Державна судова адм╕н╕страц╕я Укра╖ни затвердила ╤нструкц╕ю з д╕ловодства в господарських судах Укра╖ни. Вона встановлю╓ правила ведення д╕ловодства у Вищому господарському суд╕ Укра╖ни, апеляц╕йних та м╕сцевих господарських судах ╕ визнача╓ порядок роботи з документами з моменту ╖х надходження чи створення в суд╕ до знищення або передання до державно╖ арх╕вно╖ установи. Так, коли особа пода╓ до суду документ, що стосу╓ться провадження у конкретн╕й судов╕й справ╕, за ╖╖ усним зверненням
на перш╕й стор╕нц╕ надано╖ нею коп╕╖ документа проставляють штамп суду ╕з зазначенням дати (у раз╕ необх╕дност╕ - часу) отримання документа, посади, пр╕звища та п╕дпису прац╕вника апарату суду, який прийняв документ, ╕ повертають цю коп╕ю особ╕.
Наказ Державно╖ судово╖ адм╕н╕страц╕╖ Укра╖ни в╕д 20.02.13 р. № 28. Чинний
Укра╖на в╕дчиня╓ двер╕ для холодильник╕в з Китаю та Туреччини
М╕некономрозвитку Укра╖ни пов╕домило, що 08.03.13 р. фактично зак╕нчилась д╕я антидемп╕нгових заход╕в стосовно ╕мпорту побутово╖ холодильно╖ та морозильно╖ техн╕ки походженням з КНР та Туреччини. Нагада╓мо, що для китайських експортер╕в техн╕ки д╕яла ставка антидемп╕нгового мита в розм╕р╕ 135,45% (кр╕м «Samsung Electronics» та «LG Electronics»), а для турецьких — 97,71%.
Пов╕домлення М╕некономрозвитку Укра╖ни в╕д 07.03.13 р.
Нарушителям законодательства в сфере противодействия отмыванию доходов направят требования об устранении нарушений
Изменен Порядок рассмотрения Госфинмониторинга дел о нарушении требований законодательства, регулирующего деятельность в сфере предупреждения и противодействия легализации (отмыванию) доходов, полученных преступным путем, и применения санкций.
Приказом от 04.02.2013 г. № 58 Минфин изменил приказы, касающиеся применения санкций Государственной службой финансового мониторинга.
В частности, изменения внесены в Порядок рассмотрения Госфинмониторинга
дел о нарушении требований законодательства, регулирующего деятельность в сфере предупреждения и противодействия легализации (отмыванию) доходов, полученных преступным путем, и применения санкций.
Порядок дополнен пунктами 21-25. Установлено, что требование об устранении нарушений законодательства о предотвращении и противодействии легализации (отмыванию) доходов, полученных преступным путем, или финансированию терроризма выносится Главой Комиссии Госфинмониторинга, а в случае его отсутствия
- заместителем Главы Комиссии Госфинмониторинга по утвержденной форме, в день оформления постановления о применении штрафа за нарушение требований Закона «О предупреждении и противодействии легализации (отмыванию) доходов, полученных преступным путем, или финансированию терроризма» и / или нормативно-правовых актов, регулирующих деятельность в сфере предотвращения и противодействия легализации (отмыванию) доходов, полученных преступным путем, в случае, если на момент рассмотрения дела нарушения не устранены.
Требование
об устранении нарушений предоставляется субъекту первичного финансового мониторинга, по которому оно вынесено (о чем производится соответствующая надпись на экземпляре требования, остающемся в деле), или направляется заказным письмом с уведомлением о вручении в течение пяти рабочих дней с даты его вынесения.
Главой Комиссии Госфинмониторинга, а в случае его отсутствия - заместителем Главы Комиссии Госфинмониторинга до момента истечения срока исполнения требования об устранении нарушений
по письменному ходатайству нарушителя может быть принято решение о продлении срока выполнения этого требования, которое оформляется новым требованием об устранении нарушений и в течение пяти рабочих дней направляется заказным письмом с уведомлением о вручении (предоставляется под подпись) лицу, в отношении которого оно вынесено.
К моменту истечения срока выполнения требования об устранении нарушений такое требование может быть пересмотрено Главой Комиссии Госфинмониторинга (заместителем
Главы Комиссии Госфинмониторинга) по мотивированному ходатайству нарушителя. По результатам пересмотра требования по устранению нарушений Глава Комиссии Госфинмониторинга (заместитель Главы) принимает решение об отмене требования (полностью или частично) или оставлении его без изменений.
О результатах пересмотра требования по устранению нарушений сообщается лицу, в отношении которого вынесено требование, в течение 5 рабочих дней. Установлено, что требование об устранении нарушений может
быть обжаловано в суде в порядке, установленном законодательством.
Кроме того, Порядок дополнен формой требования относительно устранения нарушений законодательства о предотвращении и противодействии легализации (отмыванию) доходов, полученных преступным путем, или финансированию терроризма.
Приказ вступит в силу со дня официального опубликования.
: До УВАГИ: генеральних директор╕в, директор╕в, кер╕вник╕в транспортно - експедиторських п╕дрозд╕л╕в, кер╕вник╕в експортно - ╕мпортних й лог╕стичних п╕дрозд╕л╕в, бухгалтер╕в, митних брокер╕в ╕ декларант╕в, а також представник╕в приватного б╕знесу.
Спец╕ал╕зований сем╕нар-трен╕нг з питань д╕яльност╕ у сфер╕ ╕нформатизац╕╖*
м╕сто Ки╖в
«ОПТИМ╤ЗАЦ╤Я ЗОВН╤ШНЬОЕКОНОМ╤ЧНО╥ Д╤ЯЛЬНОСТ╤. Зниження ризик╕в при заключенн╕ зовн╕шньоеконом╕чних договор╕в, визначенн╕ митно╖ вартост╕ та класиф╕кац╕╖ товар╕в»
"Истина должна быть пережита, а не преподана" Герман Гессе
Дата проведення: 30 березня 2013 року
Ре╓страц╕я: з 9:00 до 9:30. Початок: о 09:30 Перерва: 11-30 (кава), 13:00 - 14:00 (об╕д) Зак╕нчення: 18-00
Сп╕кери:
пров╕дн╕ фах╕вц╕ Державно╖ митно╖ служби Укра╖ни;
представники робочо╖ групи при Каб╕нет╕ М╕н╕стр╕в Укра╖ни з розробки нового Митного кодексу Укра╖ни;
спец╕ал╕сти
ТОВ "НВО "Поверхность МД” (коментар╕, консультац╕╖ з питань ╕нформатизац╕╖).
ПРОГРАМА сем╕нару
I. Огляд положень та основних нововведень з питань митно╖ справи Податковим кодексом Укра╖ни 2 грудня 2010 року N 2755-VI. Порядок нарахування та сплати митних платеж╕в звикористанням вантажно╖ митно╖ декларац╕╖ (ВМД):
- порядок проведення розрахунк╕в ПДВ, якщо товари зв╕льняються в╕д оподаткування, або не п╕длягають оподаткуванню, або не ╓ об'╓ктом оподаткування; - умовне зв╕льнення в╕д оподаткування митними платежами - зв╕льнення в╕д сплати митних платеж╕в, повне
та часткове умовне зв╕льнення; - податкова п╕льга - передбачене податковим та митним законодавством зв╕льнення платника податк╕в в╕д обов'язку щодо нарахування та сплати податку; - методи визначення та порядок застосування звичайно╖ ц╕ни. У чому поляга╓ р╕зниця в╕д митно╖ вартост╕? - Оподаткування товар╕в у залежност╕ в╕д обраного митного режиму; - ╕нше.
II. Розгляд зм╕н до Закону Укра╖ни "Про митний тариф Укра╖ни"
1. Приведення
законодавчо╖ бази Укра╖ни у в╕дпов╕дн╕сть до Протоколу про вступ Укра╖ни до СОТ ; 2. Виконання тарифних зобов’язань, досягнутих у переговорному процес╕ з╕ вступу Укра╖ни до СОТ, як╕ заф╕ксовано у Протокол╕ про вступ
Укра╖ни до СОТ на 2013 р╕к; 3. Адаптац╕я статистично╖ системи Укра╖ни до м╕жнародних метод╕в, стандарт╕в та класиф╕кац╕╖; 4. Стандартизац╕я зовн╕шньоторговельно╖ документац╕╖; 5. Усунення розб╕жностей у верс╕ях систем укра╖нсько╖ класиф╕кац╕╖ товар╕в зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕ Укра╖ни та кра╖н – торговельних партнер╕в; 6. Прискорення та спрощення
процедури митного оформлення товар╕в п╕д час зд╕йснення зовн╕шньоторговельних операц╕й;
III. Механизми реал╕зац╕╖ норм м╕жнародних конвенц╕й про спрощення й гармон╕зац╕ю митних процедур. Митн╕ режими - особливост╕ й умови пом╕щення товар╕в у р╕зн╕ режими.
IV. Впровадження електронного декларування товар╕в з використанням ВМД:
- застосування сучасних метод╕в роботи,
таких як система анал╕зу ризик╕в й методу контролю, який базу╓ться на аудит╕; - практичне використання ╕нформац╕йних технолог╕й; - електронн╕ способи обм╕ну ╕нформац╕╓ю як альтернатива вимоз╕ представлення письмових документ╕в; - по╓днання електронних та документарних метод╕в посв╕дчення д╕йсност╕ та ╕дентичност╕;
V. Огляд ╕нших положень щодо створення сприятливих умов та спрощення процедур митного контролю та митного оформлення:
1. Створення сприятливих умов та спрощення процедури перетину митного кордону. 2. Законодавче закр╕плення використання електронно╖ форми декларування. 3. Удосконалення механ╕зму зд╕йснення митними органами пост-аудиту. 4. Забезпечення використання системи анал╕зу ризик╕в (перех╕д в╕д тотального до концентрованого та акцентованого контролю). 5. Удосконалення правил справляння митними органами податк╕в та збор╕в (обов’язкових платеж╕в) при перем╕щенн╕ товар╕в через митний кордон
Укра╖ни.
VI. Практичн╕ аспекти визначення митно╖ вартост╕ й шляхи для зниження ризику коригування
- Попередн╕й анал╕з за критер╕ями ризику "митна варт╕сть товар╕в"; - Актуальн╕ питання метод╕в визначення митно╖ вартост╕ товар╕в. - Способи ведення переговор╕в з метою доведення в╕рност╕ визначення митно╖ вартост╕. - Випуск товару у в╕льний об╕г п╕д гарант╕йн╕ зобов'язання. - Можливост╕ та результати р╕зних
способ╕в оскарження д╕й ╕ р╕шень митних орган╕в. - Повернення митних платеж╕в. - Огляд судових р╕шень, постанов спор╕в з митними органами, коментар╕.
Кожному учаснику нада╓ться:
Св╕доцтво про участь у навчально-практичному сем╕нар╕ MD Office;
Безкоштовною ре╓страц╕╓ю на м╕сяць ╕нформац╕йно-анал╕тично╖ програми «MD Office»;
Безкоштовна ре╓страц╕я на сайт╕ п╕дтримки ЗЕД строком на один м╕сяць - www.mdoffice.com.ua;
Блокнот, ручка;
╕нформац╕йн╕ матер╕али за темою сем╕нару на CD.
Як╕сть сем╕нар╕в, як╕ проводяться ТОВ "НВО «Поверхность МД» з 1998 року забезпечуються досв╕дом орган╕зац╕╖ навчання суб'╓кт╕в ЗЕД.
Протягом 1998 - 2013 на сем╕нарах за участю фах╕вц╕в ТОВ "НВО «Поверхность МД» пройшли навчання понад 7500 чолов╕к, а на корпоративних сем╕нарах (трен╕нгах) - понад 3200.
Координатор проекту: ФОП Андре╓в Олександр Леон╕дович
Варт╕сть участ╕ в сем╕нар╕: - 1050 грн. без ПДВ (оплата на р/р СПД) або 1260 Грн. з ПДВ (оплата на р/р ТОВ "НВО "Поверхность МД") ;
У варт╕сть сем╕нару входить участь у сем╕нар╕, консультац╕╖ фах╕вц╕в, мастер-клас роботи з програмним забезпеченням, матер╕али за тематикою сем╕нару, кофе-брейк, об╕д та
╕н. М╕сце проведення : конференц-зал ДП “УкрНДНЦ”, м. Ки╖в, вул. Святошинська, 2, станц╕я метро "Святошино” ("Укра╖нський науково-досл╕дний центр ╕ учбовий центр проблем стандартизац╕╖, сертификац╕╖ та якост╕").
Увага! ╢ можлив╕сть бронюання м╕сць в отел╕, котрий розташований поруч с УНДЦ. З питань бронювання м╕сць, прохання звертатися до адм╕н╕страц╕╖ отелю за телефонами: 452-34-00, 450-74-55.
Б╕льш детальну ╕нформац╕ю про сем╕нар, порядок ре╓страц╕╖ та оплати Ви можете отримати за телефонами: +38 -044-236-96-20, 236-96-21, 236-96-31, 236-96-39, 236-96-49 e-mail: seminar@mdoffice.com.ua або на сайт╕ www.mdoffice.com.ua
Поклада╓мо над╕ю, що ╕нформац╕я, отримана на сем╕нар╕, принесе неоц╕ненну допомогу у веденн╕ Вашого б╕знесу
З повагою, Директор ТОВ "НВО "Поверхность МД"
Артур Хохлов
ФО П╕дпри╓мець
Олександр Андре╓в
ЗАЯВКА НА УЧАСТЬ У СЕМ╤НАР╤
* Дата, назва сем╕нару
30/03/2013
НОВАЦ╤╥ МИТНОГО КОДЕКСУ УКРА╥НИ. ЗМ╤НИ У МИТНОМУ ТА ПОДАТКОВОМУ ЗАКОНОДАВСТВ╤.
"Заповнену заявку разом ╕з коп╕╓ю св╕доцтва про ре╓страц╕ю платника податку (про ре╓страц╕ю) сл╕д над╕слати
на електронну адресу E-mail: seminar@mdoffice.com.ua або на тел./факс 044 489-12-45, 593-74-09. Заявки приймаються до 26 березня включно, оплата до 29.03.2013.
Оптимизация налогообложения или уклонение от уплаты налогов?
Будь-який п╕дпри╓мець, починаючи власну справу, плану╓ отримати максимальний ф╕нансовий результат при м╕н╕мальних витратах. ╤ одним з головних завдань ста╓ виб╕р найкращого шляху управл╕ння ф╕нансовими ресурсами п╕дпри╓мства. Такий виб╕р в╕дбува╓ться на будь-якому з етап╕в функц╕онування п╕дпри╓мства.
Одним ╕з способ╕в його досягнення ╓ податкове планування через оптим╕зац╕ю податкових платеж╕в.
╤нструменти податково╖ оптим╕зац╕╖ ╓ виг╕дними
з точки зору ф╕нансового менеджменту: грошов╕ кошти залишаються у розпорядженн╕ п╕дпри╓мства ╕ дають прибуток, не зменшу╓ться сума оборотних кошт╕в (а це особливо актуально, коли ╖х не вистача╓), що також сприя╓ зб╕льшенню прибутку, ╕ тому под╕бне.
Сам╕ по соб╕ д╕╖, направлен╕ на рац╕ональне використання ресурс╕в платника податк╕в не ╓ порушенням.
Разом з тим, важливо не пропустити той момент, коли податкова оптим╕зац╕я переста╓ бути такою ╕ набува╓ ознак податкового
правопорушення або злочину. Адже Конституц╕╓ю Укра╖ни закр╕плено обов’язок кожного сплачувати податки ╕ збори в порядку ╕ розм╕рах, встановлених законом.
Головною в╕дм╕нн╕стю м╕ж ухиленням в╕д сплати податк╕в ╕ оптим╕зац╕╓ю ╓ протиправн╕сть першого явища ╕ правом╕рн╕сть другого. ╤ншими словами, в╕дм╕нн╕сть ухилення сплати податк╕в в╕д податково╖ оптим╕зац╕╖ поляга╓ у вибор╕ шляху досягнення платником податк╕в зниження податкового зобов'язання. Не ╕сну╓ способ╕в законного ╕ легального
ухилення в╕д сплати податк╕в.
Зниження або ухилення в╕д сплати податк╕в зд╕йсню╓ться за рахунок: зниження або приховування об'╓кту оподаткування (доходу, прибутку ╕ так дал╕); порушення правил ведення бухгалтерського ╕ податкового обл╕ку; надання недостов╕рних даних; несво╓часного надання або ненадання необх╕дних документ╕в; неправом╕рного використання податкових п╕льг.
В╕дпов╕дно до ст.
111 Податкового кодексу за порушення закон╕в з питань оподаткування, застосовуються так╕ види юридично╖ в╕дпов╕дальност╕: ф╕нансова; адм╕н╕стративна; крим╕нальна.
Некрим╕нальне ухилення в╕д сплати податк╕в спричиня╓ за собою застосування ф╕нансово╖ та адм╕н╕стративно╖ в╕дпов╕дальност╕, зокрема за: неправильне в╕дображення операц╕й в бухгалтерському ╕ податковому обл╕ку; неправильне укладення договор╕в тощо.
Ухилення в╕д сплати податк╕в може тягнути застосування
до порушник╕в крим╕нально╖ в╕дпов╕дальност╕, причому складом злочину ╓ не сам факт несплати податк╕в, збор╕в та обов’язкових платеж╕в, а саме ухилення в╕д ╖х сплати (ст. 212 КПК).
До ф╕нансово╖ та адм╕н╕стративно╖ в╕дпов╕дальност╕ платник податк╕в може притягуватися за зд╕йснення наступних правопорушень: порушення встановленого порядку взяття на обл╕к (ре╓страц╕╖) в органах державно╖ податково╖
служби (ст. 117 ПКУ), строку та порядку подання ╕нформац╕╖ про в╕дкриття або закриття банк╕вських рахунк╕в (ст. 118 ПКУ), неподання або несво╓часне подання податково╖ зв╕тност╕ або невиконання вимог щодо внесення зм╕н до податково╖ зв╕тност╕ (ст. 120 ПКУ), порушення платником податк╕в порядку подання ╕нформац╕╖
про ф╕зичних ос╕б - платник╕в податк╕в (ст. 119 ПКУ), порушення встановлених законодавством строк╕в збер╕гання документ╕в, контроль за дотриманням якого покладено на контролююч╕ органи (ст. 121 ПКУ), порушення правил застосування спрощено╖ системи оподаткування ф╕зичною особою - п╕дпри╓мцем (ст. 122 ПКУ), штрафн╕ (ф╕нансов╕) санкц╕╖ (штрафи) у раз╕ визначення контролюючим органом суми податкового зобов'язання (ст. 123 ПКУ), в╕дчуження майна, яке перебува╓ у податков╕й застав╕, без згоди органу державно╖ податково╖ служби (ст.
124 ПКУ), порушення порядку отримання та використання торгового патенту (ст. 125 ПКУ), порушення правил сплати (перерахування) податк╕в (ст. 126 ПКУ), порушення правил нарахування, утримання та сплати (перерахування) податк╕в у джерела виплати (ст.
127 ПКУ), неподання або подання з порушенням строку банками чи ╕ншими ф╕нансовими установами податково╖ ╕нформац╕╖ органам державно╖ податково╖ служби (ст. 128 ПКУ) тощо.
У будь якому випадку, сл╕д пам'ятати, що будь-як╕ д╕╖ п╕дпри╓мства, спрямован╕ на зменшення сплачуваних податк╕в або ухилення в╕д ╖х сплати, ма╓ насл╕дком недоотримання кошт╕в до бюджету ╕ може призвести до ф╕нансово╖,
адм╕н╕стративно╖ або крим╕нально╖ в╕дпов╕дальност╕.
Как определить объем уплаченных налогов в рамках процедуры определения принадлежности юридических лиц к кругу крупных налогоплательщиков?
? Яким чином визнача╓ться обсяг сплачених податк╕в з метою в╕днесення юридичних ос╕б до кола великих платник╕в податк╕в у таких випадках: 1. Врахову╓ться сума задекларованих до сплати податк╕в, чи саме сплачених (перерахованих) до бюджету? 2. Якщо переплата з одного податку за заявою платника врахову╓ться у погашення податкових зобов’язань з ╕ншого податку? 3. Якщо переплата з податку зарахову╓ться в погашення зобов’язань з цього ж самого податку без заяви платника? 4. Чи врахову╓ться сума сплачених штраф╕в ╕ пен╕ за порушення норм податкового законодавства? 5. Враховуються т╕льки сплачен╕ податки або також збори та ╕нш╕ платеж╕?
В╕дразу зауважимо, що оф╕ц╕йн╕ роз’яснення податкового органу з цих питань нам не в╕дом╕. Але можемо навести власну думку, виходячи з положень ПКУ.
Порядок формування Ре╓стру великих платник╕в податк╕в, затверджений наказом МФУ в╕д 11.09.2012 р. № 986, не да╓ пояснень з цього питання, оск╕льки в ньому лише зазнача╓ться, що до цього Ре╓стру включаються платники податк╕в, як╕ в╕дпов╕дають критер╕ям великого платника податк╕в, визначеним пп. 14.1.24 ПКУ.
1. Визначення великого платника податк╕в наведено в пп.
14.1.24 ПКУ, зг╕дно з яким це юридична особа, у яко╖ обсяг доходу в╕д ус╕х вид╕в д╕яльност╕ за останн╕ чотири посл╕довн╕ податков╕ (зв╕тн╕) квартали перевищу╓ п'ятсот м╕льйон╕в гривень або загальна сума сплачених до Державного бюджету Укра╖ни податк╕в за платежами, що контролюються органами державно╖ податково╖ служби, за такий самий пер╕од перевищу╓ дванадцять м╕льйон╕в гривень.
Зг╕дно з п. 35.1
ПКУ сплата податк╕в та збор╕в зд╕йсню╓ться у грошов╕й форм╕ в нац╕ональн╕й валют╕ Укра╖ни, кр╕м випадк╕в, передбачених цим Кодексом або законами з питань митно╖ справи.
З урахуванням цього вважа╓мо, що врахову╓ться сума саме сплачених податк╕в, а не задекларованих до сплати.
2. В╕дпов╕дно до п. 38.1 та
п. 38.3 ПКУ виконанням податкового обов'язку визна╓ться сплата в повному обсяз╕ платником в╕дпов╕дних сум податкових зобов'язань у встановлений податковим законодавством строк. Спос╕б, порядок та строки виконання податкового обов'язку встановлюються цим Кодексом та законами з питань митно╖ справи.
У ст. 43 ПКУ встановлюються умови повернення помилково та/або надм╕ру сплачених грошових зобов'язань з податк╕в ╕ збор╕в.
Так, зг╕дно з
п. 43.3 ПКУ обов'язковою умовою для зд╕йснення повернення сум грошового зобов'язання ╓ подання платником податк╕в заяви про таке повернення (кр╕м повернення надм╕ру утриманих (сплачених) сум податку на доходи ф╕зичних ос╕б, як╕ розраховуються органом державно╖ податково╖ служби на п╕дстав╕ подано╖ платником податк╕в податково╖ декларац╕╖ за зв╕тний календарний р╕к шляхом проведення перерахунку за загальним р╕чним оподатковуваним доходом платника податку) протягом 1095 дн╕в в╕д дня виникнення помилково та/або
надм╕ру сплачено╖ суми.
На нашу думку, вищенаведен╕ положення сл╕д розглядати в сукупност╕, якими передбачено сплату грошових зобов’язань з одного податку та повернення переплати з ╕ншого податку. Отже, вважа╓мо, що так╕ суми будуть враховуватись.
3. В╕дпов╕дно до п. 87.1 ПКУ джерелами самост╕йно╖ сплати грошових зобов'язань або погашення податкового
боргу платника податк╕в ╓ будь-як╕ власн╕ кошти, а також суми надм╕ру сплачених платеж╕в до в╕дпов╕дних бюджет╕в. Сплата грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податк╕в з в╕дпов╕дного платежу може бути зд╕йснена також за рахунок надм╕ру сплачених сум такого платежу (без заяви платника) або за рахунок помилково та/або надм╕ру сплачених сум з ╕нших платеж╕в (на п╕дстав╕ в╕дпов╕дно╖ заяви платника) до в╕дпов╕дних бюджет╕в.
Тобто зг╕дно з положеннями п.
87.1 ПКУ зарахування надм╕ру сплачених сум податку без заяви платника в рахунок податкових зобов’язань з цього ж податку визна╓ться сплатою таких грошових зобов’язань.
При цьому оск╕льки руху кошт╕в по одному бюджетному рахунку для надходжень податку може не в╕дбуватись, то ╓ певний сумн╕в щодо врахування таких сум.
Якщо ж ╓ к╕лька бюджетних рахунк╕в для одного ╕ того ж податку та п╕д час зарахування переплати в рахунок поточних зобов’язань в╕дбува╓ться рух
кошт╕в м╕ж цими рахунками, то ймов╕рно так╕ суми будуть врахован╕.
4. Податком ╓ обов'язковий, безумовний плат╕ж до в╕дпов╕дного бюджету, що справля╓ться з платник╕в податку в╕дпов╕дно до положень ПКУ (п. 6.1 ПКУ). Розм╕р податку, що п╕дляга╓ сплат╕, розрахову╓ться зг╕дно з в╕дпов╕дним розд╕лом ПКУ.
Ф╕нансова в╕дпов╕дальн╕сть за порушення закон╕в з питань оподаткування
встановлю╓ться та застосову╓ться зг╕дно з ПКУ у вигляд╕ штрафних (ф╕нансових) санкц╕й (штраф╕в) та/або пен╕ (п. 111.2 ПКУ).
При цьому суми штрафних (ф╕нансових) санкц╕й (штраф╕в) зараховуються до бюджет╕в, до яких зг╕дно ╕з законом зараховуються в╕дпов╕дн╕ податки та збори (п. 113.1 ПКУ). Те саме стосу╓ться сум пен╕ (п. 131.3 ПКУ).
В╕дпов╕дно до п. 5.2 ╤нструкц╕╖ про порядок ведення органами
державно╖ податково╖ служби оперативного обл╕ку платеж╕в до бюджету, контроль за справлянням яких зд╕йсню╓ться органами державно╖ податково╖ служби Укра╖ни, затверджено╖ наказом ДПАУ в╕д 18.07.2005 р. № 276, суми нарахованих (сплачених) платеж╕в за результатами документальних та/або камеральних перев╕рок, пен╕ та штрафних (ф╕нансових) санкц╕й обл╕ковуються за тими самими
кодами бюджетно╖ класиф╕кац╕╖, що й податки, збори (обов'язков╕ платеж╕), за якими зд╕йснено так╕ нарахування (сплата).
На нашу думку, з метою визначення належност╕ до великого платника податк╕в для ц╕лей пп. 14.1.24 ПКУ податковим органом повинн╕ враховуватись лише суми податку без сум
штраф╕в ╕ пен╕.
Певний сумн╕в щодо питання про штрафи ╕ пеню залиша╓ться через обл╕к податковим органом таких сум за тим самим кодом бюджетно╖ класиф╕кац╕╖, що й обл╕к в╕дпов╕дного податку.
5. Положеннями пп. 14.1.24 ПКУ передбачено врахування виключно податк╕в, сплачених до Державного бюджету Укра╖ни за платежами, що контролюються органами державно╖ податково╖
служби.
Збори та ╕нш╕ неподатков╕ платеж╕ не повинн╕ враховуватись при розрахунку цього критер╕ю.
Наприклад, щодо в╕драхування до державного бюджету частини чистого прибутку (доходу) державними ун╕тарними п╕дпри╓мствами ДПСУ зазначила таке (лист в╕д 22.03.2012 р. № 5138/6/15-1215):
«В перел╕ку загальнодержавних податк╕в (збор╕в), встановлених у вказаних статтях, в╕дсутн╕й такий податок (зб╕р), як частина чистого прибутку (доходу).
<…>
Отже, враховуючи викладене, частина чистого прибутку (доходу) не ╓ податковим платежем».
Срок обжалования налогового уведомления-решения в суде
Какие сроки давности и сроки обжалования в суде уведомлений-решений или других решений органа ГНС о начислении денежного обязательства (с/без процедуры административного обжалования)?
Поскольку две нормы Налогового кодекса Украины по-разному трактуют одни и те же правоотношения (пункты 56.18 и
56.19 ст. 56), то в соответствии с 56.21 указанной статьи преимущество должно отдаваться одной из этих законодательных норм, а именно п. 56.18 ст. 56 Кодекса, который предусматривает более длительный срок для обращения в суд (1095 дней).
Следовательно, срок для обращения налогоплательщика в суд с требованием относительно признания противоправным решения контролирующего органа о
начислении денежного обязательства должен определяться по правилам п. 56.18 ст. 56 Налогового кодекса Украины (1095 дней со дня получения такого решения) независимо от того, воспользовалось ли лицо своим правом на досудебное разрешение спора путем применения процедуры административного обжалования.
В Кабмине считают, что украинскому экспорту закрыта дорога в США
По словам Валерия Пятницкого, для многих украинских товаров в США уровень антидемпинговых таможенных пошлин составляет от 41 до 237%
На сегодняшний день США активно применяют антидемпинговые меры по отношению к украинским товарам, что привело к сворачиванию украинского экспорта на десятки лет. Об этом заявляет правительственный уполномоченный по вопросам европейской интеграции Валерий Пятницкий.
"По состоянию на март 2013 года в США действуют
семь антидемпинговых мер по импорту из Украины стальных арматурных прутков, карбамида сухого, нитрата аммония, проката горячекатаного стального и изделий из него, прутка и проволоки из углеродистой и некоторых видов легированной стали, некоторых изделий из обрезного углеродистого проката плоского и ферросиликомарганца с объемами поставок до применения мер свыше 350 млн долл. США", - сказал Пятницкий, передает ZN.UA.
По его словам, самая ранняя из этих мер действует с 1986 года, самая
поздняя - с 2001 года. При этом уровень антидемпинговых таможенных пошлин составляет от 41 до 237%. "То есть на десятки тарифных линий установлен запретный уровень таможенных пошлин, что привело к сворачиванию на десятки лет украинского экспорта", - отметил чиновник.
"Время от времени украинские компании принимают участие в пересмотрах, но у американской стороны всегда находятся основания продлить действие мер. А требование обеспечить поставки на американский рынок с уплатой антидемпинговых
таможенных пошлин для того, чтобы пересмотр имел хоть какие-то шансы на успех, вообще является весьма сомнительным как с точки зрения соответствия нормам ВТО, так и с точки зрения обычной коммерческой логики - какой бизнес будет платить 100-200% сверх цены поставки, не имея после этого ни единого шанса реализовать такой дорогой товар", - подчеркнул Валерий Пятницкий.
Напомним,
по словам посла США при ВТО Майкла Пунке, экспортеры из Украины не хотят принимать участие в процедурах, позволяющих пустить целый ряд видов украинской продукции на рынок США, закрытый для них уже более 10 лет.
Очередная попытка «борьбы с контрабандой» может привести к потере 15 млн. т российских транзитных грузов.
28 февраля 2013 г. Гостаможслужба издала распоряжение №7/4-р, которым предусмотрено «организовать сплошной контроль за операциями по перегрузке грузов, которые осуществляются судами, находящимися на якорной стоянке №471 в Керченском проливе». Эта стоянка расположена в южной части пролива на выходе в Черное море, является зоной таможенного контроля керченских портов
и предназначена для операций по перевалке грузов на рейде.
В связи с этим предписано обеспечить получение от пограничников, Керченского торгового и рыбного портов, лоцманской службы, информации о пересечении госграницы судами, следующими на якорную стоянку №471. При получении такой информации предписано проводить на постоянной основе таможенный контроль всех судов, следующих на якорную стоянку №471 путем создания на таких судах временных зон таможенного контроля или путем проведения
мероприятий, предусмотренных ч.5. ст.338 Таможенного кодекса Украины. Этот пункт ТКУ гласит, что осмотр (переосмотр) может проводиться «при наличии достаточных оснований считать, что перемещение этих товаров, транспортных средств через таможенную границу Украины осуществляется вне таможенного контроля или укрывательством от таможенного контроля, в т.ч.
в случае получения соответствующей информации от правоохранительных органов».
Распоряжение выглядит абсурдно даже с точки зрения его обоснования принятия - «соблюдение законодательства Украины по вопросам государственного таможенного дела в акватории Керченского пролива».
На рейде в украинской части Керченского пролива ежегодно перерабатывается около 15 млн. т грузов. На 95% это российские грузы, которые доставляются из портов Волги, Дона и Каспия судами «река-море»,
и затем перегружаются на крупнотоннажные суда. Основная номенклатура - сера, нефтепродукты, зерно.
Причем суда на рейде работают в режиме закрытой границы. Российские суда прошли таможенное оформление в своих портах. То же самое происходит и с украинскими в портах Керчи. Граница закрывается и для буксиров, обслуживающих суда на рейде. Причем, крупнотоннажным судам, прибывшим под погрузку нет необходимости открывать границу. Поэтому, непонятно, на каких основаниях украинские таможенники
могут появиться на иностранном судне с закрытой границей.
Существуют и другие нюансы. Так, ТКУ четко определяет, что таможенная граница Украины совпадает с госграницей. При этом, зоны таможенного контроля и любые др. пункты, зоны и т.д. могут находиться исключительно в пределах таможенной границы Украины. Но так как, практически
весь транзит, который идет через Керченский пролив имеет российское происхождение, а РФ до сих пор официально не признала линию прохождения госграницы, то могут возникнуть новые нюансы во взаимоотношениях Киева и Москвы. Причем, украинские чиновники сами дают повод для критики.
В связи с этим, непонятно - зачем украинской таможне проверять грузы, которые через Украину не идут? Для этого, как минимум, необходимы дополнительные сотрудники и соответственно финансирование из госбюджета.
Да, и само понятие угрозы контрабанды выглядит слишком надуманным. Особенно в отношении потенциальной контрабанды зерна из РФ. Причем на входе судов из Азовского моря в Керченский пролив ГП «Дельта-лоцман» уже имеет информацию о грузе, кто отправитель и получатель, порт назначения и т.п.
Несложно подсчитать какие потери могут понести порты, если таможенники попытаются выполнять это распоряжение. За различные услуги, которые якобы предоставляются на якорных стоянках, порты получают порядка
$1,5-2 за тонну. Хотя, фактически, это сложившаяся годами практика оформления платежей за возможность работы на якорных стоянках. А Керченский МТП даже учитывает эти объемы в своих показателях. И благодаря этому является самым крупным транзитным портом страны.
Так в 2012 г. общий объем грузопереработки КМТП составил 5938,6 тыс. т из которых транзит - 4707,2 тыс. т (доля 79,3%). Практически весь этот объем
получен за счет российских грузов, переработанных на рейде. Интересный факт по транзиту зерна. Если все торговые порты Украины в прошлом году переработали 2099,7 тыс. т транзитного зерна, то в основном благодаря Керченскому МТП - 1845,8 тыс. т (доля 87,9%).
Однако, эти миллионы тонн можно потерять. Ведь рейдовую перевалку легко перенести на несколько сот
метров к востоку на якорные стоянки в российской части пролива или выполнять эти работы за пределами 12-мильной зоны.
Украина примет участие в разработке единого железнодорожного права в сфере евроазиатских железнодорожных перевозок
КИЕВ. 7 марта. УНН. Министерство инфраструктуры Украины будет участвовать в разработке единого железнодорожного права в сфере евроазиатских железнодорожных перевозок. Соответствующую Совместную декларацию о развитии евроазиатских железнодорожных перевозок и деятельности по созданию единого железнодорожного права было подписано в рамках министерского заседания Комитета по внутреннему транспорту Европейской экономической комиссии ООН, состоявшемся 26 февраля в Женеве (Швейцарская Конфедерация)
представителями транспортных ведомств стран-членов ЕЭК ООН, присутствовать на заседании. От Мининфраструктуры Украины документ подписал заместитель министра Владимир Корниенко, сообщили УНН в пресс-службе ведомства.
Минифраструктуры заинтересовано в развитии и укреплении сотрудничества в сфере евроазиатских железнодорожных перевозок. В связи с постоянным ростом торговли на евроазиатском пространстве, а следовательно ростом контейнерных перевозок между Европой и Азией, объем транзита
железными дорогами Украины может значительно увеличиться. Основная задача - создать надлежащие условия для выхода на трансконтинентальный уровень. Для этого ведется активное сотрудничество с международными организациями и транспортниками других стран, в том числе по разработке новых правовых принципов и правил.
Министерство инфраструктуры поддерживает внедрение единого железнодорожного права в сфере евроазиатских железнодорожных перевозок, ведь разнообразие правил, установленных национальными
железнодорожными администрациями и международными соглашениями, снижает конкурентоспособность и мешает развитию эффективных железнодорожных транспортных операций. Правовые и технические отличия в функционировании железнодорожного транспорта в разных странах тоже не должны мешать развитию евроазиатского железнодорожного сообщения. Этот вопрос решается, например, с помощью внедрения электронного документооборота, в том числе унифицированной накладной ЦИМ/СМГС.
В декларации определены стратегические
задачи, направленные на упрощение условий заключения евроазиатских железнодорожных транспортных договоров. В частности это внедрение в рамках евроазиатских железнодорожных транспортных операций всеми заинтересованными странами единого комплекса юридических норм, который позволит упростить процедуры пересечения границ, особенно во время транзитных перевозок, и стимулирование более широкого использования электронного документооборота и интеллектуальных транспортных систем. Еще одна задача - унификация международного
железнодорожного права с целью расширения осуществления железнодорожных перевозок в соответствии с единого правового режима от Атлантического до Тихого океана. Министерства, подписавших декларацию, также обязались проанализировать существующие международные соглашения на наличие положений и процедур, имеющих важное значение для создания единого железнодорожного права, и, опираясь на опыт международных организаций в сфере железнодорожного транспорта, определить систему управления единым железнодорожным правом.
К разработке на основе позиционного документа ЕЭК ООН добровольных модельных правил для договоров евроазиатского железнодорожного транспорта, которые дополнят вышеупомянутые приоритеты, приглашаются заинтересованные в евроазиатских перевозках железнодорожные предприятия, международные железнодорожные организации.
С целью скорейшего достижения прогресса в создании единого железнодорожного права о все наработки транспортных ведомств и организаций заинтересованных стран должна быть проинформирована
Рабочая группа ЕЭК ООН по железнодорожному транспорту.
Во время министерского заседания Комитета по внутреннему транспорту Европейской экономической комиссии также было подписано Совместное заявление о будущем развитии евроазиатских транспортных связей (этап III), которой, в частности, предусмотрено привлечение новых стран - членов ООН к проекту евроазиатского транспортного сообщения.
Также в рамках визита в Женеву заместитель Министра инфраструктуры Владимир
Корниенко обсудил с директором Департамента транспорта Комитета по внутреннему транспорту Европейской экономической комиссии ООН Евой Молнар вопрос участия Украины в проектах трансъевропейского автомобильных и железнодорожных магистралей, внедрение цифровых тахографов, проблемы по перевозкам по процедуре международного таможенного транзитного документа - книжка МДП
в связи с принятием нового Таможенного Кодекса Украины, которым запрещен оформление книжек МДП на такие товары как пиво, вино и табак.
Также Владимир Корниенко принял участие в ряде неофициальных двусторонних встречах с заместителями руководителей транспортных ведомств Российской Федерации, Болгарии, Румынии и Казахстана, в ходе которых
речь шла о дальнейшем сотрудничестве в сфере транспорта, в том числе в рамках Дунайской Комиссии.
Справка: в 2008 году было подписано Совместное заявление о будущем развитии евразийских транспортных связей - этапы I и II, положениями которой закреплено одобрение соответствующих приоритетных транспортных маршрутов, определенных в рамках проекта и мероприятий по их развитию.
У МОЗ обговорено Порядок примусового л╕цензування виробництва л╕к╕в
6 березня в МОЗ Укра╖ни в╕дбулося обговорення проекту постанови Уряду «Про затвердження Порядку надання КМУ дозволу на використання запатентованого винаходу, що стосу╓ться л╕карського засобу» (дал╕ — Порядок). У заход╕, який пройшов п╕д головуванням Тараса Лясковського, зав╕дуючого сектором державно╖ ре╓страц╕╖ та контролю якост╕ л╕карських засоб╕в та медично╖ продукц╕╖ Управл╕ння л╕карських засоб╕в та медично╖ продукц╕╖ МОЗ Укра╖ни, взяли участь Ольга Баула й В╕ктор Чумак, радники м╕н╕стра
охорони здоров’я Укра╖ни, представники проф╕льних орган╕зац╕й, що представляють ╕нтереси в╕тчизняних ╕ заруб╕жних виробник╕в л╕карських засоб╕в, та ╕нш╕.
В╕дкриваючи зас╕дання, Т. Лясковський нагадав, що Законом Укра╖ни «Про л╕карськ╕ засоби» передбачено, що з метою забезпечення здоров’я населення при ре╓страц╕╖ л╕карського засобу Уряд може дозволити використання запатентованого винаходу, який стосу╓ться такого препарату, конкретному заявнику — визначен╕й ним особ╕ без згоди власника
патенту (за умови, що останн╕й безп╕дставно в╕дмовля╓ у видач╕ л╕ценз╕╖).Механ╕зм примусового л╕цензування визначено також у Закон╕ Укра╖ни «Про охорону прав на винаходи ╕ корисн╕ модел╕». На сьогодн╕ МОЗ Укра╖ни сп╕льно з Науково-досл╕дним ╕нститутом ╕нтелектуально╖ власност╕ Нац╕онально╖ академ╕╖ правових наук Укра╖ни розроблено проект постанови КМУ стосовно затвердження Порядку. До розробки документа також було залучено громадськ╕ й пац╕╓нтськ╕ орган╕зац╕╖. Проект постанови КМУ було опрацьовано юристами,
як╕ спец╕ал╕зуються на питаннях ╕нтелектуальн╕й власност╕, зокрема фах╕вцями Науково-досл╕дного ╕нституту ╕нтелектуально╖ власност╕ Нац╕онально╖ академ╕╖ правових наук Укра╖ни.
У процес╕ обговорення Порядку представники фармацевтичного б╕знесу в ц╕лому п╕дтримали його концептуальн╕ засади, проте до нього було дек╕лька зауважень. Зокрема, занепоко╓н╕сть з боку гравц╕в фармацевтичного ринку викликала в╕дсутн╕сть ч╕ткого визначення та об╜рунтування понять «надзвичайн╕ обставини у сфер╕
охорони здоров’я» й «адекватна компенсац╕я», адже ╖х в╕дсутн╕сть може викликати неоднозначн╕ трактування.
Необх╕дно ч╕тко прописати, що саме держава, а не б╕знес повинна визначати, коли настають так╕ обставини, ╕накше цей механ╕зм використовуватиметься в ╕нтересах б╕знесу.
Також у присутн╕х виникло питання — хто ж саме виступатиме ╕н╕ц╕атором тако╖ процедури: МОЗ Укра╖ни чи особа, зац╕кавлена в отриманн╕ дозволу на використання винаходу. Представники асоц╕ац╕й,
що представляють ╕нтереси м╕жнародних фармацевтичних виробник╕в, зазначили, що ╕н╕ц╕атором процедури повинна виступити держава в особ╕ уповноваженого регуляторного органу, ╕ н╕ в якому раз╕ не особа, зац╕кавлена в отриманн╕ дозволу. У м╕жнародн╕й практиц╕ примусове л╕цензування застосову╓ться у випадках, коли ╓ загроза громадському здоров’ю, а воно дозволить усунути ╖╖. Така л╕ценз╕я вида╓ться на обмежений пром╕жок часу, доки не вир╕шено проблему, п╕сля чого вона в╕дклика╓ться. Було наголошено, що в проект╕
постанови КМУ стосовно затвердження Порядку наведено лише один випадок, у якому може бути використано примусове л╕цензування, а саме: з метою забезпечення здоров’я населення, оборони держави, еколог╕чно╖ безпеки та ╕нших ╕нтерес╕в сусп╕льства. Проте в╕дпов╕дно до ст. 30 Закону Укра╖ни «Про охорону прав на винаходи ╕ корисн╕ модел╕» визначено ще 2 можлив╕ випадки:1) коли винах╕д не використову╓ться або недостатньо використову╓ться в Укра╖н╕ протягом 3 рок╕в, починаючи з дати публ╕кац╕╖ в╕домостей про видачу патенту;
2) власник патенту зобов’язаний надати дозв╕л (видати л╕ценз╕ю) на використання винаходу (корисно╖ модел╕) власнику п╕зн╕ше виданого патенту, якщо винах╕д (корисна модель) останнього призначений для досягнення ╕ншо╖ мети або ма╓ значн╕ техн╕ко-економ╕чн╕ переваги ╕ не може використовуватися без порушення прав власника ран╕ше виданого патенту.
Завершуючи зустр╕ч, Т. Лясковський запропонував присутн╕м викласти пропозиц╕╖ та зауваження до проекту постанови КМУ стосовно затвердження Порядку
у вигляд╕ пор╕вняльно╖ таблиц╕ (щодо кожного пункту) та надати ╖х до МОЗ Укра╖ни найближчим часом.
Количество товарных знаков во Всемирной базе данных брендов превысило 10 млн
Всемирная организация интеллектуальной собственности (ВОИС) объявила о значительном расширении своей публичной базы данных Global Brand Database, содержащей информацию о торговых марках и брендах. Об этом сообщили в пресс-службе Госслужбы по защите интеллектуальной собственности Украины.
Согласно последним данным, всемирная база данных брендов ВОИС превысила 10 млн.
«Недавнее добавление шести национальных собраний файлов товарных знаков, включая
все собрание Ведомства США по патентам и товарным знакам (ВПТЗ США), увеличивает объем информации в Глобальной базе данных брендов с 2,2 до 10,9 млн файлов, превращая ее в самый крупный в мире бесплатный публичный механизм поиска товарных знаков», – говорится в сообщении.
В Кабмине предсказали гибель ВТО из-за скандала с пересмотром пошлин 10
Украина настаивает, что нормы ВТО не содержат никаких требований или ограничений относительно количества тарифных линий, которые можно пересматривать.
Скандал вокруг намерения Украины пересмотреть тарифные обязательства в рамках Всемирной торговой организации может привести к гибели ВТО, поскольку нарушаются ее базовые принципы. Об этом изданию ZN.UA сообщил правительственный уполномоченный по вопросам европейской интеграции Валерий Пятницкий.
Комментируя протесты США и ЕС против повышения Украиной пошлин на 371 вид продукции, чиновник отметил, что нормы ВТО
не содержат никаких требований или ограничений относительно количества тарифных линий, которые можно пересматривать.
"История знает случаи… пересмотра нескольких, десятков, сотен тарифных линий или даже целых тарифных расписаний. США как раз из тех стран, которые резервируют право на пересмотр практически каждый трехлетний период. Следовательно, то, что делает Украина, является нормальным применением норм ВТО для осуществления своей торговой политики. Вероятно, это нарушает чей-то устоявшийся комфорт и обычный порядок вещей, который прикрывают термином "предсказуемость", - заверил он.
Валерий Пятницкий выразил мнение, что "ВТО погибнет, если будет наложено вето на изменения".
"На
вопрос, какие именно последствия применения одного из легитимных инструментов ВТО беспокоят страны-членов, мы ни конкретного ответа, ни объяснений так и не услышали, кроме того, что шаг Украины вызовет серьезные многосторонние и двусторонние последствия", - подчеркнул он.
Правительство вводит НДС на зарубежные лекарства, причем дорожать у них не получится
Ищите образец резюме? Заходите ко мне на сайт! Я помогу вам найти работу, о которой вы давно мечтали! Яндекс.ДиректВсе объявления
В Украине введут налог на добавленную стоимость на лекарства, произведенные за рубежом. Премьер-министр Николай Азаров сообщил об этом сегодня. Он также подчеркнул, что цена на импортные лекарства
не возрастет.
Юрий Антощук (руководитель «Центра поддержки паллиативной помощи», Херсонская область) комментирую ситуацию, сообщил, что при введении налога лекарства обязательно подорожают. Он исключает возможность того, что стоимость медикаментов останется прежней, поскольку государство будет взимать за каждую упаковку лекарственных препаратов налог в размере 20% от стоимости. Вполне логично, что в таком случае таблетки и пилюли будут реализовывать по цене, увеличенной на тот же процент.
Юрий Антощук уверен, что этим налогом власти хотят наполнить бюджет страны, и предлагает вместо этого альтернативный вариант – сокращение финансирования оздоровления депутатов. Он также приводит конкретные цифры: 88,5 миллионов гривен выделили из бюджета Украины на лечение 450 человек, в то время как на оздоровление всех детей страны – лишь 11,4 миллиона.
30%
лекарств, которые пользуются наибольшим спросом в Украине, произведены за границей, 50% из которых не имеют отечественных аналогов.
Юрий Антощук также подчеркнул, что после введения налога на лекарственные препараты, контрабандных медикаментов в стране станет на много больше, а продавать их будут непосредственно через работников больниц. Такой способ приобретения лекарств станет очень популярным, поскольку их стоимость будет на 10% меньше, чем в аптеках. Лидерами незаконных продаж станут
препараты для больных сахарным диабетом, гепатитом и СПИДом, поскольку они обязаны принимать эти лекарства ежедневно. Юрий Антощук считает, что было бы прекрасно, если бы отечественные фармакологические фирмы производили аналоги всех импортных медикаментов, как это сделал Timothy Ferriss. Однако для начала стоило бы наладить их производство в Украине и только после этого рассматривать возможность введения налога, но не наоборот, отметил эксперт.
Далекие от совершенства украинские таможенная
и налоговая системы привели к тому, что в 2012 году свыше 10 тысяч человек не получили необходимых лекарств.
Юрий Антощук рассказал, что не так давно из Западной Европы в нашу страну везли обезболивающие в качестве гуманитарной помощи. Препараты задержали на границе, поскольку они были необлагаемые налогом. Медикаментов больные так и не дождались. Кроме того в Украине запрещены таблетки с морфином предназначенные для неизлечимо больных. Вводить это обезболивающее уколами имеет право
только врач. Тем не менее, врачи попросту физически не в состоянии вводить это препарат больному каждые четыре часа. Чаще уколы делают раз в день, а в некоторых селах и того реже, из-за чего больные вынуждены умирать в страшных муках. Юрий Антощук уверен, что остановить непременный рост цен на лекарства может только реакция общественных медицинских организаций.
hrivna.info
З яких портових збор╕в сплачувати ПДВ не потр╕бно
ДПСУ роз’яснила деяк╕ моменти щодо сплати ПДВ за послуги, надан╕ ╕ноземним та в╕тчизняним суднам, що зд╕йснюють м╕жнародн╕ перевезення пасажир╕в, ╖хнього багажу ╕ вантаж╕в, та оплачен╕ ними у вигляд╕ портових збор╕в. Так, зазначен╕ вище послуги зв╕льнено в╕д оподаткування ПДВ (п. 197.9 Податкового кодексу Укра╖ни). Аби використати цю п╕льгу, потр╕бно, щоб у порту були документи, як╕ п╕дтверджують зд╕йснення судном м╕жнародних перевезень. Якщо ж перевезення внутр╕шн╓, то операц╕╖ з надання послуг суднам, як╕ входять до складу портових збор╕в, в╕д сплати ПДВ не зв╕льняють. ╥х оподатковують у загальному порядку за основною ставкою.
США на десятки лет закрыли дорогу украинскому экспорту
Речь идет об антидемпинговых мерах правительства США по отношению к товарам, который производятся в Украине.
Об этом заявил уполномоченный Кабмина по вопросам европейской интеграции Валерий Пятницкий.
Так, по данным чиновника, в марте текущего года в США действует 7 антидемпинговых мер относительно импорта из Украины. Это касается импорта карбамида сухого, прутка и проволоки из углеродистой и других видов легированной стали, стальных
арматурных прутков, нитрата аммония, проката горячекатаного стального, изделий из обрезного углеродистого проката плоского, а также ферросиликомарганца, если объемы поставок – более 350 млн дол.
По словам Пятницкого, самая «древняя» антидемпинговая мера действует в США с 1986 года, а самая новая – с 2001-го года.
Уровень антидемпинговой таможенной пошлины – от 41 до 237%. Это, как
утверждает чиновник, на десятки лет свернуло украинский экспорт.
Периодически украинские компании участвуют в пересмотре антидемпинговых мер, однако американская сторона всегда находит основания продлевать меры.
ДПСУ: Щодо операц╕й з постачання послуг з перевезення (перем╕щення) пасажир╕в та вантаж╕в транзитом через митну територ╕ю Укра╖ни
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРА╥НИ
ЛИСТ в╕д 11.01.2013 р. N 247/5/15-3416
Вищому господарському суду Укра╖ни
Про розгляд листа
Державна податкова служба Укра╖ни розглянула листи Вищого господарського суду Укра╖ни в╕д 29.11.2012 р. N 01-11-2/204/2012 щодо оподаткування ПДВ послуг, пов'язаних ╕з транзитним перевезенням пасажир╕в, та послуг, що надаються ╕ноземним та в╕тчизняним суднам, як╕ зд╕йснюють м╕жнародн╕ перевезення пасажир╕в, у тому числ╕ визначення перел╕ку документ╕в, як╕ повинн╕ надаватися для п╕дтвердження цього, та пов╕домля╓.
1. Щодо операц╕й з постачання послуг з перевезення (перем╕щення) пасажир╕в та вантаж╕в транзитом через митну територ╕ю Укра╖ни.
В╕дпов╕дно до пункту
197.8 статт╕ 197 Податкового кодексу Укра╖ни в╕д 2 грудня 2010 року N 2755-VI (дал╕ - ПКУ) операц╕╖ з постачання послуг з перевезення (перем╕щення) пасажир╕в та вантаж╕в транзитом через митну територ╕ю Укра╖ни, а також з постачання послуг, пов'язаних ╕з таким перевезенням (перем╕щенням), зв╕льняються в╕д оподаткування ПДВ.
Зг╕дно з╕ статтею 90 глави 17 розд╕лу V Митного кодексу Укра╖ни в╕д 13.03.2012 року N 4495-VI (дал╕ - МКУ)
транзит - це митний режим, в╕дпов╕дно до якого товари та/або транспортн╕ засоби комерц╕йного призначення перем╕щуються п╕д митним контролем м╕ж двома митними органами Укра╖ни або в межах зони д╕яльност╕ одного митного органу без будь-якого використання цих товар╕в, без сплати митних платеж╕в та без застосування заход╕в нетарифного регулювання зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕.
Разом з тим Закон Укра╖ни в╕д 20 жовтня 1999 року N 1172-XIV "Про транзит вантаж╕в" (дал╕ - Закон N 1172) ╓ законом, який визнача╓ засади орган╕зац╕╖ та зд╕йснення транзиту вантаж╕в ав╕ац╕йним, автомоб╕льним, зал╕зничним, морським ╕ р╕чковим транспортом через територ╕ю Укра╖ни.
В╕дпов╕дно до статт╕ 1 Закону N 1172 транзит вантаж╕в - це перевезення транспортними засобами транзиту транзитних вантаж╕в п╕д митним контролем через територ╕ю Укра╖ни м╕ж двома пунктами або в межах одного пункту пропуску
через державний кордон Укра╖ни, а транзитн╕ послуги (роботи) - безпосередньо пов'язана з транзитом вантаж╕в п╕дпри╓мницька д╕яльн╕сть учасник╕в транзиту, що зд╕йсню╓ться в межах договор╕в (контракт╕в) перевезення, транспортного експедирування, доручення, агентських угод тощо. В╕дпов╕дно до статт╕ 7 Закону N 1172 транзитн╕ послуги (роботи) надаються (виконуються) на п╕дстав╕ в╕дпов╕дних дво- чи багатосторонн╕х договор╕в (контракт╕в) м╕ж учасниками транзиту.
При цьому учасники транзиту - вантажовласники
та суб'╓кти п╕дпри╓мницько╖ д╕яльност╕ (перев╕зники, порти, станц╕╖, експедитори, морськ╕ агенти, декларанти та ╕нш╕), як╕ у встановленому порядку надають (виконують) транзитн╕ послуги (роботи).
Зг╕дно з╕ статтею 6 Закону N 1172 транзит вантаж╕в супроводжу╓ться товарно-транспортною накладною, складеною мовою м╕жнародного сп╕лкування. Залежно в╕д обраного виду транспорту такою накладною може бути ав╕ац╕йна вантажна накладна (Air Waybill), м╕жнародна автомоб╕льна накладна (CMR), накладна УМВС (СМГС), накладна Ц╤М (С╤М), накладна Ц╤М/УМВС (CIM/SMGS, ЦИМ/СМГС), коносамент (Bill of Lading).
Кр╕м цього, транзит вантаж╕в може супроводжуватися (за наявност╕) рахунком-фактурою (Invoice) або ╕ншим документом, що вказу╓ варт╕сть товару, пакувальним листком (специф╕кац╕╓ю),
вантажною в╕дом╕стю (Cargo Manifest), книжкою МДП (Carnet TIR), книжкою ATA
(Carnet ATA). При декларуванн╕ транзитних вантаж╕в в╕дпов╕дно до митного законодавства Укра╖ни до митних орган╕в пода╓ться вантажна митна декларац╕я (ВМД) або накладна УМВС (СМГС), накладна Ц╤М (CIM), накладна Ц╤М/УМВС (CIM/SMGS, ЦИМ/СМГС), книжка МДП (Carnet TIR), книжка ATA (Carnet ATA), необх╕дн╕ для зд╕йснення митного контролю.
У раз╕ транзиту вантаж╕в зал╕зничним транспортом до митних орган╕в на д╕льницях, на як╕ поширю╓ться сфера застосування Конвенц╕╖ про м╕жнародн╕ зал╕зничн╕ перевезення (КОТ╤Ф), пода╓ться накладна Ц╤М (С╤М). У раз╕ транзиту вантаж╕в
зал╕зничним транспортом на ╕нших д╕льницях до митних орган╕в пода╓ться накладна УМВС (СМГС) або накладна Ц╤М/УМВС (CIM/SMGS, ЦИМ/СМГС), що м╕стить в╕домост╕, необх╕дн╕ для зд╕йснення митного контролю.
Зазначене питання висв╕тлене в Узагальнююч╕й податков╕й консультац╕╖ щодо порядку оподаткування податком на додану варт╕сть транспортно-експедиторсько╖
д╕яльност╕, затверджен╕й наказом ДПС Укра╖ни в╕д 06.07.2012 р. N 610, яка ╓ обов'язковою до виконання як суб'╓ктами господарювання, так ╕ органами податково╖ служби.
Що стосу╓ться листа ДПС Укра╖ни в╕д 20.09.2011 р. N 246/7/15-3417-01,
то даний лист в╕дкликаний листом ДПС Укра╖ни в╕д 11.01.2013 р. N 331/7/15-3417-01.
2. Щодо оподаткування ПДВ операц╕й з постачання послуг, що надаються ╕ноземним та в╕тчизняним суднам, як╕ зд╕йснюють м╕жнародн╕ перевезення пасажир╕в, ╖хнього багажу та вантаж╕в та оплачуються ними в╕дпов╕дно до законодавства Укра╖ни портовими зборами.
В╕дпов╕дно
до пункту 197.9 статт╕ 197 ПКУ у пер╕од з 01.01.2011 р. до 30.06.2011 р. та з 01.08.2011 р. зв╕льняються в╕д оподаткування ПДВ операц╕╖ з постачання послуг, що надаються ╕ноземним та в╕тчизняним суднам, як╕ зд╕йснюють м╕жнародн╕ перевезення пасажир╕в,
╖хнього багажу ╕ вантаж╕в та оплачуються ними в╕дпов╕дно до законодавства Укра╖ни портовими зборами.
Кодексом торговельного мореплавства Укра╖ни в╕д 23 травня 1995 року N 176/95-ВР, ╕з зм╕нами та доповненнями, передбачено справляння у морських портах таких ц╕льових портових збор╕в, як корабельний, причальний, як╕рний, канальний, маяковий, вантажний, адм╕н╕стративний
та сан╕тарний. Розм╕р зазначених збор╕в та порядок ╖х справляння встановлено Положенням про портов╕ збори, затвердженим постановою Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни в╕д 12 жовтня 2000 року N 1544 (дал╕ - Положення N 1544). Портов╕ збори справляються у морських портах ╕з суден ╕ плавучих споруд, визначених у пункт╕ 1 Положення N 1544, що плавають п╕д Державним прапором Укра╖ни та ╕ноземним прапором. В╕дпов╕дно до п. 11 Положення N 1544 на суми портових збор╕в нарахову╓ться ПДВ в╕дпов╕дно до законодавства. Не нарахову╓ться ПДВ на суми портових збор╕в, як╕ стягуються ╕з суден у закордонному плаванн╕, що:
- зд╕йснюють м╕жнародн╕ перевезення пасажир╕в, ╖х багажу, вантаж╕в та м╕жнародних в╕дправлень;
- прямують м╕ж портами Укра╖ни для зд╕йснення навантаження/розвантаження
з подальшим перетином державного кордону Укра╖ни;
- прямують транзитом через територ╕ю Укра╖ни без митного оформлення на ╖╖ територ╕╖.
Варт╕сть послуг, що включа╓ться до складу портових збор╕в, як╕ надаються п╕д час прямування судна до пункту (м╕сця) митного оформлення для навантаження (довантаження) вантаж╕в (посадки пасажир╕в) чи з пункту (м╕сця) митного оформлення п╕сля вивантаження (часткового вивантаження) вантаж╕в (висадки пасажир╕в), ╕ ╓ нев╕д'╓мною складовою послуг з м╕жнародного перевезення
вантажу (пасажир╕в).
Враховуючи зазначене, операц╕╖ з постачання послуг, що надаються ╕ноземним суднам, як╕ зд╕йснюють м╕жнародн╕ перевезення пасажир╕в, ╖хнього багажу ╕ вантаж╕в, та оплачуються ними в╕дпов╕дно до законодавства Укра╖ни портовими зборами, зв╕льняються в╕д оподаткування ПДВ. При цьому основною умовою застосування тако╖ п╕льги ╓ наявн╕сть
у порту документ╕в, як╕ п╕дтверджують зд╕йснення судном м╕жнародних перевезень. У раз╕ зд╕йснення внутр╕шн╕х перевезень, зв╕льнення в╕д сплати ПДВ на операц╕╖ з надання послуг, що включаються до складу портових збор╕в ╕ надаються суднам, не поширю╓ться, ╕ так╕ операц╕╖ п╕длягають оподаткуванню ПДВ у загальному порядку за основною ставкою.
Заступник Голови
А. П. ╤гнатов
Як╕ документи п╕дтверджують транзит через митну територ╕ю Укра╖ни
Податк╕вц╕ нагадали, що перевезення (перем╕щення) пасажир╕в ╕ вантаж╕в транзитом через митну територ╕ю Укра╖ни, та послуги, пов'язан╕ з таким перевезенням (перем╕щенням), не обкладають ПДВ (п. 197.8 Податкового кодексу Укра╖ни). Транзит
вантаж╕в п╕дтверджу╓ товарно-транспортна накладна, складена мовою м╕жнародного сп╕лкування. Залежно в╕д виду транспорту, це може бути: — ав╕ац╕йна вантажна накладна (Air Waybill); — м╕жнародна автомоб╕льна накладна (CMR); — накладна УМВС (СМГС); —
накладна Ц╤М (С╤М); — накладна Ц╤М/УМВС (CIM/SMGS, Ц╤М/СМГС); — коносамент (Bill of Lading) (ст. 6 Закону Укра╖ни в╕д 20.10.99 р. № 1172-XIV). Також транзит вантаж╕в за наявност╕ може супроводжувати: — рахунок-фактура (Invoice) або ╕нший документ, де зазначено варт╕сть товару; — пакувальний листок (специф╕кац╕я); — вантажна в╕дом╕сть (Cargo Manifest); —
книжка МДП (Carnet TIR); — книжка ATA (Carnet ATA). Б╕льш детальну ╕нформац╕ю стосовно даного питання можна почерпнути в Узагальнююч╕й податков╕й консультац╕╖ щодо порядку оподаткування податком на додану варт╕сть транспортно-експедиторсько╖ д╕яльност╕, затверджен╕й наказом ДПСУ в╕д 06.07.12 р. № 610.