ЕЛЕНА МАКЕЕВА: ЕСТЬ СОМНЕНИЯ, ЧТО ГОСУДАРСТВО СМОЖЕТ ОБЕСПЕЧИТЬ БЕЗОПАСНОСТЬ ТОМУ, КТО РИСКНЕТ ПОЛОМАТЬ СХЕМЫ НА ТАМОЖНЕ
О назначении нового куратора таможни, скором появлении уполномоченных экономических операторов и последствиях сдачи украинских таможен в управление иностранным советникам «ДС» беседовала с заместителем министра финансов Еленой Макеевой
ДС В конце января в ГФС работала техническая миссия МВФ. К каким выводам пришли эксперты, какие даны рекомендации?
Е.М. Работа этой миссии касалась вопросов реформы таможенного направления. Пока мы
только ожидаем результатов. Но предварительные рекомендации сводятся к тому, что необходимо проводить дальнейшую интеграцию таможни с ГФС.
ДС То есть позиция Фонда противоречит концепции законопроекта №3763 «О национальной таможенной службе», зарегистрированного членами профильного парламентского комитета? В этом документе речь идет о том, чтобы сделать таможню независимым органом...
Е.М. Да, и мы согласны с Фондом в этом вопросе. Тезис о том, что
таможня начнет работать лучше, если отделить ее от ГФС, ошибочен. Мы постоянно говорим о необходимости проведения дерегуляции, уменьшения налогового давления на бизнес, упрощения административных процедур и т. д. Но два отдельных органа — это вдвое больше проверок. Это дополнительные бюджетные затраты на их содержание, увеличение количества сотрудников ведомств и т. д. Все это противоречит философии стратегии развития "Украина-2020". Еще один момент: депутатский законопроект предусматривает милитаризацию
таможенной службы — таможенникам предлагают дать право применять физическую силу, спецсредства, огнестрельное оружие. Мы сейчас боремся за то, чтобы отобрать эти полномочия у налоговой милиции, но их тут же хотят передать таможенникам. Это неправильно. И главное, в законопроекте №3763 я не вижу акцента на построение таможни как сервисной службы.
Интеграция таможни и налоговой даст возможность проводить оценку деятельности предприятий и оценку их рисков вместе — как для таможни, так
и для налоговой. Мы не можем, оценивая предприятие, брать для таможни одни риски, а для налогов другие. Эти процессы очень связаны.
ДС Но ведь сейчас такая система работает?
Е.М. Работает, но плохо. Приведу пример: недавно министр финансов Наталия Яресько поручила проверить законность использования упрощенной процедуры таможенного оформления товаров в разных регионах Украины. Возникли подозрения, что упрощенный режим в ряде случаев применяется и для
компаний, которые занимаются контрабандой, не платят налоги. Система оценки рисков на таможне сейчас работает следующим образом: контрагент предоставляет электронную декларацию, ее оценивают на предмет наличия рисков и делают вывод — подлежит ли товар таможенному контролю. Если риск сработал, таможня проводит осмотр груза, если нет — товар отправляется в пункт назначения (это и есть упрощенная процедура). Мы увидели, что система рисков, которая существует на таможне, не является полной. Она не включает ни
данных об уставном капитале предприятия, ни сведений о его финансовом состоянии, количестве сотрудников, репутации и т. д. Выяснилось, что среди фирм, которые использовали упрощенный режим оформления грузов, было немало таких, которые имели признаки фиктивности: там работал всего один человек (директор одновременно являлся бухгалтером и учредителем), уставный капитал составлял лишь 100 грн. Разумеется, они не платили никаких налогов. Поэтому нам пришлось дорабатывать профили риска для таможни, дополняя их
налоговой информацией. То есть де-факто мы уже начали интегрировать эти два направления.
ДС Как показывает опыт, если у парламента свой взгляд на проблему, а у правительства свой, ситуация может зайти в тупик, если не найти компромисс. Есть ли вариант реформы, который устроил бы обе стороны?
Е.М. Мы обратились к профильному парламентскому комитету и уже провели первую встречу. Планируем работать вместе по нескольким направлениям, в том числе над
созданием института уполномоченных экономических операторов (УЭО) и проблемой интеграции таможни с ГФС. Один из вопросов, который волнует законодателей, — подчинение таможни Минфину, а не ГФС. Возможно, причина конфликта в отсутствии взаимопонимания между депутатами и руководителем фискальной службы. Я бы сказала, что вопрос вышел на политический уровень.
Но нельзя концентрироваться только на вопросе личности, которая будет управлять таможней, и при этом игнорировать проблему
сервисной функции этого ведомства. Бизнесу все равно, будет таможня под ГФС или под Минфином. Все, что нужно компаниям, — минимум проверок, максимальное упрощение процедур. Поэтому, на мой взгляд, оптимальный вариант — провести слияние этих двух органов, повысить эффективность их работы, а затем уже, если этот вопрос и дальше будет стоять на повестке дня, обсуждать вопрос передачи ГФС под контроль Минфина, чтобы эта служба снова стала частью министерства.
ДС Место заместителя
главы ГФС по таможенному направлению пустует с сентября прошлого года. Когда можно ожидать новое назначение?
Е.М. Люди не хотят идти на эту должность. После увольнения Константина Ликарчука она стала слишком заполитизированной. Второе препятствие — очень низкий уровень заработной платы и очень большая ответственность. Кандидаты на эту должность в буквальном смысле опасаются за свое здоровье и жизнь. Все понимают, что уровень контрабанды очень высокий, что здесь замешаны огромные
финансовые потоки. Есть сомнения, что государство сможет обеспечить безопасность тому, кто рискнет поломать эти схемы. Проблему безопасности я назвала бы ключевой.
Мы бы хотели, чтобы на эту должность пришел человек с безупречной репутацией, возможно, иностранец с успешным опытом работы на таможне. У нас уже есть определенный шорт-лист кандидатов, но мы все еще в поиске, поскольку выбор очень небольшой.
ДС Минфин обнародовал концепцию по привлечению
иностранных советников к реформированию таможен в четырех приграничных с ЕС областях — Волынской, Закарпатской, Львовской и Черновицкой. Как это будет происходить на практике?
Е.М. В адрес данного проекта звучало немало критики. Многие думают, что мы пригласим иностранцев, дадим им полномочия, и они будут управлять таможней вместо украинцев, получая зарплаты, как в Европе. Ничего подобного не будет. Речь идет о создании совместных мобильных бригад, которые будут следить за
соблюдением законодательства, прежде всего сотрудниками таможни. На таможнях, куда будут привлечены консультанты, также установят больше камер внешнего наблюдения. То есть создадут все условия для максимально возможной прозрачности работы таможни, что позволит минимизировать риски коррупции. Еще одна функция советников — консультирование и обучение. Я убеждена, что на таможне работает много профессионалов, которые действительно хотят построить сервисную службу. Наша задача — выявить таких людей, проводить
для них тренинги, консультации и т. д. И когда иностранцы уйдут, именно они будут продолжать работу.
ДС А вы не допускаете, что в этом случае потоки контрабанды просто перенаправятся на те таможни, где не будет дополнительного контроля?
Е.М. Такой риск действительно есть. Таможенный кодекс позволяет выбрать для оформления груза любую таможню. Но если мы внедрим лучшие практики хотя бы на части таможенных пунктов, я уверена, затем мы сможем расширить
этот опыт на все без исключения таможенные пункты.
ДС Какова стоимость этого проекта и кто его будет финансировать?
Е.М. В госбюджете не предусмотрены деньги на привлечение компании-советника, поэтому мы будем искать доноров и финансовых партнеров. Информация о стоимости услуг консультантов, а, соответственно, и стоимости самого проекта, станет известна только во время тендера. Ни Минфин, ни ГФС не могут сейчас провести такой тендер, поскольку у нас
не предусмотрены расходы на эти цели. Скорее всего, его будет проводить та международная организация, которая согласится выделять деньги. И именно она будет выбирать компанию-победителя. Конечно, условия тендера, требования к таким компаниям и критерии их отбора будут согласованы с правительством Украины. Один из них — успешный опыт реализации подобных проектов в других странах. Всего такие услуги могут предоставлять шесть компаний, из которых и будут выбирать.
ДС Но в прессе
постоянно всплывает только одно имя —британской Crown Agents. Кто остальные?
Е.М. Просто у Crown Agents уже есть успешные проекты в Украине с другими министерствами. Я не помню названий всех компаний, но, например, Bureau Veritas или Adam Smith Int у всех на слуху, и они также могут войти в этот перечень. Интерес к проекту с их стороны есть. Мы надеемся, что он будет запущен в ближайшие три-шесть месяцев. Я не исключаю, что мы начнем с двух таможен, а не четырех. Будет зависеть
от того, какой объем финансирования удастся привлечь. Согласно нашему плану консультанты на таможне будут работать минимум три месяца, оптимально — полгода.
ДС Минфин недавно презентовал еще одну идею —внедрение института уполномоченного экономического оператора (УЭО). Что это такое?
Е.М. Эта система очень похожа на механизм контроля качества ISO 9001. Проект
предусматривает возможность получения двух видов сертификатов уполномоченного оператора. Первый — сертификат на упрощение процедур таможенного контроля (в его получении будут заинтересованы компании, которые самостоятельно занимаются внешнеэкономической деятельностью). При наличии у компании такого документа груз может даже не заезжать на таможню, он будет просто пересекать границу и отправляться в пункт назначения.
Второй тип сертификата — относительно надежности и безопасности. Он
предназначен, в основном, для компаний, которые занимаются логистикой. Обладатели такого сертификата будут направлять на таможню простую предварительную декларацию. И еще не доехав до границы, они будут получать информацию: были ли выявлены определенные риски, нужна ли проверка груза. Это поможет значительно ускорить и удешевить перевозку товаров. При желании компании смогут получить и оба сертификата.
ДС Каким критериям должны будут соответствовать претенденты на получение
статуса УЭО?
Е.М. Таких критериев всего пять. Компании должны придерживаться требований законодательства и иметь хорошую историю — в течение последних трех лет не привлекаться к уголовной ответственности и не нарушать таможенные правила. Еще одно условие — наличие у претендента удовлетворительной системы ведения коммерческой транспортной документации. Речь идет об отлаженной системе внутреннего контроля над документацией, соблюдением норм законодательства и т. д. Будет
оцениваться платежеспособность компании. Она не должна находиться в состоянии банкротства, санации, и должна добросовестно выполнять все свои налоговые обязательства на протяжении последних трех лет. Также у уполномоченного оператора не должно быть отрицательных чистых активов в финотчетности. Среди прочих требований —обеспечение практических стандартов компетенции или профессиональной квалификации, соблюдение стандартов надежности и безопасности (технические требования к хранению товаров и пр.). Всего в
странах ЕС насчитывается 13,6 тыс. компаний, у которых есть статус УЭО. Думаю, в Украине их может набраться до полутора сотен.
ДС Будут ли экономических операторов контролировать в дальнейшем?
Е.М. Сертификат будет выдаваться бесплатно и являться бессрочным. Но при этом таможенные органы получат право проводить внешний мониторинг на соответствие компании вышеуказанным критериям, если у них возникнут какие-то сомнения. Но речь идет именно о
мониторинге, а не о проверках. Чтобы запросить у УЭО какие-то данные и отчетность, нужны будут веские основания.
ДС Есть ли гарантия, что статус УОЭ будут получать только достойные?
Е.М. Общественность сама сможет контролировать этот процесс. Реестр уполномоченных операторов будет публичным — его можно будет увидеть на сайте ГФС. Уверена, если там появятся компании, которые не соответствуют критериям, их очень быстро выявят. К тому же, мониторингом
будем заниматься не только мы, но и наши европейские партнеры, у которых есть торговые отношения с Украиной. Если возникнет недоверие к системе выдачи сертификатов, под удар будет поставлен весь проект.
Проект ЗУ: Про внесення зм╕н до МКУ (щодо застосування ЗУ «Про застосування тимчасового спец╕ального режиму митного контролю та митного оформлення на територ╕╖ Одесько╖ област╕»)
Першого лютого у Нац╕ональному антикорупц╕йному бюро Укра╖ни у тестовому режим╕ розпочала роботу безкоштовна телефонна л╕н╕я 0-800-503-200 для б╕льш т╕сно╖ вза╓мод╕╖ з громадськ╕стю.
Зателефонувавши за цим номером, громадяни можуть залишати звернення (пропозиц╕╖, зауваження, заяви, скарги), запити на отримання публ╕чно╖ ╕нформац╕╖, отримувати ╕нформац╕ю про д╕яльн╕сть НАБУ,
д╕знаватися граф╕к роботи громадсько╖ приймальн╕, а також пов╕домляти про крим╕нальн╕ корупц╕йн╕ правопорушення.
Пов╕домлення громадян, отриман╕ прац╕вниками Бюро в телефонному режим╕, будуть належним чином заре╓строван╕, оформлен╕ та передан╕ для опрацювання компетентним п╕дрозд╕лам.
Телефонна л╕н╕я працю╓ у будн╕ дн╕ з 9 до 18 години. Дзв╕нки безкоштовн╕ як з╕ стац╕онарних, так ╕ з моб╕льних телефон╕в. Також в робочому режим╕ продовжу╓ працювати ╕ м╕ський
номер для звернення громадян (044) 246-34-11.
Тестовий режим триватиме к╕лька тижн╕в для того, щоб визначити навантаження та випрацювати ефективну вза╓мод╕ю як з громадянами, так ╕ всередин╕ Бюро. Нараз╕ працю╓ лише одна л╕н╕я. По завершенню тестового режиму телефонний номер буде багатоканальним, працюватиме 10 л╕н╕й.
Коротка:Товари за товарними позиц╕ями 8701-8707, 8711, 8716 зг╕дно з УКТ ЗЕД, як╕ п╕длягають державн╕й ре╓страц╕╖, при ввезенн╕ громадянами на митну територ╕ю Укра╖ни або надходженн╕ на митну територ╕ю Укра╖ни на адресу
громадян у несупроводжуваному багаж╕ або вантажних в╕дправленнях для в╕льного об╕гу, незалежно в╕д ╖х вартост╕, п╕длягають письмовому декларуванню з оподаткуванням вв╕зним митом за повними ставками Митного тарифу Укра╖ни, акцизним податком ╕ податком на додану варт╕сть за ставками, встановленими Податковим кодексом Укра╖ни.
Повна:В╕дпов╕дно до частини першо╖ ст. 377 Митного кодексу Укра╖ни в╕д 13 березня 2012 року № 4495-VI ╕з зм╕нами ╕ доповненнями (дал╕ – МКУ)
товари за товарними позиц╕ями 8701-8707, 8711, 8716 зг╕дно з УКТ ЗЕД, як╕ п╕длягають державн╕й ре╓страц╕╖, при ввезенн╕ громадянами на митну територ╕ю Укра╖ни або надходженн╕ на митну територ╕ю Укра╖ни на адресу громадян у несупроводжуваному багаж╕ або вантажних в╕дправленнях для в╕льного об╕гу, незалежно в╕д ╖х вартост╕, п╕длягають письмовому декларуванню з оподаткуванням вв╕зним митом за повними ставками Митного тарифу Укра╖ни, акцизним податком ╕ податком на додану варт╕сть за ставками, встановленими
Податковим кодексом Укра╖ни в╕д 02 грудня 2010 року № 2755-VI ╕з зм╕нами та доповненнями.
Порядок митного контролю ╕ митного оформлення транспортних засоб╕в (дал╕ –ТЗ), що ввозяться громадянами для в╕льного об╕гу на митн╕й територ╕╖ Укра╖ни, визначено
Правилами митного контролю та митного оформлення транспортних засоб╕в, що перем╕щуються громадянами через митний кордон Укра╖ни, затвердженими наказом Державно╖ митно╖ служби
Укра╖ни в╕д 17.11.2005 № 1118, заре╓строваним у М╕н╕стерств╕ юстиц╕╖ Укра╖ни 25.11.2005 за № 1428/11708 (дал╕ – Правила).
При ввезенн╕ ТЗ на митну територ╕ю Укра╖ни його власник або уповноважена особа нада╓ уповноважен╕й особ╕ митниц╕ ДФС, у зон╕ д╕яльност╕ яко╖ розташовано пункт пропуску через державний кордон Укра╖ни, ТЗ для зд╕йснення митного огляду ╕ пода╓ ориг╕нали та ксерокоп╕╖ таких документ╕в (п. 7 розд. ╤ Правил):
- що п╕дтверджують право власност╕ на ТЗ або користування ним (у тому числ╕ з правом розпорядження);
- ре╓страц╕йних (техн╕чних) доку?ент╕в на транспортний зас╕б (якщо в╕н перебував на обл╕ку в ре╓страц╕йному орган╕ ╕ноземно╖ держави чи Укра╖ни) з в╕дм╕тками про зняття транспортного засобу з обл╕ку, якщо так╕ документи видаються ре╓страц╕йним органом;
- що п╕дтверджують право на надання п╕льг в оподаткуванн╕ (у раз╕
митного оформлення ТЗ з наданням п╕льг в оподаткуванн╕);
- паспортних документ╕в та ╕нших документ╕в, визначених законодавством Укра╖ни та м╕жнародними договорами Укра╖ни, що дають право на перетин державного кордону, та/або паспорта громадянина (посв╕дчення особи з в╕дм╕ткою про м╕сце проживання); посв╕дки чи ╕ншого документа про пост╕йне (тимчасове) проживання в Укра╖н╕ або за кордоном тощо;
- дов╕дки про ╕дентиф╕кац╕йний
номер громадянина (за наявност╕).
Митне оформлення ТЗ, що ввозяться громадянами для в╕льного об╕гу на митну територ╕ю Укра╖ни, проводиться митницею за м╕сцем пост╕йного проживання або тимчасового перебування таких громадян.
Громадяни можуть обрати один з двох можливих способ╕в митного оформлення ввезених з метою в╕льного об╕гу ТЗ:
при ввезенн╕ на митну територ╕ю Укра╖ни ТЗ для
в╕льного об╕гу громадянин ма╓ можлив╕сть оформити в митниц╕ ДФС за м╕сцем проживання попередню декларац╕ю (дал╕ – ПД). Тобто перерахувати кошти на в╕дпов╕дний рахунок митниц╕ ДФС для забезпечення сплати митних та ╕нших платеж╕в. Оформлення ПД можливе за умови надання митниц╕ ДФС повно╖ ╕нформац╕╖ про ТЗ, а саме: тип, модель та марка, кол╕р, р╕к виготовлення та дата першо╖ ре╓страц╕╖, ╕дентиф╕кац╕йний номер, номери кузова, шас╕ (рами), двигуна, об‘╓м двигуна (куб. см);
за в╕дсутност╕ ПД, пропуск ТЗ при в'╖зд╕ в Укра╖ну зд╕йсню╓ться за умови застосування заход╕в гарантування його доставки до митниц╕ призначення. Для зд╕йснення контролю за ввезенням ТЗ на митну територ╕ю Укра╖ни з органу доход╕в ╕ збор╕в в╕дправлення на кордон╕ до органу доход╕в ╕ збор╕в призначення, в зон╕ д╕яльност╕ якого пост╕йно прожива╓ (тимчасово перебува╓) його власник, використову╓ться попередня митна декларац╕я або митна декларац╕я у митному режим╕ транзиту,
оформлен╕ в установленому порядку.
Водночас не п╕дляга╓ пропуску через митний кордон Укра╖ни ТЗ:
номер кузова (або ╕дентиф╕кац╕йний номер), шас╕ (рами) чи двигуна якого знищено, п╕дроблено або який не в╕дпов╕да╓ запису в ре╓страц╕йних документах;
що ввозиться в Укра╖ну громадянином для в╕льного об╕гу,не знятий з обл╕ку в ре╓страц╕йних органах кра╖ни придбання або ╕ншо╖ кра╖ни;
що вивозиться за меж╕ Укра╖ни громадянином для в╕льного об╕гу, не знятий з обл╕ку в п╕дрозд╕лах МВС Укра╖ни, як╕ в╕дпов╕дно до законодавства Укра╖ни вповноважен╕ зд╕йснювати державну ре╓страц╕ю та зняття з обл╕ку ТЗ;
увезення якого в Укра╖ну заборонено зг╕дно ╕з законодавством або на який в╕дсутн╕ документи, що п╕дтверджують право власност╕ на ТЗ або користування ним (у тому числ╕ з правом розпорядження);
що ввозиться для в╕льного об╕гу й за який не сплачено податки ╕ збори, що п╕длягають сплат╕ при перем╕щенн╕ ТЗ через митний кордон Укра╖ни;
який знято з обл╕ку, увозиться з метою транзиту ╕ на який не оформлено гарант╕╖ доставки до митного органу призначення.
Разом з цим, в╕дпов╕дно до Закону Укра╖ни в╕д 06 липня 2012 року № 5177-VI «Про внесення зм╕н до Закону Укра╖ни «Про деяк╕ питання
ввезення на митну територ╕ю Укра╖ни та ре╓страц╕╖ транспортних засоб╕в» щодо кол╕сних транспортних засоб╕в», пропуск на митну територ╕ю Укра╖ни з метою в╕льного об╕гу та першу ре╓страц╕ю в Укра╖н╕ ТЗ за кодами товарних позиц╕й 8701 20, 8702, 8703, 8704, 8705 зг╕дно з УКТ ЗЕД як вироблених в Укра╖н╕, так ╕ ввезених на митну територ╕ю Укра╖ни, нових ╕ таких, що були в користуванн╕, зд╕йснюють за умови ╖х в╕дпов╕дност╕ еколог╕чним нормам не нижче р╕вня «╢ВРО-5» - з 1 с╕чня 2016 року, за винятком ТЗ, вироблених
в Укра╖н╕ або ввезених на митну територ╕ю Укра╖ни до 31 грудня 2015 року включно.
З ╕нформац╕йних ресурс╕в ╤нтернету: http://zir.minrd.gov.ua/
Коментар╕ фах╕вц╕в: Як╕ документи громадянам необх╕дно надати посадов╕й особ╕ митниц╕ ДФС при перем╕щенн╕ ними через митний кордон особисто╖ збро╖ (вогнепально╖, травматично╖, пневматично╖,...
Як╕ документи громадянам необх╕дно надати посадов╕й особ╕ митниц╕ ДФС при перем╕щенн╕ ними через митний кордон особисто╖ збро╖ (вогнепально╖, травматично╖, пневматично╖, холодно╖, тощо)?
Коротка:У громадян при перем╕щенн╕ через митний кордон Укра╖ни збро╖, спец╕альних засоб╕в ╕ндив╕дуального захисту та активно╖ оборони, бо╓припас╕в, вибухових речовин ╕
матер╕ал╕в, ╕нших предмет╕в, матер╕ал╕в та речовин, щодо збер╕гання ╕ використання яких установлено спец╕альн╕ правила та на як╕ поширю╓ться д╕я дозв╕льно╖ системи орган╕в внутр╕шн╕х справ, мають бути дозволи на придбання, збер╕гання, нос╕ння, перевезення ╕ використання зазначеного вище майна.
Повна:Частиною першою ст. 365 Митного кодексу Укра╖ни в╕д 13 березня 2012 року
№ 4495-VI ╕з зм╕нами ╕ доповненнями (дал╕ – МКУ)
встановлено, що громадяни за умови дотримання вимог МКУ та ╕нших акт╕в законодавства Укра╖ни можуть перем╕щувати через митний кордон Укра╖ни будь-як╕ товари, кр╕м тих, що заборонен╕ до ввезення в Укра╖ну (у тому числ╕ з метою транзиту) та вивезення з Укра╖ни.
Зг╕дно з ст. 196 МКУ не можуть бути пропущен╕ через митний кордон Укра╖ни:
1) товари, перем╕щення яких через митний кордон Укра╖ни заборонено законом;
2) товари, на пропуск яких в╕дпов╕дно до закону потр╕бн╕ дозволи ╕нших державних орган╕в, за в╕дсутност╕ цих дозвол╕в;
3) товари, що перем╕щуються через митний кордон Укра╖ни з порушенням вимог МКУ та ╕нших закон╕в Укра╖ни, кр╕м випадк╕в, передбачених МКУ.
Постановою Верховно╖ Ради Укра╖ни в╕д 17 червня 1992 року № 2471-XII «Про право власност╕ на окрем╕ види майна» ╕з зм╕нами ╕
доповненнями (дал╕ – Постанова
№ 2471) затверджено перел╕к вид╕в майна, що не може перебувати у власност╕ громадян, громадських об'╓днань, м╕жнародних орган╕зац╕й та юридичних ос╕б ╕нших держав на територ╕╖ Укра╖ни (додаток № 1 до Постанови № 2471) та встановлено спец╕альний порядок набуття права власност╕ громадянами на окрем╕ види майна (додаток № 2 до Постанови № 2471).
Зг╕дно з п. 1 додатку № 1 до Постанови № 2471
зброя, бо╓припаси (кр╕м мисливсько╖ ╕ пневматично╖ збро╖, зазначено╖ в додатку № 2 до Постанови № 2471, ╕ бо╓припас╕в до не╖, а також спортивно╖ збро╖ ╕ бо╓припас╕в до не╖, що придбаваються громадськими об'╓днаннями з дозволу орган╕в внутр╕шн╕х справ), бойова ╕ спец╕альна в╕йськова техн╕ка, ракетно-косм╕чн╕ комплекси в╕дносяться до Перел╕ку вид╕в майна, що не може перебувати у власност╕ громадян, громадських об'╓днань, м╕жнародних орган╕зац╕й та юридичних ос╕б ╕нших держав на територ╕╖ Укра╖ни.
Зг╕дно з абзацами першим – п'ятим додатку № 2 до Постанови № 2471 громадяни набувають права власност╕ на так╕ види майна, придбаного ними з в╕дпов╕дного дозволу, що нада╓ться:
на вогнепальну гладкоствольну мисливську зброю – органами внутр╕шн╕х справ за м╕сцем проживання особам, як╕ досягли 21-р╕чного в╕ку;
на вогнепальну мисливську нар╕зну зброю (мисливськ╕ караб╕ни, гвинт╕вки,
комб╕новану зброю з нар╕зними стволами) – органами внутр╕шн╕х справ за м╕сцем проживання особам, як╕ досягли 25-р╕чного в╕ку;
на газов╕ п╕столети, револьвери ╕ патрони до них, заряджен╕ речовинами сльозоточиво╖ та драт╕вно╖ д╕╖, – органами внутр╕шн╕х справ за м╕сцем проживання особам, як╕ досягли 18-ти р╕чного в╕ку;
на холодну зброю та пневматичну зброю кал╕бру понад 4,5 м╕л╕метра ╕ швидк╕стю польоту кул╕ понад 100
метр╕в за секунду - органами внутр╕шн╕х справ за м╕сцем проживання особам, як╕ досягли 18-р╕чного в╕ку.
В╕дпов╕дно до Закону Укра╖ни в╕д 02 липня 2015 року № 580-VI╤╤ «Про Нац╕ональну пол╕ц╕ю» ╕з зм╕нами ╕ доповненнями, постанови Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни в╕д 28 жовтня 2015 року № 877 «Про затвердження Положення про Нац╕ональну пол╕ц╕ю» та наказу М╕н╕стерства внутр╕шн╕х справ Укра╖ни в╕д 29.12.2015 № 1644 «Про реал╕зац╕ю повноважень Нац╕онально╖ пол╕ц╕╖ Укра╖ни з
видач╕ та анулювання дозвол╕в», заре╓строваним у М╕н╕стерств╕ юстиц╕╖ Укра╖ни 31.12.2015 за № 1665/28110, на органи Нац╕онально╖ пол╕ц╕╖ покладено повноваження з видач╕ та анулювання дозвол╕в на придбання, збер╕гання, нос╕ння, перевезення ╕ використання збро╖, спец╕альних засоб╕в ╕ндив╕дуального захисту та активно╖ оборони, бо╓припас╕в, вибухових речовин ╕ матер╕ал╕в, ╕нших предмет╕в, матер╕ал╕в та речовин, щодо збер╕гання ╕ використання яких установлено спец╕альн╕ правила, порядок та на як╕ поширю╓ться д╕я
дозв╕льно╖ системи орган╕в внутр╕шн╕х справ.
Пунктом 2 розд. ╤ Положення про дозв╕льну систему, затвердженого постановою Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни в╕д 12 жовтня 1992 року № 576 ╕з зм╕нами ╕ доповненнями (дал╕ – Положення № 576) встановлено, що до предмет╕в, на як╕ поширю╓ться дозв╕льна система, зокрема, належать: вогнепальна зброя (нар╕зна во╓нних зразк╕в, несучасна стр╕лецька, спортивна, навчальна, охолощена, мисливська нар╕зна ╕ гладкоствольна), бойов╕ припаси до
не╖, холодна зброя (арбалети, мисливськ╕ нож╕ тощо), пневматична зброя кал╕бру понад 4,5 м╕л╕метра ╕ швидк╕стю польоту кул╕ понад 100 метр╕в за секунду, пристро╖ в╕тчизняного виробництва для в╕дстр╕лу патрон╕в, споряджених гумовими чи аналог╕чними за сво╖ми властивостями метальними снарядами несмертельно╖ д╕╖, та зазначен╕ патрони.
Зг╕дно з постановою Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни в╕д 07 вересня 1993 року № 706 «Про порядок продажу, придбання, ре╓страц╕╖, обл╕ку ╕
застосування спец╕альних засоб╕в самооборони, заряджених речовинами сльозоточиво╖ та драт╕вно╖ д╕╖» ╕з зм╕нами ╕ доповненнями, чинн╕сть Положення № 576 у частин╕ перел╕ку об'╓кт╕в, на як╕ поширю╓ться дозв╕льна система, поширено також на газов╕ п╕столети ╕ револьвери та патрони до них, заряджен╕ речовинами сльозоточиво╖ та драт╕вно╖ д╕╖.
При цьому сл╕д зазначити, що частиною третьою ст. 69 та частиною першою
ст. 327 МКУ
встановлено, що:
на вимогу посадово╖ особи органу доход╕в ╕ збор╕в декларант або уповноважена ним особа зобов'язан╕ надати ус╕ наявн╕ в╕домост╕, необх╕дн╕ для п╕дтвердження заявлених ними код╕в товар╕в, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товар╕в та/або техн╕ко-технолог╕чну документац╕ю на них;
у раз╕ потреби для участ╕ у зд╕йсненн╕ митного контролю можуть залучатися спец╕ал╕сти та експерти.
Таким чином громадянам при перем╕щенн╕ через митний кордон Укра╖ни збро╖, спец╕альних засоб╕в ╕ндив╕дуального захисту та активно╖ оборони, бо╓припас╕в, вибухових речовин ╕ матер╕ал╕в, ╕нших предмет╕в, матер╕ал╕в та речовин, щодо збер╕гання ╕ використання яких установлено спец╕альн╕ правила, порядок та на як╕ поширю╓ться д╕я дозв╕льно╖ системи орган╕в внутр╕шн╕х справ, необх╕дно надати посадов╕й особ╕ митниц╕ ДФС дозволи на придбання, збер╕гання, нос╕ння, перевезення ╕
використання зазначеного вище майна.
З ╕нформац╕йних ресурс╕в ╤нтернету: http://zir.minrd.gov.ua/
Коротка:Товари, що ввозяться суб'╓ктами господарювання на митну територ╕ю Укра╖ни в режим╕ ╕мпорту, оподатковуються податком на додану варт╕сть, акцизним податком, вв╕зним митом.
У випадках,
встановлених законами Укра╖ни, товари, пом╕щен╕ у митний режим ╕мпорту, оподатковуються сезонним митом та/або особливими видами мита.
Повна:В╕дпов╕дно до ст. 74 Митного кодексу Укра╖ни в╕д 13 березня 2012 року № 4495-VI з╕ зм╕нами та доповненнями (дал╕ – МКУ) ╕мпорт (випуск для в╕льного об╕гу) - це митний режим, в╕дпов╕дно до якого ╕ноземн╕ товари п╕сля сплати вс╕х митних платеж╕в, встановлених законами Укра╖ни на ╕мпорт цих товар╕в, та виконання ус╕х необх╕дних
митних формальностей випускаються для в╕льного об╕гу на митн╕й територ╕╖ Укра╖ни.
При ввезенн╕ на митну територ╕ю Укра╖ни суб'╓ктами господарювання товар╕в у митному режим╕ ╕мпорту сплачуються так╕ митн╕ платеж╕:
- вв╕зне мито зг╕дно з частиною першою ст. 286 МКУ за ставками, встановленими Законом Укра╖ни в╕д 19 вересня 2013 року № 584-V╤╤ «Про Митний тариф Укра╖ни» з╕ зм╕нами ╕ доповненнями.
У випадках, встановлених законами Укра╖ни, товари, пом╕щен╕ у митний режим ╕мпорту, оподатковуються сезонним митом та/або особливими видами мита.
- податок на додану варт╕сть за ставками, встановленими ст. 193 розд. V Податкового кодексу Укра╖ни в╕д 02 грудня 2010 року № 2755-VI з╕ зм╕нами та доповненнями (дал╕ – ПКУ);
- акцизний податок за ставками, встановленими п. 215.3. ст. 215 розд.
VI ПКУ, у раз╕ належност╕ товар╕в до п╕дакцизних, що визначено ст. 215 ПКУ.
Також, ст. 247 МКУ встановлено, що за виконання митних формальностей контролюючими органами поза м╕сцем розташування контролюючих орган╕в або поза робочим часом, установленим для них, ╕з за╕нтересованих ос╕б справля╓ться плата у розм╕рах, установлених Каб╕нетом М╕н╕стр╕в Укра╖ни.
Розм╕ри тако╖ плати затверджен╕ постановою Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни
в╕д 18 с╕чня 2003 року № 93 «Про справляння плати за виконання митних формальностей митними органами поза м╕сцем розташування митних орган╕в або поза робочим часом, установленим для митних орган╕в».
З ╕нформац╕йних ресурс╕в ╤нтернету: http://zir.minrd.gov.ua/