* Документ дня: Перел╕к вiд 12.12.2008 № б/н Перел╕к питань з вар╕антами в╕дпов╕дей до ╕спиту у ос╕б, як╕ бажають отримати квал╕ф╕кац╕йне посв╕дчення пр...
Количество просмотров: 77 (за период c 00:00 по 18:01 16/12/08), всего просмотров: 822
Угроза выхода на рынок новых иностранных игроков в ближайшие три года будет расти ввиду большой вероятности прихода на украинский рынок профильных транснациональных пищевых компаний.
Таковы результаты исследования отечественного рынка молока, проведенного экспертами консалтингового агентства «ААА» и компании Concorde Consulting.
Так, по словам аналитиков, обесценивание молочных активов вследствие финансового кризиса (понижение странового рейтинга
Украины позволит инвестору приобретать даже прибыльный бизнес с дисконтом), ужесточение политики украинских банков в области кредитования бизнеса и менее длительная рецессия в других странах Европы послужат стимулом для прихода иностранного капитала в отрасль.
«Угроза того, что кто-то выйдет на наш рынок и будет диктовать свои условия, и нашим товаропроизводителям и переработчикам будет еще тяжелее, сейчас увеличивается», - отмечает руководитель аналитического отдела компании «ААА» Мария
Колесник.
По ее словам, для выведения производства на общенациональный уровень необходимы большие инвестиции, что является высоким барьером для вхождения в отрасль новых национальных игроков.
В то же время, убеждена Колесник, существенной преградой является дефицит качественного сырья. Так, ввиду увеличения себестоимости продукции переработчики будут вынуждены использовать товарозаменители, передает "Лига".
Вместе
с тем, для выхода на региональный рынок размер инвестиций и требования по качеству сырья значительно ниже, что, по словам Колесник, позволяет удерживать количество участников рынка на высоком уровне.
НВО "Поверхность". Официальное приглашение на семинар
ИЗМЕНЕНИЯ В ТАМОЖЕННОМ ЗАКОНОДАТЕЛЬСТВЕ. ВНЕДРЕНИЕ СОВРЕМЕННЫХ МЕТОДОВ С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ
"НЕ СТОИТ ПРОГИБАТЬСЯ ПОД ИЗМЕНЧИВЫЙ МИР, ПУСТЬ
ЛУЧШЕ ОН ПРОГНЕТСЯ ПОД НАС!"
"В условиях изменчивой конъюнктуры международной торговли, где предпринимательский доход напрямую зависит от скорости оборота, таможенные службы и участники внешней торговли должны совместно разрабатывать современные методы. Для этого необходимы консультативные отношения, а для эффективного и быстрого обмена информацией существенное значение имеет использование современных информационных
технологий. Прежде чем вносить какие-либо изменения, вводить новые процедуры или автоматизированные системы, таможенные службы должны согласовать данные действия с уполномоченными представителями торгового сообщества, с тем, чтобы стороны могли осуществлять свою деятельность с учетом интересов друг друга"
Дата проведения семинара:
20 декабря 2008 года
Начало регистрации 9:00-9:30.
Лекторы:
ведущие специалисты Государственной таможенной службы Украины;
I. Изменения в Инструкции о порядке заполнения грузовой таможенной декларации
1. Что скрывается под точным описанием товаров, которые декларируются таможенному органу:
- полное наименование (торговое, коммерческое, фирменное или другое наименование); - качественные и количественные параметры,
технические и коммерческие характеристики; - фирма-производитель, торговая марка
2. Порядок применения Классификатора дополнительной информации, которая вносится в графу 31 ГТД, для чего это необходимо? 3. Какая роль Классификатора дополнительной таможенной информации для графы 33?
II.
Практические аспекты определения таможенной стоимости и пути для снижения риска корректировки по действующему таможенному законодательств
1. Предварительный анализ по критериям риска "таможенная стоимость товаров";
2. Актуальные вопросы методов определения таможенной стоимости товаров. 3. Способы ведения переговоров с целью доказывания правильности определения таможенной стоимости. 4. Подтверждение таможенной стоимости
- обязанности и права декларанта. 5. Выпуск товара в свободное обращение под гарантийные обязательства. 6. В чем суть Процедуры осуществления таможенными органами контроля над правильностью определения таможенной стоимости. 7. Ошибки, допускаемые декларантом и брокером при определении таможенной стоимости и оформлении документов, как их избежать. 8. Возможности и результаты различных способов обжалования действий и решений таможенных органов. 9. Возврат таможенных платежей. 10.
Обзор судебных решений, постановлений по таможенным спорам, комментарий.
III. Порядок таможенного контроля и таможенного оформления товаров, которые содержат объекты права интеллектуальной собственности
1. Таможенный реестр объектов права интеллектуальной собственности; - порядок регистрации объектов права интеллектуальной собственности в таможенном реестре; - Порядок обнародования
Перечня объектов права интеллектуальной собственности; - в чем различия между Реестром и Перечнем? 2. Приостановка таможенного оформления товаров на основании данных таможенного реестра объектов права интеллектуальной собственности.
IV. МАСТЕРСТВО В ДЕКЛАРИРОВАНИИ. Электронное декларирование товаров (по желанию слушателей).
Каждому участнику предоставляется:
Свидетельство об участии в учебно-практическом семинаре MD Office;
Лицензионная копия информационно-аналитической программы нового поколения для ведения ВЭД -«MD Office» с бесплатной регистрацией на месяц;
Бесплатная регистрация на сайте поддержки ВЭД сроком на один месяц – www.mdoffice.com.ua
Блокнот, ручка;
Информационные материалы по теме семинара.
Качество семинаров, которые проводятся НПО «Поверхность» с 1998 года обеспечиваются опытом организации обучения субъектов ВЭД. На протяжении 1998 - 2008 на семинарах при участии специалистов НПО «Поверхность» прошли обучении более 6500 человек, а на корпоративных семинарах (тренингах) – более 2000.
Стоимость участия в семинаре: – 949 грн. без НДС; В стоимость семинара входит участие в семинаре, консультации
специалистов, тренинг по работе с программным обеспечением, материалы по тематике семинара, кофе-брейк, обед и др.
Место проведения семинара: конференц-зал ДП “УкрНДНЦ”, г. Киев, ул. Святошинская, 2, станция метро "Святошино” ("Украинский научно-исследовательский центр и учебный центр проблем стандартизации, сертификации и качества").
Внимание! Есть возможность бронирования мест в отеле,
который расположен рядом с УНИЦ. По вопросам бронирования мест, просьба обращаться по телефонам отеля: 452-34-00, 450-74-55.
Более детальную информацию о семинаре, порядок регистрации и оплаты ВЫ можете получить по телефонам: 8 -044-332-66-91, 8 -044-332-66-92, 8 -044-332-66-93, 8 -044-332-66-94 факс: 8 -044-332-66-97 e-mail: mdoffice@mdoffice.com.ua или на сайте www.mdoffice.com.ua
Возлагаем надежду, что информация, полученная на семинаре, принесет неоценимую помощь в ведении Вашего бизнеса
С уважением, Директор таможенного департамента НПО "Поверхность"
Артур Хохлов
ЗАЯВКА НА УЧАСТИЕ В СЕМИНАРЕ
* Дата, название семинара
20/12/2008
Изменения в таможенном законодательстве. Внедрение современных методов с использованием информационных технологий
Беларусь. Режим работы таможенных пунктов пропуска изменился с 15 декабря по 11 января
Таможенные пункты пропуска работают в усиленном режиме, сообщил журналистам в пункте пропуска "Котловка" заместитель начальника управления организации таможенного контроля Государственного таможенного комитета (ГТК) Андрей Планин.
"Для ускорения обслуживания в пунктах пропуска введен усиленный режим работы", - сообщил А.Планин.
По
его словам, ГТК во взаимодействии с пограничной службой увеличено количество рабочих мест, на некоторых пунктах пропуска увеличено количество сотрудников, обслуживающих транзитный транспорт. Таки меры, по словам А.Планина, традиционно принимаются на новогодние и рождественские праздники. "Во внутренних пунктах таможенного оформления работа будет осуществляться в
обычном режиме, однако по заявкам заинтересованных предприятий пункты таможенного оформления будут работать в выходные и праздничные дни", - сообщил замначальника управления.
По его словам, на новогодние праздники на пунктах пропуска обычно несколько увеличивается пассажиропоток, а грузооборот, наоборот, снижается, из-за многочисленных рождественских выходных в странах Европы.
Россия: Пошлины на ввоз мяса птицы и свинины повысят с начала 2009 года
Правительство Российской Федерации в целях защиты отечественных сельхозпроизводителей повышает с 1 января 2009 года сроком на один год ввозные пошлины на мясо свинины и птицы. Соответствующее постановление подписал премьер-министр Владимир Путин. Согласно документу, ставка пошлины на ввоз свинины повышается до 75%, но не менее 1,5 евро за 1 кг. Пошлина
на импорт мяса птицы сверх квоты повышена до 95%, но не менее 0,8 евро за 1 кг. В то же время пошлина на ввоз говядины снижена до 30%, но не менее 0,3 евро за 1 кг, сообщается на сайте совета при президенте РФ по реализации нацпроектов.
В настоящее время ставка пошлины на ввоз в РФ свинины составляет 60% от таможенной стоимости, но не менее
1 евро за 1 кг, на мясо птицы - также 60%, но не менее 0,48 евро за 1 кг.
С сегодняшнего дня запрещен ввоз на территорию Украины мяса по давальческим схемам.
С сегодняшнего дня запрещен ввоз на территорию Украины мяса по давальческим схемам. Эксперты ожидают усугубления ситуации с контрабандными поставками, роста цен, и большей монополизации рынка в сегменте куриного мяса
Эксперты ожидают усугубления ситуации с контрабандными поставками, роста цен, а также большей монополизации рынка в сегменте куриного мяса - ведь традиционно большинство ввозимого давальческого сырья приходилось на птицу.
К запрету
импорта давальческого сырья правительство прибегало уже неоднократно, вводя и продлевая моратории в расчете нарастить собственное производство продукции. Срок последнего моратория истек в апреле текущего года и от его дальнейшего продления чиновники воздержались - страна стояла на пороге вступления в ВТО. Однако, поработав всего около полугода в рыночных условиях,
мясопроизводителям вернули льготный режим - правительство вновь запретило ввоз в Украину давальческого мясного сырья и его переработку на территории страны. Мораторий распространяется на ввоз так называемой группы товаров 02 - мясо и мясные продукты питания, предназначенные для переработки, и вступил в силу уже сегодня.
Введению запрета предшествовал очень активный импорт в Украину мясного сырья (даже официальные данные небывало высоки, при этом нелегально было ввезено гораздо больше,
считают эксперты). По данным министра аграрной политики Юрия Мельника, за январь-октябрь текущего года Украина импортировала около 400 тыс. т мяса (из них по давальческим схемам - около 70 тыс. т на сумму около $90 млн.). При этом имеет место существенный дисбаланс в количестве ввезенного на переработку мяса и объема покинувшей пределы страны готовой продукции.
<На давальческих условиях мясо перерабатывается и остается на территории страны, что дестабилизирует внутренний рынок>,- говорит
Юрий Мельник. По данным аграрного ведомства, мясной импорт существенно превысил допустимые балансы - согласно расчетам чиновников, Украина без вреда для внутренних производителей могла ввезти не более 250 тыс. т мяса. <Все, что ввезено сверх нормы, нанесло вред внутреннему рынку>,- констатирует министр. По его мнению, введение запрета на импорт давальческого сырья - необходимая мера для поддержки внутреннего производителя, особенно в условиях финансового кризиса.
Введение импортных ограничений,
безусловно, не очень корректно для члена ВТО - согласно условиям членства, страна обязана обеспечить равноправный доступ на свой рынок продукции, однако эксперты уверены, что в данном случае это не вызовет санкций со стороны международной организации. <В период кризиса каждый спасается как может>,- отмечает начальник инновационного отдела ассоциации <Укрмясопродукт>
Александр Альшанов.
В первую очередь прекращение доступа на рынок давальческого сырья на руку предприятиям, обеспеченным собственной сырьевой базой. Как уточнили в компании <Глобино>, один из крупнейших в стране производителей мясной продукции - Глобинский мясокомбинат не зависит от внешних поставок, поскольку имеет собственное производство и получает сырье с Глобинского свинокомплекса (12 тыс. голов в год). Для мясокомбинатов, ранее работавших по давальческим схемам, естественное следствие
импортных ограничений - дефицит сырья и возможная остановка.
По мнению специалистов, чтобы избежать таких радикальных мер, как введение запрета, изначально следовало наладить меры по урегулированию ситуации на внутреннем рынке. <Импортеры действительно чаще всего не вывозят произведенную из давальческого сырья продукцию, реализуя ее в Украине, или занижают данные о выходе готовой продукции,- считает гендиректор <ПроАгро> Николай Верницкий.- Но есть законодательство, которое регулирует
давальческие операции в стране, и фискальные органы обязаны отслеживать их выполнение. Но куда проще вообще запретить ввозить мясо в Украину по давальческим схемам>.
Щодо при╓днання Укра╖ни до Конвенц╕╖ про спрощення формальностей у торг╕вл╕ товарами та Конвенц╕╖ про сп╕льну транзитну процедуру
12 листопада 2008 | Департамент м╕жнародно╖ д╕яльност╕
Конвенц╕я про спрощення формальностей у торг╕вл╕ товарами була укладена в 1987 роц╕ м╕ж ╢С, з одного боку, ╕, ╢АВТ (╢вропейська асоц╕ац╕я в╕льно╖ торг╕вл╕) з ╕ншого боку.
В межах ╢С були напрацьован╕ й ун╕ф╕кован╕ загальн╕ для член╕в ╢С правила застосування ╓диних форм документ╕в, що застосовувалися в митн╕й,
податков╕й ╕ ╕нших сферах, а також установлен╕ ╓дин╕ стандарти з╕ спрощення адм╕н╕стративних процедур у торговельн╕й д╕яльност╕. На момент п╕дписання Конвенц╕╖ ╢вропейське Сп╕втовариство вже прийняло р╕шення про введення в д╕ю при зовн╕шн╕й торг╕вл╕ ╓диного для ╢С адм╕н╕стративного документа з 1 с╕чня 1988 року. Для усп╕шно╖ реал╕зац╕╖ Угод про в╕льну торг╕влю м╕ж ╢С ╕ цими кра╖нами, а також для забезпечення ╓диних правил проведення адм╕н╕стративних процедур, було укладено Конвенц╕ю, що також набрала сили з
1 с╕чня 1988 року.
Конвенц╕я встановлю╓ заходи з╕ спрощення формальностей у торг╕вл╕ товарами м╕ж сторонами Конвенц╕╖ ╕ трет╕ми кра╖нами, зокрема шляхом уведення ╢диного адм╕н╕стративного документа (╢АД). ╢АД за формою, зразок яко╖ наведено в Конвенц╕╖, п╕дляга╓ використанню при будь-як╕й процедур╕, пов'язан╕й з експортом, ╕мпортом ╕ транзитом, незалежно в╕д виду ╕ походження товар╕в. У залежност╕ в╕д обставин, ╢АД виступа╓ в якост╕ митно╖ декларац╕╖ або податкового документу про експорт,
транзит або ╕мпорт товар╕в.
Конвенц╕я про сп╕льну транзитну процедуру явля╓ собою базовим м╕жнародним договором м╕ж ╢вропейським союзом та ╓вропейськими кра╖нами, як╕ ╓ учасницями Конвенц╕╖ про спрощення формальностей у торг╕вл╕ товарами. Вона м╕стить певн╕ специф╕чн╕ механ╕зми при╓днання до не╖ трет╕х кра╖н, тобто кра╖н, що не ╓ членами ╢С або ╢АВТ. Це детально прописана система правових норм, що регулю╓ особливост╕ транзитних перевезень товар╕в трет╕х кра╖н, з одного боку, ╕ товар╕в
╢вропейського союзу та кра╖н-учасниць Конвенц╕╖, з ╕ншого боку. Конвенц╕╓ю визначен╕ принципи сп╕вроб╕тництва й вза╓модопомоги митних служб кра╖н-учасниць Конвенц╕╖.
Як в╕домо, п╕дписання конвенц╕й про сп╕льну транзитну процедуру та про спрощення формальностей у торг╕вл╕ товарами (обидв╕ укладен╕ у Женев╕ (Швейцар╕я) в 1987 роц╕) мало на мет╕ уникнення перешкод з боку Швейцар╕╖ на шляху перем╕щення товар╕в з одн╕╓╖ кра╖ни-члена ╢С до ╕ншо╖.
Згадан╕ конвенц╕╖
були ╕ на сьогодн╕ залишаються ╕нструментами рег╕онального сп╕вроб╕тництва.
При╓днання у липн╕ 1996 року кра╖н Вишеградсько╖ групи (Угорщина, Польща, Словаччина, Чех╕я) до конвенц╕й було погоджене Догов╕рними сторонами вже п╕сля визнання цих держав кандидатами на вступ до ╢С.
╢вропейською Ком╕с╕╓ю 31.05.01 затверджено в╕дпов╕дну Стратег╕ю, зг╕дно з якою визнана доц╕льн╕сть при╓днання лише кра╖н-кандидат╕в на вступ до ╢С до конвенц╕й 1987 року.
В╕дпов╕дно
до статт╕ 11а Конвенц╕╖ про спрощення формальностей в торг╕вл╕ товарами
1. Будь-яка третя кра╖на може стати Догов╕рною стороною ц╕╓╖ Конвенц╕╖, якщо ╖╖ було запрошено з боку депозитар╕ю Конвенц╕╖ п╕сля ухвалення р╕шення Об'╓днаним ком╕тетом.
2. Третя кра╖на, що отримала запрошення стати Догов╕рною стороною ц╕╓╖ Конвенц╕╖, при╓дну╓ться до не╖ шляхом подання до Генерального секретар╕ату Ради ╢вропейських сп╕втовариств документа про при╓днання. До зазначеного документа
дода╓ться переклад тексту Конвенц╕╖ на оф╕ц╕йну мову (мови) кра╖ни, що при╓дну╓ться.
3. При╓днання набира╓ чинност╕ в перший день другого м╕сяця, що наступа╓ за днем подання документа про при╓днання.
4. Депозитар╕й пов╕домля╓ вс╕ Догов╕рн╕ сторони про дату подання документа про при╓днання та про дату набрання чинност╕ такого при╓днання.
5. Рекомендац╕╖ та р╕шення Об'╓днаного ком╕тету, зазначен╕ в частинах 2 ╕ 3 Статт╕ 11, прийнят╕ упродовж
пром╕жку часу м╕ж датою, зазначено╖ в частин╕ 1 ц╕╓╖ Статт╕, ╕ датою набрання чинност╕ при╓днанням, також направляються запрошен╕й трет╕й кра╖н╕ через Генеральний секретар╕ат Ради ╢вропейських сп╕втовариств.
Декларац╕я про прийняття таких акт╕в включа╓ться або в документ про при╓днання або в окремий документ, що пода╓ться до Генерального секретар╕ату Ради ╢вропейських сп╕втовариств протягом шести м╕сяц╕в п╕сля дати зазначеного направлення. Якщо декларац╕я не пода╓ться на збер╕гання протягом
зазначеного строку, при╓днання вважа╓ться нед╕йсним.
Таким чином, для при╓днання до Конвенц╕╖ про спрощення формальностей в торг╕вл╕ товарами кр╕м зазначених вище заход╕в ма╓ бути зд╕йснене наступне:
1. Стов╕дсоткова адаптац╕я нац╕онального законодавства до вимог законодавства ╢С в частин╕ заповнення вантажно╖ митно╖ декларац╕╖.
2. Приведення у в╕дпов╕дн╕сть в╕домчих класиф╕катор╕в, як╕ використовуються в Укра╖н╕ для заповнення вантажно╖
митно╖ декларац╕╖ до класиф╕катор╕в, як╕ використовуються при заповненн╕ ╓диного адм╕н╕стративного документа в кра╖нах ╢вропи.
3. Направлення до Генерального секретар╕ату Ради ╢вропейських сп╕втовариств звернення щодо запровадження в Укра╖н╕ бланк╕в ╢АД з метою отримання в╕дпов╕дних висновк╕в експерт╕в депозитар╕ю.
З метою при╓днання до зазначених конвенц╕й Держмитслужбою зд╕йснено так╕ кроки:
Розробленою Держмитслужбою постановою Каб╕нету
М╕н╕стр╕в Укра╖ни в╕д 11.07.07 № 910 „Про внесення зм╕н до постанови Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни в╕д 09.06.97 № 574”, затверджено форми, наказом Держмитслужби в╕д 18.09.07 № 768 – зразки бланк╕в ВМД,
що в╕дпов╕дають бланкам ╢АД, наведеним у Додатках 1-4 Доповнення ╤ до Конвенц╕╖.
Зг╕дно з наказом Держмитслужби в╕д 07.11.07 № 933, заре╓строваним в М╕н╕стерств╕ юстиц╕╖ Укра╖ни 29.11.07 за № 1329/14596, з урахуванням практики застосування ВМД, та в частин╕, що не суперечить нац╕ональному законодавству, - положень Конвенц╕╖, викладено в нов╕й редакц╕╖ ╤нструкц╕ю про порядок заповнення вантажно╖ митно╖ декларац╕╖.
Зазначен╕ нормативно-правов╕ акти набрали чинност╕ з 01.01.08.
Запровадження форм ╢АД п╕дтверджу╓ готовн╕сть при╓днання Укра╖ни до Конвенц╕й про спрощення формальностей в торг╕вл╕ товарами, а також Конвенц╕╖ про сп╕льну транзитну процедуру,
що засв╕дчу╓ться виконання Укра╖ною положень статт╕ 76 Угоди про партнерство та сп╕вроб╕тництво м╕ж ╢вропейськими сп╕втовариствами ╕ Укра╖ною в частин╕ запровадження бланк╕в ╢АД.
У травн╕ ц.р. направлено в╕дпов╕дне звернення Голови Держмитслужби Хорошковського В.╤. кер╕вництву директорат╕в ╢К з оподаткування ╕ митного союзу та зовн╕шн╕х зносин. У в╕дпов╕дь на звернення, сторона ╢С пов╕домила, що розгляне питання про надання Укра╖н╕ статусу спостер╕гача у Робоч╕й груп╕ ╢С-╢АВТ (╢вропейська
асоц╕ац╕я в╕льно╖ торг╕вл╕) та ЕМГ (Електронна Митна Група) – НКТС.
Нараз╕ Держмитслужбою вживаються заходи з метою забезпечення надання Укра╖н╕ такого статусу.
Оч╕ку╓ться, що за результатами д╕яльност╕ представник╕в Держмитслужби у склад╕ двох вищезгаданих Робочих груп та проведення подальшо╖ модерн╕зац╕╖ автоматизовано╖ ╕нформац╕йно╖ системи ДМСУ, Укра╖на матиме змогу у б╕льш в╕ддален╕й перспектив╕ стати повноправною Догов╕рною Стороною Конвенц╕й про спрощення
формальностей у торг╕вл╕ товарами та про сп╕льну транзитну процедуру
М╕жнародне сп╕вроб╕тництво Держмитслужби у першому п╕вр╕чч╕ 2007 року
13 серпня 2007 | Департамент м╕жнародного митного сп╕вроб╕тництва
В першому п╕вр╕чч╕ 2007 року Держмитслужбою зд╕йснювались заходи у сфер╕ м╕жнародного сп╕вроб╕тництва, спрямован╕ на реал╕зац╕ю зовн╕шньопол╕тичного курсу Укра╖ни та п╕дтримання т╕сних партнерських стосунк╕в з митними службами заруб╕жних кра╖н.
За участю кер╕вництва Держмитслужби в╕дбулась низка оф╕ц╕йних
в╕зит╕в вищих посадових ос╕б Укра╖ни до Республ╕ки Польща, до Угорсько╖ Республ╕ки, Республ╕ки Хорват╕я, зас╕дань двосторонн╕х м╕журядових ком╕с╕й з питань торговельно-економ╕чного сп╕вроб╕тництва Укра╖ни ╕з заруб╕жними кра╖нами та ╕нших заход╕в. У двосторонньому формат╕ в╕дбулися зустр╕ч╕ на р╕вн╕ кер╕вництва Держмитслужби та високопосадовц╕в митних в╕домств заруб╕жних кра╖н.
В╕дбулись зустр╕ч╕ кер╕вництва Держмитслужби з дипломатичними представниками Дан╕╖ та США, п╕д час яких обговорювались
питання щодо д╕яльност╕ митних орган╕в Укра╖ни та перспектив подальшого розвитку двостороннього сп╕вроб╕тництва у митн╕й сфер╕.
Проведено робоч╕ зустр╕ч╕ на р╕вн╕ експерт╕в митних в╕домств для обговорення широкого кола питань д╕яльност╕ митних орган╕в, таких як розвиток м╕жнародного сп╕вроб╕тництва, обм╕н статистичною ╕нформац╕╓ю, орган╕зац╕я сп╕льного контролю тощо.
Держмитслужба залуча╓ться до м╕жнародного сп╕вроб╕тництва у багатосторонньому формат╕. 18-19.06.07
Голова Держмитслужби взяв участь у Сам╕т╕ глав держав-учасниць Орган╕зац╕╖ за демократ╕ю та економ╕чний розвиток – ГУАМ, який в╕дбувся в Баку. В рамках Сам╕ту в╕дбулись зас╕дання робочих груп високого р╕вня з питань економ╕ки та правоохоронних питань, в яких також взяв участь представник Держмитслужби.
Представник Держмитслужби взяв участь шостому зас╕данн╕ Кер╕вного ком╕тету Проекту ГУАМ з╕ сприяння торг╕вл╕ та транспортуванню (ПСТТ) (16.05.07, Баку) та п╕дготовчому зас╕данн╕ Секретар╕ату
КК ПСТТ (15.05.07, Баку), п╕д час яких обговорювались питання щодо ╕мплементац╕╖ Проекту з╕ сприяння торг╕вл╕ та транспортуванню та гармон╕зац╕╖ законодавств держав-учасниць ГУАМ у митн╕й сфер╕. Держмитслужба викону╓ мон╕торингову та координуючу функц╕╖ при п╕дготовц╕ Нац╕онального плану д╕й з реал╕зац╕╖ ПСТТ та оч╕ку╓ в╕д його виконання покращення д╕яльност╕ пункт╕в пропуску, розташованих на транспортному коридор╕ ГУАМ.
Делегац╕╖ Держмитслужби взяли участь у експертному зас╕данн╕ Ради
кер╕вник╕в митних служб держав – учасниць СНД (Москва, 05-06.04.2007) та 45-ому зас╕данн╕ Ради кер╕вник╕в митних служб держав – учасниць СНД (РФ, м. Новорос╕йськ, 29.05 – 01.06.2007). На розгляд учасник╕в зас╕дань Держмитслужбою представлено проект Положення про порядок функц╕онування в автомоб╕льних пунктах пропуску на сп╕льних кордонах держав – учасниць СНД зон спрощеного митного контролю («зелен╕ коридори»), який готу╓ться до затвердження п╕д час наступного зас╕дання РКМС. Також опрацьовано питання щодо ╕нвентаризац╕╖
м╕жнародно-правово╖ бази СНД у митн╕й сфер╕. розроблення Протоколу про використання митних карт при перем╕щенн╕ товар╕в через митн╕ кордони держав - учасниць СНД, розроблення проекту Типового протоколу щодо орган╕зац╕╖ обм╕ну ╕нформац╕╓ю м╕ж сум╕жними державами стосовно транзитних товар╕в, як╕ перем╕щуються через ╖хн╕ територ╕╖ автомоб╕льним та зал╕зничним транспортом, вза╓мод╖╕ митних служб держав – учасниць СНД у рамках Всесв╕тньо╖ митно╖ орган╕зац╕╖.
Заступник Голови Держмитслужби
Руссков В.А. взяв участь у координац╕йн╕й нарад╕ кер╕вник╕в правоохоронних орган╕в держав-учасниць СНД (Астана, 24-26.04.07).
Представник держмитслужби залучався до участ╕ в зас╕данн╕ робочо╖ групи з п╕дготовки ново╖ редакц╕╖ Правил визначення кра╖ни походження товар╕в, що застосовуються в державах-учасницях СНД в рамках режиму в╕льно╖ торг╕вл╕ (20-22.06.07, Москва).
Забезпечена п╕дготовка та участь фах╕вц╕в Держмитслужби у зас╕данн╕ робочо╖ групи Ради М╕жпарламентсько╖
Асамбле╖ СНД по розробленню проекту модельного Митного кодексу держав – учасниць СНД та сем╕нар╕ по обговоренню в╕дпов╕дних його розд╕л╕в (м. Санкт-Петербург, 15-16.05.2007).
Держмитслужба залуча╓ться до п╕дготовки матер╕али до зас╕дань Ради глав держав – учасниць СНД (25.05.07, м. Ялта), Ком╕с╕╖ з економ╕чних питань при Економ╕чн╕й Рад╕ СНД, до 34-го зас╕дання Економ╕чно╖ Ради СНД (29.06.2006, Москва), ╕н.
В рамках багатостороннього сп╕вроб╕тництва прац╕вники
Держмитслужби тристоронн╕х укра╖нсько-молдовсько-румунських консультац╕й з питань узгодження проекту тристоронньо╖ м╕журядово╖ угоди про сп╕вроб╕тництво в сп╕льному контактному центр╕ «Галац» (24-25.01.07, м.Галац) та зас╕дання спец╕ально╖ робочо╖ групи експерт╕в з питань митного сп╕вроб╕тництва кра╖н-член╕в Орган╕зац╕╖ чорноморського економ╕чного сп╕вроб╕тництва (01-02.03.07, Стамбул). Держмитслужбою зд╕йсню╓ться робота щодо п╕дготовки до головування Укра╖ни в ОЧЕС в пер╕од з листопада 2007 року по травень
2008 року.
Одним з найважлив╕ших напрям╕в м╕жнародного митного сп╕вроб╕тництва Держмитслужби ╓ вза╓мод╕я з Всесв╕тньою митною орган╕зац╕╓ю, якою розробляються рекомендац╕╖ щодо м╕жнародних правових норм в митн╕й сфер╕, закр╕плюються в м╕жнародно-правових ╕нструментах норми ╕ стандарти д╕яльност╕ митних орган╕в, надаються пропозиц╕╖ щодо гармон╕зац╕╖ нац╕ональних законодавств кра╖-член╕в ВМО з в╕дпов╕дними м╕жнародними правовими нормами.
Делегац╕я Держмитслужби
на чол╕ ╕з заступником Голови Служби Федоровим О.О. взяла участь у 109/110 сес╕ях Ради ВМО, як╕ проводяться щороку (28-20.06.07, Брюссель).
Також представники Держмитслужби взяли участь у Конференц╕╖ ╢вропейського рег╕ону ВМО, п╕д час яко╖ обговорювались питання сучасно╖ рол╕ митних служб в державах-членах ВМО (01-02.02.07, Будапешт), М╕жнародн╕й конференц╕╖ ВМО з питань боротьби з незаконним об╕гом наркотик╕в (07-09.02.07, Баку), 35-╕й сес╕╖ П╕дком╕тету з перегляду Гармон╕зовано╖ системи
опису ╕ кодування товар╕в (07-11.05.07, Брюссель) та 45-╕й програм╕ стажування прац╕вник╕в митних орган╕в (05.03-14.04.07, Брюссель).
Оск╕льки укра╖нська сторона ╓ догов╕рною стороною, Митно╖ конвенц╕╖ про м╕жнародн╕ перевезення вантаж╕в ╕з застосуванням книжки МДП (Конвенц╕я МДП) Держмитслужба в межах сво╓╖ компетенц╕╖ Держмитслужба залуча╓ться до роботи в рамках робочих орган╕в зазначено╖ Конвенц╕╖. Зокрема, представники Держмитслужби взяли участь у 115-╕й сес╕╖ Робочо╖ групи з митних питань на транспорт╕ Ком╕тету внутр╕шнього транспорту ╢вропейсько╖ економ╕чно╖ ком╕с╕╖ ООН та 44-╕й сес╕╖ Адм╕н╕стративного ком╕тету МДП (30.01 – 03.02.07, Женева), 32-╕й та 33-╕й сес╕ях Виконавчо╖ ради МДП (29-30.03.07 та 10-16.06.07, Женева).
Держмитслужба залуча╓ться до м╕жнародних заход╕в, як╕ пов’язанн╕ з процесом при╓днання Укра╖ни до Св╕тово╖ орган╕зац╕╖ торг╕вл╕. Зокрема, представник держмитслужби взяв участь у черговому
зас╕данн╕ Робочо╖ групи з розгляду заявки Укра╖ни про вступ до СОТ (13-15.05.07, Женева).
У цьому зв’язку також позитивну роль в╕д╕гра╓ вза╓мод╕я з порушено╖ проблематики з неурядовими м╕жнародними орган╕зац╕ями. Делегац╕я Держмитслужби на чол╕ з першим заступником Голови Держмитслужби Черкасським Р.А. в╕дв╕дала з ознайомлювальним в╕зитом
╢вропейську асоц╕ац╕ю експрес-перев╕зник╕в, в ход╕ якого також мала можлив╕сть обговорити з кер╕вниками митних орган╕в заруб╕жних кра╖н питання роботи м╕сцевих експрес-оператор╕в (22-26.01.07, Ль╓ж (Корол╕вство Бельг╕я), Кельн (ФРН)).
Одним з актуальних напрям╕в, над якими працю╓ Держмитслужба, ╓ спрощення формальностей на кордон╕ та сприяння м╕жнародн╕й торг╕вл╕. З метою ознайомленням з досв╕дом пров╕дних митних служб та м╕жнародних ╕нституц╕й представники Держмитслужби залучались до
участ╕ в 4-╕й нарад╕ Робочо╖ групи представник╕в м╕н╕стерств транспорту, зал╕зничних орган╕зац╕й, прикордонних та митних орган╕в щодо п╕дготовки м╕жнародно╖ конференц╕╖ по спрощенню перетину кордон╕в зал╕зничним транспортом (06-08.03.07, Варшава). Також за участю представник╕в митних орган╕в Укра╖ни проводились зустр╕ч╕ у двосторонньому формат╕ з питань орган╕зац╕╖ сп╕льного контролю в пунктах пропуску, розташованих на укра╖нсько-польськ╕й, укра╖нсько-словацьк╕й та ╕нших д╕лянках державного кордону.
Держмитслужбою
зд╕йсню╓ться пост╕йна робота, пов’язана з д╕яльн╕стю пункт╕в пропуску на р╕зних д╕лянках державного кордону Укра╖ни, удосконалення мереж╕ пункт╕в пропуску, ╖х в╕дкриття, облаштування, зм╕ни статусу тощо. Голова Держмитслужби ╢горов О.Б. взяв участь у церемон╕╖ в╕дкриття м╕жнародного пункту пропуску «Солотвино - С╕гету Мармац╕╓й», що розташований на укра╖нсько-румунськ╕й д╕лянц╕ державного кордону Укра╖ни.
В╕дпов╕дно до ╓вро╕нтеграц╕йного курсу Укра╖ни в межах компетенц╕╖ Держмитслужби
забезпечу╓ться участь у реал╕зац╕╖ заход╕в, передбачених Планом д╕й Укра╖на – ╢С та щоквартальне ╕нформування Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни про результати проведено╖ роботи. Держмитслужба залуча╓ться до д╕яльност╕ робочих орган╕в, створених на виконання Угоди про партнерство та сп╕вроб╕тництво м╕ж Укра╖ною та ╢вропейськими Сп╕втовариствами, ╖х державами-членами. Зокрема, представник Держмитслужби взяв участь у зас╕данн╕ робочо╖ групи з питань покращення захисту прав ╕нтелектуально╖ власност╕ Укра╖н╕, створено╖
в рамках П╕дком╕тету № 1 «Торг╕вля та ╕нвестиц╕╖» (19-22.04.07, Брюссель). Останн╕м часом зд╕йсню╓ться п╕дготовка до наступного сп╕льного зас╕дання П╕дком╕тету № 5 „Митне та транскордонне сп╕вроб╕тництво”, яке ма╓ в╕дбутись 25.09.07 в Брюссел╕. На виконання домовленостей, досягнутих п╕д час попереднього зас╕дання зазначеного П╕дком╕тету, Держмитслужбою вжито низку заход╕в, пов’язаних з п╕дготовкою до ╕мплементац╕╖ Рамкових стандарт╕в безпеки та спрощення м╕жнародно╖ торг╕вл╕, розроблених Всесв╕тньою митною орган╕зац╕╓ю.
Держмитслужбою
зд╕йсню╓ться активна вза╓мод╕я з М╕с╕╓ю ╢вропейсько╖ Ком╕с╕╖ з надання допомоги в питаннях кордону, яка перебува╓ на укра╖нсько-молдовському кордон╕ з грудня 2005 року й викону╓ мон╕торингову функц╕ю. Представники Держмитслужби на регулярн╕й основ╕ беруть участь у сп╕льних з М╕с╕╓ю ╢К м╕жнародних заходах. З початку 2007 року проведено 2 зас╕дання консультативно╖ ради високого р╕вня, 6 координац╕йних зас╕дань, в╕дбулось к╕лька в╕зит╕в кер╕вництва М╕с╕╖ ╢К до Держмитслужби, низка робочих зустр╕чей на р╕вн╕ експерт╕в.
Зг╕дно
з м╕жнародними домовленостями Держмитслужби, з початку поточного року П╕вденна рег╕ональна митниця разом з митними органами Республ╕ки Молдова, органами охорони державного кордону Укра╖ни та республ╕ки Молдова бере участь у п╕дготовц╕ сп╕льного щом╕сячного Оц╕ночного зв╕ту про результати охорони укра╖нсько-молдовського держаного кордону.
У кв╕тн╕ ц.р. митн╕ органи Укра╖ни, зона д╕яльност╕ яких охоплю╓ укра╖нсько-молдовську д╕лянку державного кордону Укра╖ни, залучались до проведення
сп╕льно╖ операц╕╖ «Кур’╓р», ╕н╕ц╕йовано╖ ╓вропейською стороною. Сп╕льна операц╕я спрямована на посилення протид╕╖ контрабанд╕, боротьбу з незаконною м╕грац╕╓ю та ╕ншими правопорушенням на кордон╕. В зазначен╕й сп╕льн╕й операц╕╖ взяли участь митн╕ та правоохоронн╕ органи Укра╖ни та Республ╕ки Молдова, як╕ виконують контролюючу функц╕ю на укра╖нсько-молдовському кордон╕.
Держмитслужбою забезпечу╓ться виконання рекомендац╕й, наданих М╕с╕╓ю ╢К у 2006 роц╕. З ц╕╓ю метою виконуються положення
Плану заход╕в Державно╖ митно╖ служби Укра╖ни з виконання рекомендац╕й М╕с╕╖ ╢вропейсько╖ Ком╕с╕╖ з надання допомоги в питаннях кордону (затверджений Головою Держмитслужби 19.09.06). В першому п╕вр╕чч╕ 2007 року п╕д час виконання рекомендац╕й д╕яльн╕сть Держмитслужби було спрямовано переважно на так╕ напрями роботи:
- розвиток обм╕ну ╕нформац╕╓ю м╕ж Держмитслужбою Укра╖ни та Митною службою Республ╕ки Молдова, м╕ж Держмитслужбою та ╕ншими в╕домствами Укра╖ни;
-
розвитку системи анал╕зу ризик╕в;
- залучення та використання техн╕чно╖ допомоги, що нада╓ться ╓вропейською стороною.
Протягом свого перебування в Укра╖н╕ М╕с╕я ╢К прид╕ля╓ особливу увагу питанням налагодження обм╕ну ╕нформац╕╓ю м╕ж митними службами Укра╖ни та Республ╕ки Молдова та вир╕шенню ╕нших проблемних питань у вза╓мод╕╖ зазначених митних служб. В рамках виконання Протоколу м╕ж Державною митною службою Укра╖ни та Митною службою Республ╕ки Молдова про орган╕зац╕ю
обм╕ну попередньою ╕нформац╕╓ю про товари та транспортн╕ засоби, перем╕щуван╕ через державний кордон Укра╖ни та Республ╕ки Молдова в╕д 21.11.06, з 03.05.07 розпочато односторонн╓ направлення ╕нформац╕╖ з боку Державно╖ митно╖ служби Укра╖ни до Митно╖ служби Республ╕ки Молдова щодо перем╕щення товар╕в через окрем╕ пункти пропуску на укра╖нсько-молдовському кордон╕ («Велика Косниця-Хрушка», «Тимкове-Броштень», «Стан╕славка-Веренкеу», «Олекс╕╖вка-Валя Туркулуй»).
За участю укра╖нсько╖ та
молдовсько╖ стор╕н, представник╕в М╕с╕╖ ╢К також проводились консультац╕╖ з окремих питань регулювання зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕ суб’╓кт╕в ЗЕД Придн╕стровського рег╕ону Республ╕ки Молдова.
Держмитслужбою зд╕йсню╓ться розвиток догов╕рно-правово╖ бази в митн╕й сфер╕. Протямо першого п╕вр╕ччя 2007 року п╕дписано так╕ м╕жнародн╕ договори
в митн╕й сфер╕:
- Угоду м╕ж Каб╕нетом М╕н╕стр╕в Укра╖ни та Урядом Республ╕ки Хорват╕я про вза╓мну допомогу в митних справах (31.05.07);
Протокол про порядок вза╓мод╕╖ м╕ж Державною митною службою Укра╖ни та Державним митним ком╕тетом Республ╕ки Узбекистан з питань обм╕ну митною статистичною ╕нформац╕╓ю (19.02.07).
П╕д час в╕зиту до Держмитслужби кер╕вництва митно╖ адм╕н╕страц╕╖ Республ╕ки Македон╕я 27-28.02.07 парафовано Угоду м╕ж Каб╕нетом
М╕н╕стр╕в Укра╖ни та Урядом Республ╕ки Македон╕я про сп╕вроб╕тництво в митних справах.
Протягом зазначеного пер╕оду Держмитслужбою вживались п╕дготовч╕ заходи, пов’язан╕ ╕з започаткуванням переговорного процесу щодо укладення угод про обм╕н митною статистичною ╕нформац╕╓ю з кра╖нами-найб╕льшими торговельними партнерами. Також проведено низку робочих зустр╕чей з питань з╕ставлення даних митно╖ статистики двосторонньо╖ зовн╕шньо╖ торг╕вл╕, виявлення розб╕жностей у статистичних даних та
подальшого розвитку сп╕вроб╕тництва митних служб у зазначен╕й сфер╕. В таких взяли участь представники Держмитслужби та митних адм╕н╕страц╕й Республ╕ки Польща, Угорсько╖ Республ╕ки, Киргизько╖ Республ╕ки та ╕нших кра╖н.
На пост╕йн╕й основ╕ Держмитслужба зд╕йсню╓ залучення м╕жнародно╖ техн╕чно╖ допомоги. Зокрема, протягом зазначеного пер╕оду зд╕йснювались так╕ проекти техдопомоги. В рамках реал╕зац╕╖ проекту Св╕тового банку «Друга позика на пол╕тику розвитку», проводилась робота по 2
компонентах: «Розробка комун╕кац╕йно╖ стратег╕╖» та «Спрощення митних процедур».
За результатами тендеру визначено компан╕ю-розробника „Плеон-Талан”, яка надала матер╕али розроблено╖ комун╕кац╕йно╖ стратег╕╖ до Держмитслужби з метою реал╕зац╕╖ компоненту „Розробка комун╕кац╕йно╖ стратег╕╖”. Нараз╕ тексти комун╕кац╕йно╖ стратег╕╖ опрацьову╓ться в Держмитслужб╕. В рамках п╕дготовки до запровадження компоненту „Спрощення митних процедур” в╕дбувся в╕зит до Держмитслужби м╕жнародного консультанта
Р.Ольсона. Зв╕т представника американсько╖ сторони п╕дготовлений за результатами зазначеного в╕зиту, опрацьову╓ться структурними п╕дрозд╕лами Держмитслужби.
Зг╕дно з Пороговою Програмою з╕ зниження р╕вня корупц╕╖ в Укра╖н╕ Корпорац╕╖ «Виклики тисячол╕ття», яка ф╕нансу╓ться М╕н╕стерством юстиц╕╖ Сполучених Штат╕в Америка, розроблено та затверджено План д╕й Державно╖ митно╖ служби Укра╖ни за такими напрямами:
- компонент 4.1.1. «Зд╕йснення регуляторно╖ реформи
у сфер╕ транскордонних перевезень»;
- компонент 4.1.2. «Створення ╓дино╖ ╕нтегровано╖ бази даних транскордонних вантаж╕в».
Держмитслужба залуча╓ться до реал╕зац╕╖ Програми допомоги запоб╕ганню незаконного об╕гу та зловживанню наркотиками в Б╕лорус╕, Укра╖н╕ та Молдов╕ (Програма БУМАД). В першому п╕вр╕чч╕ ц.р. В Держмитслужб╕ п╕дведено п╕дсумки ╕мплементац╕╖ Програми БУМАД протягом 2005
– 2006 р.р., а також опрацьовано та затверджено план основних заход╕в на 2007 р╕к.
В рамках ╕нструменту „Twinning” розроблено та затверджено техн╕чне завдання проекту „Розвиток пост-аудит контролю”. Подальше кроком буде в╕дкриття тендеру та визначення кра╖ни партнера з числа член╕в ╢вропейського Союзу. Ор╕╓нтовний старт проекту – початок 2008 року.
Започатковано проект з надання
допомоги Державн╕й митн╕й служб╕ Укра╖ни у розробц╕ довгостроково╖ стратег╕╖ розвитку. У рамках зазначеного проекту ╢вропейською Ком╕с╕╓ю залучено 2 експерти для сп╕впрац╕ з Управл╕нням досл╕джень та стратег╕чного розвитку. Завершення роботи плану╓ться на к╕нець поточного року.
М╕с╕╓ю ╢вропейсько╖ Ком╕с╕╖ з надання допомоги в питаннях кордону реал╕зу╓ться проект техн╕чно╖ допомоги «Bommoluk-1», основними завданнями якого ╓ розвиток системи анал╕зу ризик╕в та сп╕льного контролю на укра╖нсько-молдовському
кордон╕. У рамках цього проекту проведено низку трен╕нг╕в для прац╕вник╕в митних орган╕в Укра╖ни на територ╕╖ Укра╖ни та за кордоном. До зазначеного проекту техдопомоги окремою складовою входить надання комп’ютерного обладнання для техн╕чного оснащення митних орган╕в, розташованих на укра╖нсько-молдовськ╕й д╕лянц╕ державного кордону Укра╖ни. В березн╕ ц.р. Держмитслужбою разом з М╕с╕╓ю ╢К остаточно сформовано перел╕к необх╕дного обладнання та узгоджено його техн╕чн╕ специф╕кац╕╖. Початок постачання обладнання
оч╕ку╓ться найближчим часом.
За п╕дсумками першого п╕вр╕ччя 2007 року Держмитслужба отримала обладнання на суму 1,046 млн.грн. в╕дпов╕дно до „Програми з нерозповсюдження збро╖ масового знищення” (Суход╕льний кордон – 3 фаза; Морський кордон – 2 фаза), яка ф╕нансу╓ться М╕н╕стерством оборони США.
22 червня ц.р. в ╤лл╕ч╕вську в╕дбулась урочиста церемон╕я передач╕ американською стороною Держмитслужб╕ моб╕льно╖ ╕нспекц╕йно╖ рентген-установки ZBV, варт╕сть яко╖ становить
800 тис долар╕в США. З
азначене обладнання надано укра╖нськ╕й сторон╕ зг╕дно з програмою техдопомоги „Експортний контроль та безпека кордон╕в”.
За сприянням Митно╖ адм╕н╕страц╕╖ Франц╕╖ два представники митних орган╕в Укра╖ни проходили стажування на баз╕ Вищо╖ нац╕онально╖ митно╖ школи м. Туркуан (Франц╕я) з метою ознайомлення з методикою контролю комерц╕йних операц╕й. В рамках сп╕вроб╕тництва з Посольством США та Посольством Н╕меччини 4 сп╕вроб╕тники Держмитслужби проходили курс навчання з поглибленого вивчення
питань безпеки у Центр╕ Дж. Маршала (Н╕меччина).
Казахстану осталось провести переговоры с пятью странами-членами ВТО
В Женеве казахстанская делегация провела ряд переговоров по вступлению во Всемирную торговую организацию (ВТО). Об этом сообщили в пресс-службе Министерства индустрии и торговли РК.
10-11 декабря состоялся второй раунд переговоров с Эквадором. Переговоры прошли весьма конструктивно, и стороны заявили о возможном подписании
протокола о завершении двусторонних переговоров по вступлению Казахстана в ВТО в начале следующего года.
11 декабря состоялось подписание двустороннего Протокола по вступлению Казахстана в ВТО
с Австралией, которая стала 21-й страной, завершившей двусторонние переговоры по вступлению республики в ВТО, из 26 стран-членов ВТО, вступивших в двусторонние переговоры с Казахстаном.
Переговоры
с Австралией были завершены в сентябре т.г. в ходе визита казахстанской переговорной команды в Канберру (Австралия). Подписание же протокола состоялось после проведения обеими сторонами соответствующих внутригосударственных процедур.
В рамках двусторонних переговоров обсуждались условия доступа на казахстанский рынок мяса, мясной и молочной продукции, условия доступа на казахстанский рынок поставщиков услуг в области горнодобывающей промышленности, энергетических, строительных, инженерных
и архитектурных услуг.
Следует подчеркнуть, что сложность двусторонних переговоров, которые проводились на протяжении последних 6 лет, заключалась в том, что структуры экономики Австралии и Казахстана являются аналогичными. Так, например, Австралия является одним из основных поставщиков минерального сырья, мяса и мясной продукции, шерсти и зерна на мировые рынки, т.е. тех товаров, которые также являются приоритетными для экономики Казахстана.
В связи с этим,
отметили в пресс-службе, достигнутые по итогам двусторонних переговоров договоренности полностью отвечают экономическим интересам Казахстана. Так, по итогам переговоров казахстанская сторона оставила за собой право применять таможенные пошлины в отношении мяса и молочных продуктов на действующем сегодня уровне, который отвечает долгосрочным приоритетным планам развития сельскохозяйственной отрасли страны.
В целом, следует отметить, что условия, на которых завершены переговоры с Австралией,
позволят привлечь инвестиции австралийских компаний в РК и открывают возможности для их участия в диверсификации экономики Казахстана.
Стремительное падение гривны вызвано активностью импортеров. Такое мнение высказал РБК-Украина эксперт Международного центра перспективных исследований Александр Жолудь.
"Рост курса доллара и евро связано с дополнительным ростом спроса на валюту со стороны импортеров, которые или закрывают контракты этого года, которые были получены частично в кредит, или же должны оплачивать
контракты следующего года", - сказал он. В то же время эксперт сообщил, что не получал информации о сегодняшнем выходе на рынок НАК "Нафтогаз Украины".
При этом он не исключил падения курса доллара до 7,50 грн/долл. после того, как импортеры купят необходимое количество валюты. По мнению эксперта, это может произойти до конца года.
За 10 мес. 2008 г. экспорт товаров увеличился на 48,4%, до 59 млрд 423,6 млн долл., импорт - на 56,5%, до 75 млрд 492,6 млн долл.
За январь-октябрь 2008 г. экспорт товаров составил 59 млрд 423,6 млн долл., импорт - 75 млрд 492,6 млн долл. Сравнительно с соответствующим периодом 2007 г. экспорт увеличился на 48,4%, импорт - на 56,5%. Отрицательное сальдо составляло - 16 млрд 69 млн долл. (за январь-октябрь 2007 г. - 8 млрд 190,4 млн долл.), по данным Госкомстата.
На формирование отрицательного сальдо во внешней торговле повлияли отдельные товарные группы: энергетические материалы; нефть и продукты
ее перегонки (- 16 млрд 540,8 млн долл.), наземные транспортные средства, кроме железнодорожных (- 9 млрд 235,9 млн долл.) и механическое оборудование (- 5 млрд 558,3 млн.долл.).
Коэффициент покрытия экспортом импорта составил 0,79 (за январь-октябрь 2007 г. - 0,83).
Внешнеторговые операции проводились с партнерами из 215 стран мира.
Объемы экспортных поставок в страны СНГ составляли 35,2% от общего объема экспорта, Европы - 29,1% (в
т.ч. в страны Европейского Союза - 26,6%), Азии - 23%, Америки - 6,5%, Африки - 6,1%.
В сравнении с январем-октябрем 2007 г. увеличились объемы экспорта товаров в Австралию и Океанию (в 4,4 раза), Америку (на 74,5%), Азию (на 67%), Африку (на 54,2%), страны Европы (на 43%), СНГ (на 37,8%).
Наибольшие объемы экспортных поставок осуществлялись в Российскую Федерацию - 23,7% от общего объема экспорта, Турцию - 7,2%, Италию - 4,3%, Польшу - 3,4%, Белоруссию и Соединенные
Штаты Америки - по 3,1%, Германию - 2,7%.
Сравнительно с январем-октябрем 2007 г. увеличился экспорт товаров в наибольшие страны-партнеры: США - в 2 раза (за счет увеличения поставок черных металлов и изделий из них, продуктов неорганической химии), Польшу - на 50,6%, Белоруссию - на 47%, Турцию - на 44,7%, Российскую Федерацию - на 36,5%, Германию - на 19,5%, Италию - на 16,8%.
В общем объеме экспорта товаров в сравнении с 10 мес. 2007 г. увеличилась доля черных
металлов - с 34,2% до 36,1%, энергетических материалов; нефти и продуктов ее перегонки - с 5,7% до 6,1%, зерновых культур - с 1,9% до 5,1%, железнодорожных или трамвайных локомотивов, путейского оборудования - с 3,6% до 4%, удобрений - с 2,6% до 3%, руд, шлаков и золы - с 2,2% до 3,2%. Зато уменьшилась часть изделий из черных металлов - с 6,2% до 5,2%, механических машин - с 5,5% до 5%, жиров и масел животного или растительного происхождения - с 3,1% до 2,7%.
Импорт из стран СНГ составлял
39,8% от общего его объема, Европы - 35,5% (в т.ч. из стран Европейского Союза - 33,7%), Азии - 17,6%, Америки - 4,8%, Африки - 1,8%, Австралии и Океании - 0,5%.
Увеличились объемы импортных поступлений в Украину из Австралии и Океании (в 4,2 раза), Африки (в 2,7 раза), Америки (в 2,1 раза), Азии (на 90,7%), Европы (на 47,2%), стран СНГ (на 45,1%).
Наибольшие импортные поступления осуществлялись из Российской Федерации - 23,6%, Германии - 8,3%, Китая и Туркменистана
- по 6,3%, Польши - 5,1%, Казахстана - 3,5%, Белоруссии - 3,4%.
Выросли объемы импорта товаров из всех основных стран-партнеров: Белоруссии - в 2,4 раза (за счет увеличения поставок энергетических материалов; нефти и продуктов ее перегонки, наземных транспортных средств, кроме железнодорожных и механического оборудования), Казахстана - на 97,9%, Китая - на 84,4%, Польши - на 70,1%, Германии - на 34,9%, Российской Федерации - на 30,2%, Туркменистана - на 23,6%.
В
общем объеме импорта товаров увеличилась доля наземных транспортных средств, кроме железнодорожных - с 12,7% до 13,7%, черных металлов - с 3,8% до 4,1%, руд, шлаков и золы - с 1,5% до 2,5%. Уменьшилась доля энергетических материалов; нефти и продуктов ее перегонки - с 26,9% до 26,7%, механических машин - с 12,5% до 11,3%, электрических машин - с 5% до 4,3%, полимерных материалов, пластмасс - с 4,5% до 4,1%.
Из-за Шенгена вдвое меньше украинцев в этом году посетили Польшу
Количество украинцев, которые посещают Польшу, за год уменьшилась вдвое. Об этом говориться в рапорте Министерства внутренних дел и Администрации Польши по случаю годовщины вступления Польши в Шенген, сообщает «PRESSTIME».
В рапорте МВД Польши также обращается внимание на ситуацию граждан Украины, которые должны из-за Шенгена платить за визу 35 евро. Украинцев не слишком гостеприимно воспринимают на шенгенских границах. Отмечено много случаев бестактных разговоров,
беспричинных отказов нашим гражданам.
Напомним, 21 декабря исполняется год с момента, когда Польша приобщилась к Шенгенской зоне.
Экспорт продолжает падать: Отрицательное сальдо достило 1,9 миллиарда долларов
15 декабря 2008 | 18:32 Отрицательное сальдо внешней торговли товарами в Украине в октябре 2008 года составило 1 миллиард 910,1 миллиона долларов против 1 миллиарда 526 миллионов долларов в октябре 2007 года. Об этом сообщили в Государственном комитете
статистики Украины.
По данным Госкомстата, в октябре текущего года по сравнению с октябрем 2007 года экспорт товаров вырос на 30,5% - до 5 миллиардов 674,4 миллиона долларов, а импорт, соответственно, на 29,1% - до 7 миллиардов 584,5 миллиона долларов.
Также сообщается, что отрицательное сальдо внешней торговли
товарами в Украине в январе-октябре 2008 года составило 16 миллиардов 069 миллионов долларов против 8 миллиардов 190,4 миллиона долларов за 10 месяцев 2007 года (также отрицательное сальдо).
По данным Госкомстата, по итогам января-октября 2008 года экспорт товаров составил 59 миллиардов 423,6 миллиона долларов, импорт - 75 миллиардов 492,6 миллиона долларов. По сравнению с январем-октябрем 2007 года, экспорт увеличился на 48,4%, импорт - на 56,5%.
Асоц╕ац╕я митних брокер╕в Укра╖ни, Асоц╕ац╕я м╕жнародних експедитор╕в Укра╖ни та Асоц╕ац╕я експедиторських орган╕зац╕й «Укзовн╕штранс», що об’╓днують понад 300 п╕дпри╓мств Укра╖ни, в ╕нтересах та в╕д ╕мен╕ сво╖х член╕в вимушено звертаються до Вас, як до гаранта Конституц╕╖ Укра╖ни, з приводу грубого з боку Державно╖ митно╖ служби Укра╖ни,
нехтування правами митних брокер╕в Укра╖ни та ╖х свободою у зд╕йсненн╕ п╕дпри╓мницько╖ митно-брокерсько╖ д╕яльност╕. Пост╕йн╕ валюнтарисько – в╕домч╕, одноос╕бн╕, непрофес╕йн╕ д╕╖ Держмитслужби Укра╖ни призведуть до зупинки з 01.01.2009р. цього виду п╕дпри╓мництва взагал╕, що тягне за собою колапс у зовн╕шньоеконом╕чних зв’язках Укра╖ни та негативно вплине на ╖╖ транзитний потенц╕ал.
При повному ╕гноруванн╕ вимог Закону про л╕цензування д╕яльност╕ митного брокера, Державна митна служба
Укра╖ни активно впроваджу╓ св╕й Наказ в╕д 26.11.2008р. №1334 «Про затвердження тимчасового Порядку д╕яльност╕ митних брокер╕в та ╖х представник╕в», що не пройшов передбачен╕ Законом Укра╖ни «Про засади державно╖ регуляторно╖ пол╕тики у сфер╕ господарсько╖ д╕яльност╕» та Конституц╕╓ю Укра╖ни процедури з оф╕ц╕йного оприлюднення, громадського обговорення та державно╖ ре╓страц╕╖
у М╕н╕стерств╕ юстиц╕╖ Укра╖ни.
Все це зд╕йсню╓ться на користь створено╖ Розпорядженням Каб╕нету м╕н╕стр╕в Укра╖ни в╕д 17.04.2008р. №622-р «Про утворення державного п╕дпри╓мства «Укра╖нський вантажний комплекс». Наш╕ попередн╕ д╕╖ та звернення щодо введення в правове поле ситуац╕╖, що склалася, н╕ з боку Уряду, н╕ з боку ╕нших орган╕в державно╖ влади, нажаль до цього часу, не дали позитивних зм╕н у вир╕шенн╕ дано╖ проблеми.
На п╕дстав╕ вище викладеного, просимо
Вас, шановний В╕кторе Андр╕йовичу, доручити Генеральн╕й прокуратур╕ Укра╖ни та Антимонопольному ком╕тетов╕ зупинити свав╕лля Державно╖ митно╖ служби Укра╖ни, яке стало можливим за мовчазного сприяння з боку Каб╕нету м╕н╕стр╕в Укра╖ни.
Генеральний директор Асоц╕ац╕╖ м╕жнародних експедитор╕в Укра╖ни Ю.Н.Приходько
Генеральний директор Асоц╕ац╕╖ експедиторських орган╕зац╕й «Укрзовн╕штранс» ╢.П.Нов╕ков
Директор Асоц╕ац╕╖ Митних
брокер╕в Укра╖ни М.В.Мироненко