Отправляет email-рассылки с помощью сервиса Sendsay

"Ведомости". Все вакансии

  Все выпуски  

Project Director


  Новые вакансии
Project Director
European manufacturing group - Personal sole management of a luxury brand of the European Origin development on the Russian market, including sales, promotion, marketing, communication with HQ, negotiations, etc. - Existing accounts development, new customers search Requirements: - At least 3 years experience in B2B sales of luxury brands - Active sales skills, self-motivation and self-responsibility - Understanding of luxury retail specifics - Corporate segment sales experience as a plus - Fluent English is a must
Internal Auditor
Retail chain You will be responsible for general audit and risk evaluation, Development of risk minimization models and implementation of risk minimization schemes, Risk management, Preparation of improvement schemes and optimization plans, Inventarization and control, Control over supply/suppliers/returns, Optimization of inventarization plans, Reporting and reporting schedules, Liaison with other departments. Requirements: Higher Education in Economic and Finance, Experience in Audit for 5 years, Minimum 2 years within international company, Experience in Retail sector is a plus, Language: Fluent French or English, Diplomatic and mature person, Readiness to business-trips.
Finance Controller
Company in telecom sector Finance controller Russia / CIS is the key person within a sub-region Finance department responsible for all aspects of GAAP and management accounting. He or she should ensure: " Compliance of the country books with GAAP and corporate guidelines " Smooth and timely book close " Ability to control and explain transactions of the period " Regular reconciliation between local statutory books and GAAP books with explanation of the variances " Effective expenses reporting with elements of cost control " Accurate cash flow forecasting " Playing an active role in budgeting and short and long term forecasting " Ad hock analyses upon request of the management " Responsibility for several SOX-Controls Requirements: Successful candidate is expected to have higher education (Bachelor or higher) in the field of finance, accountancy or economics. Proven 5-7 years experience in the field of corporate finance within the multinational company including 1-3 years in the role of Finance Controller or similar is required. Good working knowledge of SAP. Knowledge of MS Excel and other MS office applications is naturally expected. Fluent or nearly fluent English is a must (constant day-to-day communication with colleagues abroad is a significant part of the job). Familiarity with Russian Accounting Standards is expected, hands on experience in this field will be considered as a plus. Professional certifications such as ACCA, CMA, CPA, CFM, CFA will be considered as a plus.
Sole Finance Manager
European insurance services company - PROFESSIONAL BACKGROUND Experience 2-4 years in Audit or in Finance & Accounting Dept within an Insurance or Multinational company. Knowledge of Basic tax regulation and accounting legislation Previous experience in reporting and management control. It will be appreciated: - SAP (IT Application) knowledge. - Excel (IT application) knowledge. Requirements: - EDUCATION BACKGROUND University degree in Business Administration or similar. Knowledge in insurance field will be an added value Languages: Russian (mother tongue), fluent English (oral & written), Spanish will be an added value. - PERSONAL PROFILE - Preferable age for young teams. - Committed person. - Ready to achieve the general goals of the company. - Dynamic and responsible. - Analytical skills. - Organisational skills. - Communication and interpersonal skills. - Flexible. - Capacity to work under pressure.
Senior Accountant
Иностранная компания -Работа с поставщикми/подрядчиками -Выставление счетов Клиентам по проектам (до 5) -Подготовка актов и счетов-фактур для Клиентов -Формирование записей в Книге покупок/Книге продаж -Начисление процентов по займам -Формирование статистической отчетности -Участие в формирование управленческо-финансовой отчетности -Аккуратность, умение работать с бухгалтерскими документами, исполнительность. Требования: -опыт работы от 2 лет в программе 1С Бухгалтерия 7,7 - учет операций по НДС: выставление счетов-фактур по работам/услугам, - выставление счетов-фактур по авансам полученным, - выставление счетов-фактур по курсовым разницам - формирование Книги Покупок и Книги Продаж - опыт работы с поставщиками /подрядчиками Желательно - опыт работы страшим бухгалтером/заместителем гл. бухгалтера - знание агентского НДС при расчетах с налогоплательщиками, иностранными лицами, не состоящими на учете в налоговых органах РФ - раздельный НДС - начисление процентов -Обязательно знание английского языка на уровне не ниже среднего
Sales Director
International leading confectionary producer Responsibilities: ? To support profitable market share growth of wholesale of all companies brands in Russia by development and implementation of best practices in sales Key tasks: ? Develop a clear sales strategy for the wholesale team and implement sales plans ? To build and maintain strong relations with Key Accounts in order to achieve aggressive sales targets and to increase share of company brands ? To identify and prioritize the needs for development of best practices jointly with local Wholesales team ? Timely implementation of projects launched by European HQ ? To understand, consolidate and represent the business interests of the organization in Russia ? To manage all reports as an integrated team by setting team objectives, targets and guidelines Requirements: Requirements: ? University degree in business with marketing and sales focus; MBA is a plus ? Understanding of finance, supply chain and IT basics and trends ? Al least 8 years experience, ideally in FMCG; or direct selling ? More then 6 years leadership experience ? Fluent English, Russian Native
Food and Beverage Director
Lotte Lotte Hotel aims to go beyond the borders and be the best global hotel chain where oriental and western cultures are completely harmonized Lotte Hotel Moscow is looking for internationally experienced Food and Beverage Director, Sales Manager, ASST. Front Office Manager Other management positions are available. Please send resume in English only. Contacts: e-mail: HR@lottehotel.ru Location: Moscow, Novinski bul., 8-10, near Trade Center Lotte Plaza
Вакансия начального уровня
КПМГ КПМГ в мире КПМГ - это международная сеть фирм, предоставляющих аудиторские, налоговые и консультационные услуги. В офисах КПМГ в 144 странах мира работают более 137 000 сотрудников. КПМГ придерживается трех основополагающих принципов: высокое качество предоставляемых услуг, глубокое понимание проблем наших клиентов и приверженность высоким этическим стандартам. Именно эти принципы, которыми руководствуются специалисты компании во всем мире, являются для КПМГ ключевыми при оказании услуг. Подобное стремление к совершенству позволяет нам служить примером, проявляя инициативу в понимании основных задач и потребностей клиентов и превращая наши знания в реальную экономическую выгоду. Деловая репутация КПМГ основывается на принципах ведения бизнеса, системе ценностей и кодексе поведения, совершенствовавшихся на протяжении более 150 лет, в течение которых КПМГ превратилась в крупнейшую международную компанию. КПМГ в России и странах СНГ В настоящее время в странах СНГ офисы КПМГ открыты в Москве, Санкт-Петербурге, Екатеринбурге, Нижнем Новгороде, Новосибирске, Ростове-на-Дону, Алма-Ате, Астане, Бишкеке, Киеве, Донецке, Тбилиси и Ереване. Общая численность сотрудников КПМГ в России и СНГ более 3000 человек. КПМГ работает в России c 1990 года, и все это время основой деятельности было использование мирового интеллектуального потенциала компании в сочетании с практическим опытом российских специалистов для содействия ведущим компаниям в достижении стоящих перед ними задач. Мы предоставляем аудиторские и консультационные услуги по налоговым и финансовым вопросам нашим клиентам, среди которых большинство крупнейших российских и международных компаний, а также целый ряд неправительственных организаций и финансовых институтов. Более подробную информацию о компании, ее услугах и карьерных возможностей вы можете узнать на сайте www.kpmg.ru
Стажер/Консультант, Налоговый отдел
КПМГ Стажер/Консультант, Налоговый отдел Что такое налоговое консультирование? КПМГ предлагает своим клиентам пути решения налоговых вопросов, которые принесут реальную выгоду их бизнесу, а также содействует на стадии воплощения данных идей. Детально проанализировав потребности клиентов, мы разрабатываем для них рекомендации по оптимизации затрат, которые, в том числе, затрагивают вопросы выбора наиболее выгодной юрисдикции для учреждения компании с учетом предоставляемых компаниям налоговых льгот, способы построения организационной структуры и налогового подразделения, в частности. Данные факторы являются чрезвычайно важными с точки зрения эффективности производимых затрат. Чем занимается специалист в области налогообложения? Основными направлениями услуг в сфере налогообложения являются налоговое консультирование и анализ деятельности компании на предмет соблюдения требований налогового законодательства. Налоговое консультирование зачастую подразумевает работу в составе многопрофильной группы специалистов, а также встречи с финансовыми директорами и старшими менеджерами компаний. Проверка соблюдения требований налогового законодательства предполагает анализ экономической деятельности компании и особенностей ее налогообложения, поиск путей оптимизации используемых процессов и взаимодействие с другими коллегами, специализирующимися на консультировании. Однако в основе данных услуг лежат общие принципы: их выполнение начинается с углубленного изучения клиента, наличия необходимых технических навыков и передачи сложной технической информации в ясной и понятной форме. Как правило, работа с клиентами включает в себя следующее: - всестороннюю подготовку и исследование вопросов, возникающих при ведении конкретной экономической деятельности и касающихся клиента, в частности; - проверку налоговых деклараций, подготовленных клиентом, на предмет точности содержащихся в них сведений и определение возможности экономии средств; - помощь клиентам посредством проверки наличия у них всей информации, требуемой налоговыми органами; - создание клиентского файла и подготовку первичных рекомендаций; - консультации и переговоры с руководством и аудиторами клиента; - изучение и анализ последних изменений налогового законодательства и практики их применения; - тщательное изучение взаимоотношений, складывающимися между клиентом и налоговыми органами; - анализ информации и построение моделей, позволяющих клиентам иметь лучшее представление о последствиях принятия тех или иных решений, касающихся вопросов налогообложения; - подготовку и презентацию клиентам предложений, отчетов и рекомендаций. Вы можете выбрать одно из направлений: - международное налогообложение; - консультирование физических лиц по вопросам налогообложения; - консультирование при сделках слияния и поглощения; - консультирование компаний топливно-энергетического комплекса; - консультирование предприятий промышленности и торговли; - консультирование компаний финансового сектора; - консультирование компаний сектора недвижимости, информации и телекоммуникаций. Что необходимо для поступления на работу в КПМГ? В нашей компании работает большое число сотрудников разной квалификации, но при этом ко всем работникам КПМГ предъявляется ряд универсальных требований. Нам требуются люди не только успешно закончившие высшие учебные заведения, но и обладающие хорошими навыками общения. Для начала вы должны соответствовать нашим минимальным стандартам: - наличие диплома о высшем образовании или обучение на старших курсах вузов; - знание законодательства РФ в области налогообложения и бухгалтерского учета приветствуется; - свободное владение английским и русским языками; - хорошие аналитические способности; - готовность учиться и развиваться профессионально; - возможность работать полный рабочий день. Выход на работу: 1 сентября 2009 г. В течение августа для кандидатов, успешно прошедших все этапы отбора, будет проведен обучающий курс Tax class. Программа включает в себя семинары и деловые игры по вопросам налогообложения, лекции по МСФО, тренинги по развитию личностных навыков (навыки делового письма, проведения презентаций и пр.). Порядок подачи заявлений Пожалуйста, зарегистрируйтесь в KPMG Recruitment System, чтобы подать заявку на вакансию.
Аудитор
КПМГ Аудитор Что такое аудит? Аудит – это независимая проверка финансовой отчетности компании на предмет достоверности представленной в ней информации. Аудит предполагает осуществление определенных процессов и процедур, призванных проверить, насколько достоверно и объективно финансовая отчетность, опубликованная компанией, отражает результаты её деятельности. Аудит также предполагает определенный уровень понимания вопросов и анализ информации. Мы должны уметь предоставлять нашим клиентам необходимые консультации в отношении правил и порядка отражения информации в финансовой отчетности и помогать им понять существующие требования. В чем заключается работа аудитора? Как правило, аудит – это цикл работ, который включает исследовательскую работу, консультации, обмен информацией и проверку, анализ и составление отчетов. Аудиторы начинают проект с того, что формируют исчерпывающую картину бизнеса клиента посредством проведения исследований, переговоров и поездок на объекты клиента. На встречах с финансовыми директорами и старшими менеджерами обсуждаются аспекты стратегии и операционные моменты аудита, а затем аудитор начинает проверку и анализ, что включает: - ознакомление с результатами предыдущих аудиторских проверок, с тем чтобы понять суть процессов, специфичных именно для данного клиента; - сверку остатков средств на счетах в кредитных организациях в бухгалтерском учете клиента с данными банка; - проверку наличия на отчетную дату определенных активов и точность отражения их стоимости; - подтверждение точного и полного перечня поставщиков клиента; - изучение используемых клиентом методов инвентаризации; - проведение выборочной инвентаризации; - тестирование существующих у клиента процессов и контролей. Следующий этап составление отчета, в котором отражаются результаты проведенной вами работы, акцентируются основные проблемные вопросы и формулируются рекомендации. Что нужно для поступления на работу в КПМГ? В нашей компании работает большое число сотрудников, обладающих разной квалификацией, но при этом ко всем работникам КПМГ предъявляется ряд универсальных требований. Нам требуются люди не только успешно закончившие высшие учебные заведения, но и обладающие полезными практическими навыками. Прежде всего, вы должны соответствовать нашим минимальным стандартам: - иметь диплом о высшем образовании или являться студентом выпускного курса; - свободно владеть английским и русским языками; - иметь возможность ездить в командировки; - иметь возможность работать сверхурочно; - обладать навыками аналитической работы; - обладать навыками работы в команде; - стремиться учиться и развиваться профессионально. Выход на работу: 1 октября 2009 г. Порядок подачи заявлений Пожалуйста, зарегистрируйтесь в KPMG Recruitment System, чтобы подать заявку на вакансию. Вакансии открыты в наших офисах в Москве, Санкт-Петербурге, Нижнем Новгороде, Екатеринбурге, Новосибирске и Ростове-на-Дону.
Chief Accountant
International leader in services, confidential position 1. Meet financial team deadlines including month, quarter and year end close duties for RU GAAP and Company GAAP 2. Balance sheet management and reporting requirements; 3. Work with external and internal auditors 4. Maintain (update and develop) payables related policies (requirements for contracts, purchase to pay procedures, Travel & Entertainment, etc.). 5. Calculate tax provisions (VAT, income tax, others) and ensuring appropriate back up; Communication with tax authorities (including preparation to tax audits, reconciliations, etc); Communication with tax consultants 6. Control of Payables processes 7. Inventory Control Management 8. Fixed Assets Management 9. Cash program management 10. Maintain (update and develop) payables related policies (requirements for contracts, purchase to pay procedures, Travel & Entertainment, etc 11. Change management: Monitor changes in legislation and corporate requirements; Implement changes in legislation and corporate requirements into current accounting process; Improve current payable process in accordance with Customer satisfaction survey. 12. Training of the staff in Russian legislation 13. Take part in implementation of the new ERP 14. Looking for a new staff Requirements: Grown up, confident, self-made candidate Modern ERPs logics to use in corporate ERP ADVANCED Excel
Chief Accountant
International leader in services, confidential position People management of upto 20 people locally and some remotely Fluent English Experience as Chief accountant as team leader Easy and fast start Create and setup of new team with company CFO Managment of a challenging new ERP system ADVANCED and confident knowledge of MS Excel Automatisation of reporting RAS and IFRS experience Requirements: Grown up, confident, self-made candidate Modern ERPs logics to use in corporate ERP
Cfo
Our client is one of leading pharmaceutical companies Our client is looking for an experienced person to take over the role of Finance Director and succesfully lead the business through difficult times - Preparing monthly and quarterly financial statements according to IFRS - Analysis of actual performance vs. plan and previous years and reporting directly to the HQ - Develop and implement new tools to aid in the effectiveness and timeliness of financial reporting and analysis - Provide advice and counsel to Senior management on business and financial issues - Initiate and implement Business and Account analysis to create value in the decision making process - Financial support and guidance with large complex deals - Fostering good relationships with the local Finance team, in order to support the reporting and financial control responsibilities of that team Requirements: PERSONAL QUALITIES: -Highly motivated, able to work on own initiative and proactive -Excellent and proactive communicator. -Bridgebuilder; able to quickly understand differences in stakeholder interest and to pursue and find pragmatic win-win solutions -Ability to provide hands-on support and get involved in day-to-day accounting issues when required. -Strong accounting (US GAAP) and controls background (process oriented) -Strong understanding of management accounting and reporting necessary to grow the business in a controlled way -People manager -Able to perform under pressure -Evidence of success in building a team and leading a team LANGUAGE: Fluent English
Cfo
Russian subsiduary of an international consumer goods company Reporting to the CEO, the CFO will: ? Compile finance and treasury policies that outline strategies, standards, roles, procedures and controls. ? Formulate a strategy for the future direction of the Finance division with the objective of focussing the Finance function on a commercially oriented partnership with other functions and units. ? Create a culture within the company where finance is included in all commercial decisions ? Review the strategic planning and budgeting model and streamline the entire planning process and impose tight budgetary discipline and effective financial forecasting. ? Monitor and evaluate product company performance while supporting SBU in their business strategy development consistent with global strategy and assisting executives understand the impact of their performance and decisions on company strategy ? Assess competence needs of current staff and build a proactive professional finance team able to deliver "best practice" commercial and financial processes. ? Evaluate scope for a Finance shared service centre to the operating companies and improve control processes, mitigating compliance risks and managing the company's interest and exchange risks. ? Assure, through effective cash forecasting, the adequacy of funds sourcing and banking support for, the whole company ensuring the availability of funds through effective banking relationships and enhancing Treasury management systems. ? Work with IT to build a platform for enhanced management information processes to provide full risk management of the business with full ERP support. Develop a database to allow profitability reporting by customer, product, geography and market. ? Manage the processes that deliver full timely reporting to executive management including the identification and implementation of all applicable IAS and IFRS. Develop financial awareness of line managers as to influence the overall financial performance by the identification and reporting of key business indicators. ? Provide a process to move funds tax-effectively between SBU in an arms-length manner, determine the appropriate capital structure and leverage and identify and manage financial risks. ? Identify, plan and manage relevant transactions for tax effectiveness Requirements: - Solid knowledge of the general ledger accounts, profit and loss statements, and financial statements - Financial Reporting Expertise - internal and external - Financial Statement review and/or preparation experience - Strong knowledge IFRS is a must - Bachelor's degree in Accounting, Finance or Economics a must - CPA, CA or other professional designation a plus
Business Controller
International Services Company Reporting, PL/BS analysis: reconciliation, IFRS, US GAAP Consolidation of all legal entities business controlling, budgeting and planning Financial reporting, drills down, cost analysis Will report to Group CFO Requirements: Higher education in finance management, audit background a plus Fluent Russian, Fluent English, Preferably non Russian citizenship although not a must
Finance Controller
International services company Will report to Group CFO / work closely with local CFO Focus on budgeting and planning, improving the reporting system IFRS, US GAAP, financial planning and analysis Requirements: University Degree in Economy, Finance or Related Fields CMA, CA, CPA a plus Experience in currency control and cash management; treasury systems and reporting Preferably non Russian citizenship although not a must
Руководитель отдела продаж
Дилерский центр Рольф Руководитель отдела продаж требования: - высшее образование - опыт работы в крупной компании на руководящей должности - системный подход в работе, умение принимать решения, планировать, высокий уровень развития коммуникативных и организационных навыков - опыт управления персоналом - водительские права категории В Обязанности: - организация и контроль процесса продаж с целью выполнения плановых показателей - управление отделом - постановка задач, контроль их выполнения Высылайте, пожалуйста, ваши резюме по адресу или по факсу:
Руководитель отдела продаж
Дилерский центр Рольф Руководитель отдела продаж требования: - высшее образование - опыт работы в крупной компании на руководящей должности - системный подход в работе, умение принимать решения, планировать, высокий уровень развития коммуникативных и организационных навыков - опыт управления персоналом - водительские права категории "В" Обязанности: - организация и контроль процесса продаж с целью выполнения плановых показателей - управление отделом - постановка задач, контроль их выполнения Высылайте, пожалуйста, ваши резюме по адресу или по факсу:
Retail Director
International clothing production holding with own and franchised retail chain. To take over full responsibility for retail chain (more than 100 stores) management: - Conduct & lead ongoing operations. - Manage massive development plans. Requirements: Mature professional with 5+ years of experience managing retail store chain (not less than 50 stores). Clothing industry professionals are highly appreciated.
Retail Sales Director
International clothing production holding with own and franchised retail chain. To take over full responsibility for retail chain (more than 100 stores) management: - Conduct & lead ongoing operations. - Manage massive development plans. Requirements: Mature professional with 5+ years of experience managing retail store chain (not less than 50 stores). Clothing industry professionals are highly appreciated.
Economist
Leading company in oil and gas sector " Provide complete, accurate, consistent and understandable economic analyses in a timely manner for specific business opportunities and multiple company assets. " Develop and maintain economic models consistent with corporate guidelines on model construction, local tax regulations and Generally Accepted Accounting Principles (GAAP). " Facilitate teams in the Decision and Risk Analysis process as part of new business opportunities evaluation. " Play a key role in developing long term forecasts (including data collection, data analysis and presentation of results) for existing and future assets within the annual long-range planning process. " Provide economic analysis in support of documentation required for executive project expenditure approvals (e.g. Authorization for Expenditure, Authorization for Development, Justification and Premise). " Provide ad hoc analyses on performance metrics, operations analysis or macroeconomic environment as required. Provide economic analysis to support management decisions, negotiations, etc. Requirements: " Highly proficient in developing economic models, preferably in Oil & Gas sector " Solid understanding of principles of discounted cash flow analysis (i.e. NPV, IRR, PI, discounted payback, cost of capital), sensitivity analysis, incremental economics. " Understanding of principles of Decision and Risk Analysis (i.e. decision tree structuring, Monte Carlo simulations). " Understanding of basic principles of probability and statistics (e.g. probability distributions, P10/P50/P90 concepts). " Understanding of accounting concepts and U.S. Generally Accepted Accounting Principles (GAAP) to enable proper representation of project's impact on income statement, balance sheet and cash flow statement. " Understanding of both petroleum Production Sharing Agreements and Service Contracts " Well developed communication and presentation skills. " Higher degree in Finance or Economics preferred " Oral and written English proficiency. " High proficiency in computer applications, especially Excel and Excel Add-In Tools, Power Point " Planning and organizational skills " Team building, team leadership " Communication " Self development/active learning " Personal motivation and initiative " Conceptual capacity " Multitasking record " Stability of performance " Long-term development potential
Division Sales Director - East Of Russia
Major FMCG market player - leader in its sector. To take over full responsibility for East of Russia business region: Urals, Siberian Federal District & Far East, based in Novosibirsk - more than 30% of national business, more than 100 people in hand.. Requirements: - Experienced FMCG industry sales management prosfessional - Proven successful track within multinational FMCG company at senior sales management level (managing key region/division/country, valued USD 50 Mio annual revenue or higher) - You should also be based in Novosibirsk or be ready to relocate.


В избранное