* Документ дня: Постанова вiд 21.08.2019 № 782 Про внесення зм╕н до постанови Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни в╕д 24 жовтня 2002 р. N 1569 та визнання таким,...
Количество просмотров: 56 (за период c 00:00 по 18:03 27/11/19), всего просмотров: 109
Рад╕ пропонують ухвалити законопроект про реформу митниц╕
Ком╕тет Верховно╖ Ради з питань ф╕нанс╕в, податково╖ та митно╖ пол╕тики рекоменду╓ до першого читання низку важливих позитивних проект╕в.
Про це пов╕домив координатор економ╕чних груп Економ╕чно╖ експертно╖ платформи Олег Гетман у Facebook.
Зокрема ком╕тет рекоменду╓ Рад╕ ухвалити у першому читанн╕ законопроект №2318-1 про реформу митниц╕. Проектом передбачено - створення ╓дино╖ юридично╖ особи на митниц╕, створення окремих
територ╕альних орган╕в; - в╕дкриття деперсон╕ф╕ковано╖ ╕нформац╕╖ з митних баз для забезпечення громадянського контролю та визначений порядок нарахування зароб╕тних плат прац╕вникам митниц╕, забезпечено можливост╕ для г╕дно╖ оплати прац╕.
Також рекоменду╓ться розглянути законопроект № 2284 про деривативи, який врегульову╓ наступн╕ питання: – забезпечення функц╕онування ринк╕в деривативних (пох╕дних) ф╕нансових ╕нструмент╕в; – функц╕онування ринк╕в кап╕талу та орган╕зованих
товарних ринк╕в, а також розбудови ╖х ╕нфраструктури; – забезпечення захисту прав власник╕в обл╕гац╕й у в╕дпов╕дност╕ до найкращих св╕тових практик.
Галина Вдовина: Реформационная кома украинской таможни
Галина Вдовина Глава Комитета по вопросам таможенного дела Общественного совета при ГФСУ
Впервые о реформе таможни заговорили 9 лет назад. 29 октября 2010 года была принята Концепция реформирования деятельности таможенной службы Украины "Обличчям до людей".
По реализации глобальной задачи типа “защита интересов отечественного бизнеса на международной арене” вопросов у субъектов ВЭД было много, но темпы институционального развития однозначно впечатляли. Их в декабре 2012 года оборвал Минсдох, а таможню ввел в продолжительную реформационную кому.
Выдержки из многолетней истории болезни таможни по понятным причинам можно пропустить. А вот факт, что попытки запуска Новой таможни продолжаются уже девятый, а если точнее –
одиннадцатый месяц – придется констатировать. Но ведь это только запуск, а еще налаживание работы после запуска не за горами… Думаю, что самое “удивительное” еще впереди… Как бы эта реформа не побила “реформационный рекорд” Госпотребслужбы.
Такое положение дел придает особый статус проекту Закона Украины “О внесении изменений в Таможенный кодекс Украины и некоторые другие законодательные акты Украины относительно усовершенствования структуры управления в сфере государственной
таможенной и налоговой политики” от 28.10.2019 № 2318.
№ 2318 – это не просто очередной законопроект, а анонс масштабного реформирования таможни, запланированного на 2020 год. Получается, что вместо того, чтобы вывести наконец-то таможню из искусственной комы, предлагается пролонгировать статус беспомощности и ввергнуть в пучину новой реформации.
Если это иллюзия “бурной деятельности” – это одно, а если реальная попытка системных изменений – совсем другое.
Что это: создание действительно Новой таможни или очередной перспективный PR-дискурс? Вот главный вопрос. Семь лет коматозного состояния – это, конечно, пропасть. Но еще один реформационный год ради впечатляющего результата можно и потерпеть.
Возможно, нынешний организационный формат делает нереальным создание кардинально новой таможни. В таком случае нужна железная аргументация грядущих изменений: всесторонний анализ, маркеры, “маяки”, “якоря”, риски, прогнозируемый успех. К
сожалению, всего этого нет.
Есть только одетое в законопроект теоретическое видение будущей таможенной картины. Поэтому есть и вопросы без ответов. Например, какой экономический эффект от единого юрлица и как это аукнется бизнесу в плане оперативной коммуникации с таможенной вертикалью и горизонталями?
Какой процент таможенников станет контрактниками, какого звена и насколько увеличится их зарплата?
Не придется ли коллегам стать их
спонсорами?! Разве в бюджете на это деньги заложены?! Что такое “командная премия” и “особо важная работа”? Не станет ли автоматизированное распределение деклараций дополнительным бременем для бизнеса и новой коррупционной нишей?! А “отдельные полномочия”, которые глава ГТСУ может делегировать начальникам таможен?! А призрак “летучих эскадронов” по типу “черных сотен”?!
При поверхностной безобидности, законопроект напичкан “минами замедленного действия”, только при реализации
которых станет понятно: какая мина боевая, а какая – учебная. Но изменить что-либо будет уже невозможно.
Нас годами муштровали, чтобы в каждом новом законопроекте искать в первую очередь не 10 отличий, а 10 зародышей потенциальных проблем, которых в этом законопроекте предостаточно.
Во избежание пространных рассуждений – краткий дайджест впечатлений от законопроекта № 2318.
Что
разочаровывает?
Отсутствие переноса акцентов на пост-аудит и внесения изменений в законодательство, которые должны обеспечить жесткий контроль за цепочкой товара “граница – потребитель” и снять львиную долю проблемных вопросов.
Что настораживает?
Кулуарность законодательных новаций.
Игнорирование консультаций с общественностью при принятии такого фундаментального
законопроекта.
Отсутствие аргументации новаций в пояснительной записке к законопроекту и механизма их реализации, что является потенциальным риском. Сомнения относительно целесообразности и экономического эффекта от “единого юрлица” и укрупнения таможен с одной стороны, и проблемы для бизнеса из-за бюрократических нюансов и отсутствия должной согласованности между центром и таможнями – с другой.
Размытость вопроса о “заработной плате” как об одном из
антикоррупционных аспектов.
Распределение функций по оформлению деклараций между таможнями (отсутствие механизма реализации, потенциальные риски для бизнеса из-за разветвленной коммуникации, профессиональной некомпетентности, расширение круга лиц, принимающих участие в оформлении одной декларации, саботаж и т. д.)
Изменения в ст. 30 и 320 ТКУ, которые содержат потенциальные коррупционные риски, усиливают человеческий фактор, узаконивают решение отдельных должностных лиц и рабочих групп при определении форм таможенного контроля.
Новый монстр по имени “автоматизированная система”, способный останавливать таможенное оформление.
Что раздражает?
Статус “реформирование forever”.
Таможню
по-прежнему называют “органом доходов и сборов”.
Что обнадеживает?
Вывод Главного научно-экспертного управления: “законопро╓кт потребу╓ доопрацювання”. Он дает, хоть и маленькую, но надежду, что на смену “пазловой” транспарентности, когда для понимания происходящего надо выцарапывать с Facebook и СМИ кусочки информации, придет нормальная коммуникация ГТСУ с профильной общественностью и бизнесом, что в целом положительно скажется и на доработанном
законопроекте.
Это поможет избежать панических атак на бизнес. А такую креативную новацию, как автоматизированное распределение деклараций, можно будет внедрять поэтапно и в формате пилотного проекта на базе оформлений одной – максимум трех групп товаров, чтобы обкатать острые углы, выявить риски и удостовериться в целесообразности. И пусть это называется реформированием, ребрендингом или даже реинкарнацией. Только не комой. Чтобы 18 декабря 2019 года праздновать день рождения новой
таможни, а не очередную годовщину…
Зверта╓мо увагу зац╕кавлених ос╕б, що 07.11.2019 р. набрав чинност╕ Закон Укра╖ни в╕д 02.10.2019 р. № 141-IX «Про внесення зм╕н до Митного кодексу Укра╖ни щодо деяких питань функц╕онування авторизованих економ╕чних оператор╕в», зокрема, внесено зм╕ни.
Основну частину Закону становлять зм╕ни до глави 2 Митного кодексу
Укра╖ни (дал╕ — Кодекс), одночасно Законом також внесено зм╕ни до ╕нших глав Кодексу, як╕ регулюють питання, пов’язан╕ з╕ зд╕йсненням митного контролю та оформлення, контролем правильност╕ визначення митно╖ вартост╕ товар╕в, визначенням кра╖ни походження товар╕в тощо.
Для правильного виконання митних формальностей в╕дпов╕дно до вимог Кодексу з урахуванням внесених зм╕н зверта╓мо увагу на деяк╕ положення Закону.
Щодо подання документ╕в, що п╕дтверджують
походження товар╕в
Зм╕нами до статей 43 та 44 Кодексу зм╕нено принцип декларування кра╖ни походження товару, а саме зам╕сть обов’язкового подання ориг╕нал╕в документ╕в про походження товару кра╖на походження товару заявля╓ться (деклару╓ться) органу доход╕в ╕ збор╕в шляхом зазначення ╖╖ назви та в╕домостей про
документи, що п╕дтверджують походження товару, у митн╕й декларац╕╖.
В╕дпов╕дно, з урахуванням внесених зм╕н при митному оформленн╕ допуска╓ться подання органу доход╕в ╕ збор╕в сканованих коп╕й таких документ╕в, а подання ╖х ориг╕нал╕в зд╕йснюватиметься за загальним правилом, визначеним частиною другою ст. 264 Кодексу, на вимогу органу доход╕в
╕ збор╕в.
Щодо подання документ╕в, що п╕дтверджують заявлену митну варт╕сть товар╕в
Зм╕нами, внесеними до частини першо╖ ст. 53 Кодексу, виключено вимогу щодо подання органу доход╕в ╕ збор╕в документ╕в, що п╕дтверджують заявлену митну варт╕сть товар╕в ╕ обраний метод ╖╖ визначення, одночасно з митною декларац╕╓ю.
В╕дпов╕дно з урахуванням внесених
зм╕н разом з митною декларац╕╓ю органу доход╕в ╕ збор╕в подаються рахунок або ╕нший документ, що визнача╓ варт╕сть товару, та у випадках, встановлених Кодексом, — декларац╕я митно╖ вартост╕ зг╕дно з частиною другою ст. 264 Кодексу.
Щодо продовження строк╕в переробки товар╕в
Законом внесено зм╕ни до статей 151 та 166 Кодексу з питання строк╕в переробки на митн╕й територ╕╖ Укра╖ни та за межами митно╖ територ╕╖ Укра╖ни. З урахуванням внесених зм╕н:
-виходячи з технолог╕чних особливостей переробки окремих товар╕в, попередньо встановлений строк ╖х переробки за письмовою заявою п╕дпри╓мства, якому видано дозв╕л на переробку, може
бути продовжений органом доход╕в ╕ збор╕в, яким видано в╕дпов╕дний дозв╕л на переробку, у тому числ╕ понад строк у 365 дн╕в; - строк переробки зупиня╓ться:
у випадку переробки на митн╕й територ╕╖ Укра╖ни, якщо товари, пом╕щен╕ у митний режим переробки на митн╕й територ╕╖, не можуть бути сво╓часно реекспортован╕ внасл╕док накладення на них арешту (кр╕м арешту внасл╕док позов╕в приватних ос╕б), вилучення у справ╕ про порушення митних правил, авар╕╖ або д╕╖ обставин непереборно╖
сили, за умови п╕дтвердження факту тако╖ авар╕╖ або д╕╖ обставин у порядку, встановленому центральним органом виконавчо╖ влади, що забезпечу╓ формування та реал╕зу╓ державну ф╕нансову пол╕тику, — на час такого арешту (вилучення, авар╕╖, д╕╖ обставин непереборно╖ сили);
у випадку переробки за межами митно╖ територ╕╖ Укра╖ни, якщо товари, пом╕щен╕ у митний режим переробки за межами митно╖ територ╕╖, не можуть бути сво╓часно ре╕мпортован╕ внасл╕док накладення на них арешту, авар╕╖ або
д╕╖ обставин непереборно╖ сили, за умови п╕дтвердження факту тако╖ авар╕╖ або д╕╖ обставин у порядку, встановленому центральним органом виконавчо╖ влади, що забезпечу╓ формування та реал╕зу╓ державну ф╕нансову пол╕тику, — на час такого арешту (авар╕╖, д╕╖ обставин непереборно╖ сили).
Щодо надання ф╕нансових гарант╕й
Пунктом 37 розд╕лу ╤ Закону частину шосто╖ ст. 307
Кодексу доповнено винятками з правила щодо зв╕льнення в╕д надання ф╕нансово╖ гарант╕╖, коли сума митних платеж╕в, що п╕длягають сплат╕, не перевищу╓ суму, екв╕валентну 1000 ╓вро.
З урахуванням внесених зм╕н зазначене зв╕льнення не поширюватиметься на випадки застосування гарант╕й зг╕дно з главами 8 «Загальн╕ положення щодо митно╖ вартост╕» та 20 «Митний склад» Кодексу.
Щодо впровадження форми митного контролю «пост-митний
контроль»
Законом внесено зм╕ни до ст. 336 Кодексу щодо перел╕ку форм митного контролю та доповнено Кодекс ст. 337 1 «Пост-митний контроль».
Зверта╓мо увагу що в╕дпов╕дн╕ нов╕ положення Кодексу щодо пост-митного контролю набрали чинност╕ з 07.11.2019 р. та застосовуються незалежно в╕д наявност╕ в особи авторизац╕╖ авторизованого економ╕чного
оператора.
Щодо надання дозвол╕в на зд╕йснення митно╖ брокерсько╖ д╕яльност╕
Зм╕нами, внесеними до статт╕ 406 Кодексу, виключено вимоги щодо надання дозвол╕в на зд╕йснення митно╖ брокерсько╖ д╕яльност╕ центральним органом виконавчо╖ влади, що забезпечу╓ формування та реал╕зу╓ державну податкову ╕ митну пол╕тику, разом ╕з центральним органом виконавчо╖ влади, що забезпечу╓ реал╕зац╕ю державно╖ пол╕тики у сфер╕ захисту державного
кордону.
З урахуванням внесених зм╕н надання дозвол╕в на зд╕йснення митно╖ брокерсько╖ д╕яльност╕ зд╕йснюватиметься т╕льки центральним органом виконавчо╖ влади, що реал╕зу╓ державну митну пол╕тику.
Експорт та ╕мпорт яких товар╕в буде л╕цензуватися у 2020 роц╕? Проект перел╕ку
Оприлюднено проект постанови КМУ «Про затвердження перел╕к╕в товар╕в, експорт та ╕мпорт яких п╕дляга╓ л╕цензуванню, та квот на 2020 р╕к»
Нагада╓мо, що зг╕дно з╕ ст. 16 Закону про ЗЕД, Каб╕нет М╕н╕стр╕в Укра╖ни щор╕чно затверджу╓ перел╕ки товар╕в, експорт та ╕мпорт яких п╕дляга╓ л╕цензуванню, та обсяги квот. Перел╕ки на 2019
р╕к можна переглянути тут>>
На 2020 р╕к так╕ перел╕ки вже також розроблен╕ ╕ проект постанови, якими вони затверджуються, оприлюднений на сайт╕ М╕некономрозвитку.
Так, цим документом затверджуються:
- обсяги квот товар╕в, експорт яких п╕дляга╓ л╕цензуванню; - перел╕к товар╕в (озоноруйн╕вних речовин), експорт та ╕мпорт яких п╕дляга╓ л╕цензуванню; - перел╕к товар╕в, що можуть м╕стити озоноруйн╕вн╕ речовини, експорт та ╕мпорт яких
п╕дляга╓ л╕цензуванню (кр╕м товар╕в, що перевозяться у контейнерах з особистими речами); - перел╕к товар╕в, ╕мпорт яких з Республ╕ки Македон╕я п╕дляга╓ л╕цензуванню в рамках тарифно╖ квоти в╕дпов╕дно до положень Угоди про в╕льну торг╕влю м╕ж Республ╕кою Македон╕я та Укра╖ною в╕д 18 с╕чня 2001 року; - перел╕к товар╕в, експорт яких п╕дляга╓ л╕цензуванню.
При цьому невикористан╕ у 2019 роц╕ суб’╓ктами ЗЕД л╕ценз╕╖ на експорт (╕мпорт) товар╕в, визначених у постанов╕ КМУ № 1136, будуть д╕йсними до 1 березня 2020 р., якщо ╕нше не передбачено в╕дпов╕дними м╕жнародними договорами Укра╖ни.
Також у проект╕ постанови прописано, що для митного оформлення товар╕в, як╕ навантажуються навалом та експорт (╕мпорт) яких л╕цензу╓ться, гранична р╕зниця фактичного значення ╖х вартост╕, к╕лькост╕ або ваги не може перевищувати 5%
значення, заф╕ксованого у в╕дпов╕дн╕й л╕ценз╕╖.
Оч╕ку╓ться, що ця постанова набере чинност╕ з 1 с╕чня 2020 року.
Алекс ╤ва: Що при ввезенн╕ в Укра╖ну товар╕в за ВМД типу ЕА м╕ж декларантом ╕ перев╕зником ╕сну╓ брак комун╕кац╕╖
Ком╕тет податково╖ та митно╖ пол╕тики схвалив до першого читання доопрацьований законопроект #2318-1 про об‘╓днання Нова митниця в ╓дину юридичну структуру
Анекдот из Интернет
- Аня, говорят что Господь хранит дураков и пьяниц. А как это понимать? - Вася, понимай это так, что ты в полной безопасности.
Афоризм
Попробовал безалкогольное пиво. По вкусу как будто тебя никто не любит.