы и сертификации Херсонской ТПП .