Отправляет email-рассылки с помощью сервиса Sendsay
  Все выпуски  

Хит недели ... Депешi для громадян вартiстю до 150 Евро не оподатковуються митом та ПДВ


НОВОСТИ КОРПОРАТИВНОГО САЙТА
"WWW MDOFFICE"  
по вопросам внешнеэкономической деятельности в Украине
на 14/02/2015
* Документ дня: Закон вiд 16.04.1991 № 959-XII Про зовн╕шньоеконом╕чну д╕яльн╕сть

Количество просмотров: 14 (за период c 00:00 по 18:00 14/02/15), всего просмотров: 335
Закон вiд 16.04.1991 № 959-XIIВРУ
Про зовн╕шньоеконом╕чну д╕яльн╕сть
Вступил в силу с 16.04.1991
• Все хиты документов


MDoffice

Хит недели ... Крепкий орешек: как навести порядок в сфере экспорта грецких орехов

   Экономические реалии Украины, как всегда, преподносят неожиданные открытия. Хорошая новость: Украину можно по праву считать одной из крупнейших стран-экспортеров грецких орехов. Казалось бы, фермеры могут выращивать эту культуру и получать стабильный доход, государство может усиливать свой экспортный потенциал и иметь стабильные налоги, простые люди могут щелкать орехи или продавать их за живые деньги скупщикам. Но не тут-то было. Плохая новость: украинский экспорт грецких орехов, как многие уже успели догадаться, является насколько же прибыльным, насколько и глубоко коррумпированным.

   Совсем неожиданная новость: о существовании первых двух явлений первыми заговорили не жертвы коррупционного произвола и не иностранные эксперты, а родное следствие Государственной фискальной службы (ГФС) и Гостаможня. По имеющейся информации, первым о существующих проблемах заговорил первый замглавы ГФС, он же руководитель налоговой милиции Владимир Хоменко. Затем профильная аналитика заинтересовала главного таможенника Анатолия Макаренко и некоторые антикоррупционных общественные объединения.

   Суть вопроса такова: ежегодно из Украины экспортируются тысячи тонн грецких орехов, которые пользуются большим спросом по всему миру и используются в различных кондитерских производствах от Европы до Ближнего Востока. Ожидается, что в нынешнем маркетинговом году из Украины будет экспортировано около 55 тыс. тонн орехов. Злоупотребления сопровождают этот бизнес по всей цепочке, и в итоге оборачиваются многомиллионными суммами коррупционных премий и недополученных в бюджет налогов.

   Все начинается со скупки товара у населения. 90% продукции выращивается на частных подворьях и дачных участках. Вопрос не в том, что частный продавец орехов с приусадебного участка должен иметь документ об их происхождении, чтобы легально не платить налог с доходов физлиц. Справка по форме №3 ДФ получается без проблем и выдается на пять лет.

   Проблема в том, что подобными бумагами, с печатями сельсоветов и дачных кооперативов, выданными на имя среднестатистических украинцев, легализуется чуть ли не весь приход товара крупным оптовикам. Доходит до того, что на одну "мертвую душу" (в прямом смысле этого слова, т.к. часто справки оформляются на умерших людей), записывается по 100 тонн закупки. В итоге, только за счет использования фиктивных справок, перекупщики и оптовики ежегодно недоплачивают в бюджет около 100 млн грн налога на доходы физлиц.

   Далее идет оформление экспорта. Минимизировав налоги на "народном" происхождении товара, посредники продают орехи экспортерам. Здесь картина становится еще более интересной. Добрые две трети от нынешних субъектов официального орехового экспорта при более детальном анализе оказываются "рискованными" СПД и работают с явными нарушениями. Почти половина из них уже находятся под уголовными производствами, а ко второй половине вопросы скорее появятся, чем не появятся.

   За очень редким исключением, каждый экспортер занижает стоимость товара при оформлении документов на экспорт. Продукция у населения закупается по цене от 5 до 15 грн/кг. Контрактная стоимость экспортируемого товара уже варьируется от 10 грн/кг до 129 грн/кг.

   О размере занижения экспортной стоимости косвенно свидетельствует разница между суммами контрактов в страны Ближнего Востока, в которых действует достаточно либеральный контроль, и ценой европейских контрактов, где действует более серьезные правила. Разница в ценах составляет 3-4 раза, при том, что Европа к нам намного ближе, чем Африка.

   По очень приблизительным подсчетам, с учетом средней общей закупочной цены валового урожая и средней цены заниженного валового экспорта, государство ежегодно может терять еще около 200 млн грн только на недополучении налога на прибыль.

   Теперь возврат выручки. Конечному получателю товар продается по вполне рыночной цене и за валюту, что предполагает возвращение в Украину валютной выручки. Даже с учетом значительного занижения стоимости контрактов, валютную выручку экспортер должен вернуть в страну в четко установленные сроки и часть ее продать государству по официальному курсу.

   Но в 90% случаев спустя положенные сроки органы валютного контроля начинают интересоваться самочувствием экспортера - и тут оказывается, что вся операция была оформлена на фиктивное СПД. Денег нет и не будет. Казалось бы, все это обычные для отечественного бизнеса нарушения и коррупция здесь не причем. Но.

   Во-первых, с производителями, перекупщиками и оптовиками рассчитываются сразу и по факту, в основном наличными. Это означает, что рассчитывающаяся сторона и конечный выгодополучатель, как минимум, являются связанными лицами, а как максимум, - экспортная выручка в каком-то виде в Украину все-таки поступает.

   Во-вторых, оформлением и обслуживанием орехового экспорта занимается один и тот же узкий круг людей и компаний.

   В-третьих, чтобы сезон не сорвался и рынок не посыпался, необходимо выработать единый подход к определению стоимости товара и цене решения проблемных вопросов. Случись какой-то конфуз или начнись произвол на местах, зашататься может вся система, т.к. этому деликатному товару нужны либо быстрая доставка, либо надлежащие условия хранения.

   В-четвертых, как только кто-то пытается проскочить границу по-честному, т.е., официально уплатив все налоги, собрав все документы и обеспечив физическое присутствие директора компании-экспортера, то сразу же у такого умника начинаются проблемы. Моментально на месте зреющего конфликта появляется некое лицо-посредник, предлагающее решить все вопросы оптом по таксе 10-15 тыс. долл/фура.

   В-пятых, в нынешнем году ожидается, что из Украины будет отправлено около 2500-3000 фур орехов. Т.е., сезонная коррупционная рента только по этой статье экспорта может составить около 30 млн долл. То, что эта схема благополучно существует уже несколько лет без лишнего информационного ажиотажа можно считать верным признаком серьезной организации бизнеса. С учетом наших реалий и традиций, можно заключить, что вся эта схема находится под единым коррупционным контролем, чьи "приводные ремни" уходят на самую верхушку правоохранительных структур.

   Теперь информация к размышлению. Руководство ГФС и Гостаможни сегодня агитирует экспортеров платить 40-50 тыс. грн налога на доходы физических лиц (НДФЛ) вместо 10 тыс. долл коррупционного налога за фуру, не пользоваться услугами фиктивных СПД и возвращать валютную выручку в обмен на беспроблемный легальный экспорт и отсутствие коррупционной обдираловки на границе. Прокуратура в это же время начинает открывать уголовные производства против сотрудников ГФС, которые выявили фиктивные СПД среди экспортеров.

   В комментарии на Facebook Владимир Хоменко подтвердил правильность таких размышлений на данную тему, а также помог уточнить некоторые вопросы. Прогнозируя возможность наведения порядка в этой сфере внешнеэкономической деятельности, Хоменко выразил неожиданный оптимизм.

   "Даже когда с проблемой начинает бороться всего один правоохранительный орган, происходит одна принципиально важная вещь - организаторы и участники преступной схемы начинают осознавать, что больше нет 100% гарантий. А теневая сфера устроена таким образом, что если нет гарантий, то могут возникнуть проблемы и "предъявы". Брать на себя ответственность без гарантий мало кто захочет. К тому же мы не одни в этой борьбе, с нами еще Анатолий Макаренко", - подчеркнул Хоменко.

РБК-Украина

Хит недели ... ***Консультирует MDoffice : З 01.01.2015 набрав чинност╕ закон Укра╖ни "Про внесення зм╕н до Податкового кодексу" (нов╕ ставки акцизного податку та п╕дакцизн╕ товари)

У спец╕альному випуску № 254 (6004) газети «Голос Укра╖ни» 31 грудня 2014 року ( http://www.golos.com.ua/pdf_file/uzggegna.fvz.pdf ) оф╕ц╕йно опубл╕ковано закон Укра╖ни в╕д 28 грудня 2014 року.№ 71-V╤╤╤ «Про внесення зм╕н до Податкового кодексу Укра╖ни та деяких законодавчих акт╕в Укра╖ни щодо податково╖ реформи».

Цей Закон набира╓ чинност╕ з 1 с╕чня 2015 року, кр╕м зм╕н до преамбули та статт╕ 1 Закону Укра╖ни «Про державне регулювання виробництва ╕ об╕гу спирту етилового, коньячного ╕ плодового, алкогольних напо╖в та тютюнових вироб╕в») стосовно в╕днесення пива до алкогольних напо╖в, як╕ набирають чинност╕ з 1 липня 2015 року, розд╕лу ╤ цього Закону стосовно запровадження акцизних склад╕в на п╕дпри╓мствах, що виробляють нафтопродукти, паливо моторне альтернативне та скраплений газ, як╕ набирають чинност╕ з 1 кв╕тня 2015 року; щодо доповнення п╕дрозд╕лу 2 новим пунктом 36) розд╕лу ╤ цього Закону стосовно системи електронного адм╕н╕стрування податку на додану варт╕сть, як╕ набирають чинност╕ з 1 липня 2015 року; розд╕лу ╤ цього Закону стосовно подання в електронн╕й форм╕ декларац╕╖ про максимальн╕ роздр╕бн╕ ц╕ни на п╕дакцизн╕ товари, як╕ набирають чинност╕ через три м╕сяц╕ з дня опубл╕кування цього Закону; щодо зм╕н до пункту 296.10 статт╕ 296) стосовно застосування ре╓стратор╕в розрахункових операц╕й, як╕ набирають чинност╕: для платник╕в ╓диного податку третьо╖ групи - з 1 липня 2015 року; для платник╕в ╓диного податку друго╖ групи - з 1 с╕чня 2016 року.

Зокрема, розширено перел╕к п╕дакцизних товар╕в. Акцизним податком з 01.01.2015 року оподатковуються речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, паливо моторне альтернативне, транспортн╕ засоби, призначен╕ для перевезення 10 ос╕б ╕ б╕льше, транспортн╕ засоби для перевезення вантаж╕в; електрична енерг╕я.

П╕двищено ставки акцизного податку на:

- сигарети без ф╕льтра, цигарки;
- нафтопродукти, скраплений газ, речовини, що використовуються як компоненти моторних палив, паливо моторне альтернативне;
- автомоб╕л╕ легков╕ та ╕нш╕ моторн╕ транспортн╕ засоби, призначен╕ головним чином для перевезення людей (кр╕м моторних транспортних засоб╕в, зазначених у товарн╕й позиц╕╖ 8702 зг╕дно з УКТ ЗЕД);
- мотоцикли (включаючи мопеди) та велосипеди з допом╕жним мотором, з колясками або без них:

Установлено ставки акцизного податку на:

- Моторн╕ транспортн╕ засоби, призначен╕ для перевезення 10 ос╕б ╕ б╕льше, включаючи вод╕я (кр╕м моторних транспортних засоб╕в, зазначених у товарн╕й позиц╕╖ 8702 90 90 зг╕дно з УКТ ЗЕД). Ставки податку для транспортних засоб╕в, що використовувалися понад 8 рок╕в ╕ в╕дпов╕дають коду 8702 зг╕дно з УКТ ЗЕД, застосовуються з коеф╕ц╕╓нтом 50.

- Моторн╕ транспортн╕ засоби для перевезення вантаж╕в. Ставки податку для транспортних засоб╕в, що в╕дпов╕дають коду 8704 зг╕дно з УКТ ЗЕД, застосовуються для автомоб╕л╕в, що використовувалися з 5 до 8 рок╕в з коеф╕ц╕╓нтом 40 для автомоб╕л╕в, що використовувалися понад 8 рок╕в з коеф╕ц╕╓нтом – 50.

- електричну енерг╕ю:

- автомоб╕л╕ легков╕ та ╕нш╕ моторн╕ транспортн╕ засоби, призначен╕ головним чином для перевезення людей (кр╕м моторних транспортних засоб╕в, зазначених у товарн╕й позиц╕╖ 8702 зг╕дно з УКТ ЗЕД), включаючи вантажопасажирськ╕ автомоб╕л╕-фургони, гоночн╕ автомоб╕л╕, у тому числ╕ автомоб╕л╕, як╕ в установленому законодавством порядку подаються до орган╕в внутр╕шн╕х справ Укра╖ни для ре╓страц╕╖ або перере╓страц╕╖ у зв’язку з╕ зм╕ною модел╕ транспортного засобу, яка до переобладнання п╕д час ввезення в╕дпов╕дала товарн╕й позиц╕╖ 8704 зг╕дно з УКТ ЗЕД, а п╕сля переобладнання в╕дпов╕да╓ товарн╕й позиц╕╖ 8703 зг╕дно з УКТ ЗЕД;

Зверта╓мо вашу увагу, що у в╕дпов╕дност╕ до частини 6 статт╕ 259 Митного кодексу, при ввезенн╕ на митну територ╕ю Укра╖ни п╕дакцизних товар╕в подання попередньо╖ митно╖ декларац╕╖, доставка та пред'явлення цих товар╕в органу доход╕в ╕ збор╕в, яким оформлена така попередня митна декларац╕я, ╓ обов'язковими, а у в╕дпов╕дност╕ до наказу М╕нф╕ну № 651, у таких МД товари мають декларуватись на р╕вн╕ коду товарно╖ п╕дкатегор╕╖ зг╕дно з УКТ ЗЕД (10 знак╕в).

MDoffice

Хит недели ... Депеш╕ для громадян варт╕стю до 150 Евро не оподатковуються митом та ПДВ

М╕н╕стерство ф╕нанс╕в Укра╖ни затвердило Зм╕ни до Порядку справляння митних платеж╕в при ввезенн╕ на митну територ╕ю Укра╖ни товар╕в громадянами, який у свою чергу був затверджений наказом М╕н╕стерства ф╕нанс╕в Укра╖ни в╕д 22 травня 2012 року N 581.

Наказ М╕нф╕ну в╕д 12.01.15 № 2 набере чинност╕ з дня його оф╕ц╕йного опубл╕кування.

Пропону╓ться абзац другий пункту 1.4 розд╕лу I викласти у так╕й редакц╕╖:

"При визначенн╕ суми митних платеж╕в, як╕ нараховуються за ф╕ксованими ставками, застосову╓ться оф╕ц╕йний курс валюти, визначений в╕дпов╕дно до статт╕ 3 1 Митного кодексу Укра╖ни".

Пункт 2.3 розд╕лу II викласти у так╕й редакц╕╖:

"2.3. При митному оформленн╕ товар╕в (кр╕м п╕дакцизних), що надходять на адресу одного одержувача в одн╕й депеш╕ в╕д одного в╕дправника у МПВ, на адресу одного одержувача в одному вантаж╕ експрес-перев╕зника в╕д одного в╕дправника у МЕВ, несупроводжуваному багаж╕:

а) у раз╕ надходження на адреси громадян товар╕в, сумарна фактурна варт╕сть яких не перевищу╓ 150 ╓вро, митн╕ платеж╕ не нараховуються;

б) у раз╕ надходження на адреси громадян товар╕в, сумарна фактурна варт╕сть яких не перевищу╓ 10000 ╓вро, за оглядовим розписом М 15, митною декларац╕╓ю М 16, квитанц╕╓ю МД-1 в╕дпов╕дно нарахову╓ться вв╕зне мито за ставкою в розм╕р╕ 10 в╕дсотк╕в сумарно╖ фактурно╖ вартост╕ товар╕в та податок на додану варт╕сть.

При цьому базою оподаткування ╓ частина сумарно╖ фактурно╖ вартост╕, що перевищу╓ екв╕валент 150 ╓вро".

Нагада╓мо, що зг╕дно з постановою Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни в╕д 06/0814 № 304 у текст╕ Положення про митн╕ декларац╕╖ (ПКМУ в╕д 21.05.12 № 450) цифри ╕ слово "100 ╓вро" було зам╕нено цифрами ╕ словом "150 ╓вро".

Потреба у таких зм╕нах виникла в зв’язку з внесенням зм╕н у Податковий та Митний кодекси Укра╖ни щодо зменшення розм╕ру вартост╕ посилок, як╕ пересилаються на адресу громадян та зб╕льшення порогу для товар╕в, як╕ не п╕длягають оподаткуванню та не декларуються ╕з використанням митно╖ декларац╕╖.

Законом Укра╖ни в╕д 27.03.14 № 1166-VII «Про запоб╕гання ф╕нансово╖ катастрофи та створення передумов для економ╕чного зростання Укра╖ни» було внесено зм╕ни до статт╕ 196 Податкового кодексу щодо зниження гранично╖ меж╕ неоподатковуваних ПДВ товар╕в, що ввозяться в м╕жнародних поштових та експрес-в╕дправленнях з 300 до 150 ╓вро.

Законом Укра╖ни в╕д 10.04.2014  № 1201-VII було внесено зм╕ни до Митного кодексу Укра╖ни, зокрема, до частини 1-2 статт╕ 234 та частин 6-7 статт╕ 374:

У зв'язку з╕ зм╕ною Нац╕ональним банком Укра╖ни порядку встановлення ╕ використання оф╕ц╕йного курсу гривн╕ до ╕ноземних валют були внесен╕ зм╕ни до Митного кодексу щодо визначення правил перерахунку ╕ноземно╖ валюти у валюту Укра╖ни при зд╕йсненн╕ митних формальностей та нарахуванн╕ митних платеж╕в.

Головною метою закон╕в було зб╕льшення надходжень митних платеж╕в до бюджету, встановлення р╕вност╕ громадян, що ввозять товари на митну територ╕ю Укра╖ни, ╕мплементац╕я норм Регламенту Ради (╢С) № 1186/2009.

У любому випадку, ще не вс╕ нормативн╕ акти приведено у в╕дпов╕дн╕сть до Митного та Податкового кодекс╕в.

Наприклад, не внесено зм╕ни до наказу М╕н╕стерства доход╕в ╕ збор╕в Укра╖ни в╕д 02.12.2013  № 743 "Про затвердження Перел╕ку тестових завдань для перев╕рки знань агент╕в з митного оформлення (представник╕в митних брокер╕в)". У питанн╕ «287.703.13.3 Об'╓ктами оподаткування митом ╓:», ще дос╕ ф╕гуру╓ цифра 100 ╢вро?. Так що будьте уважн╕.

© ╤нформац╕йну дов╕дку п╕дготовлено спец╕ально для MDOff╕ce

MDoffice

Хит недели ... Какие документы нужно подавать при электронном декларировании товаров?

   Необходимо воздерживаться от отправки вместе с таможенной декларацией сканированных экземпляров документов, которые не являются обязательными

   В письме от 3 февраля 2015 года № 3327/7/99-99-24-02-02-17 ГФС рассказала о представлении документов для таможенного оформления товаров.

   Согласно ст.ст. 264 (ч. 2) и 335 (ч. 3) Таможенного кодекса при осуществлении таможенного оформления товаров вместе с таможенной декларацией подаются только счет или другой документ, который определяет стоимость товара, и в установленных случаях - декларация таможенной стоимости.

   Таким образом, таможенным законодательством урегулирован вопрос о необходимости предоставления при декларировании товаров только тех документов, которые содержат сведения, необходимые для таможенного оформления.

   В связи с этим, во время электронного декларирования товаров необходимо воздерживаться от отправки вместе с таможенной декларацией сканированных экземпляров документов, если такие документы не являются обязательными для осуществления таможенных формальностей или уже отправлялись во время таможенного оформления иных товаров.

www.ligazakon.ua

Хит недели ... ЗАПОР╤ЗЬКА МИТНИЦЯ ЗВЕРТА╢ УВАГУ !!!

   В╕дпов╕дно до положень Угоди про в╕льну торг╕влю м╕ж Укра╖ною та державами ╢АВТ та Угоди про в╕льну торг╕влю м╕ж Урядом Укра╖ни та Урядом Чорногор╕╖, якими передбачено процедуру надання та анулювання статусу уповноваженого (схваленого) експортера, наказом М╕н╕стерства ф╕нанс╕в Укра╖ни в╕д 07.10.2014 №1013 затверджено Порядок надання та анулювання митницею статусу уповноваженого (схваленого) експортера (дал╕ - Порядок).
Порядок заре╓стрований М╕н╕стерством юстиц╕╖ Укра╖ни 01.12.2014 №1529/26306.
Опубл╕кований в Оф╕ц╕йному в╕снику Укра╖ни 23.12.2014 №100 та набрав чинност╕ з дня опубл╕кування.
Порядок визнача╓ процедуру надання та анулювання статусу уповноваженого (схваленого) експортера.
З метою отримання статусу уповноваженого (схваленого) експортера п╕дпри╓мство-експортер пода╓ до митниц╕ за м╕сцем сво╓╖ державно╖ ре╓страц╕╖ заяву, заповнену за формою, наведеною в додатку 1 до Порядку.

   За дов╕дками та ╕нформац╕╓ю звертатись в Запор╕зьку митницю ДФС за телефоном (061) 289-01-36.

Пресс-служба Запорожской таможни

Хит недели ... Экспедиторы считают радиологический контроль бессмысленным

   Измерение уровня радиации грузов в портах Одесской области стоит от 5 до 10 долларов за контейнер.

   Об этом сообщил глава профсоюзов экспедиторов Одесской области Виктор Берестенко.

   По его словам, смысла в том, чтобы проверять радиологический фон груза, когда он уже находится на нашей территории, нет.

   «По законодательству, во время грузовых операций надо замерять фон, но наши «товарищи» этого не делают. Они выгружают все грузы и потом заставляют субъектов за дополнительную плату проводить замеры, и, в случае превышения фона, «решать» с ними проблему, притом, что груз уже не покинет территорию Украины», — рассказал Виктор Берестенко.

   По его словам, налицо сугубо коррупционная схема: получение взяток в виде 5-10 долларов за 20-40 футовый контейнер, как это и было раньше — до февраля прошлого года. Глава профсоюзов встречался с начальником экологической инспекции, но они не достигли понимания.

   «Либо он «в теме», либо свято верит, что эти мероприятия как-то влияют на экологическую безопасность государства», — отметил Виктор Берестенко.

   Напомним также, что с 6 мая 2014-го года Одесский порт ввёл изменения в порядок таможенного оформления контейнеров: все автоконтейнеровозы, следующие в режиме внутреннего транзита на внутренние таможни Украины, а также в режиме транзита, проходят рентген-сканирование.

http://timer.od.ua/

Хит недели ... Внесены изменения в Порядок взимания таможенных платежей при ввозе товаров

   При таможенном оформлении некоторых товаров базой налогообложения является часть суммарной фактурной стоимости, превышающей эквивалент 150 евро

   Приказом от 12 января 2015 года № 2 Минфин утвердил Изменения в Порядок взимания таможенных платежей при ввозе на таможенную территорию Украины товаров гражданами.

   Отмечается, что при определении суммы таможенных платежей, которые начисляются по фиксированным ставкам, применяется официальный курс валюты, определенный в соответствии со статьей 3.1 Таможенного кодекса. В частности, ст.3.1 предусмотрено, что для целей в отношении товаров и транспортных средств коммерческого назначения применяется официальный курс, установленный НБУ, который действует на 0 часов дня подачи таможенной декларации, или дня осуществления таможенных формальностей, если они осуществляются без представления таможенной декларации.

   Также изменениями предусмотрено, что при таможенном оформлении товаров (кроме подакцизных), которые поступают на адрес получателя в 1 депеше от отправителя в международных почтовых отправлениях, в адрес получателя в 1 грузе экспресс-перевозчика от отправителя в международных экспресс-отправлениях, в несопровождаемом багаже:

   а) в случае поступления на адреса граждан товаров, суммарная фактурная стоимость которых не превышает 150 евро (ранее 300 евро), таможенные платежи не начисляются;

   б) в случае поступления на адреса граждан товаров, суммарная фактурная стоимость которых не превышает 10 тыс. евро, за смотровой росписью М 15, таможенной декларацией М 16, квитанцией МД-1 соответственно начисляется ввозная пошлина по ставке в размере 10 % суммарной фактурной стоимости товаров и НДС.

   При этом базой налогообложения является часть суммарной фактурной стоимости, превышающей эквивалент 150 евро (ранее 300 евро).

   Напомним, фактурная стоимость товара - цена товара, перемещаемого через таможенную границу, и указанная в счете-фактуре.

www.ligazakon.ua

Хит недели ... Один из ключевых экспортных товаров Украины провалился по валютной выручке в январе

   Статистика, обнародованная Государственной фискальной службой Украины, говорит о том, что в январе 2015 года валютные поступления от экспорта черных металлов сократились более чем на треть.

   Всего общее сокращение по сравнению с январем 2014 года составило 34,3% - до $748,7 млн. Также, в январе текущего года Украина сократила экспорт металлоизделий на 25,3%, до $87,6 млн, импорт - на 54,3%, до $29,7 млн.

   Согласно статистике также стало известно, что в январе этого года Украина сократила импорт черной металлургии на 60%, до $46,2 млн.

   Если учитывать валютную выручку за экспорт черных металлов за прошлый год, то Украина сократила ее в 2014 на 9,7%, до $12 млрд 929,065 млн, - передает Интерфакс-Украина.

   Ранее сообщалось, что учитывая количество произведенной в 2014 году стали, Украина сохранила за собой 10-ое место в рейтинге крупнейших производителей стали.

   Об этом свидетельствуют данные международной аналитической организации World Steel Association (Worldsteel).

   По данным организации, за 2014 года в Украине произведено 27,2 млн тонн стали - на 17,1% меньше, чем в 2013 году.

nv.ua

Хит недели ... Щодо впровадження обмежень у прийняттi документiв при митному оформленн╕

Державна ф╕скальна служба пов╕домила, що ДФСУ розгляда╓ться питання щодо впровадження обмежень у прийнятт╕ документ╕в до ╢А╕С програмними засобами. Листом в╕д 03.02.2015 № 3327/7/99-99-24-02-02-17 було пов╕домлено про те, що п╕д час електронного декларування товар╕в необх╕дно утримуватись в╕д надсилання разом з митною декларац╕╓ю сканованих прим╕рник╕в документ╕в, якщо так╕ документи не ╓ необх╕дними для зд╕йснення митних формальностей або вже надсилались п╕д час митного оформлення ╕нших товар╕в.

Так╕ рекомендац╕╖ стали результатом досл╕дження Св╕тового Банку "Do╕ng Bus╕ness" за напрямком "М╕жнародна торг╕вля", проведеного у 2014р. Досл╕дження показали, що к╕льк╕сть документ╕в, необх╕дних для проведення зовн╕шньоторговельно╖ операц╕╖ в Укра╖н╕, у тому числ╕ для ╖╖ митного оформлення, у пор╕внянн╕ з попередн╕м пер╕одом зб╕льшилась.

ДФСУ зверта╓ увагу на те, що зг╕дно з╕ статтями 264 (ч.2) та 335 (ч.3) Митного кодексу Укра╖ни (дал╕ - МКУ), при зд╕йсненн╕ митного оформлення товар╕в разом з митною декларац╕╓ю подаються лише рахунок або ╕нший документ, який визнача╓ варт╕сть товару, та у випадках, встановлених МКУ, декларац╕я митно╖ вартост╕. В╕домост╕ про документи, визначен╕ статтями 257 (ч.8) та 335 (ч.3) МКУ, зазначаються у встановленому порядку в митн╕й декларац╕╖.

Таким чином, митним законодавством, у т.ч. главами 6 - 11 МКУ, врегульовано питання щодо необх╕дност╕ надання п╕д час декларування товар╕в т╕льки тих документ╕в, що м╕стять в╕домост╕, необх╕дн╕ для митного оформлення.

У св╕й час, Департамент ╕нформтехнолог╕й Держмитслужби, листом  в╕д 01.08.2012 р. № 18/12-15-5240-ЕП, встановив обмеження для збер╕гання сканованих коп╕й документ╕в, як╕ долучаються до електронних митних декларац╕й. Починаючи з 02.08.2012 було введено обмеження на розм╕р зображення (скановано╖ коп╕╖ документа) до 500 кб.

З одн╕╓╖ сторони зрозум╕ло, що накопичення ╕нформац╕╖ не може сягати безможност╕, тому в положеннях Митного кодексу прописувалося, що подаються в╕домост╕ про документи, як╕ ╓ в декларанта в наявност╕. Обов'язок щодо збер╕гання документ╕в, в╕домост╕ про яких зазначен╕ в митн╕й декларац╕╖,  ляга╓ повн╕стю на особу, яка деклару╓ товари.

Практика показу╓, що при зд╕йсненн╕ митного оформлення, найб╕льша к╕льк╕сть документ╕в витребу╓ться при п╕дтвердженн╕ митно╖ вартост╕ товар╕в, класиф╕кац╕╖ товар╕в, зд╕йсненн╕ заход╕в нетарифного регулювання, п╕дтвердженн╕ дотримання встановлених обмежень, п╕дтвердженн╕ п╕льг при сплат╕ митних платеж╕в.

У встановленому Кодексом порядку в митн╕й декларац╕╖ декларантом або уповноваженою ним особою зазначаються в╕домост╕ про:
1) документи, що п╕дтверджують повноваження особи, яка пода╓ митну декларац╕ю;
2) зовн╕шньоеконом╕чний догов╕р (контракт) або ╕нш╕ документи, що п╕дтверджують право волод╕ння, користування та/або розпорядження товарами;
3) транспортн╕ (перев╕зн╕) документи;
4) комерц╕йн╕ документи, наявн╕ у особи, яка пода╓ декларац╕ю;
5) у раз╕ необх╕дност╕ - документи, що п╕дтверджують дотримання заход╕в нетарифного регулювання зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕;
6) документи, що п╕дтверджують дотримання обмежень, як╕ виникають у зв'язку ╕з застосуванням захисних, антидемп╕нгових та компенсац╕йних заход╕в (за наявност╕ таких обмежень);
7) у випадках, передбачених цим Кодексом, - документи, що п╕дтверджують кра╖ну походження товару;
8) у раз╕ необх╕дност╕ - документи, що п╕дтверджують сплату та/або забезпечення сплати митних платеж╕в;
9) у раз╕ необх╕дност╕ - документи, що п╕дтверджують право на п╕льги ╕з сплати митних платеж╕в, на застосування повного чи часткового зв╕льнення в╕д сплати митних платеж╕в в╕дпов╕дно до обраного митного режиму;
10) у раз╕ необх╕дност╕ - документи, що п╕дтверджують зм╕ну терм╕н╕в сплати митних платеж╕в;
11) у раз╕ необх╕дност╕ - документи, що п╕дтверджують заявлену митну варт╕сть товар╕в та обраний метод ╖╖ визначення в╕дпов╕дно до статт╕ 53 цього Кодексу.

Лог╕чно припустити, що вимога в поданн╕ документ╕в повинна грунтуватися на п╕дстав╕ роботи системи анал╕зу та ризик╕в, а з обгрунтованих причин, документи можуть бути подан╕, як це передбачено у частин╕ 7 статт╕ 264 протягом часу, що визнача╓ться центральним органом виконавчо╖ влади.

Разом з тим, надання додаткових документ╕в ╓ необх╕дним у раз╕ потреби в п╕дтвердженн╕ задекларовано╖ декларантом митно╖ вартост╕ товару за першим методом, викликано╖ об╜рунтованими сумн╕вами митного органу в достов╕рност╕ в╕домостей, як╕ м╕стяться в поданих до митного оформлення товару документах (постанова Вищого адм╕н╕стративного суду в╕д 19.03.2014, № К/800/46496/13"Судов╕ прецеденти").

На думку колег╕╖ судд╕в сумн╕ви ╓ об╜рунтованими, якщо документи м╕стять розб╕жност╕, наявн╕ ознаки п╕дробки або не м╕стять вс╕х в╕домостей, що п╕дтверджують числов╕ значення складових митно╖ вартост╕ товар╕в, чи в╕домостей щодо ц╕ни, що була фактично сплачена або п╕дляга╓ сплат╕ за ц╕ товари. В такому раз╕ декларант або уповноважена ним особа на письмову вимогу митного органу зобов'язан╕ протягом 10 календарних дн╕в надати (за наявност╕) додатков╕ документи.

У в╕дпов╕дност╕ до листа Держмитслужби в╕д 07.05.2013, № 99-24/1-02-04/796, зг╕дно з частиною п'ятою статт╕ 54 Митного кодексу Укра╖ни митний орган з метою зд╕йснення контролю правильност╕ визначення митно╖ вартост╕ товар╕в ма╓ право застосовувати р╕зн╕ форми контролю, передбачен╕ Митним кодексом Укра╖ни.

Одн╕╓ю з форм митного контролю, в╕дпов╕дно до частини першо╖ статт╕ 336 Митного кодексу Укра╖ни, ╓ перев╕рка документ╕в та в╕домостей, як╕ в╕дпов╕дно до статт╕ 335 Митного кодексу Укра╖ни надаються митним органам п╕д час перем╕щення товар╕в, транспортних засоб╕в комерц╕йного призначення через митний кордон Укра╖ни.

Як зазначено в статт╕ 337 Митного кодексу Укра╖ни, перев╕рка документ╕в та в╕домостей, як╕ подаються митним органам п╕д час перем╕щення товар╕в, транспортних засоб╕в комерц╕йного призначення через митний кордон Укра╖ни, зд╕йсню╓ться в╕зуально, ╕з застосуванням ╕нформац╕йних технолог╕й (шляхом проведення формато-лог╕чного контролю, контролю сп╕вставлення, контролю ╕з застосуванням системи управл╕ння ризиками) та в ╕нш╕ способи, передбачен╕ Митним кодексом Укра╖ни.

При контрол╕ сп╕вставлення зд╕йсню╓ться пор╕вняння даних, як╕ м╕стяться в митних декларац╕ях або ╕нших документах, поданих для митного контролю або митного оформлення, з даними, як╕ м╕стяться в електронних коп╕ях митних декларац╕й та ╕нших документах, що надходять з митних та правоохоронних орган╕в сум╕жних держав; в ун╕ф╕кованих електронних дозв╕льних документах, що надходять з ╕нших державних орган╕в, та ╕нших електронних документах, пов'язаних з перев╕ркою достов╕рност╕ даних, що перев╕ряються.

Таким чином, митн╕ органи п╕д час зд╕йснення контролю правильност╕ визначення заявлено╖ декларантом митно╖ вартост╕ мають право застосовувати таку форму контролю як контроль сп╕вставлення.

Зазначена форма контролю поляга╓ в сп╕вставленн╕ даних про варт╕сть товар╕в, як╕ заявля╓ декларант, з даними про варт╕сть таких товар╕в, як╕ м╕стяться в ╕нших електронних документах, наявних у митного органу на момент зд╕йснення митного оформлення оц╕нюваних товар╕в.

Разом з тим, таке сп╕вставлення зд╕йсню╓ться т╕льки з метою перев╕рки достов╕рност╕ наданих декларантом в╕домостей щодо вартост╕ товар╕в ╕ виключно для контролю правильност╕ визначення митно╖ вартост╕ та виявлення потенц╕йних ризик╕в.

Не сл╕д забувати й про документи, як╕ подаються для п╕дтвердження правильност╕ класиф╕кац╕╖ та кодування товар╕в (лист М╕ндоход╕в в╕д 03.04.2014 р. № 7741/7/99-99-24-02-03-17) на п╕дстав╕ Методичних рекомендац╕й, доведених до митниць листом в╕д 26.03.2014 N 6983/7/99-99-02-03-17, де зокрема, рекомеду╓ться використовувати право витребовувати документи, визначен╕ статтями 69 та 334 Митного кодексу Укра╖ни, як╕ необх╕дн╕ для однозначно╖ класиф╕кац╕╖ товар╕в.

Серед вказаних у статт╕ Кодексу визначен╕, зокрема, документи, що п╕дтверджують дотримання встановлених обмежень при перем╕щенн╕ товар╕в через митний кордон Укра╖ни (лист М╕ндоход╕в в╕д 26.11.2013, № 16098/6/99-99-22-03-01-15).

Положеннями частини першо╖ статт╕ 197 Кодексу у випадках, передбачених законом, на окрем╕ товари встановлюються обмеження щодо ╖х перем╕щення через митний кордон Укра╖ни. Пропуск таких товар╕в через митний кордон Укра╖ни та ╖х митне оформлення зд╕йснюються органами доход╕в ╕ збор╕в на п╕дстав╕ отриманих з використанням засоб╕в ╕нформац╕йних технолог╕й документ╕в, як╕ п╕дтверджують дотримання зазначених обмежень, виданих державними органами, уповноваженими на зд╕йснення в╕дпов╕дних контрольних функц╕й, ╕ншими юридичними особами, уповноваженими на ╖х видачу, якщо подання таких документ╕в органам доход╕в ╕ збор╕в передбачено законами Укра╖ни.

На виконання зазначено╖ статт╕ постановою Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни в╕д 21.05.2012 N 436 затверджено перел╕ки товар╕в, на як╕ встановлено обмеження щодо перем╕щення через митний кордон Укра╖ни.

У статт╕ 197 Митного кодексу акценту╓ться увага на обм╕н ╕нформац╕╓ю з використанням ╕нформац╕йних технолог╕й, тому ми можемо спостер╕гати, наприклад, у ПКМУ в╕д   20.11.2003 № 1807 та 21.05.2012, № 453 вимогу щодо подання на вимогу митного органу ориг╕налу дозволу або висновку Держекспортконтролю, а митне оформлення товар╕в повинно зд╕йснюватися за умови надходження до Держмитслужби в╕д Держекспортконтролю дозвол╕в та висновк╕в в електронн╕й форм╕ ╕з застосуванням засоб╕в електронного цифрового п╕дпису ╕ врахуванням положень пункту 7 розд╕лу XX╕ Прик╕нцевих та перех╕дних положень Митного кодексу Укра╖ни.

За правилами статт╕ 264 Митного кодексу Укра╖ни, якщо митна декларац╕я не м╕стить ус╕х в╕домостей або подана без документ╕в, передбачених статтею 335 цього Кодексу, чи з порушенням ╕нших вимог Митного кодексу Укра╖ни, митний орган в╕дмовля╓ у прийнятт╕ тако╖ митно╖ декларац╕╖.

Для зд╕йснення митних формальностей при транзитних перем╕щеннях товар╕в, транспортних засоб╕в комерц╕йного призначення з використанням попередньо╖ митно╖ декларац╕╖, у в╕дпов╕дност╕ до статт╕ 198 Кодексу митному органу в пункт╕ пропуску через державний кордон Укра╖ни зг╕дно ╕з статтею 335 цього Кодексу подаються документи, що м╕стять в╕домост╕ про товари, достатн╕ для ╖х ╕дентиф╕кац╕╖ та необх╕дн╕ для прийняття р╕шення про пропуск ╖х через митний кордон Укра╖ни (лист Держмитслужби в╕д 13.07.2012 № 12.2/3/2032-ЕП).

В╕дпов╕дно до статт╕ 248 Кодексу митне оформлення розпочина╓ться з моменту подання митному органу декларантом або уповноваженою ним особою митно╖ декларац╕╖ або документа, який в╕дпов╕дно до законодавства ╖╖ зам╕ню╓, та документ╕в, необх╕дних для митного оформлення, а в раз╕ електронного декларування - з моменту отримання митним органом в╕д декларанта або уповноважено╖ ним особи електронно╖ митно╖ декларац╕╖ або електронного документа, який в╕дпов╕дно до законодавства зам╕ню╓ митну декларац╕ю.

Зг╕дно з╕ статтею 255 Кодексу митне оформлення завершу╓ться протягом чотирьох робочих годин з моменту пред'явлення митному органу товар╕в, транспортних засоб╕в комерц╕йного призначення, що п╕длягають митному оформленню (якщо зг╕дно з цим Кодексом товари, транспортн╕ засоби комерц╕йного призначення п╕длягають пред'явленню), подання митно╖ декларац╕╖ або документа, який в╕дпов╕дно до законодавства ╖╖ зам╕ню╓, та вс╕х необх╕дних документ╕в ╕ в╕домостей, передбачених статтями 257 ╕ 335 цього Кодексу.

Разом з митною декларац╕╓ю до органу доход╕в ╕ збор╕в подаються, кр╕м ╕ншого, документи, що п╕дтверджують право на п╕льги ╕з сплати митних платеж╕в (Лист, М╕н╕стерство доход╕в ╕ збор╕в Укра╖ни, в╕д 21.02.2014, № 4461/7/99-99-19-05-01-17 "Про митне оформлення м╕жнародно╖ техн╕чно╖ допомоги")

Нагада╓мо, що у в╕дпов╕дност╕ до частини 13 статт╕ 264, документи, в╕домост╕ про як╕ зазначен╕ в митн╕й декларац╕╖, повинн╕ збер╕гатися декларантом або уповноваженою ним особою протягом не менше н╕ж 1095 дн╕в. Декларант та уповноважена ним особа несуть установлену цим Кодексом та ╕ншими законами Укра╖ни в╕дпов╕дальн╕сть за подання недостов╕рних в╕домостей, внесених ними до митно╖ декларац╕╖, за знищення або втрату документ╕в, в╕домост╕ про як╕ зазначен╕ в митн╕й декларац╕╖, до зак╕нчення строку збер╕гання, передбаченого ц╕╓ю частиною (додатково див. наказ м╕н╕ф╕ну в╕д 28.11.12 № 1233).

Не сл╕д, також, забувати про вимоги, як╕ встановлюються Податковим кодексом та ╕ншими законами Укра╖ни.

Наприклад, в╕дпов╕дно до пп. 20.1.2 ст. 20 Податкового кодексу Укра╖ни контролююч╕ органи мають право для зд╕йснення функц╕й, визначених законом, одержувати безоплатно в╕д платник╕в податк╕в у порядку, визначеному законодавством, дов╕дки, коп╕╖ документ╕в, засв╕дчен╕ п╕дписом платника або його посадовою особою та скр╕плен╕ печаткою (за наявност╕), про ф╕нансово-господарську д╕яльн╕сть, отриман╕ доходи, видатки платник╕в податк╕в та ╕ншу ╕нформац╕ю, пов'язану з обчисленням та сплатою податк╕в, збор╕в, платеж╕в, про дотримання вимог законодавства, зд╕йснення контролю за яким покладено на контролююч╕ органи, а також ф╕нансову та статистичну зв╕тн╕сть у порядку ╕ на п╕дставах, визначених законом.

Аналог╕чно пунктом 85.4 статт╕ 85 Податкового кодексу встановлено, що при проведенн╕ перев╕рок посадов╕ особи контролюючого органу мають право отримувати в╕д платник╕в податк╕в належним чином засв╕дчен╕ коп╕╖ первинних ф╕нансово-господарських, бухгалтерських та ╕нших документ╕в, що св╕дчать про приховування (заниження) об'╓кт╕в оподаткування, несплату податк╕в, збор╕в (обов'язкових платеж╕в), порушення вимог ╕ншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролююч╕ органи.

Зг╕дно з п. 5 ст. 8 Закону Укра╖ни в╕д 16.07.99 р N 996-X╕V "Про бухгалтерський обл╕к та ф╕нансову зв╕тн╕сть в Укра╖н╕" (дал╕ - Закон N 996) п╕дпри╓мство самост╕йно затверджу╓ правила документооб╕гу ╕ технолог╕ю обробки обл╕ково╖ ╕нформац╕╖.

В╕дпов╕дно до п. 2 ст. 9 зазначеного Закону N 996 первинн╕ та зведен╕ обл╕ков╕ документи можуть бути складен╕ на паперових або машинних нос╕ях ╕ повинн╕ мати обов'язков╕ рекв╕зити.

Пунктом 6 статт╕ 9 Закону N 996 встановлено, що у раз╕ складання та збер╕гання первинних документ╕в ╕ рег╕стр╕в бухгалтерського обл╕ку на машинних нос╕ях ╕нформац╕╖ п╕дпри╓мство зобов'язане за св╕й рахунок виготовити ╖хн╕ коп╕╖ на паперових нос╕ях на вимогу ╕нших учасник╕в господарських операц╕й, а також правоохоронних орган╕в та в╕дпов╕дних орган╕в в межах ╖х повноважень, передбачених законами.

В╕дпов╕дно до статт╕ 12 Закону в╕д 22 травня 2003 року N 851 "Про електронн╕ документи та електронний документооб╕г" перев╕рка ц╕л╕сност╕ електронного документа проводиться шляхом перев╕рки електронного цифрового п╕дпису.

Абзацом шостим статт╕ 7 Закону N 851 визначено, що коп╕╓ю документа на папер╕ для електронного документа ╓ в╕зуальне подання електронного документа на папер╕, засв╕дчене в порядку, встановленому законодавством.

Враховуючи, що процеси електронного документооб╕гу в╕др╕зняються в╕д процес╕в паперового (звичного) документооб╕гу, платники податк╕в можуть самост╕йно ╕ м╕ж собою встановлювати локальн╕ правила створення, обробки, в╕дправлення, передавання, одержання та збер╕гання електронних документ╕в. При цьому електронний документооб╕г м╕ж платниками податк╕в та органами державно╖ влади зд╕йсню╓ться в порядку, передбаченому цими органами. (Лист М╕ндоход╕в Укра╖ни в╕д 25.12.2013, № 6793/Ч/99-99-18-03-01-14).

© ╤нформац╕йну дов╕дку п╕дготовлено спец╕ально для MDOff╕ce



MDoffice

Хит недели ... Экспедитор рассказал, кто стоит за схемами на Одесской таможне

   Замгендиректора Ассоциации международных экспедиторов Украины Виктор Берестенко рассказал, как устроен коррупционный бизнес на Одесской таможне

   Экспедитор рассказал, кто стоит за схемами на Одесской таможне

   В Украине - очередной коррупционный скандал.

   Фоторепортер агентства Украинские новости заснял переписку народного депутата Виталия Хомутынника с губернатором Одесской области Игорем Палицей, в которой последний спрашивает у депутата об условиях прохождения контрабандного товара через Одесскую таможню. Подробнее об этом можно прочитать здесь.

   - Вы видели переписку, где глава Одесской обладминистрации Игорь Палица обращался к лидеру депутатской группы "Экономическое развитие" Виталию Хомутыннику за консультацией, как правильно "решать вопросы" на таможне, а также кто, кому и сколько при этом "заносит"? Насколько правдивы цифры в переписке?

   - Я думаю, что эта переписка, вероятнее всего, правда, как минимум по суммам. Если прикинуть количество контейнеров, оформляющихся на таможне за день, ежемесячный теневой рынок подобных схем оформления грузов достигает десятков миллионов долларов. Это только на оформлении контейнеров.

   - По каким коррупционным схемам это проходит? Замглавы Государственной фискальной службы Анатолий Макаренко (фактический глава расформированной Гостаможслужбы) периодически отчитывается об успехах в борьбе со взятками. Схемы старой власти продолжают действовать?

   - Грузы в контейнерах пересекают границу в трех пунктах пропуска, расположенных в морских портах Одесса, Ильичевск и Южный. До смены власти транспортный бизнес платил сумасшедшие тарифы по прейскуранту взяток за пересечение грузом границы (см. приложение внизу). С приходом на таможню новой власти в лице г-на Науменко (экс-глава Гостаможслужбы. - Ред.), а затем г-на Макаренко нам удалось побороть данные коррупционные схемы. Но я не исключаю, что контрабандные схемы оформления грузов продолжают действовать.

   - В чем разница между схемами, которые продолжают действовать, и взятками, которых стало меньше?

   - Имеется в вUKRNOV.jpgиду коррупция, когда инспектор на месте находится в доле со старшим смены, который в доле с начальником, и т.д. Этой системы поборов в пунктах пропуска, которая была раньше замкнута на главе службы или центральном аппарате, сейчас нет. Периодически кто-то где-то пытается заработать, но с этим Макаренко борется, и довольно небезуспешно, пресекая такие проявления максимально жестко.

   Помимо этого, есть организация схем в таможенном оформлении грузов. Она заключается в занижении таможенной стоимости товара, подмене номенклатуры товара, занижении веса груза. Допустим, вы декларируете перевозку полиэтиленовых пакетов. Стоимость контейнера условно $10 000. Из них нужно заплатить только НДС - $2 000. Но при этом в контейнере перевозят вместо пакетов, допустим, кожаные сумки, и истинная стоимость контейнера при этом $100 000. Вместо того чтобы с этой суммы заплатить $20 000 НДС, платится $2 000. Остальные $18 000 могут распределяться так: $5 000 экономит грузовладелец, $10 000 отдается покровителям оформления (уполномоченные лица от правоохранительных органов) и $3 000 зарабатывает организатор. В виду наличия большого количества рынков и отсутствия возможности в полной мере администрировать налоги и сборы на них, наличия налоговых ям и проявления коррупции в налоговых администрациях, правоохранительных структурах, данные схемы являются востребованными, так как в любом случае дают возможность субъекту экономить.

   Но при этом в контейнере перевозят вместо пакетов, допустим, кожаные сумки, и истинная стоимость контейнера при этом $100 000. Вместо того чтобы с этой суммы заплатить $20 000 НДС, платится $2 000. Остальные $18 000 могут распределяться так: $5 000 экономит грузовладелец, $10 000 отдается покровителям оформления (уполномоченные лица от правоохранительных органов) и $3 000 зарабатывает организатор.

   - Какие группы товаров наиболее популярны в таких махинациях?

   - Каждая товарная позиция в зависимости от спроса на рынке имеет свою цену. Как правило, это высоколиквидные грузы с высокой таможенной стоимостью - обувь, ткани, одежда, хозяйственная группа.

   - Кто стоит за организацией этих схем?

   - В доле могут находиться все: правоохранители (УБЭП/УБОП), СБУ, прокуратура. Не думаю, что таможня также бесплатно принимает участие в этих схемах. Классическая схема взаимодействия таможни с правоохранительными органами: местный начальник СБУ/МВД/прокуратуры пишет письмо в таможню о необходимости проведения совместных мероприятий по борьбе с контрабандой должностными лицами таможни, на которых у СБУ/прокуратуры есть компромат и которые не могут отказать в выполнении данных схем. В итоге борьба с контрабандой заканчивается организацией контрабандных схем. Договариваются.

   Но я повторюсь, сейчас, если компания хочет работать без взяток, она это может делать. Есть возможность объективно доказывать цену, провозить товар, проводить оформление. При этом имеются попытки прессинга со стороны инспекторского состава таможни. Но руководство в лице Макаренко не оставляет этого без внимания и реагирует адекватно. Так, 29 декабря руководителям таможен было разослано письмо о персональной ответственности должностных лиц ГФС Украины за нарушение прав граждан и субъектов ВЭД при проведении досмотров и передосмотров товаров и транспортных средств. Это попытка предотвратить создание схем правоохранителей в связке с таможней на местном уровне. Другое дело, что это не всегда получается сделать.

   Руководство в лице Макаренко не оставляет этого без внимания и реагирует адекватно
- Почему?


   - Полностью ликвидировать эти схемы не в его компетенции. Чтобы победить подобные схемы оформления груза, нужно вносить изменения в нормативную базу, чтобы была возможность контролировать администрирование платежей на пути товародвижения. А сейчас фактический контроль заканчивается, как только груз выезжает с таможни. Дальше проконтролировать сложно.

   Проблема не в том, сколько будет заплачено при импорте, а в том, сколько будет заплачено после того, как товар будет растаможен. У нас импортер завез, дальше, условно, продал в сеть, сеть продала клиентам. И каждый раз насчитывается налог. В результате этого при каждой операции производится налогообложение по гораздо большей ставке, чем НДС. Но мы имеем случаи, когда товар просто растворяется после того, как таможенное оформление завершено, либо перепродается через сеть фиктивных предприятий, за которыми стоят все те же лица. Мы боремся со следствием, а не с причиной проблем.

   Кроме того, нужно учитывать, что команда в таможне не в полной мере способствует системности проведения реформ по решению вопроса с таможенным оформлением грузов, хотя и состоит из профессионалов.

   - Кого именно вы имеете в виду? Почему Макаренко не может поменять команду?

   - Речь идет о центральном аппарате. Некоторые руководители департаментов - это люди из команды Калетника. Также предполагаю, что на Макаренко оказывается давление со стороны правоохранительных органов и различных бизнес-структур.

   Кроме того, чтобы не было коррупции, нужно, чтобы еще и взятки не давали. Многие это продолжают делать. Хотя никаких привилегий, в сравнении с теми, кто их не платит, у них нет.

   Приложение 1. Незаконные сборы, действовавшие при оформлении грузов в контейнерах в отделах таможенного оформления при президентстве Виктора Януковича*:

   Одесский порт

   1. Визирование наряда - от $5 до $10 за контейнер.
2. Оформление CMR в ОКДГ - от $10 до $20 за контейнер.
3. Оформление ПП/ПД, им-40 - от $20 до $50 за контейнер.
4. Ускорение оформления (в течение 1 часа после предоставления документов) - $50 за контейнер.
5. Оформление при обнаружении весовых несоответствий: при фактическом весе меньше заявленного - $50 за каждую неполную тонну груза, при фактическом весе больше заявленного - $100 за каждую неполную тонну груза.
6. Отмена надуманного досмотра - $50-500 за контейнер.
7. Отмена надуманного досмотра со 100%-й выгрузкой - $500-1000 за контейнер.

   В случае отказа от оплаты вышеуказанных взяток сотрудники таможни не принимали документы к оформлению (что невозможно доказать после подачи жалобы в связи с отсутствием момента фиксации получения должностным лицом таможни пакета документов), максимально затягивали процесс оформления после принятия, угрожали субъектам, что груз не будет оформлен (не покинет территорию порта), и др. Подтверждением этих фактов служит время нахождения автотранспорта на территории портов. К сожалению, в связи с тем, что руководство отделов взятки лично не получает (как правило, это происходит в конце месяца при участии посредников) и большинство экспедиторов боится потерять работу, задокументировать этот факт крайне тяжело.

   Ставки за содействие с контейнерами могли достигать $500 или $100 в качестве взятки каждому сотруднику. Если есть 300 000 контейнеров по $500, то сумма нелегальных платежей сотрудникам могла составлять $150 млн.

   Ильичевский порт

   • Экспедирование грузов в порту - с целью оказать влияние на таможенное оформление, контрольный отдел доставки грузов, одобрение/утверждение, пограничные процедуры, пропуски, экология, загрузка на автомобиль - $80-90.
• Возможные расходы в порту (в зависимости от вида досмотра и привлечения портовых работников) - досмотр $50-150.
• Сканирование (приватный сканер, если официальный сканер таможни не работает) - $30-35.
• В зависимости от вида груза могут быть следующие расходы: - отдел по борьбе с контрабандой - карантин (в случае груза растительного происхождения - от $50 до $300 за каждую позицию (не включая отдел по борьбе с контрабандой, за исключение досмотра которым не более $100). Обычно за исключение досмотра данным отделом - $50-80.

   * Данные первичной профсоюзной организации экспедиторов Одесского региона

   Источник

ЛIГАБiзнесIнформ

Хит недели ... Верховна Рада скасову╓ л╕цензування митно╖ брокерсько╖ д╕яльност╕

╤нформац╕йна дов╕дка: Верховна Рада скасову╓ л╕цензування митно╖ брокерсько╖ д╕яльност╕

У Верховн╕й Рад╕ Укра╖ни 12 лютого 2015 року прийнято у другому читанн╕ Проект Закону про л╕цензування певних вид╕в господарсько╖ д╕яльност╕ (ре╓страц╕йний номер №0934) та направлено його на повторне друге читання.

передбача╓ться:

1. Скасування чинного Закону Укра╖ни «Про л╕цензування певних вид╕в господарсько╖ д╕яльност╕» № 1775-III в╕д 01.06.2000 року.

2. Внесення зм╕н до Митного кодексу Укра╖ни, Господарського кодексу Укра╖ни, Кодексу Укра╖ни про адм╕н╕стративн╕ правопорушення, Земельного кодексу Укра╖ни та до 33 Закон╕в Укра╖ни.

3. Набрання ним чинност╕ через три м╕сяц╕ з дня його опубл╕кування.

Суб'╓кт права законодавчо╖ ╕н╕ц╕ативи – 10 народних депутат╕в Укра╖ни (VII скликання, 2012-2014 роки) наголошують, що основною причиною необх╕дност╕ прийняття Закону ╓ потреба у системному вдосконаленн╕ ╕ осучасненн╕ порядку, вс╕х етап╕в ╕ процедур л╕цензування вид╕в господарсько╖ д╕яльност╕ шляхом ╖х спрощення, а також сутт╓ве скорочення перел╕ку певних вид╕в господарсько╖ д╕яльност╕.

Ретельний анал╕з цього Законопроекту не ╓ предметом ц╕╓╖ ╕нформац╕йно╖ дов╕дки, нараз╕ виокремлено питання л╕цензування митно╖ брокерсько╖ д╕яльност╕.

Чинний Закон Укра╖ни «Про л╕цензування певних вид╕в господарсько╖ д╕яльност╕» № 1775-III в╕д 01.06.2000 року у статт╕ 9 «Види господарсько╖ д╕яльност╕, що п╕длягають л╕цензуванню» м╕стить такий вид господарсько╖ д╕яльност╕, як митна брокерська д╕яльн╕сть (пункт 35 частини третьо╖);

У проект╕ Закону про л╕цензування певних вид╕в господарсько╖ д╕яльност╕ в статт╕ 7 «Перел╕к вид╕в господарсько╖ д╕яльност╕, що п╕длягають л╕цензуванню» в╕дсутн╕й такий вид господарсько╖ д╕яльност╕, як митна брокерська д╕яльн╕сть.

Проект Закону у розд╕л╕ «II. Прик╕нцев╕ положення» передбача╓ внесення низки зм╕н до окремих статтей Митного кодексу Укра╖ни, важлившими з яких ╓:

- виключення необх╕дност╕ подання л╕ценз╕й при декларуванн╕ громадянами товар╕в, що ввозяться (пересилаються) на митну територ╕ю Укра╖ни (стаття 374 «Умови ввезення (пересилання) громадянами товар╕в на митну територ╕ю Укра╖ни», частина 8);

- виключення речення «На зд╕йснення митно╖ брокерсько╖ д╕яльност╕ видаються л╕ценз╕╖» з частини першо╖ статт╕ 405 «Л╕ценз╕я та дозволи, що надаються п╕дпри╓мствам» з одночасним виключенням з назви статт╕ сл╕в «л╕ценз╕я та»;

- встановлення надання дозвол╕в на провадження вс╕х вид╕в д╕яльност╕, зазначених у статт╕ 404 (митна брокерська д╕яльн╕сть, в╕дкриття та експлуатац╕я магазину безмитно╖ торг╕вл╕, в╕дкриття та експлуатац╕я митного складу, в╕дкриття та експлуатац╕я в╕льно╖ митно╖ зони комерц╕йного або серв╕сного типу, в╕дкриття та експлуатац╕я складу тимчасового збер╕гання, в╕дкриття та експлуатац╕я вантажного митного комплексу);

- в╕днесення до повноважень митниць видачу дозвол╕в на провадження вс╕х вид╕в д╕яльност╕, зазначених у статт╕ 404, в тому числ╕ ╕ на в╕дкриття та експлуатац╕ю магазину безмитно╖ торг╕вл╕ (ран╕ше – повноваження центрального органу виконавчо╖ влади) з обов’язковим подальшим пов╕домленням центрального органу виконавчо╖ влади, що забезпечу╓ формування та реал╕зу╓ державну податкову ╕ митну пол╕тику (стаття 406 «Органи, уповноважен╕ надавати дозволи»);

- в╕днесення до повноважень центрального органу виконавчо╖ влади, що забезпечу╓ формування та реал╕зу╓ державну податкову ╕ митну пол╕тику, якщо ╕нше не передбачено цим Кодексом, затвердження форм, порядку подання та розгляду заяв, порядку надання, зупинення д╕╖, анулювання дозвол╕в на провадження вс╕х вид╕в д╕яльност╕, зазначених устатт╕ 404, правил провадження зазначених вид╕в д╕яльност╕, порядку контролю за ╖х провадженням (стаття 407);

- уточнено необх╕дну умову для отримання дозволу на в╕дкриття та експлуатац╕ю вантажного митного комплексу - наявн╕сть у п╕дпри╓мства дозволу на зд╕йснення митно╖ брокерсько╖ д╕яльност╕, дозвол╕в на в╕дкриття та експлуатац╕ю складу тимчасового збер╕гання в╕дкритого типу та на в╕дкриття та експлуатац╕ю митного складу в╕дкритого типу (стаття 408 «Особлив╕ умови отримання л╕ценз╕╖ та дозвол╕в», частина перша);

- виключення речення «Л╕ценз╕я на зд╕йснення митно╖ брокерсько╖ д╕яльност╕ вида╓ться у порядку та на умовах, визначених Законом Укра╖ни «Про л╕цензування певних вид╕в господарсько╖ д╕яльност╕» з частини друго╖ статт╕ 408 «Особлив╕ умови отримання л╕ценз╕╖ та дозвол╕в» з одночасним виключенням з назви статт╕ сл╕в «л╕ценз╕╖ та»;

- з перел╕ку п╕дстав для анулювання дозволу виключено анулювання ╕ншо╖ л╕ценз╕╖ (стаття 412 «Зупинення д╕╖ та анулювання дозволу», частина третя, пункт 6);

- встановлення безоплатност╕ надання та переоформлення дозволв на провадження ус╕х вид╕в д╕яльност╕, зазначених у статт╕ 404 (Стаття 414 «Безоплатн╕сть надання та переоформлення дозвол╕в»);

- виключення з назви статт╕ 415 «Ре╓стри п╕дпри╓мств, яким надаються дозволи та л╕ценз╕╖» сл╕в «та л╕ценз╕╖»;

- виключення з основних завдань орган╕в  доход╕в ╕ збор╕в видач╕ л╕ценз╕й (стаття 544 «Призначення та основн╕ завдання орган╕в доход╕в ╕ збор╕в»).

 © ╤нформац╕йну дов╕дку п╕дготовлено спец╕ально для MDOffice



MDoffice

Хит недели ... ДФСУ: Про заповнення графи 31....



MDoffice

Анекдот из Интернет

Ребенок пишет : "РАДИТЕЛИ".. Я спрашиваю : "А какое проверочное слово?" - Ласково прищурившись отвечает :"РАДОСТЬ.."..- Даже исправлять не хочется)))

Афоризм

В отпуск уехал один директор, а отдохнул весь коллектив.

Перейти на WWW MD OFFICE http://www.mdoffice.com.ua
E-mail: mdoffice@mdoffice.com.ua
Рассылки Subscribe.Ru
Новости  ВЭД в Украине от
WWW MDOffice


В избранное