КМУ рассматривает возможность увеличения квот на экспорт подсолнечного масла или введения лицензирования экспорта
Правительство Украины рассматривает возможность увеличения квот на экспорт подсолнечного масла до 500 тыс. тонн или отмену квотирования и введение лицензирования экспорта. Об этом 22 апреля сообщил заместитель министра аграрной политики Украины Иван Демчак.
По его словам , в настоящее время Минагрополитики Украины разработало два проекта постановления относительно экспорта подсолнечного масла, один из которых предусматривает увеличение квот, а второй - введение лицензирования
экспорта.
"В одном проекте постановления мы предлагаем, чтобы квота на экспорт подсолнечного масла была увеличена с 300 до 500 тыс. тонн и срок ее действия продлен до 1 сентября. Если мы сейчас поставим 500 (тыс. тонн. - УНИАН) и дадим на два с половиной месяца, то мы подталкиваем экспорт. Нужно, чтобы он шел в нормальном русле", - сказал И.Демчак.
Он также отметил,
увеличение квоты стало возможным после уточнения балансов переходных остатков подсолнечного масла.
"Учитывая, что сейчас увеличились остатки масла, увеличились остатки подсолнечника. Более правдивую информацию дали… Выходит, что ресурсов есть почти на 880 тыс. тонн, это может быть и на внутренний рынок, и на экспорт", - добавил И.Демчак.
Кроме того, по словам замминистра, министерство также подготовило проект постановления о введении лицензирования экспорта подсолнечного
масла. "Может быть, режим автоматического лицензирования, может быть, квота. Как примет правительство. Предложения были поданы и такие, и такие", - сказал И.Демчак.
Напомним, что правительство Украины ввело квотирование экспорта подсолнечного масла и подсолнечника на период с 22 марта до 1 июля 2008 г. и установил квоты в размере 300 тыс. тонн масла и 1 тыс. тонн семян подсолнечника.
На виконання постанови Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни в╕д 26 березня 2008 року № 251 „Про внесення зм╕н до постанови Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни в╕д 1 березня 2002 р. № 243” та з метою врегулювання питання п╕дтвердження в╕домостей про фактичне вивезення товар╕в за меж╕ митно╖ територ╕╖ Укра╖ни
1.1 У пункт╕ 1 Порядку слова „Про вдосконалення механ╕зму в╕дшкодування бюджетно╖ заборгованост╕ з податку
на додану варт╕сть за операц╕ями з експорту продукц╕╖” зам╕нити словами та цифрами „№ 243 „Про вдосконалення механ╕зму бюджетного в╕дшкодування з податку на додану варт╕сть за операц╕ями з експорту продукц╕╖” ╕з зм╕нами”.
1.2. У пункт╕ 5 слова „в повному обсяз╕” виключити.
1.3. У пункт╕ 6:
в абзац╕ першому слова „одержання експортного (бюджетного) в╕дшкодування податку на додану варт╕сть”
зам╕нити словами „п╕дтвердження факту вивезення (пересилання) товар╕в за меж╕ митно╖ територ╕╖ Укра╖ни”;
в абзац╕ другому слова „п'ятого основного аркуша ("прим╕рник для декларанта") ВМД форми МД-2
(МД-3)” зам╕нити словами „аркуша ВМД з позначенням "3/8"”.
1.4. У пункт╕ 7:
в абзац╕ другому
слова „п'ятого основного аркуша ("прим╕рник для декларанта") ВМД форми МД-2 (МД-3) з ╕ншими” зам╕нити словами „аркуша ВМД з позначенням "3/8" з”;
в абзац╕ третьому:
слова „п'ятому основному аркуш╕ ("прим╕рник для декларанта") ВМД форми МД-2 (МД-3)” зам╕нити словами „аркуш╕ ВМД з позначенням "3/8"”;
п╕сля сл╕в „в повному обсяз╕” доповнити словами „ або «Задекларован╕ в ц╕й ВМД товари вивезено за меж╕ митно╖ територ╕╖ Укра╖ни в обсяз╕ ________» „;
в абзац╕ четвертому слова „п'ятий основний
аркуш ("прим╕рник для декларанта")” зам╕нити словами „аркуш з позначенням "3/8"”.
1.5. У пункт╕ 9 слова „експортного (бюджетного) в╕дшкодування податку на додану варт╕сть” зам╕нити словами „декларування факту вивезення (пересилання) товар╕в за меж╕ митно╖ територ╕╖ Укра╖ни”.
1.6. У пункт╕ 10:
слова „експортного (бюджетного) в╕дшкодування податку
на додану варт╕сть” зам╕нити словами „п╕дтвердження факту вивезення (пересилання) товар╕в за меж╕ митно╖ територ╕╖ Укра╖ни”;
слова „п'ятого основного аркуша ("прим╕рник для декларанта") ВМД форми МД-2
(МД-3)” зам╕нити словами „аркуша ВМД з позначенням "3/8"”.
2. Управл╕нню контролю за перем╕щенням вантаж╕в (В.А.Луговець), Юридичному департаменту (В.Л.Бабюк) Державно╖
митно╖ служби Укра╖ни, Департаменту податку на додану варт╕сть (Ю.В.Лапшин) Державно╖ податково╖ адм╕н╕страц╕╖ Укра╖ни забезпечити подання цього наказу на державну ре╓страц╕ю до М╕н╕стерства юстиц╕╖ Укра╖ни.
3. Начальникам рег╕ональних митниць, митниць, головам Державних податкових адм╕н╕страц╕й в АР Крим, областях, м.м. Ки╓в╕ та Севастопол╕:
3.1. Довести цей наказ до в╕дома п╕дпорядкованих п╕дрозд╕л╕в та забезпечити дотримання вимог Порядку.
3.2.
Забезпечити ╕нформування суб’╓кт╕в зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕ про вимоги цього наказу.
4. Установити, що цей наказ набира╓ чинност╕ через 10 дн╕в п╕сля його оф╕ц╕йного опубл╕кування.
5. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Голови Держмитслужби Укра╖ни Гутника А.╢. та на заступника Голови Державно╖ податково╖ адм╕н╕страц╕╖ Укра╖ни Чекашк╕на С.В.
Голова Державно╖ митно╖ служби Укра╖ни В.╤. Хорошковський
Голова Державно╖ податково╖ адм╕н╕страц╕╖ Укра╖ни С.В. Буряк
„ПОГОДЖЕНО”
М╕н╕стр ф╕нанс╕в Укра╖ни В.М.Пинзеник
АРКУШ ПОГОДЖЕННЯ
Наказ “ Про внесення зм╕н до сп╕льного наказу Державно╖ митно╖ служби Укра╖ни та Державно╖ податково╖ адм╕н╕страц╕╖ Укра╖ни в╕д 21.03.2002 №163/121”
Вноситься
Управл╕нням контролю за перем╕щенням вантаж╕в
Начальник Управл╕ння контролю за перем╕щенням вантаж╕в В.А.Луговець
ПОГОДЖЕНО:
Заступник Голови Служби О.О.Федоров
Директор Департаменту декларування та митних режим╕в В.П.Науменко
Председатель Верховной Рады Украины Арсений Яценюк считает, что для улучшения работы таможни нужно менять не нормативные акты, а их исполнителей. Об этом он заявил вечером 22 апреля в Лиссабоне во время встречи с представителями украинской диаспоры в Португалии, передает УНИАН.
«Нужно не приказы менять, а нужно менять тех, кто выполняет эти приказы. Вы же прекрасно знаете,
что такое переходить украинскую границу, что такое переходить украинскую таможню. Знают, что трудовые мигранты, где только трудовые мигранты – на лапу не дашь – никто никуда не поедет. Поэтому их, если пачками не посадить, порядок вряд ли будет», - сказал Яценюк.
В прошлом году товарооборот с Молдовой увеличился более чем на треть
Как передает пресс-служба Минэкономики, участие во встрече также приняли заместитель Министра экономики Украины Наталия Бойцун, Чрезвычайный и Полномочный Посол Республики Молдова в Украине Сержиу Стати и Советник Посольства Петру Тишаков.
"Республика Молдова является одним из важнейших торгово-экономических партнеров Украины, занимающим пятое место среди стран СНГ", - подчеркнул во время встречи Б.Данилишин. Как указал Министр экономики, развитие
торгово-экономического сотрудничества между Украиной и Молдовой характеризуется положительной стабильностью. Так, за последние 5 лет показатели товарооборота между двумя странами возросли почти в 3 раза и превышают товарооборот Украины с такими развитыми странами, как Дания, Норвегия, Швейцария.
В частности, товарооборот (товары и услуги) вырос с $402,9 млн. в 2002 году до $1162,8 млн. в 2007-м. В 2007 году
товарооборот (товары и услуги) увеличился, по сравнению с 2006 годом, на 36,2%. Участники встречи указали, что резервы наращивания товарооборота сторонами далеко не исчерпаны.
Б.Данилишин отметил тот факт, что улучшению двустороннего торгово-экономического сотрудничества Украины с Молдовой будет содействовать вступление Украины во Всемирную торговую организацию. "Это событие, безусловно, повлияет и на наше торгово-экономическое сотрудничество, поскольку вступит в силу двустороннее Соглашение
о свободной торговле, которое было подписано 13 ноября 2003 года и которое не предусматривает изъятий из режима свободной торговли", - проинформировал Б.Данилишин.
Руководитель экономического ведомства привлек внимание и к тем возможностям, которые открываются для двустороннего сотрудничества в рамках ГУАМ. "Пользуясь возможностью, хочу предложить молдовской стороне активизировать сотрудничество в направлениях, представляющих взаимный интерес, - транспорт, топливно-энергетический комплекс,
производственная кооперация и т.п.", - сказал Министр экономики Украины.
Участники встречи обсудили также возможность проведения очередного заседания Межправительственной украинско-молдовской комиссии.
В свою очередь, И.Додон указал, что Молдова заинтересована в дальнейшем углублении двустороннего торгово-экономического сотрудничества с Украиной.
"Министерство экономики будет содействовать дальнейшему развитию двусторонних взаимовыгодных
торгово-экономических отношений и готово к тесному сотрудничеству с Республикой Молдова для достижения этой цели", - резюмировал Министр экономики Украины Б.Данилишин.
Начинается второй раунд переговоров относительно создания зоны свободной торговли с ЕС
23-25 апреля в Брюсселе состоится второй раунд переговоров относительно создания зоны свободной торговли (ЗСТ) между Украиной и ЕС. Украинскую делегацию на заседании возглавит заместитель Министра экономики Валерий Пятницкий, европейскую - директор Генерального директората Еврокомиссии "Торговля" Ева Синовец.
Как сообщили Л╤ГАБ╕знес╤нформ в пресс-службе Министерства иностранных дел Украины,
переговорный процесс будет проходить в рамках трех рабочих групп - относительно торговли товарами, относительно услуг, учреждения компаний, инвестиций, движения капитала и платежей, а также относительно правил торговли.
В соответствии с повесткой дня встречи, делегации планируют обсудить вопрос свободного перемещения товаров, в частности, правила происхождения товаров, содействие торговле, таможенные вопросы, техническое регулирование, стандарты и процедуры оценки соответствия, санитарные
на фитосанитарные меры. Кроме того, предусмотрен диалог по вопросам торговли услугами и деятельности компаний, инвестиционной деятельности.
Представители Украины и ЕС также рассмотрят вопрос конкуренции, государственной помощи, прав интеллектуальной собственности, государственных закупок, антидемпинговых, компенсационных и защитных мер.
Напомним, 18 февраля Президент Украины Виктор Ющенко провел встречу с членом Европейской комиссии по вопросам торговли Питером
Мендельсоном. Эта встреча ознаменовала официальное начало переговорного процесса между Украиной и ЕС о создании углубленной зоны свободной торговли.
Проект ЗУ: "Про угоди про розпод╕л продукц╕╖" та деяких законодавчих акт╕в Укра╖ни
Проект
ЗАКОН УКРА╥НИ Про внесення зм╕н до Закону Укра╖ни "Про угоди про розпод╕л продукц╕╖" та деяких законодавчих акт╕в Укра╖ни
Верховна Рада Укра╖ни постановля╓:
I. Внести зм╕ни до таких законодавчих акт╕в Укра╖ни:
1. У Закон╕ Укра╖ни “Про угоди про розпод╕л продукц╕╖” (В╕домост╕ Верховно╖ Ради Укра╖ни, 1999 р., № 44, ст. 391; 2003 р., № 10 - 11, ст. 87; 2006 р., № 22, ст. 184):
1)
У статт╕ 1:
абзаци сьомий ╕ восьмий вилучити;
доповнити абзацом такого зм╕сту:
“╕нвестор – учасник угоди про розпод╕л продукц╕╖, який зд╕йсню╓ геолог╕чне вивчення та видобування корисних копалин.”.
2) У статт╕ 2:
у частин╕ перш╕й слово “д╕╖” вилучити;
3) У статт╕ 3:
у частин╕ перш╕й п╕сля сл╕в “забезпечення захисту охорони довк╕лля” доповнити
словами “техногенно╖ та промислово╖ безпеки”;
у частин╕ друг╕й слово “д╕╖” вилучити.
4) У статт╕ 4:
частину першу викласти в так╕й редакц╕╖:
“1. В╕дпов╕дно до угоди про розпод╕л продукц╕╖ одна сторона – Держава нада╓ у користування у встановленому законодавством порядку ╕нш╕й сторон╕ – ╕нвестору на визначений строк земельну д╕лянку (д╕лянки) та д╕лянку (д╕лянки) надр для пошуку, розв╕дки та видобування корисних
копалин, а ╕нвестор зобов’язу╓ться зд╕йснити пошук, розв╕дку та видобування за св╕й рахунок ╕ на св╕й ризик, з наступною компенсац╕╓ю витрат ╕ отриманням плати (винагороди) у вигляд╕ частини прибутково╖ продукц╕╖”;
у частин╕ друг╕й слова “за умови, що вони” зам╕нити словом “як╕”;
абзац перший частини третьо╖ викласти в так╕й редакц╕╖:
“3. Угода про розпод╕л продукц╕╖ ╓ п╕дставою для надання, в установленому порядку, ╕нвестору погоджень,
квот, спец╕альних дозвол╕в на користування надрами та ведення п╕дпри╓мницько╖ д╕яльност╕ з пошуку (розв╕дки) та видобування корисних копалин, акт╕в про надання г╕рничого в╕дводу, документ╕в, що засв╕дчують право на користування землею, та ╕нших дозвол╕в, необх╕дних для користування надрами для пошуку (розв╕дки) та видобування корисних копалин протягом строку, передбаченого угодою про розпод╕л продукц╕╖ при виконанн╕ ╕нвестором вс╕х вимог, встановлених в╕дпов╕дними чинними нормативно-правовими актами на момент
отримання таких документ╕в.”.
5) У статт╕ 5:
у частин╕ перш╕й:
абзац перший викласти в так╕й редакц╕╖:
“1. Сторонами угоди про розпод╕л продукц╕╖ виступають ╕нвестор(-и) ╕ Держава в особ╕ Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни.”; (або орган/суб’╓кт господарювання, уповноважений Каб╕нетом М╕н╕стр╕в Укра╖ни.”;)
в абзац╕ другому слова “у склад╕ представник╕в державних орган╕в, орган╕в м╕сцевого самоврядування,
народних депутат╕в Укра╖ни” вилучити;
частину другу викласти в так╕й редакц╕╖:
“2. ╤нвесторами можуть бути ф╕зичн╕ та юридичн╕ особи.”;
частину третю вилучити.
6) У статт╕ 6:
у частин╕ перш╕й слова “загальнодержавного ╕ м╕сцевого значення” вилучити;
у частин╕ друг╕й:
в абзац╕ першому слова “органами м╕сцевого самоврядування (залежно в╕д
виду та м╕сця розташування корисних копалин)” зам╕нити словами “Верховною Радою Автономно╖ Республ╕ки Крим або органу м╕сцевого самоврядування, на територ╕╖ якого розташована д╕лянка надр (дал╕ – орган м╕сцевого самоврядування)”;
доповнити абзацом такого зм╕сту: „Площа д╕лянок надр, як╕ включаються в Перел╕к, не повинна перевищувати 1000 квадратних к╕лометр╕в.”
абзаци четвертий – восьмий вилучити;
частини третю ╕ п’яту вилучити У зв’язку
з цим частину четверту вважати в╕дпов╕дно частиною третьою.
7) У статт╕ 7:
у частин╕ перш╕й:
абзац перший викласти в так╕й редакц╕╖:
"Р╕шення про проведення конкурсу на укладення угоди про розпод╕л продукц╕╖ прийма╓ться Каб╕нетом М╕н╕стр╕в Укра╖ни за результатами геолог╕чно╖ оц╕нки та розрахунк╕в економ╕чно╖ ефективност╕ проекту розробки д╕лянки надр ╕з зазначенням:";
абзац трет╕й доповнити
словами “включаючи географ╕чн╕ координати району роб╕т, а також обмеження щодо глибини користування надрами”;
абзац шостий викласти в так╕й редакц╕╖:
“м╕н╕мальний обсяг роб╕т на д╕лянц╕ надр;”;
абзац восьмий викласти в так╕й редакц╕╖:
“розм╕ру платеж╕в за користування надрами ╕ збору за виконання пошукових та розв╕дувальних роб╕т, виконаних за рахунок державного бюджету, та порядку ╖х внесення;”;
в
абзац╕ десятому слова “передбачених угодою про розпод╕л продукц╕╖” вилучити;
у частин╕ сьом╕й:
в абзац╕ другому п╕сля слова “╕нвестора” доповнити словами “або ╕нвестор╕в”, слова “повне ╕м'я, громадянство, м╕сце проживання, фах - для громадян; назва юридично╖ особи чи об’╓днання юридичних ос╕б, адреса ╖х м╕сцезнаходження, назва держави, за законами яко╖ заре╓стровано юридичну особу чи об’╓днання юридичних ос╕б, основний вид д╕яльност╕, передбачений статутом, ╕”
зам╕нити словами “найменування та м╕сцезнаходження юридично╖ особи, назва держави, у як╕й юридична особа заре╓стрована або ╕ншим чином створена зг╕дно з правом ц╕╓╖ держави, основний вид д╕яльност╕, передбачений статутом, ╕ розм╕р статутного кап╕талу”;
абзац четвертий перед словосполученням „програму роб╕т” доповнити словом „загальну”;
у частин╕ десят╕й:
в абзац╕ першому слова “Переможець конкурсу визнача╓ться Каб╕нетом М╕н╕стр╕в Укра╖ни”
зам╕нити словами “М╕жв╕домча ком╕с╕я готу╓ та пода╓ проект р╕шення про визначення переможця конкурсу або про те, що переможця конкурсу не визначено, яке затверджу╓ться розпорядженням Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни”, слова “пунктом 6” зам╕нити словами “частиною шостою”;
в абзац╕ другому слова “зобов’язу╓ться частину кошт╕в вкладати в пошук ╕ розробку нових родовищ та” вилучити;
в абзац╕ третьому слова “програма роб╕т на д╕лянц╕ надр забезпечу╓” вилучити;
абзац
шостий викласти в так╕й редакц╕╖:
“забезпечу╓ться б╕льший обсяг частини продукц╕╖, що залиша╓ться у власност╕ держави;”;
абзац сьомий викласти в так╕й редакц╕╖:
"забезпечу╓ найб╕льш повне геолог╕чне вивчення д╕лянки надр".
8) У статт╕ 8:
пункт 1 вилучити;
у зв’язку з цим пункти 2 – 13 вважати в╕дпов╕дно пунктами 1 – 12;
пункт 7 викласти
в так╕й редакц╕╖:
“права та обов’язки ╕нвестора щодо користування землею та надрами;”;
пункт 8 викласти в так╕й редакц╕╖:
“порядок узгодження сторонами р╕чних бюджет╕в та програм роб╕т, як╕ зобов’язу╓ться виконати ╕нвестор;”;
у пункт╕ 11 п╕сля слова „бюджету” доповнити словами „зг╕дно з умовами конкурсу”;
пункт 14 вилучити;
у зв’язку з цим пункти 15 - 28 вважати в╕дпов╕дно пунктами 13 - 26;
у пункт╕ 14 п╕сля слова “п╕длягають” доповнити словами “або не п╕длягають”;
пункт 21 викласти в так╕й редакц╕╖:
“21) строки та порядок повернення д╕лянок надр та земельних д╕лянок, наданих у користування для потреб, пов’язаних з користуванням надрами, п╕сля зак╕нчення строк╕в, на як╕ вони надаються, а також у раз╕ дострокового припинення
угоди;”;
у пункт╕ 22 слова “або продовження д╕╖” вилучити;
у пункт╕ 24 п╕сля сл╕в “використання та охорони надр ╕ довк╕лля” доповнити словами “забезпечення техногенно╖ та промислово╖ безпеки”;
у пункт╕ 26 слова “строк д╕╖ угоди” зам╕нити словами “строк, на який уклада╓ться угода”;
доповнити новим пунктом 27:
„27) порядок передач╕ ╕нвестором рухомого майна держав╕, яке було ним створене
або придбане для виконання угоди про розпод╕л продукц╕╖, та право власност╕ на яке перейшло до держави в╕дпов╕дно до Закону;”;
у зв’язку з цим пункти 29 ╕ 30 вважати в╕дпов╕дно пунктами 28 ╕ 29;
доповнити пунктом 30:
„30) ╕нш╕ ╕стотн╕ умови, передбачен╕ цим Законом.”;
частини
третю, четверту ╕ п’яту вилучити;
у зв’язку з цим частини шосту ╕ сьому вважати в╕дпов╕дно частинами третьою ╕ четвертою.
9) У статт╕ 9:
у частин╕ перш╕й:
абзац перший викласти у так╕й редакц╕╖:
“1. Угоди про розпод╕л продукц╕╖, укладен╕ щодо виконання пошуку (розв╕дки) та видобування вуглеводнево╖ сировини, кр╕м ╕стотних умов, зазначених у статт╕ 8 цього Закону, повинн╕ передбачати також
так╕ ╕стотн╕ умови:”;
абзац п’ятий викласти у так╕й редакц╕╖:
“обов’язки щодо використання супутного газу ╕ газового конденсату як вторинних енергетичних ресурс╕в та умови проведення цих роб╕т;”
абзаци шостий ╕ восьмий вилучити;
у зв’язку з цим абзац сьомий вважати в╕дпов╕дно абзацом шостим, а абзаци дев’ятий – одинадцятий вважати в╕дпов╕дно абзацами сьомим – дев’ятим;
в абзац╕ шостому
слово “варт╕сть” вилучити та доповнити словами "з урахуванням результат╕в оц╕нки р╕вня забруднення довк╕лля";
в абзац╕ сьомому слово “в╕дпов╕дального” вилучити;
частину другу викласти в так╕й редакц╕╖:
„2. Якщо учасником угоди про розпод╕л продукц╕╖ ╓ ╕ноземний ╕нвестор, то в╕н протягом трьох м╕сяц╕в з моменту укладення угоди про розпод╕л продукц╕╖ зобов’язаний заре╓струвати сво╓ представництво на територ╕╖ Укра╖ни.
Якщо
учасниками угоди про розпод╕л продукц╕╖ ╓ два чи б╕льше ╕нвестор╕в, вони повинн╕ призначити з╕ свого складу одного з ╕нвестора – Оператора угоди для представництва ╖х ╕нтерес╕в у в╕дносинах з державою. Якщо Оператором угоди ╓ ╕ноземний ╕нвестор в╕н зобов’язаний заре╓струвати сво╓ представництво на територ╕╖ Укра╖ни у м╕сячний терм╕н.
Оператору угоди та/або представництву ╕ноземного ╕нвестора на територ╕╖ Укра╖ни мають належати вс╕ повноваження, що вит╕кають з угоди про розпод╕л продукц╕╖.
Вза╓мов╕дносини
м╕ж державою та ╕ноземним ╕нвестором щодо угоди про розпод╕л продукц╕╖ зд╕йснюються через його представництво на територ╕╖ Укра╖ни.”.
10) У статт╕ 11:
частину другу викласти в так╕й редакц╕╖:
„2. Проекти угод про розпод╕л продукц╕╖ п╕длягають обов’язков╕й державн╕й експертиз╕ з ф╕нансових, правових, природоохоронних та ╕нших питань.”;
у частин╕ трет╕й абзац трет╕й вилучити;
частину четверту
викласти в так╕й редакц╕╖:
„4. М╕жв╕домча ком╕с╕я зд╕йсню╓ узгодження та доопрацювання проекту угоди з урахуванням пропозиц╕й органу м╕сцевого самоврядування, на територ╕╖ якого розташована д╕лянка надр, що в╕дпов╕дно до угоди переда╓ться в користування.”.
11) У статт╕ 12 частину першу вилучити;
у зв’язку з цим частину другу вважати частиною першою.
12) У статт╕ 13:
частину третю викласти
в так╕й редакц╕╖:
“3. Угода про розпод╕л продукц╕╖ уклада╓ться укра╖нською мовою.”;
частину четверту вилучити.
13) У статт╕ 14:
у назв╕ статт╕ слово “д╕╖” зам╕нити словом “виконання”;
у частин╕ перш╕й:
в абзац╕ першому слово “д╕╖” зам╕нити словом “виконання”, слово “п’ятдесяти” зам╕нити словом “тридцяти”;
в абзац╕ другому у першому реченн╕
слово “д╕╖” зам╕нити словом “виконання”;
частину другу вилучити;
у зв’язку з цим частини третю ╕ четверту вважати в╕дпов╕дно частинами другою та третьою;
у частин╕ трет╕й слова “Д╕я угоди” зам╕нити словом “Угода”;
у частин╕ четверт╕й слова „продовження або” та “д╕╖” вилучити.
14) У статт╕ 16:
у частин╕ перш╕й слово „план╕в” вилучити, слово „кошторис╕в” зам╕нити
словом „бюджет╕в”;
15) У статт╕ 17:
частину першу:
доповнити новим реченням такого зм╕сту:
„П╕сля зак╕нчення строку, на який була надана д╕лянка надр або у раз╕ дострокового припинення угоди про розпод╕л продукц╕╖, ╕нвестор зобов’язаний повернути д╕лянку надр та земельну д╕лянку, як╕ були надан╕ у користування в╕дпов╕дно до законодавства для потреб, пов’язаних з користуванням надрами, ╖х власнику у строки та в
порядку, передбачен╕ угодою про розпод╕л продукц╕╖.”;
доповнити абзацом другим такого зм╕сту:
“До початку виконання роб╕т за угодою про розпод╕л продукц╕╖, а також протягом строку виконання угоди про розпод╕л продукц╕╖ та п╕сля завершення виконання вс╕х роб╕т за угодою про розпод╕л продукц╕╖, ╕нвестор зобов’язаний проводити оц╕нку р╕вня забруднення довк╕лля в район╕ експлуатац╕╖ д╕лянки надр (земельно╖ д╕лянки, надано╖ для потреб, пов’язаних з користуванням надрами).
Порядок оц╕нки р╕вня забруднення довк╕лля та пер╕одичн╕сть ╖╖ проведення встановлю╓ться Каб╕нетом М╕н╕стр╕в Укра╖ни.”;
в абзац╕ другому частини друго╖ слова “З моменту” зам╕нити словами “Протягом м╕сяця п╕сля”, а слова “так╕ права п╕длягають в╕дновленню у повному обсяз╕” зам╕нити словами “М╕жв╕домчою ком╕с╕╓ю прийма╓ться р╕шення про в╕дновлення таких прав у повному обсяз╕”.
16) У статт╕ 19:
абзац перший частини першо╖ п╕сля сл╕в “Вироблена
продукц╕я” доповнити словами “доставля╓ться ╕нвестором у пункт вим╕ру та”;
у частин╕ трет╕й цифри “70” зам╕нити на “30” та п╕сля сл╕в “витрат ╕нвестора” доповнити словами “визначених Угодою”;
у частин╕ п’ят╕й:
абзац перший викласти в так╕й редакц╕╖:
“5. Склад витрат, що в╕дшкодовуються компенсац╕йною продукц╕╓ю, визнача╓ться угодою про розпод╕л продукц╕╖ в межах перел╕ку витрат, що пов’язан╕ з господарською д╕яльн╕стю
╤нвестора в межах виконання угоди та в╕дносяться до валових витрат виробництва та об╕гу в межах д╕ючого законодавства. Варт╕сть основних засоб╕в придбаних або створених для виконання угоди також в╕дшкодову╓ться за рахунок компенсац╕йно╖ продукц╕╖ в межах амортизац╕йних в╕драхувань, встановлених чинним законодавством, якщо ╕нше не передбачено угодою.
Угодою про розпод╕л продукц╕╖ може бути встановлений перел╕к витрат, як╕ не можуть бути в╕дшкодован╕ компенсац╕йною продукц╕╓ю.
В╕дшкодування
зд╕йсню╓ться з дотриманням таких вимог:”;
абзац трет╕й вилучити.
17) В абзац╕ другому частини першо╖ статт╕ 22 слова „та укладено╖ угоди” зам╕нити словами “та/або укладено╖ угоди”.
18) Статтю 23 викласти в так╕й редакц╕╖:
“1. Буд╕вл╕, споруди (нафтопроводи, газопроводи тощо), ╕нш╕ об’╓кти, створен╕ або придбан╕ ╕нвестором, як╕ розташован╕ на земельн╕й д╕лянц╕ та/або д╕лянц╕ надр таким чином, що ╖х перем╕щення
╓ неможливим без ╖х знец╕нення та зм╕ни ╖х призначення, переходять у власн╕сть Держави з моменту введення ╖х в експлуатац╕ю.
╤нвестор веде пооб'╓ктний обл╕к такого майна та зд╕йсню╓ обл╕к компенсац╕╖ його вартост╕ за рахунок компенсац╕йно╖ продукц╕╖ у терм╕ни, визначен╕ Угодою.
╤нвестору нада╓ться право, протягом строку виконання угоди про розпод╕л продукц╕╖, на користування такими об’╓ктами для виконання передбачених угодою роб╕т.
2.
╤нше майно, створене або придбане ╕нвестором для виконання угоди про розпод╕л продукц╕╖, ╓ власн╕стю ╕нвестора.
Право власност╕ на таке майно переходить в╕д ╕нвестора до Держави з дня, коли варт╕сть зазначеного майна повн╕стю в╕дшкодована компенсац╕йною продукц╕╓ю, або з дня припинення угоди про розпод╕л продукц╕╖ на умовах ╕ в порядку, передбачених угодою.
П╕сля переходу до Держави права власност╕ на майно, створене або придбане ╕нвестором для виконання угоди
про розпод╕л продукц╕╖, ╕нвестор протягом строку, на який укладена угода ма╓ право на користування таким майном для виконання передбачених угодою роб╕т на умовах, визначених угодою.”
19) Статтю 26 викласти в так╕й редакц╕╖:
„Стаття 26. Зобов’язання ╕нвестора щодо прийняття на роботу громадян Укра╖ни та надання переваги товарам, роботам, послугам укра╖нського походження
1. ╤нвестор зобов’язаний прийняти (найняти) на роботу на територ╕╖
Укра╖ни прац╕вник╕в для виконання угоди про розпод╕л продукц╕╖ з числа громадян Укра╖ни, к╕льк╕сть яких повинна становити не менш н╕ж 80 в╕дсотк╕в в╕д ус╕х залучених ╕нвестором прац╕вник╕в.
2. ╤нвестор зобов’язаний надавати перевагу продукц╕╖, товарам, роботам, послугам та ╕ншим матер╕альним ц╕нностям укра╖нського походження за р╕вних
умов стосовно ц╕ни, строку виконання, якост╕, в╕дпов╕дност╕ м╕жнародним стандартам.”.
20) У статт╕ 27:
у частин╕ перш╕й слова “визначених угодою про розпод╕л продукц╕╖, протягом строку ╖╖ д╕╖” зам╕нити словами “що виникають в зв’язку з укладенням угоди”;
частину першу статт╕ 27 доповнити абзацами такого зм╕сту:
„За узгодженням стор╕н, в раз╕ зм╕н податкового законодавства Укра╖ни, умови оподаткування можуть бути
скоригован╕.
Якщо зм╕ни податкового законодавства Укра╖ни покращать умови оподаткування ╕нвестора, в угод╕ про розпод╕л продукц╕╖ мають бути скоригован╕ умови оподаткування з метою встановлення економ╕чних ╕нтерес╕в Укра╖ни.”.
21) Статтю 32 вилучити.
2. У Митному кодекс╕ Укра╖ни (В╕домост╕ Верховно╖ Ради, 2002, № 38-39, ст.288 ):
1)
статтю 6 викласти в так╕й редакц╕╖:
„Меж╕ митно╖ територ╕╖ Укра╖ни ╓ митним кордоном Укра╖ни. Митний кордон Укра╖ни зб
╕га╓ться з державним кордоном Укра╖ни, за винятком меж територ╕╖ спец╕альних митних зон та меж штучних остров╕в, установок ╕ споруд, створених у виключн╕й морськ╕й економ╕чн╕й зон╕ Укра╖ни, на як╕ поширю╓ться виключна юрисдикц╕я Укра╖ни. Меж╕ територ╕╖ спец╕альних митних зон та штучних остров╕в, установок ╕ споруд, створених у виключн╕й морськ╕й економ╕чн╕й зон╕ Укра╖ни, на як╕ поширю╓ться виключна юрисдикц╕я Укра╖ни становлять митний кордон Укра╖ни.”.
2) частину третю статт╕ 155 доповнити
таким пунктом:
„4) в╕д митного органу, розташованого на штучному остров╕, установц╕ або споруд╕, створен╕й у виключн╕й морськ╕й економ╕чн╕й зон╕, на як╕ поширю╓ться виключна юрисдикц╕я Укра╖ни, до митного органу, розташованого на територ╕╖ Укра╖ни, зайнят╕й сушею, та у зворотному напрямку”.
3) статтю 185 доповнити частиною такого зм╕сту:
„Положення ц╕╓╖ статт╕ не застосовуються при перем╕щенн╕ товар╕в на умовах, визначених пунктом 4 частини
третьо╖ статт╕ 155 цього Кодексу м╕ж митним органом, розташованим на штучному остров╕, установц╕ або споруд╕, створен╕й у виключн╕й морськ╕й економ╕чн╕й зон╕, на як╕ поширю╓ться виключна юрисдикц╕я Укра╖ни, та митним органом, розташованим на територ╕╖ Укра╖ни, зайнят╕й сушею.”.
3. У Земельному кодекс╕ Укра╖ни (В╕домост╕ Верховно╖ Ради (ВВР), 2002, N 3-4, ст.27):
1) статтю 66 доповнити
таким пунктом:
„Надання земельно╖ д╕лянки для потреб, пов’язаних з користуванням надрами, проводиться на умовах угод про розпод╕л продукц╕╖ з урахуванням особливостей Закону Укра╖ни "Про угоди про розпод╕л продукц╕╖”.
II. Прик╕нцев╕ положення
1. Цей Закон набира╓ чинност╕ з дня його опубл╕кування.
2. Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни протягом трьох м╕сяц╕в з дня набрання чинност╕ цим Законом:
внести
до Верховно╖ Ради Укра╖ни пропозиц╕╖ щодо приведення закон╕в Укра╖ни у в╕дпов╕дн╕сть ╕з цим Законом;
привести сво╖ нормативно-правов╕ акти у в╕дпов╕дн╕сть ╕з цим Законом;
забезпечити приведення центральними органами виконавчо╖ влади ╖х нормативно-правових акт╕в у в╕дпов╕дн╕сть з цим Законом.
Для американских транснациональных компаний падение доллара выгодно
На мировом рынке продолжается падение курса доллара по отношению к основным мировым валютам. Лишь за истекший период с.г. валюта США потеряла по отношению к евро около 10%. Причем пока коррекции американского доллара не ожидается, передает Reuters.
Столь значительное удорожание единой валюты еврозоны уже привело к росту опасений европейских экспортеров, которые терпят огромные убытки из-за слабого доллара. Однако для американских транснациональных компаний продолжающееся
падение доллара очень выгодно, отмечают эксперты.
Например, на прошлой неделе свою квартальную отчетность опубликовал финский производитель сотовых телефонов Nokia. В своем докладе компания сообщила, что ожидает резкого снижения объема продаж мобильных телефонов в 2008г., на фоне сильного удорожания евро. Это сообщение не лучшим образом сказалось на акциях компании, которые после публикации финансового отчета подешевели на 13%.
Для сравнения, абсолютно иначе
обстоят дела с отчетом американского производителя безалкогольных напитков Coca-Cola. По итогам I квартала 2008г. компания сообщила о росте прибыли на 19%. По сообщению руководства компании, такие хорошие показатели частично связаны именно с изменением валютных курсов в последние несколько месяцев.
"Пока американские компании сообщают о росте прибыли именно по причине слабеющего доллара. Но если на мировом валютном рынке начнется коррекция, ситуация начнет складываться в пользу европейских
компаний", - уверяет ведущий экономист First American Funds Кейт Хембр. Действительно, когда в прошлом году доллар подешевел по отношению к основным мировым валютам в среднем на 6,8%, прибыль американских компаний от экспорта подскочила на 43% и достигла отметки 396,8 млрд долл.
Однако большинство экспертов ожидают коррекции американской валюты в этом году, особенно если Федеральная резервная система (ФРС) США прекратит цикл понижения учетной ставки. Соответственно, можно с большой долей
вероятности ожидать резкого снижения прибыли большинства американских компаний, ориентированных на экспорт. "Если компания получает прибыль преимущественно от экспорта, резкое изменение валютных курсов может сказаться на ее показателях не лучшим образом", - полагает трейдер Custom House Марк Фрей.
Пока американским компаниям, которые осуществляют большую часть своих продаж за границей, остается лишь наслаждаться ростом прибыли. При этом им следует учитывать, что текущее положение вещей
может очень скоро измениться. "Никто бы не хотел, чтобы доллар резко подорожал по отношению к остальным мировым валютам. Большинство компаний предпочтут, чтобы на валютном рынке начался постепенный рост американской валюты", - отмечает ведущий рыночный стратег Wachovia Securities Ал Голдман
Второй раунд переговоров о создании зоны свободной торговли между Украиной и ЕС состоится в Брюсселе 23-25 апреля.
23-25 апреля в Брюсселе состоится второй раунд переговоров относительно создания зоны свободной торговли между Украиной и ЕС. Об этом сообщает пресс-служба МИД.
Украинскую делегацию на заседании возглавит заместитель министра экономики Валерий Пятницкий, европейскую – директор Генерального директората ЕК "Торговля" Ева Синовец.
Переговорный процесс будет проходить в рамках трех рабочих групп: относительно торговли товарами, относительно услуг,
основания компаний, инвестиций, движения капитала и платежей, а также относительно правил торговли.
В соответствии с повесткой дня встречи, делегации планируют обсудить вопрос свободного перемещения товаров, в частности, правила происхождения товаров, содействия торговле, таможенные вопросы, техническое регулирование, стандарты и процедуры оценки соответствия, санитарные и фитосанитарные мероприятия. Кроме того, планируется обсудить вопрос торговли услугами и деятельности компаний, инвестиционной
деятельности.
Гостаможня по примеру КРУ решила получить доступ к банковской тайне.
B Нацбанке категорически против предоставления Гостаможне таких полномочий
Гостаможня по примеру КРУ решила получить доступ к банковской тайне в части раскрытия информации о валютных операциях предпринимателей. Таможенники уверены, что это позволит сократить время прохождения таможенного контроля и выявлять реальную стоимость экспортно-импортных контрактов. Но в Нацбанке категорически против предоставления Гостаможне таких полномочий. В противном случае банковская тайна
потеряет свое значение, объясняют эксперты.
Вчера Гостаможня предложила внести изменения в ст. 62 закона "О банках и банковской деятельности", которая регламентирует порядок раскрытия банковской информации. Таможенники хотят получить доступ к банковским данным о валютных операциях по счетам юридических и физических лиц, что закреплено в проекте закона, разработанном ведомством. По словам источника Ъ в Гостаможне, это необходимо, чтобы выявлять факты занижения субъектами внешнеэкономической
деятельности таможенной стоимости роялти, лицензионных платежей и расходов, связанных с оплатой товаров и услуг. Получение банковской информации также должно позволить сократить время прохождения таможенного контроля. "Мы выпускаем в оборот товар, предельно доверяя декларантам на этапе таможенного оформления, но взамен хотим иметь право в течение трех лет проверять через банковскую информацию внешнеэкономические операции",- объяснил собеседник Ъ.
Меньше месяца назад получить доступ к
банковской тайне в ходе аудита госпредприятий захотело Контрольно-ревизионное управление. КРУ намеревалось использовать банковские данные для сбора доказательной базы при проверке операций по расчетному счету и информации о создании и погашении кредиторской/дебиторской задолженностей.
Согласно закону "О банках и банковской деятельности", банки обязаны раскрывать тайну по письменному запросу или письменному разрешению собственника информации, по письменному требованию суда или решению
суда, по письменному требованию органов прокуратуры, СБУ, МВД, Антимонопольного комитета, Государственной налоговой администрации, Госфинмониторинга и органов Государственной исполнительной службы.
Реализовать эту инициативу Гостаможне будет сложно - против ее принятия выступает Нацбанк. Первый заместитель председателя НБУ Анатолий Шаповалов считает, что у таможенных органов есть все возможности оперативно получать необходимую банковскую информацию в течение пяти дней, но по решению
суда: "Мы считаем, что этой нормы вполне достаточно. Если есть аргументы, пусть идут в суд и получают решение".
Эксперты скептически относятся к расширению круга госорганов, имеющих доступ к банковской тайне, ведь это нивелирует принцип секретности такой информации. "Таможенники и так имеют достаточно статистических данных, которые могут показать нарушения, но уровень использования ими этой информации низкий,- говорит президент Украинского общества финансовых аналитиков Юрий Прозоров.-
Банк не должен разглашать данные о своих клиентах, иначе мы получим полностью полицейское государство". Президент Центра антикризисных исследований Ярослав Жалило считает, что раскрытие коммерческой информации может повысить для Гостаможни прозрачность проводимых операций, но увеличит риски того, что конкуренты получат доступ к этим данным.
ДПА наказом в╕д 10.04.2008 N 233 затвердила ╤нструкц╕ю з п╕дготовки ╕ подання податкових документ╕в в електронному вигляд╕ засобами телекомун╕кац╕йного зв'язку, якою визначила загальн╕ принципи орган╕зац╕╖ ╕нформац╕йного обм╕ну п╕д час подання платниками податк╕в
податково╖ зв╕тност╕ до орган╕в державно╖ податково╖ служби Укра╖ни в електронн╕й форм╕ ╕з використанням електронного цифрового п╕дпису.
Наказ заре╓стрований в М╕н╕стерств╕ юстиц╕╖ 16 кв╕тня 2008 р. за N 320/15011 та набира╓ чинност╕ 27 кв╕тня 2008 р.
В январе-марте объемы импорта украинской мясной продукции оставались незначительными
В ╤ квартале т.г. объемы импорта мяса Украиной оставались незначительным, в то время как импортные цены значительно выросли. К такому выводу пришли эксперты ассоциации "Украинский клуб аграрного бизнеса".
В частности, согласно данным Госкомстата Украины, цены на импортированную мясную продукцию за 3 месяца в сравнении с соответствующим периодом предыдущего года выросли в среднем на 73,2%. При этом на свинину импортная цена выросла на 90%, на говядину - на 30%, птицу
- на 40%. При этом доля импорта свинины самая существенная в целом по группе и составляет 45%. Основными импортерами являются Бразилия и страны Европейского союза - 54% и 46% соответственно.
Стоит заметить, что наибольшими странами-экспортерами мяса всех видов в Украину в указанный период были ЕС (более чем 54%), Бразилия (почти 30%), США (12,5%) и Аргентина (3,5%).
Эксперты также отмечают сохранение существенной разницы между импортной и экспортной ценой мясной
продукции. Так, если экспортная цена говядины составляла в среднем за 3 месяца $3466 за тонну, мяса птицы - $1276 за тонну, то импортная цена на данную продукцию была $1024 и $536 за тонну соответственно. Стоит отметить, что более высокая экспортная цена на мясную продукцию по сравнению с импортной связана, прежде всего, с тем, что импортируются в Украину в основном скот живым весом или продукция достаточно низкого качества.
Таким образом, делают вывод эксперты УКАБ, достаточно незначительные
объемы импорта мяса в Украину за анализируемый период удерживались, в первую очередь, благодаря высоким ставкам импортной пошлины и усилению борьбы с "серыми" схемами поступления мясной продукции на рынок Украины. Кроме того, рост цен как на импортированную, так и на экспортированную мясную продукцию, добавляют эксперты, - это объективный процесс, который вызван существенным подорожанием кормов на мировом рынке.
Вместе с тем, уже в апреле объемы импортных поставок мясной продукции в
Украину существенно выросли, что уже привело к постепенной стабилизации и снижению цен на внутреннем рынке.
Стоит заметить, что в значительной мере рост цен на мясное сырье в ╤ квартале 2008 г. был связан с увеличением производства мясной продукции украинскими предприятиями. Так, производство колбас за ╤ квартал 2008 г. выросло в сравнении с 2007 г. на 7%, производство свинины свежей или охлажденной - на 17,5%, мяса и субпродуктов пищевых домашней птицы - на 47,5%.
Мировой банк рекомендует Украине снять ограничение на экспорт зерна
Мировой банк рекомендует Украине снять ограничение на экспорт зерна. Об этом сообщила управляющий директор Мирового банка Нгози Оконджо-Ивела сегодня на пресс-конференции в Киеве, передает УНИАН.
По ее словам, с учетом роста мировых цен на продукцию сельского хозяйства у Украины есть хорошая возможность использовать весь имеющийся аграрный потенциал и обеспечить эффективное
развитие сельского хозяйства.
«Мы считаем, что так (с отменой ограничений на экспорт зерна) будет лучше для самой Украины. Поскольку мировые цены на зерно являются очень высокими, и на мировых рынках цены на пшеницу выросли вдвое за последние два года, то украинское сельское хозяйство может извлечь в настоящий момент большую выгоду. Это принесет пользу как самой Украине, так и обеспечит доступность зерна на мировых рынках», - отметила Оконджо-Ивела
Напомним,
Кабинет Министров с 1 июля 2007 года установил квоты на экспорт зерна в объеме 12 тыс. тонн, которые участники рынка квалифицировали как запретительные.
В ноябре 2007 года Кабмин продлил действие экспортных квот до конца года, а затем позволил с 1 января до 31 марта 2008 года экспортировать 1,2 млн. тонн зерна. Эти квоты были распределены 4 февраля между 163 компаниями