№ 395 от 17-05-2011 Накази ДМСУ Про затвердження Класиф╕катора м╕сць прибуття наказ набира╓ чинност╕ через 50 дн╕в п╕сля його видання, кр╕м пункт╕в
3 та 4, як╕ набирають чинност╕ з дня видання цього наказу Действует с 07-07-2011
Сегодня, 7 июля, Верховная Рада Украины приняла Закон О внесении изменений в Налоговый кодекс Украины и некоторые законодательные акты Украины (относительно усовершенствования некоторых норм Налогового кодекса Украины) .
Фото: Фото Корреспондент.net ВР внесла изменения в Налоговый кодексКак передает информационное управление парламента, законодательным актом регулируются проблемные вопросы, возникшие при применении положений нового кодекса.
В
частности, отмечается в сообщении ВР, определено, что порядок выдачи налогового поручительства определяется центральным органом государственной налоговой службы по согласованию с НБУ, а порядок ее регистрации - центральным органом государственной налоговой службы.
Согласно документу, налоговым периодом может быть календарный год, календарное полугодие, календарный квартал, календарный месяц и календарный день.
Порядок контроля таможенными органами за уплатой
плательщиками НДС, акцизного и экологического налогов устанавливается общим решением центрального органа государственной налоговой службы и специально уполномоченного центрального органа исполнительной власти в области таможенного дела.
Также в сообщении парламента говорится, что кодекс дополнен положением, которое предусматривает,
что с налогоплательщиками, которые подают отчетность в электронной форме, переписка с органами государственной налоговой службы может осуществляться средствами электронной связи в электронной форме с соблюдением требований закона об электронном документообороте и электронной цифровой подписи.
Так, по запросу налогоплательщика, получившего документ в электронной форме, орган государственной налоговой службы предоставляет такому налогоплательщику соответствую щий документ в бумажной форме
в течение трех рабочих дней со дня поступления соответствующего требования (в письменной или электронной форме).
При этом достаточным подтверждением подлинности документа налоговой отчетности, согласно закону, является наличие оригинала подписи уполномоченного лица на документе в бумажной форме или наличие электронной цифровой подписи налогоплательщика.
Кроме того, центральный орган контролирующего органа проводит периодическое обобщение налоговых консультаций,
касающихся значительного количества налогоплательщиков или значительной суммы налоговых обязательств, и утверждает приказом обобщающие налоговые консультации, которые подлежат обнародованию.
Также законом установлено, что должностные лица органа государственной налоговой службы вправе приступить к проведению документальной выездной проверки, фактической проверки при наличии оснований для их проведения, определенных настоящим кодексом, и при предъявлении или направления в случаях, определенных
настоящим кодексом, следующих документов:
- направления на проведение такой проверки, в котором указываются дата выдачи, наименование органа государственной налоговой службы, реквизиты приказа о проведении соответствующей проверки, наименование и реквизиты субъекта (объекта), проверка которого проводится (фамилия, имя, отчество физического лица - налогоплательщика, который проверяется), цель, вид (плановая или внеплановая), основания, дата начала и продолжительность проверки, должность
и фамилия должностного (служебного) лица, которое будет проводить проверку. Направление на проверку в таком случае действительно при наличии подписи руководителя органа государственной - налоговой службы или его заместителя, который скреплен печатью органа государственной налоговой службы;
- копии приказа о проведении проверки;
- служебного удостоверения лиц, указанных в направлении на проведение проверки.
Непредъявление или неотправление
в случаях, определенных этим Кодексом налогоплательщику (его должностным (служебным) лицам или лицам, которые фактически проводят расчетные операции) этих документов или предъявления указанных документов, оформленных с нарушением требований, установленных настоящим пунктом, является основанием для недопущения должностных (служебных) лиц органа государственной налоговой службы к проведению документальной выездной или фактической проверки.
Отметим, что соответствующий законопроект зарегистрирован
под. № 8217.
Как сообщалось ранее, Налоговый кодекс, за исключением ряда норм, вступил в силу с 1 января 2011 года. Принятие документа сопровождалось массовыми протестами по всей Украине. В июне премьер-министр Николай Азаров пообещал обеспечить максимально либеральное налоговое законодательство.
Корреспондент.biz
***Консультирует MDoffice : Погодження експортних в╕дправлень спирту етилового й алкогольних напо╖в через пункти пропуску для пов╕тряного сполучення
Добрый день, уважаемые форумчане!
По информации полученной от клиета , недавно были внесены изменения в "Наказ ДМСУ № 1205 в╕д 08.12.2005р "Про затвердження Порядку погодження експортних в╕дправлень спирту етилового й алкогольних напо╖в, що вивозяться пов╕тряним транспортом" в части касающейся "отримання згоди Держмитслужби...". Самостоятельные
попытки отыскать изменения результатов не дали. Если у кого-то есть какая-то информация прошу помочь.
Порядок погодження експортних в╕дправлень спирту етилового й алкогольних напо╖в, що вивозяться пов╕тряним транспортом затверджено наказом Держмитслужби Укра╖ни в╕д08.12.2005, який на сьогодн╕шн╕й день ╓ чиним.
Наказ було видано на виконання пункту 2 постанови Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни в╕д 06.11.97 N 1241 "Про затвердження перел╕ку пункт╕в пропуску для пов╕тряного сполучення, через як╕ дозволя╓ться вивезення спирту етилового та алкогольних напо╖в, що експортуються" (з╕ зм╕нами й доповненнями).
Пункт 2 постанови виключено зг╕дно з постановою Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни в╕д 18.05.2011 р. N 512.
2. Кожна в╕дправка
спирту етилового та алкогольних напо╖в, що експортуються, через пункти пропуску для пов╕тряного сполучення п╕дляга╓ погодженню з Державною митною службою у визначеному нею порядку.
А пункт 3 викладено у нов╕й редакц╕╖, зг╕дно яко╖ контроль за виконанням ц╕╓╖ постанови покладено на голову Державно╖ митно╖ служби.
З огляду на вище зазначене, наказ ДМСУ № 1205 в╕д
08.12.2005 року ╓ чинним, але з урахуванням того, що пункт 2 постанови № 1241 втратив чинн╕сть, цей наказ ма╓ бути приведений у в╕дпов╕дн╕сть до законодавства шляхом припинення його д╕╖.
"╤мпорт та експорт спирту коньячного ╕ плодового зд╕йснюються за наявност╕ в╕дпов╕дних л╕ценз╕й суб'╓ктами господарювання, як╕ забезпечен╕
дубовою тарою або нержав╕ючими чи емальованими ╓мностями з дубовою клепкою для витримки спирту коньячного ╕ плодового, квал╕ф╕кованими фах╕вцями та власними виробничими потужностями з виробництва спирту коньячного ╕ плодового, коньяку ╕ алкогольних напо╖в за коньячною технолог╕╓ю та мають л╕ценз╕╖ на виробництво спирту коньячного та/або плодового. Оптова торг╕вля спиртом коньячним ╕ плодовим зд╕йсню╓ться суб'╓ктом господарювання на п╕дстав╕ л╕ценз╕╖ на виробництво коньяку та алкогольних напо╖в за
коньячною технолог╕╓ю. Каб╕нет М╕н╕стр╕в Укра╖ни визнача╓ порядок ведення ре╓стру зазначених суб'╓кт╕в господарювання".
Дан╕я в╕дновлю╓ митниц╕ на сво╖х кордонах. ╥╖ сус╕ди обурен╕
В╕тал╕й ╢рем╕ца Брюссель – Дан╕я впроваджу╓ першу фазу в╕дновлення митного контролю на автомоб╕льних, зал╕зничних та водних прикордонних переходах. Сус╕дн╕ Н╕меччина й Швец╕я розгн╕ван╕ таким кроком ╕ нар╕кають на упов╕льнення торговельного руху м╕ж державами, яке спричиняють перев╕рки данських митник╕в. Тим часом у Брюссел╕ об╕цяють уважно стежити за розвитком под╕й на цих кордонах ╕ закликають Копенгаген дотримуватися правил Шенгенсько╖ угоди, до яко╖ Дан╕я при╓дналася у середин╕ 90-х
рок╕в.
Дек╕лька десятк╕в митник╕в в╕дновили чергування на кордонах Дан╕╖ з Н╕меччиною та Швец╕╓ю. ╤ це т╕льки початок двор╕чного поступового посилення пост╕йних митних перев╕рок, в╕д яких у Шенгенському простор╕ давно в╕дмовилися.
Цей крок – результат пол╕тичного компром╕су ╕ недешевий зах╕д, в╕н коштуватиме держав╕ 36 м╕льйон╕в ╓вро. Справа в тому, що правоцентристський уряд Дан╕╖ склада╓ менш╕сть у парламент╕. Тож, для п╕дтримки непопулярно╖ реформи пенс╕йно╖
системи, йому були необх╕дн╕ голоси ультраправо╖ Дансько╖ народно╖ парт╕╖.
Сторони змогли домовитися т╕льки п╕сля того, як чинна влада пооб╕цяла виконати умову пол╕тик╕в-анти╕мм╕грант╕в: в╕дновити пост╕йний митний контроль, щоб таким чином зменшити обсяги контрабанди та злочинност╕, що, мовляв, прибува╓ до Дан╕╖ з-за кордону.
Тим часом, у ефективност╕ цього заходу далеко не впевнен╕ н╕ данська пол╕ц╕я, н╕ уряд кра╖ни.
Дипломатична ц╕на
митниць довол╕ висока
Дипломатична ц╕на митних перев╕рок виявилася дуже високою для Данського корол╕вства. Н╕меччина скаржиться на перебо╖ у товарооб╕гу м╕ж державами. ╢вроком╕с╕я у цих заходах вбача╓ порушення правил в╕льного пересування, якими так пишаються ╓вропейц╕.
«Ком╕с╕я дуже ретельно стежитиме за впровадженням ц╕╓╖ першо╖ фази угоди (пол╕тик╕в) Дан╕╖, щоб повн╕стю був дотриманий ╓вропейський закон, – каже речник ц╕╓╖ установи М╕келе Черконе. – Ми спод╕ва╓мося,
що данська влада вживе вс╕х заход╕в, щоб гарантувати, що ц╕ перев╕рки не виходитимуть за рамки Шенгенсько╖ угоди».
М╕келе Черконе поясню╓, що виконавча установа ╓вропейсько╖ сп╕вдружност╕ для мон╕торингу над╕шле до Дан╕╖ сво╖х експерт╕в, як╕ на м╕сц╕ з’ясовуватимуть, чи порушуються правила в╕льного пересування товар╕в та людей.
Виняток ╕з правил?
Тим часом у Копенгаген╕ кажуть, що такий крок ма╓ на мет╕ зупинити контрабанду збро╖ й наркотик╕в,
через яку в кра╖н╕ значно зросла злочинн╕сть. Дан╕я наполяга╓ на тому, що при митних оглядах паспорти не перев╕ряють, а в╕дтак Шенгенськ╕ домовленост╕ про пересування в межах кра╖н-учасниць без прикордонного контролю н╕як не порушен╕. До того ж, ц╕ митн╕ перев╕рки будуть виб╕рков╕ й не стосуватимуться вс╕х подорожн╕х.
Зг╕дно ╕з правилами «шенгену», простору, до якого належить ╕ Дан╕я, будь-як╕ перев╕рки на внутр╕шн╕х кордонах заборонен╕, за винятком тимчасового контролю у пер╕од, коли
зроста╓ ризик порушень правопорядку. Наприклад, п╕д час великих м╕жнародних спортивних заход╕в.
Зд╕йснювати перев╕рки автомоб╕л╕в чи ╕нших вид╕в транспорту ╓вропейськ╕ митники мають право т╕льки виб╕рково, лише всередин╕ держав ╕ в межах 20-к╕лометрово╖ зони поблизу кордон╕в.
1. Затвердити Класиф╕катор м╕сць прибуття, що дода╓ться.
2. Визначити Департамент орган╕зац╕╖ митного контролю та оформлення в╕дпов╕дальним за ведення Класиф╕катора.
3. Департаменту орган╕зац╕╖ митного контролю та оформлення ╕ Департаменту митних ╕нформац╕йних технолог╕й та статистики узгодити особливост╕ внесення зм╕н та доповнень до електронного Перел╕ку м╕сць прибуття.
4. Департаменту митних ╕нформац╕йних технолог╕й та статистики доопрацювати
програмно-╕нформац╕йн╕ комплекси з урахуванням вимог цього наказу.
5. Департаменту орган╕зац╕╖ митного контролю та оформлення ╕ Прес-служб╕ забезпечити розм╕щення цього наказу на в╕домчому веб-сайт╕ Держмитслужби в мереж╕ ╤нтернет та актуал╕зувати рубрику "Класиф╕катори" веб-сайта Держмитслужби в мереж╕ ╤нтернет з урахуванням положень цього наказу.
6. Кер╕вникам рег╕ональних митниць, митниць ╕нформувати про вимоги
цього наказу суб'╓кт╕в зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕, митних брокер╕в шляхом висв╕тлення його на наочних стендах у м╕сцях розташування в╕дпов╕дних п╕дрозд╕л╕в митних орган╕в, а також довести цей наказ до в╕дома особового складу та забезпечити його неухильне виконання.
7. Установити, що цей наказ набира╓ чинност╕ через 50 дн╕в п╕сля його видання, кр╕м пункт╕в 3 та 4, як╕ набирають чинност╕ з дня видання цього наказу.
Контроль
за виконанням наказу залишаю за собою.
Голова Державно╖ митно╖ служби Укра╖ни
╤.Г.Кал╓тн╕к
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Державно╖ митно╖ служби Укра╖ни в╕д 17.05.2011р. № 395
Нов╕ аграрн╕ мита: Страх для експортер╕в, крах для виробник╕в
Оксана Гриценко
М╕жнародний б╕знес б'╓ на сполох проти ╕де╖ уряду Укра╖ни розширити перел╕к експортних мит на агропродукц╕ю, лякаючи можливостями ╕м╕джевих втрат для кра╖ни та зубож╕нням с╕льгоспвиробник╕в.
Сам╕ ж аграр╕╖ хвилюються, що завдяки вже наявним ╕ можливим поборам держави, вони знову не зможуть заробити на цьогор╕чному врожа╖.
П╕сля введення зернових мит, у М╕н╕стерств╕ економ╕чного розвитку ╕ торг╕вл╕ назр╕ла
╕дея брати грош╕ за експорт ╕нших культур рослинництва таких, як жито, овес, гречка та просо, а також обкладати митом со╓в╕ боби, р╕пак та соняшникову ол╕ю в╕тчизняного виробництва.
За ╕нформац╕╓ю ЗМ╤, держава може встановити мито на со╓в╕ боби в розм╕р╕ 8%, але не менш 30 ╓вро за тонну, нас╕ння р╕паку - 11%, але не менше 53 ╓вро за тонну, соняшникову ол╕ю - 10%, але не менше 90 ╓вро за тонну.
Хоча новий законопроект ще не заре╓стрували у Верховн╕й Рад╕, його
вже активно обговорюють в уряд╕, в експертних та б╕знесколах. Зокрема, ╕дею м╕некономрозвитку вже встигла розкритикувати ╢вропейська б╕знес-асоц╕ац╕я, впливовий лоб╕ст, що об'╓дну╓ понад 800 укра╖нських та ╕ноземних компан╕й.
“У раз╕ прийняття ц╕╓╖ норми [щодо нових мит], Укра╖на не лише порушить правила вступу до
СОТ, але й створить нестаб╕льн╕сть та нер╕вн╕ умови конкуренц╕╖ на аграрному ринку, а також зруйну╓ св╕й ╕м╕дж одного з основних св╕тових експортер╕в соняшниково╖ ол╕╖”, - йдеться у заяв╕ ╢БА, оприлюднен╕й 6 липня.
У раз╕ прийняття ц╕╓╖ норми [щодо нових мит], Укра╖на не лише порушить правила вступу до СОТ, але й створить нестаб╕льн╕сть та нер╕вн╕ умови конкуренц╕╖ на аграрному ринку, а також зруйну╓ св╕й ╕м╕дж одного з основних св╕тових експортер╕в соняшниково╖ ол╕╖” - ╢БА Проти експортних мит виступа╓ також м╕н╕стр агропол╕тики Микола Присяжнюк, який заявив 5 липня, що його м╕н╕стерство “не погоджувало” ╕з м╕некономрозвитку введення нових мит, ╕ не п╕дтриму╓ запровадження мит на зернов╕. “Позиц╕я м╕н╕стерства по вс╕м митам негативна”, - заявив
м╕н╕стр.
Експерти водночас кажуть, що додатков╕ мита дозволять збагатити бюджет кра╖ни та тримати низьк╕ внутр╕шн╕ ц╕ни на агропродукц╕ю, зокрема на хл╕б.
Мита знизять внутр╕шн╕ ц╕ни на зерно та продукц╕ю з нього
“Укра╖на експорту╓ 20-25 млн. тон зерна, ╕ якщо платити десь 20 ╓вро за тону в якост╕ мита, то завдяки цьому 400-500 млн. ╓вро над╕йде до бюджету. Мита на ол╕ю принесуть ще додатков╕ кошти”, - розпов╕в Kyiv Post Костянтин Фастовець,
анал╕тик компан╕╖ Renaissance Capital.
Проте, ╕нша сторона медал╕ — величезн╕ втрати для в╕тчизняних аграр╕╖в, оск╕льки експортери вкладатимуть варт╕сть мит у закуп╕вельн╕ ц╕ни на с╕льгоспродукц╕ю.
“Ц╕ни на зернов╕ вже почали падати, ц╕ни на ол╕йн╕ культури теж ймов╕рно падатимуть, ╕ за таких умов виробникам буде набагато складн╕ше заробляти”, - розпов╕в Фастовець. В╕н також додав, що в нин╕шньому сезон╕ аграр╕ям ╕ так непросто через подорожчання м╕неральних
добрив на 40%, п╕двищення ц╕н на с╕льгосптехн╕ку, а також в╕дм╕ну повернення ПДВ на с╕льгосппродукц╕ю.
Ц╕ни на зернов╕ вже почали падати, ц╕ни на ол╕йн╕ культури теж ймов╕рно падатимуть, ╕ за таких умов виробникам буде набагато складн╕ше заробляти” - Костянтин Фастовець За словами Леон╕да Козаченка, президента Укра╖нсько╖ аграрно╖
конфедерац╕╖, яка об’╓дну╓ виробник╕в та переробник╕в агропродукц╕╖, урядовцям пропонували ввести мита на продукц╕ю х╕мпрому, що привело би до подешевшання м╕неральних добрив для аграр╕╖в, проте цю ╕дею в╕дкинули через потужне лоб╕, яке мають укра╖нськ╕ х╕м╕ки.
З огляду на м╕цне лоб╕, за словами Фастовця, шанси на встановлення мит на ол╕ю теж не дуже висок╕. “Компан╕╖, що займаються ол╕╓ю досить потужн╕, як то Кернел чи Бунге”, - каже експерт. Компан╕я Кернел ╓ б╕знесом народного депутата
Андр╕я Веревськоо, а компан╕я Бунге (Bunge) – це великий м╕жнародний агрохолдинг, створений у Сполучених Штатах.
“Мита на ол╕ю хоча ╕ не вдарять по цих компан╕ях одразу, проте опосередковано ╖х все ж зачеплять. Адже, якщо не виг╕дно буде вирощувати соняшник, то аграр╕╖ його не с╕ятимуть, в╕дтак ╕ не буде з чого виробляти ол╕ю”, - дода╓ Фастовець.
Укра╖на - один ╕з найб╕льших експортер╕в ол╕╖ у св╕т╕
Укра╖на ╓ одним ╕з найб╕льших св╕тових
експортер╕в соняшниково╖ ол╕╖, яку вона виробля╓ переважно на продаж. Так, ╕з 3 млн. ол╕╖, яку Укра╖на виробила минулого маркетингового року (з вересня 2009-го по серпень 2010-ий), 2,6 млн. п╕шло саме на експорт.
╢вропейська б╕знес-асоц╕ац╕я також наполяга╓ на знятт╕ експортних мит на зернов╕ (пшеницю, жито ╕ ячм╕нь), як╕ Укра╖на ввела з 1 липня ╕ як╕ мають д╕яти до 1 с╕чня 2012 року.
«╢БА
вважа╓, що запровадження експортних мит на соняшникову ол╕ю становитиме серйозну загрозу для ╕нвестиц╕йно╖ привабливост╕, а також ми наполяга╓мо на знятт╕ експортних мит на зернов╕», - заявля╓ президент Асоц╕ац╕╖ Анна Дерев’янко.
Козаченко каже, що нев╕дшкодування ПДВ несе втрати аграр╕ям у 12 млрд. грн. Мита на експорт зернових
– це ще 6 млрд. гривень втрат. «Разом це 18 млрд. гривень. Це 30% втрати в ц╕н╕ продукц╕╖, яку ми виростили», - заявив в╕н на зустр╕ч╕ аграрних чиновник╕в та найб╕льших агровиробник╕в 5 липня.
Квоти - це т╕ньовий спос╕б контролю державою ринку зеронових. Водночас мита — це легальний спос╕б в╕дбору кошт╕в” - Олекс╕й Вадатурський Водночас, зернотрейдери вважають, встановлення мита хоча й недосконалим, проте б╕льш прозорим методом контролю держави за ринком, н╕ж минулор╕чн╕ квоти на
експорт.
“Квоти - це т╕ньовий спос╕б контролю державою ринку зеронових”, - заявив Kyiv Post Олекс╕й Вадатурський, генеральний директор компан╕╖ “Н╕булон”, найб╕льшого укра╖нського експортера зернових за п╕дсумками минулого року. “Водночас мита — це легальний спос╕б в╕дбору кошт╕в”, - додав Вадатурський.
В╕дд╕л митного оформлення № 1 митного поста "Борисп╕ль – аеропорт"
12512 01 01
В╕дд╕л митного оформлення № 2 митного поста "Борисп╕ль – аеропорт"
12512 01 02
В╕дд╕л митного оформлення № 3 митного поста "Борисп╕ль – аеропорт"
12512 01 03
В╕дд╕л митного оформлення № 4 митного поста "Борисп╕ль – аеропорт"
12512 01 04
В╕дд╕л митного оформлення № 5 митного поста "Борисп╕ль – аеропорт"
12512 01 05
В╕дд╕л митного оформлення № 6 митного поста "Борисп╕ль – аеропорт"
12512 01 06
2. У пункт╕ 31
Класиф╕катора вилучити рядок:
Сектор митного оформлення в╕дд╕лу митного оформлення №1
50400 00 19
3. Департаменту митних ╕нформац╕йних технолог╕й та статистики (Пашко П.В.) забезпечити внесення зазначених зм╕н до в╕дпов╕дних програмно-╕нформац╕йних комплекс╕в
╢дино╖ автоматизовано╖ ╕нформац╕йно╖ системи Держмитслужби Укра╖ни.
4. Начальникам рег╕ональних митниць, митниць про╕нформувати суб’╓кт╕в зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕ та громадян про зм╕ни, передбачен╕ цим наказом.
5. Установити, що цей наказ набира╓ чинност╕ через десять робочих дн╕в п╕сля його видання.
6. Контроль за виконанням наказу покласти на директора Департаменту орган╕зац╕╖
митного контролю та оформлення, члена колег╕╖ Держмитслужби Сьомку С.М.
Каб╕нет м╕н╕стр╕в схвалив п╕дписану 25 с╕чня угоду з Туреччиною про орган╕зац╕ю м╕жнародного прямого вантажного зал╕знично-поромного сполучення.
Про це пов╕домляють в прес-служб╕ М╕н╕стерства ╕нфраструктури, переда╓ агентство "╤нтерфакс-Укра╖ни".
"Положеннями угоди визначено порядок виконання рейс╕в пором╕в м╕ж портами кра╖н", - наголошу╓ться в прес-рел╕з╕.
Кр╕м того, обидв╕ держави будуть проводити узгоджену тарифну
пол╕тику, ╕нформують у в╕домств╕.
Для врегулювання умов експлуатац╕╖ та техн╕чного обслуговування, подач╕ та використання вантажних вагон╕в сторони розроблять в╕дпов╕дн╕ правила.
"П╕дписана угода м╕ж Каб╕нетом м╕н╕стр╕в Укра╖ни та урядом Турецько╖ республ╕ки про орган╕зац╕ю м╕жнародного прямого вантажного зал╕знично-поромного сполучення на нормативно-правовому р╕вн╕ врегулювала в╕дносини м╕ж двома державами", - п╕дкреслюють в м╕н╕стерств╕.
Сьогодн╕
м╕ж Укра╖ною та Туреччиною д╕╓ одна зал╕знично-поромна переправа Одеса-Стамбул ╕ чотири л╕н╕╖ закордонного плавання: ╤лл╕ч╕вськ-Дериндже, Скадовськ-Зонгулдак, Скадовськ-Стамбул, ╢впатор╕я-Зонгулдак.
C 1 июля отменен таможенный контроль на границах между странами-участницами Таможенного союза: Россией, Беларусью, Казахстаном. От вступления в эту организацию пока больше всех выиграла Россия.
Таможенный союз начал функционировать с 1 января 2010 года после введения единого таможенного тарифа. А 1 июля 2011 года в рамках Таможенного союза на границах между Беларусью, Россией и Казахстаном были устранены посты таможенного контроля. Первыми облегченно вздохнули автомобилисты.
Водителям грузового автотранспорта теперь, например, не нужно проходить проверку грузов и документов. Как отмечают сами автомобилисты, на границах исчезли очереди из фур, а ситуация на дорогах улучшилась.
Рады нововведениям и альпинисты. Председатель федерации альпинизма города Омска Виктор Хан рассказал Deutsche Welle, что экспедиции, которые этим летом отправятся в Центральную Азию из России и Беларуси, при пересечении границы с Казахстаном больше не будут проходить утомительную процедуру
досмотра снаряжения.
Однако туристы, путешествующие на легковых автомобилях, как и прежде, могут попасть под выборочную проверку, особенно на границе с Казахстаном. Там, по словам начальника аналитического управления Федеральной таможенной службы России Владимира Ивина, "сохранится статус государственной границы, в отличие от Беларуси, ликвидировавшей все признаки госграницы с Россией".
Передел рынка
Аналитики опасаются, что вступление
в силу основных положений Таможенного союза может привести к уходу российского бизнеса и производства за границу. Речь идет о Казахстане, где налоговый климат значительно мягче российского, отмечает аналитик первого российского независимого аналитического агентства "Инвесткафе" Роберт Краснов. По его словам, ставка НДС в России составляет 18 процентов,
а в Казахстане - 12 процентов. Подоходный налог с физических лиц в России - 13 процентов, а в Казахстане - 10. Налог на прибыль в Казахстане составляет 15 процентов, а в России - 20.
Серьезные перемены произойдут на автомобильном рынке. С конца 90-х годов лидерство по поставкам подержанных машин из Европы в страны СНГ удерживали частные предприниматели из Беларуси. Бизнес процветал из-за низких ввозных пошлин. Россияне с удовольствием пользовались возможностью купить иномарку подешевле.
Теперь растаможка выросла и для белорусов, поскольку за основу были взяты тарифы, действующие в настоящее время в России.
И все же сейчас россиянам выгодно приобретать автомобили, ввезенные на территорию Беларуси и Казахстана до 1 июля. По словам Роберта Краснова, сейчас поток подержанных иномарок из Беларуси в Россию значительно увеличился.
В
погоне за белорусскими продуктами
В рамках Таможенного союза, по словам экспертов, теперь можно привозить колбасу, молоко и сахар из Беларуси в промышленных масштабах и торговать ими по белорусским ценам, но уже на территории России, хотя и частники по-прежнему ездят за продуктами к соседям. Дело в том, что россиян, желающих купить белорусский сыр, сметану, сахар, колбасные изделия, всегда было довольно много. Если до девальвации белорусского рубля килограмм сыра в Гомеле покупали за
130 российских рублей в эквиваленте, тогда как в Брянской области за него платили более 200 рублей, то сейчас цены сравнялись. Российские потребители - в выигрыше.
Российские предприятия, использующие импортную сельхозпродукцию, от отмены таможенных преград в рамках Таможенного союза тоже выиграли. Ведь сырье в Беларуси стоит гораздо дешевле, чем в России. По словам Роберта Краснова, многие российские производители, например, "Микояновский мяскомобинат" с нетерпением ждали отмены таможенных
барьеров. Теперь объем белорусского мяса на российском рынке, считает эксперт, сильно возрастет.