Автоперевозчики готовятся к переговорам о запрете движения грузовиков столичными магистралями.
Ассоциация международных автомобильных перевозчиков в ближайшие дни готовится начать переговоры относительно отмены распоряжения КГГА о запрете движения грузовиков столичными магистралями с 7:00 до 20:00. Об этом сегодня в Киеве на пресс-конференции сообщил президент Ассоциации международных автомобильных перевозчиков Украины Леонид Костюченко, передает корреспондент РБК-Украина. Он отметил, что вынужденная
остановка водителя в предместье Киева в неприспособленных для этого местах делает невозможным соблюдение требований европейского соглашения в работе экипажей транспортных средств о режиме труда и отдыха. Он отметил, что в случае введения ограничений на движение транспорта магистралями Киева необходимо создать условия для простоя грузовиков. В частности, построить площадки для отстоя автомобилей. В настоящее время работники КГГА в радиусе 50 км вокруг Киева определили 44 стоянки для грузовиков. Они рассчитаны
лишь на 197 грузовых автомобилей. Для размещения всех - этого слишком мало поскольку, по словам Л.Костюченко, лишь со стороны житомирской трассы простаивает приблизительно 300 автомобилей ежесуточно. В случае, если КГГА откажется выполнять это требование Ассоциация атоперевозчиков планирует обратиться в суд с иском на КГГА.
Международные автоперевозчики готовятся к очередной забастовке
Международные автоперевозчики Украины готовятся к очередной забастовке с требованием к Кабмину и органам исполнительной власти обеспечить выполнение тех требований, которые были выдвинуты ими для конкурентоспособности в отрасли. Об этом сегодня в Киеве на пресс-конференции заявил президент Ассоциации международных автоперевозчиков Украины Леонид Костюченко.
Он отметил, что ввиду нарастающих кризисных явлений в отрасли международных автомобильных перевозок 3 апреля в
2008 года автоперевозчиками было принято решение о создании забастовочного комитета. Среди требований, которые выдвигались к Кабмину были, в частности, следующие: обеспечить соблюдение процедуры таможенного оформления товаров, вернуться к нулевой ставке налогообложения перевозок по территории Украины и т.д.
По его словам, на сегодняшний день из 13 требований забастовочного комитета выполнена лишь одна - о перенесении государственного таможенного контроля частного терминала Яготин в международный
автомобильный пункт пропуска на границе. Ввиду такой ситуации, президент ассоциации отметил, что в случае невыполнения требований властью, ассоциация готовится провести забастовку через месяц.
Cовет Нацбанка на ближайшем заседании рассмотрит проект Концепции валютной политики НБУ
Совет Национального банка Украины на ближайшем заседании планирует рассмотреть проект Концепции валютной политики НБУ.
Об этом в четверг, 5 июня, сообщил председатель совета Нацбанка Петр Порошенко, выступая на пятом украинском инвестиционном форуме "Украина 2008: реальность и перспективы".
Порошенко сообщил, что 4 июня совет НБУ и правление банка завершили работу
над стартовым вариантом Концепции и на протяжении ближайших двух недель совет Нацбанка намерен доработать документ.
После чего он будет подан на рассмотрение в Верховную Раду.
"Вчера Совет НБУ совместно с правлением получили пока стартовый рамочный документ, над которым собираемся в ближайшие несколько недель серьезно поработать – Концепцию валютной политики Национального банка Украины", - сказал Порошенко.
Он уточнил, что Концепция рассчитана
на 5 лет.
Порошенко также заявил, что на монетарную составляющую приходится 20-35% общего показателя инфляции.
При этом он подчеркнул, что одними только монетарными методами с инфляцией не удастся справиться, так как в решении данного вопроса основой должна быть согласованность действий всех государственных структур.
"Политики должны перестать воспринимать высокий показатель инфляции как победу одних и поражение других, - сказал Порошенко.
- И считаю, что после многомесячной дискуссии они это начинают понимать, но если бы они еще начали что-то делать. Я бы очень хотел, чтобы это начало проявляться, в том числе принятием бюджета".
По мнению Порошенко, на сегодня проводится "бездарная бюджетная политика с точки зрения борьбы с инфляцией, которая только раскручивает показатель инфляции".
"Те политики, которые наберутся смелости принять, ну скажем так, непопулистские решения для того, чтобы остановить
инфляцию, в конечном итоге первыми от этого выиграют", - сказал Порошенко.
Уважаемые коллеги, помогите разобраться. Столкнулись
с такой проблемой. Мы импортируем концентрированный апельсиновый сок 2009 19 98 10, замороженный в бочках по 200л. В 31 графе указываем: товар поставляется в качестве сырья для промышленной переработки в готовую продукцию - соки и сокосодержащие напитки. Ставки пошлины льготная/полная -2%. Нет необходимости ожидать постоянно "опаздывающий" сертификат происхождения и хранить товар на СВХ на протяжении 1-2 недель (вот такой у нас поставщик). Однако таможня требует ОБЯЗАТЕЛЬНОГО предоставления сертификата о происхождении товара, ссылаясь на ЗУ "Про державне регулювання ╕мпорту с╕льськогосподарсько╖ продукц╕╖" - стаття 4. Однако в упомянутом ЗУ идет речь о "Продукти, призначен╕ для продажу населенню", а в нашем случае мы имеем сырье для промышленой переработки в готовую продукцию. Возможно кто-то из Вас сталкивался с аналогичной
ситуацией, обращаюсь к Вам с просьбой о помощи в разрешении сложившейся ситуации. Буду весьма благодарен за любую информацию по данному вопросу. Спасибо.
Импортеры мобильных телефонов просят защиты у Тимошенко
Премьер-министра Украины Юлию Тимошенко призывают вмешаться в ситуацию, сложившуюся вокруг дополнительной маркировки импортных мобильных телефонов. Об этом говорится в открытом письме Ассоциации предприятий бытовой техники и электроники к главе правительства.
По словам представителей ассоциации, уже больше года история под названием "Дополнительная маркировка мобильных телефонов" беспокоит общественность Украины. Эта ситуация является настолько непрозрачной и запутанной,
что увидеть за ней очередную бюрократическую ловушку с первого взгляда невозможно", - говорится в письме, текстом которого располагает Л╤ГАБ╕знес╤нформ.
20 июня 2007 года Национальная комиссия по вопросам регулирования связи (НКРС) приняла два нормативно-правовых акта: решение "Об утверждении Положения о предоставлении разрешений на ввоз из-за границы в Украину радиоэлектронных средств и излучающих
устройств" N802 и решение "Об утверждении Порядка реализации в Украине радиоэлектронных средств и излучающих устройств" N803.
"Юридические экспертизы свидетельствуют, что эти решения имеют большое количество нарушений и законодательных несоответствий. Прежде всего, они дублируют уже существующие нормативно-правовые акты и регуляторные процедуры, которые регламентируют ввоз и торговлю мобильными телефонами в Украине", - отмечают в ассоциации.
"Озвучив лозунг "Все
- на борьбу с контрабандой", Укрчастотнадзор и НКРС объявили "Крестовый поход" на легальных импортеров и реализаторов. При этом еще и превысив сферу своей компетенции", - говорится в письме.
Кроме того, отмечают в ассоциации, от бывшего руководства Комиссии "постоянно звучат угрозы о начале репрессий с 7 июня текущего года". "Речь идет о конфискации из магазинов немаркированных мобильных телефонов. Очень напоминает показательные расстрелы, когда тех, кто живет по закону и защищает свои
права, уничтожают, чтобы поднять свои рейтинги", - отмечают представители рынка.
Напомним, с 7 июня Национальная комиссия по вопросам регулирования связи вводит обязательное маркирование мобильных телефонов с целью легализации их ввоза. "7 июня все телефонные аппараты, которые продают в розничной торговле должны быть промаркированы соответствующей учетной маркой", - сказал начальник ДП "Украинский государственный центр радиочастот" Павел Слободянюк.
Укрчастотнадзор
уже начал выдачу учетных марок для маркировки радиоэлектронных средств, в том числе мобильных телефонов. Вместе с тем, по мнению игроков рынка, дополнительная марка - это дублирование уже существующей процедуры гарантии качества.
Правительство Украины утвердило стратегию развития морских портов до 2015 года
Кабинет Министров Украины на заседании 4 июня утвердил стратегию развития морских портов Украины до 2015 г., сообщила премьер-министр Юлия Тимошенко на пресс-конференции.
Она также отметила, что рассчитывает на принятие в парламенте соответствующего законопроекта в течение двух недель.
Разработанная Министерством транспорта и связи стратегия развития морских портов предусматривает реорганизацию морских торговых портов из государственных предприятий
в государственные и морские администрации.
Функциями государственных администраций портов являются непосредственное управление специализированным имущественным комплексом, обеспечение безопасности судоходства и охрана судов и портового оборудования. Администрации будут финансироваться за счет портовых сборов (кроме маякового и административного).
Кроме того, государственная администрация порта должна управлять инфраструктурой порта, которая не входит в специальный
имущественный комплекс.
Морская администрация порта, в свою очередь, обязана осуществлять надзор за судами, состоянием морских путей, проводить регистрацию судов, проводить выдачу документации, расследование аварий в порту, получать административный портовый сбор и издавать обязательные к исполнению постановления по порту.
Стратегия также предусматривает реорганизацию Государственного департамента морского и речного транспорта ("Укрморречфлот") в Государственную
администрацию морского и речного транспорта.
Минэкономики Украины и департамент торговли США подписали меморандум о взаимопонимании
Минэкономики Украины и департамент торговли США подписали меморандум о взаимопонимании, целью которого является содействие развитию сотрудничества на принципах свободной и честной торговли. Об этом сообщает пресс-служба Минэкономики.
Как отмечено в сообщении, участие американских компаний в реализации инфраструктурных и других проектах, связанных с подготовкой к проведению в Украине Евро-2012, открывает уникальные возможности для инвесторов.
Кроме
того, в рамках украинско-американских переговоров будет подписано общее заявление министра экономики Украины Богдана Данилишина и министра торговли США Карлоса Гутиерреса, что знаменует собой углубление двустороннего сотрудничества в сферах, которые представляют взаимный интерес.
Кроме того, министерствами будет согласован формат деятельности Украинско-Американского совета по торговле и инвестициям в рамках которой, стороны будут обсуждать и решать самые актуальные вопросы двустороннего
сотрудничества. Проведение первого совместного заседания Совета запланировано на конец сентября в 2008 года в Вашингтоне.
Также отмечается, что визит министра торговли США в Украину открывает новую страницу в торгово-экономическом сотрудничестве с двумя странами, в частности Украина настроена на глубокую кооперацию с американскими партнерами в важнейших секторах экономики.
Напомним, в 2007 году объем двусторонней торговли товарами и услугами составил 3,32 миллиарда
долларов. И уже по итогам первого квартала 2008 года показатели общего товарооборота превысили прошлогодние на 56,7%
М╕нтранс: Щодо ╕нформац╕╖ про в╕дстан╕ м╕ж населеними пунктами Укра╖ни
ДЕРЖАВНА СЛУЖБА АВТОМОБ╤ЛЬНИХ ДОР╤Г УКРА╥НИ
21.01.2008 р. N 3/7.1-6-23/04
Державна митна служба Укра╖ни
Державна служба автомоб╕льних дор╕г розглянула листа Державно╖ митно╖ служби в╕д 07.12.2007 N 11/4-15/12445 щодо ╕нформац╕╖ про в╕дстан╕ м╕ж населеними
пунктами Укра╖ни i в межах компетенц╕╖ пов╕домля╓.
До сфери Укравтодору належать дороги загального користування державного та м╕сцевого значення.
Перел╕к та протяжн╕сть дор╕г загального користування державного значення визначено постановою Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни в╕д 24.06.06 N 865 та доповненням
до не╖ в╕д 20.04.07 N 632 "Про затвердження перел╕ку автомоб╕льних дор╕г загального користування державного значення".
Перел╕к та протяжн╕сть дор╕г загального користування м╕сцевого значення затверджу╓ться розпорядженням облдержадм╕н╕страц╕╖ та погоджу╓ться Укравтодором.
Укравтодором погоджуються маршрути про╖зду транспортних засоб╕в, як╕ проходять по автомоб╕льних дорогах загального користування, i визначаються протяжност╕
т╕льки по цих дорогах.
Що стосу╓ться протяжност╕ частин маршруту, що проходять вулицями населених пункт╕в, то вона визнача╓ться власниками цих автомоб╕льних дор╕г або уповноваженими ними орган╕зац╕ями, як╕ в╕дпов╕дають за ╖х експлуатац╕йне утримання при погодженн╕ з ними маршруту руху.
Щодо посилення контролю правильност╕ визначення митно╖ вартост╕ товар╕в ел╕тних бренд╕в
З метою зд╕йснення належного
контролю правильност╕ визначення митно╖ вартост╕ товар╕в та недопущення заниження бази оподаткування при ╕мпорт╕ товар╕в, нада╓мо ╕нформац╕ю щодо товар╕в ел╕тних бренд╕в, що ввозяться на митну територ╕ю Укра╖ни.
Начальникам митних орган╕в забезпечити контроль правильност╕ визначення митно╖ вартост╕ товар╕в зг╕дно з додатком.
В терм╕н до 10.06.08 надати до Управл╕ння митно╖ вартост╕ пропозиц╕╖ та доповнення до перел╕ку товар╕в
ел╕тних бренд╕в за формою зг╕дно з додатком. Особливу увагу звернути на товари сантехн╕чного призначення, теле-в╕део апаратуру.
Додаток: на 6 арк.
Перший заступник Голови Служби
А.╢.Гутник
Додаток
Товари ел╕тних бренд╕в, як╕ реал╕зуються на внутр╕шньому ринку Укра╖ни
Код товару
Опис
Товари ел╕тних бренд╕в, що реал╕зуються на внутр╕шньому ринку
cветри * (кр╕м тонких), пуловери, джемпери, жилети та под╕бн╕ вироби, включаючи тонк╕ светри, трикотажн╕ з синтетичних або штучних волокон для для чолов╕к╕в або хлопц╕в
Dior, Dolge&Gabbana, Prada, Giorgio Armani, Kenzo, Gian Franco Ferre, Escada, Velentino, John Richmond, Ralph Lauren, Blugirl, Gucci, Jean Paul Gaultier, Louis Vuitton, Yvessaint Laurent, Hugo Boss, Marni, Loewe, Oscar de
la Renta, Alberta Ferretti, Baldinini, Blumarine, Michael Kors, Celine, Chanel, Versace, Givenchy, Alexander McQueen, Chloe, Basso&Brooke, Valentin Yudashkin, Rodarte, Undercover, Marchesa, Emanuel Ungaro, Drier Van Noten, Carolina Herrera, Moschino, Bottega Veneta, Balmain, Salvatore Ferragamo, Andrew Gn, Aquascutum, Aigner, Lanvin, Calvin Klein, Marios Schwab, Helmut Lang, Roberto Cavalli, Jil Sander, Poul Smith, Bvlgari, Missoni, Laurel, Byblos, Donna Karan New York DKNY, Lacoste,
Gizia, Nina Ricci, Marella, Paul & Shark, Luisa Cereno, Oui, Didier Parakian, Hermes, Chapurin, Societa, Anna Molinari, Noel Stewart Millinary, Roksanda Llincic, Agent Provacateur, Repetto, Thierry Mugler, Vivienne Westwood, Giambattista Valli, Lagerfeld, Christian Lacroix, Missoni, Gerard Darel, Elle, Goldix, C
ДМСУ: Щодо внесення зм╕н до Класиф╕катора держав св╕ту
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРА╥НИ ДЕПАРТАМЕНТ МИТНО╥ СТАТИСТИКИ
04.06.2008 р. № 35/1-1203-ЕП
Начальникам рег╕ональних митниць, митниць
Щодо внесення зм╕н до Класиф╕катора держав св╕ту
Департамент митно╖ статистики пов╕домля╓, що Класиф╕кац╕я
держав св╕ту (КДС) – нац╕ональна статистична класиф╕кац╕я розроблена в╕дпов╕дно до державного стандарту ДСТУ ISO 3166-1-2000 "Коди назв кра╖н св╕ту" та затверджена наказом Держмокстату Укра╖ни в╕д 08.07.2002 № 260, з в╕дпов╕дними зм╕нами: № 1 – в╕д 13.09.2005
№ 264 та № 2 – в╕д 28.12.2007 № 476, ╕ не мала класиф╕кац╕йно╖ позиц╕╖ "╢С".
В╕дпов╕дно до листа Державного ком╕тету статистики Укра╖ни в╕д 27.05.2008 № 08/3-5/67 з метою впорядкування нац╕онально╖ статистично╖ Класиф╕кац╕╖ держав св╕ту протягом м╕сяця буде внесено зм╕ни у вигляд╕ окремо╖ позиц╕╖ "╢вропейський союз"
(код – 097). Зокрема, ╕нформац╕я щодо класиф╕кац╕йно╖ позиц╕╖ "╢вропейський союз" (код – 097) буде наведена у додатку В.
У зв’язку з цим, до внесення в╕дпов╕дних зм╕н Державним ком╕тетом статистики Укра╖ни до Класиф╕кац╕╖ держав св╕ту, при оформленн╕ митних декларац╕й зазначати код "╢вропейський союз":
097
╢вропейський союз (╢С)
European Union (EU)
Про зазначене по╕нформувати декларант╕в в зон╕ д╕яльност╕ рег╕ональних митниць, митниць.
АНАЛ╤З РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ до проекту наказу Держмитслужби “Про затвердження Порядку д╕яльност╕ митних брокер╕в та ╖х представник╕в” (ОНОВЛЕНИЙ)
АНАЛ╤З РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ до проекту наказу Держмитслужби “Про затвердження Порядку д╕яльност╕ митних брокер╕в та ╖х представник╕в” (ОНОВЛЕНИЙ)
1. Визначення та анал╕з проблеми, яку передбача╓ться розв’язати шляхом державного регулювання господарських в╕дносин Причини виникнення проблеми: Проект наказу Держмитслужби “Про затвердження Порядку д╕яльност╕ митних брокер╕в та ╖х представник╕в” (дал╕ – проект наказу) розроблений з метою приведення д╕яльност╕ митних брокер╕в до
вимог М╕жнародно╖ конвенц╕╖ про спрощення ╕ гармон╕зац╕ю митних процедур в╕д 18.05.73 (дал╕ – К╕отська конвенц╕я) та дотримання Держмитслужбою статей 15, 16 та 19 Закону Укра╖ни в╕д 29.06.2004 № 1906-IV “Про м╕жнародн╕ договори Укра╖ни”. До К╕отсько╖ конвенц╕╖ Укра╖на при╓дналась в╕дпов╕дно до Закону Укра╖ни в╕д 05.10.06 № 227-V. Необх╕дн╕сть розробки Держмитслужбою проекту наказу обумовлена наступними чинниками. ╤. У зв’язку з тим, що з 16.05.08 Укра╖на набула членства у Св╕тов╕й орган╕зац╕╖ торг╕вл╕ стаття 47 Митного кодексу Укра╖ни в╕д 12.12.91 № 1970-XII втратила чинн╕сть ╕ Держмитслужба не може видавати, переоформлювати
та перере╓стровувати св╕доцтва про визнання п╕дпри╓мства декларантом та зд╕йснювати повноц╕нний контроль за д╕яльн╕стю таких п╕дпри╓мств. Видан╕ Держмитслужбою св╕доцтва про визнання п╕дпри╓мства декларантом будуть д╕йсн╕ до 01.01.09. В╕дпов╕дно до статей 177 та 178 Митного кодексу Укра╖ни в╕д 11.07.2002 № 92-IV, митний брокер зд╕йсню╓ брокерську д╕яльн╕сть в╕дпов╕дно
до норм цього Кодексу та л╕ценз╕йних умов, що затверджуються спец╕ально уповноваженим органом з питань л╕цензування та органом л╕цензування. Л╕цензування д╕яльност╕ митного брокера зд╕йсню╓ться в╕дпов╕дно до Закону Укра╖ни “Про л╕цензування певних вид╕в господарсько╖ д╕яльност╕”. Разом з цим, статтею 11 Митного кодексу Укра╖ни визначено, що безпосередн╓ зд╕йснення митно╖ справи поклада╓ться на митн╕ органи Укра╖ни. Статтею 12 Митного кодексу Укра╖ни встановлено, що митна служба Укра╖ни – це ╓дина загальнодержавна
система, яка склада╓ться з митних орган╕в та спец╕ал╕зованих митних установ ╕ орган╕зац╕й. Митними органами ╓ спец╕ально уповноважений центральний орган виконавчо╖ влади в галуз╕ митно╖ справи, рег╕ональн╕ митниц╕, митниц╕. Митн╕ органи, реал╕зуючи митну пол╕тику Укра╖ни, повинн╕: забезпечити виконання зобов’язань, передбачених м╕жнародними договорами Укра╖ни з питань митно╖ справи, укладених в установленому законом порядку; створювати сприятлив╕ умови для прискорення товарооб╕гу та пасажиропотоку через
митний кордон Укра╖ни. В╕дпов╕дно до статт╕ 7 Митного кодексу Укра╖ни, якщо м╕жнародним договором Укра╖ни, укладеним в установленому законом порядку, встановлено ╕нш╕ правила, н╕ж т╕, що передбачен╕ цим Кодексом, то застосовуються правила м╕жнародного договору. К╕отська конвенц╕я розроблена п╕д ег╕дою Ради митного сп╕вроб╕тництва. В╕дпов╕дно до статт╕ 2 К╕отсько╖ конвенц╕╖, кожна з Догов╕рних Стор╕н прийма╓ на себе зобов’язання сприяти спрощенню ╕ гармон╕зац╕╖ митних процедур та з ц╕╓ю метою дотримуватися,
в╕дпов╕дно до положень ц╕╓╖ Конвенц╕╖, Стандартних правил, Стандартних правил з перех╕дним терм╕ном та Рекомендованих правил, що м╕стяться у додатках до ц╕╓╖ Конвенц╕╖. Однак н╕що не перешкоджа╓ Догов╕рн╕й Сторон╕ надавати умови б╕льш сприятлив╕, н╕ж т╕, що ними передбачен╕, ╕ кожн╕й з Догов╕рних Стор╕н рекоменду╓ться по можливост╕ ширше надавати так╕ б╕льш сприятлив╕ умови. “Стандартне правило” – положення, застосування якого визна╓ться необх╕дним для досягнення гармон╕зац╕╖ ╕ спрощення митних правил ╕ процедур
(стаття 1 К╕отсько╖ конвенц╕╖). Зг╕дно з╕ статтею 13 К╕отсько╖ конвенц╕╖, кожна Догов╕рна Сторона повинна запровадити прийнят╕ нею Стандартн╕ правила Загального додатку, Спец╕альних додатк╕в та ╖хн╕х розд╕л╕в не п╕зн╕ше, н╕ж через 36 м╕сяц╕в п╕сля набрання чинност╕ такими додатками або розд╕лами для тако╖ Догов╕рно╖ Сторони. Д╕яльн╕сть митних брокер╕в, як посередник╕в м╕ж суб’╓ктами зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕ та митними органами, найб╕льш ч╕тко описано в розд╕л╕ 8 “В╕дносини м╕ж митною службою та
трет╕ми сторонами” Загального додатку К╕отсько╖ конвенц╕╖. Так, в╕дпов╕дн╕ особи вза╓мод╕ють з митною службою, за власним вибором, особисто або через уповноважену третю сторону, що д╕╓ в╕д ╖хнього ╕мен╕ (Стандартне правило пункту 8.1). Уповноважена третя особа ма╓ т╕ ж сам╕ права, що й особа, яка уповноважу╓ ╖╖ представляти сво╖ ╕нтереси у в╕дносинах з митною службою (Стандартне правило пункту 8.4). Митна служба визнача╓ умови, за яких третя сторона не допуска╓ться до участ╕ у митних операц╕ях (Стандартне
правило пункту 8.6). Митна служба пов╕домля╓ у письмовому вигляд╕ третю сторону про сво╓ р╕шення стосовно в╕дмови ╖й в участ╕ у митних операц╕ях (Стандартне правило пункту 8.7). Терм╕ни “митна служба”, “митне законодавство” та “р╕шення” в╕дпов╕дно до розд╕лу 2 Загального додатка К╕отсько╖ конвенц╕╖ це: “митна служба” – державна служба, на яку покладене застосування митного законодавства та стягнення мит та податк╕в, а також застосування ╕нших закон╕в та правил, що стосуються ввозу, вивозу, перем╕щення
або збер╕гання товар╕в; “митне законодавство” – сукупн╕сть закон╕в та п╕дзаконних акт╕в, що стосуються ввозу, вивозу, перем╕щення або збер╕гання товар╕в, застосування i забезпечення виконання яких покладено безпосередньо на митну службу, а також будь-яких нормативних розпоряджень, виданих митною службою в межах ╖╖ компетенц╕╖; “р╕шення” – окремий акт, яким митна служба прийма╓ р╕шення з питання, передбаченого митним законодавством. Преамбулою Закону Укра╖ни в╕д 01.06.00 № 1775-III “Про л╕цензування певних вид╕в господарсько╖ д╕яльност╕”, визначено, що цей Закон визнача╓ види господарсько╖ д╕яльност╕, що п╕длягають л╕цензуванню, порядок ╖х л╕цензування, встановлю╓ державний контроль у сфер╕ л╕цензування, в╕дпов╕дальн╕сть суб’╓кт╕в господарювання та орган╕в л╕цензування за порушення законодавства у сфер╕ л╕цензування. Пор╕внюючи положення К╕отсько╖ конвенц╕╖ та Закону Укра╖ни “Про л╕цензування певних вид╕в
господарсько╖ д╕яльност╕”, можливо ч╕тко зробити неупереджений та однозначний висновок, що Закон Укра╖ни “Про л╕цензування певних вид╕в господарсько╖ д╕яльност╕” не в╕дноситься до митного законодавства, у зв’язку з тим, що: його положення не стосуються ввозу, вивозу, перем╕щення або збер╕гання товар╕в; застосування ╕ забезпечення виконання його норм не покладено безпосередньо на митну службу (в╕дпов╕дно до статт╕ 20 Закону Укра╖ни “Про л╕цензування певних вид╕в господарсько╖ д╕яльност╕”, державний нагляд
за додержанням органами л╕цензування вимог законодавства у сфер╕ л╕цензування зд╕йсню╓ спец╕ально уповноважений орган з питань л╕цензування шляхом проведення планових та позапланових перев╕рок). Нижче наводимо ╕снуюч╕ законодавч╕ нев╕дпов╕дност╕ м╕ж положеннями К╕отсько╖ конвенц╕╖ (Стандартн╕ правила пункт╕в 8.6 та 8.7) та Закону Укра╖ни “Про л╕цензування певних вид╕в господарсько╖ д╕яльност╕”, як╕ призводять до законодавчо╖ неузгодженост╕ м╕ж вказаними нормативно-правовими актами. 1. В╕дпов╕дно до положень
Стандартного правила пункту 8.6 Загального додатку К╕отсько╖ конвенц╕╖ митна служба самост╕йно визнача╓ умови, за яких третя сторона (митн╕ брокери) не може зд╕йснювати декларування товар╕в митним органам. Зг╕дно з╕ статтею 5 Закону Укра╖ни “Про л╕цензування певних вид╕в господарсько╖ д╕яльност╕”, спец╕ально уповноважений орган з питань л╕цензування затверджу╓ сп╕льно з органами л╕цензування л╕ценз╕йн╕ умови провадження певного виду господарсько╖ д╕яльност╕ та порядок контролю за ╖х додержанням, кр╕м випадк╕в,
передбачених цим Законом. Аналог╕чна норма м╕ститься в статт╕ 177 Митного кодексу Укра╖ни. л╕ценз╕йн╕ умови – установлений з урахуванням вимог закон╕в вичерпний перел╕к орган╕зац╕йних, квал╕ф╕кац╕йних та ╕нших спец╕альних вимог, обов’язкових для виконання при провадженн╕ вид╕в господарсько╖ д╕яльност╕, що п╕длягають л╕цензуванню (стаття 1 Закону Укра╖ни “Про л╕цензування певних вид╕в господарсько╖ д╕яльност╕”). Тобто, визначення в╕дпов╕дних умов, за настанням яких митн╕ брокери не можуть зд╕йснювати декларування
товар╕в митним органам зд╕йснюватиметься сп╕льно Держкомп╕дпри╓мництвом та Держмитслужбою (затвердження л╕ценз╕йних умов), а не митною службою, що протир╕чить Стандартному правилу пункту 8.6 К╕отсько╖ конвенц╕╖. 2. В╕дпов╕дно до положень Стандартного правила пункту 8.7 К╕отсько╖ конвенц╕╖, митна служба самост╕йно прийма╓ р╕шення щодо неможливост╕ участ╕ третьо╖ сторони (митн╕ брокери) у митних операц╕ях, в т.ч. анулювання в╕дпов╕дного дозв╕льного документа. Зг╕дно з╕ статтею 21 Закону Укра╖ни “Про л╕цензування
певних вид╕в господарсько╖ д╕яльност╕”, орган л╕цензування прийма╓ р╕шення про анулювання л╕ценз╕╖ протягом десяти робочих дн╕в з дати встановлення п╕дстав для анулювання л╕ценз╕╖, яке вруча╓ться (надсила╓ться) л╕ценз╕ату ╕з зазначенням п╕дстав анулювання не п╕зн╕ше трьох робочих дн╕в з дати його прийняття. Р╕шення про анулювання л╕ценз╕╖ набира╓ чинност╕ через десять дн╕в з дня його прийняття. Якщо л╕ценз╕ат протягом цього часу пода╓ скаргу до експертно-апеляцiйно╖ ради, д╕я даного р╕шення органу л╕цензування
зупиня╓ться до прийняття в╕дпов╕дного р╕шення спец╕ально уповноваженого органу з питань л╕цензування. В╕дпов╕дно до статт╕ 7 Закону Укра╖ни “Про л╕цензування певних вид╕в господарсько╖ д╕яльност╕”, експертно-апеляцiйна рада ╓ колег╕альним органом, створеним при спец╕ально уповноваженому орган╕ з питань л╕цензування. Р╕шення експертно-апеляцiйно╖ ради мають характер експертних висновк╕в i ╓ обов’язковими для розгляду спец╕ально уповноваженим органом з питань л╕цензування. Р╕шення експертно-апеляцiйно╖ ради
з питань звернень (апеляц╕й) ╓ п╕дставою для видання спец╕ально уповноваженим органом з питань л╕цензування розпорядження про усунення порушень законодавства у сфер╕ л╕цензування, допущених органом л╕цензування.
Розпорядження спец╕ально уповноваженого органу з питань л╕цензування, прийнят╕ у межах його компетенц╕╖, ╓ обов’язковими до виконання органами виконавчо╖ влади та органами м╕сцевого самоврядування, юридичними особами вс╕х форм власност╕, а також ф╕зичними особами – суб’╓ктами п╕дпри╓мницько╖ д╕яльност╕
(стаття 5 Закону Укра╖ни “Про л╕цензування певних вид╕в господарсько╖ д╕яльност╕”). То
03.06.2008 в╕дбулася зустр╕ч Президента ╕з головою Державно╖ митно╖ служби
Президент Укра╖ни В╕ктор Ющенко пров╕в зустр╕ч ╕з головою Державно╖ митно╖ служби Валер╕╓м Хорошковським.
Голова Держмитслужби допов╕в Президентов╕ про роботу митниц╕, зокрема в контекст╕ вступу Укра╖ни до Св╕тово╖ орган╕зац╕╖ торг╕вл╕. За його словами, митн╕ органи Укра╖ни 16 травня цього року вже перейшли на проведення митного оформлення у повн╕й в╕дпов╕дност╕ до наших зобов'язань перед СОТ.
При цьому В. Хорошковський п╕дкреслив, що Державною митною службою за травень 2008 року фактично забезпечено надходження до Держбюджету в сум╕ 9098,8 млн. гривень, що становить 152,3% показника розпису доход╕в на травень 2008 року. А розм╕р щоденного середнього перерахування митних платеж╕в та ╕нших податк╕в ╕ збор╕в за травень 2008 року становить 454,9 млн. гривень або на 95,5% б╕льше аналог╕чного пер╕оду минулого року.
Президент
Укра╖ни, у свою чергу, позитивно оц╕нив зм╕ни у д╕яльност╕ ДМС за останн╕й час. Водночас в╕н звернув увагу на необх╕дн╕сть посилення Держмитслужбою боротьби з контрабандою ╕ корупц╕╓ю в митних органах.
На його думку, серед причин ослаблення протид╕╖ масштабним злочинам та затягування розсл╕дування справ щодо товарно╖ контрабанди - неналежна вза╓мод╕я м╕ж прац╕вниками митних орган╕в та СБУ. Глава держави запропонував вже в цьому м╕сяц╕ провести нараду за участю ус╕х силових в╕домств та
митниц╕, на як╕й обговорити питання пол╕пшення координац╕╖ роботи цих в╕домств.
В. Ющенко також особливо╖ уваги надав проблем╕ зловживання прац╕вниками митних орган╕в сво╖м службовим становищем. «Кер╕вництво митних орган╕в ма╓ нев╕дкладно вживати адекватних заход╕в реагування», - наголосив Глава держави. Президент вкотре заявив, що п╕дтриму╓ практику зв╕льнення з державно╖ служби митник╕в, як╕ покривають контрабанду чи неналежним чином виконують сво╖ обов'язки.
Також
на зустр╕ч╕ наголошувалося на необх╕дност╕ продовжувати роботу з координац╕╖ д╕й та обм╕ну ╕нформац╕╓ю з митними органами ╕нших держав. «Цю позитивну тенденц╕ю сл╕д закр╕пити ╕ розвивати», - сказав Президент.
В╕ктор Ющенко також п╕дкреслив, що оч╕ку╓ в╕д митних орган╕в виконання в повному обсяз╕ Програми боротьби з контрабандою та порушенням митних правил на 2008-2009 роки, п╕дготовлено╖ за безпосередньо╖
участ╕ Держмитслужби.
Також на зустр╕ч╕ порушувалося питання щодо необх╕дност╕ покращення техн╕чно╖ оснащеност╕ митниць та розбудови ╖хньо╖ ╕нфраструктури. Як зазначив В. Хорошковський, фактично ╕з 1998 року кошти в розбудову ╕нфраструктури митниць не вкладалися. Глава держави висловився за передбачення необх╕дних для цього кошт╕в у зм╕нах до Держбюджету 2008 року.
Участь у зустр╕ч╕ взяв заступник Глави Секретар╕ату Президента Укра╖ни Андр╕й Гончарук.
Проект наказу: „Про затвердження форми Зв╕ту про ц╕льове використання окремих товар╕в”
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРА╥НИ
Н А К А З “ № м. Ки╖в Про затвердження форми Зв╕ту про ц╕льове використання окремих товар╕в
З метою забезпечення виконання пункту 1 постанови Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни в╕д 14.05.08 № 444 „Питання ввезення на митну територ╕ю Укра╖ни енергозбер╕гаючих матер╕ал╕в, обладнання, устаткування та комплектуючих”
Н А К А З У Ю:
1. Затвердити форму Зв╕ту про
ц╕льове використання енергозбер╕гаючих матер╕ал╕в, обладнання, устаткування та комплектуючих, як╕ ввозяться на митну територ╕ю Укра╖ни та в╕дпов╕дно до пункт╕в „ч” ╕ „щ” статт╕ 19 Закону Укра╖ни „Про ╢диний митний тариф” зв╕льняються в╕д сплати вв╕зного мита (дода╓ться).
2. Департаменту митних платеж╕в (Джигалов С.О.) та Юридичному департаменту (Бабюк В.Л.) забезпечити подання цього наказу на державну ре╓страц╕ю до М╕н╕стерства юстиц╕╖ Укра╖ни.
3. Начальникам
митних орган╕в:
3.1. Забезпечити дотримання вимог цього наказу та контроль за ц╕льовим використанням зазначених товар╕в.
3.2. ╤нформувати про вимоги цього наказу суб’╓кт╕в п╕дпри╓мницько╖ д╕яльност╕ шляхом висв╕тлення його в м╕сцевих засобах масово╖ ╕нформац╕╖ та на наочних стендах у м╕сцях розташування в╕дпов╕дних п╕дрозд╕л╕в митних орган╕в ╕ в пунктах пропуску через державний кордон Укра╖ни.
4. Установити, що наказ набира╓ чинност╕
через 10 дн╕в п╕сля його оф╕ц╕йного опубл╕кування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Служби Гутника А.╢.
Голова Державно╖ митно╖ служби Укра╖ни В.╤.Хорошковський
Отмена обязательной сертификации импорта рыбы может стать большим "негативом"
Законодательная отмена обязательной сертификации импортированной рыбы может спровоцировать ввоз в Украину огромного количества некачественной продукции. Такое мнение высказал Вячеслав Хорев, исполнительный директор ООО "Агама-Трейд".
Как сообщили Л╤ГАБ╕знес╤нформ в пресс-службе компании, по словам В.Хорева, "принятый в первом чтении законопроект, отменяющий обязательную сертификацию
ввозимой в Украину рыбной продукции из стран-членов ВТО, будет иметь двоякое последствие не только для импортеров, а для экономики страны в целом".
По его словам, "с одной стороны, отмена обязательной сертификации значительно сократит расходы поставщиков как временные, так и материальные". "Стоимость сертификата за каждый автофургон с рыбой
оценивается в 600 у.е. Кроме этого само оформление сертификата занимает от 2 до 6 дней. Все это время компании-поставщику приходится оплачивать простой рефрежиратора, а это 150 американских долларов за сутки, либо разгружать продукцию на таможенно-лицензионный склад, что обходится поставщику еще дороже", - отметил руководитель компании.
В.Хорев также считает, что отмена сертификации поспособствует значительному увеличению объема ввозимой рыбы, а также существенно расширит ее ассортимент,
так как не будет необходимости сертифицировать каждый новый, экспериментальный продукт, поставляемый небольшими партиями. По предварительным прогнозам, объем "рыбного" импорта увеличится, как минимум, в 1,5 раза.
Помимо этого, эксперт выразил уверенность в том, что увеличение объемов ввозимой рыбы не имеет ничего общего с ее качеством: "Не исключено, что из-за отмены сертификации на украинский рынок попадет огромное количество продукции сомнительного происхождения". "Сейчас никто не
может дать гарантию того, что украинский потребитель будет защищен от подобных товаров", - подчеркнул руководитель компании "Агама-Трейд".
Напомним, законопроект "О внесении изменений в Закон "О рыбе, других водных живых ресурсах и пищевой продукции из них" был принят в первом чтении на заседании Верховной Рады Украины 20 мая.
Как уже сообщалось, Комитет по вопросам аграрной политики и земельных отношений порекомендовал парламенту для защиты внутреннего рынка
от некачественной импортированной продукции отклонить принятый за основу указанный законопроект.
По словам главы Комитета Николая Присяжнюка, законопроект "открывает границы для импортной продукции без соответствующей проверки ее качества". Кроме того, Комитет считает, что сегодня у Министерства здравоохранения нет соответствующих специалистов и лабораторий, где можно было бы проводить надлежащее исследование импортированной продукции.