* Документ дня: Наказ вiд 25.10.2019 No 454 Про внесення змiн до Порядку перерахування до державного бюджету митних та iнших платежiв, якi вносяться до/а...
НОВОСТИ
КОРПОРАТИВНОГО САЙТА
"WWW MDOFFICE"
по вопросам внешнеэкономической деятельности в
Украине
на 18/01/2020
* Документ дня: Наказ вiд 25.10.2019 № 454 Про внесення зм╕н до Порядку перерахування до державного бюджету митних та ╕нших платеж╕в, як╕ вносяться до/а...
Количество просмотров: 3 (за период c 00:00 по 18:01 18/01/20), всего просмотров: 83
Хит недели ... Не обидеть соседа. Как Украине правильно торговать с Ближним Востоком (инфографика)
С учетом того, что страны региона зачастую выступают политическими антагонистами, торговлю здесь невозможно развивать исключительно в категориях экономики и логистики
"Деловая столица" продолжает цикл публикаций о перспективах украинского аграрного экспорта. Мы рассматриваем все основные рынки сбыта нашей агропродукции и сегодня отправляемся на Ближний Восток. Напомним, что в первой публикации цикла мы рассказывали
об особенностях работы на рынке Индии.
Это весьма контрастный и противоречивый регион. С одной стороны, за последнее десятилетие он пережил волну протестов и восстаний. Такие страны, как Сирия, Ирак и Йемен, переживают гражданские войны, в регионе миллионы беженцев. С другой - всем известно о богатстве нефтегазодобывающих стран региона: Ирана, Ирака,
Кувейта, Саудовской Аравии, Катара, Омана, Бахрейна и ОАЭ. Также весьма внушительными являются показатели Турции, чья экономика - одна из самых быстрорастущих в регионе.
Основным военно-политическим раздражителем для региона является даже не израильско-арабский конфликт, а противостояние суннитской Саудовской Аравии и шиитского Ирана. Эти страны уже ведут прокси-войны в Сирии и Йемене. К зоне влияния Ирана можно отнести Ирак, где Тегеран усилился после вывода американских войск, режим Башара Асада в
Сирии, хуситов в Йемене, шиитское население Бахрейна. К зоне влияния Саудовской Аравии - ОАЭ, Египет, Йемен (сторонники Мансура Хади), Иорданию, Бахрейн.
Особняком в этом противостоянии стоит Турция. Прежде всего, у суннитской Турции тоже весьма непростые отношения с шиитами и Ираном. Шиитские секты в начале ХVI в. чуть не развалили государство османов. Именно шиитская угроза толкнула османов к завоеванию Египта и Сирии, которые тогда были под властью мамлюков, а османы опасались союза
мамлюков и шиитов шаха Исмаила Сефеви. В то же время нельзя считать, что союзнические отношения объединяют Турцию и Саудовскую Аравию. Например, Турция не поддержала КСА в вопросе блокады Катара, даже призвала к деблокаде и отправила в Катар дополнительный военный контингент на свою военную базу. Еще один пример напряженности в регионе - конфликт вокруг Нила в Африке. Эфиопия, при поддержке Судана, начала строить ГЭС на Ниле. Эти намерения не понравились Египту, который может потерять 20% объема
водоснабжения и не меньше 40% электроэнергии, производимой гидроэлектростанциями. Не удивительно, что между Египтом и Суданом нарастает напряжение: Египет в начале 2018 г., по данным турецких СМИ, ввел войска в соседнюю с Эфиопией Эритрею, а Судан отозвал посла из Каира. Египет поддерживает Саудовская Аравия и ОАЭ, а Судан надеется на заступничество Турции и Катара.
Так что было бы правильно разделить мусульманский Ближний Восток на три полюса силы, где главенствуют Турция, Саудовская Аравия и
Иран. Это прямо не влияет на экспорт украинской агропродукции в регион, но данный геополитический пасьянс всегда следует держать в уме. Также нужно помнить, что Египет, один из основных покупателей украинского зерна, финансово поддерживается Саудовской Аравией, но старается выстроить дружественные отношения с РФ, которая является нашим конкурентом по экспорту агропродукции.
Среди основных товаров, которые Украина может поставлять в страны Ближнего Востока, можно отметить яйца, мясо, зерно, масло.
Наибольшими покупателями украинских яиц являются ОАЭ (около 48% всего экспорта за 2017 г.), Ирак (18%) и Катар (8%). Согласно данным Института аграрной экономики, за последние пять лет Украина увеличила экспорт яиц в ОАЭ почти в 20 раз. Дело в том, что ОАЭ - это страна-хаб, там есть свободные экономические зоны, где достаточно лояльные условия, понятные для европейца законы, по которым можно заключать сделки. Например, от вас не будут требовать соблюдать некоторые местные законы и признавать
верховенство исключительно Законов Шариата. Вероятно, далее через ОАЭ украинские яйца расходятся по той части арабских стран, которые входят в зону влияния Эр-Рияда, прежде всего в саму Саудовскую Аравию.
Ирак и Катар вынуждены сами заботиться о своей продовольственной безопасности. В целом украинские производители имеют неплохие шансы на наращивание экспорта яиц в страны Ближнего Востока.
Растущее население стран региона требует все большего количества продуктов, в том числе мяса. Поэтому одновременно растут потребление, производство и импорт мяса. В основном за счет мяса птицы, что можно видеть по данным украинской
статистики. По информации Государственной фискальной службы (ГФС), за прошлый год на внешние рынки было продано 271,33 тыс. т мяса птицы и субпродуктов, что на 11,5% больше, чем годом ранее. В денежном выражении экспорт курятины в 2017 г. вырос на 25% - до $389,64 млн. Основными импортерами украинского мяса птицы стали Нидерланды ($78,07 млн), Египет ($65,24 млн и Ирак ($42,67 млн). Экспорт в эти страны составил 54,37 тыс., 45,42 тыс., 29,71 тыс. т соответственно.
Также можно обратить внимание
на рынок говядины. По данным ГФС, Украина по итогам 2017 г. экспортировала 41,87 тыс. т свежего и замороженного мяса КРС, что на 19,38% больше показателя 2016 г. Замороженную говядину в основном экспортировали в Азербайджан ($20,12 млн), Казахстан ($18,61 млн и Беларусь ($17,59 млн). Экспорт в эти страны составил 18,32 тыс., 6,43 тыс. и 6,08 тыс. т соответственно. То есть среди лидеров стран Ближнего Востока нет. Хотя, конечно, говядина - тоже весьма перспективная ниша, но в связи с тем, что в
Украине происходит сокращение поголовья крупного рогатого скота, значительный рост украинского импорта, в том числе в страны Ближнего Востока маловероятен, но вот еще нарастить продажу мяса птицы - реально.
По данным Института аграрной экономики, основным покупателем украинского зерна в 2017 г. был Египет, доля которого в общем экспорте составила 12,8%. Египет удерживает лидирующую позицию в рейтинге крупнейших покупателей этой продукции с 2011 г. В прошлом году он увеличил закупки на
10,5% по сравнению с 2016-м - до $833,8 млн. Дальше из стран Ближнего Востока идет Саудовская Аравия, которая занимает восьмое место среди всех импортеров украинского зерна. Продажи в КСА составили в прошлом году $295 млн (4,5%). Дальше Израиль, закупивший зерна в 1,6 раза больше, чем в 2016-м, на $281 млн (4,3%).
Интересно, что Турция не вошла в десятку основных покупателей, но закупила зерна на $237 млн (3,6% в общем экспорте), хотя раньше почти не покупала эту украинскую продукцию.
Среди
покупателей подсолнечного масла нужно отметить Турцию и Ирак. В 2017 г. поставки украинского сырого подсолнечного масла в Ирак достигли 113 тыс. т, тогда как годом ранее они составили всего 15 тыс. т. Во многом это объяснятся тем, что раньше Турция продавала рафинированное масло в Ирак, часто покупая перед этим нерафинированное масло у Украины. Но теперь иракский бизнес решил отобрать у турок часть прибыли, построив свои мощности.
В целом Турция, Иран, Саудовская Аравия и ОАЭ покупают объемы
украинского подсолнечного масла в пределах от 40 до 300 тыс. т. Тут тоже у нашего бизнеса также есть неплохие перспективы по наращиванию экспортных объемов.
Хит недели ... ***На форуме MDoffice интересный вопрос ... Получить EUR.1, но не на всю продукцию из инвойса
13-06-2018 12:09, Ninagninag20061@gmail.com Регион:скрыт Получить EUR.1, но не на всю продукцию из инвойса
Добрый день. Подскажите, пожалуйста, хотим получить
EUR.1, но не на всю продукцию из инвойса. По некоторым видам продукции мы не проходим по условиям. Можно ли получить сертификат только на часть продукции? Или выдают только на весь инвойс?
Хит недели ... ***На форуме MDoffice интересный вопрос ... В инвойсе декларации до 6000 евро указана скидка
15-01-2020 23:09, Лиска Регион:Одесса В инвойсе декларации до 6000 евро указана скидка
Доброй вечер. Может у кого-то было в практике: пришел инвойс где указано количество товара, его цена за штуку, потом указана скидка и выведена стоимость товара со скидкой. Инвойс декларация до 6000 евро, даже есть фраза о преференции. Что делать? И как заполнить электронный инвойс? Пропустит ли таможня скидку? не отменит ли преференцию? Помогите,
плиз...
Хит недели ... Експортери Укра╖ни та Груз╕╖ при визначенн╕ походження товар╕в матимуть можлив╕сть вибору сертиф╕кат╕в: СТ-1 або EUR.1
14 с╕чня 2020 року ВРУ прийнято Закон «Про ратиф╕кац╕ю Протоколу м╕ж Урядом Укра╖ни та Урядом Груз╕╖ про внесення зм╕н до Угоди м╕ж Урядом Укра╖ни та Урядом Республ╕ки Груз╕я про в╕льну торг╕влю в╕д 9 с╕чня 1995 року» (законопро╓кт № 0017), який набере чинност╕ з дати отримання останнього письмового пов╕домлення про виконання Догов╕рними Сторонами внутр╕шньодержавних процедур, необх╕дних для набрання ним чинност╕.
Експортери стор╕н матимуть можлив╕сть обирати м╕ж
сертиф╕катом СТ-1, що був визначений в рамках Угоди м╕ж Урядом Укра╖ни та Урядом Республ╕ки Груз╕я про в╕льну торг╕влю в╕д 09.01.95 р., та сертиф╕катом EUR.1, що використову╓ться для визначення походження
товар╕в.
Ратиф╕кац╕я цього Протоколу дозволить використовувати ╕дентичн╕ правила походження у двосторонн╕й торг╕вл╕ та застосовувати принцип д╕агонально╖ кумуляц╕╖, а також в подальшому зб╕льшити експорт до кра╖н та територ╕й — учасниць Конвенц╕╖, з якими укладен╕ угоди про в╕льну торг╕влю, за преференц╕йними ставками мита.
Хит недели ... Sergiy Somka: На фон╕ «переможних реляц╕й» щодо прийняття ВРУ на вчорашньому пленарному зас╕дання закону Укра╖ни № 2318-1
На фон╕ «переможних реляц╕й» щодо прийняття ВРУ на вчорашньому пленарному зас╕дання закону Укра╖ни № 2318-1 хот╕лося б звернути увагу на позиц╕ю Головного науково-експертного управл╕ння та Головного юридичного управл╕ння Верховно╖ Ради Укра╖ни, що були надан╕ на цей законопроект у вигляд╕ експертного висновку та зауважень. Дуже прикро, що окрем╕ сутт╓в╕ зауваження або висновки врахован╕ не були.
За результатами анал╕зу зм╕сту цих документ╕в можна зробити достатньо невт╕шн╕ висновки про як╕сть
законотворчо╖ роботи, та, очевидно, оч╕куван╕ та прогнозован╕ експертами ГНЕУ та ГЮУ ВРУ насл╕дки практично╖ реал╕зац╕╖ цього закону у раз╕ його п╕дписання Президентом та набрання чинност╕…
╤з повним текстом зауважень Головного юридичного управл╕ння Верховно╖ Ради Укра╖ни до проекту закону Укра╖ни «Про внесення зм╕н до Митного кодексу Укра╖ни та деяких ╕нших закон╕в Укра╖ни у зв'язку з проведенням адм╕н╕стративно╖ реформи» ре╓страц╕йний № 2318-1 в╕д 14.11.2019 року (друге читання), що були надан╕ 09
с╕чня 2019 року та 13 с╕чня 2019 року можна ознайомитись за посиланням: http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=67402.
За цим же посиланням http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_1?pf3511=67402 можна також ознайомитись з
повним текстом висновку Головного науково-експертного управл╕ння Верховно╖ ради Укра╖ни на проект Закону Укра╖ни «Про внесення зм╕н до Митного кодексу Укра╖ни та деяких ╕нших законодавчих акт╕в Укра╖ни щодо удосконалення структури управл╕ння у сфер╕ державно╖ митно╖ та податково╖ пол╕тики» (ре╓стр. № 2318-1 в╕д 14.11.2019).
Для тих, хто не хоче «копатися» на сайт╕ ВРУ даю, як на мене, ключов╕ положення цих зауважень та висновку: У зауваженнях Головного юридичного управл╕ння Верховно╖ Ради Укра╖ни
в╕д 09 с╕чня та в╕д 13 с╕чня 2020 року до проекту закону Укра╖ни про внесення зм╕н до Митного кодексу Укра╖ни та деяких ╕нших закон╕в Укра╖ни у зв'язку з проведенням адм╕н╕стративно╖ реформи, зокрема, зазначено:
Проектом передбачено встановлення центральним органом виконавчо╖ влади, що забезпечу╓ формування та реал╕зу╓ державну ф╕нансову пол╕тику порядку виконання митних формальностей у певних випадках (пункт 10 розд╕лу ╤ проекту) та передбачено можлив╕сть делегування кер╕вникам митниць повноважень
центрального органу виконавчо╖ влади, що реал╕зу╓ державну митну пол╕тику, за перел╕ком, визначеним положенням про митницю, яке п╕дляга╓ погодженню з центральним органом виконавчо╖ влади, що забезпечу╓ формування та реал╕зу╓ державну ф╕нансову пол╕тику (пункт 34 розд╕лу ╤ проекту). Зазначене не в╕дпов╕да╓ частин╕ друг╕й статт╕ 19 Конституц╕╖ Укра╖ни, зг╕дно з якою органи державно╖ влади та органи м╕сцевого самоврядування, ╖х посадов╕ особи зобов'язан╕ д╕яти лише на п╕дстав╕, в межах повноважень та у
спос╕б, що передбачен╕ Конституц╕╓ю та законами Укра╖ни.
Проектом передбачено внесення зм╕н до Закону Укра╖ни «Про центральн╕ органи виконавчо╖ влади» щодо утворення без статусу юридично╖ особи територ╕альних орган╕в центрального органу виконавчо╖ влади, що реал╕зу╓ державну митну пол╕тику, та центрального органу виконавчо╖ влади, що реал╕зу╓ державну податкову пол╕тику, як╕ проте матимуть статус орган╕в державно╖ влади (пункт 82 розд╕лу ╤╤ проекту). Створення органу державно╖ влади без статусу
юридично╖ особи матиме насл╕дком для такого органу неможлив╕сть укладення договор╕в, зд╕йснення управл╕ння майном, а також неможливост╕ над╕лення такого органу бюджетними повноваженнями.
Зм╕нами, що пропону╓ться внести до законодавства, передбачено можлив╕сть «делегування» на визначених законом повноважень посадово╖ особи органу державно╖ влади посадов╕й особ╕ територ╕ального органу на п╕дстав╕ положення про такий територ╕альний орган. Це, однак, не в╕дпов╕да╓ частин╕ друг╕й статт╕ 19 Конституц╕╖
Укра╖ни, зг╕дно з якою органи державно╖ влади та органи м╕сцевого самоврядування, ╖х посадов╕ особи зобов'язан╕ д╕яти лише на п╕дстав╕, в межах повноважень та у спос╕б, що передбачен╕ Конституц╕╓ю та законами Укра╖ни. В╕дтак, зазначений конституц╕йний припис не передбача╓ можливост╕ делегування повноважень, визначених законом, ╕ншим органам чи посадовим особам, а тим б╕льше на п╕дстав╕ п╕дзаконного акта, яким ╓ положення про такий орган.
Низка положень проекту не в╕дпов╕да╓ конституц╕йним принципам
верховенства права та визначенню Укра╖ни правовою державою (статт╕ 1 та 8 Конституц╕╖ Укра╖ни), а також не врахову╓ правово╖ позиц╕╖ Конституц╕йного Суду Укра╖ни, у р╕шеннях якого неодноразово наголошувалося, що визначальними елементами верховенства права ╓ принципи правово╖ визначеност╕, ясност╕ ╕ недвозначност╕ правово╖ норми, оск╕льки ╕нше не може забезпечити ╖╖ однакове застосування, не виключа╓ необмеженост╕ трактування у правозастосовн╕й практиц╕ ╕ неминуче призводить до свавол╕ (абзац другий
п╕дпункту 5.4 пункту 5 мотивувально╖ частини Р╕шення Конституц╕йного Суду Укра╖ни в╕д 22.09.2005 року № 5, в╕д 29.06.2010 року № 17-рп, в╕д 11.10.2011 року № 10-рп).
При цьому, у висновку Головного науково-експертного управл╕ння Верховно╖ Ради Укра╖ни на проект Закону Укра╖ни «Про внесення зм╕н до Митного кодексу Укра╖ни та деяких ╕нших законодавчих акт╕в Укра╖ни щодо удосконалення структури управл╕ння у сфер╕ державно╖ митно╖ та податково╖ пол╕тики» (ре╓стр. № 2318-1 в╕д 14.11.2019), зокрема,
зазначено, наступне:
У зм╕нах до ч. 3 ст. 546 МК пропону╓ться встановити, що «кер╕вник центрального органу виконавчо╖ влади, що реал╕зу╓ державну митну пол╕тику, може делегувати кер╕вникам митниць окрем╕ повноваження, визначен╕ цим Кодексом, законодавством про державну службу та ╕ншими законами». Вважа╓мо за доц╕льне звернути увагу, що чинна Конституц╕я та законодавство Укра╖ни не передбачають використання р╕зних правових засоб╕в «перерозпод╕лу» повноважень м╕ж органами виконавчо╖ влади (на
в╕дм╕ну в╕д делегування повноважень орган╕в виконавчо╖ влади органам м╕сцевого самоврядування), до яких в╕дносяться, зокрема, «надання» (над╕лення) та «делегування» повноважень. Такий спос╕б вза╓мод╕╖ м╕ж органами виконавчо╖ влади не ╓ ч╕тко врегульованим у чинному законодавств╕. Тому застосування поняття «делегован╕ повноваження» у контекст╕ запропонованого закону ╓ незрозум╕лим ╕ викликатиме труднощ╕ у правозастосуванн╕. Доречно також зазначити, що на теоретичному р╕вн╕ поняття «делегування повноважень»
розум╕╓ться як догов╕рний двосторонн╕й акт ╕ передбача╓ як згоду суб’╓кта, який делегу╓, так ╕ згоду суб’╓кта, якому делегуються повноваження, на ╖х виконання. Очевидно, що такий спос╕б вза╓мод╕╖ не може застосовуватись м╕ж органами та посадовими особами, що мають в╕дносини п╕дпорядкування.
У пп. «в» п. 83 розд╕лу ╤╤ проекту пропону╓ться доповнити Закон Укра╖ни «Про центральн╕ органи виконавчо╖ влади» новою ст. 21-1 «Територ╕альн╕ органи центрального органу виконавчо╖ влади, що реал╕зу╓ державну
митну пол╕тику, та центрального органу виконавчо╖ влади, що реал╕зу╓ державну податкову пол╕тику», в як╕й передбачити, що центральний орган виконавчо╖ влади, що реал╕зу╓ державну митну пол╕тику, та центральний орган виконавчо╖ влади, що реал╕зу╓ державну податкову пол╕тику, можуть утворювати територ╕альн╕ органи без статусу юридично╖ особи. Необх╕дно зазначити, що Головне управл╕ння неодноразово, в експертних висновках на законопроекти з аналог╕чними пропозиц╕ями, звертало увагу, на необ╜рунтован╕сть
таких новел, перш за все, з точки зору ╖хньо╖ нерелевантност╕ приписам Основного Закону Укра╖ни, оск╕льки правовий статус окремого органу виконавчо╖ влади ╓ пох╕дним в╕д повноважень вищого органу у систем╕ орган╕в виконавчо╖ влади – Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни. Повноваження Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни визначен╕ в Розд╕л╕ VI Конституц╕╖ Укра╖ни та в Закон╕ Укра╖ни «Про Каб╕нет М╕н╕стр╕в Укра╖ни». Закон Укра╖ни «Про центральн╕ органи виконавчо╖ влади», у в╕дпов╕дност╕ до Конституц╕╖ Укра╖ни та Закону Укра╖ни
«Про Каб╕нет М╕н╕стр╕в Укра╖ни», визнача╓ орган╕зац╕ю, повноваження та порядок д╕яльност╕ центральних орган╕в виконавчо╖ влади Укра╖ни. Зазначений Закон ╓ загальним для вс╕х орган╕в виконавчо╖ влади Укра╖ни. Тому, вводити в текст зазначеного Закону окрем╕ положення щодо статусу територ╕альних орган╕в окремих центральних орган╕в виконавчо╖ влади не ╓ правильним, як з точки зору правово╖ доц╕льност╕, так ╕ з огляду на вимоги законодавчо╖ техн╕ки. По-перше, положення вказаного Закону регламентують загальн╕
питання орган╕зац╕╖, повноваження та порядок д╕яльност╕ вс╕х центральних орган╕в виконавчо╖ влади Укра╖ни та не передбачають виокремлення в правовому регулюванн╕ для окремих орган╕в. По-друге, можлива зм╕на функц╕онально╖ спрямованост╕ органу виконавчо╖ влади, а в╕дтак ╕ зм╕ни його назви (що знаходиться в компетенц╕╖ Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни) призводитимуть до необх╕дност╕ внесення в╕дпов╕дних численних зм╕н до Закону Укра╖ни «Про центральн╕ органи виконавчо╖ влади» для п╕длаштовування його припис╕в
п╕д приписи п╕дзаконного акту, зг╕дно з яким в╕дбуватимуться зм╕ни в систем╕ орган╕в виконавчо╖ влади, з чим категорично не можна погодитися.
Проектом вносяться зм╕ни до Закону Укра╖ни «Про державну службу» щодо можливост╕ припинення державно╖ служби за ╕н╕ц╕ативою суб’╓кта призначення на п╕дстав╕ скорочення чисельност╕ або штату державних службовц╕в, тощо без отримання згоди (а лише за по╕нформованост╕) виборного органу первинно╖ профсп╕лково╖ орган╕зац╕╖ (зм╕ни до ст. 87 Закону). Проте ця новела
виклика╓ сумн╕ви у ╖╖ об╜рунтованост╕. При цьому сл╕д зауважити, що така пропозиц╕я вже вносилася до парламенту у проект╕ Закону про внесення зм╕н до деяких закон╕в Укра╖ни (ре╓стр. № 2260 в╕д 11.10.2019) ╕, як вже наголошувалося Головним управл╕нням, зг╕дно з м╕жнародними стандартами, зокрема, нормами Конвенц╕╖ М╕жнародно╖ орган╕зац╕╖ прац╕ № 151 «Про захист права на орган╕зац╕ю та процедури визначення умов зайнятост╕ на державн╕й служб╕», 1978 р., передбачено вжиття в╕дпов╕дних умовам кра╖ни заход╕в,
спрямованих на п╕дтримку ╕ сприяння повному розвитков╕ та використанню процедури ведення переговор╕в щодо умов зайнятост╕ м╕ж зац╕кавленими державними органами влади та орган╕зац╕ями державних службовц╕в або ╕нших под╕бних метод╕в, як╕ дають змогу представникам державних службовц╕в брати участь у визначенн╕ цих умов (ст. 7 Конвенц╕╖). Конвенц╕я застосову╓ться до вс╕х ос╕б, зайнятих у державних органах, якщо т╕льки до них не застосовуються б╕льш сприятлив╕ положення ╕нших м╕жнародних трудових конвенц╕й.
Виключенням можуть бути за нац╕ональним законодавством службовц╕, котр╕ пос╕дають посади на високому р╕вн╕, чи╖ функц╕╖ звичайно розглядаються як т╕, що стосуються визначення пол╕тики чи управл╕ння, або службовц╕, чи╖ обов'язки мають суто конф╕денц╕йний характер (ст. 1). Вважа╓мо, що зменшення рол╕ соц╕альних партнер╕в у сфер╕ державно╖ служби не сприятиме прийняттю виважених р╕шень як щодо умов зайнятост╕, так ╕ щодо залучення найб╕льш квал╕ф╕кованих фах╕вц╕в.
Необх╕дно взяти до уваги, що
випадки, коли допуска╓ться роз╕рвання трудового договору з ╕н╕ц╕ативи власника або уповноваженого ним органу без попередньо╖ згоди виборного органу первинно╖ профсп╕лково╖ орган╕зац╕╖ (профсп╕лкового представника), визначаються у ст.ст. 43, 43-1 КЗпПУ. У законодавств╕ визначен╕ прац╕вники, згода профсп╕лок на зв╕льнення яких не вимага╓ться. ╤ серед них зазначен╕ кер╕вн╕ прац╕вники в державних органах. Поширення ц╕╓╖ норми на ус╕х державних службовц╕в ╓ недоц╕льним з м╕ркувань забезпечення р╕вних прав ╕
можливостей у сфер╕ зайнятост╕. Дискрим╕нац╕йн╕ ознаки ма╓ й пропозиц╕я не застосовувати у цих випадках й положення законодавства про працю щодо переважного права, обов’язку суб’╓кта призначення перевести державного службовця за його згодою на ╕ншу посаду. При цьому передбачено скасування чинно╖ норми Закону, зг╕дно з якою «державний службовець, якого зв╕льнено на п╕дстав╕ пункту 1 частини першо╖ ц╕╓╖ статт╕, у раз╕ створення в державному орган╕, з якого його зв╕льнено, ново╖ посади чи появи вакантно╖
посади, що в╕дпов╕да╓ квал╕ф╕кац╕╖ державного службовця, протягом шести м╕сяц╕в з дня зв╕льнення за р╕шенням суб’╓кта призначення може бути призначений на р╕внозначну або нижчу посаду державно╖ служби, якщо в╕н був призначений на посаду в цьому орган╕ за результатами конкурсу», що також вважа╓мо невиправданим.
Потребу╓ додаткового об╜рунтування пропозиц╕я проекту (зм╕ни до ст. 87 Закону Укра╖ни «Про державну службу) про вимогу розрахунку при зв╕льненн╕, оформлення ╕ видач╕ трудово╖ книжки протягом
п’яти календарних дн╕в з моменту зв╕льнення державного службовця у випадках, передбачених ч. 1 ст. 87 (скорочення чисельност╕ або штату державних службовц╕в, скорочення посади державно╖ служби внасл╕док зм╕ни структури або штатного розпису державного органу без скорочення чисельност╕ або штату державних службовц╕в, орган╕зац╕я державного органу), у пер╕од тимчасово╖ непрацездатност╕ державного службовця або його в╕дпустки. Вважа╓мо, що в╕дступ в╕д загально╖ вимоги трудового законодавства у цьому випадку
був би допустимим т╕льки за згодою прац╕вника/державного службовця. Адже це безпосередньо вплива╓ на можлив╕сть його подальшого працевлаштування ╕ реал╕зац╕ю права заробляти на сво╖ потреби власною працею та на сво╓часну оплату ц╕╓╖ прац╕…
Нацбанк нагаду╓, що з 13.01.2020 (включно) зг╕дно з постановою №118 рахунок в╕дправника / отримувача в електронних розрахункових документах ╕ електронних пов╕домленнях СЕП ма╓ ╕дентиф╕куватися т╕льки за допомогою м╕жнародного номера банк╕вського рахунку (IBAN). Про це ми зазначали тут.
З 13.01.2020 р., якщо в плат╕жному дорученн╕ буде вказано не номер рахунку формат╕ IBAN, а пара рекв╕зит╕в у старому формат╕ (рекв╕зити «Код банку (МФО)» ╕ «Номер рахунку»), то СЕП забраку╓ такий документ.
Зауважимо, що НБУ окремою постановою №127 виклав у нов╕й редакц╕╖ форму плат╕жного доручення. З
нього виключено рекв╕зит «Код банку», оск╕льки м╕жнародний номер банк╕вського рахунка IBAN вже м╕стить у соб╕ цю ╕нформац╕ю. Це передбачено постановою №127. Докладно про це ми писали тут та тут.
Нов╕ чеков╕ книжки
Хоч в роз’ясненн╕ про це й не говориться, але нагада╓мо,
що з 13 с╕чня 2020 р. вводиться в д╕ю ╕ нова форма чеково╖ книжки. При цьому орган╕зац╕йн╕ питання зд╕йснення розрахунк╕в ╕з використанням чеково╖ книжки (чека) банки регулюють внутр╕шн╕ми правилами самост╕йно.
╤ ще. В╕дпов╕дно до п. 2 постанови НБУ №127 банки Укра╖ни мають право до 31 грудня 2020 року приймати до виконання чеки, у бланках яких зазначено рекв╕зит «Код
банку», форми яких наведен╕ в ╤нструкц╕╖ №22, без урахування зм╕н, затверджених коментованою постановою. Але з 1 с╕чня 2021 року банки прийматимуть вже виключно чеки, складен╕ за стандартом IBAN, без рекв╕зиту «Код банку».
Ус╕ новини щодо впровадження та застосування IBAN див╕ться тут.
Нов╕ бюджетн╕
рахунки
Окремо у лист╕ НБУ наголосив, що у зв'язку з переходом Держказнайства на План рахунк╕в №1203, зм╕ню╓ться перел╕к балансових рахунк╕в, заборонених для вказання в електронних розрахункових документах СЕП для рахунк╕в ДКСУ.
Зауважимо, що нов╕ рахунки для сплати податк╕в, збор╕в та ╢СВ, а також СЕА ПДВ та СЕА РП, вводяться в д╕ю з 1 с╕чня 2020 року, але почнуть застосовуватися вже з 3 с╕чня (перший день роботи Держказначейства з кл╕╓нтами). Про це ми писали тут та тут.
Зверта╓мо увагу! На заповнення плат╕жних доручень для сплати податк╕в та ╢СВ до 12 с╕чня перех╕дний
вар╕ант заповнення не поширю╓ться. В них потр╕бно наводити саме рахунок за IBAN, а МФО не заповнювати.
Хит недели ... Н╕на Южан╕на : Не можливо утриматись п╕сля прочитання допис╕в у фейсбуц╕ ...
Хит недели ... Зарплата Голови ДМСУ
Хит недели ... ***На форуме MDoffice интересный вопрос ... Д╕╖ декларанта п╕д час митного огляду
11-01-2020 23:26, Iryna Регион:скрыт Д╕╖ декларанта п╕д час митного огляду
Доброго вечора. Така ситуац╕я. П╕д час митного огляду товару ╕нспектор не м╕г сфотографувати товар, так як в╕н знаходився високо ╕ мовляв я завтра
вих╕дний, товар буде стояти вс╕ вих╕дн╕, як я маю туди достати ╕ т.д., орган╕зовуйте драбину, почав хамити, заставив декларанта шукати ╕ нести йому драбину ╕ т.д. Чи зобов'язаний декларант принеси-подай-потримай ╕ т.д. п╕д час митного огляду. Чи це робота ╕нспектора? Дякую.
Хит недели ... ***На форуме MDoffice интересный вопрос ... Протокол на ПД юр лицо
10-01-2020 04:37, Маринка Регион:Киев Протокол на ПД юр лицо
Ночь добрая, коллеги! Спать не могу, вот и решила спросить у знающих. Ситуация следующая: Была оформлена ПД (им 40 Ее для юр лиц под денежную гарантию) на тягач с платформой 8701 на Столичке (Киев). Во время прохождения границы (Ягодын) отдел контрабанды задержал груз и начал "перев╕рку". Были сделаны запросы на стоимость груза и модель. Стоимость в инвойсе соответствует экспортной декларации, модель указанная в 31 графе соответствует тех паспорту без малейшей опечатки. Код товара подбирала таможня, там 10 % пошлина и 20% ндс.
Граница отказалась пропускать груз (хотя пд офоомлена и мы ждем груз на терминал Киева) с тем аргументом, что это не 8701, а другой код. Какой именно не сказали, но скорее всего 8704 или 8716. Вызывают на 14.01 для дачи объявлений под протокол.
Вопрос: Имеют ли право составить протокол на Пд на гоанице , если груз еще даже не проехал? Мы оформили пд под тем кодом, что нам сказала таможня. Инспектора на Столичке в шоке, говорят, сто такое впервые слышат. Ведь это еще только предварительная декларация и
окончательный код и все данные в декларацию мы имеем право еще много раз менять. Тем более, что тут спорный вопрос и у нас есть отдел номенклатуры, который мог бы сам определить код. Тем более что сы даже не воспользовались правом на физ огляд. А выезжать на границу, чтоб определить код перед подачей Пд - это нонсенс.
Вот коллеги какая ситуация. У кого есть мысли что делать, напишите пожалуйста.
Мама своему зятю: - После смерти хочу быть кремирована, а прах развейте с балкона над морем. - Мама, да вы шо такое говорите - с моря такой ветер, шо не пройдёт и минуты, как вы снова будете дома...
Афоризм
Хозяюшке на заметку: Любое варенье станет вкуснее если сделать из него самогон