Хит недели ... Обмен данными между таможенными органами Украины и Венгрии.
Сегодня мы завершили разработку и провели испытания системы таможенного обмена данными между таможенными органами Украины и Венгрии. Официальное начало работы этой системы будет на следующей неделе в пункте пересечения границы чоп-zahony с заместителями руководителей национальных финансовых служб. Это первый проект обмена таможенными данными между Украиной и государством - членом ЕС. Этот проект охватывает все пункты пересечения границы на общей границе и поможет нам выявить нарушения таможенных правил, а также упростить пересечение границ и таможенные процедуры для честных операторов. Большое спасибо нашим коллегам из венгерской национальной налоговой и таможенной администрации (Nemzeti Adó- és Vámhivatal). Я уверен, что наши страны могут и будут жить в мире, дружбе и добрососедских отношениях.
Хит недели ... HACCP: Что означает введение мировых стандартов качества для Украины
Элина Редих.
С 1 января 2019 ряд предприятий должны будут ввести систему управления безопасностью пищевых продуктов Hazard Analysis and Critical Control Points (HACCP). БизнесЦензор собрал информацию о том, что это за система, кому ее нужно внедрять и как.
Курс на евроинтеграцию требует от Украины освоения международных норм и правил. В соответствии с Соглашением об ассоциации с ЕС, в Украине должна быть введена европейская модель контроля безопасности продуктов, построенная по принципу "от поля к столу".
Такой принцип предусматривает контроль на всех этапах производства. Каждый из этапов должен быть документально подтвержден: чем обрабатывалась земля, на которой выпасались животные или росли культуры, как этих животных содержали, чем кормили, как забивали, чем обрабатывали растения, как производилась продукция и во что
упаковывалась. А также - в каких условиях перевозилась в магазин и как хранилась.
Проще говоря, после внедрения HACCP мы должны получать от украинских производителей более качественные и безопасные продукты питания.
Что такое НАССР
НАССР или ХАССП (ISO 22000:2005) – это система качества управления безопасностью пищевых продуктов. ISO 22000:2005 соответствует национальному стандарту ГОСТ ISO 22000:2007.
ISO расшифровывается как International Organization for Standardization
— Международная организация по стандартизации.
Согласно правилам системы, все участники производства пищевых продуктов, должны соблюдать максимальную безопасность производства для того, чтобы к потребителю попал качественный продукт.
По сути, в этой системе для производителей нет ничего кардинально нового и страшного. НАССР просто приводит в порядок кучу санитарных и технологических норм, а также правила производства. Правила контроля должны быть понятны всем – от руководителя до рядового
работника.
Что говорит закон
1 октября 2012 года Министерство аграрной политики утвердило приказ №590 "Требования по разработке, внедрению и применению постоянно действующих процедур, основанных на принципах Системы управления безопасностью пищевых продуктов (НАССР)".
20 сентября 2016 вступил в силу раздел VII закона "Об основных принципах и требованиях к безопасности и качеству пищевых продуктов". Документом уточняется: у всех операторов рынка пищевых продуктов должны быть, по
крайней мере, программы-предпосылки внедрения системы НАССР.
Законом установлены сроки – 3 года. Но происходить это должно поэтапно. С 20 сентября 2017 года НАССР стал обязательным для предприятий, которые работают с необработанными пищевыми продуктами, кроме малых.
До 20 сентября 2018 его должны были ввести все остальные операторы рынка пищевых продуктов, кроме малых. А до 20 сентября 2019 НАССР должны внедрять даже представители малого бизнеса.
Малыми считаются те предприятия, которые
поставляют продукты питания конечному потребителю, имеют не более 10 человек рабочего персонала, расположенные на площади не более 400 квадратных метров. А также те, которые не поставляют продукты питания конечному потребителю и имеют не более пяти человек рабочего персонала.
Кто должен внедрять НАССР
- Производители продуктов питания, алкоголя и упаковки для этой продукции. - Предприятия, которые занимаются хранением, упаковкой и фасовкой готовой продукции. -
Производители чистящих, дезинфицирующих средств и оборудования. - Производители кормов, удобрений и препаратов для борьбы с сорняками и вредителями (пестицидов). - Производители сырья: от фермерских хозяйств до агрохолдингов. - Предприятия общественного питания и торговые заведения. Сюда входят общепиты, кафе, рестораны, столовые (компаний, учебных и медицинских заведений). - Транспортные предприятия, которые занимаются перевозкой продуктов питания.
Как внедрять
НАССР
Для начала нужно провести своеобразную диагностику предприятия. Определить, какие этапы производства, и какие процессы имеют влияние на безопасность конечной продукции.
Далее – создать группу людей из каждого этапа производства или из каждого подразделения предприятия. Это должны быть специалисты технологических процессов или процессов, которые влияют на безопасность. При необходимости, можно привлекать специалистов извне.
В идеале, в рабочей группе должен быть, как минимум,
один человек, который прошел специальное обучение по внедрению системы ХАССП.
Необходимо поменять отношение персонала к личной и производственной гигиене. Это возможно двумя способами: система мотиваций, либо система контроля в виде камер и штрафов. Можно совмещать.
Согласно приказу Минагрополитики, система должна включать также следующие процессы:
- Планирование производственных, вспомогательных и бытовых помещений таким образом, чтобы избежать перекрестного загрязнения.
- Оборудование должно быть защищено от попадания сторонних примесей. В помещении необходимы коммуникации – освещение, вентиляция, водоснабжение. - Должна быть предусмотрена безопасность подачи и отвода воды, льда, пара. А также вспомогательных материалов для переработки или обработки пищевых продуктов и материалов, которые контактируют с пищевыми продуктами. - Должны быть отлажены процедуры уборки, мытья и дезинфекции производственных, вспомогательных и бытовых помещений и других
поверхностей. - Налажено правильное обращение с отходами производства и мусором. Предусмотрено хранение, правила использования и утилизации токсических веществ. - Должен быть контроль за технологическими процессами, маркировкой пищевых продуктов и условиями хранения и транспортировки.
Что дальше?
В Госпродпотребслужбе говорят, что после внедрения системы, не обязательно получать сертификат НАССР. Но, в то же время, его наличие упростит проверку предприятия и снимет лишние
вопросы.
Госпродпотребслужба имеет право проверять бизнес на предмет наличия НАССР. Если система будет отсутствовать, то к компании будут применяться штрафы или санкции. Суммы штрафов варьируются от 18 до 250 тыс. грн., в зависимости от формы организации (юридические или физическое лицо) и вида нарушения.
Разработка системы НАССР стоит примерно от 20 до 100 тыс. грн. Сумма зависит от размеров производства и объема работы. В разработке консультант опишет процессы и методы контроля на
предприятии. В приблизительно такую же стоимость обойдется и сама сертификация производства.
Существует несколько вариантов сертификации в системе ISO. Выбор варианта зависит от цели предприятия. Производство можно сертифицировать:
В органе сертификации с аккредитацией в Национальном агентстве по аккредитации Украины с реестром в органе сертификации. Подходит для большинства целей на территории Украины. К примеру, принять участие в тендере или поддерживать имидж надежного
производителя.
В органе сертификации, с аккредитацией в Государственной инспекции по вопросам защиты прав потребителей с реестром в украинской национальной системе сертификации (УкрСЕПРО). Подходит для всех внутренних потребностей и некоторых зарубежных.
В Системе Международной Сертификации (System of International Certification). Для экспорта и работы с иностранными партнерами и клиентами.
Хит недели ... В╕д 27 вересня ви╖хати з Закарпаття до Словаччини ╕ Угорщини буде складн╕ше
У зв’язку з проведенням роб╕т з встановлення скануючих систем стац╕онарного типу та вагових комплекс╕в поосьового зважування транспортних засоб╕в у рус╕, в пунктах пропуску «Ужгород – Вишн╓ Н╓мецьке» на укра╖нсько-словацькому та «Чоп-Загонь» на укра╖нсько-угорському кордона, можлив╕ тимчасов╕ незручност╕ та обмеження руху транспортних засоб╕в.
Роботи проводитимуться з 27 вересня по 20 грудня 2018 року.
Зауважимо, що перев╕зники, як╕ планують перетинати укра╖нсько-словацький чи
укра╖нсько-угорський кордони, можуть скористатися послугами ╕нших пункт╕в пропуску, як╕ працюватимуть у звичному режим╕.
МВД утвердило новые Правила перевозки опасных грузов приказом от 4 августа 2018
года № 656, который вступит в силу со дня официального опубликования. Приказом также утвержден Порядок выдачи и оформления свидетельств о допуске транспортных средств к перевозке определенных опасных грузов и Порядок согласования и оформления маршрута движения транспортного средства во время перевозки опасных грузов.
На каждой транспортной единице должны быть, кроме перечисленных в ПДД, следующие документы:
1) при перевозке грузов повышенной опасности - согласование маршрута
движения транспортного средства во время перевозки опасных грузов, выданное уполномоченным подразделением полиции.
Без согласования маршрута перевозка может осуществляться:
- в случае если перевозка груза частично или полностью освобождается от необходимости соблюдения требований и положений ДОПОГ;
2) при внутренней перевозке опасных грузов - копия договора обязательного страхования ответственности субъектов перевозки опасных грузов на случай наступления негативных последствий при перевозке опасных грузов.
Копия договора обязательного страхования не требуется, если перевозка груза частично или полностью освобождается от необходимости соблюдения требований и положений ДОПОГ;
3) в
случаях, предусмотренных ДОПОГ, на транспортной единице должны быть дополнительно:
- транспортный документ, предусмотренный разделом 5.4.1 приложения A к ДОПОГ.
Если количество груза не позволяет загрузить его полный объем в одну транспортную единицу, составляются отдельные транспортные документы или делаются копии единого документа на количество загруженных транспортных единиц.
На грузы,
которые не могут загружаться вместе в одно транспортное средство из-за запрета их совместной загрузки, обязательно выписываются отдельные транспортные документы.
- свидетельство о допуске транспортных средств к перевозке определенных опасных грузов;
- ДОПОГ-свидетельство о подготовке водителей транспортных средств, перевозящих опасные грузы;
- письменные инструкции, предусмотренные разделом 5.4.3 приложения A к ДОПОГ.
- свидетельство о загрузке контейнера/транспортного средства, предусмотренное разделом 5.4.2 приложения A к ДОПОГ;
Для переносных цистерн и контейнеров-цистерн свидетельство о загрузке контейнера / транспортного средства не требуется;
- документ, удостоверяющий личность, с фотографией для каждого члена экипажа;
- копия документа, выданного компетентным органом, с указанием
условий перевозки, если это требуется в соответствии с подпунктами "c" или "d" подраздела 5.4.1.2.1 или подразделами 5.4.1.2.3.3 приложения A к ДОПОГ.
Правилами также установлены требования к средствам пожаротушения и оборудованию, которые должны быть на транспортных средствах, которые перевозят опасные грузы. Определены полномочия компетентных органов, урегулирован надзор и особенности внутренних дорожных перевозок опасных грузов
Свидетельство
о допуске транспортных средств к перевозке опасных грузов выдается или продлевается сервисным центром МВД по результатам проверки соответствия конструкции, маркировки и специального оборудования транспортного средства требованиям ДОПОГ и Порядка.
Решение о выдаче или отказе в выдаче согласования маршрута движения транспортного средства во время перевозки опасных грузов принимается подразделениями полиции в десятидневный срок с даты подачи заявления в
центр предоставления административных услуг.
Хит недели ... У ДФС презентували громадськост╕ «Смарт»-митницю
Побудова митниц╕, яка застосову╓ ус╕ ╕нновац╕йн╕ методи та технолог╕╖, пост╕йно оновлю╓ться та вдосконалю╓ться – процес над яким сьогодн╕ активно працюють в ДФС у рамках виконання Стратег╕чних ╕н╕ц╕атив розвитку служби до 2020 року.
««Смарт»-митниця по╓дну╓ в соб╕ вс╕ ╕нновац╕йн╕ процеси, як╕ вже функц╕онують на митницях та як╕ ще плану╓ться запровадити. Це процес пост╕йного ╕нновац╕йного вдосконалення процедур митного оформлення та митного
контролю», – розпов╕в начальник управл╕ння заход╕в нетарифного регулювання ЗЕД Департаменту орган╕зац╕╖ митного контролю ДФС Леон╕д Муромцев п╕д час зас╕дання митного ком╕тету Громадсько╖ ради при ДФС, де громадськост╕ було презентовано концепц╕ю «Смарт»-митницю.
В основу концепц╕╖ ново╖ митниц╕ покладено застосування ╕нновац╕йних
технолог╕й, що перетворюють митне адм╕н╕стрування в швидкий ╕ високотехнолог╕чний процес.
««Смарт»-митниця використовуватиме ╕нтелектуальну систему ризик╕в, ╓диний портал надання дозв╕льних документ╕в (надаватиметься 31 дозв╕льний документ), електронне декларування, зд╕йснюватиме управл╕ння та контроль над вс╕ма ланцюгами поставок, постмитний контроль та постаудит, застосовуватиме високотехнолог╕чн╕ техн╕чн╕ засоби митного контролю», – розпов╕в Леон╕д Муромцев.
За
його словами, митниця зд╕йснюватиме обм╕н попередньою ╕нформац╕╓ю з ав╕ал╕н╕ями, морськими л╕н╕йними агентами, Укрзал╕зницею, адм╕н╕страц╕╓ю Державно╖ прикордонно╖ служби, NCTS – TIRepd. Так, надаватиметься ╕нформац╕я щодо ре╓стру номера транспортного засобу, назви товару та ваги.
Використання високотехнолог╕чних техн╕чних засоб╕в митного контролю передбачатиме в╕деоспостереження та в╕деоконтроль, зчитування номерних знак╕в, ваговий контроль та застосування скануючих систем.
Важливою
новац╕╓ю стане застосування електронного талону в пунктах пропуску через державний кордон. В талон вноситиметься ╕нформац╕я про номер та дату операц╕╖, номер транспортного засобу. Ця ╕нформац╕я перев╕рятиметься адм╕н╕страц╕╓ю Держприкордонслужби, яка зчитуватиме вх╕дн╕ дан╕ з E-ticket у власну ╕нформац╕йну систему, зд╕йснюватиме анал╕з ризик╕в, вноситиме м╕н╕мально необх╕дн╕ дан╕ для ДФСУ, проставлятиме в╕дм╕тку «перев╕рено» та передаватиме для перев╕рки в ДФС.
У свою чергу ДФС
зчитуватиме дан╕ у власну ╕нформац╕йну систему, вноситиме дан╕, необх╕дн╕ для проведення митного контролю, зд╕йснюватиме анал╕з ризик╕в та проставлятиме в╕дм╕тку «перев╕рено». За цим талоном транспортний зас╕б ви╖жджа╓ за меж╕ пункту пропуску. Така процедура дозволить пришвидшити проведення митних процедур при перетин╕ митного кордону.
Декларування товар╕в на «Смарт»-митниц╕ зд╕йснюватиметься за принципом «╢диного в╕кна». ╤нформац╕йний веб-портал «╢дине
в╕кно» матиме WEB‑╕нтерфейси державного контролю за дотриманням законодавства про харчов╕ продукти та корми, ветеринарно-сан╕тарного контролю, ф╕тосан╕тарного контролю, державних орган╕в, що видають дозв╕льн╕ документи.
Впроваджуватиметься також процедура автоматизованого випуску товар╕в у митний режим на основ╕ результат╕в застосування системи анал╕зу ризик╕в. Передбача╓ться три канали випуску товар╕в за митними декларац╕ями.
Перший – «зелений канал» -
передбачатиме автоматизований випуск товар╕в за МД без зд╕йснення додатково╖ перев╕рки документ╕в та проведення митного огляду.
«Жовтий канал» - випуск товар╕в за МД зд╕йснюватиметься п╕сля проведення документального контролю, а «червоний канал» (найб╕льш ризиков╕ операц╕╖) - п╕сля зд╕йснення документального контролю та митного огляду.
Така система дозволить ун╕ф╕кувати митн╕ процедури, усунути вплив людського фактору та скоротити час на зд╕йснення митних процедур.
На сьогодн╕ до системи АСАУР внесено 105 алгоритм╕в (проф╕л╕в ризику), б╕льш н╕ж 700 п╕далгоритм╕в, близько 100 000 комб╕нац╕й ╕ндикатор╕в ризику, б╕льш н╕ж 650 доповнень до проф╕л╕в ризику оперативного характеру (протягом останн╕х трьох м╕сяц╕в 2018, в т.ч. за результатами застосування таргетингу).
Леон╕д Муромцев також звернув увагу на те, що за
результатами конференц╕╖ Всесв╕тньо╖ митно╖ орган╕зац╕╖, яка в╕дбулася у цьому роц╕, було окреслено важлив╕сть напряму ╕нновац╕йного розвитку в ус╕х митницях св╕ту. ╤ побудова «Смарт»-митниц╕ як ново╖ ╕нновац╕йно та техн╕чно-розвинено╖ системи ц╕лком в╕дпов╕да╓ поставленим завданням ВМО перед Укра╖ною.
Хит недели ... Про митн╕ формальност╕. По д╕лу й н╕чого зайвого.
Одним ╕з основних фактор╕в усп╕шного ведення зовн╕шньо-економ╕чно╖ д╕яльност╕ ╓ налагоджений процес зд╕йснення митних формальностей. Його результат залежить в╕д правильно╖ побудови алгоритму митного оформлення товар╕в ╕ покроково╖ п╕дготовки необх╕дних документ╕в для супроводу зовн╕шньоеконом╕чно╖ операц╕╖. Про базов╕ аспекти документального супроводження зовн╕шньоеконом╕чно╖ операц╕╖ при зд╕йсненн╕ експорту розпов╕да╓ В╕та М╕рошниченко, експерт ╕з ЗЕД, генеральный директор Сapital Group, сп╕кер МВА з питань м╕жнародного б╕знесу в статт╕ для м╕жнародного видання FORUM UKRAINE.
Зовн╕шньоеконом╕чний догов╕р (контракт) ╓
матер╕ально оформленою угодою двох або б╕льше стор╕н, яка спрямована на регулювання прав та обов’язк╕в стор╕н у
зовн╕шньоеконом╕чн╕й д╕яльност╕. При п╕дготовц╕ проекту контракту заздалег╕дь рекоменду╓мо ознайомитись ╕з наказом М╕неконом╕ки Укра╖ни в╕д 06.09.2001 р. № 201 та включити до контракту вс╕ перел╕чен╕ у ньому розд╕ли в прям╕й або контекстн╕й форм╕.
Ст. 9 Конвенц╕╖ ООН 1980 року про договори м╕жнародно╖ куп╕вл╕-продажу п╕дкреслю╓, що сторони
договору пов’язан╕ будь-яким звича╓м, щодо якого вони домовилися, ╕ практикою, яку вони встановили у сво╖х вза╓мних в╕дносинах. За в╕дсутност╕ ╕нших домовленостей вважа╓ться, що сторони мали на уваз╕ застосування до ╖х договору чи до його укладення звичай, про який вони знали чи мали знати ╕ який у м╕жнародн╕й торг╕вл╕ широко в╕домий ╕ пост╕йно додержу╓ться сторонами в договорах такого роду й в╕дпов╕дн╕й галуз╕ торг╕вл╕.
Рахунок-фактура (╤нвойс)
–
це ф╕нансовий документ, за яким зд╕йснюються розрахунки за товар, поставлений у визначен╕й його зм╕стом к╕лькост╕ та за вказаною ц╕ною. ╤нвойс ╓ фактичним засв╕дчення угоди м╕ж експортером та ╕мпортером ╕ ╓ обов’язковим для пред’явлення до митного оформлення. Рахунок-фактура ма╓ обов’язково м╕стити: дан╕ про експортера та ╕мпортера, дату складання та номер, опис товар╕в та одиниц╕ вим╕ру, к╕льк╕сть товару, варт╕сть за одиницю та загальну варт╕сть товару, загальну суму за рахунком ╕ валюту
платежу (екв╕валентна сума може бути вказана у валют╕, в╕льно конвертован╕й в ╓вро або ╕нший плат╕жний зас╕б держави, що ╕мпорту╓), умови оплати й умови доставки в╕дпов╕дно до ╤нкотермс, а також спос╕б транспортування.
Транспортна документац╕я.
Характер ╕ перел╕к транспортних документ╕в залежать в╕д виду
транспорту, яким буде виконуватися доставка вантажу, й особливих умов такого перевезення, таких як «Митна конвенц╕я про м╕жнародне перевезення вантаж╕в ╕з застосуванням книжки МДП» (Конвенц╕я МДП) ╕ «Конвенц╕я про тимчасове ввезення» (Стамбульська конвенц╕я).
Залежно в╕д виду транспорту, вид╕ляють так╕ товарно-транспортн╕ документи (накладн╕), як Коносамент (для морських перевезень), Коносамент FIATA (для ╕нтермодальних або комб╕нованих перевезень), CMR (для автомоб╕льних м╕жнародних перевезень), накладна Air Way Bill (для
пов╕тряного транспорту), накладна С╤М (для зал╕зничних перевезень).
Для перевезень у рамках м╕жнародних митних конвенц╕й застосовують додатково до транспортно╖ накладно╖ спец╕альн╕ документи, так зван╕ карнети.
Карнет АТА використову╓ться при перевезенн╕ в рамках «Конвенц╕╖ про тимчасове ввезення» та вида╓ться торговою палатою
кра╖ни-експортера в якост╕ м╕жнародного дозволу на тимчасове ввезення/вивезення товар╕в без обкладання митом ╕ податками.
Карнет TIR (Книжка МДП) – це документ установленого зразка, що вида╓ться для
автомоб╕льного транспорту та виступа╓ м╕жнародною гарант╕╓ю сплати митних платеж╕в при перевезенн╕ вантаж╕в ╕з застосуванням процедури зг╕дно з «Митною конвенц╕╓ю про м╕жнародне перевезення вантаж╕в ╕з застосуванням книжки МДП».
Пакувальний лист
м╕стить ╕нформац╕ю про вагов╕ та масо-габаритн╕ характеристики вантажу, к╕льк╕сть вантажних м╕сць, перел╕к товар╕в, вид пакування, номер рахунку-фактури, що дода╓ться. ╤сну╓ поширена практика ф╕ксувати
в╕домост╕, що зазначаються у пакувальному лист╕, в рахунку-фактур╕, якщо це допуска╓ться формою Рахунку продавця.
Сертиф╕кат про походження
вида╓ться торгово-промисловою палатою кра╖ни-експортера та п╕дтверджу╓ кра╖ну походження товару. Як правило, в╕н потр╕бен митному органу кра╖ни-╕мпортера для зд╕йснення тарифного та нетарифного регулювання п╕д час митних проведення формальностей. Також сертиф╕кати походження товар╕в можуть бути пред’явлен╕
банк╕вським установам, наприклад, коли сторони при зд╕йсненн╕ розрахунк╕в за зовн╕шньоторговельними операц╕ями вказали в акредитив╕ наявн╕сть таких документ╕в. Кр╕м цього, сертиф╕кати походження необх╕дн╕ у випадках, передбачених в╕дпов╕дними зовн╕шньоторговельними контрактами, нац╕ональними правилами кра╖ни-╕мпортера, а також м╕жнародними угодами, учасниками яких ╓ сторона експорту та сторона ╕мпорту товару. Зазначений вище базовий пакет документ╕в ╓ на сьогодн╕шн╕й день необх╕дною умовою для зд╕йснення
митних формальностей у режим╕ експорту, к╕нцевим результатом яких ╓ оформлення вантажно╖ митно╖ декларац╕╖, що ╓ заявою встановлено╖ форми, з зазначенням митно╖ процедури, що п╕дляга╓ застосуванню до товар╕в, та передбачених законодавством в╕домостей про товари, умови ╕ способи ╖х перем╕щення через митний кордон Укра╖ни, а також щодо нарахування митних платеж╕в, необх╕дних для застосування ц╕╓╖ процедури. Кр╕м базового пакету, для митного оформлення вантажу можуть бути надан╕ додатков╕ документи, як╕
залежать в╕д типу вантажу, дозвол╕в ╕ обмежень кра╖ни експорту та митного законодавства Укра╖ни (подання документ╕в ╕ в╕домостей, необх╕дних для митного контролю, регламентовано ст. 335 Митного кодексу Укра╖ни).
У процес╕ п╕дготовки експорту товар╕в до ╢С сл╕д враховувати вимоги й обмеження на ввезення, як╕ встановленн╕ до товар╕в.
До основних вимог можна в╕днести:
1. Загальн╕ вимоги до безпеки товар╕в, як╕ надходять на ринок ╢С. Регламентуються Директивою 2001/95/╢С (GPSD – General Product Safety Directive) та застосовуються у раз╕ в╕дсутност╕ конкретних ╓вропейських правил ╕з безпеки певних категор╕й продукт╕в. Ця Директива не поширю╓ться на фармацевтичн╕ препарати, медичн╕ прилади або косметику, як╕ п╕дпадають п╕д д╕ю окремого законодавства.
2. Контроль безпечност╕ продукц╕╖, що надходить на ринок ╢С. Регулю╓ться положеннями Регламенту (╢С) № 765/20087, який визнача╓ п╕дх╕д до контролю ╕мпортовано╖ продукц╕╖ зг╕дно з вимогами безпечност╕ товар╕в, а також супров╕д таких товар╕в в╕дпов╕дною необх╕дною документац╕╓ю.
3. ╤мпорт продукт╕в харчування та корм╕в для тварин. Регулю╓ться вимогами Регламенту ╢С № 17/2002, що встановлю╓ загальн╕ принципи харчового законодавства, а саме: можливост╕ в╕дстеження продукт╕в харчування шляхом ре╓страц╕╖ постачальника в кра╖н╕ походження, загальн╕ правила г╕г╕╓ни та г╕г╕╓н╕чн╕ вимоги до продукт╕в харчування та продукт╕в тваринного походження, спец╕альн╕ вимоги до генетично модиф╕кованих продукт╕в, вимоги до маркування та реал╕зац╕╖
продукт╕в харчування тощо.
4. Продукти тваринного походження можуть бути ╕мпортован╕ до ╢С за умови наявност╕ в╕дпов╕дно╖ атестац╕╖ п╕дпри╓мства-виробника та супроводжуватись св╕доцтвом про здоров’я, затвердженим ветеринарним л╕карем компетентного органу кра╖ни-експортера.
5. Продукти рослинного походження мають супроводжуватись ф╕тосан╕тарним
сертиф╕катом в╕дпов╕дно до вимог Директиви № 2000/29/╢С ╕ можуть бути ╕мпортован╕ оф╕ц╕йно заре╓строваними в кра╖н╕ ╕мпортера суб’╓ктами господарювання.
6. ╤мпорт товар╕в х╕м╕чно╖ промисловост╕ та проведення ре╓страц╕╖ таких речовин зд╕йснюються ╕з дотриманням вимог Регламенту ╢С № 1907/200697.
7. У раз╕ ввезення озоноруйнуючих речовин на територ╕ю
╢С ╕мпорт таких товар╕в регулю╓ться Регламентом ╢С № 2037/2000 ╕ ма╓ супроводжуватись л╕ценз╕╓ю, яку вида╓ Генеральний директорат ╕з питань навколишнього середовища, в╕дпов╕дно до щор╕чно встановлених квот.
Хит недели ... Недотримання умов ╤нкотермс: можлив╕ податков╕ насл╕дки
Натал╕я САЛОВА, керуючий партнер, аудитор.
При укладанн╕ зовн╕шньоеконом╕чних контракт╕в в╕тчизнян╕ суб’╓кти господарювання, нер╕дко обираючи умови поставки ╤нкотермсFCA, не визначають дату переходу права
власност╕. Така практика може призвести до непорозум╕нь з контролюючими органами щодо витрат стор╕н контракту, пов’язаних ╕з доставкою товару, та як насл╕док — до податкових донарахувань. На приклад╕ конкретно╖ ситуац╕╖ розглянемо, на що сл╕д звернути увагу п╕д час укладання зовн╕шньоеконом╕чних контракт╕в, аби уникнути таких ускладнень.
АКЦЕНТИ Правила ╤нкотермс не регламентують перех╕д права власност╕ на товар, а т╕льки розпод╕л витрат ╕ ризик╕в, пов’язаних ╕з транспортуванням товару в╕д продавця до покупця. У договорах з нерезидентом-покупцем або в додатках до таких договор╕в сл╕д ч╕тко визначати перех╕д права власност╕ на товар та документ, на п╕дстав╕ якого такий перех╕д в╕дбува╓ться, умови поставки FCA з конкретними фактичними адресами, в яких товар переда╓ться перев╕знику (експедитору), а також те, що ц╕на при умовах поставки FCA не включа╓ варт╕сть перевезення.
Ситуац╕я:
П╕дпри╓мство — експортер зерна працю╓ за договором з нерезидентом на умовах поставки «FCA м. Одеса, порт». Догов╕р з
покупцем доповнено детальною ╕нструкц╕╓ю в╕д нерезидента, за якою яко╖ компан╕я-експедитор зд╕йсню╓ експедирування вантажу з╕ складу продавця до складу збер╕гання, а пот╕м — з╕ складу збер╕гання до порту. Кр╕м того, наявний лист в╕д експедитора про те, що в╕н д╕╓ на п╕дстав╕ договору, укладеного з нерезидентом. Договором передбачено, що п╕дпри╓мство-експортер повн╕стю оформлю╓ сертиф╕кати на експорт ╕ митн╕ документи. Перех╕д права власност╕ договором поставки не визначено. Транспортування вантажу
територ╕╓ю Укра╖ни оформлю╓ться товарно-транспортними накладними (дал╕ — ТТН), скр╕пленими печатками експедитора.
Позиц╕я ДФС:
П╕д час планово╖ документально╖ перев╕рки прац╕вники ф╕скальних орган╕в зазначили, що за зм╕стом норм ╤нкотермсFCA продавець зобов’язаний передати товар покупцю в порту. До цього моменту товар належить продавцю, а тому вс╕ витрати з перевезення товару до порту, сплачен╕ покупцем, сл╕д визнати безкоштовно отриманими продавцем послугами. Тобто продавець повинен донарахувати в рег╕страх бухгалтерського обл╕ку доходи в
сум╕ витрат з перевезення товару до порту та в╕добразити зазначен╕ доходи записом:
Дт 902 «Соб╕варт╕сть реал╕зованого товару»; Кт 703 «Доходи в╕д реал╕зац╕╖ послуг». На думку прац╕вник╕в ф╕скальних орган╕в, за насл╕дком зд╕йснення ц╕╓╖ операц╕╖ ма╓ бути донараховано податок на прибуток п╕дпри╓мств.
Позиц╕я п╕дпри╓мства-експортера:
Продавець не згоден з ╖хньою думкою й об╜рунтову╓ свою позиц╕ю тим, що умови ╤нкотермс мають рекомендац╕йний характер, перех╕д права власност╕ не регулюють, а ╓ лише умовами договору, за якими м╕ж покупцем та продавцем розпод╕ляються витрати на страхування, транспортування, навантаження тощо.
Хит недели ... ***На форуме MDoffice интересный вопрос ... Вчера поздно скинули декларации, их не успели принять?
27-09-2018 08:23, Helen Регион:скрыт Вчера поздно скинули декларации, их не успели принять?
Доброе утро! Подскажите, пожалуйста: вчера поздно скинули декларации, их не успели принять. Сегодня мне их перебросить заново?
Ведь курс будет неправильным, должен прийти отказ? Если я перекину с сегодняшним курсом и датой, не случиться так, что одну и ту же декларацию оформят дважды?
«╢дине в╕кно» - перех╕д на наступний р╕вень. Початок контролю харчово╖ продукц╕╖. Електронна митниця»
(«╢дине в╕кно»: нов╕ законодавч╕ та
нормативн╕ перспективи; Державний контроль харчово╖ продукц╕╖ – початок;Електронне декларування, обм╕н ╕нформац╕╓ю)
Дата проведення: 27 жовтня 2018 року, м╕сто Ки╖в.
Ре╓страц╕я: з 9:00 до 9:30.
Початок: о 09:30
Перерва: 11-30 (кава), 13:00 - 14:00 (об╕д)
Зак╕нчення: 17-30
Сп╕кери та учасники:
Представники авторського колективу з розробки проекту ЗУ № 7010 (за згодою);
Представники ДФС Укра╖ни
(за згодою);
Представник Держпродспоживслужби;
Спец╕ал╕сти ТОВ "НВО "Поверхность МД”.
ПРОГРАМА Сем╕нару:
I. ««╢дине в╕кно»: перспектива законодавчого врегулювання роботи. Оптим╕зац╕я вид╕в контрою на кордон╕. Запровадження електронних дозв╕льних документ╕в»
- огляд перспективних зм╕н законодавства в частин╕ спрощення процедури проведення державних контрол╕в у «╢диному в╕кн╕»;
-
реорган╕зац╕я контрольних процедур при митному оформленн╕:
- - заборони;
- - дозв╕льн╕ документи;
- - ре╓стри
- - державн╕ види контролю.
╤I. «Новий алгоритм державного контролю харчових продукт╕в, корм╕в, поб╕чних продукт╕в тваринного походження»
- огляд основних положень ЗУ «Про державний контроль за дотриманням законодавства про харчов╕ продукти,
корми, поб╕чн╕ продукти тваринного походження, здоров'я та благополуччя тварин» в частин╕ ╕мпорту та експорту;
- проведення перев╕рок посадовими особами Держпродспоживслужби п╕дконтрольних товар╕в на прикордонному ╕нспекц╕йному посту:
- - документальна перев╕рка;
- - перев╕рка в╕дпов╕дност╕;
- - ф╕зична перев╕рка;
- вимоги до заповнення загального ветеринарного документа на ввезення та загального документу на
ввезення;
- перел╕к продукт╕в (харчов╕ продукти тваринного походження (у тому числ╕ композитн╕ продукти), корми тваринного походження, с╕но, солома, поб╕чн╕ продукти тваринного походження), як╕ п╕длягають державному контролю;
- перел╕к харчових продукт╕в нетваринного походження та корм╕в нетваринного походження, вантаж╕ з якими при ввезенн╕ (пересиланн╕) на митну територ╕ю Укра╖ни п╕длягають посиленому державному контролю.
I╤╤.«Програмно - техн╕чне забезпечення процесу митного оформлення та контролю»
-техн╕чне забезпечення та вдосконалення роботи ╢диного в╕кна;
- перспективи розвитку електронного декларування. подання документ╕в в електронному вигляд╕;
- особливост╕ обм╕ну ╕нформац╕╓ю м╕ж державними органами та суб’╓ктами ЗЕД та м╕ж державними органами.
Кожному учаснику нада╓ться:
Сертиф╕кат про участь у Круглому стол╕/сем╕нар╕ MD Office;
Безкоштовна ре╓страц╕я ╕нформац╕йно-анал╕тично╖ програми «MD Office» строком на один м╕сяць;
Безкоштовна ре╓страц╕я на сайт╕ п╕дтримки ЗЕДwww.mdoffice.com.ua строком на один м╕сяць;
Блокнот, ручка.
Як╕сть круглих стол╕в, сем╕нар╕в, конференц╕й, як╕ проводяться ТОВ "НВО«Поверхность МД» з 1998 року забезпечуються досв╕дом орган╕зац╕╖ навчання суб'╓кт╕в ЗЕД. Протягом 1998 - 2018 у заходах за участю фах╕вц╕в ТОВ "НВО «Поверхность МД» пройшли навчання понад 8100 чолов╕к, а на корпоративних сем╕нарах(трен╕нгах) - понад 3200.
Координатор проекту: ФОП Браташов Олег Миколайович
Варт╕сть участ╕ у Круглому стол╕/сем╕нар╕: 1650 грн. без ПДВ
(оплата на р/р СПД) або 1980 грн. з ПДВ (оплата на р/р ТОВ "НВО "Поверхность МД");
У варт╕сть входить участь у Круглому стол╕/сем╕нар╕, консультац╕╖ фах╕вц╕в, мастер-клас роботи з програмним
забезпеченням, матер╕али за тематикою Круглого столу/сем╕нару, кофе-брейк, об╕д та ╕н.
М╕сце проведення : конференц-зал ДП “УкрНДНЦ”, м. Ки╖в, вул. Святошинська, 2, станц╕я метро "Святошино” ("Укра╖нський науково-досл╕дний центр ╕ учбовий центр проблем стандартизац╕╖, сертификац╕╖ та якост╕").
Б╕льш детальну ╕нформац╕ю про зах╕д, порядок ре╓страц╕╖ та оплати Ви можете отримати за телефоном: +38
-044-339-95-45 e-mail: seminar@mdoffice.com.ua або на сайт╕ www.mdoffice.com.ua
Поклада╓мо над╕ю, що ╕нформац╕я, отримана п╕д час Круглого столу/сем╕нару, принесе неоц╕ненну допомогу у веденн╕ Вашого б╕знесу
З повагою, Директор ТОВ "НВО "Поверхность МД" ФО П╕дпри╓мець
Артур Хохлов Олег Браташов
ЗАЯВКА НА УЧАСТЬ У КРУГЛОМУ СТОЛ╤/СЕМ╤НАР╤
* Дата, назва Круглого столу/Сем╕нару
27/10/2018
«╢дине в╕кно» - перех╕д на наступний р╕вень. Початок контролю харчово╖ продукц╕╖. Електронна митниця»
Пропозиц╕╖, побажання для теми Круглого столу/сем╕нару
* Поля обов'язков╕ до заповнення
Дата заповнення
М.П.
п╕дпис
* Ф╕рма-учасник/(╢ДРПОУ) Сума до оплати (п╕дкреслити) 1650** грн. (без ПДВ) 1980** грн. (з ПДВ) Фактична адреса (+╕ндекс) * Телефон/факс (+ код м╕ста) E-mail *
П.╤.Б., посада учасника Телефон моб. Вид д╕яльност╕ Вашого п╕дпри╓мства * Форма оплати Юридична адреса * Св╕доцтво ПДВ *╕ндив╕дуальний податковий номер Пропозиц╕╖, побажання для теми сем╕нару * Поля обов'язков╕ до заповнення Дата заповнення М.П.п╕дпис
Заповнену заявку разом ╕з коп╕╓ю св╕доцтва про ре╓страц╕ю платника податку (про ре╓страц╕ю) сл╕д над╕слати на електронну адресу E-mail: seminar@mdoffice.com.ua або на тел./факс 044 339-95-45. Заявки приймаються до 24.10.2018 включно, оплата до 25.10.2018.
Хит недели ... ***На форуме MDoffice интересный вопрос ... Открытая очередь в почтовом ящике таможенного поста. Законно ли это?
25-09-2018 09:39, Ruslan Timofeevtrv@deltawilmar.com Регион:Одесса Открытая очередь в почтовом ящике таможенного поста. Законно ли это?
Шановне Панство, Интересует такой вопрос - законна ли
открытая очередь в почтовом ящике таможенного поста? Поясню - это когда инспектор таможни видит все данные ГТД не окрывая ее, как-то отправитель/таможенный режим/груз и прочая. Все эти мелкие шалости позволяют таможне в течение чуть ли не в течение дня не брать неудобные ГТД, и как следствие не запускать заветные четыре часа на оформление груза. Если это жестко незаконно то куда эффективно пожаловаться?
Хит недели ... ***На форуме MDoffice интересный вопрос ... Лист про анулювання л╕ценз╖╖ брокеру
25-09-2018 12:28, Ромеоsergs1818@gmail.com Регион:Луцьк Лист про анулювання л╕ценз╖╖ брокеру
Добрий день шановн╕ колеги! Допомож╕ть будь-ласка роз╕братись в непри╓мн╕й ситуац╕╖! З Департаменту
орган╕зац╕╖ митного контролю над╕йшов лист, адресований брокерськ╕й ф╕рм╕, який ╕нформу╓ брокера, про допущення митними брокерами систематичних помилок у митних декларац╕ях, та попередження про анулювання брокерсько╖ л╕ценз╕╖. Л╕ценз╕я у нас з 2009року! Дайте пораду, як вийти з дано╖ ситуац╕╖, може хто мав под╕бний досв╕д? Про причину усунення брокера з ринку брокерських послуг на конкретному митному посту ми здогаду╓мось, про що Всьому загалу пов╕домимо тр╕шки п╕зн╕ше. Оск╕льки в дан╕й ситуац╕╖
на сьогодн╕шн╕й день може опинитись будь-яка брокерська ф╕рма, яка не схиля╓ться до корупц╕йних схем, ми просимо про сп╕льну допомогу, ╕ в першу чергу нас ц╕кавить правовий захист! P.S. Справа в тому, що вс╕ вимушен╕ в╕дкликання та коригування (в тому числ╕ ╕ з ╕н╕ц╕ативи кл╕╓нта), були також врахован╕ митницею, як помилки брокера, хоч фактично вини брокера в даних ситуац╕ях нема. Коп╕ю листа дода╓мо