* Документ дня: Наказ вiд 17.09.2012 № 998 Про затвердження Класиф╕катора додатково╖ ╕нформац╕╖, необх╕дно╖ для ╕дентиф╕кац╕╖ товар╕в, що вноситься до е...
Количество просмотров: 87 (за период c 00:00 по 18:01 14/11/12), всего просмотров: 1298
Вступление в Таможенный союз не стоит в повестке дня внешней политики Украины - МИД
Главным приоритетом для Киева остается евроинтеграция, а поиски формата сотрудничества с Таможенным союзом продолжаются, подтверждают в Министерстве иностранных дел Украины.
“Мы просим не создавать ненужную интригу вокруг высказываний посла Украины в России Владимира Ельченко, который является опытным дипломатом, не привыкшим давать однозначные простые ответы на сложные вопросы”, – сообщил в интервью агентству “Интерфакс-Украина” директор департамента информационной
политики МИД Украины Олег Волошин в среду, комментируя высказывание украинского дипломата по поводу возможного присоединения Украины к Таможенному союзу.
О.Волошин отметил, что украинское законодательство закрепило приоритетность евроинтеграционного направления, что отражает волю большинства украинцев.
“Вопрос о вступлении в Таможенный союз сегодня не стоит в повестке дня украинской внешней политики. Говорить о том, что будет в длительной перспективе, мы, на
данный момент, не считаем целесообразным”, – подчеркнул представитель МИД.
О.Волошин добавил, что Киев сосредоточен на нахождении такой формулы взаимодействия с Таможенным союзом, которая бы сохранила и укрепила возможности украинских экспортеров на этом огромном по значимости рынке.
“Одновременно, задачей номер один для МИДа является подписание Соглашения об ассоциации с Евросоюзом, в частности создание зоны свободной торговли”, – сообщил О.Волошин.
Ранее
посол В.Ельченко в ходе общения со студентами Московского государственного лингвистического университета сказал, что в случае сохранения кризисных явлений в ЕС, Украина может сказать “скорее да, чем нет” присоединению к Таможенному союзу.
Украинцы смогут оформлять загранпаспорта в любом городе
Украинцы смогут оформить загранпаспорт в любом городе Украины, независимо от места проживания.
Об этом говорится в сообщении государственной миграционной службы.
При этом плата будет браться только за админуслуги и срочность.
Глава миграционной службы Николай Ковальчук заявил: "За 10 дней - дороже, за 30 - дешевле", - сообщил он.
По его словам, с 1 января выдача загранпаспортов отойдет
Государственной миграционной службе.
Ковальчук также отметил, что людям не надо менять действующие паспорта на биометрические до конца их срока действия.
Как известно, ранее паспорт можно было получить только по месту жительства и в нескольких центрах в Киеве.
Напомним, 23 июля Украина и ЕС подписали договор о внесении изменений и дополнений в соглашение между Украиной и ЕС об упрощении оформления виз для граждан Украины.
Украина и Россия отказываются от утилизационного сбора
Украина и Россия достигли договоренности о взаимном неприменении утилизационного сбора при поставках автомобилей. Как пишет КоммерсантЪ, об этом сообщили вчера в Министерстве экономического развития и торговли. В министерстве уточняют, что глава МЭРТа Петр Порошенко и министр экономического развития РФ Андрей Белоусов в понедельник в ходе телефонного разговора договорились начать работу по подготовке соответствующего соглашения, которое планируется принять сроком на полгода. Украина уже
несколько месяцев пытается договориться с РФ об отмене утилизационного сбора. Каким образом удалось убедить российскую сторону, в МЭРТе не уточнили, а господин Порошенко был недоступен для комментариев. "Мы предложили России четыре варианта решения проблемы. Какой из них войдет в соглашение, я пока не знаю",- отметил правительственный уполномоченный по вопросам сотрудничества с РФ, СНГ и ЕврАзЭС Валерий Мунтиян. Однако известно, что последним вариантом, обсуждавшимся сторонами, было межправительственное соглашение
о введении национального режима между странами. Он предполагает, что украинским импортерам автомобилей будут предоставлены такие же условия, что и российским производителям.
Россия ввела утилизационный сбор с импорта автотранспорта с 1 сентября. Формально он призван обеспечить экологическую безопасность, но на практике должен защитить российский автопром от резкого снижения пошлин после вступления России в ВТО. Однако фактически введение сбора закрывает российский рынок для украинской автопродукции. Для новых легковых машин сбор составит 20-45 тыс. руб. (от $609 до $1,37 тыс.) в зависимости от объема двигателя, для грузовиков - 150-400 тыс. руб. ($4,5-12,1 тыс.) в зависимости от тоннажа. Заявленная сумма утилизационного сбора будет закладываться в стоимость автомобиля, что фактически прибавляет 10-12% к средней стоимости украинских автомобилей в России.
Украина
в ответ ввела утилизационный сбор 14 сентября. Сейчас он касается исключительно российской автопродукции. С тех пор Киев неоднократно предлагал России пойти на взаимные уступки в отношении продукции двух стран. Но до сих пор с Россией договориться не удавалось.
Сейчас баланс торговли автомобилями между странами практически равный. По данным Госстата, Украина за восемь месяцев текущего года экспортировала на российский рынок порядка 22,9 тыс. легковых автомобилей на сумму $180 млн. Для
сравнения, импорт автомобилей из РФ за тот же период составил 24,6 тыс. на сумму $215 млн.
Украинские компании, кроме того, успели подготовиться к введению сбора в России и ввезли автомобили с запасом на несколько месяцев (см. "Ъ" от 5 октября). Тем не менее действие сбора "затруднило работу предприятий", отметил председатель правления ЗАЗа Николай Евдокименко. Соглашение между странами выгодно в первую очередь Украине, так как она экспортирует почти 50% своей продукции в РФ, тогда как
импорт российских автомобилей в страну не превышает 2-3%. В то же время, по словам аналитика российского "ВТБ Капитала" Владимира Беспалова, Украина всегда была приоритетным рынком для России. "С Украиной всегда были особые отношения во многих экономических вопросах. В Украине прошли выборы, стало понятно, что власть фактически остается прежней",- говорит он. По его словам, скорее всего стороны продлят это соглашение на более длительный срок, если не будет разногласий.
Перекрытие фиктивного импорта поменяет структуру ВЭД-операций
Принятое правительством при поддержке НБУ постановление призвано побуждать предприятия изменять систему проведения импортных операций. В результате этих изменений будет создан дополнительный барьер для утечки валютных средств из Украины.
Сохранение девальвационных ожиданий на фоне сокращения золотовалютных резервов (на 2,4 млрд долл. в октябре) вынуждает власть все активнее выискивать валютную «заначку» в экономике. Прежде всего, путем перекрытия каналов оттока
валюты из страны и возвращения той, что «задерживается» за рубежом.
Постановление Кабмина №1009 «О внесении изменений в пункт 3 Порядка определения срока и условий завершения импортных операций без ввоза товара на территорию Украины», принятое правительством при поддержке НБУ, призвано побуждать предприятия изменять систему проведения импортных операций. В результате этих изменений будет создан дополнительный барьер для утечки валютных средств из Украины. Такое мнение в комментарии ZN.UA
высказала старший юрист Международной юридической группы AstapovLawyers Юлия Яшенкова.
Суть перекрываемой схемы заключается в выводе средств из страны посредством оплаты импортных поставок, которые на самом деле в Украину не поступали, а якобы шли в третьи страны. Субъекты же хозяйствования из этих третьих стран рассчитывались векселями, задолженность по которым, как правило, была фиктивной. Впрочем, валютная операция считалась в Украине завершенной и снималась банком с контроля.
«У
субъектов внешнеэкономической деятельности возникнет необходимость в выработке новых подходов к структурированию ВЭД-операций», — подчеркнула эксперт. Как объяснила Юлия Яшенкова, по новым правилам взаимозачет встречных однородных требований между резидентом и нерезидентом уже не является основанием считать экспортно-импортную операцию завершенной. Завершенной экспортно-импортная операция теперь считается только в случае зачисления выручки на счет резидента в случае продажи нерезиденту товара за пределами Украины.
Напомним,
что по оценкам правительства с начала года через т.н. псевдоимпортные операции из Украины было выведено около $10 млрд.
Законопроект об утилизационном сборе с импортируемых автомобилей будет направлен в ВР 19 ноября
Кабинет министров Украины направит законопроект об утилизационном сборе с импортируемых в Украину автомобилей в Верховную Раду (ВР) в понедельник, 19 ноября. Об этом на брифинге заявил министр экологии и природных ресурсов Украины Эдуард Ставицкий, передает корреспондент РБК-Украина.
"Сегодня на заседании Кабинета министров рассматривался закон об утилизационном сборе, в части
автотранспорта. Этот вопрос перенесен для дальнейшего обсуждения на понедельник. В понедельник мы выйдем на принятие решения по данному вопросу. Мы направим законопроект в Верховную Раду", - заявил Ставицкий.
По его словам, на текущей неделе будет собран большой круглый стол, где будут обговариваться все позиции относительно утилизационного сбора.
Напомним, ранее Минэкологии подготовило законопроект, согласно которому действие утилизационного сбора, который сейчас
распространяется только на автомобили, импортируемые из России, распространится на импорт этой продукции из всех стран.
С 1 сентября 2012 года в РФ вступил в силу закон о 30% утилизационном сборе на отдельные виды колесных транспортных средств, согласно которому за каждое транспортное средство, ввозимое в РФ или произведенное в РФ, уплачивается утилизационный сбор с целью обеспечения экологической безопасности. В свою очередь, Кабмин своим постановлением №843 от 3 сентября ввел утилизационный
сбор на российские автомобили и автобусы.
Вчера, 13 ноября, сообщалось, что министр экономического развития и торговли Украины Петр Порошенко во время телефонного разговора с министром экономического развития Российской Федерации Андреем Белоусовым договорился об оперативной подготовке временного соглашения о взаимном неприменении утилизационного сбора при поставках транспортных средств сроком на полгода.
Щодо особливостей зд╕йснення попереднього документального контролю п╕д час перебо╖в в доступ╕ до ╢А╤С Держмитслужби
У зв'язку ╕з проведенням роб╕т ╕з переключення ролей серверних комплекс╕в центрально╖ бази даних ╢дино╖ автоматизовано╖ ╕нформац╕йно╖ системи Держмитслужби з основного на резервний та можливими перебоями 18.11.2012 в доступ╕ до окремих ╕нформац╕йних ресурс╕в, з метою запоб╕гання утворення черг в пунктах пропуску через державний кордон Укра╖ни:
1) начальникам митниць, в зон╕ д╕яльност╕ яких зд╕йсню╓ться митне оформлення товар╕в, до 09.11.2012 забезпечити ╕нформування
суб'╓кт╕в зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕ про необх╕дн╕сть наявност╕ 18.11.2012 в пунктах пропуску через державний кордон Укра╖ни у перев╕зника або експедитора чи уповноважено╖ особи, яка нада╓ посадов╕й особ╕ митного органу документи для зд╕йснення попереднього документального контролю, коп╕й документ╕в, як╕ видаються державними органами Укра╖ни, засв╕дчених суб'╓ктом зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕, якому видано такий документ;
2) начальникам митниць, в зон╕ д╕яльност╕
яких знаходяться пункти пропуску через державний кордон Укра╖ни, в яких проводиться попередн╕й документальний контроль:
- 18.11.2012 у раз╕ простою в робот╕ ╢А╤С Держмитслужби б╕льше 4 годин забезпечити проведення попереднього документального контролю товар╕в на п╕дстав╕ коп╕й документ╕в, як╕ видаються державними органами Укра╖ни, засв╕дчених суб'╓ктом зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕, якому видано такий документ;
- забезпечити
введення протягом 19.11.2012 - 20.11.2012 до програмно-╕нформац╕йного комплексу ╢А╤С Держмитслужби Укра╖ни ╕нформац╕╖ про обсяги товар╕в, пропущених на митну територ╕ю Укра╖ни за результатами проведеного 18.11.2012 попереднього документального контролю товар╕в.
Зверта╓мо увагу, що ╕нформац╕я про встановлен╕ заборони щодо ввезення на митну територ╕ю Укра╖ни товар╕в, як╕ п╕длягають ветеринарно-сан╕тарному та ф╕тосан╕тарному контролю, або скасован╕ заборони над╕слано листами
Держмитслужби:
18 ноября ожидаются перебои в доступе таможен к отдельным информационным ресурсам
ГТС разъяснила начальникам таможен порядок осуществления предварительного документального контроля во время перебоев в доступе к ЕАИС Гостаможслужбы.
В письме от 07.11.2012 г. № 11.1/3-16.3/12556-ЕП ГТС предупредила о возможных перебоях в доступе к отдельным информационным ресурсам, в связи с проведением работ по переключению
ролей серверных комплексов центральной базы данных Единой автоматизированной информационной системы Гостаможслужбы с основного на резервный 18.11.2012 г.
В связи с этим, ГТС обязала начальников таможен, в зоне деятельности которых осуществляется таможенное оформление товаров, обеспечить информирование субъектов внешнеэкономической деятельности о необходимости наличия 18.11.2012 г. копий документов, выдаваемых госорганами Украины, заверенных субъектом ВЭД, которому выдано такой документ.
В письме указано, что в случае простоя в работе ЕАИС более 4 часов начальники таможен, в зоне деятельности которых находятся пункты пропуска через государственную границу, в которых проводится предварительный документальный контроль, должны обеспечить проведение предварительного документального контроля товаров на основании копий документов, выдаваемых госорганами, заверенных субъектом
ВЭД, которому выдано такой документ.
***На форуме MDoffice интересный вопрос ... У кого что требует банк (ЕГТД) ?
07-11-2012 18:17, Sentinel Регион: скрыт У кого что требует банк (ЕГТД) ?
Столкнулись с ситуацией когда валютный отдел банка (Евробанк) при снятии с контроля операции по ИМ-40 ЕГТД не хочет использовать информацию из реестра согласно п. 3.3 Постанови правл╕ння НБУ № 136 в╕д 24.03.99 и просит дополнительно распечатку оформленной ЕГТД, заверенную ОНП инспектора, причем клянутся что все банки так требуют. У кого как по этому вопросу ?
Проект наказу М╕нф╕ну: "Про надання п╕дпри╓мству статусу уповноваженого економ╕чного оператора"
ПРОЕКТ
Про надання п╕дпри╓мству статусу уповноваженого економ╕чного оператора
В╕дпов╕дно до глави друго╖ Митного кодексу Укра╖ни та п╕дпункту 64 пункту 4 Положення про М╕н╕стерство ф╕нанс╕в Укра╖ни, затвердженого Указом Президента Укра╖ни в╕д 08 кв╕тня 2011 року № 446,
2. Департаменту податково╖, митно╖ пол╕тики та методолог╕╖ бухгалтерського обл╕ку М╕н╕стерства ф╕нанс╕в Укра╖ни (Чмерук М.О.) та
Департаменту орган╕зац╕╖ митного контролю та оформлення Державно╖ митно╖ служби Укра╖ни (Сьомка С.М.) в установленому порядку забезпечити:
подання цього наказу на державну ре╓страц╕ю до М╕н╕стерства юстиц╕╖ Укра╖ни;
оприлюднення цього наказу.
3. Державн╕й
митн╕й служб╕ Укра╖ни (Кал╓тн╕к ╤.Г.) у 90-денний строк з дати п╕дписання цього наказу розробити програмно-╕нформац╕йний комплекс ╓дино╖ автоматизовано╖ ╕нформац╕йно╖ системи митних орган╕в Укра╖ни для ведення ╢диного ре╓стру уповноважених економ╕чних оператор╕в та доопрацювати в╕дпов╕дн╕ програмно-╕нформац╕йн╕ комплекси для забезпечення реал╕зац╕╖ вимог законодавства Укра╖ни з питань державно╖ митно╖ справи щодо застосування спецiальних спрощень, що надаються уповноваженому економ╕чному оператору.
4. Цей наказ набира╓ чинност╕ через 10 дн╕в з дня його оф╕ц╕йного опубл╕кування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника М╕н╕стра Мярковського А.╤. та першого заступника Голови Державно╖ митно╖ служби Укра╖ни Дороховського О.М.
1.1. Цим Порядком
на виконання вимог частини десято╖ статт╕ 13 Митного кодексу Укра╖ни визначено процедуру видач╕ п╕дпри╓мствам сертиф╕кат╕в уповноваженого економ╕чного оператора.
Р╕шення про
надання п╕дпри╓мству статусу уповноваженого економ╕чного оператора оформлю╓ться у вигляд╕ наказу митниц╕, що вида╓ться на п╕дстав╕ передбаченого частиною сьомою статт╕ 13 Митного кодексу Укра╖ни р╕шення Держмитслужби Укра╖ни про п╕дтвердження можливост╕ надання заявнику статусу уповноваженого економ╕чного оператора, яке прийма╓ться у в╕дпов╕дност╕ з вимогами розд╕лу третього Порядку оц╕нки в╕домостей, заявлених п╕дпри╓мством для отримання статусу уповноваженого економ╕чного оператора, встановленим на виконання
вимог частини тринадцято╖ статт╕ 13 Митного кодексу Укра╖ни (дал╕ – Порядок оц╕нки в╕домостей).
1.3. У цьому Порядку терм╕ни вживаються у значенн╕, наведеному в Митному кодекс╕ Укра╖ни.
╤╤. Подання документ╕в для отримання сертиф╕ката уповноваженого
економ╕чного оператора
2.1. З метою отримання сертиф╕ката п╕дпри╓мство (дал╕ – п╕дпри╓мство, заявник) у в╕дпов╕дност╕ з вимогами частин першо╖, друго╖ та третьо╖ статт╕ 13 Митного кодексу Укра╖ни пода╓ до митниц╕ за м╕сцем сво╓╖ державно╖ ре╓страц╕╖ за встановленими формами:
Якщо п╕дпри╓мство на момент подання заяви не перебувало протягом трьох рок╕в на обл╕ку в митних органах, у заяв╕ в╕дпов╕дно до вимог частини друго╖
статт╕ 14 Митного кодексу Укра╖ни нада╓ться згода на проведення митними органами протягом шести м╕сяц╕в з дня отримання сертиф╕ката позапланових перев╕рок обл╕ку товар╕в ╕ транспортних засоб╕в комерц╕йного призначення, що перем╕щуються через митний кордон Укра╖ни та/або перебувають п╕д митним контролем, безпосередн╕м отримувачем, в╕дправником або перев╕зником яких ╓ п╕дпри╓мство.
2.2.
Кр╕м в╕домостей, визначених у формах заяви ╕ анкети, заявник в╕дпов╕дно до частини п’ято╖ статт╕ 13 Митного кодексу Укра╖ни може надати митниц╕ додатков╕ в╕домост╕, зумовлен╕ специф╕кою зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕, яку в╕н провадить, а також документи, що п╕дтверджують ╕нформац╕ю, викладену у заяв╕ ╕ анкет╕.
╤╤╤. Заходи, що зд╕йснюються митницею для забезпечення
видач╕ сертиф╕ката уповноваженого економ╕чного оператора
3.1. Перев╕рка ╕ оц╕нка в╕домостей та документ╕в, заявлених ╕ поданих п╕дпри╓мством, зд╕йснюються зг╕дно з Порядком оц╕нки в╕домостей.
3.2. Для зд╕йснення заход╕в, зазначених у п╕дпункт╕
3.1 цього Порядку, а також забезпечення оформлення ╕ видач╕ сертиф╕кат╕в в митниц╕ створю╓ться ком╕с╕я, яка очолю╓ться кер╕вником митниц╕ ╕ д╕╓ на пост╕йн╕й основ╕ (дал╕ – ком╕с╕я).
3.3. Персональний склад ком╕с╕╖, розпод╕л компетенц╕╖ ╖╖ член╕в щодо перев╕рки ╕ оц╕нки заявлених п╕дпри╓мством в╕домостей, а також особа, яка викону╓ обов’язки секретаря ком╕с╕╖, визначаються
наказом митниц╕.
До складу ком╕с╕╖ входять посадов╕ особи п╕дрозд╕л╕в митниц╕, до компетенц╕╖ яких в╕днесено питання: орган╕зац╕╖ ╕ зд╕йснення: митного контролю та оформлення товар╕в ╕ транспортних засоб╕в комерц╕йного призначення; перев╕рок обл╕ку товар╕в ╕ транспортних засоб╕в комерц╕йного призначення, що перем╕щуються через митний кордон Укра╖ни та/або перебувають п╕д митним контролем; ведення митно╖ статистики зовн╕шньо╖ торг╕вл╕; справляння
митних платеж╕в; визначення митно╖ вартост╕ товар╕в; застосування заход╕в митно-тарифного та нетарифного регулювання зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕ (визначення кра╖ни походження, класиф╕кац╕╖ та кодування товар╕в; експортного контролю, захисту прав ╕нтелектуально╖ власност╕ тощо); боротьби з контрабандою ╕ порушенням митних правил; контролю за перем╕щенням товар╕в; експлуатац╕╖ електронно-обчислювальних ╕ телекомун╕кац╕йних засоб╕в; правово╖ роботи.
IV. Оформлення р╕шення митниц╕ про надання п╕дпри╓мству статусу уповноваженого економ╕чного оператора та про видачу сертиф╕ката
4.1. П╕сля зд╕йснення заход╕в, зазначених у п╕дпункт╕ 3.1 цього Порядку, ╕ отримання митницею в╕д Держмитслужби Укра╖ни р╕шення про п╕дтвердження можливост╕ надання заявнику статусу
уповноваженого економ╕чного оператора, секретар ком╕с╕╖ готу╓ проект наказу митниц╕ про надання п╕дпри╓мству статусу уповноваженого економ╕чного оператора.
Текст проекту наказу повинен м╕стити в╕домост╕, що вказуються у сертиф╕кат╕ уповноваженого економ╕чного оператора в╕дпов╕дно до розд╕лу п’ятого цього Порядку, та доручення секретарю ком╕с╕╖ щодо:
оформлення сертиф╕ката;
направлення на адресу Держмитслужби Укра╖ни засобами електронно╖ пошти електронно╖ коп╕╖ цього наказу;
п╕дготовки ╕ над╕слання заявнику листа про надання йому статусу уповноваженого економ╕чного оператора та про необх╕дн╕сть отримання сертиф╕ката в строк, визначений частиною одинадцятою статт╕ 13 Митного кодексу Укра╖ни;
видач╕ сертиф╕ката заявнику.
4.2. Включення п╕дпри╓мства до ╢диного ре╓стру уповноважених економ╕чних оператор╕в, що передбачений статтею 18 Митного кодексу Укра╖ни, на п╕дстав╕ коп╕╖ наказу митниц╕ зд╕йсню╓ посадова особа Держмитслужби Укра╖ни, яка визначена в╕дпов╕дальною за ведення такого ре╓стру.
V. Оформлення сертиф╕ката уповноваженого економ╕чного оператора
5.1. Сертиф╕кат оформлю╓ться секретарем ком╕с╕╖ шляхом заповнення машинописним способом пол╕в форми сертиф╕ката. При цьому:
5.1.1.
У пол╕ „вид сертиф╕ката” вказу╓ться один з трьох вид╕в сертиф╕ката уповноваженого економ╕чного оператора: „на спрощення митних процедур”, „щодо над╕йност╕ ╕ безпеки” або „на спрощення митних процедур та щодо над╕йност╕ ╕ безпеки” (назва виду сертиф╕ката в лапки не береться);
5.1.2. У пол╕ „номер сертиф╕ката” вказу╓ться ре╓страц╕йний
номер сертиф╕ката, що склада╓ться з одинадцяти знак╕в ╕ форму╓ться за схемою:
АЕО/X/MMM/NNNN, де:
АЕО (знаки 1-3) – маркер у вигляд╕ трьох латинських л╕тер, що вказу╓ на належн╕сть цього ре╓страц╕йного номеру до ╢диного ре╓стру уповноважених економ╕чних оператор╕в;
X (знак 4) – одна з трьох латинських
л╕тер, що вказу╓ на вид сертиф╕ката уповноваженого економ╕чного оператора: „С” - сертиф╕кат виду „на спрощення митних процедур”, „S” - сертиф╕кат виду „щодо над╕йност╕ ╕ безпеки”, „F” - сертиф╕кат виду „на спрощення митних процедур та щодо над╕йност╕ ╕ безпеки”;
MMM (знаки 5-7) - перш╕ три цифри коду митниц╕ в╕дпов╕дно до Класиф╕катора митних орган╕в, ╖х структурних п╕дрозд╕л╕в,
митних орган╕зац╕й, спец╕ал╕зованих навчальних заклад╕в та науково-досл╕дно╖ установи митно╖ служби Укра╖ни, затвердженого наказом М╕н╕стерства ф╕нанс╕в Укра╖ни в╕д 20.09.2012 № 1011 „Про затвердження в╕домчих класиф╕катор╕в ╕нформац╕╖ з питань державно╖ митно╖ справи, як╕ використовуються у процес╕ оформлення митних декларац╕й”;
NNNN (знаки 8-11) - чотири цифри, починаючи з 0001, що вказують на порядковий номер сертиф╕ката кожного
окремого виду, який вида╓ться митницею.
5.1.3. У пол╕ „власник сертиф╕ката” вказуються:
повна назва п╕дпри╓мства, якому вида╓ться сертиф╕кат, в╕дпов╕дно до його установчих документ╕в;
╕дентиф╕кац╕йний код п╕дпри╓мства - юридично╖ особи або
╕дентиф╕кац╕йний номер ф╕зично╖ особи - платника податк╕в та ╕нших обов’язкових платеж╕в або номер та сер╕я паспорта (для ф╕зичних ос╕б, як╕ через сво╖ рел╕г╕йн╕ або ╕нш╕ переконання в╕дмовляються в╕д прийняття ╕дентиф╕кац╕йного номера, оф╕ц╕йно пов╕домили про це в╕дпов╕дн╕ органи державно╖ влади ╕ мають в╕дм╕тку в паспорт╕);
м╕сце державно╖ ре╓страц╕╖ юридично╖ особи або м╕сце проживання ф╕зично╖ особи – п╕дпри╓мця.
5.1.4. У пол╕ „дата початку д╕╖ сертиф╕ката” вказу╓ться дата, яка в╕дпов╕да╓ десятому дню, що сл╕ду╓ за днем видання наказу. Дата оформлю╓ться словесно-цифровим способом, наприклад: 31 грудня 2012 року.
5.1.5. У пол╕ „митний орган, який
видав сертиф╕кат” зазначаються: назва ╕ адреса митниц╕; назва посади кер╕вника митниц╕; пр╕звище ╕ ╕н╕ц╕али кер╕вника митниц╕.
5.1.6. Ц╕ записи скр╕плюються особистим п╕дписом кер╕вника митниц╕ ╕ в╕дбитком печатки митниц╕ ╕з зображенням Державного Герба Укра╖ни.
5.2. Бланк сертиф╕ката виготовля╓ться шляхом як╕сного кольорового друку на лазерному принтер╕ встановлено╖ форми сертиф╕ката. Для друкування бланку використову╓ться б╕лий пап╕р формату А4 (210 х 297 мм) ╕ щ╕льн╕стю 250 г/м2.Ус╕ поля бланку ╓ однаковими ╕ мають ширину 5 мм.
VI. Видача сертиф╕ката уповноваженого економ╕чного оператора
6.1. Сертиф╕кат вида╓ться секретарем ком╕с╕╖ представнику заявника, який пред’явля╓ документи, що засв╕дчують його особу, а також п╕дтверджують повноваження на отримання сертиф╕ката.
6.2. Обл╕к факт╕в видач╕ сертиф╕кат╕в (у тому числ╕ переоформлених сертиф╕кат╕в
та дубл╕кат╕в сертиф╕кат╕в) ведеться секретарем ком╕с╕╖ у журнал╕ видач╕ сертиф╕кат╕в уповноваженого економ╕чного оператора за формою зг╕дно з додатком 1 до цього Порядку.
V╤╤. Переоформлення сертиф╕ката уповноваженого економ╕чного оператора та видача його дубл╕ката
7.1. П╕дставою для переоформлення сертиф╕ката ╓ зм╕на в╕домостей, що зазначаються у пол╕ сертиф╕ката „власник сертиф╕ката”.
П╕дставою для видач╕ дубл╕
ката сертиф╕ката ╓ його втрата або пошкодження.
7.2. За наявност╕ в╕дпов╕дних п╕дстав п╕дпри╓мство зверта╓ться до митниц╕ з заявою щодо переоформлення сертиф╕ката або щодо видач╕ його дубл╕ката.
До заяви про переоформлення сертиф╕ката додаються документи, як╕ п╕дтверджують зм╕ну в╕домостей, зазначених у пол╕ сертиф╕ката
„власник сертиф╕ката”.
7.3. Переоформлення ╕ видача переоформленого сертиф╕ката, а також оформлення ╕ видача дубл╕ката сертиф╕ката зд╕йсню╓ться протягом тридцяти дн╕в, що сл╕дують за датою ре╓страц╕╖ в╕дпов╕дно╖ заяви в митниц╕. В цей пер╕од д╕я сертиф╕ката не зупиня╓ться.
7.4. Р╕шення митниц╕ про видачу п╕дпри╓мству переоформленого сертиф╕ката оформлю╓ться наказом митниц╕, який вида╓ться на п╕дстав╕ протокольного р╕шення ком╕с╕╖, прийнятого за результатами опрацювання ╕ перев╕рки (ф╕зично╖ ╕ документально╖) заявлених та наданих п╕дпри╓мством в╕домостей ╕ документ╕в.
Форма, зм╕ст ╕ орган╕зац╕я перев╕рки визначаються головою ком╕с╕╖ з урахуванням вимог Критер╕╖в, оц╕нки в╕домостей.
7.5. У випадку виявлення ком╕с╕╓ю обставин, що унеможливлюють видачу переоформленого сертиф╕ката, митниця ╕нформу╓ п╕дпри╓мство про так╕ обставини, а також про сво╓ р╕шення щодо подальшо╖ д╕╖ виданого п╕дпри╓мству сертиф╕ката.
7.6. Наказ митниц╕ про видачу
п╕дпри╓мству переоформленого сертиф╕ката повинен м╕стити в╕домост╕, що вказуються у такому сертиф╕кат╕, та доручення секретарю ком╕с╕╖ щодо:
оформлення сертиф╕ката;
направлення на адресу Держмитслужби Укра╖ни засобами електронно╖ пошти електронно╖ коп╕╖ цього наказу;
п╕дготовки ╕ над╕слання п╕дпри╓мству листа про
необх╕дн╕сть отримання переоформленого сертиф╕ката;
видач╕ переоформленого сертиф╕ката заявнику.
7.7. При переоформленн╕ сертиф╕ката в╕домост╕, що вказуються у полях сертиф╕ката „номер сертиф╕ката” та „дата початку д╕╖ сертиф╕ката” не зм╕нюються.
7.8. Видача переоформленого сертиф╕ката або дубл╕ката сертиф╕ката зд╕йсню╓ться в╕дпов╕дно до положень розд╕лу шостого цього Порядку.
V╤╤╤. Зупинення д╕╖ та анулювання сертиф╕ката уповноваженого економ╕чного оператора
8.1. Зупинення ╕ поновлення д╕╖, а також анулювання сертиф╕ката зд╕йснюються митницею у випадках, передбачених статтями 16 та 17 Митного кодексу Укра╖ни, шляхом видання в╕дпов╕дного наказу митниц╕. У наказ╕ зазначаються: п╕дстави для зупинення або анулювання сертиф╕ката; дата, починаючи з яко╖ сертиф╕кат вважа╓ться анульованим або його д╕я зупиненою; строк зупинення сертиф╕ката; дата, з яко╖ поновлю╓ться д╕я сертиф╕ката тощо.
В╕дпов╕дним наказом митниц╕ нада╓ться доручення секретарю ком╕с╕╖ щодо:
п╕дготовки ╕ над╕слання п╕дпри╓мству листа з коп╕╓ю цього наказу;
направлення до Держмитслужби Укра╖ни коп╕╖ цього наказу.
╤Х. Обл╕к п╕дпри╓мств, як╕ звернулись до митниц╕ щодо отримання статусу уповноваженого економ╕чного оператора
9.1. Ориг╕нали та коп╕╖ документ╕в, на п╕дстав╕ яких митниця вида╓, переоформлю╓, анулю╓ або зупиня╓ д╕ю сертиф╕кат╕в, а також в╕дмовля╓ у ╖х видач╕, формуються ╕ збер╕гаються у митниц╕ у вигляд╕ справ п╕дпри╓мств-заявник╕в на отримання статусу уповноважених
економ╕чних оператор╕в (дал╕ – справа, справи).
У справах також збер╕гаються:
звернення п╕дпри╓мств до митниц╕ щодо реал╕зац╕╖ прав на застосування спец╕альних спрощень, передбачених статтею 15 Митного кодексу Укра╖ни;
угоди м╕ж митницею ╕ уповноваженими економ╕чними операторами щодо визначення процедури, передбачено╖
частиною п’ятою статт╕ 12 Митного кодексу Укра╖ни;
пов╕домлення п╕дпри╓мств щодо зм╕ни в╕домостей, заявлених для отримання сертиф╕ката уповноваженого економ╕чного оператора, що передбачен╕ частиною дванадцятою статт╕ 13 Митного кодексу Укра╖ни;
протоколи зас╕дань ком╕с╕╖ щодо вир╕шення питань за зм╕стом звернень заявник╕в.
9.2. Справи п╕дпри╓мств-заявник╕в обл╕ковуються митницею у журнал╕, форму якого наведено у додатку 2 до цього Порядку.
__________________________
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ М╕н╕стерства ф╕нанс╕в Укра╖ни
_________ 2012 року № _____
ПОРЯДОК
оц╕нки в╕домостей, заявлених п╕дпри╓мством для отримання статусу уповноваженого економ╕чного оператора
╤. Загальн╕ положення
1.1. Цим Порядком на виконання вимог частини тринадцято╖ статт╕ 13 Митного кодексу
Укра╖ни визначено процедуру оц╕нки в╕домостей, заявлених п╕дпри╓мством для отримання статусу уповноваженого економ╕чного оператора.
1.2 Перев╕рка ╕ оц╕нка в╕домостей, зд╕йсню╓ться митницею, за м╕сцем державно╖ ре╓страц╕╖ п╕дпри╓мства, а також Держмитслужбою Укра╖ни на основ╕ Критер╕╖в, оц╕нки в╕домостей, заявлених п╕дпри╓мством для отримання статусу уповноваженого економ╕чного оператора
(дал╕ – Критер╕╖ оц╕нки) протягом строку, встановленого частиною дев’ятою статт╕ 13 Митного кодексу Укра╖ни.
1.3. На першому етап╕ зг╕дно з вимогами частини шосто╖ статт╕ 13 Митного кодексу Укра╖ни, перев╕рку в╕домостей (ф╕зичну та документальну) зд╕йсню╓ ком╕с╕я, що створю╓ться у митниц╕ в╕дпов╕дно до положень розд╕лу третього Порядку видач╕ сертиф╕ката уповноваженого
економ╕чного оператора (дал╕ – ком╕с╕я).
Зак╕нчу╓ться перший етап в день надсилання митницею на адресу електронно╖ пошти Держмитслужби Укра╖ни електронних коп╕й документ╕в, визначених пунктом 2.7 розд╕лу другого цього Порядку.
1.4. На другому етап╕ оц╕нка заявлених п╕дпри╓мством в╕домостей зд╕йсню╓ться Держмитслужбою
Укра╖ни.
За результатами опрацювання наданих митницею документ╕в Держмитслужба Укра╖ни зг╕дно з вимогами частини сьомо╖ статт╕ 13 Митного кодексу Укра╖ни прийма╓ р╕шення про п╕дтвердження можливост╕ або неможливост╕ надання заявнику статусу уповноваженого економ╕чного оператора та надсила╓ його засобами електронно╖ пошти на адресу митниц╕.
1.5. У цьому Порядку терм╕ни вживаються у значенн╕, наведеному в Митному кодекс╕ Укра╖ни.
2.1. На наступний день п╕сля ре╓страц╕╖ заяви п╕дпри╓мства про надання статусу
уповноваженого економ╕чного оператора секретар ком╕с╕╖ опрацьову╓ подан╕ п╕дпри╓мством документи на предмет встановлення ╖х в╕дпов╕дност╕ вимогам Митного кодексу Укра╖ни ╕ ╕нших нормативно-правових акт╕в з питань державно╖ митно╖ справи.
Якщо зм╕ст ╕ форма документ╕в в╕дпов╕дають встановленим вимогам, голова ком╕с╕╖ да╓ письмове розпорядження членам ком╕с╕╖ про проведення зас╕дання ком╕с╕╖ з метою визначення завдань щодо орган╕зац╕╖ ╕ проведення
попередньо╖ (ф╕зично╖ та документально╖) перев╕рки заявлених п╕дпри╓мством в╕домостей (дал╕ – перев╕рка).
2.2. На першому зас╕данн╕ ком╕с╕╖ для кожного члена ком╕с╕╖ визнача╓ться точний перел╕к в╕домостей, як╕ в╕н зобов’язаний перев╕рити ╕ оц╕нити на основ╕ Критер╕╖в оц╕нки.
За результатами зас╕дання секретар
ком╕с╕╖ готу╓ проект наказу митниц╕ про проведення попередньо╖ (ф╕зично╖ та документально╖) перев╕рки заявлених п╕дпри╓мством в╕домостей (дал╕ – перев╕рка).
2.3. Перев╕рка зд╕йсню╓ться у формах, визначених Митним кодексом Укра╖ни, у тому числ╕ й у форм╕ документально╖ ви╖зно╖ перев╕рки. При цьому ф╕зичн╕й перев╕рц╕ п╕длягають ус╕ об’╓кти п╕дпри╓мства, де знаходяться товари,
транспортн╕ засоби комерц╕йного призначення, що п╕длягають митному контролю, чи провадиться д╕яльн╕сть, контроль за якою покладено на митн╕ органи.
Перев╕рки об’╓кт╕в п╕дпри╓мства, як╕ знаходяться поза межами зони д╕яльност╕ митниц╕, яка проводить перев╕рку, можуть зд╕йснюватись ╕ншими митницями за зверненням митниц╕, що проводить перев╕рку, або за дорученням Державно╖ митно╖ служби Укра╖ни.
За результатами ф╕зично╖ перев╕рки територ╕й та прим╕щень склад╕в тимчасового збер╕гання, митних склад╕в, магазин╕в безмитно╖ торг╕вл╕, територ╕й в╕льних митних зон та ╕нших м╕сць, де знаходяться товари, транспортн╕ засоби комерц╕йного призначення, що п╕длягають митному контролю, чи провадиться д╕яльн╕сть, контроль за якою покладено на митн╕ органи, склада╓ться Акт за формою, встановленою наказом М╕н╕стерства ф╕нанс╕в Укра╖ни в╕д 28.05.2012 № № 615.
2.4. За результатами перев╕рки ком╕с╕╓ю склада╓ться Акт попередньо╖ (ф╕зично╖ та документально╖) перев╕рки в╕домостей, заявлених п╕дпри╓мством для отримання статусу уповноваженого економ╕чного оператора (дал╕ – Акт перев╕рки).
Щодо кожного питання, яке п╕дляга╓ оц╕нц╕ митним органом в╕дпов╕дно до Критер╕╖в оц╕нки, в Акт╕ перев╕рки зазнача╓ться:
╕нформац╕я про результати перев╕рки наданих п╕дпри╓мством в╕домостей ╕ оц╕нка в╕дпов╕дност╕ цих в╕домостей Критер╕ям оц╕нки.
Оформлення проекту Акта перев╕рки зд╕йсню╓ секретар ком╕с╕╖.
2.5. Проект Акта перев╕рки представля╓ться секретарем ком╕с╕╖ на розгляд член╕в ком╕с╕╖ ╕ обговорю╓ться на черговому зас╕данн╕ ком╕с╕╖.
Р╕шення ком╕с╕╖ щодо оц╕нки кожного питання, яке п╕дляга╓ оц╕нц╕ митним органом в╕дпов╕дно до Критер╕╖в оц╕нки, прийма╓ться на зас╕данн╕ ком╕с╕╖ шляхом голосування б╕льш╕стю ╖╖ член╕в.
Акт перев╕рки п╕дпису╓ться
ус╕ма членами ком╕с╕╖.
2.6. П╕дписаний ус╕ма членами ком╕с╕╖ Акт перев╕рки надсила╓ться для ознайомлення кер╕внику п╕дпри╓мства-заявника з пов╕домленням, що п╕дпри╓мство протягом трьох робочих дн╕в ма╓ право надати до митниц╕ сво╖ зауваження ╕ коментар╕ за зм╕стом викладено╖ у ньому ╕нформац╕╖.
2.7. Зауваження ╕ коментар╕ п╕дпри╓мства до Акта перев╕рки розглядаються на зас╕данн╕ ком╕с╕╖.
В ход╕ такого зас╕дання секретар ком╕с╕╖ на основ╕ Акта перев╕рки та результат╕в обговорення зауважень ╕ коментар╕в п╕дпри╓мства (у раз╕ наявност╕) готу╓ за формою, наведеною у додатку до цього Порядку, висновок митниц╕ про
можлив╕сть або неможлив╕сть надання п╕дпри╓мству статусу уповноваженого економ╕чного оператора .
Висновок п╕дпису╓ться членами ком╕с╕╖, п╕сля чого його електронна коп╕я разом з електронними коп╕ями Акту перев╕рки, зауважень п╕дпри╓мства до нього (у раз╕ наявност╕), заяви п╕дпри╓мства про видачу сертиф╕ката уповноваженого економ╕чного оператора та анкети з результатами самооц╕нки, проведено╖ заявником, надсила╓ться до Держмитслужби Укра╖ни в╕дпов╕дно
до вимог абзацу першого частини шосто╖ статт╕ 13 Митного кодексу Укра╖ни .
3.1. Держмитслужба Укра╖ни п╕сля отримання документ╕в, зазначених у пункт╕ 2.7 цього Порядку,
забезпечу╓ ╖х опрацювання п╕дрозд╕лами Держмитслужби ╕ спец╕ал╕зованими митними органами, до компетенц╕╖ яких в╕днесено питання орган╕зац╕╖: проведення перев╕рок обл╕ку товар╕в ╕ транспортних засоб╕в комерц╕йного призначення, що перем╕щуються через митний кордон Укра╖ни та/або перебувають п╕д митним контролем; застосування системи управл╕ння ризиками; митного контролю та оформлення товар╕в ╕ транспортних засоб╕в комерц╕йного призначення; ведення митно╖ статистики зовн╕шньо╖ торг╕вл╕; справляння митних платеж╕в;
визначення митно╖ вартост╕ товар╕в; застосування заход╕в митно-тарифного та нетарифного регулювання зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕ (визначення кра╖ни походження, класиф╕кац╕╖ та кодування товар╕в; експортного контролю, захисту прав ╕нтелектуально╖ власност╕ тощо); боротьби з контрабандою ╕ порушенням митних правил; контролю за перем╕щенням товар╕в; експлуатац╕╖ електронно-обчислювальних ╕ телекомун╕кац╕йних засоб╕в; правового забезпечення д╕яльност╕ митних орган╕в.
3.2. За результатом опрацювання над╕сланих митницею документ╕в Держмитслужба Укра╖ни прийма╓ р╕шення про п╕дтвердження можливост╕ або неможливост╕ надання заявнику статусу уповноваженого економ╕чного оператора, яке п╕дпису╓ться Головою Державно╖ митно╖ служби Укра╖ни, або уповноваженою ним особою, та надсила╓ться на адресу митниц╕.
Киев впервые заявил о возможности присоединения к Таможенному союзу
Если кризис в Европейском союзе продолжится, то Украина может присоединиться к Таможенному союзу России, Беларуси и Казахстана, цитирует государственное агентство Укринформ посла Украины в России Владимира Ельченко.
Стоит подчеркнуть, что до этого официальный Киев достаточно осторожно оценивал возможность вступления Украины в Таможенный союз. Президент Виктор Янукович неоднократно заявлял, что речь идет не о полноценном членстве, а о сотрудничестве в формате
3+1.
С другой стороны, представители Европейского союза, с которым Украина уже долго готовит договор об ассоциации и зоне свободной торговли, ранее завляли, что Таможенный союз и ЗСТ с ЕС - вещи несовместимые.
"Мы не говорим (Таможенному Союзу, - ред.) ни да, ни нет. Перспективы есть. Если эти тенденции (по росту взаимной торговли со странами ТС), которые сегодня существуют, плюс мы видим кризисные явления в ЕС, - будут сохраняться, то ответ будет скорее да,
чем нет", - сказал дипломат.
При этом Ельченко объяснил, что в Украине исходят из того, что нужно немного времени, чтобы Таможенный союз заработал. Случиться это может, по его прогнозам, к 2015 году, когда объединение "должно приобрести свой окончательный вид".
Укринформ отмечает, что в настоящее время украинские эксперты внимательно изучают процессы формирования коллегиальных органов ТС, а также экономических процессов Украины и стран Таможенного союза.
Так,
впервые за последние пять лет наблюдается преобладание объемов торговли Украины со странами ТС над объемами торговли со странами Европейского союза. "На сегодня это 42% в первом случае, и уже меньше 30% - во втором", - сообщил Ельченко.
Посол добавил также, что Украина не отказывает от евроинтеграции.
"Нам хотелось бы видеть Украину в Европейском союзе - в таком, котором он был позавчера. То, что происходит в еврозоне сейчас, заставляет задуматься. Но от самой
идеи (интеграции с ЕС - ред.) мы не отказываемся", - сказал Ельченко, добавив, что оптимальным было бы объединение желаний Украины и возможностей ЕС.
Класиф╕катор документ╕в не встановлю╓ вимоги щодо подання митним органам конкретних документ╕в при декларуванн╕ товар╕в
М╕нф╕н Лист "Щодо обов'язковост╕ надання документ╕в митним органам, визначених Класиф╕катором документ╕в" в╕д 03.10.2012 N 31-08320-07-13/23938
Розглядаючи питання щодо обов'язковост╕ надання документ╕в митним органам, визначених Класиф╕катором документ╕в, М╕нф╕н зазначив, що перел╕к документ╕в, визначений
зазначеним Класиф╕катором, призначений виключно для кодування документ╕в, поданих до митно╖ декларац╕╖.
Класиф╕катор документ╕в не встановлю╓ вимог щодо необх╕дност╕ подання митним органам конкретних документ╕в п╕д час зд╕йснення декларування товар╕в.
Какие проблемы могут возникнуть у предприятия с отнесением в состав расходов сумм на проведение маркетинговых мероприятий с использованием товарного знака, зарегистрированного за контрагентом?
Чи потр╕бно укра╖нськ╕й компан╕╖ мати л╕ценз╕йний догов╕р на використання знака для товар╕в та послуг, заре╓строваного за компан╕╓ю-контрагентом, а також документ про ре╓страц╕ю такого знака при проведенн╕ маркетингових заход╕в ╕з його використанням (рекламна кампан╕я, роздача канцелярських товар╕в, використання на вив╕сках тощо)? Чи виникнуть у такому випадку проблеми ╕з в╕днесенням до складу витрат сум кошт╕в, витрачених на так╕ кампан╕╖?
На даний момент значна
к╕льк╕сть укра╖нських компан╕й займа╓ться реал╕зац╕╓ю товар╕в ╕ноземних виробник╕в, що виготовляються п╕д певним брендом, торговим знаком. Часто ╕ноземний виробник працю╓ лише через одну компан╕ю – або ексклюзивного дистриб’ютора, або ж свою доч╕рню компан╕ю. Зазвичай на так╕ компан╕╖ покладаються обов’язки щодо проведення рекламних, маркетингових, промоц╕йних заход╕в для стимулювання продаж╕в товар╕в ╕з товарним знаком ╕ноземного виробника. При цьому сторони укладають в╕дпов╕дний л╕ценз╕йний догов╕р, зг╕дно
з яким укра╖нськ╕й компан╕╖ нада╓ться право на використання знака для товар╕в та послуг, що включа╓ ╕ право на проведення рекламних заход╕в. Зрозум╕ло, що статус такого договору б╕льше формальний, в╕н нац╕лений виключно на стимулювання продаж╕в товару виробника, а не на отримання прибутку в╕д користування знаком. Прост╕ше кажучи, такий догов╕р ╓ в першу чергу документальною п╕дставою для використання знака у контекст╕ його рекламування та промоц╕╖.
Здавалося б, усе зрозум╕ло, економ╕чно
виправдано та виг╕дно для ус╕х стор╕н. Але це лише на перший погляд.
У под╕бн╕й ситуац╕╖ митники застосовують приписи ст. 58 МКУ, ч. 10 яко╖ встановлено перел╕к витрат (складових митно╖ вартост╕), як╕ при визначенн╕ митно╖ вартост╕ додаються до ц╕ни, що була фактично сплачена або п╕дляга╓ сплат╕ за оц╕нюван╕ товари, якщо вони
не включалися до тако╖ ц╕ни. Серед цих витрат – роялт╕ та ╕нш╕ л╕ценз╕йн╕ платеж╕, що стосуються оц╕нюваних товар╕в та як╕ покупець повинен сплачувати прямо чи опосередковано як умову продажу оц╕нюваних товар╕в, якщо так╕ платеж╕ не включаються до ц╕ни, що була фактично сплачена або п╕дляга╓ сплат╕. Фактично сума роялт╕ та л╕ценз╕йних платеж╕в розгляда╓ться як додаткова складова вартост╕ брендових товар╕в, що постачаються.
Митн╕ органи, отримавши ╕нформац╕ю щодо наявност╕ под╕бних л╕ценз╕йних
договор╕в та платеж╕в, проводять перерахунок вартост╕ товар╕в, включають до ╖х вартост╕ суми л╕ценз╕йних платеж╕в, а також обраховують в╕дпов╕дну суму штрафу. Як п╕дсумок ╕мпортер ма╓ сплатити суму донарахованого мита та суму штрафу.
Зазначимо, що для врегулювання питання в╕днесення суми роялт╕ та ╕нших л╕ценз╕йних платеж╕в до ц╕ни, що фактично сплачена або п╕дляга╓ сплат╕ за оц╕нюван╕ товари, п╕д час визначення ╖х митно╖ вартост╕, Кабм╕ном було прийнято в╕дпов╕дний Порядок в╕д 21.05.2012 р. № 446.
Пунктом 3 цього Порядку встановлено, що сума роялт╕ та ╕нших л╕ценз╕йних платеж╕в п╕д час визначення митно╖ вартост╕ оц╕нюваних товар╕в включа╓ться до ц╕ни за таких умов:
– роялт╕ та ╕нш╕ л╕ценз╕йн╕ платеж╕ стосуються оц╕нюваних товар╕в;
– покупець повинен сплачувати роялт╕ та ╕нш╕ л╕ценз╕йн╕ платеж╕ прямо чи опосередковано, що ╓ умовою продажу оц╕нюваних
товар╕в незалежно в╕д того чи закр╕плена така умова в договор╕ куп╕вл╕-продажу оц╕нюваних товар╕в;
– сума роялт╕ та ╕нших л╕ценз╕йних платеж╕в не включена до ц╕ни.
Очевидний вар╕ант щодо включення суми л╕ценз╕йних платеж╕в до ц╕ни товару не завжди ╓ прийнятним, оск╕льки вищевказаний Порядок визнача╓, що для п╕дтвердження розрахунку та сплати суми роялт╕ та ╕нших л╕ценз╕йних платеж╕в, яка включа╓ться до ц╕ни, декларант або уповноважена ним особа пода╓ митному
органу л╕ценз╕йний або ╕нший догов╕р щодо розпорядження майновими правами ╕нтелектуально╖ власност╕ та наявн╕ у нього документи, що п╕дтверджують заявлен╕ числов╕ значення ц╕╓╖ складово╖ частини митно╖ вартост╕.
Тобто ╕ в такому раз╕ митниця буде перев╕ряти ц╕нов╕ показники, але вже не матер╕ального об’╓кта, а прав ╕нтелектуально╖ власност╕. Ясно, що тут матиме м╕сце суб’╓ктивний фактор щодо можливого виг╕дного для митниц╕ обрахування розм╕ру л╕ценз╕йних платеж╕в.
Яким
же чином укра╖нськ╕й компан╕╖ забезпечити можлив╕сть рекламного просування товару ╕ноземного виробника ╕ при цьому не порушувати вимог чинного законодавства Укра╖ни?
Для вир╕шення питання потр╕бно розглянути поняття використання знака для товар╕в та послуг ╕ обсяг прав власника знака щодо заборони його використання.
В╕дпов╕дно до ст. 426 ЦКУ особа, яка ма╓ виключне право дозволяти використання об'╓кта права ╕нтелектуально╖ власност╕, може використовувати цей
об'╓кт на власний розсуд, з додержанням при цьому прав ╕нших ос╕б.
Поняття використання знака для товар╕в та послуг визначено ст. 157 ГКУ: використанням торговельно╖ марки у сфер╕ господарювання визна╓ться застосування ╖╖ на товарах та при наданн╕ послуг, для яких вона заре╓стрована, на упаковц╕ товар╕в, у реклам╕, друкованих виданнях, на вив╕сках, п╕д час показу експонат╕в на виставках ╕ ярмарках, що проводяться в Укра╖н╕, у проспектах, рахунках, на бланках та в ╕нш╕й документац╕╖,
пов'язан╕й з впровадженням зазначених товар╕в ╕ послуг у господарський (комерц╕йний) об╕г.
Св╕доцтво нада╓ право його волод╕льцев╕ забороняти ╕ншим особам використовувати заре╓стровану торговельну марку без його дозволу, за винятком випадк╕в правом╕рного використання торговельно╖ марки без його дозволу.
Детал╕зу╓ вищевказане поняття щодо знак╕в для товар╕в та послуг ст. 16 Закону Укра╖ни «Про охорону прав на знаки для товар╕в ╕ послуг».
Використанням
знака визна╓ться:
– нанесення його на будь-який товар, для якого знак заре╓стровано, упаковку, в як╕й м╕ститься такий товар, вив╕ску, пов'язану з ним, етикетку, нашивку, бирку чи ╕нший прикр╕плений до товару предмет, збер╕гання такого товару ╕з зазначеним нанесенням знака з метою пропонування для продажу, пропонування його для продажу, продаж, ╕мпорт (ввезення) та експорт (вивезення);
– застосування його п╕д час пропонування та надання будь-яко╖ послуги, для
яко╖ знак заре╓стровано;
– застосування його в д╕лов╕й документац╕╖ чи в реклам╕ та в мереж╕ ╤нтернет.
Отже, законодавство ч╕тко встановлю╓ наявн╕сть у власника знака для товар╕в та послуг саме виключного права на надання дозволу або заборони щодо його використання. Таке право зд╕йсню╓ться власником самост╕йно, тобто в╕н може забороняти або ж не забороняти використання знака.
Законодавством не встановлено право трет╕х ос╕б ставити питання
про притягнення до в╕дпов╕дальност╕ порушника таких прав, адже право власника ╓ виключним ╕ не може бути реал╕зовано без визнання самим власником факту порушення. Зрозум╕ло також, що т╕льки власник може визначити, чи нанесено йому шкоду та розм╕р тако╖ шкоди.
Детал╕зуючи поняття заборони використання знака у даному контекст╕, варто звернути увагу на приписи ст. 16 Закону «Про охорону прав на знаки для товар╕в ╕ послуг», якою встановлено, що виключне право власника св╕доцтва забороняти
╕ншим особам використовувати без його згоди заре╓стрований знак не поширю╓ться на:
– використання знака для товару, введеного п╕д цим знаком в цив╕льний оборот власником св╕доцтва чи за його згодою, за умови, що власник св╕доцтва не ма╓ вагомих п╕дстав забороняти таке використання у зв'язку з подальшим продажем товару, зокрема у раз╕ зм╕ни або пог╕ршення стану товару п╕сля введення його в цив╕льний оборот;
– некомерц╕йне використання знака;
–
ус╕ форми пов╕домлення новин ╕ коментар╕в новин.
Отже, наведен╕ норми дозволяють однозначно стверджувати законн╕сть використання знака для товар╕в у випадку придбання одягу, для подальшо╖ реал╕зац╕╖, отримання рекламних макет╕в, сувен╕рно╖ продукц╕╖, ╕нших под╕бних товар╕в в╕д власника знака.
Водночас ц╕ норми не повн╕стю охоплюють питання щодо проведення рекламних та промо-кампан╕й знака для товар╕в, виготовлення рекламних матер╕ал╕в самим продавцем товар╕в.
Оск╕льки
т╕льки власник може забороняти використання знака у таких випадках, пропону╓мо зд╕йснити так╕ д╕╖:
– у договор╕ на постачання товар╕в визначити право покупця проводити маркетингов╕, рекламн╕, спонсорськ╕ акц╕╖ для стимулювання продаж╕в товару;
– в╕дпов╕дно до ст. 16 Закону «Про охорону прав на знаки для товар╕в та послуг» отримати лист в╕д виробника щодо надання згоди на проведення рекламних, маркетингових, спонсорських заход╕в, роздач╕ сувен╕рно╖ продукц╕╖,
програм лояльност╕ ╕з використанням знака для товар╕в та послуг виробника.
Що ж стосу╓ться в╕днесення сум на оплату рекламних послуг та сум за придбання сувен╕рно╖ продукц╕╖ до витрат, варто зазначити таке. В╕дпов╕дно до Узагальнюючо╖ податково╖ консультац╕╖ щодо в╕днесення витрат на оплату маркетингових та рекламних послуг до складу витрат, затверджено╖ наказом ДПСУ в╕д 15.02.2012 р. № 123, рекламн╕ та маркетингов╕ послуги можуть, зокрема, оплачуватись та проводитись за ╕н╕ц╕ативи власника
торговельно╖ марки, виробника продукц╕╖, дистриб'ютора, торговельно╖ мереж╕.
Зг╕дно з пп. 140.1.5 ПКУ витрати платника податку на проведення реклами включаються до податкових витрат. Вони в╕дображаються у склад╕ витрат на збут (пп.
«г» пп. 138.10.3 ПКУ) на п╕дстав╕ первинних документ╕в, що п╕дтверджують зд╕йснення платником податку витрат (п. 138.2 ПКУ).
Для послуг з розм╕щення реклами таким документом ╓ здеб╕льшого акт приймання-передач╕ послуг. Для придбаних сувен╕рних товар╕в – в╕дпов╕дн╕ накладн╕ на товар.
Як бачимо, розглядуваний вар╕ант
виключа╓ можлив╕сть включення платеж╕в за використання знака до ц╕ни товару з боку митних орган╕в та в╕дпов╕дне зобов’язання щодо сплати мита ╕ можливих штрафних санкц╕й. Законодавство Укра╖ни не встановлю╓ в╕дпов╕дальност╕ за порушення прав власника знака для товар╕в ╕ послуг, ╕накше н╕ж за заявою самого власника. Суми, сплачен╕ на рекламн╕, маркетингов╕ кампан╕╖, можна в╕дносити до складу витрат. Для м╕н╕м╕зац╕╖ ризик╕в потр╕бно прописати в╕дпов╕дн╕ повноваження для продавця у договор╕ та отримати в╕дпов╕дний
лист в╕д виробника.
Володимир ╢н╕ч адвокат, «Аудиторська ф╕рма «Норма»
Сегодня начался четвертый месяц с момента вступления в силу п. 57 Закона № 5083, добавившего в определенный НКУ перечень обязательных реквизитов налоговой накладной номер и дату таможенной декларации для импортных товаров.
При этом Кабмин был обязан в течение трех месяцев со дня вступления в силу этого Закона обеспечить пересмотр и приведение в порядок центральными органами исполнительной власти своих нормативно-правовых актов.
Вопреки этим
требованиям, в форме налоговой накладной новый реквизит до сих пор так и не появился.
В принципе, Кабмин (вместе с Минфином и ГНСУ) могут оправдаться тем, что Закон № 5083 вступил в силу не полностью, а произойдет это не ранее 01.01.2013 г., но причина такого бездействия может крыться и в другом.
Поскольку многие в бухгалтерских кругах критиковали это нововведение, вполне вероятно, что Кабмин размышляет об отмене этого реквизита, но не может определиться с удобным
способом, который бы позволил выйти из данной ситуации с честью, а не с поджатым хвостом.
Самым удачным для Правительства решением данного вопроса стал бы, наверное, вариант отмены налоговой накладной, что как раз недавно и предлагало сделать Минсоцполитики, но в это предвыборное обещание верится с трудом.
Напомним, что ГНСУ разрешила пользоваться действующей формой налоговой накладной без этих реквизитов до момента внесения соответствующих изменений в форму этого документа (письмо от 21.08.2012
г. № 1272/0/71-12/15-3117).
Ситуация следующая: один декларант на двух предприятиях, программа
одна на одном компьютере, соответственно получено два комплекта ключей и сертификатов. Как технически реализовать ЭД в таком случае? Возможно ли это?
Импортеров лишат вексельной оплаты НДС при ввозе оборудования
Минфин настаивает на отмене возможности вексельных расчетов по НДС при ввозе оборудования и комплектующих
Сегодня Кабмин рассмотрит законопроект министра финансов Юрия Колобова, содержащий изменения в переходные положения Налогового кодекса. В документе предлагается сократить перечень еще не вступивших
в силу фискальных льгот для потенциальных инвесторов приоритетных отраслей экономики.
Как сообщает КоммерсантЪ-Украина в материале "Естественный отбор льгот", подписанный в сентябре главой государства пакет законопроектов разрешил с 1 января 2013 года поощрять бизнес, реализующий инвестпроекты для создания новых рабочих мест. Однако в Минфине передумали и теперь настаивают на отмене возможности вексельных расчетов по НДС при ввозе оборудования и комплектующих.
Основной аргумент чиновников - то, что практика применения векселей "искривляет экономический смысл НДС, нарушает конкуренцию на внутреннем рынке, расбалансирует бюджет и может увеличить налоговую задолженность". С отменой
этого права инвесторы смогут рассчитывать лишь на льготы по уплате налога на прибыль (на пять лет - нулевая ставка, с 2019 года - 8%) и беспошлинный ввоз оборудования.
При согласовании законопроекта Минэкономразвития выступило против отмены векселей, поскольку предложение Минфина не способствует улучшению условий привлечения инвестиций.
"Департамент профессиональной экспертизы (секретариата Кабмина, - ред.) считает позицию Минэкономразвития дельной, учитывая,
что именно правительство инициировало введение вексельной формы расчета в качестве одной из мер стимулирования инвестиционной деятельности", - говорится в выводах директора этого департамента Алексея Днепрова.
Непоследовательность политики государства может отрицательно повлиять на инвестиционный имидж страны и подорвать доверие инвесторов, поскольку при формировании бизнес-планов на среднесрочный период предприятия учитывали данные нормы, говорится в отчете.
Минфин
предложил усилить и финансовую ответственность инвесторов за невыполнение налоговых обязательств. В этом случае в законе предусмотрена полная уплата налога на прибыль за весь период реализации проекта. Теперь же предложено еще и взимать пеню, начисленную на сумму налоговых обязательств.