MDoffice
Клименко каже, що Укра╖на вдв╕ч╕ скоротила експорт в офшори
М╕н╕стерство доход╕в ╕ збор╕в в╕дзнача╓ дворазове скорочення обсяг╕в експорту в офшорн╕ зони з початку 2013 року.
Про це пов╕домив м╕н╕стр доход╕в ╕ збор╕в Олександр Клименко на п╕дсумков╕й прес-конференц╕╖ в Ки╓в╕, переда╓ "╤нтерфакс-Укра╖на".
Як зазначив м╕н╕стр, такому скороченню сприяло об'╓днання податкових ╕ митних баз ╕ прийняття закону про трансферному ц╕ноутворенн╕.
"Сп╕льною перемогою б╕знесу та м╕н╕стерства цього року стало прийняття законопроекту про трансферному ц╕ноутворенн╕. Ми працю╓мо над його як╕сно╖ ╕мплементац╕╓ю, але превентивний ефект в╕дчутний вже зараз. Експорт в офшорн╕ зони з початку 2013 року, скоротився в два рази", - сказав в╕н.
Економ╕чна правда
Регионалы предлагают ввести режим свободной таможенной зоны на некоторых территориях
На территориях свободных экономических зон Порто-франко и Рени предложено ввести режим свободной таможенной зоны. В таком случае субъектам СЭЗ предоставляются льготы по уплате налогов и т.п.
Режим свободной таможенной зоны на территориях на территориях свободных экономических зон Порто-франко (на территории Одесского
морского торгового порта) и Рени предлагают ввести авторы законопроектов № 3786 и № 3788, нардепы-регионалы С.Гриневецкий и Ю.Крук. Реанимация существующих зон в Украине и создание новых является не привилегией, а фактором выживания, говорится в пояснительной записке.
Законопроектами предполагается изменить соответствующие законы. Согласно этому специальному таможенному режиму, на территории СЭЗ в случае ввоза товаров и других предметов (кроме подакцизных товаров) из-за границ таможенной территории Украины на территорию СЭЗ для использования в пределах СЭЗ
ввозная пошлина не взимается; операции по ввозу товаров из-за пределов таможенной территории Украины облагаются НДС по нулевой ставке. Также операции по предоставлению указанных услуг подлежат
налогообложению НДС по нулевой ставке. В случае вывоза с территории СЭЗ за пределы таможенной территории Украины товаров и других предметов, произведенных на территории СЭЗ , вывозная пошлина и акцизный сбор не взимаются, а НДС взимается по нулевой ставке и т.п.
Также
субъектам СЭЗ предоставляются льготы по уплате налога на прибыль предприятий: на 3 года от налогообложения освобождается прибыль субъектов СЭЗ, полученная на территории СЭЗ от реализации инвестиционных проектов. Прибыль таких плательщиков налога, полученная с 4 по 6 год включительно от реализации инвестиционных проектов, облагается налогами по ставке 50 % от действующей ставки налогообложения. Эта норма применяется с момента получения субъектом СЭЗ первой прибыли от
реализации инвестиционного проекта, и не распространяется на часть прибыли, полученной от осуществления инвестиционной деятельности за счет бюджетных средств. К валовому доходу субъекта СЭЗ начисленного с целью налогообложения, не включается полученная согласно с инвестиционным проектом, реализуемым на территории СЭЗ, сумма инвестиций в виде: денежных средств, материальных ценностей, нематериальных активов.
В случае если в течение десяти лет с момента получения субъектом СЭЗ первой прибыли от реализации инвестиционного проекта, происходит частичное или полное отчуждение инвестиции, субъект
предпринимательской деятельности, который получил инвестицию, обязан уплатить в полном объеме налог с прибыли, полученной в льготном периоде налогообложения.
Як визначаються критер╕╖ ознак п╕дробки документ╕в, як╕ подаються органу доход╕в ╕ збор╕в п╕д час перем╕щення товар╕в та транспортних засоб╕в комерц╕йного призначення через митний кордон Укра╖ни?
Якщо коп╕я документа не в╕дпов╕да╓ ориг╕налу, документи виконан╕ на р╕зних бланках, п╕дпис, виконаний одн╕╓ю особою, ма╓ р╕зний чи несхожий
вигляд, в╕дбитки печатки мають в╕дм╕нност╕ тощо, це виклика╓ сумн╕ви щодо автентичност╕ документ╕в, як╕ подаються органу доход╕в ╕ збор╕в п╕д час перем╕щення товар╕в та транспортних засоб╕в комерц╕йного призначення через митний кордон Укра╖ни.
Повна в╕дпов╕дь
В╕дпов╕дно до ч.2 п. 6 постанови Пленуму Верховного Суду Укра╖ни
в╕д 03.06.2005 № 8 «Про судову практику у справах про контрабанду
та порушення митних правил» п╕дробленими треба вважати як фальшив╕ документи, так ╕ справжн╕, до яких внесено неправдив╕ в╕домост╕ чи окрем╕ зм╕ни, що перекручують зм╕ст ╕нформац╕╖ щодо факт╕в, як╕ ними посв╕дчуються, а також документи з п╕дробленими п╕дписами, в╕дбитками печаток та штамп╕в.
Висновок про п╕дробку документу може бути одержаний за результатами проведення в╕дпов╕дно╖ експертизи.
Проте, ч.3 ст. 53
Митного кодексу Укра╖ни в╕д 13 березня 2012 року
№ 4495-VI з╕ зм╕нами та доповненнями (дал╕ – МКУ) визначено, що достатньою умовою для запиту додаткових документ╕в ╓ виявлення в наданих документах ознак п╕дробки.
Орган доход╕в ╕ збор╕в може д╕йти висновку про наявн╕сть ознак п╕дробки т╕льки за результатом
в╕зуально╖ перев╕рки документ╕в, як╕ в╕дпов╕дно до ст. 335 МКУ подаються органу доход╕в ╕ збор╕в п╕д час перем╕щення товар╕в, транспортних засоб╕в комерц╕йного призначення через митний кордон Укра╖ни.
Таким чином, якщо коп╕я документа не в╕дпов╕да╓ ориг╕налу, документи виконан╕ на р╕зних бланках, п╕дпис, виконаний одн╕╓ю особою, ма╓ р╕зний чи несхожий
вигляд, в╕дбитки печатки мають в╕дм╕нност╕ тощо, це виклика╓ сумн╕ви щодо автентичност╕ цих документ╕в.
Саме з метою спростування сумн╕в╕в, орган доход╕в ╕ збор╕в може в╕дпов╕дно до ч. 3 ст. 53МКУ зд╕йснити запит додаткових документ╕в.
Громадська рада при М╕ндоход╕в
Як╕ вимоги висуваються до прайс-листа виробника товару при п╕дтвердженн╕ митно╖ вартост╕ товар╕в?
В╤ДПОВ╤ДЬ:Коротка та повна в╕дпов╕д╕ ╕дентичн╕
Зг╕дно з ч. 3 ст. 53 Митного кодексу Укра╖ни в╕д 13 березня 2012 року № 4495-VI з╕ зм╕нами та доповненнями (дал╕ – МКУ) у раз╕ якщо документи,
як╕ п╕дтверджують митну варт╕сть товар╕в, м╕стять розб╕жност╕, наявн╕ ознаки п╕дробки або не м╕стять вс╕х в╕домостей, що п╕дтверджують числов╕ значення складових митно╖ вартост╕ товар╕в, чи в╕домостей щодо ц╕ни, що була фактично сплачена або п╕дляга╓ сплат╕ за ц╕ товари, декларант або уповноважена ним особа на письмову вимогу органу доход╕в ╕ збор╕в зобов’язан╕ протягом 10 календарних дн╕в надати (за наявност╕) додатков╕ документи.
До перел╕ку додаткових документ╕в,
визначених ч. 3 ст. 53 МКУ, входять каталоги, специф╕кац╕╖, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару.
Таким чином, зазначеним положенням МКУ визначено, що до органу доход╕в ╕ збор╕в в якост╕ додаткового документу для п╕дтвердження
заявлено╖ митно╖ вартост╕ подаються прейскуранти (прайс-листи) саме в╕д виробника товару, який оц╕ню╓ться.
В першу чергу при розгляд╕ наданих декларантом каталог╕в, специф╕кац╕й, прейскурант╕в (прайс-лист╕в) виробника товару орган доход╕в ╕ збор╕в ма╓ упевнитись, що ╕нформац╕ю, яка м╕стяться в зазначених документах, можна ╕дентиф╕кувати з поставкою оц╕нюваних товар╕в.
В комерц╕йн╕й практиц╕ при просуванн╕ товару на
ринок одними ╕з метод╕в встановлення контакт╕в з потенц╕йними покупцями ╓ направлення продавцем комерц╕йно╖ пропозиц╕╖ (оферти) або прейскуранту (прайс-листа).
П╕д комерц╕йною пропозиц╕╓ю (офертою) зазвичай розум╕╓ться письмова пропозиц╕я продавця, спрямована можливому покупцю або конкретним покупцям про продаж парт╕╖ товару на певних умовах. У випадках, коли м╕ж сторонами ран╕ше вже було укладено аналог╕чний догов╕р, комерц╕йна пропозиц╕я (оферта) може м╕стити
лише деяк╕ умови. В╕дносно решти умов робиться посилання на ран╕ше укладений догов╕р. Комерц╕йна пропозиц╕я (оферта) може мати персональн╕ умови ╕ персональн╕ знижки, як╕ зазвичай не розповсюджуються на необмежену к╕льк╕сть потенц╕йних покупц╕в.
Прейскурант (прайс-лист) - це дов╕дник ц╕н (тариф╕в) на товари та/або види послуг, який адресований невизначеному колу покупц╕в. На практиц╕ терм╕н «прейскурант» част╕ше використову╓ться для зазначення ц╕н на перел╕к послуг.
Зг╕дно загальноприйнято╖ св╕тово╖ практики прейскурант (прайс-лист) ма╓ м╕стити в╕домост╕, яких достатньо будь-якому покупцю для отримання ╕нформац╕╖ щодо умов продажу товару, а саме: найменування товару, артикул, як╕сть товару (за необх╕дност╕), одиниц╕ вим╕ру (штуки, упаковки тощо), ц╕ну, з обов’язковим зазначенням валюти, передбачен╕ системи знижок, виробника/виробник╕в, умови поставки, умови платежу, терм╕н поставки, характер тари та упаковки, дата його складання або
ж число, з якого дан╕ ц╕ни вводяться в д╕ю, терм╕н д╕╖, контактна ╕нформац╕я про продавця та будь-як╕ ╕нш╕ положення, що стосуються умов продажу товар╕в.
В комерц╕йн╕й практиц╕ в╕дм╕нн╕сть комерц╕йно╖ пропозиц╕╖ в╕д прейскуранта (прайс-листа) поляга╓ в його персонал╕зац╕╖ обмеженому колу покупц╕в. В╕домост╕, зазначен╕ в комерц╕йн╕й пропозиц╕╖ продавця, адресован╕ безпосередньо конкретному покупцю.
Разом з тим, для п╕дтвердження
ц╕ни, як «д╕йсно╖ вартост╕» товару у розум╕нн╕ статт╕ VII Генерально╖ угоди з тариф╕в ╕ торг╕вл╕ 1994 р., органом доход╕в ╕ збор╕в можуть бути запитан╕ у декларанта каталоги, специф╕кац╕╖, прейскуранти (прайс-листи) виробника товару, в яких пропозиц╕я продавця адресована необмеженому колу покупц╕в.
Громадська рада при М╕ндоход╕в
Якими документами п╕дтверджуються транспортн╕ витрати у раз╕ застосування умов поставки ЕХW, FСА, FАS, FОВ?
Наказом М╕н╕стерства ф╕нанс╕в Укра╖ни в╕д 24.05.2012 № 599 «Про затвердження
форми декларац╕╖ митно╖ вартост╕ та правил ╖╖ заповнення», заре╓строваним в М╕н╕стерств╕ юстиц╕╖ Укра╖ни 18.06.2012 за № 984/21296 визначено перел╕к документ╕в, як╕ подаються при заповненн╕ графи 20 декларац╕╖ митно╖ вартост╕ товар╕в.
До зазначених документ╕в можуть належати:
рахунок-фактура (акт виконаних роб╕т (наданих послуг)) в╕д виконавця договору (контракту) про надання транспортно-експедиц╕йних послуг, що м╕стить рекв╕зити
стор╕н, суму та умови платежу, ╕нш╕ в╕домост╕, в╕дпов╕дно до яких встановлю╓ться належн╕сть послуг до товар╕в;
банк╕вськ╕ та плат╕жн╕ документи, що п╕дтверджують факт оплати транспортно-експедиц╕йних послуг в╕дпов╕дно до виставленого рахунка- фактури;
калькуляц╕я транспортних витрат (якщо перевезення товар╕в зд╕йсню╓ться
з використанням власного транспортного засобу), що м╕стить в╕домост╕
про маршрут перевезення, його протяжн╕сть у к╕лометрах до м╕сця ввезення на митну територ╕ю Укра╖ни та по митн╕й територ╕╖ Укра╖ни, розм╕р тарифно╖ ставки на перевезення за одиницю вим╕ру (вагу) товару за 1 к╕лометр маршруту.
Кр╕м того, п╕дпри╓мство, яке надало рахунок-фактуру (акт виконаних роб╕т (наданих послуг)), повинно однозначно ╕дентиф╕куватись з п╕дпри╓мством, що зд╕йснило перевезення оц╕нюваного товару.
Якщо, перевезення
зд╕йснювало ╕нше п╕дпри╓мство, н╕ж те, що надало дов╕дку, необх╕дно надати документ, який п╕дтверджу╓ уповноваження такого п╕дпри╓мства на п╕дтвердження ним витрат на транспортування з в╕дпов╕дними рекв╕зитами.
Громадська рада при М╕ндоход╕в
Як╕ вимоги до заповнення плат╕жних доручень з поставки товару на митну територ╕ю Укра╖ни?
В╕дпов╕дно до п. 2.2 гл. 2 постанови Правл╕ння Нац╕онального банку Укра╖ни в╕д 28 липня 2008 року № 216 «Про затвердження Положення про порядок виконання банками документ╕в на переказ, примусове списання ╕ арешт кошт╕в в ╕ноземних валютах та банк╕вських метал╕в
╕ зм╕н до деяких нормативно-правових акт╕в» платник заповню╓ рекв╕зит «Призначення платежу» в ╕ноземн╕й валют╕ або банк╕вських металах таким чином, щоб надавати повну ╕нформац╕ю про плат╕ж та документи, на п╕дстав╕ яких зд╕йсню╓ться перерахування бенеф╕ц╕ару кошт╕в в ╕ноземн╕й валют╕ або банк╕вських метал╕в.
Спос╕б зд╕йснення оплати за товар обумовлюва╓ться умовами зовн╕шньоеконом╕чного договору (контракту).
З метою ╕дентиф╕кац╕╖
плат╕жного доручення з поставкою оц╕нюваного товару, орган доход╕в ╕ збор╕в перев╕ря╓ ╕нформац╕ю, що м╕ститься у граф╕ «Призначення платежу», а саме: зовн╕шньоеконом╕чний догов╕р (контракт) та рахунок-фактуру (╕нвойс), зг╕дно з якими зд╕йсню╓ться оплата.
Порушення терм╕ну оплати за товар та зазначення ╕ншого рахунку постачальника, н╕ж рахунок постачальника у зовн╕шньоеконом╕чну договор╕ (контракт╕), вважа╓ться порушеннями умов зовн╕шньоеконом╕чного договору (контракту),
тому, зм╕ни умов оплати та рахунку постачальника повинн╕ бути документально п╕дтвердженими, тобто внесеними доповненнями до зовн╕шньоеконом╕чного договору (контракту).
В преддверии рождественских праздников количество желающих пересечь украино-польский кордон увеличилось почти вдвое. Например, международный пункт пропуска "Шегини – Медыка" в предпраздничные дни за сутки проходит более восьми тысяч человек.
Желающие пересечь границу выстаивают очереди еще с ночи. Люди едут в Польшу за деликатесами к праздничному столу, ведь перед католическим Рождеством в этой стране - период скидок. Чтобы свести к минимуму количество стоящих
в очередях путешественников, на днях в Польше состоялась встреча представителей таможенных служб стран-соседей.
- Опыт прошлых лет свидетельствует об увеличении количества путешествующих во время новогодних и рождественских праздников в обоих направлениях, - рассказали в пресс-службе ГУ Миндоходов во Львовской области. - В результате встречи было решено, что процедура будет осуществляться с максимальным использованием полос движения и наличия персонала, как на польской, так и на украинской
стороне границы.
Таким образом, движение через границу увеличат в пунктах пропуска Львовщины "Шегини - Медыка" и "Краковец - Корчева" во время рождественских и новогодних праздников. К слову, единственный таможенный пункт, на котором очереди нет, это недавно открытый "Грушев-Будомеж". Сами таможенники утверждают, что сейчас он загружен лишь на 10%.
Кабмин по просьбе Минфина обещает исправить "случайный" возврат Радой возмещения НДС при экспорте зерна
В Минфине обратили внимание, что принятые на прошлой неделе Радой "налоговые" законопроекты приведут к непрямым потерям бюджета на 18 млрд грн из-за возврата НДС при экспорте зерна. В ответ Азаров сообщил, что знает об этом "безобразии", и пообещал решить вопрос при голосовании за проект госбюджета-2014.
На
сегодняшнем заседании Кабмина (так называемое "совещание у премьер-министра Николая Азарова") первый замминистра финансов Анатолий Мярковский поднял вопрос о том, что в результате принятого Верховной Радой в прошлый четверг законопроекта №3757 с изменениями в Налоговый кодекс нулевая ставка НДС была продлена для всех, кроме зернотрейдеров. По подсчетам
замглавы Минфина, возврат к практике возмещения НДС при экспорте зерна обойдется госбюджету дополнительной "дырой" в 18 млрд грн в следующем году.
Как сообщает источник ZN.UA в Кабмине, в ответ премьер Николай Азаров сообщил, что ему известно об этом "безобразии". Он пообещал, что 16 января, с принятием в зале парламента госбюджета-2014,
будет поставлен на голосование и этот вопрос. То есть, нулевая ставка НДС будет продлена и для зернотрейдеров.
По мнению источника в Кабмине, в принятии этой нормы может быть заинтересовано только Министерство доходов, поскольку ни самих зернотрейдеров, которым для получения возмещения НДС приходится платить взятки, ни Министерство финансов это не устаивает.
З 1 с╕чня 2014 року п╕двищуються ставки акцизного податку на спиртов╕ дистиляти та спиртн╕ напо╖, одержан╕ шляхом перегонки виноградного вина або вичавок винограду (коди зг╕дно УКТ ЗЕД2208 20 12 00, 2208
20 62 00) з 29 гривень до 32 гривень за 1 л╕тр 100-в╕дсоткового спирту.
Також зб╕льшуються ставки акцизного податку на тютюнов╕ вироби зг╕дно з УКТ ЗЕД2402 20 90 10 „Сигарети без ф╕льтра, цигарки” до 77,50 грн. за 1 тис. шт., за кодом товару
УКТ ЗЕД2402 20 90 20 „Сигарети з ф╕льтром” - 173,20 грн. за 1 тис. шт.
М╕н╕мальне акцизне податкове зобов’язання становитиме 101,60 грн. за 1 тис. шт. сигарет без ф╕льтра, цигарок та 231,70 грн. за 1 тис. шт. сигарет з ф╕льтром. В╕дсоткова акцизна
ставка залиша╓ться без зм╕н – 12%.
Дана норма передбачена пунктом 6 п╕дрозд╕лу 5 розд╕лу XX Податкового кодексу Укра╖ни в╕д 2 грудня 2010 року №2755-VI з╕ зм╕нами та доповненнями.
По материалам: ╤нформац╕йно-комун╕кац╕йний департамент М╕ндоход╕в