MDoffice
Рад╕ запропонують зняти мита ╕з ╕мпортних касок та бронежилет╕в
КИ╥В. 16 червня. УНН. Завтра до ВР буде внесено законопроект про повне зняття податк╕в та мит на ввезення до Укра╖ни засоб╕в захисту для укра╖нських в╕йськовослужбовц╕в. Про це п╕д час бриф╕нгу пов╕домив радник м╕н╕стра МВС Антон Геращенко, переда╓ кореспондент УНН.
"Це стосу╓ться ввезення касок, бронежилет╕в, розгрузок ╕ таке ╕нше. Складн╕сть ╓ з таким постачанням. Тому М╕н╕стр МВС А. Аваков ╕н╕ц╕ював такий законопроект, щоб повн╕стю зв╕льнить ввезення таких
засоб╕в захисту в╕д мита. Щоб будь-хто за бажанням м╕г ╕з-за кордону переслати так╕ засоби захисту без мита ╕ в╕льно. Спод╕ваюсь, що ВР п╕дтрима╓ цей законопроект", - сказав в╕н.
Нагада╓мо, у М╕ноборони пов╕домили, що до к╕нця червня Збройн╕ Сили Укра╖ни отримають 17,5 тисяч╕ бронежилет╕в.
Луганська митниця М╕ндоход╕в оформила експортно-╕мпортних операц╕й майже на 2 млрд. долар╕в
Протягом с╕чня-травня 2014 року зовн╕шньоторговельний об╕г Лугансько╖ област╕ склав майже 2 млрд. долар╕в.
При цьому, ╕мпортовано товар╕в з 55 кра╖н св╕ту на 600 млн. долар╕в. Серед них - переважно паливно-енергетичн╕ матер╕али. Експортовано товар╕в на суму б╕льше, н╕ж 1,4 млрд. долар╕в, б╕льше половини - це метали та вироби з них.
Загалом з початку року зовн╕шньоторговельн╕ операц╕╖ зд╕йснювалися з 82 кра╖нами св╕ту. Пор╕вняно з
аналог╕чним пер╕одом минулого року, зб╕льшилися обсяги ╕мпорту з Н╕меччини, Н╕дерланд╕в, ╤нд╕╖, Канади, Б╕лорус╕, а також обсяги експорту до Угорщини, Чех╕╖, Словаччини, Н╕меччини, Румун╕╖, Великобритан╕╖.
Россия угрожает Молдове торговой войной Молдова выбирает ЕС
Россия предупредила Молдову о рисках, которые могут возникнуть у этой страны в случае интеграции с Евросоюзом.
Об этом сообщил «РИА Новости» замминистра экономического развития РФ Алексей Лихачев.
«Молдова не сможет сочетать две регуляторные системы: СНГ и ЕС. Ей придется делать какой-то выбор. И если он
будет в пользу европейской системы, то система СНГ перестанет быть комфортной. Мы эти мысли донесли, но молдавские коллеги говорят, что смогут этого избежать, и обещали нам представить соответствующие подтверждения», – сказал Лихачев.
Двусторонние консультации РФ и Молдовы в связи с подготовкой Кишинева к подписанию соглашения об экономической интеграции с ЕС (подписание документа планируется на 27 июня) прошли на минувшей неделе в
Кишиневе.
Российский чиновник подчеркнул, что позиция России прагматична и не связана с политическим выбором Молдовы: речь идет только об экономических рисках, которые несут как Молдова, так и Россия. Лихачев напомнил, что действующее соглашение о зоне свободной торговли СНГ дает Таможенному союзу право задействовать механизмы защиты собственного рынка в случае, если одна из стран-участниц СНГ создает зону свободной торговли с третьей стороной. По его словам,
Россия предложила молдавским партнерам провести трехсторонние консультации с участием представителей Евросоюза с тем, чтобы проанализировать возможные риски для каждой из сторон в каждой сфере экономической деятельности.
Эксперт: возмещать НДС при экспорте необходимо всем сельхозпроизводителям
Председатель Комитета предпринимателей АПК Торгово-промышленной палаты Украины, кандидат сельскохозяйственных наук Олег Юхновский считает, что возмещать НДС при экспорте, даже при условии, что действует специальный режим налогообложения, необходимо, но только возмещать всем без исключения, создавать равные конкурентные условия, и
это положительно будет сказываться на формировании ценовой ситуации
09:4516.06.2014291
Эксперт: возмещать НДС при экспорте необходимо всем сельхозпроизводителям
Председатель Комитета предпринимателей АПК Торгово-промышленной палаты Украины, кандидат сельскохозяйственных наук
Олег Юхновский считает, что возмещать НДС при экспорте, даже при условии, что действует специальный режим налогообложения, необходимо, но только возмещать всем без исключения, создавать равные конкурентные условия, и это положительно будет сказываться на формировании ценовой ситуации, пишет Зеркало Недели.
“При этом непосредственную выгоду
будет иметь фермер в виде более высокой закупочной цены на зерно. В существующих реалиях эта схема довольно сомнительна и создает преференции для отдельных компаний”, – сказал Юхновский.
Он напомнил, что 19 декабря 2013 года Верховная Рада поддержала изменения в Налоговый кодекс, позволяющие возмещать НДС отдельным экспортерам, производителям
сельскохозяйственной продукции. То есть агрохолдингам, непосредственно осуществляющим экспорт сельхозпродукции, и ГПЗКУ.
“По большому счету, такую норму инициировал министр МинАП, лоббируя интересы государственной продовольственно-зерновой корпорации. Таким образом частно-государственная структура через возмещение из бюджета получала дополнительную прибыль. Другими словами, за счет государственных средств концентрировался ресурс, который можно было использовать в избирательных процессах или других
мероприятиях по договоренности”, – отметил эксперт.
“Такие преференции имела лишь ГПЗКУ и еще более десятка компаний из 44 тыс. сельхозпроизводителей. Но обществу эти льготные адресные условия демонстрировали как заботу о судьбе АПК, и они служили козырем для аграрного министра”, – добавил он.
Юхновский, чтобы не возникало лишних спекуляций, предложил сделать достоянием гласности информацию: сколько компаний, какие именно и в каких объемах получили возмещение НДС, начиная с 1 января 2014 года и до момента вступления в силу антикризисного пакета законов Арсения Яценюка. “Когда же премьер-министр предложил отменить эту норму, сэкономив 6,5 млрд гривен, то эта инициатива едва не сорвала принятие всего антикризисного пакета”, – подчеркнул он.
“Что же перевесило: сохранение экспортного НДС или забота о тех, кого гнетет бремя значительного повышения коммунальных тарифов? По данным Минсоцполитики, количество семей, которые могут рассчитывать на субсидии, возрастет до 4,5 млн. Им из бюджета будут выделять компенсацию в размере 4 млрд грн. По оценке этого же ведомства, указанные семьи получают доходы ниже прожиточного минимума, который
составляет 1176 грн на человека. Чтобы обогреть небольшой сельский дом, надо потратить в месяц приблизительно 500 грн при нынешней цене на газ 1100 грн за тысячу кубов. Это с сегодняшними тарифами, когда действует льготная цена при использовании газа до 6000 кубов. А при росте тарифов на 73% эта сумма составит почти 1000 грн. При этом доходы планируют повысить с 1 июля лишь на 107 грн. Но крестьяне далеко, а экспортеры — под боком. Очевидно, именно поэтому у депутатов не шевельнулась рука проголосовать за
отмену зерноэкспортного НДС. Торговались долго и пришли к такому консенсусу: предыдущую схему возмещения НДС временно приостановить — до 1 октября 2014 года. А на этот период задействовать
другую норму, которая несколько сужает круг субъектов, которые могут получать экспортное возмещение НДС. Тем не менее и в этом варианте коренные игроки зернового рынка остались в фаворе. Так что и при новом министре будет процветать государственный симбиоз. Если уж и затягивать пояса, то всем без исключения. И однозначно начинать следует не с
наименее защищенных слоев населения. Поскольку до зимы месяцы промчатся стремительно. Вот тогда и встанет вопрос: а чем нынешняя власть отличается от предыдущей, плохой?!”, – заключил експерт.
Кабмин ужесточил правила ввоза в Украину домиков на колесах
Снижена масса прицепных домиков, за ввоз которых предусматриваются таможенные платежи
Кабмин принял постановление от 11 июня 2014 года № 174, которым внес прицепные домики для временного проживания в кемпингах или для автотуристов массой более 1600 кг в Перечень товаров, ввоз которых на таможенную территорию Украины осуществляется при условии предоставления таможенным органам обеспечения уплаты таможенных платежей.
Ранее в данной позиции
была указана масса более 3500 кг.
Кроме того, согласно постановлению, Кабмин дополнил Перечень позициями по кодам 2711 14 00 00 и 2711 19 00 00 - сжиженные газы (пропан, бутан, этилен, пропилен, бутилен и бутадиен и др.).
Постановление вступает в силу со дня его опубликования.
При ввозе товаров на таможенную территорию Украины суммы начисленных таможенных платежей подлежат уплате в госбюджет. Такие таможенные платежи уплачиваются налогоплательщиком до или в день представления в Миндоходов таможенной декларации для таможенного оформления. Исключение составляют случаи, когда в соответствии с Таможенным кодексом товары ввозятся с освобождением от обложения таможенными платежами.
При помещении товаров на временное хранение таможенные платежи
должны быть уплачены не позднее дня истечения срока временного хранения. Если до истечения указанного срока эти товары помещаются в таможенный режим, предусматривающий уплату таможенных платежей, то они уплачиваются не позднее выпуска товаров в соответствии с этим режимом.
При вывозе товаров с таможенной территории Украины вывозная пошлина должна быть уплачена не позднее дня принятия органом доходов и сборов таможенной декларации для таможенного оформления.
При изменении таможенного режима платежи должны быть уплачены не позднее дня выпуска товаров в следующем таможенном режиме.
Сроком уплаты таможенных платежей считается:
1) при использовании ввезенных товаров с условным освобождением от обложения таможенными
платежами, в целях, не соответствующих режиму условного освобождения - первый день, когда лицо нарушило ограничения. Если такой день установить невозможно, сроком уплаты таможенных платежей считается день принятия Миндоходов таможенной декларации на такие товары для таможенного оформления;
2) при нарушении требований и условий таможенных режимов, которое влечет за собой возникновение обязанности по уплате таможенных платежей - день совершения такого нарушения. Если такой день
установить невозможно, сроком уплаты таможенных платежей считается день начала действия соответствующего таможенного режима;
3) в других случаях - день возникновения обязанности по уплате таможенных платежей.
М╕ндоход╕в: Про проект Закону Укра╖ни Про особливост╕ зд╕йснення обробки та оформлення вантаж╕в в контейнерах, контейнер╕в та транспортних засоб╕в, що ╖х перевозять
М╤Н╤СТЕРСТВО ДОХОД╤В ╤ ЗБОР╤В УКРА╥НИ
21.05.2014 р. N 9029/6/99-99-24-01-09-15
Громадськ╕й рад╕ при М╕н╕стерств╕ доход╕в ╕ збор╕в Укра╖ни
Про проект Закону Укра╖ни "Про особливост╕ зд╕йснення обробки та оформлення вантаж╕в в контейнерах, контейнер╕в та
транспортних засоб╕в, що ╖х перевозять"
За результатами розгляду лист╕в Громадсько╖ ради при М╕ндоход╕в в╕д 06.05.2014 N 52 ╕ в╕д 08.05.2014 N 24/14 пов╕домля╓мо.
Проект Закону Укра╖ни "Про особливост╕ зд╕йснення обробки та оформлення вантаж╕в в контейнерах, контейнер╕в та транспортних засоб╕в, що ╖х перевозять" (дал╕ - Проект) опрацьовувався Держмитслужбою Укра╖ни протягом 2012 року.
Метою прийняття Проекту було зб╕льшення обсяг╕в вантаж╕в, що перем╕щуються у контейнерах через порти Укра╖ни, п╕двищення ефективност╕ використання ╕нфраструктури порт╕в шляхом законодавчого визначення особливостей зд╕йснення обробки та оформлення вантаж╕в, що перем╕щуються у контейнерах, контейнер╕в ╕ транспортних засоб╕в, що ╖х перевозять.
Так, листом Держмитслужби Укра╖ни в╕д 08.05.2012 N 11.1/1.2-12.1/5246 М╕н╕стерство ф╕нанс╕в
Укра╖ни про╕нформовано про те, що, на думку Держмитслужби Укра╖ни, прийняття Проекту ╓ недоц╕льним з огляду на таке.
Зг╕дно з╕ статтею 7 Кодексу питання
встановлення порядку та умов перем╕щення товар╕в через митний кордон Укра╖ни, ╖х митний контроль ╕ митне оформлення, застосування механ╕зм╕в тарифного та нетарифного регулювання зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕, справляння митних платеж╕в, ведення митно╖ статистики, обм╕н митною ╕нформац╕╓ю, ведення Укра╖нсько╖ класиф╕кац╕╖ товар╕в зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕ тощо становлять державну митну справу.
Засади державно╖ митно╖ справи встановлюються Кодексом та ╕ншими законами Укра╖ни. Кодекс ╓ спец╕альним Законом, що регулю╓ засади митно╖ справи. ╤нш╕ закони Укра╖ни повинн╕ прийматись з урахуванням пр╕оритетних норм Кодексу.
У той же час Проект не в повн╕й м╕р╕
врахову╓ вимоги Кодексу, деяк╕ норми Проекту ╓ под╕бними до норм Кодексу, ╕нш╕ йому суперечать. Кр╕м цього, Проект м╕стить протир╕ччя м╕ж власними нормами.
Наприклад:
поняття "траншипмент - транзит товар╕в, що перем╕щуються морським ╕ р╕чковим
транспортом у контейнерах та п╕д час збер╕гання залишаються в межах одного пункту пропуску чи зони митного контролю морського, р╕чкового порту", наведене у Проект╕, поглина╓ться визначенням, наведеним у статт╕ 90 Кодексу, а саме: транзит - це митний режим, в╕дпов╕дно до якого товари та/або транспортн╕ засоби комерц╕йного призначення перем╕щуються п╕д митним контролем м╕ж двома митними органами Укра╖ни або в межах
зони д╕яльност╕ одного митного органу без будь-якого використання цих товар╕в, без сплати митних платеж╕в та без застосування заход╕в нетарифного регулювання зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕;
питання застосування митного режиму транзиту в Кодекс╕ регулю╓ться главою 17, яка склада╓ться з 12
статей (статт╕ 90 - 102). Зокрема, статтею 94 ц╕╓╖ глави визначено конкретн╕ документи, що використовуються для декларування товар╕в, транспортних засоб╕в комерц╕йного призначення у митний режим транзиту. Натом╕сть, частина п'ята статт╕ 3
Проекту не визнача╓, як╕ саме документи будуть подаватись контролюючому органу. Кр╕м того, Проектом передбачено, що перел╕к та час розгляду документ╕в буде визначатись технолог╕чними схемами, розробленими для конкретного пункту пропуску через державний кордон Укра╖ни. Наявн╕сть тако╖ норми може призвести до того, що у вс╕х пунктах пропуску буде затверджений в╕дм╕нний в╕д ╕нших перел╕к документ╕в, необх╕дних для митного оформлення тощо.
При цьому вимога щодо
встановлення часу розгляду документ╕в окремою технолог╕чною схемою суперечить частин╕ сьом╕й ц╕╓╖ ж статт╕ Проекту, яка передбача╓ зд╕йснення розгляду документ╕в контролюючим органом ц╕лодобово та цей час не повинен перевищувати одн╕╓╖ години, а також статт╕ 14 "Терм╕ни оформлення вантаж╕в" Проекту, яка, в свою чергу, встановлю╓ часов╕ нормативи;
статтею 15 Проекту передбача╓ться, що визначення митно╖ вартост╕, коду товару зг╕дно з УКТЗЕД, перел╕ку
документ╕в, що повинн╕ бути надан╕ п╕д час оформлення вантажу, контейнера, транспортного засобу, що ╖х перевозить, зд╕йсню╓ться автоматично з використанням спец╕ального програмного забезпечення. Зазнача╓мо, що вказан╕ питання регулюються виключно Кодексом ╕ не можуть визначатись автоматично;
обов'язки контролюючих орган╕в не можуть визначатись статтею 13 Проекту, оск╕льки вони вже встановлен╕ спец╕альними законами;
Проект
не повинен м╕стити норм щодо застосування митних режим╕в (стаття 22 Проекту) та порядку розпорядження товарами, що перебувають п╕д митним контролем (абзаци четвертий - п'ятий частини першо╖ статт╕ 20 Проекту).
Суперечливими ╓ також положення статт╕ 19 Проекту, оск╕льки:
по-друге, зд╕йснення рад╕олог╕чного контролю стац╕онарними приладами, розташованими на в'╖зд╕ в пункт пропуску через державний кордон Укра╖ни чи на ви╖зд╕ ╕з пункту пропуску, ╓ доц╕льним. У той же
час непроведення рад╕олог╕чного контролю товар╕в, що розм╕щуються на складах ╕ причалах порт╕в, аеропорт╕в, може призвести до знаходження на територ╕╖ пункт╕в пропуску рад╕ац╕йно-небезпечних товар╕в ╕, в╕дпов╕дно, створити умови для забруднення територ╕╖ Укра╖ни.
Кр╕м зазначеного, окрем╕ положення Проекту суперечать також нормам Податкового кодексу Укра╖ни".
Ураховуючи вищевикладене, у раз╕ надходження до М╕н╕стерства
доход╕в ╕ збор╕в Укра╖ни в╕дпов╕дного проекту Закону Укра╖ни його буде опрацьовано у встановленому порядку.
Одночасно пов╕домля╓мо, що з метою недопущення необ╜рунтованих часових та ф╕нансових втрат суб'╓ктами зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕ при зд╕йсненн╕ митного контролю та митного оформлення товар╕в, що перем╕щуються у контейнерах через пункти пропуску для морського сполучення у зон╕ д╕яльност╕ П╕вденно╖ митниц╕, М╕ндоход╕в зд╕йснюються так╕ основн╕ заходи:
1. З кв╕тня м╕сяця поточного року зважування контейнер╕в з товарами проводиться виключно за результатами застосування системи управл╕ння ризиками (у тому числ╕ за результатами сп╕вставлення ╕нформац╕╖, надано╖ агентськими орган╕зац╕ями (морськими агентами) та заявлено╖ в митних та товаротранспортних документах.
- у раз╕ проведення митного огляду час огляду не повинен перевищувати дв╕ години з моменту пред'явлення товар╕в для такого огляду;
- не будуть п╕длягати митному огляду в пунктах пропуску контейнери з товарами, що направляються в ╕нш╕ митниц╕ або п╕дрозд╕ли митного оформлення П╕вденно╖ митниц╕;
- у раз╕ перем╕щення товар╕в транзитом через територ╕ю Укра╖ни митний огляд буде проводитись
виключно на п╕дстав╕ анал╕зу ╕нформац╕╖, що м╕ститься в документах, та ╕ншо╖ наявно╖ ╕нформац╕╖, письмових ор╕╓нтувань п╕дрозд╕л╕в митних чи правоохоронних орган╕в Укра╖ни або ╕ноземних держав.
- буде передбачена в╕дпов╕дальн╕сть посадових ос╕б митниц╕, як╕ безп╕дставно прийняли р╕шення про проведення митних огляд╕в, а також ставитися питання щодо неналежного виконання ними сво╖х службових обов'язк╕в та притягнення ╖х до дисципл╕нарно╖ в╕дпов╕дальност╕;
- за кожним фактом порушення вищевказаних вимог буде проводитись перев╕рка.
3. З метою встановлення ╓диного п╕дходу до орган╕зац╕╖ проведення огляду товар╕в ╕ транспортних засоб╕в комерц╕йного призначення в органах доход╕в ╕ збор╕в Укра╖ни митницям М╕ндоход╕в (лист в╕д 08.04.2014 N 8134/7/99-99-24-01-09-17) направлено в╕дпов╕дн╕ роз'яснення.
4. На практиц╕, при обробц╕ вантаж╕в у контейнерах, портом застосовуються в сво╖й д╕яльност╕ операц╕╖, п╕д час яких транспортн╕ засоби автоперев╕зник╕в фактично використовуються як "технолог╕чний транспорт порту". На вкрай обмежен╕й територ╕╖ порту виникають умови для накопичення транспортних засоб╕в, що викликають затори та черги з питань, врегулювання яких знаходиться за межами компетенц╕╖ митниц╕. При цьому, за наявно╖ ╕нфраструктури порт╕в та ╖х
технолог╕чно-господарсько╖ д╕яльност╕, митн╕ процедури з товарами, що перем╕щуються в контейнерах, можуть проводитись з дотриманням вимог митного законодавства т╕льки п╕сля завантаження контейнеру на такий автотранспорт.
Кр╕м цього, оглядов╕ рампи в портах розрахован╕ на зд╕йснення вивантаження товар╕в на них з урахуванням, що контейнер знаходиться на автомоб╕л╕. Причепи, на яких зд╕йсню╓ться перевезення контейнер╕в технолог╕чним транспортом, обладнан╕ запоб╕жними
пристроями, що унеможливлюють в╕дкриття контейнеру, що на ньому знаходиться. Навантажувально-розвантажувальн╕ роботи, необх╕дн╕ у випадках проведення митного огляду товар╕в, що знаходяться в контейнерах, призведуть до додаткових вантажних операц╕й, як╕ зб╕льшують витрати вантажоотримувач╕в на зд╕йснення процедур у раз╕ використання технолог╕чного транспорту порту.
На
тепер╕шн╕й час у жодному ╕з названих морських порт╕в не забезпечено використання технолог╕чного транспорту на всьому шляху вантаж╕в у порту (в╕д розвантаження ╕з судна до вивезення ╕з порту).
Зазначене призводить до необх╕дност╕ залучення автомоб╕льних транспортних засоб╕в перев╕зник╕в при зд╕йсненн╕ митного контролю товар╕в ╕ транспортних засоб╕в ╕, в╕дпов╕дно, до зб╕льшення загального часу виконання контрольних процедур у порту.