Порушення законодавства у сфер╕ ЗЕД: ф╕нансов╕ санкц╕╖ застосовуються з урахуванням терм╕ну позовно╖ давност╕
Головне управл╕ння ДФС у Дн╕пропетровськ╕й област╕ пов╕домля╓, що в╕дпов╕дно до п. 102.1 ПКУконтролюючий орган, кр╕м випадк╕в, визначених п. 102.2 ПКУ,ма╓ право самост╕йно визначити суму грошових
зобов'язань платника податк╕в у випадках, визначених ПКУ, не п╕зн╕ше зак╕нчення 1095 дня, що наста╓ за останн╕м днем граничного строку подання податково╖ декларац╕╖, зв╕ту про використання доход╕в (прибутк╕в) неприбутково╖ орган╕зац╕╖, визначено╖ п. 133.4 ПКУ, та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларац╕я була надана п╕зн╕ше, - за днем ╖╖ фактичного подання.
Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визнача╓ суму грошових зобов'язань, платник податк╕в вважа╓ться в╕льним в╕д такого грошового зобов'язання, а сп╕р стосовно тако╖ декларац╕╖ та/або податкового пов╕домлення не п╕дляга╓ розгляду в адм╕н╕стративному або
судовому порядку.
Отже, застосування контролюючими органами санкц╕й за порушення законодавства у сфер╕ ЗЕД, в т. ч. нарахування пен╕ за порушення строк╕в розрахунк╕в, повинно зд╕йснюватись з урахуванням терм╕ну позовно╖ давност╕, а саме - 1095 дн╕в.
Основные риски в ВЭД-контрактах и пути их минимизации
Анна Кухар, адвокат, управляющий партнер компании JUNIVERSO подготовила короткий чек-лист для всех, кто готовит контракт с иностранным контрагентом.
Если в сделке есть риск, учтите это при составлении договора. Карл Фельзенфельд. Упрощение языка и юридические формы для потребителей
(In a business transaction, if a risk can be perceived draft for it. By Carl Felsenfeld. Language Simplification And Consumer Legal Forms)
Вопрос управления и минимизации рисков при
заключении ВЭД-контрактов такой же древний, как и само явление договора в целом. Каждая из сторон стремится получить максимум экономической выгоды и при этом минимизировать любые риски расторжения или нарушения условий контракта, его аннулирования, признания сделки недействительной в будущем или урон репутации из-за неблагонадежности контрагента.
Важную роль в этом плане играет совместная работа над контрактом как юристов, так и других специалистов (менеджеров, финансистов, маркетологов). Их
плодотворное сотрудничество существенно уменьшит вероятность возникновения каких-либо проблем в будущем.
Если работа по внешнеэкономическим контрактам является основной направленностью компании, необходимо выработать некую систему работы над таким видом контракта. На практике это, в первую очередь, прописанные правила и шаги каждого отдела (специалиста) с момента начала переговоров с иностранным контрагентом до момента полного исполнения контракта. В этих правилах также прописывается сфера
ответственности каждого специалиста и правила контроля по сопровождению работы с контрактом. Такая система поможет классифицировать риски и распределить работу по их минимизации между специалистами.
Риски, связанные с ВЭД-контрактами, принято классифицировать в разрезе среды возникновения, территории возникновения, сферы выявления и возможности контроля и предвидения. Впрочем, их полный перечень может быть неограничен.
Отметим, во всех вышеуказанных рисках есть сфера ответственности юриста.
Стало в╕домо, як та коли ╢С скасу╓ перех╕д на л╕тн╕й ╕ зимовий час
╢вропейська ком╕с╕я у середу, 12 вересня, представила план в╕дмови ╢вропейського союзу в╕д сезонного переведення годинник╕в.
Ком╕с╕я пропону╓ кра╖нам ╢С назавжди в╕дмовитися в╕д зм╕ни часу у 2019 роц╕, йдеться на сайт╕ ╢К.
Зг╕дно з пропозиц╕ями ╢К, сезонне
переведення годинник╕в буде скасовано у всьому ╢вросоюз╕. Проте ком╕с╕я нада╓ кра╖нам-членам свободу вир╕шити, за яким часом вони хочуть жити – зимовим чи л╕тн╕м.
╢вроком╕с╕я прагне, щоб сус╕дн╕ кра╖ни ухвалювали р╕шення скоординовано, аби забезпечити належне функц╕онування внутр╕шнього ринку та уникнути ситуац╕╖, за яко╖ деяк╕ держави-члени вир╕шать зберегти переведення годинник╕в, а ╕нш╕ в╕дмовляться в╕д ц╕╓╖ практики.
Щоб забезпечити плавний перех╕д, ╢вроком╕с╕я да╓ державам-членам
час до кв╕тня 2019 року – до ц╕╓╖ дати вони повинн╕ визначитися, зимовим чи л╕тн╕м часом вони планують користуватися.
Останн╕й обов'язковий перех╕д на л╕тн╕й час у ╢вропейському союз╕ в╕дбудеться в нед╕лю, 31 березня 2019 року. П╕сля цього держави-члени, як╕ захочуть назавжди повернутись до зимового часу, зможуть зробити це востанн╓ у нед╕лю 27 жовтня 2019 року.
П╕сля ц╕╓╖ дати у ╢вросоюз╕ сезонн╕ переведення годинник╕в будуть скасован╕.
Пропозиц╕ю ╢вропейсько╖ ком╕с╕╖ повинн╕
погодити ╢вропарламент та Рада ╢С.
╢вропарламент схвалив суперечлив╕ зм╕ни ╕з захисту авторських прав в ╤нтернет╕
╢вропейський парламент схвалив реформування законодавства ╢С про захист авторських прав, надавши гарант╕╖ захисту маленьким компан╕ям та свобод╕ вираження погляд╕в.
Законопроект про авторське право п╕дтримали 438 ╓вродепутат╕в, проти проголосували 226, ще 39 - утрималися. Документ викликав серйозн╕ суперечки.
"Багато зм╕н, внесених парламентом до ориг╕нально╖ пропозиц╕╖ ╢вроком╕с╕╖, полягають у тому, щоб переконатись, що виконавц╕, зокрема музиканти та автори сценар╕╖в, а також видавц╕ новин та журнал╕сти, отримували платню за свою роботу, якщо нею користуються за допомогою таких платформ, як YouTube або Facebook, а
також агрегатори новин, так╕ як Google News", - йдеться у пов╕домленн╕ ╢П.
Найб╕льш╕ суперечки викликали стаття 11, яка визнача╓ права видавц╕в ЗМ╤ ╕ в як╕й закр╕плено, зокрема, що ╕нтернет-платформи мають отримувати дозв╕л або нав╕ть сплачувати ЗМ╤ за демонстрац╕ю ╖хн╕х новин користувачам, а також стаття 13, зг╕дно з якою на ╕нтернет-г╕гант╕в поклада╓ться в╕дпов╕дальн╕сть за порушення авторських прав на ╖хн╕х платформах.
Критики висловлювали побоювання, що 11-та стаття не буде працювати, а
13-та стаття може призвести до ф╕льтрування контенту, що завантажу╓ться в ╕нтернет, ╕ до цензури.
Однак в ╢вропарламент╕ наголосили, що документ не перешкоджатиме свобод╕ вираження погляд╕в.
"Текст м╕стить положення, що гарантують дотримання закону про авторське право у мереж╕, без несправедливого перешкоджання свобод╕ вираження погляд╕в", - зазначили в ╢П.
Однак, нов╕ правила передбачають в╕дпов╕дальн╕сть соцмереж за те, щоб контент, який завантажують користувач╕, не порушував
авторськ╕ права.
Документ також визнача╓, що завантаження в енциклопедичн╕ онлайнов╕ програми некомерц╕йним способом, наприклад, у В╕к╕пед╕ю або в╕дкрит╕ програмн╕ платформи, так╕ як GitHub, буде автоматично виключено з вимоги дотримуватися правил авторського права.
У раз╕ застосування до стор╕н контракту (постачальника/покупця) спец╕ально╖ санкц╕╖ — ╕ндив╕дуального режиму л╕цензування ЗЕД для зд╕йснення кожно╖ окремо╖ зовн╕шньоеконом╕чно╖ операц╕╖ необх╕дне одержання разово╖ (╕ндив╕дуально╖) л╕ценз╕╖ в установленому законодавством порядку. Також одержання тако╖ л╕ценз╕╖ необх╕дне, якщо за договором до вантажов╕дправника або
вантажоодержувача, до яких застосовано спец╕альну санкц╕ю — ╕ндив╕дуальний режим л╕цензування ЗЕД, переходить право власност╕ на товар та зд╕йснюються розрахунки з такими суб’╓ктами за цю разову передачу товару.
В Украине появятся реестры по контролю органического производства
Минагрополитики запустит три реестра для контроля органического производства.
Министерство аграрной политики и продовольствия разработает и запустит три реестра для контроля органического производства. В частности реестр операторов рынка, реестр органов сертификации и реестр органического семян, сообщает пресс-служба Минагрополитики.
"Закон Украины 2496-VIII "Об основных принципах и требования к органическому производству, обращению и
маркировки органической продукции", который вступил в силу 2 августа 2018-го и вводится в действие через год, является важным шагом в вопросе совершенствования законодательного регулирования производства и оборота органической продукции в Украине. Но для того, чтобы закон полноценно заработал, мы должны подготовить соответствующие подзаконные акты и выполнить "домашние задания", среди которых разработка и запуск реестров операторов рынка, органов сертификации и органического семян", - заявила
замминистра Минагрополитики по вопросам европейской интеграции Ольга Трофимцева.
По ее словам, этот закон является фундаментом эффективного регулятивного поля для производства и обращения органической сельскохозяйственной продукции. "Закон приводит требования к производству и обороту органической продукции в соответствие с европейскими и мировыми стандартами и вводит госнадзор и контроль за хозяйственной деятельностью субъектов рынка органической продукции", - пояснила она.
Кроме того, этот
документ предусматривает установление административной ответственности за нарушение законодательства в сфере органического производства, обращения и маркировки органической продукции.
Трофимцева добавила, что министерство уже разработало первый драфт порядка (детальных правил) органического производства и обращения органической продукции, который включает такие важные аспекты, как особенности ведения параллельного производства, хранения, перевозки и маркировки отдельных видов органической продукции
и другое.
"Кроме того, данный закон даст нам возможность более эффективно и фокусно формировать программы господдержки аграрных производителей, которые занимаются или хотят заниматься органическим сельхозпроизводством. На сегодня такие программы поддержки именно для органического сельского хозяйства уже существуют в 11 областях Украины в рамках региональных программ развития АПК", - резюмировала заместитель министра.