Уважаемые, коллеги. В ответ на критику в наш адрес, относительно телефонного справочника ГТСУ, по вопросу его своевременной актуализаций, нами разработана система оперативного ведения справочной информации.
Тигипко исключает объединение Налоговой и Таможни до 2012
Вице-премьер-министр, министр социальной политики Сергей Тигипко исключает объединение государственных таможенной и налоговой служб до конца 2011 года.
Об этом он сказал в интервью газете "День".
"С моей точки зрения, до конца 2011 года объединения Таможни и Налоговой службы не будет", - сказал Тигипко.
При этом он отметил, что в настоящее время относительно стратегии реформирования этих двух ведомств окончательного
политического решения еще нет.
Вместе с тем вице-премьер подчеркнул, что является сторонником того, что все силовые министерства, имеющие экономические подразделения, нужно объединить.
Как сообщало агентство, в сентябре премьер-министр Николай Азаров выступал за скорейшее объединение Налоговой и Таможни.
В июне председатель Таможни Игорь Калетник
выразил мнение о несвоевременности вопроса объединения Таможни и Налоговой.
9 июня Кабмин отложил рассмотрение концепции реформирования Налоговой и Таможни.
В мае Азаров допустил реорганизацию Налоговой и Таможни в другую службу в случае невозможности их эффективного реформирования.
Янукович: Украина готова отсрочить соглашение с ЕС об ассоциации
Президент Украины Виктор Янукович заявил, что Украина готова перенести на более поздний срок подписание соглашения об ассоциации и создании зоны свободной торговли, намеченное на декабрь, если европейские лидеры окажутся к этому не готовы в связи с делом Юлии Тимошенко, сообщает Bloomberg.
"Если Европа или Украина по какой-то причине не готова для этого (подписание соглашения), это означает, что решение может быть принято позже", - отметил Янукович.
Кроме
того, сообщает Bloomberg, Янукович считает, что вопрос о процессе евроинтеграции Украины должен рассматриваться отдельно от дела Тимошенко.
"Соглашение об ассоциированном членстве, которое отражает перспективы вступления Украины в Евросоюз, очень важно для нас. Уголовное дело против Тимошенко должно быть отделено от интеграции Украины в ЕС", - заявил Янукович.
"П╕д час переговор╕в про перегляд митних ставок на певн╕ групи товар╕в, що д╕ють на територ╕╖ Укра╖н╕, мова буде йти, насамперед, про галуз╕, п╕дконтрольн╕ великому б╕знесу, як╕ постачають левову частку сво╓╖ продукц╕╖ на внутр╕шн╕й ринок ╕ при цьому конкурують ╕з зах╕дними виробниками".
До к╕нця цього року Укра╖на ма╓ нам╕р скористатися сво╖м правом на зм╕ну умов власного членства в СОТ, яке ╖й да╓ стаття XXVIII Генерально╖ угоди з тариф╕в ╕ торг╕вл╕ СОТ.
В╕дпов╕дно до не╖, члени ц╕╓╖ орган╕зац╕╖ можуть ╕н╕ц╕ювати переговорний процес про перегляд митних ставок на черговий трир╕чний терм╕н перебування в н╕й, який для Укра╖ни наста╓ з 2012 року.
Нагада╓мо,
що Укра╖на стала членом СОТ у 2008 роц╕ ╕, на думку в╕тчизняних чиновник╕в, товаровиробник╕в та експерт╕в, результати ц╕╓╖ под╕╖ вельми неоднозначн╕. Як заявив нещодавно з цього приводу прем'╓р-м╕н╕стр Укра╖ни Микола Азаров, "в чомусь ми виграли, але в чомусь ╕ програли".
Право на зм╕ни
Ще у вересн╕ ряд галузевих
об'╓днань Укра╖ни провели сп╕льний зах╕д з метою переконати уряд у необх╕дност╕ захисту та розвитку нац╕онального товаровиробника.
"За три роки членства в СОТ Укра╖на б╕льше втратила, н╕ж набула, ╕ це повинно послужити п╕дставою для проведення переговор╕в про зм╕ну умов ╖╖ членства в ц╕╓╖ орган╕зац╕╖", п╕дкреслив п╕д час круглого столу голова Ради Федерац╕╖ роботодавц╕в Укра╖ни Дмитро Ол╕йник.
╤н╕ц╕атори
заходу також наполягали ╕ на необх╕дност╕ подач╕ заявки до Секретар╕ату СОТ на перегляд зобов'язань, як╕ Укра╖на взяла на себе щодо доступу на ╖╖ внутр╕шн╕й ринок товар╕в ╕ послуг.
За п╕дсумками круглого столу було направлено в╕дпов╕дне клопотання до Каб╕нету м╕н╕стр╕в Укра╖ни. ╤ вже 19 вересня Азаров оф╕ц╕йно заявив про те, що Укра╖на ма╓
нам╕р ╕н╕ц╕ювати переговорний процес про зм╕ну тарифних умов, на яких вона вступила до СОТ.
╤ хоча при цьому в╕н не уточнив, про як╕ саме групи товар╕в буде йти мова, експерти вважають, що Укра╖на буде домагатися перегляду митних ставок на продукц╕ю ав╕а-, судно- ╕ автомоб╕лебудування, а також легко╖ ╕ харчово╖ промисловост╕.
На
думку анал╕тика з макроеконом╕ки ╤Г "АРТ-КАП╤ТАЛ" Олега ╤ванця, насправд╕ зобов'язання, як╕ Укра╖на взяла на себе при вступ╕ до СОТ, не створюють будь-яких ╕стотних перешкод для розвитку ╖╖ економ╕ки, а преференц╕╖, як╕ вона отримала для певних галузей, не ╓ справжн╕м стимулом для ╖х розвитку.
"Ми бачимо, що за майже 10 рок╕в д╕╖ дуже жорстких
обмежень ╕мпорту на ринку автопрому в Укра╖н╕ так ╕ не почали збирати автомоб╕л╕, як╕ могли б повноц╕нно конкурувати з ╕мпортними аналогами", – п╕дкреслю╓ експерт.
А ось впровадження аналог╕чних обмежень на ввезення с╕льськогосподарсько╖ техн╕ки з його точки зору було б ц╕лком виправданим.
"За умови, що одночасно будуть створен╕ стимули для розвитку ╖╖ виробництва в Укра╖н╕. Адже на сьогодн╕ це найб╕льш перспективна галузь машинобудування", вважа╓ ╤ванець.
Поряд
з цим кер╕вник проект╕в АК Kreston GCG Олександр Кукс╕н впевнений, що вступ Укра╖ни до СОТ мав ц╕лу низку негативних насл╕дк╕в.
"Одним з яскравих приклад╕в тому ╓ колосальне зростання обсяг╕в ╕мпорту деяких продукт╕в харчово╖ промисловост╕. Зокрема, обсяги ввезення масла ╕ жир╕в зросли з менш н╕ж 1% в 2008 роц╕ до 40% в 2009 роц╕, свинини
– в 3 рази. ╤ под╕бна тенденц╕я д╕╓ ╕ в багатьох ╕нших галузях", додав експерт.
Тому, на думку Кукс╕на, Укра╖н╕ сл╕д було б добитися перегляду тариф╕в на продукц╕ю харчово╖ та легко╖ промисловост╕, а також – автобудування.
Област╕ преференц╕й
Отже, ц╕лком очевидно, що пропозиц╕╖ Укра╖ни про перегляд тарифних зобов'язань будуть стосуватися окремих товарних позиц╕й в деяких галузях. ╤, зг╕дно з даними Азарова, з к╕нця вересня уряд займа╓ться
збором пропозиц╕й в╕д зац╕кавлених галузевих асоц╕ац╕й та об'╓днань експортер╕в.
"Йтиметься, насамперед, про галуз╕, п╕дконтрольн╕ великому б╕знесу, як╕ постачають левову частку сво╓╖ продукц╕╖ на внутр╕шн╕й ринок ╕ при цьому конкурують ╕з зах╕дними виробниками", – припуска╓ ╤ванець.
Першим ╕ головним у цьому списку, на його думку, ╓ автопром. Адже зараз цей сегмент в╕дновлю╓ться набагато б╕льш активно, н╕ж ╕нш╕.
"Але, незважаючи на досить
гарн╕ позиц╕╖ в╕тчизняних виробник╕в, споживання ╕мпортних автомоб╕л╕в також зроста╓", – нагаду╓ експерт.
А тому посилення протекц╕он╕стських заход╕в в дан╕й ситуац╕╖ вигляда╓ ц╕лком природним.
Нагада╓мо, що на сьогодн╕ "Укравтопром" ╓ чи не ╓диним галузевим об'╓днанням, яке голосно заявило про свою позиц╕ю у перегляд╕ митних ставок ╕ активно домага╓ться позитивного результату.
"╤нших аналог╕чних галузей досить мало, оск╕льки Укра╖на
взагал╕ виробля╓ дуже мало споживчих товар╕в", зазначив ╤ванець.
Так, наприк╕нц╕ вересня президент корпорац╕╖ "Богдан" Олег Свинарчук заявив про те, що умова вступу Укра╖ни до СОТ, що передбача╓ зведення вв╕зного мита на легков╕ автомоб╕л╕ нан╕вець, ма╓ бути переглянута.
В ╕ншому випадку, на його думку, кра╖на може
втратити власне автовиробництво.
При цьому Свинарчук нагадав, що на цей час в Укра╖н╕ створен╕ потужност╕ з виробництва майже 450 тисяч автомоб╕л╕в, ╕ п╕дкреслив, що важливу роль у цьому процес╕ з╕грали саме закони щодо захисту в╕тчизняного автовиробництва, як╕ д╕яли до вступу Укра╖ни до СОТ.
Зараз же, переконаний
в╕н, укра╖нському автопрому необх╕дно виходити на новий етап розвитку, що неможливо без в╕дпов╕дного захисту ринку.
Поряд з цим Всеукра╖нська асоц╕ац╕я автомоб╕льних ╕мпортер╕в ╕ дилер╕в (ВАА╤Д) оприлюднила ╕нформац╕ю, зг╕дно з якою Укра╖на н╕бито вже подала заявку до Секретар╕ату СОТ на проведення консультац╕й ╕з зац╕кавленими сторонами
про в╕дновлення мита на ╕мпорт легкових авто з 10 до 25%, а також ф╕ксац╕╖ його на найближч╕ 15 рок╕в.
Як вважають у ВАА╤Д, це не т╕льки спричинить зростання ц╕н на автомоб╕л╕, а й призведе до чергового сплеску "с╕рого" ╕мпорту.
В свою чергу, експерти групи AUTO-Consulting припускають, що даний конфл╕кт ╕нтерес╕в буде вир╕шений на користь автовиробник╕в. Справа в тому, що ╓вропейц╕ поб╕чно зац╕кавлен╕ в збереженн╕ ╕ нав╕ть зб╕льшенн╕ мит, оск╕льки побоюються,
що Укра╖на може стати плацдармом для експанс╕╖ на ринок ╢С з╕браних на ╖╖ п╕дпри╓мствах китайських або корейських автомоб╕л╕в.
╤, оск╕льки мито розповсюджуватиметься не т╕льки на ╕мпорт авто в Укра╖ну, а й на експорт под╕бних машин в кра╖ни ╢С, воно може стати сво╓р╕дним захисним бар'╓ром. А тому – ймов╕рн╕сть того, що пропозиц╕╖ Укра╖ни отримають п╕дтримку кра╖н ╢С, достатньо велика.
Неминучий дисбаланс
Було б лог╕чним припустити, що
╕н╕ц╕юючи корекц╕ю умов членства Укра╖ни в СОТ, влада прагне створити оптимальн╕ передумови для розвитку економ╕ки в ц╕лому, а не обмежу╓ться елементарно╖ п╕дтримкою того чи ╕ншого лоб╕.
Проте не вс╕ експерти дотримуються под╕бно╖ думки.
"Ймов╕рно, уряд, бачить негативн╕ насл╕дки вступу Укра╖ни до СОТ ╕ ставить перед собою мету шляхом зм╕ни тариф╕в в╕дновити конкурентоспроможн╕сть укра╖нських виробник╕в", – припуска╓ Кукс╕н.
У той же час ╤ванець вважа╓, що поки Кабм╕н лише намага╓ться п╕дтримати укра╖нських виробник╕в легкових авто, ╕ що це не дасть позитивного результату.
"Як показу╓ практика, так╕ кроки призводять т╕льки до того, що укра╖нський споживач отриму╓ товар г╕рше ╕ дорожче, н╕ж,
скаж╕мо, в ╢С. Для того щоб протекц╕он╕стськ╕ заходи працювали, необх╕дно по╓днувати ╖х ╕з зобов'язаннями виробник╕в щодо п╕двищення якост╕ продукц╕╖", додав в╕н.
При цьому експерт застер╕га╓, що державне регулювання цього роду провоку╓ конфл╕кти, под╕бн╕ до того, що виник м╕ж автовиробниками ╕ авто╕мпортерами.
Таким чином держава створю╓ особлив╕ умови для одн╕╓╖ групи компан╕й ╕ в╕дбира╓ частку б╕знесу в ╕ншо╖. ╤ аналог╕чна ситуац╕я вже ма╓ м╕сце ╕ в багатьох
ключових сегментах економ╕ки.
Якщо ж при перегляд╕ умов членства Укра╖ни в СОТ ще якась група виробник╕в отрима╓ преференц╕╖, до цих сегмент╕в додадуться нов╕.
Як дода╓ Кукс╕н, под╕бного роду сценар╕ю не варто оч╕кувати в легк╕й ╕, тим б╕льше, харчово╖ промисловост╕.
Що ж стосу╓ться загально╖
оц╕нки потенц╕йних пропозиц╕й Укра╖ни щодо перегляду умов ╖╖ членства в СОТ, то тут також думки експерт╕в розходяться.
Кукс╕н вважа╓, що в план╕ подальшого розвитку в╕тчизняно╖ економ╕ки пропозиц╕╖ Укра╖ни щодо перегляду умов ╖╖ членства в СОТ ╓ достатньо збалансованими.
У той же час ╤ванець впевнений, що будь який баланс тут геть в╕дсутн╕й.
"В уряду нема╓ загального плану розвитку економ╕ки, отже – нема╓ ╕ зв'язку м╕ж умовами членства Укра╖ни в СОТ ╕ конкретними кроками щодо виведення в╕тчизняно╖ промисловост╕
на конкурентний р╕вень", – п╕дсумову╓ в╕н.
НКРС одобрила порядок маркировки мобильных телефонов
Национальная комиссия по вопросам регулирования связи (НКРС) взяла за основу и опубликовала для общественного обсуждения проект постановления Кабинета Министров об утверждении порядка маркировки радиоэлектронных средств (РЭС) и излучающих устройств.
Документом определено, что маркировка радиооборудования учетными марками осуществляется в целях обеспечения контроля за его оборотом в Украине, содействия защите украинского рынка от некачественных и неразрешенных к применению
радиооборудования, а также предотвращения, выявления и устранения нарушений законодательства в сфере телекоммуникаций и защиты прав потребителей.
Проект предусматривает, что маркировке подлежит каждая единица радиооборудования, которая разрешена к применению на территории Украины в полосах радиочастот общего пользования независимо от ее типа (модели) и сферы применения. Маркировка распространяется на радиооборудование, ввозимое из-за границы, которое производится или реализуется в Украине
субъектами хозяйствования в установленном законодательством порядке.
Документ содержит и перечень РЭС, не подлежат обязательной маркировке. Проект также определяет основные правила маркировки РЭС учетными, их изготовление и учет подобное.
Напомним, 27 июля, вступил в силу Закон "О внесении изменений в некоторые законы Украины относительно упрощения условий доступа на рынок телекоммуникационных услуг" 3566-VI. Среди прочего, документом упрощается доступ операторов
к рынку и вводится маркировка ввозимых в Украину мобильных телефонов.
Украина и Россия упростят режим пересечения границы
На украинско-российском межрегиональном форуме в Донецке будет подписан пакет документов, регламентирующих региональное сотрудничество. Об этом пишет "Коммерсант-Украина".
Собеседник издания в МИД РФ рассказал, что к подписанию подготовлен пакет соглашений между губернаторами российских и украинских регионов, таможенными и пограничными ведомствами двух стран.
Среди документов, подписание которых принципиально согласовано Москвой и Киевом, собеседники
издания выделяют "Соглашение между правительством РФ и Кабинетом министров Украины о порядке пересечения российско-украинской государственной границы жителями приграничных регионов РФ и Украины". Проект документа предусматривает облегчение режима пересечения госграницы для жителей шести субъектов РФ (Брянская, Курская, Белгородская, Воронежская, Ростовская области и Краснодарский край) и шести украинских регионов (Черниговская, Сумская, Харьковская, Луганская, Донецкая области и Автономная Республика Крым).
На
этих территориях проживают 29,6 млн человек. Их и коснется упрощенный режим пересечения российско-украинской границы, заявил газете заместитель главы Минрегиона РФ Максим Травников.
Как известно, сегодня главы украинского и российского государств встретятся в Донецке на II межрегиональном украинско-российском форуме "Научно-техническое сотрудничество регионов и межрегиональная производственная кооперация". Предположительно, президенты обсудят новое газовое соглашение и вопрос Таможенного
союза.
Опрос: Я не использую MDJokerNet следующей причине: ...
Украина пристрастилась к потреблению
Отрицательное сальдо внешней торговли товарами в январе–августе достигло $8105,1 млн, что на 81,4% больше, чем за аналогичный период прошлого года. Об этом сообщила Государственная служба статистики в минувшую среду. По ее данным, экспорт товаров за первые восемь месяцев текущего года возрос на 39,4%, до $43,977 млрд, импорт — на 44,6%, до $52,082 млрд. Коэффициент покрытия импорта экспортом составил 0,84, тогда как в январе–августе прошлого года — 0,88. С учетом ранее обнародованных данных за семь месяцев в
августе отрицательное сальдо внешней торговли товарами составило $1,439 млрд.
Державний ком╕тет Укра╖ни з питань регуляторно╖ пол╕тики та п╕дпри╓мництва Лист "Про розгляд листа" в╕д 04.10.2011 N 7774
Держкомп╕дпри╓мництва нагадав, що електронний цифровий п╕дпис використову╓ться ф╕зичними та юридичними особами - суб'╓ктами електронного документооб╕гу для ╕дентиф╕кац╕╖ п╕дписувача та п╕дтвердження ц╕л╕сност╕ даних в електронн╕й форм╕.
Використання електронного цифрового п╕дпису не зм╕ню╓ порядку п╕дписання договор╕в
та ╕нших документ╕в, встановленого законом для вчинення правочин╕в у письмов╕й форм╕.