Отправляет email-рассылки с помощью сервиса Sendsay

"Ведомости". Все вакансии

  Все выпуски  

Старший финансовый аналитик


  Новые вакансии
Старший финансовый аналитик
Крупнейшая Российская частная мультимедийная компания Крупнейшая Российская частная мультимедийная компания приглашает Старшего финансового аналитика Департамента Контроллинга. Старший аналитик напрямую подчиняется Директору Департамента. ЗОНА ОТВЕТСТВЕННОСТИ И ДОЛЖНОСТНЫЕ ОБЯЗАННОСТИ Работая под руководством Директора Департамента участвовать в постановке функции контроллинга: финансового и операционного анализа, прогнозирования, планирования и оценки эффективности в компании, курируя непосредственные Бизнес-единицы. Функционал по позиции: 1. Работа с компаниями Холдинга (3-4 операционные компании): ∙ Поддержка процесса формирования бюджета, прогноза и ежемесячной управленческой отчетности. ∙ Ежемесячный анализ финансовых, операционных и коммерческих показателей, предварительное формирование листа текущих проблем для топ-менеджмента компании, включая варианты их решения. ∙ Оказание методологической помощи при формировании прогноза и управленческой отчетности (включая работу в системе Hyperion Financial Management). ∙ Анализ инвестиционных кейсов: NPV, IRR, подтверждение корректности расчетов со стороны курируемых Бизнес-единиц. 2. Проектная работа: ∙ Участие и инициация проектов по оптимизации затрат, проектов по усилению качества прогнозирования. ∙ Участие и инициация проектов постановки отдельных процессов в бюджетировании, составлении управленческой отчетности, включая оптимизацию отдельных процессов. 3. Методология: ∙ Участие в регламентации процесса бюджетирования, планирования, анализа ∙ Участие в регламентации инвестиционного процесса (разработки и защиты бизнес-кейсов). ∙ Участие в методологической поддержке компаний в области управленческого учета. ПРОФИЛЬ КАНДИДАТА образование ∙ Высшее финансовое или экономическое образование; знание методологии бюджетирования и анализа. ∙ Сданные бумаги АССА: F3 Financial Accounting, F5 Performance Management, F7 Financial Reporting, F9 Financial Management, P3 Business Analysis. опыт работы ∙ не менее 3 лет работы в области аудита Big4. личностные качества ∙ Проактивность и энергичность. ∙ Командный стиль работы. ∙ Способность соблюдать жесткие сроки. ∙ Способность к конструктивному общению с разными типами людей. ∙ Внимание к деталям. ∙ Стрессоустойчивость. другие навыки ∙ Опытный пользователь ПК, включая уверенное знание и практический опыт работы в Excel и Power Point. УСЛОВИЯ ∙ Оклад: обсуждается + бонус по итогам работы за год. ∙ Ненормированный рабочий день, командировки не предполагаются. ∙ Предоставляется привлекательный социальный пакет. При отправке резюме, пожалуйста, указывайте название вакансии
Руководитель корпоративного блока
Крупный московский банк Крупный московский банк приглашает Руководителя корпоративного блока в филиал в г. Иваново. Обязанности: -привлечение корпоративных клиентов на обслуживание (депозиты, кредитование, аккредитивы, гарантии); -принятие решения о кредитоспособности клиентов, координация работы других подразделений банка (риски, залоги, юристы, безопасность) в процессе принятия решения по сделкае и до ее реализации; структурирование сделок; -выполнение плана по размеру активов, пассивов, внебалансовых обязательств. Требования: В/о экономическое, опыт работы по привлечению корпоративных клиентов на финансовые услуги от 2-х лет, предприимчивость, креативность, клиентоориентированность. Условия: з/п от 70 000 руб., ДМС, место работы – г. Иваново Анна Жукова.
Директор Управляющей компании по эксплуатации недвижимости
Крупный банковский холдинг Крупный банковский холдинг приглашает Директора Управляющей компании по эксплуатации недвижимости Обязанности: Техническая эксплуатация объектов. Организация, управление и контроль работы служб по эксплуатации и жизнеобеспечению объектов недвижимости; контроль эксплуатации и бесперебойного функционирования инженерных систем (системы отопления, водоснабжения, электросети и т. д.); взаимодействие с контролирующими инстанциями, территориальными службами, оформление и ведение нормативной документации; планирование и исполнение бюджета по эксплуатационным расходам; организация обслуживания, ремонта и монтажа всех инженерных коммуникаций и сетей; взаимодействие с арендаторами. Требования: 35-50 лет, в/о, опыт работы на руководящей позиции в эксплуатации бизнес центрами от 2х лет. Условия: Химки, з/п от 100000 руб. Анна Жукова.
Marketing Director
A direct marketing giant - To develop the marketing policy in the field of Catalogue and Web trade - To control and supervise all marketing activities of the Company from gathering business intelligence to launching end-to-end marketing campaigns - To develop new projects in the field of company's activities Requirements: - An experienced marketing officer from direct marketing or Internet retail business - A person with good business planning, people management and change management skills - A fluent English speaker will be preferred
Marketing Manager
A well-known international business school - Develop, plan and implement the marketing strategy to promote the Programme. Deploy resources across different marketing activities and regions to support Programme revenue targets. - Develop and manage direct marketing activities and to introduce best practices. Monitor and report on campaign results. - Organize and run information sessions on campus as well as in other regions. - Monitor the effectiveness and report on the results. In coordination with the Development Department and marketing professionals in other teams develop and implement advertisement campaigns relevant for the program. - Monitor the effectiveness and report on the results. In cooperation with the Development Department, produce all on-line and printed promotional literature including copywriting, editing and proofreading. Lead & manage the relationships involved in literature production, including those with faculty, colleagues in the Development Department, and agencies. - Support the Programme Director and Director of development in analysing and benchmarking activities, evaluating the impact of the Programme on the reputation and revenue-generating capacity of Moscow School as a whole. - Regular reporting to the Marketing Director and Program Director of performance against key milestones and metrics. Requirements: - Ideally an MBA from a leading business school, and/or equivalent professional qualification (including some specialist education or training in direct marketing) - 4-5 years? experience in direct marketing / marketing communication is essential. - Strategic mindset and result driven. - Excellent presentation skills for spoken and written communication. - Strong interpersonal skills and focus on providing excellent customer service. Experience of other cultures or working in an international environment is desirable; - Ability to work effectively in a team; - Good financial awareness and the ability to manage budgets; Creative with the ability to have a strong vision and to implement ideas persuasively; - Self motivated with the ability to manage a heavy workload and work under pressure; - Fluency in English and Russian. - Strong computer skills and experience with CRM Databases
Key Account Manager
Global leader in home appliances - Managing sales to one of leading retail chains - Focus on personal sales targets, new business development, and troubleshooting on problem - Prepare annual trade partner plan by month and product category in accordance with model matrix - Negotiate annual Trade Partner plan and annual contract with trade partners - Control accounts receivables - Coordinate actions within sales team and with marketing department - Carry out trade marketing activities and gather competitive intormation Requirements: - Good English, native russian - Minimum 2 years experience in similar role - built-in equipment experience is a great plus - Experience in multinational organization. Preference on white goods industry - Energetic with 'can do' approach
Planning Manager
A large International FMCG company. Our client, an international FMCG company is looking for a Planning Manager to take responsibility for leading financial analysis projects. Responsibilities to inlcude: Completing financial analysis on OPEX and CAPEX and make recomendations in the form of management reports. Develop cost cutting analysis and make recomendations to management. Develop effective reporting after SAP and during Integration Provide planning and reporting of commercial budgets in line with agreed AOP guidelines Requirements: Higher Education 5 years + working experience in Finance Experience of working in International Companies Both Planning and OPEX experience. FLUENT ENGLISH
Corporate Planning Manager
A large FMCG company Our client a large international FMCG company, is looking for a Corporate Planning manager to take responsibility for a number of tasks. Responsibilities include. Consolidation: - Financial Consolidation of three business Units. Financial Analysis of accounts to include P&L, cash flow, balance sheets. Preparing management reports including recomendations. Preparing Financial Statements in US GAAP Management of a small team Requirements: Higher Education in Finance, ACCA or CPA desirable FLUENT ENGLISH Strong analytical, interpersonal and communication skills Knowledge of US GAAP Reporting
Marketing Communication Manager
Our client is one of leading multinational telecom company On this particular SME market the Marketing Manager will be in charge of: - development and execution of the SME communication plan consisting of: - managing the regionally distributed (11 cities) BTL activities in commercial real estate (business centers): POS, stands, mobiles, lightboxes etc. - executing the global and city-wide ATL activities (PR, press advertisements, indoor&outdoor ads) - support SME sales with prints, souvenirs and other production - support SME product launches and commercial campaigns from communication side (adv, special events, etc) - maintain the relationship with the BTL, advertising and PR agencies in executing the SME communication plan - correct SME communication plan according to промежуточный results - execution of SME marketing budget Requirements: - experience in implementing regionally distributed BTL/ATL projects carried out by the 3rd parties is a must - experience in telecom marketing or B2B marketing for SME segment is a big plus - Successful experience in promo-campaigns development and execution - project management and ability to achieve projects and get results - understanding of the SME customer needs and how to address it - knowledge of SME Russian market (actors, types of customers, competitors) - nitiative and autonomy - analytical, synthesis, editorial skills - good communication skills - team worker and capability to listen - fluent English.
Руководитель диспетчерской группы
A large international pipeline Oil & Gas company Обязанности: ∙ Организация и оценка контроля изготовления оборудования длительного изготовления на заводах поставщика, с целью выполнения требуемых сроков поставки и требуемого качества. ∙ Организация регулярного планового взаимодействия с поставщиками, (а также внепланового по мере необходимости), для обеспечения выполнения контрактных требований по срокам и качеству. ∙ Представление интересов компании при посещении объектов поставщиков с целью проверки организации производства, возможностей, уровня и загрузки производства. ∙ Осуществление взаимосвязи между компанией, строительными и сервисными подрядчиками по своевременным поставкам закупаемых материалов с целью недопущения простоев, своевременное реагирование на любые изменения проекта, касающиеся поставляемого оборудования. ∙ Организация информирования подрядчиков о готовящихся отгрузках оборудования для подготовки работ по инспектированию и приемке оборудования и материалов в пунктах назначения. ∙ Организация контроля за своевременным предоставлением документации поставщиков. ∙ Сбор и анализ отчетов экспедиторов (диспетчеров), предоставление менеджерам проекта текущей информации о ходе закупок и экспедирования, предоставление отчетов о несоответствиях и отчетов по выполнению критически важных поставок. ∙ Взаимодействие со службами контроля качества, отслеживание отчетов о несоответствии качества, а также запросов на техническое отклонение, вплоть до их разрешения. ∙ Взаимодействие с технической группой и группой контроля проекта для согласования объемов и сроков поставок. ∙ Мониторинг затрат рабочих часов и издержек диспетчерской службы на их соответствие бюджетным требованиям. Взаимодействие с сервисными подразделениями с целью компьютеризированного программного обеспечения системы экспедирования поставок. Требования: ∙ Не менее 5 лет стажа работы в области поставок/закупок, желателен опыт работы в нефтегазовой области, знание оборудования НПС, линейной части для трубопровода. ∙ Опыт недавней работы с выполнением похожих обязанностей. ∙ Хорошее владение устной и письменной речью на русском/английском языках. ∙ Хорошие коммуникационные навыки, способность оказывать воздействие на людей на разных уровнях общения. ∙ Владение компьютерными навыками, работа с Word, Excel, Email (MS Outlook). ∙ Знание российского и казахстанского валютного и таможенного законодательства - желательно
Старший инженер-механик
A large international pipeline Oil & Gas company Обязанности: 1. Анализ работ механического оборудования НПС, технологических трубопроводов, оборудования резервуарных парков, техническое состояние вертикальных стальных цилиндрических резервуаров и сосудов работающих под давлением. 2. Выработка оптимальных режимов работы оборудования НПС, участие в разработке программ текущих и капитальных ремонтов, реконструкции объектов НПС и резервуарных парков. 3. Рассмотрение эксплуатационных данных и выявление возникающих проблем на регулярной основе. 4. Выявление проблем на местах и разработка методов их решения совместно с производителями оборудования, строительными и проектными подрядчиками и службой эксплуатации. 5. Анализ проблем, возникающих на различном механическом оборудовании, крановых узлах, трубной обвязке, резервуарах различного назначения. 6. Возглавление многофункциональных групп специалистов при сборе исходных данных, проведение предпроектных совещаний и изысканий, подготовка технических заданий проектным организациям на разработку рабочей документации по всем проектам, связанных с механической частью насосных станций и резервуаров, и контроль работы проектных организаций, со своевременным посещением их в ходе разработки проектов. 7. Обеспечение рассмотрения и одобрение всех технических заданий, касающихся механической части насосных станций и резервуаров, членами многофункциональных групп специалистов, назначенными оказывать основную поддержку по конкретному проекту в рамках своего департамента. 8. Осуществление контроля за основой проектирования, ведение журнала всех предлагаемых изменений и обеспечение обоснования всех потенциальных изменений, предлагаемых на стадии проектировании с точки зрения требований регулирующих органов, ОЗ, ТБ и ООС и/или работоспособности, а также обеспечение пересмотра и повторного согласования технических заданий сотрудниками департаментов с учетом всех принятых как обоснованных проектных изменений. 9. Подписание всех проектов в рамках своей ответственности «В производство работ» после того, как все ответственные члены многофункциональной группы специалистов тщательным образом рассмотрят и согласуют их для обеспечения соответствия цели технического задания. 10. Ведение журнала предлагаемых проектных изменений, совместно с предлагающим лицом разрабатывать Ордер на изменение (включая обоснование), организация рассмотрения Ордера на изменение Первым заместителем Генерального директора по эксплуатации, который либо одобрит его, либо отклонит. В случае одобрения, обеспечивать обновление проекта с учетом одобренного изменения. 11. Подготовка технических заданий проектным организациям на разработку проектов, связанных с изменением технологической схемы отдельных узлов трубопроводной системы компании, принятие разработанной документации и передача в производство работ. 12. Оказание помощи другим инженерам-проектировщикам по проектам, где имеются механические компоненты, насосы или резервуары, составляющие незначительную часть от общего объема проекта и проектных работ, и обеспечение поддержки знаниями и опытом в области проектирования и строительства всей проектной работы Департамента по проектам и проектированию. 13. Выполнение любых других заданий по поручению Главного менеджера по проектированию. 14. Разработка по мере необходимости технических условий и стандартов компании. Требования к кандидатам: 1. Высшее образование. 2. Опыт работы, связанный с проектированием, строительством, эксплуатацией и техобслуживанием насосных станций и резервуаров не менее 5 лет. 3. Свободный английский язык
Старший аналитик по долговому рынку
Динамично развивающаяся и уже хорошо известная холдинговая компания Обязанности: ∙ Разработка стратегий, торговых идей и рекомендаций по долговым бумагам; ∙ Проведение кредитного анализа компаний – эмитентов. Требования: ∙ Опыт работы аналитиком на рынке долговых инструментов от 3-х лет; ∙ Знание российского, международного долгового рынка; ∙ Высокие навыки кредитного анализа; ∙ Свободный английский язык.
Руководитель Казначейства
Динамично развивающаяся и уже хорошо известная холдинговая компания Обязанности: ∙ Формирование баланса, отражающего движение капиталов компании; ∙ Управление портфелем ценных бумаг; ∙ Покупка/продажа ценных бумаг; ∙ Ведение и подготовка регулярной отчетности; ∙ Размещение депозитов; ∙ Осуществление регулирования валютной позицией. Требования: ∙ Аналогичный опыт работы от 3-х лет; ∙ Глубокие знания ценных бумаг, производных инструментов; ∙ Знание специфики отражения операций с ценными бумагами в бухгалтерском учете по РСБУ и МСФО.
Менеджер по продукту
Фармацевтическая компания-производитель Обязанности: - разработка и реализация маркетинговой стратегии по продвижению продукта на рынке; - написание маркетингового плана, бюджетирование проектов/маркетинговой активности на год; - координирование и контроль эффективности маркетинговых программ; - анализ и прогнозирование рынка и продаж; - развитие сотрудничества с медицинским сообществом; - работа с федеральными и региональными OL; - контроль и обучение сотрудников "полевых сил"; - разработка промоматериалов; - контроль и обучение FF. Требования: - медицинское или фармацевтическое образование; - опыт работы продакт-менеджером не менее 2 лет по RX направлению; - самостоятельный опыт разработки стратегии, планирования. Условия: - оклад + ежегодный бонус; - медицинское страхование; - работа в штате компании с полным соблюдением ТК РФ (больничный лист, отпуск и т.д.); - мобильная связь; - ноутбук; - служебный автомобиль.
Head of Regulatory Department
Representative office of International Pharmaceutical Manufacturer Requirements: ∙ Regulatory department supervision (2 managers). ∙ Control on timely submissions and approvals of new pharmaceuticals applications and renewals, dossier compiling, preparing submission, implementing relevant payments. ∙ Maintaining valid registrations, i.e. obtaining timely approvals of variations and changes. ∙ Coordinating with Logistic department approval timelines for renewals and variations. ∙ Effectively communicate and negotiate with expert organizations and health authorities engaged in registration and evaluation of pharmaceutical products. ∙ Apply local regulations and guidelines to standard submissions to ensure compliance. ∙ Tracking all steps of evaluation process and timely update Regulatory plan. ∙ Handing certifications procedures, resolving issues, if any. ∙ Participation in MoH seminars/conferences to keep abreast of the latest local regulatory requirements and products registration standards. ∙ Obtaining MoH permission for samples importation. Ordering samples within appropriate timelines (samples pharmaceutical expertise, preliminary control). ∙ Control of selective control implementation by distributors; facilitating the activities, if deemed necessary. ∙ Prices registration; preparation of the documents for prices registration.
Директор департамента казначейства
Крупный банк Выполняемые обязанности: Управление ликвидностью Эффективное использование ресурсов Руководство депозитарием Сопровождение операций на финансовых рынках Требования: Высшее образование Опыт работы на руководящей должности в казначействе в банке Активность, нацеленность на результат, настойчивость
Финансовый директор
Крупный западный холдинг Выполняемые обязанности: -оперативное финансовое управление - бюджетирование и планирование - контроль деятельности российских и региональных офисов - упрощение бизнес-процессов, внедрение IT - разработка юридической схемы - оптимизация налогообложения в рамках законодательства - расчет эффективности отдельных проектов компании - унификация требований и процессов - оптимизация расходов и планирование Требования к кандидатам: Высшее образование Стабильный опыт работы в крупной западной структуре Солидный руководящий опыт
Аналитик
Ведущий российский банк Обязанности: - проведения макроэкономического анализа и выявления тенденций/факторов, которые могут влиять на профиль риска Банка; - проведения анализа отдельных портфелей инструментов Банка для выявления факторов риска, которым в наибольшей степени подвержены эти портфели; - анализа чувствительности финансового плана и стратегии Банка к возможным рискам; - формирования предложений в области организационной структуры/корпоративного управления. Требования: - высшее математическое или экономическое; - желательно от 2 лет в финансовых организациях в стратегии, оптимизации процессов либо в консалтинговой компании; - знание иностранного языка - хороший рабочий уровень знаний по английскому языку.
Head of Cargo
Russian subsidiary of one of the largest international insurance groups General responsibilities: - to keep and develop cooperation with Clients and brokers, agents; - underwriting (handling of current direct insurance requests and reinsurance requests, collecting of necessary underwriting information, risk assessment, rates calculation); - to prepare quotations (official offer for cargo insurance and reinsurance), signing the quotations based on the valid power of attorney and valid signature limits; - to prepare cover sheet and sign/send the originals of documents with cover sheet and file for signing by Company Management according to valid procedure and signature limits; - to prepare loss ratio statistic for each client before renewal; - monitoring the loss ratio for cargo insurance portfolio and make measures for decreasing the loss ratio; - controlling of contracts renewal in due time; - to prepare business plans, presentations, trainings for partners etc. Requirements: - experience from 3 years in insurance (non-life); - good knowledge of English.
Head of Market risks
A large Russian Financial holding Information: ∙ Moscow based; ∙ Reporting directly to the Group CEO; ∙ A candidate currently working as a Head/Deputy Head of Trading/Market Risk at a major international investment bank is preferable; Responsibilities: ∙ Oversee a leveraged fixed income portfolio, which includes both EM and developed markets; ∙ Calculation and control of gap risk, concentrations, VaRs, portfolio risk modelling, etc.; Requirements: ∙ Fluent English speaker (Russian or expat); ∙ Knowledge of Russian is of benefit, but qualified non-Russian speaking candidates will be considered; ∙ High quantitative skills are of essence; ∙ Solid experience in trading risk management at a major investment bank is an absolute must.
Начальник департамента ТЭК
Крупный российский банк, "ТОП 10" Крупный российский банк рассматривает кандидатов с опытом работы с компаниями и предприятиями нефтегазовой отрасли. Функции и обязанности: ∙ управление департаментом ТЭК (нефть, газ и энергетика); ∙ сопровождение существующих корпоративных клиентов по всему спектру банковских продуктов; ∙ привлечение новых клиентов; ∙ предварительный финансовый анализ клиентов. Требования: ∙ аналогичный опыт в крупном банке; ∙ хорошее знание нефте-газовой отрасли; ∙ развитые управленческие навыки и лидерские качества; ∙ отличное знание банковских продуктов.
Senior Legal Advisor
One of the leading international direct sale companies specializing in health, beauty, and home care Reporting to Head of Russia Legal Department Main responsibilities: ∙ assist US based Legal Division; ∙ advising on and coordinating corporate and compliance measures and eliminating compliance risks; ∙ drafting documents; ∙ counseling on marketing, IP, licensing, employment, corporate, operational, customs matters; ∙ due diligence, drafting and registering corporate and charter documents of the Company; ∙ provide support for regional projects: new products launch, new pick up points opening, advertising campaign, etc; ∙ negotiations with state authorities in terms of possible audits. Terms of employment: ∙ law degree; ∙ from 2 years experience at multinational companies; ∙ fluent spoken and written English; ∙ articulate, communicative, open-minded; ∙ ability to influence others while operating within a team; Company offers: ∙ Stable salary; ∙ Health & Travel Insurance; ∙ Professional Development & Challenging Tasks; ∙ Great experience in multinational environment, in highly professional and friendly team; ∙ Business trips abroad are possible.
Ведущий юрисконсульт
Крупнейшая российская фармацевтическая компания Задачи: ∙ Оформление доверенностей на представление интересов Компании (в том числе, на английском языке); ∙ Оформление документов, связанных с обеспечением заключения и исполнения договоров (в том числе, на английском языке); ∙ Разработка типовых форм договоров, контрактов, соглашений, а также форм сопутствующей документации; ∙ Подготовка и/или правовая экспертиза и согласование проектов локальных нормативных документов Компании; ∙ Составление, в случае необходимости, протоколов разногласий и протоколов урегулирования разногласий к проектам договоров; ∙ Проведение правовой экспертизы документов по вопросам, вытекающим из договорных отношений, подготовка правовых заключений по ним. Условия работы / Компенсация: ∙ Медицинское страхование: (ДМС, ОМС) со стоматологией; ∙ Мобильная связь ∙ Наличие командировок: не часто, продолжительностью 1-2 дня, Россия, возможно за рубежом ∙ Профессиональное обучение (с/ без «отрыва» от работы) ∙ Премиальная составляющая. Требования: ∙ Высшее юридическое образование; ∙ Опыт работы юристом не менее 1 года, желательно в ILF; ∙ Широкая специализация, обширный, разноплановый и интенсивный опыт; ∙ Отличное знание гражданского и корпоративного права; ∙ Английский язык – уровень advanced (устный и письменный); ∙ Уверенный пользователь ПК; ∙ Готовность анализировать большие объемы информации; ∙ Коммуникабельность, аналитические способности, системное мышление; ∙ Способность и желание работать самостоятельно, умение расставлять приоритеты.
Personal Assistant to GD
One of the leading international direct sale companies specializing in household products Responsibilities: - to carrying out the full secretarial requirements of GM (correspondence, travel arrangements, liaison with Distributors, filing, research and prepare support materials and reports); - to maintain relationships with Department Heads and assist when needed; - to participate and organize various conferences, seminars, and meetings; - to coordinate follow up and all travel plans; - to answering the telephone calls and relaying messages; - to extract monthly and quarterly statistics from actual sales figures; - to prepare presentations for all kind of events; - responsibility for the office petty cash box for day-to-day cash requirements of the office; - to ensure that incoming executive mail/facsimile is distributed; - to take minutes at office and meetings when applicable; - to translate English into/from Russian. Requirements: - 2 years of experience in office organization; - higher education; - good organizational skills; - accurate and profound knowledge of Windows, Excel, PowerPoint and Word; - excellent communication skills; - fluency in English (written and spoken), any other language is a plus; - good interpersonal skills, including facilitation skills; - problem solver (can remove obstacles), ability to manage projects; - ability to initiate and follow-through; - reliability and predictability; - creative, result oriented.
Editor-translator
A leading domestic company, which provides leading economic, strategic and fundamental research in e Responsibilities: - translate and edit various texts (financial markets, operational activities and financial status of companies, macroeconomics, etc.); - preparing of documents for publication; - translation of original analytical issues (from English into Russian, vice versa). Requirements: - higher education; - fluent English; - experience as an editor-translator (3+ years); - excellent PC skills.
Deputy Vice-President
Leading Western FMCG Company Main functions: - sales, marketing, financial and legal leadership and direction of CIS distributors, as well as expansion of the business; - a sound Sales and Profit Plan that supports continued expansion and is in line with the strategic direction of the company. - analyze both external and internal market factors for the market to assess market penetration, determine resource allocation, and set specific targets for expansion; - directs the functional units in support of the overall business plan; - analyze distributor performance and provide coaching to ensure effective execution of goals Requirements: - general management experience - ability to create a positive, motivational climate; - willingness to make difficult, but critical decisions; - provide country results to headquarters through established weekly, monthly and quarterly reporting requirements; - analyze trends and take timely corrective actions; - assure consistent sales growth through a sound Business Plan; - represent the Company in legal (legislative actions) and community relations. - excellent interpersonal skills: listening, influence and communicational skills; - excellent English knowledge
Менеджер по маркетингу и сбыту СПГ (Сахалин)
Крупная Нефтегазовая компания Основные задачи: - предоставлять Работодателю услуг по маркетингу и экономическому анализу концепций ценообразования на СПГ для Кореи; - осуществлять руководство группой, ответственной за маркетинг, сбыт СПГ, а также продажу СПГ на спотовых условиях; - принимать меры, направленные на совершенствование договорных отношений с долгосрочными покупателями посредством увеличения цен и упрощения договоров купли-продажи; - помощь в обсуждении вопросов совершенствования договоров купли-продажи между Компаний и ее существующими и потенциальными клиентами в Корее; - взаимодействие с МИЭ Республики Корея относительно снижения государственного контроля за газовым сектором и его реструктуризации, а также своевременное консультирование по изменениям политики, которые повлияют на стратегию маркетинга СПГ Компании, - организация визитов покупателей СПГ из Северной Азии на Сахалин с целью укрепления отношений. Профессиональные знания и навыки: - высшее профессиональное образование и опыт работы не менее 7 лет; - знание соглашений по газу (письмо о намерениях, тезисы соглашений, договоры купли-продажи, соглашение о поставках газа); - знание передовых технологий маркетинга; правил транспортировки и сбыта газа; - свободный английский язык - опыт работы на рынке Азиатско-Тихоокеанского региона оценивается как большой плюс. Работодатель гарантирует конкурентоспособный оклад, премия по итогам года, полный соцпакет для всех членов семьи, дополнительные отпускные дни. Релокация и проживание за счет компании.
Chief Financial Officer
A global company which is actively expanding across the world The company is looking to recruit a highly motivated CFO to help integrate a newly acquired 60 M$ business and lead the financial re-engineering so that global standards are met. The company offers career/ growth opportunities for the successful candidate. Russia. Top career opportunity
Regional Director Russia & CIS
MoneyGram International MoneyGram International is a global leading money transfer company. In CIS countries MoneyGram has presence in over 26,000 agent locations. To support its ambitious development Moneygram is looking to recruit their Regional Director in Russia & CIS Moscow. Top career opportunity
HR Директор / HR Бизнес партнер
Современная, быстро развивающаяся инжиниринговая компания Подчинение Генеральному Директору В прямом подчинении 2 человека: начальник отдела кадров и специалист по КДП Обязанности: - стратегическое и оперативное управление HR-процессами компании; - разработка и внедрение программ подбора, адаптации, оценки, развития, ротации персонала; - подготовка и проведение программ обучения для всех уровней персонала. Создание единой системы обучения для компании; - создание кадрового резерва; - оптимизация кадрового делопроизводства; - мотивация персонала разработка мотивационных схем, аттестация персонала (в т.ч. и производство), система льгот и компенсаций, KPI, в т.ч. и нематериальной мотивации; - разработка и развитие корпоративной культуры. Требования: - высшее образование в области управления персоналом; - опыт работы на позиции директора по персоналу не менее 3 лет в сфере энергетики; - профессиональные знания в области кадрового менеджмента; - знание современных методов управления персоналом (мотивация, подбор, адаптация, оценка); - опыт разработки и внедрения процедур и документов по управлению персоналом; - успешный опыт внедрения моделей компетенций и мотивационных схем; - нацеленность на результат, самостоятельность, отличные коммуникативные, организаторские навыки; - энергичный, амбициозный, готовый сам предлагать решения и внедрять их на практике. Условия: - оклад + бонусы по итогам работы + компенсация расходов на мобильную связь.
Главный бухгалтер
Top branded company, producer of white goods (российская торговая компания, которая занимается реализацией товаров под известными брендами на территории РФ) Требования: - финансовое/экономическое образование - английский – устный/письменный (fluent) - опыт работы в качестве Главного бухгалтера от 5 лет - опыт работы в крупной торговой компании (от 300 человек) от 3 лет -предыдущий опыт работы в западной компании – обязателен (не менее 3 лет Главным бухгалтером или Заместителем Главного бухгалтера) Обязанности: - организация, обеспечение и контроль бухгалтерского учета организации учета и отчетности - руководство бухгалтерией - формирование и подготовка бухгалтерской, налоговой и статистической отчетности; - взаимодействие с банками.
Business Development Manager / Tax Consultant
International consulting company Position Responsibilities ∙ Implement approved programs of promotion and sales of international tax planning services to develop and increase local market share ∙ Develop leads, actively target and follow up clients, identify and prioritize profitable business opportunities in liaison and with the support of the headquarter office ∙ Achieve agreed income targets by developing new relationships and maximizing the potential of existing relationships ∙ Perform other duties that are necessary for the execution of the work and liabilities of the Employer towards the cooperation partners and clients ∙ Represent company at meetings and seminars to promote services ∙ Report directly to the Director Candidate Profile ∙ 5 + years of experience in sales or consultancy, services area preferred ∙ Fluency in English a must, native Russian speaker ∙ University Degree in Business, Economics, or Law ∙ Strong presentation and communication skills ∙ Strong understanding of customer and market dynamics and requirements ∙ Willingness to travel
Business Development Director
Worldwide leading provider of outsourced contact center services and CRM solutions Department: Sales & Marketing Reporting to: CEO Main: Identifying sales opportunities and determining strategic business and industry targets to the benefit and continued growth of the Company. Responsible for the company’s sales & marketing activities, managing the Sales team, Business Intelligence staff, Marketing & Communication staff. Tasks: ∙ Building meaningful relationships with executives, decision makers and functional specialists throughout the Company’s base of prospects, customers in Russia (and Ukraine) so as to influence their assessment of the Company and its services, resulting in a healthy sales pipeline and long lasting signed contracts. ∙ Implementing sales strategy for successfully building the Company’s presence, market share and commercial success within Russia (and Ukraine). ∙ Develop the Company’s revenues by increasing the clients’ portfolio and billed hours/seats/FTEs through outsourcing, co-sourcing and business transformation processes. ∙ Manage the sales department as a team and as individuals for creation of sales pipeline and signed contracts meeting annual newbiz targets. ∙ Guiding Sales managers in proposal writing and market best replies on RFP’s, RFI’s. ∙ Be active in sales activities, create his/her own prospect base and sign contracts for meeting annual individual and company newbiz targets. ∙ Generate weekly reports on department activities, prospect development and sales pipeline (Salesforce.com) assuring regular follow up, updates and movement on the prospects. ∙ Work closely with CFO and COO guaranteeing appropriate Gross and Net margins on new commercial offers. ∙ Developing and guiding the Business Intelligence actions to provide meaningful insights in the markets, prospects, clients, industry verticals, LOB?s (Lines of Business). ∙ Managing the Marketing & Communication activities, resulting in increased top of mind brand awareness and directly supporting the sales activities (prospect events, site visits, individual) Based on the Company Business plan, setting yearly sales targets for sales department and activity targets for sales support functions. ∙ Collaborating with Production and IT to identify new uses of the Company’s technology, products, services and capabilities for effective farming of key current clients. ∙ Work close with the COO and Client Service Manager for follow up on newbiz clients and existing clients for active farming of existing key accounts. ∙ Together with the Company’s C-levels think, act and develop the Company as the leading customer contact service provider in Russia (and Ukraine).
Директор Бизнес-направления
Крупная розничная сеть Обязанности: -разрабатывать бюджет и обеспечивать его выполнение; -обеспечивать бесперебойный процесс закупки и сбыта товаров, для этого определять стратегию продаж и вести основные переговоры с крупными поставщиками; -оптимизировать бизнес-процессы и анализировать текущие показатели; -предлагать высшему руководству новые проекты и идеи, направленные на повышение прибыльности вверенного бизнес-направления; Зона ответственности - вся Россия . -эффективное управление коллективом . Подчинение - Исполнительному директору Требования: - высшее образование (экономическое/техническое), МВА - желательно; - опыт управления людьми (от 20 человек); - глубокое знание рынка ; - опыт работы в FMCG-компании с высоко ассортиментными группами, как например, бытовая химия, табак - преимущество; - английский язык - свободное владение; - французский язык - желательно. Предусмотрена компенсация на мобильную связь. Компания предоставляет ДМС, представительский автомобиль.
Sales Leader
Well known company Responsibilities: * Develop sales plans and budgets, establish sales targets and goals consistent * Lead the development of the sales strategy * Provide input for the annual operating plan * Effectively establish sales and marketing alignment through the development of company’s initiatives that focus resources in areas of greatest sales opportunities and service conversion * Actively participate in winning key orders by working with the sales representatives, prospects, subcontractors and other influencers. Spend at least 50% of time actively participating in sales pursuits with the sales representatives by participating on sales calls, presentations and other activities * Ensure margin requirements are met by reviewing, modifying and approving price quotations ensuring adherence to pricing procedures and appropriate material and labour rates * Contributes to establishing and maintaining effective customer relations by personally, or in conjunction with other departments resolves problems or responding to enquiries. Focus on the importance of exceeding customer requirements and maintaining a satisfied customer base * Develop high level relationships with existing and potential key district customers * Support major opportunities arising in the district in conjunction with the regional account management sales team * Network effectively both internally and externally to develop strong relationships with end users and business contacts. * Assist in the negotiation and close of large sales and contract escalations * Effective selection of targeted sales opportunities that will lead to profitable service * Lead and manage the sales team in the effective adoption, implementation and compliance with company’s policies, processes, tools and best practices * Monitor, organise and supervise the daily activities of the sales team members. Requirements: * Fluent English * Experience in the construction field or at construction suppliers company (automation systems and etc.) * Ability to effectively negotiate and multiple levels, both commercial and technical; technical education will be a plus * Ability to build an understanding of the customer’s business, industry and commercial environment (identify viable opportunities) * Cognitive skills: analytical and problem solving skills, as well as the ability to provide sound and reliable judgment in complex situations * Ability to motivate and build high performance teams and to give (critical) feedback and coach employees * Ability to work collaboratively in a matrixed team environment * Financial knowledge and budget management * Results driven * Flexibility and resilience, including ability to adapt to changing/uncertain conditions * Good communication, both verbal and written Company offers competitive salary, good social package and professional development.
Finance And Operational Business Controller
Major mix-capital direct investement and business development company Our Client is looking to fill a newly created position of a business, finance and investment controller to be responsible for analysis of performance of the group and it's subsidiaries, implementation of high-level initiatives, business process optimisation, business modelling and business planning, etc. on group level of the organisation. This is a great role for someone who is young, dynamic, has decent financial background and is interested in high-tech, it/software/internet business. Requirements: A successful candidate should have relevant financial skills and education, be strong in organisational, presentation and communication skills, should be fluent in written and oral Russian and English.
Healthcare Manager
An international healthcare company with growing operations The success of this role will depend on managing the current organization while continuously identifying growth opportunities and working together with the global organization on the development of the Russian market. - Implement sales and marketing strategies to attain assigned monthly, quarterly and yearly unit sales and sales revenue goals - Recruit and recommends representatives for employment - Manage, coach and develop a team of Sales and Project Managers to meet or exceed sales and sales revenue and margin targets through direct and dealer channels - Coach and lead each individual Sales and Project Manager to accomplish his/her personal development and identify qualified representatives for advancement - Continually review and evaluate the process and performance of the assigned team members and provide feedback and direction - Take responsibility for the accuracy of unit and revenue forecasts on a monthly and quarterly basis - Evaluate manpower needs to optimise customer and project coverage and recommend changes accordingly - Ensure their sales team complies with the spirit and letter of the law, government regulations and company policies Requirements: Education/Experience: - College degree or equivalent - Successful sales management experience - Experience with medical or healthcare industry a must Supervisory Responsibilities: - Direct management for between 5 and 10 individuals and third parties Empowerment and Decision Making Environment: - Pricing and strategic business decision - Profitability of territory as assigned by the Corporation - Expense budget as assigned
Chief Accountant
International FMCG company * Restructuring of accounting and reporting function in the company * Setup accounting and internal processes in the field of responsibility (presently 1 C8 and Hyperion, possibly Navision) * Excellent communication and connections with RAS tax authorities, building up and and restoring relations * Systematic attitude to things * Flexible and productive attitude to business issues from RAS and tax point of view, "can do", "can solve", "will find solution" attitude * Excellent understanding of import, warehousing, working through distributors and retailers directly * Possibly taking care of IFRS reporting of the company - depending in professional level of candidate * Possible preparation and/or review of year 2009/10 - preparing to audit (existing Chief accountant will close the year with no problems to business) Requirements: * Stable FMCG, wholesale, trade companies experience * Mature Chief accountant presently working in a company
Brand Manager
Leading multinational tobacco company - Set the overall brand vision and develop brand strategies to achieve corporate volume, contribution and share objectives - Develop brand, trade marketing and channel plans. - Manage all aspects of brand communication, product development, and brand profitability - Train the staff according to the goals set and strategies developed - Manage advertising agencies's work on all aspects of the brand Requirements: - 3-4 years experience in FMCG multinational company with a strong marketing and sales oriented exposure, having been trained and gained practical experience in all the elements of the marketing mix - High degree - Postgraduate education is a plus - Fluent English/ Knowledge of Russian - Mature PC user (MS Office: Word, Excel, PowerPoint and etc.) - Good knowledge of all element of the marketing mix - Good communication and presentation skills - Strong Interpersonal and Leadership skills
Marketing Insights Executive
Leading multinational tobacco company - Fully support Marketing Insights Manager and ensure that all relevant marketing information is available to meet company business needs - Continuous analysis of consumer, customer and market trends to identify and recommend new business opportunities to Marketing Insights Manager and then Management team if applicable. - Coordinate and manage efficient and effective consumer, customer and CORA research projects based on key user requirements, Oracle guidelines and information needs - Track behaviour of consumer and customer segments, to provide relevant input and support of Marketing Insights Manager to deliver actionable and meaningful insights into segment definition, pricing, product development and development of brand and trade strategies - Coordinate, brief and effectively manage external suppliers (e.g. market research agencies) to drive the highest level of quality and cost efficiency. - Act in compliance with Oracle, common platforms and best practice methods on marketing research - Contribute to the development of new research methodologies, analytical and segmentation techniques that meet local market and company's requirements and needs. - Coordinate the implementation of appropriate training in marketing research area to relevant parts of the organisation: a) Use and understand of consumer and customer research information b) Correct application and compliance of relevant Oracle methodologies, systems and protocols c) Provide input for research support to Belorussia in line with the company objectives d) Perform other responsibilities as assigned if they are not in contradiction with this Role Profile. Requirements: - Higher education - Minimum 2 years experience within tobacco or FMCG companies in market research and retail audit; - Experience in marketing research agencies - Fluent English
Indirect Sales Manager Moscow
International FMCG company - Managing indirect sales to tradition trade of Moscow; - Conducting negotiations with distributor and developing partnership (forecasting & sales planning, budgeting, managing distributor's P&L, development of business plans, project management); - Developing business (prepare business plans, initiate and manage projects, action plans); - Managing sales in- and sales-out, payments, stock management, reporting; - Managing distributor margin and controlling prices; - Managing subordinated team: setting up sales targets, managing KPIs, developing team, setting up individual development plans; - Controlling trade marketing activities execution Requirements: - Higher degree; - At least Intermediate English (spoken & written) is a must; - Starting from 3 years of manager's experience in a leading structured foreign FMCG company; - Proven knowledge of traditional trade channel; - Experience of negotiations with distributors and distributor management is a must! (forecasting & sales planning, budgeting, managing distributor's P&L, development of business plans, project management); - Excellent people management skills; - Experience of territory development and launches of new distributors - Personality: high potential smart & driven manager with strategic thinking, openness, strong result focus and high managerial, negotiations, empowerment & analytical skills
Area Sales Manager Key Accounts
International FMCG company - Managing execution in federal & local KA (Moscow) - Conducting negotiations with retailers and developing partnership on the level of trade outlets and central offices; - Developing action business plans on the level of field execution; - Preparing business plans for Moscow KAs, initiating and managing projects, action plans; - Performing sales planning & budgeting; - Managing team of supervisors and merchandisers: setting up sales targets, managing KPIs, setting up individual development plans, coaching, motivation, etc. - Controlling trade marketing activities execution in KA Requirements: - Higher degree; - Advanced English (spoken & written) is a must; - Starting from 3 years of managerial experience with a leading structured foreign FMCG company; - Proven knowledge of Modern Trade (KA) channel; - Experience of negotiations with federal and local key accounts is a must (forecasting & sales planning, budgeting, development of business plans on the level of field execution); - Excellent people management skills; - Cross functional experience will be preferred; - Personality: high potential smart & driven manager with strategic thinking, openness;


В избранное