Эксперты предложили Кабмину новый вариант расчета акциза на сигареты
Специалисты компании "Империал Тобако Юкрейн разработали новые расчеты повышения ставок на табачные изделия.
Согласно расчетам, табачные изделия на 2015 г. должны дать около 3 млрд гривен дополнительных налоговых сборов. Расчеты уже представлены новому правительству. Об этом сообщает УНИАН.
В компании надеются, что новый Министр финансов заинтересуется таким предложением, - сообщил Олег
Стрекаль, директор по корпоративным вопросам компании.
"Во-первых, нужно немедленно изменить структуру табачного акциза, увеличив его адвалорный компонент. Это остановит сокращение сегмента недорогих отечественных сигарет без фильтра и "перетекание" спроса на черный рынок. Во-вторых, властям пора уже разрабатывать акцизную политику совместно со всей табачной индустрией, а не в угоду отдельным компаниям", - убежден Олег
Стрекаль.
Согласно опубликованной информации, с момента утверждения нового министра финансов Украины Наталии Яресько эксперты и игроки рынка табачных изделий ищут ответ на вопрос: пойдет ли Яресько по пути предоставления преференций производителям сигарет с фильтром высокой ценовой группы.
Напомним, что под руководством предыдущего министра финансов Александра Шлапака в пакете антикризисных законопроектов в Верховную Раду
был подан и проект №5079, предусматривающий акцизного налога на сигареты без фильтра на 60%. При этом, налог на сигареты фильтровой группы на весь 2015 г. предлагалось оставить на нынешнем уровне.
Как сообщает издание, предложение резко повысить ставки акциза на одни сигареты и "заморозить" на другие входит в противоречие с Соглашением об ассоциации с ЕС и с Планом действий правительства по имплементации этого Соглашения. В Украине ставка акцизного налога на
табачные изделия состоит из двух частей – специфической и адвалорной. Специфическая ставка (отдельно для сигарет с фильтром, отдельно – для бесфильтровых сигарет) устанавливается в гривнах за 1 тыс. шт., и эту сумму производитель уплачивает в бюджет вне зависимости от цены изделий. Вторая, адвалорная ставка, устанавливается в процентах от максимальной розничной цены, которую производитель декларирует для каждого из брендов сигарет отдельно. Такая система считается справедливой - чем выше цена сигарет, тем
больший налог взимается с курильщика при их покупке, и применяется в большинстве стран мира.
В 2013 г. правительство Николая Азарова провело двукратное снижение адвалорной составляющей табачного акциза при одновременном повышении специфических ставок. В итоге сумма налога, который платится с пачки дорогих фильтровых сигарет, уменьшилась в среднем на 60 коп по сравнению с 2012 г. В премиальном сегменте в 2013 г. акциз с одной пачки сигарет снизился на 1,13 грн. по
сравнению с предыдущим годом. В первом полугодии 2014-го ситуация была схожей: снижение суммы акциза в цене дорогих сигарет с фильтром составило (по сравнению с 2012 г.) 36 коп/пачка, а в дешевом сегменте - 92 коп/пачка.
Как сообщает издание, в результате налоговых преференций дорогим сигаретам (которые занимают 40% украинского рынка) в 2013 г. бюджет недополучил около 3 млрд грн акцизных поступлений. При этом, несмотря на снижение акцизных отчислений, цены на
дорогие сигареты росли: отдельные участники рынка, пользуясь появившимися налоговыми льготами, резко увеличили собственную прибыль. В свою очередь, потребители недорогих сигарет, акциз на которые вырос, начали искать более дешевый продукт на черном рынке. Доля теневого сегмента заняла до 10% всего оборота табачных изделий в Украине при потерях бюджета за год еще 2 млрд грн.
Возмещать НДС при экспорте зерна будут только производителям — Яценюк
Государство будет возмещать НДС при экспорте сельхозкульутр только их производителям. Льготы для аграриев сохранят минимум на два года
Претендовать на возмещение государством НДС при экспорте сельхозкультур могут только производители, заявил премьер-министр Украины Арсений Яцеюк.
"Несмотря на сложную дискуссию, мы оставляем льготы по НДС (аккумуляции — ИФ) для аграрного сектора. Но я также публично заявляю, что возмещение НДС при экспорте будет исключительно для производителей сельскохозяйственной продукции. У нас нет средств в бюджете, чтобы кормить трейдеров", — сказал он, выступая в Верховной Раде в четверг.
Премьер напомнил, что с требованием перевести АПК на общую систему налогообложения выступают иностранные кредиторы
Украины.
"На моей последней встрече с ними я заявил: наша коалиция и наше правительство не могут с 2016 года перевести на общую систему налогообложения весь аграрный комплекс, так как спецрежим по НДС является единственным инструментом поддержки аграрного сектора", — сказал А.Яценюк, отметив, что европейские страны
субсидируют свой аграрный сектор.
Как сообщалось, коалиционное соглашение предусматривает сохранение налоговых льгот для аграриев до 2018 года.
Нац╕ональний банк Постанова "Про внесення зм╕ни до постанови Правл╕ння Нац╕онального банку Укра╖ни в╕д 01 грудня 2014 року N 758" в╕д 08.12.2014 N 799
Нацбанк постановою в╕д 08.12.2014 N 799 вн╕с зм╕ни до сво╓╖ постанови в╕д 01.12.2014 N 758 "Про врегулювання ситуац╕╖ на грошово-кредитному та валютному ринках Укра╖ни",
якими дозволив проведення операц╕й в ╕нвалют╕ на п╕дстав╕ ╕ндив╕дуальних л╕ценз╕й Нацбанку на переказування ╕нвалюти за меж╕ Укра╖ни суб'╓ктами господарювання - резидентами для сплати вступних або членських внеск╕в в ╕нвалют╕, що сплачуються як разов╕ або пер╕одичн╕ внески для забезпечення поточно╖ д╕яльност╕ юрос╕б - нерезидент╕в.
Постанова набрала чинност╕ 10 грудня 2014 року у зв'язку з ╖╖ опубл╕куванням в Оф╕ц╕йному ╕нтернет-представництв╕ Нацбанку в╕д 09.12.2014 р.
Китай отверг рубль как валюту для международных расчетов
Идея Кремля ослабить влияние доллара при помощи рубля не нашла поддержки в Пекине, поскольку российская валюта является слишком нестабильной и рискованной для международных расчетов.
Об этом заявил аналитик государственных рисков и кредитов Ли Хайшань, со ссылкой на сайт официального печатного органа КНР "Жэньминь жибао", сообщает NEWSru.
По мнению авторитетного китайского эксперта, российская валюта является весьма сомнительной с точки
зрения надежности.
"Центробанку России очень трудно в одиночку переломить тенденцию снижения курса рубля. Силы рынка огромны, а это вынужденное противостояние лишь ускорит расход валютных резервов Центробанка", - сказал Ли Хайшань.
Он отметил, что рубль приносит проблемы не только российской экономике, но и китайской. "Быстрая девальвация рубля влечет за собой огромные риски валютного курса для китайских экспортных предприятий, в особенности для тех, которые
подписали контракты с рублем в качестве расчетной валюты", - утверждает Ли Хайшань. Единственным положительным моментом является то, что сегодня доля именно рублевых расчетов в торговле между Россией и Китаем пока относительно невелика.
Как говорит Ли Хайшань, "для предприятий, которые подписали соглашения с долларом США или юанем в качестве расчетной валюты, девальвация рубля может увеличить риск нарушения договора".
Китайская сторона опасается, что Россия
не сможет выполнить взятые на себя обязательства из-за экономической нестабильности и абсолютной непрогнозируемости обвалов национальной валюты.
"Девальвация может понизить статус и привлекательность рубля в китайско-российских расчетах, в то же время она может увеличить стоимость импортных товаров для России, что неблагоприятно отразится на экспорте из Китая в Россию", - делает вывод Хайшань.
Подобные сомнения китайских партнеров могут стать неприятной
неожиданностью для российских властей. Ведь чем хуже становились отношения России с Западом, тем чаще президент Владимир Путин говорил о необходимости перейти на взаиморасчеты в национальных валютах со странами, не поддержавшими антироссийские санкции. И основная ставка делалась российской властью именно на Китай.
По словам опрошенных "Независимой газетой" экспертов, у китайских партнеров действительно есть повод для беспокойства. "За последние пять с половиной месяцев российская
валюта потеряла в цене около 40%. Вполне естественно, что Пекин обеспокоен курсовыми рисками при работе с рублем", - говорит главный аналитик UFS Алексей Козлов. Однако, как уточняет эксперт, наиболее вероятной валютой в расчетах между Россией и Китаем выступает юань.
Аналитик компании "Альпари" Анна Кокорева считает, что опасения китайцев относительно девальвации рубля оправданы только при взаиморасчетах в юанях: "Центробанк РФ и Народный банк Китая заключили соглашение, согласно
которому покупка юаней для расчетов с партнерами будет происходить напрямую у НБК по фиксированному курсу. Поскольку курс фиксированный, то при дальнейшем ослаблении рубля банк будет проигрывать".
Зампредправления Локо-Банка Андрей Люшин считает, что теперь все больше соглашений между РФ и КНР скорее всего будет заключаться исключительно в долларах, при этом китайцы могут запросить больше гарантий в случае нехватки валюты у России. В противном случае, если расчеты будут в рублях,
договоры пришлось бы постоянно пересматривать.
ДФСУ: Про дотримання часових нормативiв митного оформлення
ДЕРЖАВНА ФIСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРА╥НИ
05.12.2014 № 13934/7/99-99-24-02-03-17
Про дотримання часових нормативiв митного оформлення
В зв'язку iз зверненнями суб'╓ктiв зовнiшньоекономiчно╖ дiяльностi на адресу Державно╖ фiскально╖ служби Укра╖ни з приводу затримок митного оформлення товарiв, зокрема, горiхiв, що експортуються з Укра╖ни, повiдомля╓мо.
Вiдповiдно до частини першо╖ статтi 255 Митного кодексу Укра╖ни (далi - Кодекс) митне оформлення завершу╓ться протягом чотирьох робочих годин з моменту пред'явлення органу доходiв i зборiв товарiв, транспортних засобiв комерцiйного призначення, що пiдлягають митному оформленню (якщо згiдно з Кодексом товари, транспортнi засоби комерцiйного призначення пiдлягають пред'явленню), подання митно╖ декларацi╖ або документа, який вiдповiдно до законодавства ╖╖ замiню╓, та
всiх необхiдних документiв i вiдомостей, передбачених статтями 257 i 335 Кодексу.
Зазначений строк може бути перевищений на час виконання вiдповiдних формальностей виключно у випадках, визначених частиною другою статтi 255 Кодексу.
Рiшення про
вiдмову у митному оформленнi прийма╓ться в межах строку, вiдведеного статтею 255 Кодексу для завершення митного оформлення. Неприйняття такого рiшення протягом зазначеного строку ╓ бездiяльнiстю, яка може бути оскаржена в порядку, встановленому главою 4 Кодексу.
Зверта╓мо увагу на неухильне дотримання зазначених норм Кодексу при здiйсненнi митного оформлення товарiв, що перемiщуються через митний кордон
Укра╖ни.
ДФСУ: Щодо забезпечення здiйснення державного контролю за окремими видами товарiв, якi перемiщуються через адмiнiстративний кордон ВЕЗ "Крим"
ДЕРЖАВНА ФIСКАЛЬНА СЛУЖБА УКРА╥НИ
09.12.2014 N 14385/7/99-99-24-03-01-17
Щодо забезпечення здiйснення державного контролю за окремими видами товарiв, якi перемiщуються через адмiнiстративний кордон ВЕЗ "Крим"
Згiдно з пунктом 12.4 статтi 12 Закону Укра╖ни "Про створення вiльно╖ економiчно╖ зони "Крим" та про особливостi здiйснення економiчно╖ дiяльностi на тимчасово окупованiй територi╖ Укра╖ни" до товарiв, що перемiщуються через адмiнiстративний
кордон вiльно╖ економiчно╖ зони "Крим" (далi - ВЕЗ "Крим"), застосовуються заходи нетарифного регулювання.
З приводу порядку застосування встановлених законами обмежень щодо перемiщення окремих видiв товарiв через адмiнiстративний кордон ВЕЗ "Крим" до Державно╖ фiскально╖ служби Укра╖ни надiйшли чiткi роз'яснення вiд Мiнiстерства економiчного розвитку i торгiвлi Укра╖ни, Мiнiстерства аграрно╖ полiтики та продовольства Укра╖ни, Мiнiстерства культури Укра╖ни, Державно╖ служби Укра╖ни
з контролю за наркотиками, Державно╖ iнспекцi╖ ядерного регулювання Укра╖ни, Державного агентства лiсових ресурсiв Укра╖ни.
Вiдповiдно до цих роз'яснень при здiйсненнi митного оформлення зазначених товарiв мають застосовуватися документи, визначенi в перелiках товарiв, на якi встановлено обмеження щодо перемiщення через митний кордон Укра╖ни, затверджених постановою Кабiнету Мiнiстрiв Укра╖ни вiд 21 травня 2012 року N 436, а саме:
- сертифiкат вiдповiдностi
або свiдоцтво про визнання вiдповiдностi, виданi укра╖нським органом iз сертифiкацi╖. При цьому сертифiкати вiдповiдностi або свiдоцтва про визнання вiдповiдностi, виданi органами iз сертифiкацi╖, якi знаходяться на територi╖ ВЕЗ "Крим", не можуть бути пiдставою для митного оформлення;
- супровiдна документацiя (iнструкцiя з експлуатацi╖ електричного та електронного обладнання або лист вiд виробника про вiдповiднiсть електричного та електронного обладнання вимогам Технiчного
регламенту обмеження використання деяких небезпечних речовин в електричному та електронному обладнаннi);
- повiдомлення про ввезення дослiдних зразкiв сортiв рослин для експертизи на придатнiсть на поширення сорту, яке вида╓ться Держветфiтослужбою;
- дозвiл на здiйснення мiжнародних перевезень радiоактивних матерiалiв, що вида╓ться Держатомрегулювання;
- сертифiкат про походження лiсоматерiалiв та виготовлених з них пиломатерiалiв
для здiйснення експортних операцiй, виданий Держлiсагентством.
Щодо здiйснення контролю за культурними цiнностями
Статтею 25 Закону Укра╖ни "Про вивезення, ввезення та повернення культурних цiнностей" передбачено, зокрема, що свiдоцтво на право тимчасового вивезення культурних цiнностей не може бути видано, якщо у державi, до яко╖ передбачено здiйснити тимчасове вивезення культурних цiнностей, сталося стихiйне лихо, виникли збройнi конфлiкти, введено
надзвичайний стан або iснують iншi обставини, що перешкоджають забезпеченню надiйного зберiгання i поверненню культурних цiнностей, якi тимчасово вивозяться в цю державу.
Вiдповiдно до статтi 54 Конституцi╖ Укра╖ни держава забезпечу╓ збереження iсторичних пам'яток та iнших об'╓ктiв, що становлять культурну цiннiсть.
З урахуванням цього Мiнiстерством культури Укра╖ни прийнято рiшення на час тимчасово╖ окупацi╖ територi╖ Автономно╖ Республiки Крим фiзичним i
юридичним особам, якi подали заяву про видачу свiдоцтва на право вивезення (тимчасового) вивезення культурних цiнностей до адмiнiстративно-територiальних одиниць Укра╖ни - Автономно╖ Республiки Крим та мiста Севастополь, надавати письмове повiдомлення про вiдмову у видачi свiдоцтва на право вивезення (тимчасового) вивезення культурних цiнностей iз зазначенням пiдстави про можливiсть ╖х неповернення, втрати, знищення або пошкодження на територi╖ ВЕЗ "Крим", оскiльки територiю Автономно╖ Республiки Крим
визнано тимчасово окупованою внаслiдок збройно╖ агресi╖ Росiйсько╖ Федерацi╖.
Щодо здiйснення контролю за наркотичними засобами, психотропними речовинами i прекурсорами
Митне оформлення наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв ма╓ здiйснюватися на пiдставi Лiцензi╖ на провадження дiяльностi, пов 'язано╖ з обiгом наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв (далi Лiцензiя), видано╖ Державною службою Укра╖ни з контролю за наркотиками
(ДСКН Укра╖ни).
До внесення змiн до Класифiкатора документiв, затвердженого наказом Мiнiстерства фiнансiв Укра╖ни вiд 20.09.2012 N 1011, Лiцензi╖ присвою╓ться код 5068.
Про кожен випадок перетину адмiнiстративного кордону БЕЗ "Крим" товарами, до складу яких входять наркотичнi засоби, психотропнi речовини i прекурсори,
митницi необхiдно повiдомляти ДСКН Укра╖ни.
У повiдомленнi зазначати, зокрема, назву митницi, назву пункту пропуску через державний кордон Укра╖ни, вiдомостi про експортера (назва, адреса), iмпортера (назва, адреса), назву та кiлькiсть наркотичних засобiв, психотропних речовин i прекурсорiв, що мiстяться в партi╖, данi про транспортний засiб, реквiзити Лiцензi╖.
До отримання чiтких роз'яснень вiд iнших мiнiстерств та вiдомств, уповноважених видавати
документи, якi вiдповiдно до статтi 197 Митного кодексу Укра╖ни пiдтверджують дотримання обмежень, митне оформлення товарiв, що перемiщуються через адмiнiстративний кордон ВЕЗ "Крим", здiйснювати згiдно з положеннями пункту 12.4 статтi 12 Закону Укра╖ни "Про створення вiльно╖ економiчно╖ зони "Крим".