* Документ дня: Наказ вiд 12.12.2007 № 1048 Про затвердження в╕домчих класиф╕катор╕в з питань митно╖ статистики, як╕ використовуються в процес╕ оформлен...
Количество просмотров: 122 (за период c 00:00 по 18:01 20/10/10), всего просмотров: 311
ДМСУ: Про продовження д╕╖ обл╕кових карток суб’╓кт╕в ЗЕД
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРА╥НИ
НАКАЗ
Ки╖в
15.10.10 № 1222
Про продовження д╕╖ обл╕кових карток суб’╓кт╕в ЗЕД
В╕дпов╕дно до статт╕ 15 Митного кодексу Укра╖ни, Положення про Державну митну службу Укра╖ни, затвердженого постановою Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни в╕д 18.07.2007 № 940, Перел╕ку документ╕в, необх╕дних для зд╕йснення митного контролю та митного оформлення товар╕в ╕ транспортних засоб╕в, що перем╕щуються через митний кордон Укра╖ни, затвердженого постановою Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни в╕д 01.02.2006 № 80 (╕з зм╕нами), наказу Держмитслужби в╕д 08.10.2010
№ 1188 «Про оптим╕зац╕ю структури митних орган╕в, розташованих на територ╕╖ Донецько╖ та Запор╕зько╖ областей» та з метою недопущення затримок у зд╕йсненн╕ митних процедур
Н А К А З У Ю:
1. Уважати з 13.10.2010 суб’╓кт╕в зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕, що перебувають на обл╕ку в Мар╕упольськ╕й митниц╕, яка припиня╓ться, такими, що перебувають на обл╕ку в митниц╕, яка визначена ╖╖ правонаступником – Сх╕дн╕й митниц╕.
2. Уважати з 13.10.2010 суб’╓кт╕в зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕, що перебувають
на обл╕ку в Бердянськ╕й митниц╕, яка припиня╓ться, такими, що перебувають на обл╕ку в митниц╕, яка визначена ╖╖ правонаступником – Запор╕зьк╕й митниц╕.
3. Установити, що обл╕ков╕ картки суб’╓кт╕в зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕, оформлен╕ Мар╕упольською та Бердянською митницями, ╓ д╕йсними.
4. Начальникам рег╕ональних митниць, митниць довести цей наказ до суб’╓кт╕в зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕.
5. В╕дд╕лу вза╓мод╕╖ з╕ ЗМ╤ та громадськ╕стю (Судак С.Д.) забезпечити розм╕щення цього наказу
на в╕домчому веб-сайт╕ Держмитслужби.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Державно╖ митно╖ Служби Бондаря В.В.
Проект ПКМУ: “Про внесення зм╕н до пункту 5 Порядку зд╕йснення митного контролю автомоб╕льних транспортних засоб╕в перев╕зник╕в ╕ товар╕в, що перем╕щуються ними
Проект
КАБ╤НЕТ М╤Н╤СТР╤В УКРА╥НИ
ПОСТАНОВА
в╕д „____”_____________ 2010 р. №
Ки╖в
Про внесення зм╕н до пункту 5 Порядку зд╕йснення митного контролю автомоб╕льних транспортних засоб╕в перев╕зник╕в ╕ товар╕в, що перем╕щуються ними, у пунктах пропуску через державний кордон
Каб╕нет М╕н╕стр╕в Укра╖ни постановля╓:
Внести до пункту 5 Порядку зд╕йснення митного контролю автомоб╕льних транспортних засоб╕в перев╕зник╕в ╕ товар╕в, що перем╕щуються ними,
у пунктах пропуску через державний кордон, затвердженого постановою Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни в╕д 24.12.03 № 1989 (Оф╕ц╕йний в╕сник Укра╖ни, 2003 р., № 52, ст. 2778; 2005 р., № 34, ст. 2080; 2007 р., № 43, ст. 1722; 2008 р., № 53, ст. 1768), так╕ зм╕ни:
абзац шостий виключити;
абзац восьмий викласти в так╕й редакц╕╖:
"книжка м╕жнародного дорожнього перевезення (Сarnet TIR)
та Св╕доцтво про допущення дорожнього транспортного засобу до перевезення вантаж╕в п╕д митними печатками ╕ пломбами".
15 октября в Киеве официально открыли визовый сервисный центр Франции, сообщили «proUA» в пресс-службе посольства.
«Французские власти решили передать специализированной компании, в рамках четко определенных условий, функции, связанные с составлением досье на получение виз в Киеве.
Аккредитованным подрядчиком была выбрана VFS GLOBAL («Франс ВАК»), которая
уже предоставляет подобные услуги по досье на получение виз во Францию во многих странах, среди других в Российской Федерации (Mосква, Санкт-Петербург и Екатиренбург)», - сообщает пресс- служба.
Начиная с 15 октября документы на выдачу визы можно подавать в визовый сервисный центр «Франс ВАК», если речь идет о краткосрочных визах по частным делам или с целью туризма, для деловых поездок, работы по найму или транзитных визах.
Как отмечают в пресс-службе «Франс
ВАК», визовый центр только обрабатывает заявления на получение краткосрочных виз. Все документы, представляемые в визовый центр, будут передаваться в посольство Франции в Киеве для рассмотрения и принятия решения. Работники визового центра никоим образом не влияют на решение посольства.
Валютные войны могут привести к нарушениям правил и принципов свободной торговли ВТО и подписанию новых валютных соглашений. Об этом заявил бывший министр экономики Украины Виктор Суслов, выступая сегодня на заседании круглого стола "Валютные войны в мире: какими будут последствия для Украины?".
Валютные
войны (снижение стоимости национальных валют с целью повышения конкурентоспособности), которым подвержены сегодня многие страны мира, могут в значительной степени дестабилизировать экономику. Однако будет намного хуже, если они перекинутся в сферу регулирования прямых товарных потоков. «Это может привести к нарушениям соглашений ВТО», - отметил Виктор Суслов. Частично Украина уже совершает шаги по прямому регулированию товарных потоков. Например, хочет ограничить ввоза секонд-хэнда или экспорт из страны зерна.
«Но многие другие страны действуют еще более грубыми методами, - отмечает Суслов, - Постепенно они используют административные рычаги, что может привести к развалу ВТО».
По мнению Суслова, валютные войны несут опасность для зоны евро и угрожают существованию доллара.
«Есть много заявлений, что нужно отказываться от доллара. Однако ясно, что никакая другая нацвалюта не может сегодня стать мировой валютой. И появление новых денежных единицы вроде амеро, просто
опасно”, - уверен Суслов. По его словам, если в качестве мировых денег ввести новую единицу, то колоссальные объемы долларов останутся невостребованными.
Единственный выход из ситуации — это стол переговоров, уверил Суслов. Нужно заключить новые валютные соглашения. Подобные договоренности существовали и раньше. Причем они ложились в основу новых систем организации денежных отношений (Бреттон-Вудской и Ямайской). Возможно, стоит ожидать перехода к новым валютным отношениям.
К
чему могут привести валютные войны
- к нарушениям правил ВТО и распаду организации; - к распаду валютных союзов, таких как еврозона; - утрата долларом статуса мировой валюты; - к формированию новой валютной системы.
ДМСУ: Про забезпечення контролю за правильн╕стю визначення митно╖ вартост╕ товар╕в
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРА╥НИ
НАКАЗ
Ки╖в
19.10.10 № 1242
Про забезпечення контролю за правильн╕стю визначення митно╖ вартост╕ товар╕в
З метою забезпечення одноман╕тного п╕дходу та д╕╓вого контролю за правильн╕стю визначення митно╖ вартост╕ товар╕в, як╕ перем╕щуються через митний кордон Укра╖ни,
Н А К А З У Ю:
1. Кер╕вникам рег╕ональних митниць (кр╕м Рег╕онально╖ ╕нформац╕йно╖ митниц╕), митниць забезпечити дотримання вимог Порядку заповнення
р╕шення про визначення митно╖ вартост╕ товар╕в, затвердженого наказом Держмитслужби в╕д 29.05.2009 № 506, заре╓строваного в М╕н╕стерств╕ юстиц╕╖ Укра╖ни 18.06.2009 за № 534/16550, в частин╕ заповнення графи 33 р╕шення про визначення митно╖ вартост╕ товар╕в (дал╕ – Р╕шення) шляхом:
1.1. Ч╕ткого зазначення причин, через як╕ митна варт╕сть ╕мпортованих товар╕в не може
бути визначена за ц╕ною договору щодо товар╕в, як╕ ╕мпортуються (варт╕сть операц╕╖):
наявн╕сть обмежень щодо прав покупця (╕мпортера) на використання оц╕нюваних товар╕в (за винятком тих, що встановлюються законом чи запроваджуються органами державно╖ влади в Укра╖н╕, обмежують географ╕чний рег╕он, у якому товари можуть бути перепродан╕ (в╕дчужен╕ повторно), не впливають значною м╕рою на варт╕сть товару);
наявн╕сть умов або застережень стосовно продажу оц╕нюваних товар╕в, що унеможливлюють визначення
вартост╕ цих товар╕в;
наявн╕сть умов, за якими частина виручки в╕д подальшого перепродажу, розпорядження або використання товар╕в покупцем надходить прямо чи опосередковано продавцев╕;
наявн╕сть в╕дносин пов'язаност╕ м╕ж продавцем та покупцем, як╕ вплинули на ц╕ну оц╕нюваних товар╕в;
в╕дсутн╕сть операц╕╖ продажу на експорт в Укра╖ну;
наявн╕сть висновку, що визначена декларантом митна варт╕сть товару нижча, н╕ж прям╕ витрати на виробництво цього товару, в тому числ╕ сировини,
матер╕ал╕в та/або комплектуючих, як╕ входять до складу товару;
неподання декларантом додаткових документ╕в або в╕дмова в╕д ╖х подання з урахуванням Методичних рекомендац╕╖ ╕з застосування окремих положень Порядку декларування митно╖ вартост╕ товар╕в, як╕ перем╕щуються через митний кордон Укра╖ни, та подання в╕домостей для ╖╖ п╕дтвердження;
наявн╕сть сумн╕в╕в щодо достов╕рност╕ в╕домостей, необх╕дних для п╕дтвердження заявлено╖ митно╖ вартост╕ тощо.
1.2. Зазначення посл╕довност╕
застосування метод╕в визначення митно╖ вартост╕ та причин, через як╕ не був застосований кожний з метод╕в, що переду╓ методу, обраному митним органом.
1.3. Проведення процедури консультац╕й м╕ж митним органом та декларантом з метою об╜рунтованого вибору п╕дстав для визначення митно╖ вартост╕ товар╕в в╕дпов╕дно до вимог статей 268 ╕ 269 Митного кодексу Укра╖ни (дал╕ – Кодекс). Результати проведено╖ консультац╕╖, а також причини, через як╕ не можуть бути застосован╕ методи визначення митно╖ вартост╕
товар╕в за ц╕ною договору щодо ╕дентичних, под╕бних (аналог╕чних) товар╕в (наприклад, в╕дсутня ╕нформац╕я щодо вартост╕ ╕дентичних або под╕бних (аналог╕чних) товар╕в), ф╕ксуються у граф╕.
Посилання на використання ц╕ново╖ бази ╢А╤С Держмитслужби у Р╕шенн╕ допуска╓ться т╕льки при визначенн╕ митно╖ вартост╕ в╕дпов╕дно до положень статей 268, 269 Кодексу з обов’язковим зазначення номера та дати вантажно╖ митно╖ декларац╕╖, яка була взята за основу визначення вартост╕, з поясненнями щодо зроблених коригувань
на обсяг парт╕╖, умови поставки, комерц╕йн╕ умови тощо.
1.4. Зазначення докладно╖ ╕нформац╕╖ та джерел, як╕ використовувалися митним органом при визначенн╕ митно╖ вартост╕ товар╕в ╕ прийнятт╕ Р╕шення ╕з застосуванням резервного методу (стаття 273 Кодексу).
2. Департаменту митно╖ вартост╕ та класиф╕кац╕╖ товар╕в (Г╕ла С.П.) забезпечити мон╕торинг р╕шень про визначення митно╖ вартост╕ товар╕в у частин╕ дотримання вимог пункту 1 цього наказу.
3. Начальникам рег╕ональних
митниць, митниць з метою недопущення направлення до в╕дд╕л╕в контролю митно╖ вартост╕ та класиф╕кац╕╖ товар╕в безп╕дставних запит╕в забезпечити щотижневий мон╕торинг ефективност╕ направлення таких запит╕в.
4. Затвердити Методичн╕ рекомендац╕╖ ╕з застосування окремих положень Порядку декларування митно╖ вартост╕ товар╕в, як╕ перем╕щуються через митний кордон Укра╖ни, та подання в╕домостей для ╖╖ п╕дтвердження, затвердженого постановою Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни в╕д 20.12.2006 № 1766 (з╕ зм╕нами), що додаються.
5. Начальникам рег╕ональних митниць, митниць забезпечити ознайомлення суб’╓кт╕в зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕ з вимогами цього наказу.
6. Установити, що цей наказ набира╓ чинност╕ з дня його п╕дписання.
7. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Служби Сьомку С.М.
Голова Служби
╤.Г.Кал╓тн╕к
ЗАТВЕРДЖЕНО Наказ Державно╖ митно╖ служби Укра╖ни в╕д 19.10.2010 № 1242
Методичн╕ рекомендац╕╖ ╕з застосування окремих положень Порядку декларування митно╖ вартост╕ товар╕в, як╕ перем╕щуються через митний кордон Укра╖ни, та подання в╕домостей для ╖╖ п╕дтвердження
Ц╕ Методичн╕ рекомендац╕╖ розроблено в╕дпов╕дно до положень Порядку декларування митно╖ вартост╕ товар╕в, як╕ перем╕щуються через митний кордон Укра╖ни, та подання в╕домостей
для ╖╖ п╕дтвердження в частин╕ надання митному органу додаткових документ╕в для п╕дтвердження митно╖ вартост╕ товар╕в з урахування особливостей зовн╕шньоеконом╕чно╖ операц╕╖.
При зд╕йсненн╕ контролю правильност╕ визначення митно╖ вартост╕ товар╕в, як╕ ввозяться на митну територ╕ю Укра╖ни на виконання зовн╕шньоеконом╕чних договор╕в (контракт╕в) куп╕вл╕ – продажу, сторонами яких ╓ безпосередньо ╕ноземн╕ п╕дпри╓мства-виробники цих товар╕в, митн╕ органи не можуть вимагати в╕д декларанта надання для
п╕дтвердження заявлено╖ митно╖ вартост╕ наступн╕ додатков╕ документи:
догов╕р з трет╕ми особами, що пов'язаний з договором (контрактом) про поставку товар╕в, митна варт╕сть яких визнача╓ться;
рахунки про зд╕йснення платеж╕в трет╕м особам на користь продавця (кр╕м випадк╕в, коли так╕ розрахунки передбачен╕ договором (контрактом)).
Рахунки про сплату ком╕с╕йних, брокерських (посередницьких) послуг, пов'язаних з виконанням умов договору (контракту), вимагаються в╕д декларанта, якщо
витрати за так╕ послуги понесен╕ покупцем оц╕нюваного товару та вони не включен╕ до заявлено╖ митно╖ вартост╕.
При витребуванн╕ в╕дпов╕дно╖ бухгалтерсько╖ документац╕╖, як додаткового документа для п╕дтвердження заявлено╖ митно╖ вартост╕ товар╕в, митний орган ма╓ ч╕тко визначити, який саме бухгалтерський документ вимага╓ться.
Л╕ценз╕йний чи авторський догов╕р (контракт) може бути витребуваний митним органом, якщо покупець повинен сплачувати прямо чи опосередковано роялт╕ та л╕ценз╕йн╕
платеж╕, як╕ стосуються оц╕нюваних товар╕в.
Каталоги, специф╕кац╕╖, прейскуранти (прайс-листи) ф╕рми - виробника товару можуть бути витребуван╕ митними органами при зд╕йсненн╕ контролю правильност╕ визначення митно╖ вартост╕ товар╕в, як╕ ввозяться на митну територ╕ю Укра╖ни на виконання зовн╕шньоеконом╕чних договор╕в (контракт╕в) куп╕вл╕ – продажу, сторонами яких ╓ п╕дпри╓мства-посередники, що представляють ╕нтереси виробник╕в товар╕в або власника торгово╖ марки товару (торгов╕ дома, представництва
тощо).
Калькуляц╕я ф╕рми - виробника товару може бути витребувана митним органом, якщо товари ввозяться на митну територ╕ю Укра╖ни на виконання зовн╕шньоеконом╕чних договор╕в (контракт╕в) куп╕вл╕ – продажу, сторонами яких ╓ безпосередньо ╕ноземн╕ п╕дпри╓мства-виробники цих товар╕в та продавець ╕ покупець, пов’язан╕ м╕ж собою особи у розум╕нн╕ Митного кодексу Укра╖ни.
Висновки про як╕сн╕ та варт╕сн╕ характеристики товар╕в, п╕дготовлен╕ спец╕ал╕зованими експертними орган╕зац╕ями,
що мають в╕дпов╕дн╕ повноваження зг╕дно ╕з законодавством, та в╕домост╕ про як╕сн╕ характеристики товару можуть бути витребуван╕ митним органом у раз╕:
наявност╕ у поданих документах неточностей або розб╕жностей;
виникнення потреби в уточненн╕ заявлено╖ митно╖ вартост╕ за умови, що в╕дпов╕дна ц╕нова ╕нформац╕я в╕дсутня у митного органу.
╤нформац╕я зовн╕шньоторговельних та б╕ржових орган╕зац╕й про варт╕сть товару та/або сировини вимага╓ться лише у випадках, коли ц╕на оц╕нюваного
товару визнача╓ться за формулою та/або товар чи сировина, з якого товар виготовлено, реал╕зуються в порядку б╕ржово╖ торг╕вл╕.
Директор Департаменту митно╖ вартост╕ та класиф╕кац╕╖ товар╕в
С.П.Г╕ла
Уряд розгляне низку законопроект╕в щодо приведення ╖х у в╕дпов╕дн╕сть до законодавства ╢С
Уряд розгляне низку законопроект╕в в рамках гармон╕зац╕╖ законодавства Укра╖ни до законодавства ╢С. Про це Прем’╓р-м╕н╕стр Укра╖ни Микола Азаров пов╕домив п╕д час зас╕дання Каб╕нету М╕н╕стр╕в.
Зокрема, за словами Миколи Азарова, Уряд розгляне питання, що стосуються ратиф╕кац╕╖ Конституц╕╖ М╕жнародно╖ Асоц╕ац╕╖ контролю за як╕стю нас╕ння, при╓днання до схем сортово╖ сертиф╕кац╕╖ нас╕ння зернових культур, кукурудзи та сорго.
«Це дасть змогу видавати сертиф╕кати м╕жнародного зразка на як╕сть нас╕ння,
зб╕льшить можливост╕ для продажу нас╕ння в ╕нш╕ кра╖ни, допоможе ╕нтегруватися до ╓вропейсько╖ маркетингово╖ мереж╕ нас╕ння», - пояснив в╕н.
Кр╕м того, Уряд обговорить проект зм╕н до митного тарифу Укра╖ни, що спрямований на виконання положень ратиф╕ковано╖ Укра╖ною М╕жнародно╖ Конвенц╕╖ про гармон╕зовану систему опису та кодування товар╕в. «Це питання актуально з точки зору укладення з ╢С Угоди про в╕льну торг╕влю. Його прийняття дозволить прискорити та спростити процедуру митного оформлення товар╕в,
привести товарну номенклатуру у в╕дпов╕дн╕сть з вимогами сучасно╖ гармон╕зовано╖ системи опису та кодування товар╕в, стандартизувати зовн╕шньоторговельну документац╕ю», - пов╕домив Глава Уряду.
Микола Азаров також наголосив, що продовжуючи роботу щодо спрощення дозв╕льних документ╕в у буд╕вництв╕ та приведення ╖х у в╕дпов╕дн╕сть до чинного законодавства, Каб╕нет М╕н╕стр╕в плану╓ скасувати постанови Уряду, як╕ стосуються обов’язкового страхування буд╕вельно-монтажних роб╕т, страхування майнових ризик╕в
за Договором про участь у Фонд╕ ф╕нансування буд╕вництва.
Обличчям до людей» - новий курс укра╖нських митник╕в»
Держмитслужба Укра╖ни розпочала комплексну програму реформування сво╓╖ д╕яльност╕, основною метою яко╖ ╓ максимальне наближення митних процедур до ╓вропейських ╕ св╕тових стандарт╕в, ╖х максимальне спрощення на вс╕х етапах. А найголовн╕ше – скорочення впливу людського фактору на результати митного контролю , реал╕зац╕я повноц╕нного партнерства м╕ж митними органами ╕ б╕знесом, впровадження в д╕ю принципу «Обличчям до людей».
Начальник Ягодинсько╖ митниц╕ Геннад╕й
Федик виступив ╕н╕ц╕атором проведення «круглого столу» з Громадською радою при митниц╕, в яку входять найпотужн╕ш╕ п╕дпри╓мства Волинсько╖ област╕. ╤н╕ц╕ативу п╕дтримала м╕сцева влада Новолинська, м╕ста, де розташован╕ заводи з найб╕льшими ╕ноземними ╕нвестиц╕ями - ТзОВ ”Кроноспан-УА”, ТзОВ «БРВ-Укра╖на».
Геннад╕й Федик особисто в╕дпов╕в на запитання п╕дпри╓мц╕в. Сам╕ ж представники б╕знесу констатували, що проблем у сп╕впрац╕ з митницею стало значно менше.
Начальник
Ягодинсько╖ митниц╕ окреслив основн╕ вектори ново╖ програми Держмитслужби Укра╖ни «Обличчям до людей», яку буде днями презентовано широк╕й громадськост╕ у Ки╓в╕, допов╕в про виконання бюджетних завдань, про стан розбудови друго╖ черги реконструкц╕╖ автопереходу «Ягодин», про готовн╕сть ╕нфраструктури та колективу до «╢вро -2012».
З початку року 2010 року Ягодинською митницею перераховано до Держбюджету 344 м╕льйони 348 тисяч гривень митних платеж╕в, що на 115 м╕льйон╕в 587 тисяч гривень
(на 50,5%) б╕льше, н╕ж за аналог╕чний пер╕од у минулому роц╕.
У пор╕внянн╕ з минулим роком зросли надходження з вв╕зного мита – на 133,8%, акцизного збору – на 323,9%, ПДВ- на 40,7%, ╓диного збору – на 17,8%, плати за митне оформлення - на 31%.
Зб╕льшення надходжень у пор╕внянн╕ з минулим роком в╕дбулось за рахунок зб╕льшення к╕лькост╕ оформлених транспортних засоб╕ ( 74 м╕льйони 952,8 тисяч гривень) та оформлення цукру-сирцю ( понад 49 м╕льйон╕в гривень). Обсяги
╕мпорту, що п╕дляга╓ оподаткуванню:
-по вагових параметрах – зб╕льшились на 24,2%,
-по вартост╕ - зб╕льшились на 34,3%,
-платеж╕ – зб╕льшились на 47,6%.
Основними бюджетоутворюючими товарними групами в 2010 р. були:
-транспортн╕ засоби для перевезення вантаж╕в - надходження при митному оформленн╕ склали 82 м╕льйони 812,8 тис.грн., 25,1% в╕д загального обсягу податк╕в, перерахованих митницею;
-цукор-сирець
з тростини - 49 м╕льйон╕в 000,5 тис.грн., 14,9% загального обсягу;
-с╕льськогосподарська техн╕ка, що була у використанн╕ – 24 м╕льйони 113,1 тис.грн., 7,3% загального обсягу;
-вироби з дерева – 10 м╕льйон╕в 650,1 тис.грн., 3,2% загального обсягу;
-плита ДСП – 10 м╕льйон╕в 477,5 тис.грн., 3,1% загального обсягу.
У торговому об╕гу перераховано до скарбниц╕ держави 260 м╕льйон╕в 706,7 тис.грн., що на 109 м╕льйон╕в
792,1 тис.грн. (на 72,8%) б╕льше, н╕ж у минулому роц╕.
Основними платниками податк╕в в Ягодинськ╕й митниц╕ були так╕ суб’╓кти зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕, як:
У неторговому об╕гу перераховано 82 м╕льйони 890,5 тис.грн., що на 5 м╕льйон╕в 044,3 тис.грн. (на 6,5%)
б╕льше, н╕ж у 2009 р.
У вересн╕ 2010 р. зокрема, митниця перерахувала платеж╕в на суму 43 м╕льйони 983,1 тис.грн., це на 2 м╕льйони 024,9 тис.грн, (на 4,8%) б╕льше, н╕ж у серпн╕ та на 16 705,0 тис.грн. б╕льше, н╕ж у вересн╕ 2009 р. Причому податкове навантаження на одиницю оподаткованого ╕мпорту зросло на 21,2%.
Ус╕ ц╕ цифри св╕дчать про те, що Ягодинська митниця – на ф╕н╕шн╕й прям╕й до виконання планових показник╕в, доведених державою на 2010 р╕к.
ДМСУ: Про зд╕йснення митного контролю товар╕в, що ввозяться на територ╕ю Укра╖ни громадянами
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРА╥НИ
18.10.10 № 11/2-10.09/12301-ЕП
Начальникам рег╕ональних митниць, митниць
Про зд╕йснення митного контролю товар╕в, що ввозяться на територ╕ю Укра╖ни громадянами
У зв’язку з ╕снуючою тенденц╕╓ю «перет╕кання» товар╕в ╕з торгового у неторговий об╕г та потрапляння на укра╖нський ринок неяк╕сно╖ несертиф╕ковано╖ продукц╕╖, вимагаю посилити контроль за зд╕йсненням митного оформлення товар╕в, що мають виражений комерц╕йний характер
(про що св╕дчить к╕льк╕сть товар╕в, що явно перевищу╓ потреби одн╕╓╖ с╕м’╖, або пер╕одичн╕сть ╖х ввезення), як╕ ввозяться на митну територ╕ю Укра╖ни громадянами та випускаються у в╕льний об╕г безпосередньо в пунктах пропуску.
З ц╕╓ю метою зд╕йснити так╕ заходи:
1. З урахуванням вимог Рекомендованого правила № 17 Спец╕ального додатку J до М╕жнародно╖ конвенц╕╖ про спрощення та гармон╕зац╕ю митних процедур, не дозволяти пропуск на митну територ╕ю Укра╖ни однотипних товар╕в (наприклад, холодильники,
пральн╕ машини, телев╕зори тощо), що ввозяться на п╕дстав╕ пункту 1 частини першо╖ статт╕ 8 Закону Укра╖ни в╕д 13.09.2001 № 2681-╤╤╤ громадянами, як╕ були в╕дсутн╕ в Укра╖н╕ менше, н╕ж 24 години, або громадянами, як╕ часто (як м╕н╕мум раз на тиждень) перетинають кордон Укра╖ни з товарами. Реал╕зац╕ю цих заход╕в розпочати в пунктах пропуску на державному кордон╕ Укра╖ни з 25.10.2010.
2. До 25.10.2010 про╕нформувати сум╕жн╕ сторони про вжиття заход╕в, передбачених пунктом 1 цього листа.
3. Продовжити
ведення журнал╕в обл╕ку громадян, як╕ зд╕йснюють митне оформлення товар╕в з використанням митно╖ декларац╕╖, форма яко╖ затверджена постановою Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни в╕д 15.07.97 № 748 «Про перел╕к в╕домостей, що оголошуються громадянами за встановленою формою у раз╕ перем╕щення ними через митний кордон Укра╖ни предмет╕в», та ун╕ф╕ковано╖ митно╖ квитанц╕╖ МД-1 зг╕дно з вимогами листа Держмитслужби в╕д 25.11.2009 № 11/1-10.09/11393-ЕП.
4. За результатами мон╕торингу зд╕йснених митних оформлень щом╕сячно ╕нформувати податков╕ ╕нспекц╕╖ за м╕сцем проживання громадян, як╕ регулярно (як м╕н╕мум раз на тиждень) зд╕йснюють ввезення товар╕в на митну територ╕ю Укра╖ни на п╕дстав╕ митно╖ декларац╕╖ та квитанц╕╖ МД-1.
Т.в.о. Голови Служби
О.М.Дороховський
Побудова максимально в╕дкритих та партнерських в╕дносин з б╕знесом - головний пр╕оритет д╕яльност╕ укра╖нсько╖ митно╖ служби на сучасному етап╕
Прес-служба
У прим╕щенн╕ Черн╕г╕всько╖ митниц╕ в╕дбувся «круглий ст╕л» з кер╕вниками п╕дпри╓мств суб’╓ктами зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕ та представниками засоб╕в масово╖ ╕нформац╕╖ з актуальних питань д╕яльност╕ митно╖ служби Укра╖ни та Черн╕г╕всько╖ митниц╕. У заход╕ взяли участь начальник Черн╕г╕всько╖ митниц╕ Юр╕й Петрович Соловков, кер╕вники черн╕г╕вських п╕дпри╓мств, журнал╕сти м╕сцевих та представники центральних засоб╕в масово╖ ╕нформац╕╖.
Начальник
митниц╕ Юр╕й Соловков пов╕домив присутн╕х, що державною митною службою Укра╖ни впроваджу╓ться комплексна програма реформування д╕яльност╕ митно╖ служби, основною метою яко╖ ╓ максимальне наближення митних процедур до ╓вропейських ╕ св╕тових стандарт╕в, ╖х максимальне спрощення на вс╕х етапах, скорочення впливу людського фактору на результати митного контролю, реал╕зац╕я повноц╕нного партнерства м╕ж митними органами ╕ суб’╓ктами зовн╕шньоеконом╕чно╖, впровадження в д╕яльн╕сть митно╖ служби принципу «Обличчям
до людей».
Черн╕г╕вська митниця на сьогодн╕шн╕й день ╓ ╓диною в област╕ структурою, яка зд╕йсню╓ митний контроль та митне оформлення товар╕в та транспортних засоб╕в, що знаходяться п╕д митним контролем ╕ перем╕щуються через державний кордон Укра╖ни. До зони митного контролю митниця припада╓ 397,6 к╕лометр╕в кордону з Рос╕йською Федерац╕╓ю та Республ╕кою Б╕лорусь, з них з Рос╕йською Федерац╕╓ю – 179,6 к╕лометр╕в, з Республ╕кою Б╕лорусь - 218 к╕лометр╕в, у тому числ╕ по р╕чкам Дн╕про та
Сож-146 к╕лометр╕в.
П╕дрозд╕лами Черн╕г╕всько╖ митниц╕ зд╕йсню╓ться митний контроль та митне оформлення товар╕в, транспортних засоб╕в ╕ громадян у 7 пунктах пропуску та 2-х пунктах контролю на кордон╕ Укра╖ни, а також вс╕х суб’╓кт╕в господарсько╖ д╕яльност╕, як╕ працюють та зд╕йснюють свою зовн╕шньоеконом╕чну д╕яльн╕сть у Черн╕г╕вськ╕й област╕ та ╕нших рег╕онах Укра╖ни.
Юр╕й Соловков пов╕домив, що за 9 м╕сяц╕в 2010 року Черн╕г╕вська митниця досягла сво╓р╕дного
рекорду для митниц╕ та перерахувала до Державного бюджету Укра╖ни 626,3 м╕льйон╕в гривень, що на 18,2 % або на 96,2 м╕льйон╕в гривень б╕льше н╕ж у 2009 роц╕.
Митницею, кр╕м економ╕чно╖ складово╖, велика увага прид╕ля╓ться боротьб╕ з митними правопорушеннями. Так, протягом 9 м╕сяц╕в поточного року сп╕вроб╕тниками митниц╕ виявлено та припинено 908 спроб незаконного перем╕щення через митний кордон Укра╖ни товар╕в на загальну суму 46 м╕льйон╕в гривень. Вилучено предмет╕в правопорушення на
суму б╕льше 38 м╕льйон╕в гривень, що майже на 28 м╕льйон╕в гривень б╕льше, н╕ж за аналог╕чний пер╕од минулого року. За фактами контрабанди товар╕в порушено 7 крим╕нальних справ, варт╕сть предмет╕в контрабанди в яких склада╓ 32 м╕льйон╕в гривень, ще 5 крим╕нальних справ порушено за фактами контрабанди наркотичних речовин.
Державною митною службою Укра╖ни, а також Черн╕г╕вською митницею, велика увага прид╕ля╓ться захисту ╕нтерес╕в нац╕онального виробника, шляхом недопущення потрапляння
на внутр╕шн╕й ринок дешевого неяк╕сного товару та товару, що ввозиться за так званими «с╕рими схемами», тобто ╕з заниженням його митно╖ вартост╕.
Черн╕г╕вська митниця у цьому напрямку досягла високих результат╕в. У напрямку визначення д╕йсно╖ митно╖ вартост╕ у 2010 роц╕ було прийнято 2 625 р╕шень по коригуванню митно╖ вартост╕, завдяки чому було зб╕льшено митну варт╕сть товар╕в на 218,2 м╕льйон╕в гривень, що дало змогу додатково перерахувати до Державного бюджету 48,5 м╕льйон╕в гривень.
В╕дносно
новою ╓ д╕яльн╕сть митних орган╕в у напрямку митного аудиту, що запроваджений у практику роботи у рамках гармон╕зац╕╖ митних процедур ╕ повн╕стю в╕дпов╕да╓ м╕жнародн╕й, зокрема – ╓вропейськ╕й, практиц╕. Система митного аудиту гармон╕чно доповню╓ комплекс митних процедур, нада╓ митним органам принципово нов╕ повноваження у сфер╕ практично╖ реал╕зац╕╖ митно╖ пол╕тики держави та ╓ ефективним важелем впливу на стан дотримання суб’╓ктами господарювання вимог митного законодавства. З початку року Черн╕г╕вською митницею
проведено 22 перев╕рки стану дотримання суб’╓ктами господарювання законодавства з питань митно╖ справи при зд╕йсненн╕ зовн╕шньоеконом╕чних операц╕й. За результатами перев╕рок виявлено порушень законодавства Укра╖ни з питань митно╖ справи на загальну суму 812, 4 тисяч гривень, до Державного бюджету Укра╖ни перераховано 331,8 тисяч гривень.
На даному етап╕ Державною митною службою Укра╖ни, а також Черн╕г╕вською митницею, кр╕м посилення боротьби з контрабандою та забезпечення надходжень
до Держбюджету Укра╖ни податк╕в ╕ збор╕в у повному обсяз╕, зд╕йснюють важлив╕ кроки у напрямку спрощення митних процедур, прискорення терм╕ну митного оформлення, налагодженню партнерських стосунк╕в з б╕знесом, надання як╕сних послуг з митно╖ справи.
Кер╕вництвом Державно╖ митно╖ служби пост╕йно проводяться зустр╕ч╕ з представниками Асоц╕ац╕╖ побутово╖ техн╕ки та електрон╕ки, укра╖нських та заруб╕жних торг╕вельних палат, аграрно╖, рибно╖, паперово╖ галузей та ╕ншими. У результат╕ чого
м╕ж митною службою та представниками великого б╕знесу п╕дписано в╕дпов╕дн╕ угоди та налагоджено т╕сний контакт, зокрема щодо обм╕ну ╕нформац╕╓ю про митну варт╕сть товар╕в.
Кер╕вник митниц╕ розпов╕в, що Черн╕г╕вською митницею також розроблено та вт╕лено в життя низку наказ╕в щодо спрощення митних процедур. Одним ╕з крок╕в в цьому напрямку ╓ реал╕зац╕я механ╕зму запровадження «ступеня дов╕ри» до п╕дпри╓мств-резидент╕в. З ц╕╓ю метою створено ком╕с╕ю по митниц╕, яка, за встановленими наказом
Держмитслужби критер╕ями, визнача╓ п╕дпри╓мства, що можуть бути включен╕ до Ре╓стру п╕дпри╓мств, до товар╕в ╕ транспортних засоб╕в яких застосову╓ться спрощений порядок митного контролю та митного оформлення. На даний час ком╕с╕╓ю прийнято позитивне р╕шення про в╕днесення 23 п╕дпри╓мств до «б╕лого» та «зеленого» списк╕в, як╕ користуються режимом сприяння. 21-ому п╕дпри╓мству ком╕с╕╓ю було в╕дмовлено у внесенн╕ ╖х до зазначеного Ре╓стру за результатами оц╕нювання ╖х д╕яльност╕.
Державною
митною службою Укра╖ни з метою обмеження на результати митного контролю суб’╓ктивного впливу поетапно вводиться в д╕ю широкомасштабний проект «Електронна митниця», окрем╕ етапи якого щодо подач╕ документ╕в контролю доставки товар╕в вже практично реал╕зован╕.
Зац╕кавила присутн╕х на заход╕ п╕дпри╓мц╕в ╕нформац╕я про введення в д╕ю наказу Державно╖ митно╖ служби Укра╖ни в╕д 13.10.2010
№ 1205 «Про встановлення часових норматив╕в митного контролю та оформлення товар╕в за вантажною митною декларац╕╓ю». Вимоги даного наказу щодо зд╕йснення стандартного митного оформлення товар╕в ╕з застосуванням вантажно╖ митно╖ декларац╕╖ у терм╕ни, що не перевищують 2 години, попередження необ╜рунтованих затримок митного оформлення товар╕в при ╖х декларуванн╕, безумовна ре╓страц╕я вс╕х поданих для митного оформлення вантажних митних декларац╕й, унесення ╖х електронних коп╕й до баз даних митного органу та
╢А╤С Держмитслужби, з метою ф╕ксування реальних строк╕в неухильно виконуються ус╕ма без виключення митними органами Укра╖ни.
Москва назвала Минску свои условия отмены экспортной пошлины на нефть
Минфин РФ согласен отказаться от взимания экспортной пошлины на сырую нефть для Белоруссии в обмен на получение всех пошлин, которые Белоруссия будет получать от экспорта своих нефтепродуктов. Такое заявление сделал во вторник замглавы Минфина Сергей Шаталов.
"Мы хотим получить (компенсацию) от Белоруссии. Пока вариант: пошлина
на нефтепродукты - существенное (ее) повышение с тем, чтобы они перечисляли нам все экспортные пошлины на нефтепродукты, которые будут вывозиться из Белоруссии", - сказал Шаталов.
"Сейчас (ставка пошлин на нефтепродукты) на уровне 55% от пошлины на нефть, то есть мы дотируем нефтепереработку. Мы не хотим давать эти дотации белорусским предприятиям", - отметил он.
"Смысл в том, чтобы повысить в целом экспортные пошлины на нефтепродукты не только для Белоруссии,
но и для России. При этом надо думать, может быть, каким-то образом можно субсидировать модернизацию наших нефтеперерабатывающих предприятий и забирать тогда экспортную пошлину, которая будет взиматься белорусами, чтобы она перечислялась в наш бюджет", - сказал Шаталов.
Согласно январским соглашениям между РФ и Белоруссией, та может ежегодно получать без уплаты экспортной пошлины нефть, необходимую для удовлетворения внутренних потребностей - на этот год утвержден объем беспошлинной
поставки в 6,3 миллиона тонн. На прошлой неделе премьер-министр РФ Владимир Путин по итогам встречи глав правительств стран Таможенного союза заявил, что объемы сверх этих 6,3 миллиона тонн являются, фактически, реэкспортным потенциалом Белоруссии и поэтому облагаются пошлиной.
При этом он подчеркнул, что отмена пошлины произойдет после подписания всех документов по созданию Единого экономического пространства.
В июле 2010 года на саммите ЕврАзЭС в Астане было
заявлено, что пошлины на нефть и нефтепродукты будут упразднены для Белоруссии после подписания и ратификации республикой всего пакета документов по созданию ЕЭП.
Экспортная пошлина на нефть для Белоруссии была введена, поскольку белорусские НПЗ, приобретая нефть по ценам внутрироссийского рынка, затем продавали продукты переработки нефти
в Европу. При этом экспортная пошлина на эти нефтепродукты шла в бюджет Белоруссии. Сейчас РФ, помимо сырой нефти, также взимает пошлину на все поставляемые в Белоруссию нефтепродукты.
Весной текущего года правительство Белоруссии подало иск в Экономический суд СНГ, в котором потребовало рассмотреть законность взимания Россией экспортных
пошлин на нефтепродукты. Белорусская сторона ссылается на межправительственное соглашение о свободной торговле от 13 ноября 1992 года и протокол о введении режима свободной торговли между Белоруссией и Россией от 6 января 1995 года, которым установлено, что стороны не применяют пошлины во взаимной торговле.
Позиция белорусской стороны предусматривает, что единственным исключением из режима беспошлинной торговли является сырая нефть, часть которой облагается экспортной пошлиной в соответствии
с двусторонним межправпротоколом от 27 января 2010 года, которым определены условия поставки российской нефти в Белоруссию в 2010 году.
Москва заявляет, что исковые требования не имеют правовой природы, поскольку РФ имеет право даже в рамках Таможенного союза применять экспортные пошлины. По мнению российской стороны, предметом деятельности Таможенного союза является импортный тариф.
Минэкономики Украины будет принимать заявки на получение лицензий на экспорт зерна до 3 ноября
Министерство экономики Украины сообщает о начале приема заявок на получение лицензии на экспорт отдельных видов сельскохозяйственной продукции. Об этом 20 октября сообщила пресс-служба министерства.
«Во исполнение пункта 2 Порядка выдачи лицензии на экспорт отдельных видов сельскохозяйственной продукции и распределения квот, утвержденного постановлением Кабинета министров Украины от 04.10.2010 № 938 «Об установлении объемов квот на отдельные виды сельскохозяйственной продукции, экспорт которой подлежит лицензированию до 31 декабря 2010 г.,, и утверждения Порядка выдачи лицензии на экспорт отдельных видов сельскохозяйственной продукции и распределения квот» Минэкономики сообщает о начале приема заявок на получение лицензии на экспорт отдельных видов сельскохозяйственной продукции с 20 октября 2010 по 3 ноября (включительно)», - говорится в сообщении.
Форма
заявки, перечень документов необходимых для получения лицензий, порядок рассмотрения и выдачи лицензий будет осуществляться в соответствии с Положением о порядке лицензирования экспорта товаров, утвержденного приказом Минэкономики от 09.09.2009 № 991 "О порядке лицензирования экспорта товаров".
Квотирование экспорта зерновых будет отменено после создания необходимых запасов
Премьер-министр Украины Николай Азаров не исключает, что после создания необходимых запасов зерновых в аграрном фонде и государственном резерве будет принято решение об отмене квот на экспорт зерновых.
Н.Азаров подчеркнул, что главной задачей правительства является обеспечение продовольственной безопасности страны и создание необходимых резервов, в частности, как продовольственного, так и фуражного зерна в аграрном фонде и госрезерве.
«Как только
мы создадим резервы зерна в стране, откроем рынок. Мы же не враги нашим крестьянам и зернотрейдерам», - отметил премьер-министр, добавив, что правительство пыталось договориться с украинскими зернотрейдерами.
Н.Азаров подчеркнул, что в парламенте зарегистрирован законопроект, предусматривающий введение аукционного принципа продажи квот на экспорт зерновых: «Мы хотим, чтобы все это происходило прозрачно, чтобы квоты на аукционе были распределены и надеемся, что на этой неделе закон будет
проголосован и эта норма вступит в силу».
Глава правительства уточнил, что сейчас распределением квот на экспорт зерновых занимается Министерство экономики.
Как сообщалось, Кабинет министров Украины утвердил постановление «Об установлении объемов квот на отдельные виды сельскохозяйственной продукции, экспорт которой подлежит лицензированию до 31 декабря 2010» . 19 октября 2010 г. документ вступил в силу.
5.1. Пункт 2 Зм╕н виключити, в╕дпов╕дно пункт 3 Зм╕н вважати
пунктом 2 та викласти його в так╕й редакц╕╖:
"Пункт 17 вилучити ╕з Класиф╕катора".
6. Припинити з 22.10.2010 зд╕йснення митних процедур, Виноград╕вською, Дн╕стровською, ╤зма╖льською та Кривор╕зькою митницями.
7. Кер╕вникам Дн╕пропетровсько╖, П╕вденно╖ та Чопсько╖ митниць про╕нформувати суб’╓кт╕в зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕ й громадян у зон╕ д╕яльност╕ митниць про зм╕ни,
передбачен╕ цим наказом.
8. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Служби Бондаря В.В.
Голова Служби
╤.Г.Кал╓тн╕к
Ком╕тет з питань промислово╖ ╕ регуляторно╖ пол╕тики рекоменду╓ прийняти за основу проект закону щодо стандартизац╕╖ та обов'язково╖ сертиф╕кац╕╖
На зас╕данн╕ Ком╕тету автор, народний депутат Н.Королевська зазначила, що проект (ре╓стр. №7064) спрямований на приведення законодавчих акт╕в у сфер╕ техн╕чного регулювання у в╕дпов╕дн╕сть ╕з вимогами Св╕тово╖ орган╕зац╕╖ торг╕вл╕ та директивами ╢вропейського Союзу, що передбачають в╕докремлення системи техн╕чного регулювання в╕д системи державного регулювання ╕ контролю безпечност╕ та якост╕ харчових продукт╕в, а також скорочення перел╕ку продукц╕╖, яка п╕дляга╓ обов‘язков╕й сертиф╕кац╕╖.
Законопроектом
передбача╓ться внесення зм╕н до закон╕в, що д╕ють у сфер╕ стандартизац╕╖ та сертиф╕кац╕╖, щодо скасування: - обов‘язковост╕ стандарт╕в; - обов‘язково╖ сертиф╕кац╕╖ деяких товар╕в та послуг; - обов‘язковост╕ зазначення на товар╕ назви нормативного документа, вимогам яких повинна в╕дпов╕дати в╕тчизняна продукц╕я.
Окр╕м цього, пропону╓ться передати повноваження ╕з затвердження перел╕ку товар╕в, що п╕длягають обов‘язков╕й сертиф╕кац╕╖, Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни.
П╕д
час обговорення законопроекту члени Ком╕тету наголошували на тому, що "приведення системи техн╕чного регулювання Укра╖ни у в╕дпов╕дн╕сть ╕з м╕жнародною практикою ╓ одн╕╓ю ╕з важлив╕ших умов ведення б╕знесу в Укра╖н╕, тому ╕сну╓ необх╕дн╕сть прискорення ╕нтеграц╕йних процес╕в входження Укра╖ни у св╕тову економ╕ку".
Гостаможня в январе-сентябре доначислила импортерам налогов на 15 млрд грн благодаря усилению контроля за достоверностью декларирования товаров и введению единого механизма определения таможенной стоимости. Эксперты и импортеры отмечают, что эта сумма получена в результате завышения таможенной стоимости, и часто им проще заплатить повышенные налоги, чем хранить на границе скоропортящийся товар и оплачивать услуги перевозчика за время простоя.
Вчера заместитель главы
Государственной таможенной службы Степан Дериволков, курирующий департамент борьбы с контрабандой и нарушением таможенных правил, сообщил, что контроль за достоверностью декларирования товаров и полнотой уплаты налогов позволил ведомству в январе-сентябре доначислить бизнесу налогов на 15 млрд грн. "Чем лучше работает правоохранительный блок таможни, тем лучше обеспечивается ее фискальная функция. Наполнение госбюджета – это то, на что направлены все наши силы",– заявил он, подчеркнув, что гонка за показателями
выполнения бюджета не является для таможенников приоритетной. От подробных комментариев чиновник отказался. Как пояснили Ъ в Гостаможне, эта сумма налогов уже уплачена субъектами внешнеэкономической деятельности. Сразу же после назначения в марте главой Гостаможни Игорь Калетник пообещал, что за счет усиления контроля ведомство увеличит доходы бюджета на 20 млрд грн. Эксперты и участники рынка уверены,
что часть из 15 млрд грн получена в результате завышения таможенной стоимости импортных товаров, от которой зависит сумма НДС и таможенных пошлин. Председатель Ассоциации таможенных брокеров Николай Мироненко говорит, что подход контролирующего органа к определению таможенной стоимости ввозимых товаров не всегда адекватен – он не учитывает колебания мировых
цен. "Мне известны случаи, когда стоимость медикаментов завышалась в 112 раз",– уточнил господин Мироненко. По данным Гостаможни, за шесть месяцев средняя таможенная стоимость выросла с $0,7/кг до $1,02/кг. Как рассказал Ъ один из импортеров рыбы, таможенная стоимость рыбной продукции увеличилась вдвое, а по отдельным товарным позициям, в частности скумбрии,– втрое. "Никто не объясняет, почему таможня определяет именно эту цену, а не растаможивает по стоимости, указанной в инвойсе",– говорит собеседник Ъ.
По его словам, импортеры вынуждены платить по завышенной стоимости, чтобы не оплачивать услуги перевозчика за простой на границе. Рыбная продукция – скоропортящийся товар, срок его транзита из Тихоокеанского региона составляет два-три месяца, и у импортеров нет времени для оспаривания действий таможенников по завышению стоимости их продукции. По информации Ъ, вчера Гостаможня подписала приказ #1242, которым разъяснила критерии определения таможенной стоимости. Убытки за простой на таможне несет и компания
Maratex (сети Hugo Boss, Esprit и Peacocks), но объемы потерь ее совладелец Дмитрий Ермоленко не назвал. По его словам, импортная одежда закупается напрямую у производителя с предоставлением таможенникам его инвойсов. "С Esprit у нас проблем нет – это сравнительно дорогой бренд, а по Peacocks, который более дешевый, ситуация доходит до маразма,– рассказывает господин Ермоленко.– Например, нижнее белье мы покупаем за 1 фунт, продаем за 4 фунта, а таможня говорит, что его таможенная стоимость должна быть 12 фунтов.
Чтобы таких ситуаций было меньше, мы получаем документацию с ценами, сертифицированными в Английской торговой палате". Между тем не у всех импортеров есть проблемы с определением таможенной стоимости. Ряд ассоциаций ежеквартально предоставляют Гостаможне цены производителей для наполнения информационной базы. "Как только на региональном уровне будет попытка ввезти Mercedes по заниженной цене, в компьютере сработает запрет на растаможку",– отмечает генеральный директор Всеукраинской ассоциации автомобильных
импортеров и дилеров Олег Назаренко, оценивая среднюю таможенную стоимость автомобиля в 15-20 тыс. евро. "Целый год мы работаем по этим ценам, и это не дает возможности неофициальным импортерам демпинговать",– добавляет гендиректор Ассоциации предпринимателей бытовой техники и электроники Олег Иванов.
***На форуме MDoffice интересный вопрос ... Характер сделки - польские злотые
19-10-2010 22:06, Аннушка Регион: скрыт Характер сделки - польские злотые
Добрый вечер! Сегодня оформляла декларацию -валюта контракта польские злотые, валюта отностся ко второй категории- характер сделки -041.Вчера оформляла 4 ВМД вопросов не было. Но сегодня отдел платежей звявил,что по польским злотым надо ставить характер сделки- 021.У них при 041- дает ошибку- несоответствие валюты и характера сделки. Звонили в банк клиента,там в валютном отделе
вобще заявили что у них есть декларации и с 021 и 041 зарактером сделки при польских злотых.Так как правильно, подскажите?Может есть ссылка на какойто документ. Нашла только Постанову НБУ № 34 Про затверження класиф╕катора валют
Таможня дала своим органам 2 часа на таможенное оформление по ГТД
Приказом Гостаможслужбы от 13 октября 2010 года № 1205 установлены временные нормативы таможенного контроля и оформления товаров по ГТД.
Согласно документу двухчасовой период отводится для:
- таможенного контроля и оформления товаров по ГТД, где заявлено не более 10 товарных подкатегорий;
- таможенного осмотра товаров, за исключением случаев участия в таком осмотре представителей других контролирующих органов; необходимости проведения тщательного осмотра, если есть основания полагать, что имеются нарушения законодательства или международного договора Украины;
- рассмотрения запросов, указанных в п. 29 Порядка осуществления таможенного
контроля и таможенного оформления товаров с применением ГТД (запросы органов таможенного оформления для решения вопросов о классификации и кодировке товаров; определения страны происхождения товара; необходимости применения средств защиты прав интеллектуальной собственности; правильности определения таможенной стоимости; правильности применения льгот).
Методичн╕ рекомендац╕╖ ╕з застосування окремих положень Порядку декларування митно╖ вартост╕ товар╕в, як╕ перем╕щуються через митний кордон Укра╖ни, та подання в╕домостей для ╖╖ п╕дтвердження затверджен╕ наказом Держмитслужби Укра╖ни №1242 в╕д 19.10.2010 р.
Документом ч╕тко встановлюються умови, за яких той чи ╕нший додатковий документ (перел╕к додаткових документ╕в визначено п.11 постанови Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни в╕д 20.12.2006 № 1766) може бути затребуваний митним органом при зд╕йсненн╕ перев╕рки заявлено╖ декларантом митно╖ вартост╕ товар╕в.
Така регламентац╕я механ╕зму контролю за правильн╕стю визначення митно╖ вартост╕ товар╕в повн╕стю виключа╓ будь-яку суб’╓ктивн╕сть посадових ос╕б митних орган╕в п╕д час виконання ними сво╖х службових обов’язк╕в. Зважаючи на те, що у б╕льшост╕ випадк╕в митна варт╕сть ╓ базою для нарахування обов’язкових митних
платеж╕в, ч╕тке визначення перел╕ку документ╕в, як╕ декларанту сл╕д подавати до митниц╕ для п╕дтвердження заявлено╖ митно╖ вартост╕, не лише спростить механ╕зм митного оформлення, але й дозволить суб’╓ктам ЗЕД прогнозовано та прозоро працювати з митницею.
Документ також встановлю╓ перел╕к документ╕в, як╕ митники не мають права вимагати у
декларанта, а також умови, за якими це в╕дбува╓ться.
Наприклад, на виконання зовн╕шньоеконом╕чних договор╕в (контракт╕в) куп╕вл╕ – продажу, сторонами яких ╓ безпосередньо ╕ноземн╕ п╕дпри╓мства-виробники цих товар╕в, митн╕ органи не можуть вимагати в╕д декларанта надання для п╕дтвердження заявлено╖ митно╖ вартост╕ наступн╕ додатков╕ документи:
· догов╕р з трет╕ми особами, що пов'язаний з договором (контрактом) про поставку товар╕в, митна варт╕сть яких визнача╓ться;
·
рахунки про зд╕йснення платеж╕в трет╕м особам на користь продавця (кр╕м випадк╕в, коли так╕ розрахунки передбачен╕ договором (контрактом)).
Рахунки про сплату ком╕с╕йних, брокерських (посередницьких) послуг, пов'язаних з виконанням умов договору (контракту), вимагаються в╕д декларанта, якщо витрати за так╕ послуги понесен╕ покупцем оц╕нюваного товару та вони не включен╕ до заявлено╖ митно╖ вартост╕.
При витребуванн╕ в╕дпов╕дно╖ бухгалтерсько╖ документац╕╖, як
додаткового документа для п╕дтвердження заявлено╖ митно╖ вартост╕ товар╕в, митний орган ма╓ ч╕тко визначити, який саме бухгалтерський документ вимага╓ться.
Л╕ценз╕йний чи авторський догов╕р (контракт) може бути витребуваний митним органом, якщо покупець повинен сплачувати прямо чи опосередковано роялт╕ та л╕ценз╕йн╕ платеж╕, як╕ стосуються оц╕нюваних товар╕в.
Каталоги, специф╕кац╕╖, прейскуранти (прайс-листи) ф╕рми - виробника товару можуть бути витребуван╕ митними
органами при зд╕йсненн╕ контролю правильност╕ визначення митно╖ вартост╕ товар╕в, як╕ ввозяться на митну територ╕ю Укра╖ни на виконання зовн╕шньоеконом╕чних договор╕в (контракт╕в) куп╕вл╕ – продажу, сторонами яких ╓ п╕дпри╓мства-посередники, що представляють ╕нтереси виробник╕в товар╕в або власника торгово╖ марки товару (торгов╕ дома, представництва тощо).
Калькуляц╕я ф╕рми - виробника товару може бути витребувана митним органом, якщо товари ввозяться на митну територ╕ю Укра╖ни на виконання
зовн╕шньоеконом╕чних договор╕в (контракт╕в) куп╕вл╕ – продажу, сторонами яких ╓ безпосередньо ╕ноземн╕ п╕дпри╓мства-виробники цих товар╕в та продавець ╕ покупець, пов’язан╕ м╕ж собою особи у розум╕нн╕ Митного кодексу Укра╖ни.
Висновки про як╕сн╕ та варт╕сн╕ характеристики товар╕в, п╕дготовлен╕ спец╕ал╕зованими експертними орган╕зац╕ями, що мають в╕дпов╕дн╕ повноваження зг╕дно ╕з законодавством, та в╕домост╕ про як╕сн╕ характеристики товару можуть бути витребуван╕ митним органом у раз╕:
·
наявност╕ у поданих документах неточностей або розб╕жностей;
· виникнення потреби в уточненн╕ заявлено╖ митно╖ вартост╕ за умови, що в╕дпов╕дна ц╕нова ╕нформац╕я в╕дсутня у митного органу.
╤нформац╕я зовн╕шньоторговельних та б╕ржових орган╕зац╕й про варт╕сть товару та/або сировини вимага╓ться лише у випадках, коли ц╕на оц╕нюваного товару визнача╓ться за формулою та/або товар чи сировина, з якого товар виготовлено, реал╕зуються в порядку б╕ржово╖ торг╕вл╕.
Також
наказом встановлю╓ться обов’язкова вимога до митних орган╕в п╕д час митного контролю ч╕тко зазначати причини, з яких митна варт╕сть ╕мпортованих товар╕в не може бути визначена за ц╕ною договору щодо товар╕в, як╕ ╕мпортуються (варт╕сть операц╕╖):
· наявн╕сть обмежень щодо прав покупця (╕мпортера) на використання оц╕нюваних товар╕в (за винятком тих, що встановлюються законом чи запроваджуються органами державно╖ влади в Укра╖н╕, обмежують географ╕чний рег╕он, у якому товари можуть бути
перепродан╕ (в╕дчужен╕ повторно), не впливають значною м╕рою на варт╕сть товару);
· наявн╕сть умов або застережень стосовно продажу оц╕нюваних товар╕в, що унеможливлюють визначення вартост╕ цих товар╕в;
· наявн╕сть умов, за якими частина виручки в╕д подальшого перепродажу, розпорядження або використання товар╕в покупцем надходить прямо чи опосередковано продавцев╕;
· наявн╕сть в╕дносин пов'язаност╕ м╕ж продавцем та покупцем, як╕ вплинули
на ц╕ну оц╕нюваних товар╕в;
· в╕дсутн╕сть операц╕╖ продажу на експорт в Укра╖ну;
· наявн╕сть висновку, що визначена декларантом митна варт╕сть товару нижча, н╕ж прям╕ витрати на виробництво цього товару, в тому числ╕ сировини, матер╕ал╕в та/або комплектуючих, як╕ входять до складу товару;
· неподання декларантом додаткових документ╕в або в╕дмова в╕д ╖х подання з урахуванням Методичних рекомендац╕╖ ╕з застосування окремих положень Порядку
декларування митно╖ вартост╕ товар╕в, як╕ перем╕щуються через митний кордон Укра╖ни, та подання в╕домостей для ╖╖ п╕дтвердження;
· наявн╕сть сумн╕в╕в щодо достов╕рност╕ в╕домостей, необх╕дних для п╕дтвердження заявлено╖ митно╖ вартост╕ тощо.
Мин╕ органи також зобов’язан╕ зазначати посл╕довн╕сть застосування метод╕в визначення митно╖ вартост╕ та причин, через як╕ не був застосований кожний з метод╕в, що переду╓ методу, обраному митним органом.
Кр╕м
того, посилання на використання ц╕ново╖ бази ╢А╤С Держмитслужби у Р╕шенн╕ допуска╓ться т╕льки при визначенн╕ митно╖ вартост╕ в╕дпов╕дно до положень статей 268, 269 Кодексу з обов’язковим зазначення номера та дати вантажно╖ митно╖ декларац╕╖, яка була взята за основу визначення вартост╕, з поясненнями щодо зроблених коригувань на обсяг парт╕╖, умови поставки, комерц╕йн╕ умови тощо.
Реал╕зац╕я цих заход╕в дозволить забезпечити одноман╕тний п╕дх╕д та д╕╓вий контроль за правильн╕стю визначення
митно╖ вартост╕ товар╕в, як╕ перем╕щуються через митний кордон Укра╖ни, а м╕н╕м╕зац╕я суб’╓ктив╕зму скоротить корупц╕йн╕ ризики.
Таможня через суд пытается обязать «бизонов» заплатить налоги с бензина
Энергетическая региональная таможня обратилась к Государственной таможенной службе Украины за оказанием помощи в судебном разбирательстве с компанией «Ливела», которая сегодня ввозит нефтепродукты в Украину без уплаты акцизного сбора и НДС.
Об этом на заседании общественного совета Энергетической региональной таможни
сообщил первый заместитель начальника ведомства Александр Бельчук, передает корреспондент «proUA».
«Мы сегодня обратились к Гостамслужбе, чтобы они, как центральный орган исполнительной власти, поддержали Энергетическую таможню в борьбе со льготным ввозом нефтепродуктов. И думаю, общими усилиями мы заставим, чтобы все участники этого рынка работали по общим правилам» - сказал Бельчук.
По
его словам, Энергетическая региональная таможня сегодня пытается в Верховном апелляционном суде Украины оспорить судебные решения, которые позволили осуществлять льготный импорт.
«Первое решение суда было принято еще в 2004-м году, но мы как могли «тормозили» его исполнение. Но два последних решения Автозаводского райсуда города Кременчуга нас обязало «именем Украины» немедленно выполнить без уплаты платежей.
И теперь мы обязаны выполнять. Мы подали апелляцию в суд первой инстанции – в Харьковский окружной апелляционный суд на этот кременчугский суд и направили материалы в Высший административный суд Украины. И мы направили запросы в Харьков и в ВАСУ по поводу, чтобы нам сообщили, на какой стадии находится рассмотрение» - сказал Бельчук.
В тоже время чиновник отказался назвать объемы, которые импортировала компания без уплаты акцизного сбора и НДС сославшись на соответствующий пункт Таможенного кодекса.
Бельчук также сообщил, что сегодня в Одесском морском торговом порту находится танкер с 20 тысячами тонн бензина, предназначенных для компании «Ливела».
«Сейчас идет слив бензина, все документы на слив в порядке. Но документы на расстамаживание компания пока не подавала», - сказал он.
Напомним, компания «Ливела» с
августа начала импорт нефтепродуктов в Украину без уплаты акцизного сбора и НДС. Соответствующее право компания добилась в Автозаводском районном суде Кременчуга. По сообщениям СМИ, владельцем компании «Ливела» является народный депутат (фракция Партии регионов) Владимир Зубик. Сам Зубик эту информацию опровергает.
По оценкам экспертов,
в сентябре доля нефтепродуктов, ввезенных без уплаты налогов, составила 30% от объема импортируемых Украиной нефтепродуктов. Сама «Ливела» смогла получить скандальное решение суда, опираясь на утративший силу закон «Об иностранных инвестициях». Ранее он активно применялся для безналогового импорта нефтетрейдерами в 90-хх годах и по названию одной из компанией, такие льготники получили название «бизоны».
Гостаможня: американские наркокартели решили использовать Украину для контрабанды кокаина в Европу
Государственная таможенная служба Украины допускает, что американские наркокартели ищут каналы поставок наркотиков в Европу через Украину.
Такое мнение высказал заместитель директора департамента по борьбе с контрабандой и нарушением таможенных правил - начальник отдела организации борьбы с незаконным перемещением наркотиков и оружия Гостаможслужбы Александр Пивняк сегодня во время пресс-конференции.
«Это может быть только наша версия о том,
что американские наркокартели используют Украину для контрабанды кокаина, можно сказать, это их попытка наладить постоянный канал на европейских потребителей», - отметил он.
По его словам, в 2010 году украинские таможенники провели анализ выявленной контрабанды партий наркотиков в Испании и Германии.
«Возможно, американские наркоторговцы решили попробовать использовать тот маршрут, который они уже давно не использовали, а именно - через морские порты Украины,
в частности - порт Одессы»», - добавил А.Пивняк.
В Гостаможслужбе также отметили, что в текущем году в Украине было выявлено 1,927 тонн кокаина, 32,8 кг каннабиса, 551 тыс. капсул трамадола, 24 тыс. таблеток психотропных веществ.