Отправляет email-рассылки с помощью сервиса Sendsay
  Все выпуски  

* Документ дня: Лист вiд 24.07.2014 No 344/7/99-99-24-02-03-17 Щодо забезпечення унiфiкованоi iнтерпретацii номенклатури


НОВОСТИ КОРПОРАТИВНОГО САЙТА
"WWW MDOFFICE"  
по вопросам внешнеэкономической деятельности в Украине
на 22/08/2015
* Документ дня: Лист вiд 24.07.2014 № 344/7/99-99-24-02-03-17 Щодо забезпечення ун╕ф╕ковано╖ ╕нтерпретац╕╖ номенклатури

Количество просмотров: 14 (за период c 00:00 по 18:04 22/08/15), всего просмотров: 29
Лист вiд 24.07.2014 № 344/7/99-99-24-02-03-17ДФСУ
Щодо забезпечення ун╕ф╕ковано╖ ╕нтерпретац╕╖ номенклатури
Вступил в силу с 24.07.2014
• Все хиты документов


MDoffice

Хит недели ... Перевезення рослинно╖ продукц╕╖ по Укра╖н╕ — без карантинного сертиф╕кату

      Наказ М╕нагропол╕тики в╕д 24.07.2015 № 290

      М╕нагропол╕тики дещо в╕дкоригувало Ф╕тосан╕тарн╕ правила ввезення з-за кордону, перевезення в межах кра╖ни, транзиту, експорту, порядку переробки та реал╕зац╕╖ п╕дкарантинних матер╕ал╕в, затверджен╕ його наказом в╕д 23.08.2005 № 414 (дал╕ — Правила).

      Регулятор, зокрема, вилучив ╕з Правил норми, як╕ встановлювали обов’язок супроводження карантинним сертиф╕катом:

      кожно╖ окремо╖ парт╕╖ рослинних п╕дкарантинних матер╕ал╕в, що перевозиться в одному судн╕, барж╕, вагон╕, контейнер╕, автотранспортному засоб╕ тощо;

      перевезення п╕дкарантинних матер╕ал╕в у межах Укра╖ни.

      Так Правила приведено у в╕дпов╕дн╕сть до статт╕ 29 Закону Укра╖ни «Про карантин рослин» в╕д 30.06.1993 № 3348-XII.

      Адже зг╕дно ╕з зазначеною нормою рослинна продукц╕я перем╕щуються територ╕╓ю Укра╖ни за наявност╕ карантинного сертиф╕кату лише у випадках:

      вивезення та/або ввезення тако╖ продукц╕╖ у карантинну зону;

      транспортування ╕мпортовано╖ продукц╕╖, яка збер╕галася, перепаковувалася, розд╕лялася на частини, зм╕шувалася з ╕ншими вантажами.

      Ця ж норма закону передбача╓, що рослинна продукц╕я може перем╕щуватися в межах зони, в╕льно╖ в╕д регульованих шк╕дливих орган╕зм╕в, без наявност╕ карантинного сертиф╕кату.

      Зм╕ни д╕ятимуть ╕з дня оф╕ц╕йного опубл╕кування цього наказу.


Головбух24

Хит недели ... В╤Д СЬОГОДН╤ В АЕРОПОРТУ «БОРИСП╤ЛЬ» УВЕДЕНО В Д╤Ю АВТОМАТИЗОВАНУ СИСТЕМУ ПЕРЕВ╤РКИ ДОКУМЕНТ╤В НА ПАСПОРТНОМУ КОНТРОЛ╤

   В╕д сьогодн╕ в аеропорту «Борисп╕ль» уведено в д╕ю автоматизовану систему перев╕рки документ╕в на паспортному контрол╕
З метою пришвидшення проходження передпольотних формальностей в аеропорту «Борисп╕ль» впроваджено систему з елементами самообслуговування при проходженн╕ пасажирами паспортного контролю.

   Роботу автоматизовано╖ системи перев╕рки документ╕в особисто перев╕рив Прем’╓р-м╕н╕стр Укра╖ни Арсен╕й Яценюк в четвер, 20 серпня, п╕д час в╕дв╕дування головного аеропорту кра╖ни. Процес сканування паспорта та проходження паспортного контролю зайняв к╕лька секунд.
«Починали ми з того, що ще два роки тому пройти через державний кордон займало м╕н╕мум дв╕ хвилини, - зазначив Глава Уряду. - В силу нових техн╕чних можливостей Державно╖ прикордонно╖ служби ╕ запровадження практично безконтактного методу сп╕лкування з прикордонником, коли паспорт перев╕ря╓ться електронною системою, прикордонник одразу отриму╓ дан╕, з двох хвилин цей час скорочений максимум до 10 секунд».
Зменшення часу проходження формальностей при збереженн╕ високого р╕вня проведення контрол╕в ╓ одним з головних пр╕оритет╕в пров╕дних аеропорт╕в св╕ту.
В.о. Генерального директора ДП МА «Борисп╕ль» ╢вген╕й Дихне: «Удосконалення процедури проходження формальностей на пунктах паспортного контролю стало новим етапом вдосконалення якост╕ послуг в головному аеропорту кра╖ни. Наступний крок - впровадження ново╖ технолог╕╖ в пунктах перев╕рки на ав╕абезпеку. Щор╕чно аеропорт «Борисп╕ль» усп╕шно проходить аудит ав╕ац╕йно╖ влади США, Канади, ╤зра╖лю, п╕дтверджуючи високий р╕вень забезпечення безпеки. Тепер наше завдання - при збереженн╕ цих високих стандарт╕в скоротити час при проходженн╕ контролю на ав╕абезпеку.

М╕н╕стерство ╕нфраструктури Укра╖ни

Хит недели ... В ближайшее время заработает комиссия, которая будет бороться со злоупотреблениями на таможне

   Гостаможня привлекает общественность, система заработает уже в ближайшее время

   Сколько раз уже поднимался вопрос о реформах на таможне… Только за те три с небольшим месяца, как я возглавил это направление в Государственной фискальной службе, было озвучено несколько разных подходов к этому вопросу, в том числе и с использованием международного опыта в контексте нашего сотрудничества с МВФ. Сколько было сказано красивых слов с высоких трибун о важности таможни в системе государственных финансов, экономической безопасности и наполнении госбюджета… Но, слова остались словами и резко разошлись с действиями.

   На днях вышло постановление Кабинета министров, согласно которому перераспределены полномочия руководства ГФС. Теперь у главы службы нет "профильных" заместителей, то есть как налоговое, так и таможенное направление фактически остались без руководителей. Таким образом, эти государственные органы оказались в правовом вакууме и сейчас вынуждены лишь наблюдать, как ситуация будет развиваться дальше. Но мы не будем сидеть, сложа руки, поскольку ситуация на таможне – далека от идеальной и требует постоянного контроля. Именно для этого мы решили привлечь общественность в лице Ассоциации налогоплательщиков Украины и объявили о начале пилотного проекта сотрудничества.

   Для начала, совместно с АНПУ мы создаем комиссию, которая на экспертном уровне будет бороться с правонарушениями и злоупотреблениями на таможне. Комиссия будет помогать, прежде всего, бизнесу, а также обычным гражданам, решать вопросы, связанные с таможенными процедурами, не доводя дела до судебных тяжб. ГФС и АНПУ будут согласовывать кандидатуры на замещение руководящих должностей в таможенных органах Украины, и совместно принимать участие в рабочих группах и комиссиях по вопросам организации таможенного контроля и оформления, администрирования таможенных платежей и таможенно-тарифного регулирования, противодействия таможенным правонарушениям и усовершенствования, и упрощения таможенных процедур. Ассоциация налогоплательщиков может оказать существенную помощь в наведении порядка на таможне. Планируется, что ее территориальные отделения будут собирать информацию относительно качества выполнения функций таможенными органами и обеспечивать так необходимую нам "обратную связь".

   Не останутся без внимания и вопросы усовершенствования таможенного законодательства. Таможенные органы будут предоставлять Ассоциации для анализа и предложений проекты нормативно-правовых актов, имеющих регуляторный характер, и обеспечат представительство членов Ассоциации в консультативно-совещательных органах и рабочих группах при ГФС Украины. Законодательные инициативы, которые имеют важное общественное значение, будут предметом публичного обсуждения.

   Вся эта система заработает уже в ближайшее время. Надеюсь, что к тому времени правовой статус таможни в Украине будет уже наконец-то определен, и мы с Ассоциацией налогоплательщиков сможем-таки подписать полноценный долгосрочный Меморандум, которым будет урегулировано наше сотрудничество.

   Константин Ликарчук для 112.ua

112.ua

Хит недели ... ДФСУ: Про внесення зм╕н до Класиф╕катора ДФС, митниць ДФС, ╖х структурних п╕дрозд╕л╕в, спец╕ал╕зованих департамент╕в ╕ орган╕в ДФС з питань державно╖ митно╖ справи

ДЕРЖАВНА Ф╤СКАЛЬНА
СЛУЖБА УКРА╥НИ

НАКАЗ
Ки╖в

10 серпня 2015 р.

№ 590

Про внесення зм╕н до Класиф╕катора ДФС, митниць ДФС, ╖х структурних п╕дрозд╕л╕в,
спец╕ал╕зованих департамент╕в ╕ орган╕в ДФС з питань державно╖ митно╖ справи

    В╕дпов╕дно до статт╕ 454 Митного кодексу Укра╖ни

НАКАЗУЮ:

    1. Внести до Класиф╕катора ДФС, митниць ДФС, ╖х структурних п╕дрозд╕л╕в, спец╕ал╕зованих департамент╕в ╕ орган╕в ДФС з питань державно╖ митно╖ справи (дал╕ - Класиф╕катор) затвердженого, наказом ДФС в╕д 20.11.2014 № 315, так╕ зм╕ни:

    1.1. у рядку "Зона д╕яльност╕" пункту 2 розд╕лу 1 Класиф╕катора абзаци другий, трет╕й та четвертий вилучити;

    1.2. у рядку "Зона д╕яльност╕" пункту 5 розд╕лу 1 Класиф╕катора слова "та питань, в╕днесених до компетенц╕╖ Ки╖всько╖ м╕сько╖ митниц╕ ДФС" виключити.

    2. Установити, що митний контроль ╕ митне оформлення товар╕в, що перем╕щуються у м╕жнародних експрес-в╕дправленнях експрес-перев╕зниками ТОВ "АЕРО-ЕКСПРЕС" (центральна сортувальна станц╕я (дал╕ - ЦСС) розташована за адресою: Ки╖вська обл., Борисп╕льський р-н, с. Прол╕ски, вул. Броварська, буд. 1) ╕ ТОВ "ВЕЛЬТ ЕКСПРЕС" (ЦСС розташована за адресою: Ки╖вська обл., м. Борисп╕ль, вул. Броварська, буд. 1-а), зд╕йснюються Ки╖вською митницею ДФС у вказаних ЦСС без повторного погодження м╕сця ╖х розташування.

    3. Ки╖вськ╕й м╕ськ╕й та Ки╖вськ╕й митницям ДФС:

    3.1. забезпечити безперервн╕сть зд╕йснення процедур щодо товар╕в, як╕ перем╕щуються у м╕жнародних експрес-в╕дправленнях експрес-перев╕зниками ТОВ "АЕРО-ЕКСПРЕС" ╕ ТОВ "ВЕЛЬТ ЕКСПРЕС", а також товар╕в, як╕ збер╕гаються на митних складах ╕ складах тимчасового збер╕гання ТОВ "ТЕРМ╤НАЛ ВИШНЕВЕ", розташованих у м. Вишневому Ки╖всько╖ област╕, та ТОВ "РЛЦ", розташованих у с. Димитрово Броварського р-ну Ки╖всько╖ област╕;

    3.2. забезпечити оперативне прийняття-передачу п╕д контроль Ки╖всько╖ митниц╕ ДФС вказаних ЦСС (документи по ЦСС, м╕жнародн╕ експрес-в╕дправлення та документи до них тощо), а також митних склад╕в ╕ склад╕в тимчасового збер╕гання (документи по складах, товари та документи до них тощо);

    4. Ки╖вськ╕й м╕ськ╕й митниц╕ ДФС ╕нформувати експрес-перев╕зник╕в

    ТОВ "АЕРО-ЕКСПРЕС" ╕ ТОВ "ВЕЛЬТ ЕКСПРЕС", утримувач╕в митних склад╕в ╕ склад╕в тимчасового збер╕гання - ТОВ "ТЕРМ╤НАЛ ВИШНЕВЕ" ╕ ТОВ "РЛЦ" про вимоги цього наказу.

    5. Кер╕вникам структурних п╕дрозд╕л╕в Державно╖ ф╕скально╖ Укра╖ни, митниць ДФС, Спец╕ал╕зовано╖ лаборатор╕╖ з питань експертизи та досл╕джень ДФС ╕ Департаменту спец╕ал╕зовано╖ п╕дготовки та к╕нолог╕чного забезпечення ДФС забезпечити використання код╕в, встановлених Класиф╕катором.

    6. Кер╕вникам митниць ДФС забезпечити розм╕щення цього наказу на ╕нформац╕йних стендах в адм╕н╕стративних прим╕щеннях митниць ДФС ╕ прим╕щеннях, в яких розташован╕ п╕дпорядкован╕ ╖м п╕дрозд╕ли митного оформлення.

    7. Орган╕зац╕йно-розпорядчому департаменту (Романчук Н.А.) забезпечити внесення зм╕н до наказу Державно╖ ф╕скально╖ служби Укра╖ни в╕д 12.09.2014 № 128 "Про затвердження штатно╖ чисельност╕ прац╕вник╕в територ╕альних орган╕в ДФС" в частин╕ перерозпод╕лу чисельност╕ прац╕вник╕в Ки╖всько╖ м╕сько╖ та Ки╖всько╖ митниць ДФС.

    8. Департаменту комун╕кац╕й забезпечити оприлюднення цього наказу шляхом розм╕щення на оф╕ц╕йному веб-портал╕ Державно╖ ф╕скально╖ служби Укра╖ни.

    9. Координац╕йно-мон╕торинговому департаменту (Мокляк М.В.) забезпечити внесення зм╕н до Репозитор╕я зв╕тност╕ ╕ статистично╖ ╕нформац╕╖ Державно╖ ф╕скально╖ служби Укра╖ни в╕дпов╕дно до наказу Державно╖ ф╕скально╖ служби Укра╖ни в╕д 07.10.2014 № 168.

    10. Цей наказ набира╓ чинност╕ з 21.08.2015.

    11. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Л╕карчука К.╤.

Голова

Р.М. Нас╕ров

     



MDoffice

Хит недели ... Л╕карчук хоче в╕дд╕лити митницю в╕д ДФС та звинувачу╓ Нас╕рова в узурпац╕╖ влади

   Митниця ма╓ бути окремим в╕домством, яке буде оп╕куватися, передус╕м, питаннями безпеки та сприяння м╕жнародн╕й торг╕вл╕. Ф╕скальна ж функц╕я ма╓ бути додатковою. Таку думку висловив заступник глави ДФС Костянтин Л╕карчук в ╕нтерв’ю «Рад╕о Свобода».


В╕н вважа╓, що ╓ сенс у п╕дпорядкуванн╕ ДФС М╕н╕стерству ф╕нанс╕в як в╕дпов╕дальному за дох╕дну та витратну частину бюджету. ╤ нав╕в приклад Польщ╕, де ╓ департамент департамент податково╖ справи та департамент митно╖ справи, як╕ якраз п╕дпорядковуються м╕н╕стру ф╕нанс╕в.
«Б╕льше тижня тому Кабм╕н оприлюднив постанову, якою повн╕стю зн╕вельован╕ повноваження заступника голови ДФС щодо митно╖ справи. Нараз╕ я бачу, що в╕дбува╓ться процес узурпац╕╖, концентрац╕╖ влади в ДФС у руках глави служби. Мен╕ важко сказати, якими питаннями я буду оп╕куватися», - констатував К. Л╕карчук (який призначався у ДФС саме як куратор митниц╕, - ред.).

За його словами, кер╕вник╕в митниц╕ варто було б обирати на конкурс╕, ╕ не факт, що в╕н брав би у ньому участь.

Як запевнив К. Л╕карчук, пояснюючи нин╕шн╕ зм╕ни в ДФС, в уряд╕ посилаються на вимоги МВФ, хоча ран╕ше в цьому контекст╕ йшлося про створення колег╕ального органу для кер╕вництва ДФС, де голова мав би загальн╕ повноваження, а операц╕йн╕ питання були б у компетенц╕╖ заступник╕в.

«Нараз╕ в╕дбулося абсолютно зворотне. Зам╕сть децентрал╕зац╕╖ на р╕вн╕ кер╕вництва ДФС в╕дбулася концентрац╕я повноважень. В╕дбуваються процеси нав╕ть г╕рш╕ н╕ж т╕, що були в митниц╕ за Калетн╕ка. Вони просто беруть накази, як╕ були за Калетн╕ка, ╕ н╕чого нав╕ть не зм╕нюючи роблять ╖х п╕д коп╕рку наказами ДФС.

Я не можу викликати кер╕вника митниц╕, щоб обговорити з ним робоч╕ питання, оск╕льки для ви╖зду за меж╕ митниц╕ йому потр╕бний дозв╕л глави ДФС. Я теж не можу н╕куди ви╖хати без того, щоб мен╕ дозволили це зробити», - зазначив заступник глави ДФС.

К. Л╕карчук запевнив, що Р. Нас╕ров шука╓ союзник╕в у Кабм╕н╕, щоб в╕дправити його у в╕дставку.
За його словами, в╕н обговорював з Президентом можлив╕сть подач╕ у в╕дставку. Проте глави держави, як запевнив К. Л╕карчук, висловив думку, що це позиц╕я слабка, «╕ що я повинен стояти до к╕нця». «Тому н╕ в як╕ в╕дставки я добров╕льно подавати не буду. Якщо хочуть в╕дсторонити, хай в╕дсторонюють», - п╕дкреслив К. Л╕карчук.

finbalance.com.ua

Хит недели ... З дев'яти служб на державному кордон╕ залишаться дв╕

      Глава Уряду Арсен╕й Яценюк заявив, що Державна прикордонна служба повн╕стю зм╕ню╓ систему управл╕ння державним кордоном. Зокрема, з дев’яти служб на кордон╕ залишаться т╕льки дв╕: Державна прикордонна служба ╕ Державна ф╕скальна служба (митниця). Про це Прем’╓р пов╕домив у четвер, 20 серпня, п╕д час в╕дв╕дування пункту пропуску через державний кордон Укра╖ни «Борисп╕ль» Державно╖ прикордонно╖ служби Укра╖ни.

      Глава Уряду зазначив, що скорочення контролюючих служб ╓ частиною плану д╕й по л╕берал╕зац╕╖ в╕зового режиму: «Ми провели ╕нвентаризац╕ю того, що у нас в╕дбува╓ться на пунктах пропуску в ц╕лому по кра╖н╕. Ск╕льки служб контролю╓ або одного громадянина, або автомоб╕ль при перетин╕ державного кордону. Так от, загалом зараз на державному кордон╕ сидить 9 р╕зного роду служб, що ╓ неприпустимо».

      Арсен╕й Яценюк наголосив, так╕ зм╕ни спростять перем╕щення через державний кордон ╕ зменшать корупц╕ю. «Менше служб буде – менше грошей збирати будуть на кордон╕», – п╕дкреслив Прем’╓р-м╕н╕стр.


Кабинет Министров Украины

Хит недели ... Не фискал-таможенник или один в поле?

   События последних недель меня не раз ставили перед этой дилеммой. Даже события последних месяцев, тех самых, которые из юриста-международника превратили меня в таможенника. За которые я разобрался в структуре службы и понял, что буду отстаивать необходимость ее отделения, протестовать против поглощения ГФС. В результате чего… получил урезание полномочий.

   Но! Зато увеличилось число вот таких сообщений: "…очень приятно, что, на сегодняшний день, в руководстве ГФС, есть хоть один чиновник, который за короткое время, 3,5 месяца, разобрался в роли и месте таможни в жизни государства Украина и ведёт открытую борьбу за отделения таможни. Могу Вас уверить, что за Вами миллионная армия однодумцев и мы очень верим, что украинской таможне вернётся славное былое имя отдельной госструктуры!" Дело не в том, что мне приятно. Дело в том, что моя публичная позиция и реакция единомышленников и оппонентов, вовлечение нас в единый процесс понимания структуры таможни - это важно. Мои заявления - пока что единственная возможность обратить внимание общественности на происходящее за стенами кабинетов, в кулуарах ГФС, Минфина и Кабмина, где прямо сейчас оппоненты продолжают искать сторонников моего отстранения от должности или отставки. Но сейчас я не об этом. Эта мышиная возня вам вряд-ли интересна. Я о профессионализме и понимании ситуации, потребностей государства. Будут они - никаких публичных диалогов, конфликтов, доказательств не понадобится. Грамотный подход один, возможны варианты, бесспорно, но не когда речь идет о такой серьезной структуре, как таможня.

   Таможня – это и граница, и бизнес, и бюджет. Если уж высказываться совсем простым языком.
Вчера прямо в фб многие наблюдали или участвовали в нашем диалоге с замминистра финансов Еленой Макеевой под моим постом-ссылкой на ее интервью, в котором она размышляет о реформе ГФС и моей роли в службе.

   -Olena Makeieva: Константин, не самый лучший способ искать диалог с @Roman Nasirov через СМИ. Возможно, стоит перенести фокус на потребности бизнеса, количество жалоб просто впечатляет. ГФС должна стать сервисной службой, для бизнеса вопрос формата ГФС второстепенный.

   -Kostiantyn Likarchuk: Елена, я не с Насировым сейчас веду диалог, а с Вами и комментирую Ваше интервью. Диалог с Насировым вряд ли возможен, поскольку, очевидно, что мы с ним с разными целями пришли в ГФС. Говорить о сервисной службе, конечно, можно, но если Вы разберетесь в предмете, то поймете, что современная таможня - это прежде всего орган, который занимается безопасностью границы (поговорите с EUBAM, с европейцами из программы TWINNING), а также орган, который должен способствовать международной торговле, это, кстати, основные цели Всемирной Таможенной Организации. Пока Вы будете ставить во главу угла фискальную функцию таможни она никогда не станет сервисной службой.

   - Olena Makeieva: Я Вас с EUBAM познакомила, надеялась, что дальше Вы справитесь без Минфина. Для нас важны реформы, их ждет и бизнес. Именно ожидания бизнеса я ставлю во главу угла.

   -Kostiantyn Likarchuk: Тогда Вам нужно прислушаться ко мне. Бизнес стонет именно от фискальной функции таможни. И откажитесь от индикативов Минфина для таможни, да еще и безосновательно повышенных летом (в самое мертвое с точки зрения экономической активности время) на 20%. Увидите какой будет эффект для бизнеса - просто удивитесь... А относительно EUBAM, Вы меня познакомили с EUAM, а это все-таки разные миссии. EUBAM занимается именно безопасностью границы - поговорите с ними, многое станет понятно, может, не допустите серьезных ошибок.

   - Olena Makeieva: Константин, извините, что побеспокоила. Чтобы не получить в свой адрес очередную череду обвинений, а может и оскорблений, я, пожалуй, завершу этот диалог.

   - Kostiantyn Likarchuk: Как знать... Моя задача - объяснять и настаивать. Больше я в рамках моих теперешних полномочий делать ничего не могу. Они могут оставить план, но просто обязаны сместить фокус. Иначе мы никогда никуда не двинемся.

   …Весь этот диалог к вопросу о профессионализме и, как минимум,
правильной терминологии. Может ошибаться обыватель, но не чиновник высокого ранга. EUBAM не интересует классификация и вопросы таможенной стоимости. Только анализ и практика, безопасность. Таможня в их понимании исполняет функции безопасности, фискальная составляющая – это для них посты-аудит. Поэтому чисто концептуально таможня не может быть в чистом виде сервисной службой, которая обслуживает бизнес. Государство возложило функции на таможню, но разве государство - это сервисная служба?! А знакомить с EUBAM не нужно, сотрудничество с ними входит в мои служебные обязанности.

   Подписать эту статью позвольте так: не фискал, таможенник, один в поле воин, Константин Ликарчук.

Обозреватель

Хит недели ... Таможенный пост «Песочин» сокращен.

   Приказом ГФС от 7 августа №586 установлено новое место дислокации таможенного поста «Песочин» Харьковской таможни ГФС.

   Вместо старого адреса (п. Песочин, ул. Крупской, 15) новым местом расположения стало помещение 52 отделения связи на Южном вокзале (пл Привокзальная, 2).

   Ранее по этому адресу располагался таможенный сектор, оформляющий грузы, которые перемещаются почтой или курьерским службами.

   Место прибытие для автотранспорта на реорганизованный т/п «Песочин» не способно разместить более 2-3 авто одновременно и рассчитано на работу с автомобилями курьерских служб.

   Таким образом сфера деятельности т/п «Песочин» с 7 августа сократилась до оформления почтовых и курьерских отправлений.

   Деятельность таможенных постов «Харьков-Центральный» и «Харьков -Автомобильный» по оформлению грузов автотранспортом остается без изменений.

kharkov-terminal.com.ua

Хит недели ... Объединят ли таможню с налоговой и уволят ли нового главного таможенника – замминистра финансов Елена Макеева рассказала о реформе Госфискальной службы

   Леся Выговская

27 августа Минфин обнародует концепцию реформы налоговой службы. Надзорные функции будут переданы в регионы, оформлением грузов займутся студенты-выпускники, а функции таможни могут отдать на аутсорсинг (часть II)

   НВ встретилось с Еленой Макеевой в день, года закончила свою работу в Украине техническая миссия МВФ по вопросам налоговой реформы. Эксперты МВФ оставили Киеву свои рекомендации и замечания, Минфин их учел и должен представить план реформ уже к концу августа.

   В первой части интервьюзамминистра рассказала о том, какой видит Минфин новую систему налогообложения, по которой украинцам предстоит начать жить с 1 января. Также она рассказала, как изменится подход к аудиту финансовой отчетности украинского бизнеса.
В продолжение темы НВ побеседовало с Макеевой об изменениях в структуре налоговой и таможенной служб.

   Елена Макеева – дипломированный аудитор и кандидат экономических наук, учредитель аудиторской фирмы Аксенова и партнеры. В марте 2015-го пришла в госаппарат, в команду министра финансов Наталии Яресько.

   Во время общения с НВ Макеева подчеркивает, что она отлично знает налоговое законодательство, схемы ухода от налогов и понимает проблемы старой налоговой системы. Она утверждает, что прислушивается к пожеланиям и требованиям бизнеса, но ее задача – поиск баланса между потребностями бизнеса и латанием дыр в бюджете.

   - Как человек из бизнеса с какими проблемами вы сталкиваетесь в госорганах? Бюрократия, документооборот?..

   - Мне говорили, что будет очень много бюрократии, документов на подпись. Но все не так страшно. Мне достаточно быстро прочитать подготовленный сотрудниками документ, чтобы понять, правильна ли их позиция. Я очень хорошо знаю налоговое законодательство. Можно сказать, что я на своем месте и получаю удовольствие от своей работы.

   Проблема в другом. Есть очень много людей, которые не имеют профессионального опыта, соответствующего образования, глобального мышления, но при этом считают себя экспертами. Я вчера даже с одним активистом переписывалась и написала: "Решите для себя – вы либо эксперт в налоговой отрасли, либо политик". Я не ориентирована на политику, мне это не интересно. Я – менеджер. Для меня важно, каким будет результат.

   Нет у бизнеса проблем с налогом на прибыль, нет проблем со ставкой НДС, есть большая проблема с налоговой нагрузкой на фонд зарплаты

   - Разговоров о реформе много, а результата, о котором вы говорите, людям не видно.

   - Давайте спросим, что является результатом реформ для людей. Сначала кричали, что нет целей, прописанных налоговых реформ. Нет – цели есть. Они прописаны в документе Стратегия - 2020. Я не могу их менять, это курс, который выбран президентом. Потом кричали, что у нас нет приоритетов. Раньше так и было. В кулуарах кто-то писал себе приоритеты. Но были ли это приоритеты бизнеса, общества?

   Мы спросили у представителей бизнеса, чего они ожидают от реформ, в чем у них проблемы. И когда мы свели результаты, они показали, что нет проблем с налогом на прибыль, нет проблем со ставкой НДС, но есть вопрос с его администрированием. Есть большая проблема с налоговой нагрузкой на фонд зарплаты. Мы увидели, какими должны быть приоритеты реформ. И теперь, когда нам говорят, что нужно изменить систему обложения налогом на прибыль, я говорю, что бизнес этого не ждет, он не жаловался на это.

   - Вы много общаетесь с иностранными инвесторами и международными организациями. Что они говорят о налоговой реформе?

   - Были и иностранные инвесторы, но сейчас нельзя говорить, что у нас много иностранных инвесторов, большинство – это украинский бизнес. Меня обвиняют в том, что я много общаюсь с ACC [Американской торговой палатой] и EBA [Европейской Бизнес Ассоциации]. Но, простите, мне каждый день от них приходит по пять конкретных предложений о том, что нужно менять в законодательстве. Ни одна другая организация мне за четыре месяца не прислала ни одного предложения – только жалобы. Какая ценность жалоб при отсутствии рекомендаций?

   АСС и ЕВА действительно очень много делают для того, чтобы улучшить инвестиционный климат в стране, хотя они ориентированы скорее на иностранный бизнес. Есть и активные национальные профильные ассоциации, к примеру, Легпром.

   - Какие претензии у иностранного бизнеса?

   - У них много претензий, к госсистеме, и больше всего – к Государственной фискальной службе. Но проблематика у них отличается от украинского бизнеса тем, что для них очень важно, чтобы все работали в одном законодательном поле, чтобы все придерживались законодательства Украины. К сожалению, это не главное для рядового украинского бизнесмена. У него часто совсем другие цели. Позиция украинского бизнеса – "не доверяем, не время платить налоги, не видим, куда тратятся эти деньги".

http://nv.ua/

Хит недели ... ╤нструмент, здатний перетворити митницю

      Нин╕ луна╓ чимало пропозиц╕й, як реформувати митницю. Начебто й ц╕л╕ ставляться шляхетн╕: побороти корупц╕ю, зупинити контрабанду, зб╕льшити доходи до держбюджету, спростити митн╕ операц╕╖ для б╕знесу...

      Однак, за ус╕ма цими високими словами вкрай р╕дко можна почути справжн╓ розум╕ння реальних ╕нструмент╕в, завдяки яким цього можна досягнути. Дал╕ мова п╕де про один з найб╕льш д╕╓вих з них, який зветься пост-аудит.

      Власне, такого терм╕ну нема╓ в укра╖нському законодавств╕. Однак суть його поляга╓ в закр╕плену в Митному кодекс╕ прав╕ митних орган╕в зд╕йснювати упродовж певного часу перев╕рки суб'╓кт╕в зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕ вже п╕сля проходження процедур митного оформлення товар╕в.

      Безсумн╕вно, у такому п╕дход╕ до митного контролю передус╕м мали б бути зац╕кавлен╕ сам╕ декларанти.

      Адже налагоджений пост-аудит контроль сприяв би значному прискоренню просуванню товар╕в через митний кордон: ретельн╕ митн╕ процедури, як╕ забирають багато часу, просто не мали б сенсу, враховуючи те, що на вантаж пот╕м чекала б додаткова перев╕рка. А вона, у свою чергу, включала в себе у тому числ╕ й анал╕з правильност╕ визначення митно╖ вартост╕.

      Знову ж таки, пост-аудит дозволить застосовувати процедури спрощеного контролю до тих суб'╓кт╕в зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕, як╕ ч╕тко дотримуються законодавства ╕ не припускаються порушень. Мало того, Митним кодексом визначено, що сумл╕нн╕ п╕дпри╓мства мають можлив╕сть отримати статус уповноваженого економ╕чного оператора. Це означа╓ значн╕ переваги для них. Зокрема – проведення митницею пост-аудиту у таких суб'╓кт╕в ма╓ в╕дбуватися не част╕ше одного разу на 30 м╕сяц╕в.

      З ╕ншого боку, у пост-аудит╕ зац╕кавлена ╕ держава.

      Завдяки такому принципу митн╕ органи могли б виявляти незаконн╕ схеми ухиляння в╕д сплати податк╕в, у тому числ╕ й за участ╕ самих недобросов╕сних митник╕в на м╕сцях, в╕д яких, як не прикро ми ще й дос╕ не позбавились. Адже якщо митник знатиме, що оформлений ним вантаж невдовз╕ проконтролюють нев╕дом╕ йому колеги – в╕н трич╕ подума╓, чого коштуватимуть не т╕льки йому, а й усьому митному посту неправдив╕ дан╕ у документах.

      У той короткий пер╕од, коли п╕сля набуття чинност╕ нового Митного кодексу в середин╕ 2012 року, пост-аудит реально запрацював, митним органам вдалося викрити не один десяток незаконних оборудок ╕ повернути держав╕ сотн╕ м╕льйон╕в недоотриманих платеж╕в.

      До реч╕, ф╕нансов╕ санкц╕╖ за порушення митного законодавства – дуже серйозн╕. Якщо Податковий кодекс передбача╓ штрафи у розм╕р╕ 25-50% в╕д суми додатково нарахованих податк╕в – то штрафи, передбачен╕ Митним кодексом, значно вищ╕.

      Наприклад, за незаконне перем╕щення товар╕в можна стягнути до 200% вартост╕ товару ╕ конф╕скувати його, а за нец╕льове використання товар╕в, при ввезенн╕ яких було надано п╕льги – 300% в╕д несплачено╖ суми митних платеж╕в.

      Тому система пост-аудиту мала ще один додатковий ефект – фактичний примус декларанта до дисципл╕ни та самоконтролю. Адже сво╓часне проведення самоперев╕рки п╕дпри╓мств-учасник╕в ЗЕД могло врятувати п╕дпри╓мство в╕д донарахування податк╕в та штрафних санкц╕й на значн╕ суми, як╕ могли сягнути десятк╕в м╕льйон╕в гривень.

      Однак, така система жорсткого контролю явно не влаштовувала орган╕затор╕в корупц╕йних схем, як╕ одразу ж позбавилися левово╖ частки т╕ньових грошових поток╕в.

      Тому у створеному наприк╕нц╕ 2012-го року М╕н╕стерств╕ доход╕в ╕ збор╕в цю практику почали "по-тихому" згортати. У п╕дсумку, внасл╕док об'╓днання п╕д одним дахом митно╖ та податково╖ служб, включно з п╕дрозд╕лами аудиту, – митн╕ органи були фактично позбавлен╕ можливост╕ проводити власний пост-аудит.

      М╕ж тим, митний аудит ╓ формою митного контролю, який ╓ комплексним ╕ ц╕л╕сним поняттям. ╤ нин╕ одн╕╓ю ╕з основних проблем функц╕онування ДФС ╓ недосягнення найб╕льш оч╕куваного результату в╕д об'╓днання митно╖ та податково╖ служб. А саме – запровадження на всьому ланцюгу постачання в╕д ╕мпортера до к╕нцевого споживача контролю за базою оподаткування ПДВ, та, в╕дпов╕дно, податком на прибуток.

      Як приклад, на напрям╕ контролю за митною варт╕стю ефективн╕сть роботи митниць знизилась через втрату митницями низки п╕дрозд╕л╕в, як╕ забезпечували надання п╕дрозд╕лам контролю митно╖ вартост╕ необх╕дно╖ ╕нформац╕╖ та забезпечували ╖╖ реал╕зац╕ю – зокрема, ╕ п╕дрозд╕л╕в пост-аудиту.

      Оск╕льки не був орган╕зований контроль за базою оподаткування на всьому ланцюгу постачання в╕д ╕мпортера до к╕нцевого споживача, для ╕мпортер╕в залишилася неабияка спокуса заниження митно╖ вартост╕ при ввезенн╕ товар╕в.

      П╕дпри╓мства дос╕ не позбавлен╕ можливост╕, використовуючи ланцюг посередник╕в, без сплати належних податк╕в реал╕зовувати товар к╕нцевому споживачу за варт╕стю, яка може дуже сутт╓во в╕др╕знятись в╕д т╕╓╖ вартост╕, яка зазначена при ввезенн╕ в його Укра╖ну.

      ╤ дос╕ працюють схеми перепродажу товар╕в з використанням п╕дпри╓мств ризиково╖ категор╕╖ так званих "транзитер╕в", "податкових ям", а також ос╕б, як╕ використовують спрощену систему оподаткування.

      Об'╓днання таких в╕дм╕нних за суттю податкового та митного аудиту, передання податковим органам – Головним управл╕нням М╕ндоход╕в в областях – повноважень на зд╕йснення митного пост-аудиту дуже негативно позначилось на його ефективност╕. Адже при митному пост-аудит╕ 90% питань, що перев╕ряються, стосуються виключно╖ компетенц╕╖ митниць, потребують в╕дпов╕дних фахових знань ╕ досв╕ду роботи у напрямку митно╖ справи.

      При цьому ч╕тко в╕дстежу╓ться динам╕ка зменшення к╕льк╕сних та як╕сних показник╕в роботи щодо зд╕йснення митного аудиту як форми митного контролю, його безп╕дставна трансформац╕я в сферу контрольно-перев╕рочно╖ роботи податкових орган╕в, що фактично н╕велювало його ефективн╕сть, спровокувало обмеження щодо його зд╕йснення у зв'язку ╕з нев╕рною квал╕ф╕кац╕╓ю та неправильним розум╕нням процесу митного пост-аудиту.

      У п╕дсумку ма╓мо в╕дт╕к квал╕ф╕кованих кадр╕в та явну демотивац╕ю сп╕вроб╕тник╕в митних орган╕в.

      Однак, держава ╕ надал╕ розгляда╓ митницю як суто утил╕тарний додаток, покликаний виключно наповнювати казну, а в╕дтак – ╕ надходження митних платеж╕в до бюджету розглядаються як ключовий показник ефективност╕ митниц╕.

      Тож ╕ виходить, що п╕д тиском планових показник╕в надходжень до держбюджету митники вдаються до застосування кваз╕-легальних ╕нструмент╕в та метод╕в визначення митно╖ вартост╕ не за ц╕ною контракту. Така ситуац╕я створю╓ широкий прост╕р для корупц╕╖: кожного разу ф╕нальна сума платеж╕в фактично ╓ предметом домовленостей м╕ж декларантом та митним органом.

      Водночас, сл╕д розум╕ти, що р╕зка в╕дмова в╕д процедур коригування митно╖ вартост╕ в умовах в╕дсутност╕ достов╕рно╖ попередньо╖ митно╖ ╕нформац╕╖ призведе, щонайменше в короткостроков╕й перспектив╕, до неконтрольованого зменшення обсяг╕в надходжень митних платеж╕в.

      Можливими шляхами вир╕шення ц╕╓╖ проблеми ╓ прискорене створення умов для отримання Укра╖ною попередньо╖ митно╖ ╕нформац╕╖ в╕д кра╖н – член╕в ╢С.

      Фах╕вц╕, як╕ добре розум╕ються на митн╕й справ╕, майже одностайн╕ в думц╕: для повноц╕нного функц╕онування митниц╕ та п╕двищення ефективност╕ митно╖ справи конче необх╕дне якнайшвидше в╕дновлення митного пост-аудиту як одн╕╓╖ ╕з основних форм митного контролю, використання якого ╓ переважним та дом╕нуючим в д╕яльност╕ митних орган╕в кра╖н ╢вропейського Союзу.

      Та наш╕ ╓вропейськ╕ прагнення повсякчас виголошуються переважно на словах. ╤ нин╕ це безпосередньо стосу╓ться ╕ митно╖ справи.

      Якщо ми говоримо про реформи на митниц╕, треба колись ╕з чогось починати. Можна ╕ ╕з того-таки пост-аудиту.

      Головне – не сид╕ти, склавши руки, а намагатися зм╕нити систему.

      Костянтин Л╕карчук, заступник голови Державно╖ ф╕скально╖ служби, спец╕ально для УП


Укра╖нська правда

Хит недели ... ДФС РОЗПАДЕТЬСЯ НА ДВА ДЕРЖВ╤ДОМСТВА, - ЗАКОНОПРОЕКТ

      Наприк╕нц╕ липня у Верховн╕й Рад╕ був заре╓стрований законопроект №2435а «Про внесення зм╕н до Митного кодексу Укра╖ни щодо орган╕зац╕╖ д╕яльност╕ нац╕онально╖ митниц╕» (автор – нардеп М. Курячий).

      Документом пропону╓ться внести до Митного кодексу зм╕ни, пов’язан╕ ╕з орган╕зац╕╓ю д╕яльност╕ Нац╕онально╖ митно╖ служби Укра╖ни.

      При цьому не передбача╓ться зм╕на ╕снуючих процедур митного контролю та митного оформлення товар╕в, адм╕н╕стрування митних платеж╕в, а також порядку та способ╕в боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил.

      Водночас пропонуються зм╕ни до порядку проходження служби в митних органах, статусу посадових ос╕б, засад ╖х соц╕ального та правового захисту.

      Як пов╕домляв Finbalance, на днях заступник глави ДФС Костянтин Л╕карчук (який призначався у ДФС саме як куратор митниц╕, - ред.) висловив думку, що митниця ма╓ бути окремим в╕домством, яке буде оп╕куватися, передус╕м, питаннями безпеки та сприяння м╕жнародн╕й торг╕вл╕. Ф╕скальна ж функц╕я ма╓ бути додатковою.

      В╕н вважа╓, що ╓ сенс у п╕дпорядкуванн╕ ДФС М╕н╕стерству ф╕нанс╕в як в╕дпов╕дальному за дох╕дну та витратну частину бюджету. ╤ нав╕в приклад Польщ╕, де ╓ департамент департамент податково╖ справи та департамент митно╖ справи, як╕ якраз п╕дпорядковуються м╕н╕стру ф╕нанс╕в.

      «Б╕льше тижня тому Кабм╕н оприлюднив постанову, якою повн╕стю зн╕вельован╕ повноваження заступника голови ДФС щодо митно╖ справи. Нараз╕ я бачу, що в╕дбува╓ться процес узурпац╕╖, концентрац╕╖ влади в ДФС у руках глави служби. Мен╕ важко сказати, якими питаннями я буду оп╕куватися», - констатував К. Л╕карчук.

      За його словами, кер╕вник╕в митниц╕ варто було б обирати на конкурс╕, ╕ не факт, що в╕н брав би у ньому участь.

      Як запевнив К. Л╕карчук, пояснюючи нин╕шн╕ зм╕ни в ДФС, в уряд╕ посилаються на вимоги МВФ, хоча ран╕ше в цьому контекст╕ йшлося про створення колег╕ального органу для кер╕вництва ДФС, де голова мав би загальн╕ повноваження, а операц╕йн╕ питання були б у компетенц╕╖ заступник╕в.

      «Нараз╕ в╕дбулося абсолютно зворотне. Зам╕сть децентрал╕зац╕╖ на р╕вн╕ кер╕вництва ДФС в╕дбулася концентрац╕я повноважень. В╕дбуваються процеси нав╕ть г╕рш╕ н╕ж т╕, що були в митниц╕ за Калетн╕ка. Вони просто беруть накази, як╕ були за Калетн╕ка, ╕ н╕чого нав╕ть не зм╕нюючи роблять ╖х п╕д коп╕рку наказами ДФС.

      Я не можу викликати кер╕вника митниц╕, щоб обговорити з ним робоч╕ питання, оск╕льки для ви╖зду за меж╕ митниц╕ йому потр╕бний дозв╕л глави ДФС. Я теж не можу н╕куди ви╖хати без того, щоб мен╕ дозволили це зробити», - зазначив заступник глави ДФС.

      К. Л╕карчук запевнив, що Р. Нас╕ров шука╓ союзник╕в у Кабм╕н╕, щоб в╕дправити його у в╕дставку.

      За його словами, в╕н обговорював з Президентом можлив╕сть подач╕ у в╕дставку. Проте глави держави, як запевнив К. Л╕карчук, висловив думку, що це позиц╕я слабка, «╕ що я повинен стояти до к╕нця». «Тому н╕ в як╕ в╕дставки я добров╕льно подавати не буду. Якщо хочуть в╕дсторонити, хай в╕дсторонюють», - п╕дкреслив К. Л╕карчук.


finbalance.com.ua

Хит недели ... Таможню пускают под нож

   В результате последних пертурбаций в руководстве ГФС на личный состав украинской таможни может ожидать существенное сокращение

   Вот и случилось... То, о чем я говорил чуть ли не с первого дня, когда возглавил таможенное направление в Государственной фискальной службе, к сожалению, происходит сейчас на наших глазах. А я говорил, причем неоднократно и на разных уровнях – от высоких кабинетов до встреч с общественностью о недопустимости ослабления таможни, которое неизбежно повлечет за собой ослабление границ, а следовательно – безопасности государства в целом.

   Но имеем то, что имеем. Сейчас таможенники бьют тревогу: в результате последних пертурбаций в руководстве ГФС на личный состав украинской таможни может ожидать существенное сокращение. Согласно последних распоряжений, под сокращение могут попасть до 20% людей. Между тем, в последние месяцы я много общался с председателями территориальных таможен, и все как один говорят о том, что им не хватает людей. Конкретно: личного состава, который должен выполнять процедуры пропуска на полосах движения.

Приведу немного цифр, к тому же они просты. Сегодня на таможне работает 11029 человек. Для сравнения в налоговой – 45482. Это лишь 20% от общей численности территориальных органов ГФС. Непосредственное количество должностных лиц, осуществляющих таможенные формальности (6 978 единиц), практически равно количеству должностных лиц налоговых органов, которые выполняют исключительно административно-хозяйственные функции (6 927 единиц). Вместе с тем, только по самым скромным расчетам с учетом нагрузок таможенная система нуждается не сокращений, а только увеличения численности, по меньшей мере, на 4 485 единиц, из которых 2 614 единиц – непосредственно подразделений таможен, осуществляющих таможенные формальности.

   Тем более, что всеобъемлющих задач по наполнению госбюджета для таможенников никто не отменял, наоборот, на фоне сокращений эти нагрузки только увеличиваются. Давайте порассуждаем, какие последствия это повлечет?

   Дальнейшее уменьшение штатной численности таможен приведет к уменьшению количества мест таможенного оформления, следствием чего станет, в первую очередь, создание некомфортных условий для субъектов хозяйствования и граждан (увеличение дополнительных затрат на транспортные расходы, логистику и т. д.) и, соответственно, - катастрофическое увеличение очередей на пунктах пропуска и количества жалоб на работу таможен.

   А еще последние "новации" неизбежно приведут к краху всех намеченных позитивных преобразований. Сокращение личного состава просто сделает невозможным эффективное выполнение таможенными органами определенных Таможенным кодексом Украины задач. Среди них: защита прав интеллектуальной собственности, осуществления экспортного контроля, реализация мер нетарифного регулирования (в том числе реализация концепции "Электронная таможня" в контексте представления всех документов разрешительного характера в электронном виде), организация контроля за перемещением товаров, анализ предварительной информации, поступающей от перевозчиков и других государственных органов.

   Физическое ослабление таможни неотвратимо повлечет за собой рост потока контрабанды, поскольку при отсутствии должного количества сотрудников на пунктах пропуска невозможно будет проконтролировать весь поток груза, который перемещается через границу. В результате, как из Украины, так и из стран ЕС может пойти вал не только подакцизного товара, но и оружия и наркотиков, что будет иметь не только экономические, но и социальные и даже политические последствия.

   Таким образом, прежде всего, поставлено под угрозу выполнение обязательств Украины в рамках реализации мероприятий, связанных с Соглашением об ассоциации Украины и ЕС. Ведь ослабление таможни сделает невозможным нормальную организацию и осуществление совместного таможенного контроля в пунктах пропуска на границе со странами. Что уж говорить о намерениях создать углубленную и всеобъемлющую зону свободной торговли, предусмотренную Соглашением, которое должно заработать уже с 1-го января 2016-го года? К сожалению, инициаторы последних "преобразований" руководствуются какими-то собственными соображениями, начисто забывая про интересы и будущее государства Украина.

112.ua

Анекдот из Интернет

В деревне родители всегда знают, во сколько пришла домой дочь, потому что на тракторе тихо к дому не подъедeшь...

Афоризм

Херня в личной жизни придает виски какой-то особый вкус.

Перейти на WWW MD OFFICE http://www.mdoffice.com.ua
E-mail: mdoffice@mdoffice.com.ua
Рассылки Subscribe.Ru
Новости  ВЭД в Украине от
WWW MDOffice


В избранное