Минфин начал борьбу с незаконным перемещением товаров через границу
Минфин обнародовал проект Закона "О внесении изменений в Таможенный кодекс Украины относительно наложения взысканий по делам о нарушении таможенных правил и исполнения постановлений по этим делам", который должен установить эффективные механизмы предотвращения и противодействия незаконному перемещению товаров таможенной территорией Украины.
Законопроектом предлагается:
распространить процедуру применения компромисса на дела о нарушении таможенных правил (далее - НТП), предметами правонарушения которых являются украинские товары на экспорт;
после уплаты штрафа за совершение правонарушения предусмотреть возможность декларирования товаров и транспортных средств в таможенный режим, предусматривающий их выпуск в свободное обращение;
установить срок применения административного взыскания по НТП со дня обнаружения правонарушения;
усилить административную ответственность за нарушение требований таможенного режима "транзит" и "временный ввоз/вывоз";
в случае применения конфискации предусмотреть возможность взыскания их стоимости и перечисление в государственный бюджет, как альтернативу изъятию товаров/транспортных средств, а также установить,
что конфискация по решению суда применяется независимо от времени выявления НТП.
Укра╖на ╕ Молдова в╕дновили активну системну вза╓мод╕ю з питань торг╕вл╕, економ╕ки, енергетики та ╕нфраструктури
Про посилення торговельно-економ╕чного д╕алогу м╕ж Укра╖ною та Молдовою йшлося п╕д час зустр╕ч╕ сп╕вгол╕в М╕журядово╖ укра╖нсько-молдовсько╖ зм╕шано╖ ком╕с╕╖ з питань торговельно-економ╕чного сп╕вроб╕тництва, яка проходить сьогодн╕ 15 листопада у м. Кишин╕в, Республ╕ка Молдова.
“Зустр╕ч такого високого р╕вня в╕дбулася вперше за минул╕ 5 рок╕в ╕ це ╓ св╕дченням важливост╕ добросус╕дських та дружн╕х в╕дносин м╕ж Укра╖ною та Республ╕кою Молдовою у
торговельно-економ╕чних в╕дносинах”, - прокоментував под╕ю перший в╕це-прем’╓р-м╕н╕стр - М╕н╕стр економ╕чного розвитку ╕ торг╕вл╕ Укра╖ни Степан Куб╕в.
У сво╓му виступ╕ Степан Куб╕в п╕дкреслив, що Молдова ╓ стратег╕чним партнером для Укра╖ни. Важливою ╓, зокрема, вза╓мод╕я у галуз╕ ╕нфраструктури, а саме орган╕зац╕я сп╕льного контролю на м╕жнародних пунктах пропуску на укра╖нсько-молдовському кордон╕.
“Актив╕зац╕я торговельно-економ╕чного д╕алогу та усунення
торговельних бар’╓р╕в ╓ важливим кроком для наших кра╖н та ма╓ продовжитися стратег╕чними контактами на найвищому державному р╕вн╕”, - зазначив Степан Куб╕в.
╤ перш╕ позитивн╕ результати такого д╕алогу можна в╕дзначити уже сьогодн╕ — молдовська сторона плану╓ непродовження обмежувальних заход╕в-квот щодо ╕мпорту окремих вид╕в укра╖нсько╖ продукц╕╖, як╕ було запроваджено у травн╕ ц.р. Про це заявив в╕це-прем’╓р-м╕н╕стр економ╕ки Республ╕ки Молдова Октав╕ан Калмик п╕д час в╕дкриття
М╕журядово╖ укра╖нсько-молдовсько╖ зм╕шано╖ ком╕с╕╖ з питань торговельно-економ╕чного сп╕вроб╕тництва, яка проходить сьогодн╕ 15 листопада у м. Кишин╕в, Республ╕ка Молдова.
“Ми не плану╓мо продовжувати [обмежувальн╕]заходи п╕сля 1 с╕чня 2017 року. Також ми проанал╕зу╓мо ефект в╕д цих заход╕в та по╕нформу╓мо укра╖нську сторону про результати”, - зазначив Октав╕ан Калмик.
Укра╖нська сторона позитивно в╕дзначила таке р╕шення молдовсько╖
сторони.
Натал╕я Микольська, заступник М╕н╕стра економ╕чного розвитку ╕ торг╕вл╕ Укра╖ни - Торговий представник Укра╖ни додатково наголосила про необх╕дн╕сть посилення укра╖нсько-молдовсько╖ вза╓мод╕╖ у б╕знес -сегмент╕.
“Сл╕д посилити укра╖нсько-молдовський B2B д╕алог у вс╕х сферах, а особливу увагу прид╕лити контактам у “нетрадиц╕йних” сегментах торг╕вл╕ — сфер╕ послуг та продукц╕╖ ╤Т-технолог╕й”, - в╕дзначила Микольська.
За
результатами зас╕дання М╕журядово╖ ком╕с╕╖ сторони п╕дписали сп╕льний Протокол, у якому в╕добразили ключов╕ позиц╕╖ щодо подальшо╖ сп╕льно╖ роботи.
Високий р╕вень д╕алогу п╕дкреслю╓ також участь у склад╕ делегац╕╖ представник╕в Парламенту, зокрема народного депутата Укра╖ни Антона К╕ссе та Першого заступника М╕н╕стра енергетики та вуг╕льно╖ промисловост╕ Укра╖ни Галини Карпи та ╕нших.
Держпродспожислужба попереджа╓ про ускладнення еп╕зоотично╖ ситуац╕╖ через спалахи грипу птиц╕ та хвороби Ньюкасла у ряд╕ кра╖н
14.11.2016 17:49
Зг╕дно з оф╕ц╕йною ╕нформац╕╓ю Всесв╕тньо╖ орган╕зац╕╖ охорони здоров’я тварин (МЕБ) заре╓строван╕ випадки захворювання птиц╕ на хворобу Ньюкасла на територ╕╖ Республ╕ки Болгар╕я, а також на високпатогенний грип птиц╕ на територ╕╖ Республ╕ки Угорщина.
Враховуючи вищезазначене, з вказаних кра╖н заборонено ╕мпорт в Укра╖ну птиц╕, продукт╕в та сировини з них (за винятком продукт╕в та сировини, що пройшли обробку методом, який гаранту╓ знищення збудник╕в зазначених
захворювань).
У той же час спалахи грипу птиц╕ та хвороби Ньюкасла заре╓строван╕ серед диких та перел╕тних птах╕в у таких кра╖нах сх╕дно╖ та зах╕дно╖ ╢вропи: Румун╕я, Польща, Угорщина, Болгар╕я, Н╕дерланди, Швейцар╕я, Австр╕я, Н╕меччина.
Держпродспожислужба просить суб’╓кт╕в господарювання, д╕яльн╕сть який пов’язана ╕з ╕мпортом птиц╕ та продукт╕в з не╖, враховувати вказану ╕нформац╕ю.
Молдова с 2017 г откажется от ограничения экспорта из Украины
Торговые меры, введенные Молдовой для защиты внутреннего рынка в мае 2016 года и ограничивающие украинский экспорт, будут отменены с 1 января 2017 года, сообщил первый вице-премьер-глава Минэкономразвития Степан Кубив со ссылкой на заместителя премьера - министра экономики Молдовы Октавиана Калмыка.
"Молдова подтвердила, что не продлит ограничительные меры-квоты с 1 января 2017 года", – написал С.Кубив в своем блоге в соцсети Facebook из Кишинева, где он вместе с
О.Калмыком проводит заседание межправительственной украинско-молдавской смешанной комиссии по вопросам торгово-экономического сотрудничества.
Замглавы МЭРТ - торговый представитель Украины Наталья Микольская, участвующая в заседании, отметила, что стороны работают над усилением диалог между бизнесменами двух стран в нетрадиционных областях экспорта – услуги, IТ.
Как сообщалось, 13 мая 2016 года вступило в силу постановление правительства Молдовы от 6 мая "О
введении торговых мер по защите внутреннего рынка", согласно которому до конца этого года введены низкие квоты на экспорт украинских товаров и таможенные пошлины в размере 10%-20% сверх них.
Согласно данным статистики: в 2015 году экспорт из Украины в Молдову сократился на 29,5% – до $524,3 млн, а суммарный товарооборот между двумя странами упал на 29,8% – до $565,6 млн.
За 9 месяцев 2016 года экспорт из Украины в Молдову сократился еще на 12,6% – до $348,9
млн, тогда как импорт из Молдовы в Украину вырос на 23% – до $33,5 млн.
С 2017 г. все таможенные декларации будут подаваться только в электронном виде, — Насиров
Современные технологии добрались до таможенной службы. Благодаря новой системе «Единое окно» у предпринимателей появилась возможность завершить таможенный контроль еще до прибытия груза в точку назначения.
11 августа состоялась презентация работы «Единого окна» на таможенном посту «Столичный» Киевской городской таможни Государственной фискальной службы.
Система «Единое окно»
работает во многих странах мира. Она позволяет упростить таможенные процедуры во время транзита, экспортных и импортных процедур и минимизирует контакты с госслужащими. «Единое окно» объединяет в одну электронную базу все контролирующие органы на таможне, таким образом службы контроля могут быстро обмениваться нужной информацией.
Роман Насиров, глава ГФС сообщил, что разработка необходимого программного обеспечения закончилась до 1 августа. ПО состоит из трех частей
— нового рабочего места сотрудника таможни, автоматов и модуля для работы соседних служб. Рабочее место автоматизирует работу человека. Автомат отвечает за прием сообщений и документов, а также за электронную рассылку. Модуль, или веб-интерфейс, позволяет работникам просматривать электронные сообщения и вносить в информационную систему решения о результате проверок или отметки о проведенном государственном контроле.
Пока что первые две недели сотрудники таможни только учатся управлять
новой системой, для них специально создали обучающее видео, которое можно найти на YouTube.
Сергей Тупальский, и. о. начальника Киевской городской таможни, рассказал о механизме работы «Единого окна»: «Все проходит в электронном виде. Предприниматель, после прохождения его транспортного средства через государственный контроль, получает автоматическое сообщение от системы, где указывается время прохождения контроля и все виды контроля, которые
необходимо пройти. В своем электронном кабинете предприниматель загружает отсканированные копии документов и отправляет их в «Единое окно» на сервер таможни. Система проверяет документы и электронную подпись. Если у контролирующих служб нет никаких вопросов и замечаний по документам, они сразу проставляют форму контроля. Если есть замечания, то предприниматель, когда узнает об этом, указывает в системе удобное для него время для прохождения осмотра. После этого таможня принимает декларацию.
После всех формальностей этап таможенного оформления завершен».
2000.ua узнали подробности работы «Единого окна» у Романа Насирова:
— Какой бюджет проекта «Единое окно»?
— До сегодняшнего дня мы все делали силами Государственной фискальной службы. Фактически мы не потратили совсем денег. Сейчас мы использовали те серверы, которые у нас есть, под другие цели. Я
думаю, что в ближайшее время нам надо будет около миллиона долларов на полноценную электронизацию всего процесса и для сохранения данных. Потому что данные нужно хранить минимум три года. Фактически все копии документов отсканированы, нужно чтобы они были в хорошем качестве, чтобы была файловая система, чтобы был backup. Это обычная инвестиция в сервера и оборудование.
— В каких городах работает «Единое окно»?
— Оно работает по всей Украине. Мы
просто взяли для примера этот таможенный пост, чтобы была возможность увидеть собственными глазами, как оно работает. Через какой бы пункт пропуска вы ни заехали, информация автоматически идет к нам и расходится по всем другим контролирующим органам.
— Правда, что после 2017 г. «Единое окно» полностью заменит старый способ подачи документов?
— На сегодняшний день 96—97% документов мы уже принимаем в электронном виде. Это чтобы другие
контролирующие органы, где процесс бумажный, мы присоединили к нашей системе. Теперь уже и они, хотят того или нет, обязаны быть в этом процессе. А с 2017-го все 100% будут только в электронном виде. Это что касается таможенной декларации и оформлений.
— Сейчас система полностью работает?
— Она уже работает полностью сегодня. Но как над нашей основной системой, так и над этой мы будем работать в дальнейшем для ее улучшения. Любую систему нужно
усовершенствовать.
— Какие будут улучшения в будущем?
— Мы хотим добавлять к ней возможность мобильных приложений. Использовать ее с телефона — сфотографировать документы и прямо с телефона их отправить. Сегодня для подачи документов используют электронную цифровую подпись. Мы сейчас работаем над возможностью интегрировать ее в мобильные телефоны и планшеты через мини-USB порт, чтобы всю процедуру можно пройти, не заходя в офис.
***На форуме MDoffice интересный вопрос ... На что намекают? (...в електронн╕й форм╕...)
14-11-2016 17:51, Чатланин Регион:Киев На что намекают? (...в електронн╕й форм╕...)
Вот такое объявление появилось сегодня в Борисполе. Учитывая, что информация, указанная в ч. 3 ст. 33 ТК, брокеров не особенно касается, это что намёк на то, что брокеров приравняли к "органам державно╖ влади"?
Роман Нас╕ров: Зв╕льнення Марушевсько╖ можливе лише п╕сля передач╕ справ та документ╕в у порядку, встановленому чинним законодавством
Сьогодн╕, Голова ДФС Роман Нас╕ров на сво╖й стор╕нц╕ у мереж╕ Facebook прокоментував заяву начальника Одесько╖ митниц╕ ДФС Юл╕╖ Марушевсько╖ про зв╕льнення за згодою стор╕н: «Для уникнення неоднозначност╕ ситуац╕╖ хочу заявити – в такому вигляд╕ заява про зв╕льнення не прийнятна. Марушевська заявля╓, що зв╕льня╓ться через тиск та гальмування реформ. За весь час роботи ми нав╕ть не побачили плану тих н╕бито реформ. Зв╕льнення Марушевсько╖ можливе лише п╕сля передач╕ справ та документ╕в у
порядку, встановленому чинним законодавством, ╕з дотриманням вс╕х необх╕дних умов».
В╕н пов╕домив, що завдання на сьогодн╕ – знайти в╕дпов╕дальне кер╕вництво для Одесько╖ митниц╕ ╕ протягом 3 м╕сяц╕в показати, як швидко можливо зд╕йснювати реформи та наповнювати державний бюджет.
«Ми й надал╕ продовжу╓мо роботу, спрямовану на реформування служби та наповнення бюджету, зупинити цей процес ми не ма╓мо морального права. За 10 м╕сяц╕в 2016 року Одеська митниця –
це одна з митниць, якою не виконувався план надходжень до бюджету, в той час як в ц╕лому митницями перевиконано план на 12,1 млрд. грн.», – наголосив Роман Нас╕ров.
Нема╓ н╕чого дивного, що п╕сля в╕дставки свого харизматичного грузинського патрона, юна д╕вчина, що пос╕да╓ кр╕сло оч╕льника Одесько╖ митниц╕, написала заяву про зв╕льнення з посади. Одеський митний експеримент, ╕нсп╕рований командою грузинських «варяг╕в» та молодих укра╖нських волонтер╕в гранто╖дсько╖ спрямованост╕, завершено. Скоро настане час п╕дбивати п╕дсумки.
У багатьох мо╖х читач╕в кардинально протилежн╕ погляди на те, що протягом останнього року творилося
на Одес╕. Мо╖ особист╕ почуття з цього приводу теж дуже зм╕шан╕. Слова про «брокер╕в -присосок», «митна осв╕та – це осв╕та хабарника», та потоки бруду, як╕ виливали грузини-волонтери на работяг з ╤Т-департаменту ДФС, прекрасно пам’ятаю. На м╕сц╕ того ж Олександра ╤вашковича я б подав проти цих мерзотник╕в цив╕льний позов про захист чест╕, г╕дност╕ та д╕лово╖ репутац╕╖, та спростування недостов╕рно╖ ╕нформац╕╖. А за тор╕шню аферу ╕з протизаконною спробою закуп╕вл╕ Ас╕куди причетн╕ «реформатори» мають понести
заслужену крим╕нальну в╕дпов╕дальн╕сть!
Разом з тим гадаю, що сл╕д в╕дкинути будь-яку емоц╕йну складову, спробувати об’╓ктивно проанал╕зувати досягнення ╕ невдач╕ одеських реформатор╕в, а також зробити висновки ╕ уроки на майбутн╓. Для того щоб не повторювати помилок, ╕ не давати згинути гарним починанням, якщо так╕ були.
1. П╕ар – служба. Сл╕д в╕ддати грузинам належне – п╕ар був одним ╕з найсильн╕ших вектор╕в ╖хньо╖ роботи на митниц╕. Особисто не знайомий
╕з мед╕йниками грузинських «реформатор╕в», але свою роботу вони зробили «на в╕дм╕нно». Численн╕ статт╕ ╕ виступи у ЗМ╤ «гранто╖дського» спрямування, рейтингов╕ ток-шоу, налагоджена робота ╕з соцмережами – все це було вм╕ло використано для того, щоб скласти у широкого загалу позитивне враження про себе.
У той же час, риторика опонент╕в ДФС на фон╕ грузинсько-волонтерських крикун╕в для стороннього спостер╕гача м╕сцями виглядала довол╕ бл╕до. Правильн╕ за сво╓ю суттю аргументи
техн╕чного характеру (наприклад, щодо недоц╕льност╕ впровадження з╕мбабв╕йсько╖ Ас╕куди, або щодо безглуздост╕ формулювань проекту закону/урядово╖ постанови про «в╕дкритий митний прост╕р») важко сприймаються перес╕чним споживачем мед╕йного проекту. Та ╕ не повинн╕, за великим рахунком, техн╕чн╕ реч╕ ставати предметом пол╕тично-п╕арних балачок – за них повинн╕ ламати списи вузьк╕ проф╕льн╕ експерти-«технар╕» у фахових дискус╕ях. З ╕ншого боку, р╕вень багатьох опонент╕в а-ля-грузинських реформ у «жовтих
виданнях» в╕дверто залишав бажати кращого.
В╕дтак, митн╕й служб╕ необх╕дно покращувати PR складову у сво╖й робот╕, не гребуючи нав╕ть здоровою пропагандою. Головне – пропагувати правильн╕ ╕де╖.
2. Робота з кадрами. Грузини анонсували кадрове очищення митниц╕ в╕д корупц╕онер╕в ╕ од╕озних кадр╕в. Цього очищення за великим рахунком так ╕ не в╕дбулося. Хтось ╕з цих д╕яч╕в тихенько пересид╕в «смутн╕ часи», ╕ не виключено що зараз знову вигулькне
нагору.
Колеги, нагадайте мен╕, а що як правило в╕дбува╓ться з кожною новою зм╕ною владою на митниц╕? Правильно, реорган╕зац╕я (зм╕нити штатний розклад ╕ назви п╕дрозд╕л╕в). Реорган╕зац╕я дозволя╓ у не правовий, але (на жаль!) у наших реал╕ях законний спос╕б усунути неугодних. Особисто вважаю це глибоко неправильною ╕ гидкою, але ╕нод╕ ефективною практикою. Недобро╖ пам’ят╕ Катл╓та вигадав ще один механ╕зм – тести. А за ново╖ влади у тих же органах пол╕ц╕╖ пройшли переатестац╕╖ за
участ╕ громадськост╕. Це ще один механ╕зм для кадрового оновлення.
Грузинсько-одеська команда не використала жодного ╕з наведених вище способ╕в для того, щоб вигнати справжн╕х корупц╕онер╕в. Вибачте, але д╕йсно од╕озних кадр╕в зна╓ вся Одеса ╕ не т╕льки. ╤ за бажання можна було добре ╕дентиф╕кувати тих, кого сл╕д було зв╕льнити (як хабарник╕в, так ╕ просто некомпетентних). У ситуац╕╖ з кадрами найб╕льш шкода 130 молодих хлопц╕в ╕ д╕вчат, яких понабирали у «прост╕р». ╥х мусили б
одразу кинути на барикади (для початку б ╕ Кучурган з Паланкою згодився б набрати досв╕ду), поки не згас юнацький ентуз╕азм у очах. А зам╕сть цього в╕дправили тинятися як практикант╕в по р╕зним ВМО, чекаючи побудови Нью-Васюк╕в на Морвокзал╕…
3. Сп╕впраця ╕з б╕знесом. Одним ╕з нар╕жних камен╕в д╕яльност╕ одеських «реформатор╕в» стало показове сприяння робот╕ б╕знесу. Я не буду тут вдаватися у дискус╕╖ на тему б╕лозубих моделей за комп’ютерами та розм╕рковувати, чи повинна серв╕сна
функц╕я митниц╕ переважати над контрольною. Мова ╕де саме про ставлення до суб’╓кт╕в.
Почавши реформи, грузини в основному спиралися на п╕дтримку деяких м╕сцевих експедиторських к╕л. Пот╕м, грузини волюнтаристськи под╕лили в╕тчизняний б╕знес, що працю╓ на Одеськ╕й митниц╕, на цап╕в ╕ агнц╕в. На перших нав╕сили ярлик «площадка» ╕ сказали ╕ти оформлятися на ╕нш╕ митниц╕. Дал╕ буде про насл╕дки такого "в╕дходу". Для других, почали видумувати спрощення (у рамках закону у ╕ не дуже)
шляхом видання так званих «доручень».
Коли стали виходити перш╕ «доручення», б╕льш╕сть мо╖х колег п╕ддали ╖х нищ╕вн╕й критиц╕. Мовляв, суперечать законодавству, дискрим╕нац╕я при визначенн╕ митно╖ вартост╕ за ознакою кра╖ни походження та статусу великого платника тощо. Але як на мене, то в ц╕лому ╕дея, закладена в дорученнях не була хибною. Статус великого платника, ╕мпорт сировини для власного використання, ╕мпорт ╕з кра╖н, де можна в╕досно оперативно перев╕рити достов╕рн╕сть
документ╕в – це сво╓р╕дн╕ умовно «позитивн╕» критер╕╖ ризику. Говорячи ╕ншими словами, коли ╕мпортер заре╓стрований за адресою масово╖ ре╓страц╕╖, декларанти притягувалися до в╕дпов╕дальност╕ за ПМП, коди товар╕в схож╕ на товари прикриття – це фактори як╕ п╕двищують р╕вень ризику, правда? Але чи не можна р╕вень ризику знизити, використовуючи ╕нш╕ критер╕╖, що св╕дчать про позитивну ╕ його попередню сумл╕нну повед╕нку цього ж ╕мпортера – нав╕ть якщо ц╕на нижче бази?
╢дине
«доручення», яке на мою думку ма╓ явн╕ корупц╕огенн╕ ризики – це один ╕з останн╕х документ╕в, який рекоменду╓ застосовувати п╕льговий режим до п╕дпри╓мств, на як╕ вкаже Агенство з питань ╕нвестиц╕й ОДА (читай – до наповнювач╕в фонду «На благо Одеси»).
У ц╕лому, реал╕зац╕я «доручень» все ж схибила. ╤ буде дуже погано, якщо в подальшому, закидаючи на од╕озн╕ одеськ╕ «доручення», митниця в╕дмовлятиметься спрощувати торг╕влю для законослухняних суб’╓кт╕в ЗЕД (бо УЕО ще довго у кра╖н╕ не буде.)
Реформатори розраховували на те, що в╕дт╕к «площадок» з Одеси на ╕нш╕ митниц╕ компенсу╓ться притоком нових компан╕й, яким на ╖хн╕х р╕дних митницях вставляли палки в колеса. П╕сля дек╕лькох «штанг» (в╕д Орестового «Ом╕крон плюс» до гор╕хових крим╕нальних д╕лк╕в з «Орконт»), грузини почали запрошувати
оформлятися до себе б╕льш поважних ╕мпортер╕в.
╤ багато представник╕в б╕знесу д╕йсно дали схвальний в╕дгук про грузин╕в. При тому, що системна практика побор╕в ╕ занос╕в чемодан╕в до Ки╓ва, таки д╕йсно вщухла. Грузинам не були потр╕бн╕ чемодани з брудним кешом, адже у них натом╕сть були ц╕лком законн╕ ╕ноземн╕ гранти та фонд «на благо Одеси».
Але все ж таки сумл╕нн╕ ╕ велик╕ ╕мпортери не вс╕ посп╕шали поринути у фе╓р╕ю одеських реформ, часто не
передбачуваних. ╤ тому не змогли компенсувати в╕дтоку китайських та турецьких вантаж╕в.
4. Перет╕кання «поток╕в». За оптим╕стичними прогнозами, близько половини економ╕ки кра╖ни перебува╓ у т╕н╕. Для Одеси, з ╖╖ знаменитим 7 км, ця пропорц╕я ╓ ще б╕льшою. Малювати китайськ╕ та турецьк╕ ╕нвойси ╕з заниженою ц╕ною та спотвореною номенклатурою товар╕в може будь-хто. Значно важче гарантувати усп╕шне оформлення по намальованому ╕нвойсу. За час╕в злоч╕нних папередн╕к╕в, у Одесу зганяли
оформлятися насильно. Там легше це тримати п╕д контролем, у ручному режим╕ регулюючи ╕ндикативн╕ показники «Р1/Р2» митно╖ вартост╕. Не дивно, що саме у одеських умовах, колись зародилося таке явище, як «модн╕ ф╕рми», як╕ завдяки корупц╕йним зв’язкам на митниц╕ могли запропонувати кл╕╓нтам серв╕с у вигляд╕ швидкого оформлення по намальованим ТСД.
Грузини митт╓во накле╖ли на цю публ╕ку ярлик «площадка» (на декого до реч╕ абсолютно не заслужено) ╕ сказали ╕ти оформлятися де╕нде.
Митт╓во контейнери з товарами народного споживання перекочували на дек╕лька сус╕дн╕х митниць. Пот╕м потоки було дещо централ╕зовано – вс╕ п╕шли на Ки╖в.
Грузини зробили помилку, дозволивши цим «потокам», ╕нод╕ не само╖ кришталево╖ чистоти, безбол╕сно виходити з одеських порт╕в, не проводячи належного митного контролю шляхом огляд╕в та зважування вантаж╕в (хоча б п╕дм╕н╕ номенклатури таким чином можна було б запоб╕гти). При всьому мо╓му ставленн╕ до грузин╕в, не хочеться в╕рити, що
так╕ д╕╖/безд╕яльн╕сть можуть бути звичайним догов╕рняком з ки╖вськими керманичами ДФС..
╤ погодьтеся, що на перший погляд нема╓ лог╕ки у тому, щоб ф╕зично ганяти вантаж╕ ╕з Одеси на Ки╖в, а пот╕м знову до Одеси (п╕сля того як минуло╖ зими п╕шла у минуле «солодка» тема з використанням декларац╕й ЕА). ╢дине пояснення цьому, б╕льш лояльне ставлення столичних митник╕в (у т.ч. щодо декларованого р╕вня митно╖ вартост╕). Пов╕рити що масове перенесення одеських оформлень саме до Ки╓ва – це
просто зб╕г, статистична флуктуац╕я, дуже ╕ дуже тяжко. ╤ тому зараз, якщо умовно «одеськ╕» вантаж╕ знову повернуться з Ки╓ва на ╕сторичну батьк╕вщину, комусь в Ки╓в╕ це може дуже не сподобатись..
5. ╤ноземн╕ волонтери. С╕рими кардиналами п╕д час грузинського панування стали р╕знокал╕берн╕ Г╕орг╕, Мамуки, Вахтанги ╕ Манани. Не пос╕даючи жодних посад, не маючи укра╖нського громадянства, саме вони роздавали особовому складу ц╕нн╕ вказ╕вки. ╤нод╕ розумн╕ ╕ справедлив╕, ╕нод╕ не дуже.
В╕дпов╕дальност╕ за сво╖ д╕╖ та вказ╕вки вони не несли (та мабуть ╕ не понесуть). Питання вир╕шувалися в ручному режим╕, методом телефонного права або через Вайбер. Так, ручний режим може допомогти заткнути д╕рку, але керувати митницею у ручному режим╕ протягом тривалого часу не можна. Я вже не кажу про те, що людина, яка фактично в╕дда╓ наказ, повинна нести повну в╕дпов╕дальн╕сть за його виконання.
Дивуюся - невже у навколомитному середовищ╕ браку╓ профес╕йних, порядних та
патр╕отичних фах╕вц╕в митно╖ справи, як╕ б зголосилися допомагати наводити порядок на Одеськ╕й митниц╕? Чому вони не запропонували свою допомогу Саакашв╕л╕, коли той був на п╕ку слави? Г╕орг╕ та йому под╕бн╕ могли б виступити у рол╕ зовн╕шн╕х консультант╕в – але аж н╕як не регент╕в (коли той хто сидить на трон╕, царству╓, але не править)…
6. Митна ╕нфраструктура. Грузини так ╕ не зрозум╕ли, що в╕тчизняних умовах прозор╕ склян╕ куб╕ки (на кшталт грузинських державних Зон митного
оформлення) потр╕бн╕ як зайцю стоп-сигнал. ╤ руйнування Морвокзалу ╕з м╕льйонами викинутих у пов╕тря (чи розпиляних?) бюджетних кошт╕в теж не показник як╕сних зм╕н на митниц╕. Натом╕сть, якби попрацювати трошки над управл╕нськими процесами, то можна було б нав╕ть ╕ без масштабних зм╕н у законодавство домогтися зменшення людського фактору та ф╕зичного контакту з декларантом – за умови повноц╕нного електронного декларування та розумного виб╕ркового контролю ╕з застосуванням метод╕в анал╕зу ризик╕в. Адже
перес╕чний суб’╓кт ╕ так не горить бажанням бачити митника наживо п╕д час митного оформлення (х╕ба шо якщо друг або кум, ╕ то за бокалом пива у позаробочий час).
Кошти на удосконалення митно╖ ╕нфраструктури потр╕бн╕, ╕ чималеньк╕, але на б╕льш проза╖чн╕ реч╕ – ТЗМК, стац╕онарн╕ сканери, програмне забезпечення.. Якби хоча б частину з м╕жнародних грант╕в, витрачених на супроводження митно-реформаторсько-грузинсько╖ команди, пустили б на ц╕ ц╕л╕, то толку було б набагато
б╕льше.
«Якби» - але ж ╕стор╕я не терпить умовного способу.
Грузинсько-одеський досв╕д показав, що на окремо взят╕й митниц╕ не можна зробити концептуальних реформ. Але це не означа╓, що на ц╕й же митниц╕ не можна навести елементарний порядок! ╤ звичайно, порядку буде б╕льше якщо його синхронно наводити не т╕льки на Одес╕, але ╕ у Ки╓в╕, на Волин╕, у Львов╕…
У нас у митниц╕ ╓ дуже непри╓мна традиц╕я. Коли приходить новий начальник
митниц╕/голова Служби, то дуже часто почина╓ш згадувати яким гарним був попередн╕й (якого до того кляв останн╕ми словами). ╤ я дуже не хочу, щоб ця ╕стор╕я повторилася з Одесою, якщо зам╕сть нав╕жених грузин╕в та фе╓ричних волонтер╕в прийдуть «прав╕льни╓ пацани» ╕ почнуть рулити потоками, набиваючи кишен╕.
Тож давайте покладемо край ц╕й традиц╕╖. ╤ почнемо нарешт╕ власними силами наводити лад у власн╕й хат╕. Адже для цього за╕здж╕ б/у реформатори та ╕ноземн╕ консультанти не
потр╕бн╕.
Генпрокуратура: руководителям таможен рассылают письма про орехи с подписью Юрия Луценко
Генеральная прокуратура предостерегает от возможного распространения фальшивых писем от имени ГПУ. Об этом пресс-секретарь генпрокурора Юрия Луценко Лариса Сарган сообщила в Facebook. По словам Сарган, в Генпрокуратуру попало фальшивое письмо якобы за подписью генерального прокурора Юрия Луценко под несуществующим номером и с поддельной подписью на имя начальника Одесской таможни ГФС Украины Юлии Марушевской. “Как известно, сейчас в разгаре сезон экспорта грецкого ореха.
Конкурирующие между собой компании, экспортирующие грецкие орехи с таможенной территории Украины, прибегают к фальсификации писем в контролирующие органы, чтобы убрать с рынка компании-конкуренты”, — сообщила Сарган. По слова представителя генпрокурора, на фальшивость письма указывает его содержание, стиль и грамматические ошибки. “Поэтому просим внимательно ознакомиться с официальными письмами, предостерегаем от возможных фальшивок и просим представителей исполнительной власти взвешенно подходить к
выполнению таких “писем”, — добавила Сарган.