Хит недели ... Правительство будет просить президент применить вето к изменениям в закон о таможенном тарифе
Правительство будет просить президента Виктора Ющенко воспользоваться правом вето в отношении изменений к закону "О таможенном тарифе Украины", принятых Верховной Радой 3 июня. Об этом в пятницу, 6 июня, сообщил первый заместитель министра юстиции Украины Евгений Корнийчук.
"Правительство будет просить президента ветировать этот закон", - заявил Корнийчук, подчеркнув, что некоторые его нормы не соответствуют соглашению по вступлению Украины во Всемирную торговую организацию.
Напомним,
в четверг, 5 июня, заместитель министра экономики Украины Валерий Пятницкий заявил, что принятый Верховной Радой закон о внесении изменений в закон "О Таможенном тарифе Украины" не соответствует условиям Соглашения о вступлении Украины во Всемирную торговую организацию.
Он отметил, что несоответствие заключается в том, что введение новых сниженных тарифов на более чем 150 товарных позиций отложено законом до 1 января 2009 года.
Пятницкий не исключает возможности
проведения переговоров с ВТО с целью получения согласия на действие такой нормы закона. В противном случае, отметил замминистра экономики, президент Украины может воспользоваться правом вето в отношении этого документа. Замминистра подчеркнул, что Кабинет министров поддержал другую редакцию проекта закона о Таможенном кодексе №2351 (ВР приняла документ №2351-1).
Напомним
также, Верховная Рада 3 июня приняла закон "О внесении изменений в закон Украины "О таможенном тарифе Украины". Как сообщил на заседании парламента председатель комитета ВР по вопросам налоговой и таможенной политики Сергей Терехин, этот закон вступает в силу со дня его публикации, кроме ставок ввозной пошлины по ряду товарных позиций, в отношении которых закон начнет действовать с 1 января 2009 года. Это касается ставок ввозной пошлины на кости, фарш из мяса и птицы, а также грузовиков и автобусов, шоколадных
изделий.
Терехин отметил, что отсрочка новых ставок ввозной пошлины для этих видов товарных групп позволит адаптировать отрасли "к вызовам и угрозам", которые возникают в связи с изменениями в законодательстве.
1.1. Створити ком╕с╕╖ на чол╕ з кер╕вником п╕дрозд╕лу орган╕зац╕йно-контрольно╖ роботи митниц╕
╕з залученням посадових ос╕б п╕дрозд╕л╕в митного оформлення товар╕в, по боротьб╕ з контрабандою та порушеннями митних правил, митно╖ варти та (у раз╕ необх╕дност╕) ╕нших п╕дрозд╕л╕в митниц╕ (дал╕ – Ком╕с╕я) для зд╕йснення контролю за ввезенням, переробкою товар╕в груп 01-02, 16 зг╕дно з Укра╖нською класиф╕кац╕╓ю товар╕в
зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕ (дал╕ – товари) та вивезенням за меж╕ митно╖ територ╕╖ Укра╖ни продукт╕в переробки, виготовлених ╕з зазначених товар╕в.
1.2. Покласти на Ком╕с╕ю функц╕╖ з перев╕рки:
дотримання порядку ввезення на митну територ╕ю Укра╖ни товар╕в з метою переробки та вивезення за ╖╖ меж╕ продукт╕в переробки (готово╖ продукц╕╖);
фактично╖ к╕лькост╕ ввезених, перероблених
та вивезених товар╕в в╕домостям, заявленим у митних декларац╕ях ╕ технолог╕чн╕й схем╕ переробки;
дотримання п╕дпри╓мствами встановлених Митним кодексом Укра╖ни, ╕ншими законами Укра╖ни та нормативно-правовими актами Держмитслужби правил провадження д╕яльност╕, контроль за якою покладено на митн╕ органи.
1.3. Забезпечувати виконання Ком╕с╕ями контрольних заход╕в, передбачених статтями 233 ╕ 234 Митного кодексу Укра╖ни, розд╕лом 5 Порядку та пунктом 1.2 цього наказу, один раз на два тижн╕ за кожним п╕дпри╓мством, що зд╕йсню╓ переробку товар╕в, шляхом огляду територ╕й та прим╕щень
склад╕в тимчасового збер╕гання, митних л╕ценз╕йних склад╕в та ╕нших м╕сць, де перебувають або можуть перебувати товари, що п╕длягають митному контролю, чи провадиться д╕яльн╕сть, контроль за якою покладено законом на митн╕ органи, з╕ складенням Акта, форма якого затверджена наказом Держмитслужби в╕д 04.07.03 № 435, заре╓строваним у М╕н╕стерств╕ юстиц╕╖ Укра╖ни 22.07.03 за № 625/7946.
1.4. Забезпечувати зд╕йснення Ком╕с╕ями контролю за в╕дпов╕дн╕стю обсяг╕в товар╕в, оформлених у митний режим переробки на митн╕й територ╕╖ Укра╖ни, виробничим потужностям п╕дпри╓мств.
1.5. Зд╕йснювати координац╕ю та контроль за д╕яльн╕стю Ком╕с╕й. ╤нформувати Департамент митно╖ варти та орган╕зац╕╖ боротьби з порушеннями митного законодавства, Департамент власно╖ безпеки, Департамент анал╕зу ризик╕в та аудиту ╕ Департамент декларування
та митних режим╕в про виявлен╕ Ком╕с╕ями порушення законодавства.
2. Департаменту митно╖ статистики (Овд╕╓нко Н.Т.), Департаменту анал╕зу ризик╕в та аудиту (Н╕мченко С.М.), Департаменту власно╖ безпеки (Бриль К.╤.) ╕ Департаменту декларування та митних режим╕в (Муратов ╤.М.) у двотижневий строк розробити вимоги до програмного забезпечення, форми та порядки ведення:
2.1. Ре╓стру п╕дпри╓мств, що зд╕йснюють операц╕╖ з переробки
товар╕в.
2.2. Зв╕тност╕ митних орган╕в про обсяги оформлених у митний режим переробки на митн╕й територ╕╖ Укра╖ни товар╕в та обсяги оформлених продукт╕в переробки (готово╖ продукц╕╖).
3. Рег╕ональн╕й ╕нформац╕йн╕й митниц╕ (Копосов С.А.) в м╕сячний строк з моменту затвердження вимог до програмного забезпечення, зазначених у пункт╕ 2 цього наказу, розробити в╕дпов╕дне програмне забезпечення.
4. Начальникам рег╕ональних митниць, митниць протягом двох м╕сяц╕в вжити в установленому порядку заход╕в щодо перев╕рки в╕дпов╕дност╕ поданих митниц╕ техн╕чних умов, зг╕дно з якими п╕дпри╓мствами виготовляються продукти переробки, техн╕чним умовам, затвердженим компетентними органами.
5. Департаменту декларування та митних режим╕в (Муратов ╤.М.) протягом тижня ╕н╕ц╕ювати опрацювання з уповноваженими п╕дрозд╕лами М╕н╕стерства аграрно╖ пол╕тики Укра╖ни питання щодо шлях╕в
перев╕рки технолог╕чних схем переробки товар╕в на предмет в╕дпов╕дност╕ ╖х обсягам виходу продукт╕в переробки (готово╖ продукц╕╖).
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Служби Федорова О.О.
Кабм╕н постановою в╕д 04.06.2008 N 518 в╕дн╕с трамадол до перел╕ку наркотичних засоб╕в, об╕г яких обмежено.
Кр╕м цього, Кабм╕н затвердив:
обсяг квот, у межах яких зд╕йсню╓ться виробництво, виготовлення, збер╕гання,
ввезення на територ╕ю Укра╖ни, вивезення з територ╕╖ Укра╖ни наркотичних засоб╕в ╕ психотропних речовин, включених до перел╕ку наркотичних засоб╕в, психотропних речовин ╕ прекурсор╕в;
обсяг квот, у межах яких зд╕йсню╓ться культивування рослин, що м╕стять наркотичн╕ засоби ╕ психотропн╕ речовини, включен╕ до перел╕ку наркотичних засоб╕в, психотропних речовин ╕ прекурсор╕в.
Хит недели ... Прощай оружие, здравствуй конкуренция?
В Украине предпринята очередная попытка разделить оружейный рынок.
Донецкие оружейники
Украина традиционно входит в десятку крупнейших экспортеров вооружения в мире. Попытки потеснить неудобного игрока, который переходит от распродажи армейских складов к предложению современных оборонных систем, то и дело предпринимаются нечистоплотными конкурентами.
Неприятно читать в зарубежной прессе разного рода инсинуации о нелегальных
поставках украинского вооружения. Но вдвойне обидно, когда непродуманные действия своих же государственных чиновников по реорганизации системы торговли оружием вредят интересам государства на международном уровне на радость соперникам, да и соратникам на таком тонком рынке, как оружейный.
Попытку нарушить монополию среди спецэкспортеров предприняло правительство Виктора Януковича в июле 2007 года. По решению Кабмина значительно расширялись права в сфере торговли оружием госпредприятия
"Внешнеторговая фирма "Таско-Экспорт", подчиненного Минпромполитики. Наблюдатели расценили такие действия как попытку взять под свой контроль прибыльную и политически важную сферу торговли оружием. Фактически рождался "проправительственный" конкурент госкомпании "Укрспецэкспорт", руководство которой лояльно президенту.
Разумеется, что такое развитие событий не устраивало главу государства Виктора Ющенко, который приостановил постановление "антикризисного" правительства. С приходом "оранжевой"
команды к власти, казалось, этот вопрос снят с повестки дня. Демонстрируя преданность президенту, правительство Юлии Тимошенко, с большим трудом во второй раз получившей этот пост, в порыве благодарности в конце декабря 2007 года одним росчерком пера отменило решения предыдущего Кабмина, оспоренные президентом. Среди них был документ и по "ТАСКО-Экспорту". Точка в этом вопросе была поставлена.
Пули от Юли
Шло время, и всем стало понятно, что Виктору Ющенко было
"комфортнее" работать с донецко-социалистическо-коммунистической командой, чем со своими нынешними соратниками. Разногласиями президента и премьера, как и в 2007 году, решили воспользоваться авторы идеи создания торговца оружием при Кабмине. Похоже, что они уже начали прощупывать почву для очередного наступления на полномочия главы государства в сфере торговли оружием, напрямую относящейся к национальной безопасности.
На этой недели СМИ сообщили, что "Таско-Экспорт" подало в Государственную
службу экспортного контроля заявку на расширение прав спецэкспортера. Хотя в Госэкспортконтроле пока своих выводов не сделали. В принципе, этот орган выполняет только техническую функцию. Вряд ли в Госэкспортконтроле найдут какие-то законные основания, чтобы не согласовать такие предложения.
В то же время стало известно, что Министерство промышленной политики готовит проект постановления правительства по "Таско-Экспорту", которое должно пройти межведомственное согласование перед направлением
в Кабинет Министров.
При этом Минпромполитики уже заявляло, что не ставит за цель создать альтернативу "Укрспецэкспорту". Предприятие "Таско-Экспорт", по утверждению министерства, сконцентрируется на экспорте новой продукции радиоэлектроники украинского ВПК, т.е. займет свою нишу. При этом отмечались недоработки "Укрспецэкспорта". Мол, лучшие годы этой компании пришлись на период активной торговли вооружением и военной техникой со складов Минобороны. А вот сотрудничество с КБ и предприятиями
для производства современных образцов вооружения, а также инвестиции в эти направления у госмонополии были не на высоте. "Таско-Экспорт" же задумывается как компания с новым качеством работы, с новой тематикой для ликвидации этих недостатков, поясняли в министерстве.
Тоска от "Таско"
Что бы там не говорили, но рост внутренней конкуренции в любой отрасли ведет к снижению прибыли. Особенно это заметно на внешнем рынке чувствительных товаров. Примеры негативных
последствий подобной разобщенности и отсутствия координации действий можно найти уже сегодня. Опять таки в зарубежные СМИ - конкуренты не спят – попала информация о задержании в Греции украинского судна с военным грузом. Поставщик – якобы предприятие Минпромполитики.
Как выяснилось, речь идет о поставке партии порохов для индийского министерства обороны государственным предприятием "Внешнеторговая фирма "Таско-Экспорт". Судно, принявшее около 600 тонн взрывоопасного груза из украинского
порта Октябрьский, направилось не к заказчику, как предусмотрено контрактом на перевозку, а в румынский порт Констанца для непланового ремонта. Следующая непредусмотренная остановка произошла уже в Греции по той же причине, но затянулась на этот раз на несколько месяцев – у грузоперевозчика кончились деньги.
Почему был выбран грузовой агент с финансовыми проблемами и технически неисправным судном? Если это просто желание сэкономить, то неустойка за срыв поставки и потеря репутации надежного
партнера явно стоят дороже. Если имели место какие-то "внеконтрактные" договоренности, то это дело правоохранительных органов. Но в любом случае ущерб понесло украинское государство.
Вне зависимости от заявлений о том, что никто не собирается конкурировать с "Укрспецэкспортом", само наличие "другого пути" к украинскому оружейному прилавку создает для потенциальных покупателей возможность для снижения цены, улучшения условий поставки. Кроме того, кадры, имеющие необходимый опыт и знания,
также, могут "перебежать", что не способствует улучшению ситуации в целом.
Возможен и "бунт на корабле" непосредственных производителей вооружения и военной техники – наличие двух и более посредников позволит им лавировать между ними и ставить дополнительные условия. С другой стороны, пример "Рособоронэкспорта", который с 1 марта прошлого года единолично работает на внешнем рынке России, при этом объемы контрактов на поставку только выросли, лишь подтверждает прописную истину политэкономии
– сверхприбыль достигается при наличии монополии.
Украинский опыт
Об этом же свидетельствует и имеющийся в Украине опыт. Так, поставка ракетоносителей "Зенит" для международных космических программ в России и США, исследования и разработки в области космических аппаратов, а также работы по продлению сроков эксплуатации межконтинентальных баллистических ракет РС-20, которые осуществляются днепропетровскими КБ "Южное" и Южным машиностроительным заводом, организованы
дочерним предприятием Государственной компании по экспорту товаров, продукции и услуг военного и специального назначения "Укрспецэкспорта" - "Укроборонсервис". Оно же осуществляет поставки комплектующих изделий для сборки серийных самолетов IrAn-140 в Исфахане. При этом везде контрактные цены существенно увеличились.
Не менее важную роль по организации и выполнению контракта на поставку в Ливию двух самолетов Ан-124-100 "Руслан" сыграло другое дочернее предприятие "Укрспецэкспорта" -
Государственное хозрасчетное внешнеторговое предприятие "Спецтехноэкспорт", хотя головные исполнители АНТК "Антонов" и завод "Авиант" уже давно имели все необходимые полномочия.
Ну, и крупнейший в истории украинского оружейного бизнеса "пакистанский" контракт на поставку 320 танков Т-80УД, созданные харьковским КБ и заводом им. Малышева, с которого, собственно, и берет начало создание "Укрспецэкспорта", был задуман и осуществлен его "дочкой" - Государственным предприятием "Специализированная
внешнеторговая фирма "Прогресс".
Разумеется, можно найти и обратные примеры, но они, как и всякое исключение, лишь подтверждают общее правило. А если уж государственный спецэкспортер в чем-то и не дорабатывает, то это должно послужить основанием для дальнейшего совершенствования и оптимизации его кадрового состава, организации и работ, а не для создания параллельной посреднической структуры.
У зв’язку з цим абзаци трет╕й
та четвертий уважати в╕дпов╕дно абзацами другим та трет╕м;
у абзац╕ другому слово "зазначеними" виключити.
3.2. Додатки 1, 2 виключити.
У зв’язку з цим додатки 3, 4 уважати в╕дпов╕дно додатками 1, 2. У текст╕ Положення посилання на додатки 3, 4 зам╕нити посиланнями в╕дпов╕дно на додатки 1, 2.
4. Управл╕нню контролю за перем╕щенням
вантаж╕в (Луговець В.А.) ╕ Юридичному департаменту (Бабюк В.Л.) забезпечити подання цього наказу на державну ре╓страц╕ю до М╕н╕стерства юстиц╕╖ Укра╖ни.
5. Установити, що цей наказ набира╓ чинност╕ через 30 дн╕в п╕сля його оф╕ц╕йного опубл╕кування.
6. Контроль за виконанням наказу залишаю за собою.
Голова Державно╖ митно╖ служби Укра╖ни
В.╤.Хорошковський
ПОГОДЖЕНО
М╕н╕стр ф╕нанс╕в Укра╖ни
В.М.Пинзеник
ЗАТВЕРДЖЕНО наказом Державно╖ митно╖ служби Укра╖ни в╕д 17 кв╕тня 2008 р. № 396
Перел╕к товар╕в, до яких застосовуються заходи гарантування доставки при ввезенн╕ на митну територ╕ю Укра╖ни
1. При ввезенн╕ на митну територ╕ю Укра╖ни автомоб╕льним ╕ зал╕зничним транспортом за умови подання попередньо╖ вантажно╖ митно╖ декларац╕╖
Спирт етиловий, неденатурований з концентрац╕╓ю спирту менш як 80 об. %; спиртов╕ дистиляти та спиртн╕
напо╖, одержан╕ шляхом перегонки, л╕кери та ╕нш╕ напо╖, що м╕стять спирт
╤нший тютюн промислового виробництва та зам╕нники тютюну промислового виробництва; "гомоген╕зований" або "в╕дновлений" тютюн; тютюнов╕ екстракти та есенц╕╖
Нафта
або нафтопродукти, одержан╕ з б╕тум╕нозних пор╕д (м╕нерал╕в), кр╕м сирих; продукти, в ╕ншому м╕сц╕ не зазначен╕, з вм╕стом 70 мас. % або б╕льше нафти чи нафтопродукт╕в, одержаних з б╕тум╕нозних пор╕д (м╕нерал╕в), причому ц╕ нафтопродукти ╓ основними складовими частинами продукт╕в; в╕дпрацьован╕ нафтопродукти - нафта або нафтопродукти, одержан╕ з б╕тум╕нозних пор╕д (м╕нерал╕в), кр╕м сирих; продукти, в ╕ншому м╕сц╕ не зазначен╕, з вм╕стом 70 мас. % або б╕льше нафти
чи нафтопродукт╕в, одержаних з б╕тум╕нозних пор╕д (м╕нерал╕в), причому ц╕ нафтопродукти ╓ основними складовими частинами продукт╕в; кр╕м в╕дпрацьованих нафтопродукт╕в
Автомоб╕л╕ легков╕ та ╕нш╕ моторн╕ транспортн╕ засоби, призначен╕ головним чином для перевезення людей (кр╕м моторних транспортних засоб╕в товарно╖ позиц╕╖ 8702), включаючи вантажопасажирськ╕ автомоб╕л╕-фургони та гоночн╕ автомоб╕л╕
Причепи та нап╕впричепи; ╕нш╕ несамох╕дн╕ транспортн╕ засоби; ╖х частини - причепи та нап╕впричепи типу прич╕пних будиночк╕в для тимчасового проживання у кемп╕нгах або для автотурист╕в - - - понад 3500 кг
2. При ввезенн╕ на митну територ╕ю Укра╖ни автомоб╕льним транспортом за умови подання попередньо╖ вантажно╖
митно╖ декларац╕╖
Сало без п╕сних частин, свинячий жир ╕ жир св╕йсько╖
птиц╕, не витоплен╕ та не вид╕лен╕ ╕ншим способом, св╕ж╕ або охолоджен╕, морожен╕, солон╕ або в розсол╕, сушен╕ або копчен╕ - сало
Министерство финансов Украины инициирует отмену 10 налогов и уменьшение начислений в фонд заработной платы. Об этом «proUA» сообщила пресс-служба Минфина.
«Министерство финансов Украины подготовило законопроект, которым предусматривается отменить 10 налогов», - идет речь в сообщении. Однако, в министерстве не называют, какие именно налоги предлагается отменить.
В
то же время, Минфин также предлагает уменьшить сбор с покупки-продажи валюты от 0,5% до 0,2% и перенести часть отчислений в Пенсионный фонд с юридических лиц на физические (+3%) с обязательным одновременным увеличением заработных плат на соответствующую сумму. При этом начисления в фонд заработной платы на предприятиях уменьшаются на 3,5%.
Проект Закона «О внесении изменений в некоторые законодательные акты Украины по вопросам налогообложения» предусматривает снижение налоговой нагрузки
на фонд оплаты труда, уменьшение налогового давления на экономику, а также отмену лишней отчетности на предприятиях и сокращение объемов работы ГНА относительно администрирования налогов, замечают в Минфине.
Также в министерстве считают, что предложенные изменения важны не только с точки зрения уменьшения расходов отечественных предпринимателей и уменьшения налогового давления – такое решение будет способствовать легализации заработной платы.
I. Огляд ключових положень М╕жнародних Угод у торг╕вл╕ товарами:
1. Огляд основних угод з питань тарифного регулювання. Митна оц╕нка товар╕в. Визначення кра╖ни походження товар╕в; 2. Нетарифн╕ бар'╓ри у торг╕вл╕ (в╕дм╕на к╕льк╕сних обмежень ╕мпорту). Застосування
сан╕тарних ╕ ф╕тосан╕тарних норм. 3. Основн╕ принципи СОТ. Застосування режиму найб╕льшого сприяння; 4. Переваги торгово╖ системи СОТ.П╕двищення ефективност╕ зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕.
II. Огляд Закон╕в Укра╖ни (законопроект╕в), як╕ набирають чинност╕ п╕д час вступу Укра╖ни до СОТ.
III. Класиф╕кац╕я та кодування товар╕в у в╕дпов╕дност╕ до УКТ ЗЕД
в умовах переходу з верс╕╖ Гармон╕зовано╖ системи 1996-2002-2007.
IV Розгляд сп╕рних питань. Практичн╕ поради з оптим╕зац╕╖ митного оформлення.
III. МАЙСТЕРН╤СТЬ В ДЕКЛАРУВАНН╤". 1. Трен╕нг по робот╕ з ПЗ “MD Office”; 2. Декларування з використанням ВМД,
декларування митно╖ вартост╕, допом╕жн╕ документи;
IV “МАЙСТЕР КЛАС” – курс навчання робот╕ з новою верс╕╓ю ПЗ "MD Office” 1. Який тип ВМД чи його р╕зновидн╕сть вибрати; 2. М╕жнародн╕ перевезення, перевезення митною територ╕╓ю Укра╖ни, комерц╕йн╕ та некомерц╕йн╕
операц╕╖. Особливост╕ заповнення ВМД з урахуванням застережень; 3. Як добитись в╕дпов╕дност╕ електронно╖ коп╕╖, заповнен╕й ВМД у друкованому вигляд╕; 4.
Д╕╖ оператора у критичних ситуац╕ях, без втручання розробник╕в програмного забезпечення; 5. Документи контролю доставки. Нов╕ правила, нов╕ типи; 6. Застосування нових класиф╕катор╕в при заповненн╕ ВМД. Особливост╕, зм╕ни, порядок. 7 . Декларування товар╕в з використанням електронних даних у формат╕
Excel; 2. П╕дготовка й формування додаткових документ╕в, необх╕дних для митного оформлення; 3. Попередн╕й анал╕з щодо класиф╕кац╕╖ й застосування тарифних та нетарифних заход╕в; 4. В╕дпов╕д╕ на запитання.
V П╕дведення п╕дсумк╕в. Розгляд сп╕рних питань.
Кожному учаснику нада╓ться:
Св╕доцтво про участь у навчально-практичному сем╕нар╕ MD Office;
Л╕цензована коп╕я
╕нформац╕йно-анал╕тично╖ програми нового покол╕ння для ведення ЗЕД -«MD Office» з безкоштовною ре╓страц╕╓ю на м╕сяць;
Безкоштовна ре╓страц╕я на сайт╕ п╕дтримки ЗЕД з терм╕ном на один м╕сяць – www.mdoffice.com.ua
Блокнот, ручка.
Як╕сть сем╕нар╕в, котр╕ проводяться НВО «Поверхность» з 1998 року забезпечуються досв╕дом орган╕зац╕╖ навчання суб'╓кт╕в ЗЕД. Протягом 1998 - 2006 на сем╕нарах
за участ╕ фах╕вц╕в НВО «Поверхность» пройшли навчання понад 6250 чолов╕к, а на корпоративних сем╕нарах (трен╕нгах) – понад 1850.
Варт╕сть участ╕ в сем╕нар╕: – 949 грн. без ПДВ; У варт╕сть сем╕нару входить участь у сем╕нар╕, консультац╕╖ фах╕вц╕в, трен╕нг по робот╕ з програмним забезпеченням, матер╕али за тематикою сем╕нару, кофе-брейк, об╕д та у часть у веч╕рньому
зас╕данн╕ "круглого столу" (фуршет).
М╕сце проведення сем╕нару: конференц-зал ДП “УкрНДНЦ”, м. Ки╖в, вул. Святошинська, 2, станц╕я метро "Святошино” ("Укра╖нський науково-досл╕дний центр ╕ навчальний центр проблем стандартизац╕╖, сертиф╕кац╕╖ та якост╕").
Увага! ╢ можлив╕сть бронювання м╕сць у готел╕, який розташований поруч ╕з УНДЦ. З питань бронювання м╕сць, прохання звертатись
за телефонами готелю: 452-34-00, 450-74-55.
Б╕льш детальну ╕нформац╕ю про сем╕нар, порядок ре╓страц╕╖ та оплати Ви можете отримати за телефонами: 8 -044-332-66-91, 8 -044-332-66-92, 8 -044-332-66-93, 8 -044-332-66-94 факс: 8 -044-332-66-97 e-mail: mdoffice@mdoffice.com.ua або на сайт╕ www.mdoffice.com.ua
Поклада╓мо
над╕╖, що ╕нформац╕я, отримана на сем╕нар╕, принесе неоц╕ненну допомогу у веденн╕ Вашого б╕знесу
З повагою, Директор митного департаменту НВО "Поверхность"
Среди распространенных заблуждений украинцев о требованиях членства Украины во Всемирной торговой организации (ВТО) - наличие обязательств по акцизному сбору, отмена индикативных цен, отмена первой регистрации авто и др. Об этом сегодня на пресс-конференции заявил генеральный директор Всеукраинской ассоциации автомобильных экспортеров и дилеров
(ВААИД) Олег Назаренко.
"Я хотел бы развенчать несколько мифов, которые постоянно бывают в СМИ. Относительно обязательств, которые брала на себя Украина при вступлении в ВТО. Первое - это, естественно, уменьшить пошлину до 10%. Это практически уже выполнено или может быть выполнено с 1 января", - отметил О.Назаренко, слова которого цитирует
корреспондент Л╤ГАБ╕знес╤нформ.
По словам гендиректора ВААИД, также существует ошибочное мнение о том, что Украина брала на себя обязательства сделать одинаковым акцизный сбор на б/у и на новые автомобили, "чтобы ликвидировать несоответствие". "Насколько я смотрел, и спрашивал экспертов, об акцизном сборе ничего не говорилось. Наоборот, вы знаете, что было в мае выступление заместителя Министра
финансов господина Фудашкина, который заявил, что готовят законопроект, в котором предусматривают повышение акцизного сбора как компенсацию повышения пошлин на автомобили в виду недопоступления в бюджет. Поэтому мы будем с этим, естественно, бороться. Но опасность существует, что, наоборот, будет повышен акцизный сбор", - подчеркнул он.
Следующее заблуждение, по словам О.Назаренко, - отмена минимальных индикативных цен - они уже давно отменены. "Относительно того, что "серые" дилеры
распространяют относительно их отмены... ну нет индикативных цен! А справочные цены, которые мы предоставляем - эти цены не будут отменены. ВТО не требует их отмены, и я думаю, что мы и дальше будем продолжать и мы не дадим "серым" дилерам ввозить автомобили за 5 копеек и растаможивать, соответственно, по такой цене", - сказал он.
Среди
"мифов" он назвал также мнение относительно требования ВТО отмены первой регистрации. "Относительно того, что ВТО требует отменить первую регистрацию... ВТО ни в одном документе, нигде не говорил. Это внутреннее дело Украины. Одно дело - ввоз автомобилей. Другое - его регистрация", - отметил О.Назаренко.
"Последнее (заблуждение, - ред.) - что ВТО требует сертификацию. Да, ВТО требует отменить сертификацию продуктов. Потому что продукты, они хоть для Арабских Эмиратов, хоть для Северной Америки, хоть для Украины, везде одинаковы. А вот автомобили - они совершенно разные. Поэтому ВТО никогда не требовало отменить сертификацию автомобилей. И мы наоборот будем требовать ужесточать
сертификацию автомобилей. Кроме того, даже после вступления в силу уже основательно пошлины 10% мы очень жестко будем контролировать и требовать у правительства так называемый "сертификат происхождения". Потому что 10% - это не значит, что 10% для всех стран. Пожалуйста, для стран ЕС, для стран, которые входят в ВТО - пошлина 10%. Но будьте любезны, предоставьте сертификат происхождения. Если этот автомобиль ввозится неизвестно откуда, то таможня будет вправе спрашивать: предоставьте сертификат происхождения. Нет сертификата - ваша пошлина будет 25%", - подытожил О.Назаренко.
Хит недели ... Повтор! АНАЛ╤З РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ до проекту наказу Держмитслужби “Про затвердження Порядку д╕яльност╕ митних брокер╕в та ╖х представник╕в” (ОНОВЛЕНИЙ)
АНАЛ╤З РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ до проекту наказу Держмитслужби “Про затвердження Порядку д╕яльност╕ митних брокер╕в та ╖х представник╕в” (ОНОВЛЕНИЙ)
1. Визначення та анал╕з проблеми, яку передбача╓ться розв’язати шляхом державного регулювання господарських в╕дносин Причини виникнення проблеми: Проект наказу Держмитслужби “Про затвердження Порядку д╕яльност╕ митних брокер╕в та ╖х представник╕в” (дал╕ – проект наказу) розроблений з метою приведення д╕яльност╕ митних брокер╕в до
вимог М╕жнародно╖ конвенц╕╖ про спрощення ╕ гармон╕зац╕ю митних процедур в╕д 18.05.73 (дал╕ – К╕отська конвенц╕я) та дотримання Держмитслужбою статей 15, 16 та 19 Закону Укра╖ни в╕д 29.06.2004 № 1906-IV “Про м╕жнародн╕ договори Укра╖ни”. До К╕отсько╖ конвенц╕╖ Укра╖на при╓дналась в╕дпов╕дно до Закону Укра╖ни в╕д 05.10.06 № 227-V. Необх╕дн╕сть розробки Держмитслужбою проекту наказу обумовлена наступними чинниками. ╤. У зв’язку з тим, що з 16.05.08 Укра╖на набула членства у Св╕тов╕й орган╕зац╕╖ торг╕вл╕ стаття 47 Митного кодексу Укра╖ни в╕д 12.12.91 № 1970-XII втратила чинн╕сть ╕ Держмитслужба не може видавати, переоформлювати
та перере╓стровувати св╕доцтва про визнання п╕дпри╓мства декларантом та зд╕йснювати повноц╕нний контроль за д╕яльн╕стю таких п╕дпри╓мств. Видан╕ Держмитслужбою св╕доцтва про визнання п╕дпри╓мства декларантом будуть д╕йсн╕ до 01.01.09. В╕дпов╕дно до статей 177 та 178 Митного кодексу Укра╖ни в╕д 11.07.2002 № 92-IV, митний брокер зд╕йсню╓ брокерську д╕яльн╕сть в╕дпов╕дно
до норм цього Кодексу та л╕ценз╕йних умов, що затверджуються спец╕ально уповноваженим органом з питань л╕цензування та органом л╕цензування. Л╕цензування д╕яльност╕ митного брокера зд╕йсню╓ться в╕дпов╕дно до Закону Укра╖ни “Про л╕цензування певних вид╕в господарсько╖ д╕яльност╕”. Разом з цим, статтею 11 Митного кодексу Укра╖ни визначено, що безпосередн╓ зд╕йснення митно╖ справи поклада╓ться на митн╕ органи Укра╖ни. Статтею 12 Митного кодексу Укра╖ни встановлено, що митна служба Укра╖ни – це ╓дина загальнодержавна
система, яка склада╓ться з митних орган╕в та спец╕ал╕зованих митних установ ╕ орган╕зац╕й. Митними органами ╓ спец╕ально уповноважений центральний орган виконавчо╖ влади в галуз╕ митно╖ справи, рег╕ональн╕ митниц╕, митниц╕. Митн╕ органи, реал╕зуючи митну пол╕тику Укра╖ни, повинн╕: забезпечити виконання зобов’язань, передбачених м╕жнародними договорами Укра╖ни з питань митно╖ справи, укладених в установленому законом порядку; створювати сприятлив╕ умови для прискорення товарооб╕гу та пасажиропотоку через
митний кордон Укра╖ни. В╕дпов╕дно до статт╕ 7 Митного кодексу Укра╖ни, якщо м╕жнародним договором Укра╖ни, укладеним в установленому законом порядку, встановлено ╕нш╕ правила, н╕ж т╕, що передбачен╕ цим Кодексом, то застосовуються правила м╕жнародного договору. К╕отська конвенц╕я розроблена п╕д ег╕дою Ради митного сп╕вроб╕тництва. В╕дпов╕дно до статт╕ 2 К╕отсько╖ конвенц╕╖, кожна з Догов╕рних Стор╕н прийма╓ на себе зобов’язання сприяти спрощенню ╕ гармон╕зац╕╖ митних процедур та з ц╕╓ю метою дотримуватися,
в╕дпов╕дно до положень ц╕╓╖ Конвенц╕╖, Стандартних правил, Стандартних правил з перех╕дним терм╕ном та Рекомендованих правил, що м╕стяться у додатках до ц╕╓╖ Конвенц╕╖. Однак н╕що не перешкоджа╓ Догов╕рн╕й Сторон╕ надавати умови б╕льш сприятлив╕, н╕ж т╕, що ними передбачен╕, ╕ кожн╕й з Догов╕рних Стор╕н рекоменду╓ться по можливост╕ ширше надавати так╕ б╕льш сприятлив╕ умови. “Стандартне правило” – положення, застосування якого визна╓ться необх╕дним для досягнення гармон╕зац╕╖ ╕ спрощення митних правил ╕ процедур
(стаття 1 К╕отсько╖ конвенц╕╖). Зг╕дно з╕ статтею 13 К╕отсько╖ конвенц╕╖, кожна Догов╕рна Сторона повинна запровадити прийнят╕ нею Стандартн╕ правила Загального додатку, Спец╕альних додатк╕в та ╖хн╕х розд╕л╕в не п╕зн╕ше, н╕ж через 36 м╕сяц╕в п╕сля набрання чинност╕ такими додатками або розд╕лами для тако╖ Догов╕рно╖ Сторони. Д╕яльн╕сть митних брокер╕в, як посередник╕в м╕ж суб’╓ктами зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕ та митними органами, найб╕льш ч╕тко описано в розд╕л╕ 8 “В╕дносини м╕ж митною службою та
трет╕ми сторонами” Загального додатку К╕отсько╖ конвенц╕╖. Так, в╕дпов╕дн╕ особи вза╓мод╕ють з митною службою, за власним вибором, особисто або через уповноважену третю сторону, що д╕╓ в╕д ╖хнього ╕мен╕ (Стандартне правило пункту 8.1). Уповноважена третя особа ма╓ т╕ ж сам╕ права, що й особа, яка уповноважу╓ ╖╖ представляти сво╖ ╕нтереси у в╕дносинах з митною службою (Стандартне правило пункту 8.4). Митна служба визнача╓ умови, за яких третя сторона не допуска╓ться до участ╕ у митних операц╕ях (Стандартне
правило пункту 8.6). Митна служба пов╕домля╓ у письмовому вигляд╕ третю сторону про сво╓ р╕шення стосовно в╕дмови ╖й в участ╕ у митних операц╕ях (Стандартне правило пункту 8.7). Терм╕ни “митна служба”, “митне законодавство” та “р╕шення” в╕дпов╕дно до розд╕лу 2 Загального додатка К╕отсько╖ конвенц╕╖ це: “митна служба” – державна служба, на яку покладене застосування митного законодавства та стягнення мит та податк╕в, а також застосування ╕нших закон╕в та правил, що стосуються ввозу, вивозу, перем╕щення
або збер╕гання товар╕в; “митне законодавство” – сукупн╕сть закон╕в та п╕дзаконних акт╕в, що стосуються ввозу, вивозу, перем╕щення або збер╕гання товар╕в, застосування i забезпечення виконання яких покладено безпосередньо на митну службу, а також будь-яких нормативних розпоряджень, виданих митною службою в межах ╖╖ компетенц╕╖; “р╕шення” – окремий акт, яким митна служба прийма╓ р╕шення з питання, передбаченого митним законодавством. Преамбулою Закону Укра╖ни в╕д 01.06.00 № 1775-III “Про л╕цензування певних вид╕в господарсько╖ д╕яльност╕”, визначено, що цей Закон визнача╓ види господарсько╖ д╕яльност╕, що п╕длягають л╕цензуванню, порядок ╖х л╕цензування, встановлю╓ державний контроль у сфер╕ л╕цензування, в╕дпов╕дальн╕сть суб’╓кт╕в господарювання та орган╕в л╕цензування за порушення законодавства у сфер╕ л╕цензування. Пор╕внюючи положення К╕отсько╖ конвенц╕╖ та Закону Укра╖ни “Про л╕цензування певних вид╕в
господарсько╖ д╕яльност╕”, можливо ч╕тко зробити неупереджений та однозначний висновок, що Закон Укра╖ни “Про л╕цензування певних вид╕в господарсько╖ д╕яльност╕” не в╕дноситься до митного законодавства, у зв’язку з тим, що: його положення не стосуються ввозу, вивозу, перем╕щення або збер╕гання товар╕в; застосування ╕ забезпечення виконання його норм не покладено безпосередньо на митну службу (в╕дпов╕дно до статт╕ 20 Закону Укра╖ни “Про л╕цензування певних вид╕в господарсько╖ д╕яльност╕”, державний нагляд
за додержанням органами л╕цензування вимог законодавства у сфер╕ л╕цензування зд╕йсню╓ спец╕ально уповноважений орган з питань л╕цензування шляхом проведення планових та позапланових перев╕рок). Нижче наводимо ╕снуюч╕ законодавч╕ нев╕дпов╕дност╕ м╕ж положеннями К╕отсько╖ конвенц╕╖ (Стандартн╕ правила пункт╕в 8.6 та 8.7) та Закону Укра╖ни “Про л╕цензування певних вид╕в господарсько╖ д╕яльност╕”, як╕ призводять до законодавчо╖ неузгодженост╕ м╕ж вказаними нормативно-правовими актами. 1. В╕дпов╕дно до положень
Стандартного правила пункту 8.6 Загального додатку К╕отсько╖ конвенц╕╖ митна служба самост╕йно визнача╓ умови, за яких третя сторона (митн╕ брокери) не може зд╕йснювати декларування товар╕в митним органам. Зг╕дно з╕ статтею 5 Закону Укра╖ни “Про л╕цензування певних вид╕в господарсько╖ д╕яльност╕”, спец╕ально уповноважений орган з питань л╕цензування затверджу╓ сп╕льно з органами л╕цензування л╕ценз╕йн╕ умови провадження певного виду господарсько╖ д╕яльност╕ та порядок контролю за ╖х додержанням, кр╕м випадк╕в,
передбачених цим Законом. Аналог╕чна норма м╕ститься в статт╕ 177 Митного кодексу Укра╖ни. л╕ценз╕йн╕ умови – установлений з урахуванням вимог закон╕в вичерпний перел╕к орган╕зац╕йних, квал╕ф╕кац╕йних та ╕нших спец╕альних вимог, обов’язкових для виконання при провадженн╕ вид╕в господарсько╖ д╕яльност╕, що п╕длягають л╕цензуванню (стаття 1 Закону Укра╖ни “Про л╕цензування певних вид╕в господарсько╖ д╕яльност╕”). Тобто, визначення в╕дпов╕дних умов, за настанням яких митн╕ брокери не можуть зд╕йснювати декларування
товар╕в митним органам зд╕йснюватиметься сп╕льно Держкомп╕дпри╓мництвом та Держмитслужбою (затвердження л╕ценз╕йних умов), а не митною службою, що протир╕чить Стандартному правилу пункту 8.6 К╕отсько╖ конвенц╕╖. 2. В╕дпов╕дно до положень Стандартного правила пункту 8.7 К╕отсько╖ конвенц╕╖, митна служба самост╕йно прийма╓ р╕шення щодо неможливост╕ участ╕ третьо╖ сторони (митн╕ брокери) у митних операц╕ях, в т.ч. анулювання в╕дпов╕дного дозв╕льного документа. Зг╕дно з╕ статтею 21 Закону Укра╖ни “Про л╕цензування
певних вид╕в господарсько╖ д╕яльност╕”, орган л╕цензування прийма╓ р╕шення про анулювання л╕ценз╕╖ протягом десяти робочих дн╕в з дати встановлення п╕дстав для анулювання л╕ценз╕╖, яке вруча╓ться (надсила╓ться) л╕ценз╕ату ╕з зазначенням п╕дстав анулювання не п╕зн╕ше трьох робочих дн╕в з дати його прийняття. Р╕шення про анулювання л╕ценз╕╖ набира╓ чинност╕ через десять дн╕в з дня його прийняття. Якщо л╕ценз╕ат протягом цього часу пода╓ скаргу до експертно-апеляцiйно╖ ради, д╕я даного р╕шення органу л╕цензування
зупиня╓ться до прийняття в╕дпов╕дного р╕шення спец╕ально уповноваженого органу з питань л╕цензування. В╕дпов╕дно до статт╕ 7 Закону Укра╖ни “Про л╕цензування певних вид╕в господарсько╖ д╕яльност╕”, експертно-апеляцiйна рада ╓ колег╕альним органом, створеним при спец╕ально уповноваженому орган╕ з питань л╕цензування. Р╕шення експертно-апеляцiйно╖ ради мають характер експертних висновк╕в i ╓ обов’язковими для розгляду спец╕ально уповноваженим органом з питань л╕цензування. Р╕шення експертно-апеляцiйно╖ ради
з питань звернень (апеляц╕й) ╓ п╕дставою для видання спец╕ально уповноваженим органом з питань л╕цензування розпорядження про усунення порушень законодавства у сфер╕ л╕цензування, допущених органом л╕цензування.
Розпорядження спец╕ально уповноваженого органу з питань л╕цензування, прийнят╕ у межах його компетенц╕╖, ╓ обов’язковими до виконання органами виконавчо╖ влади та органами м╕сцевого самоврядування, юридичними особами вс╕х форм власност╕, а також ф╕зичними особами – суб’╓ктами п╕дпри╓мницько╖ д╕яльност╕
(стаття 5 Закону Укра╖ни “Про л╕цензування певних вид╕в господарсько╖ д╕яльност╕”). То
Специалистам ВЭД , новым пользователям «MD OFFICE» -
Уважаемые господа, для более эффективного использования Вашего рабочего времени предлагаем Вам профессионально освоить программный комплекс “MD OFFICE”.
Тренинг-лаборатория НПО “Поверхность” приглашает Вас принять участие в специальной образовательной программе для новых пользователей. Во время интенсивных практических занятий Вы познакомитесь со всеми возможностями системы и приобретете навыки работы, необходимые для профессионального роста и работы по новым правилам.
Мы предлагаем Вам:
проведение занятий сертифицированными инструкторами и специалистами НПО “Поверхность”;
использование
оригинальных методик обучения;
индивидуальный подход к каждому слушателю;
высокий уровень технического оснащения учебных классов;
обеспечение слушателей фирменными учебными материалами;
выдача сертификатов о прохождении обучения;
занятие в группах от 6 до 10 человек;
процесс обучения построен на решении реальных задач;
Учебная программа состоит из 2-х курсов учитывающих желания и уровень
подготовки клиентов:
MD STANDART
– подготовка специалистов по декларированию грузов (декларант, таможенный брокера). Программы MD Info + MD Declaration.
MD PROFESSIONAL – подготовка и переподготовка специалистов широкого профиля, повышение квалификации, обучение по расширенной программе. Программы MD Info + MD Declaration + MD Form+… +WWW.MDOFFICE.COM.UA
Вы можете выбрать любой из предложенных курсов.
Продолжительность курса MD STANDART 20 часов, стоимость 648 грн, MD PROFESSIONAL 32 часа, стоимость 792 грн.
Приглашаем Вас в группу, по курсу MD STANDART (20 академических часов, в течение 5 рабочих дней по 4 академических часа в вечернее время) и в группу по курсу MD PROFESSIONAL (32 академических часа, в течение 8 рабочих дней).
Каждый слушатель имеет возможность прослушать весь курс в целом или выбрать модули по своему усмотрению.
Предлагаем особые условия участия для специалистов, использующих версию программы под DOS «PST-broker».
Выражаем надежду, что тренинг будет способствовать профессиональному росту специалистов Вашего предприятия.
Для контактов: тел/факс: (044) 332-66-91, 332-66-92, 332-66-93
Хит недели ... Анонс: наказ ДМСУ "Про затвердження Перел╕ку товар╕в, до яких застосовуються заходи гарантування доставки при ввезенн╕ на митну територ╕ю Укра╖ни"
М╕н╕стерством юстиц╕╖ Укра╖ни 05.06.2008 за №508/15199 заре╓стровано наказ Державно╖ митно╖ служби Укра╖ни в╕д 17.04.2008 № 396 "Про затвердження Перел╕ку товар╕в, до яких застосовуються заходи гарантування доставки при ввезенн╕ на митну територ╕ю Укра╖ни"
Хит недели ... Оф╕ц╕йна заява на закиди окремих народних депутат╕в ВРУ щодо д╕яльност╕ Держмитслужби
прес-служба
Пол╕тична нестаб╕льн╕сть, парт╕йне протистояння, сусп╕льне роздратування, як катал╕затор, породжують ╕ проявляють слабких ╕ залежних ╕ндив╕д╕в. Наша найнов╕тня ╕стор╕я «подарувала» багато приклад╕в продажност╕, заздрощ╕в, безв╕дпов╕дальност╕ та зради.
Але верхом аморальност╕ та цин╕зму ╓ спроба прикриття брутально╖ зради благородними ц╕лями. Неприхована мотивац╕я, очевидн╕сть бажання за зраду отримати посаду лише довершують образ
псевдогеро╖в.
Оц╕нювати д╕яльн╕сть Держмитслужби та ╖╖ прац╕вник╕в буде сусп╕льство, Президент та Прем’╓р-м╕н╕стр. Впевнен╕, що це будуть об’╓ктивн╕ та неупереджен╕ оц╕нки.
З╕ свого боку Держмитслужба запевня╓, що ╕ надал╕ буде боротися з корупц╕╓ю та контрабандою, вбачати захист внутр╕шнього ринку ╕ наповнення Держбюджету сво╓ю головною метою.