* Документ дня: Наказ вiд 12.12.2007 № 1048 Про затвердження в╕домчих класиф╕катор╕в з питань митно╖ статистики, як╕ використовуються в процес╕ оформлен...
Количество просмотров: 88 (за период c 00:00 по 18:01 28/12/09), всего просмотров: 1144
Морпорт "Южный" открыл перегрузочный комплекс на причале № 9
Морской торговый порт "Южный" (Одесская область) открыл новый перегрузочный комплекс для генеральных грузов на причале № 9, сообщает агентство Укра╖нськ╕ новини со ссылкой на пресс-службу морпорта.
Согласно сообщению, стоимость основных фондов, принимаемых в эксплуатацию, составляет 431 миллион гривен. Мощность первой очереди причала составляет 1,2 миллиона тонн грузов в
год, а в перспективе мощность перегрузочного комплекса составит 3,2 миллиона тонн в год.
"Вторая очередь предусматривает привлечение инвестора и освоение тыльной территории площадью 25 га со строительством галерей, эстакад, ведущих к причалам № 7 и 9", - цитирует пресс-служба начальника порта Юрия Крука.
По его словам, минимальный объем инвестиций во вторую очередь причала составит 80-100 миллионов долларов.
По словам исполняющего обязанности
министра транспорта и связи Василия Шевченко, этот перегрузочный комплекс может работать с импортными, экспортными и транзитными грузами. "Введение нового причала позволит нарастить доход государственного предприятия и государству получить больше дивидендов, а также выиграть в конкурентной борьбе с зарубежными портами на мировом рынке", - добавил он.
Срок окупаемости причала № 9 составляет 5 лет. Длина причала № 9 - 292 погонных метра, глубины у кордона составляют 15 метров.
Морской
торговый порт "Южный" создан в 1978 году. Морпорт расположен в незамерзающем Малом Аджалыкском (Григорьевском) лимане, в 30 километрах на северо-восток от Одессы, соединен с морем подходным каналом длиной 3 километра и глубиной 14 метров. Порт способен перерабатывать до 15 миллионов тонн грузов в год.
ВР: Проект Закону щодо надання митним органам права зд╕йснювати оперативно- розшукову д╕яльн╕сть
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону Укра╖ни «Про внесення зм╕н до Закону Укра╖ни «Про оперативно-розшукову д╕яльн╕сть» (щодо надання митним органам права зд╕йснювати оперативно-розшукову д╕яльн╕сть)»
1. Обгрунтування необх╕дност╕ прийняття Закону
Питання ефективно╖ вза╓мод╕╖ орган╕в державно╖ влади, як╕ зд╕йснюють боротьбу з орган╕зованою злочинн╕стю, в тому числ╕ контрабандою як одним
з найнебезпечн╕ших ╖╖ прояв╕в, ╓ надзвичайно актуальним, враховуючи загрозливу ситуац╕ю щодо стану орган╕зовано╖ злочинност╕ та ╖╖ негативного впливу на впровадження економ╕чних реформ та стаб╕л╕зац╕ю внутр╕шнього ринку держави.
З метою г╕дного протистояння викликам сьогодення, налагодження д╕╓вого механ╕зму вза╓мод╕╖ в систем╕ орган╕в, як╕ зд╕йснюють боротьбу з орган╕зованою злочинн╕стю, необх╕дно на законодавчому р╕вн╕ актуал╕зувати правоохоронну функц╕ю митних орган╕в.
Практичний
досв╕д св╕дчить про те, що протид╕я контрабанд╕, кр╕м митних орган╕в, зд╕йсню╓ться також органами М╕н╕стерства внутр╕шн╕х справ, Служби безпеки, Державно╖ прикордонно╖ служби та Державно╖ податково╖ служби Укра╖ни.
Разом з тим, митн╕ органи, на як╕ законом безпосередньо покладено завдання боротьби з контрабандою, на в╕дм╕ну в╕д зазначених орган╕в, правоохоронного статусу та в╕дпов╕дних повноважень не мають.
Необх╕дно в╕дзначити, що митн╕ органи ╓ органами д╕знання
у справах про контрабанду, та в╕дпов╕дно до крим╕нально-процесуального законодавства на них поклада╓ться вжиття необх╕дних оперативно-розшукових заход╕в з метою виявлення ознак злочину й ос╕б, що його вчинили.
Однак, в╕дсутн╕сть законодавчо закр╕плених повноважень на проведення оперативно-розшуково╖ д╕яльност╕ фактично унеможливлю╓ зд╕йснення митними органами д╕знання в повному обсяз╕, як того вимага╓ закон.
Зазначен╕ обставини ускладнюють можливост╕ митних орган╕в
повною м╕рою бути зад╕яними в систем╕ проведення оперативних заход╕в, вза╓мод╕╖ та обм╕ну ╕нформац╕╓ю з ╕ншими органами, як╕ зд╕йснюють боротьбу з орган╕зованою злочинн╕стю.
Кр╕м того, в╕дсутн╕сть у митних орган╕в права зд╕йснювати оперативно-розшукову д╕яльн╕сть не сприя╓ ефективному сп╕вроб╕тництву та обм╕ну ╕нформац╕╓ю з митними службами заруб╕жних кра╖н. Сл╕д зауважити, що серед ╓вропейських держав лише митн╕ органи Укра╖ни не мають правоохоронного статусу та в╕дпов╕дних повноважень.
2. Мета та завдання проекту Закону
Законопроект розроблений з метою налагодження д╕╓вого механ╕зму вза╓мод╕╖ в систем╕ орган╕в, як╕ зд╕йснюють боротьбу з орган╕зованою злочинн╕стю, шляхом розширення повноважень митних орган╕в, як╕ в систем╕ цих орган╕в безпосередньо в╕дпов╕дають за результативн╕сть боротьби з контрабандою.
Зважаючи на те, що у багатьох випадках контрабанда ╓ лише елементом широкомасштабно╖
злочинно╖ д╕яльност╕, пов’язано╖ з ухиленням в╕д сплати податк╕в, легал╕зац╕╓ю (в╕дмиванням) доход╕в, отриманих злочинним шляхом, розширення правоохоронних повноважень митних орган╕в дозволить ефективно протид╕яти цим негативним явищам.
Проект № 5478 в╕д 24.12.2009 вноситься народними депутатами Укра╖ни
ЗАКОН УКРА╥НИ
Про внесення зм╕н до Закону Укра╖ни «Про оперативно-розшукову д╕яльн╕сть» (щодо надання митним органам
права зд╕йснювати оперативно-розшукову д╕яльн╕сть)
Верховна Рада Укра╖ни постановля╓:
I. Внести зм╕ни до Закону Укра╖ни «Про оперативно-розшукову д╕яльн╕сть» (В╕домост╕ Верховно╖ Ради Укра╖ни, 1992 р., № 22, ст.303, № 39, ст.572; 1993 р., № 11, ст.83; 1994 р., № 11, ст.52; 1998 р., № 26, ст.149; 1999 р., № 4, ст.35; 2000 р., № 10, ст.79; 2001 р., № 10, ст.44, № 14, ст.72; 2002 р., № 33, ст.236; 2003 р., № 27, ст.209, № 30, ст.247, № 45, ст.357; 2004 р.,
№ 8, ст.66; 2005 р., № 10, ст.187, № 25, ст.335; 2006 р., № 14, ст.116):
1) у статт╕ 3 слова «Крим╕нальний та Крим╕нально-процесуальний» зам╕нити словами «Крим╕нальний, Крим╕нально-процесуальний, Митний»;
2) частину першу статт╕ 5 п╕сля абзацу сьомого доповнити новим абзацом такого зм╕сту:
«митних орган╕в – Департаментом орган╕зац╕╖ боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил, службами боротьби з контрабандою та порушеннями митних
правил».
У зв’язку з цим абзаци восьмий та дев’ятий вважати в╕дпов╕дно абзацами дев’ятим та десятим;
3) у частин╕ перш╕й статт╕ 8:
друге речення пункту 2 п╕сля сл╕в «Служби безпеки Укра╖ни» доповнити словами «Державно╖ митно╖ служби Укра╖ни»;
пункт 18 п╕сля сл╕в «державну охорону орган╕в державно╖ влади Укра╖ни та посадових ос╕б» доповнити словами «Митним кодексом Укра╖ни»;
4) у статт╕ 9:
друге речення частини першо╖ п╕сля сл╕в «розв╕дувального органу спец╕ально уповноваженого центрального органу виконавчо╖ влади у справах охорони державного кордону» доповнити словами «першим заступником Голови Державно╖ митно╖ служби – директором Департаменту орган╕зац╕╖ боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил, начальником служби боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил»;
частину другу п╕сля сл╕в «розв╕дувальним органом М╕н╕стерства оборони Укра╖ни»
доповнити словами «Державною митною службою Укра╖ни»;
трет╓ речення частини третьо╖ п╕сля сл╕в «оперативного п╕дрозд╕лу податково╖ м╕л╕ц╕╖» доповнити словами «першим заступником Голови Державно╖ митно╖ служби – директором Департаменту орган╕зац╕╖ боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил, начальником служби боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил або ╖х уповноваженими заступниками»;
частину восьму п╕сля сл╕в «центральний орган виконавчо╖ влади
з питань виконання покарань» доповнити словами «Державна митна служба Укра╖ни»;
5) у статт╕ 9№:
частину другу п╕сля сл╕в «кер╕вником розв╕дувального органу М╕н╕стерства оборони Укра╖ни» доповнити словами «першим заступником Голови Державно╖ митно╖ служби – директором Департаменту орган╕зац╕╖ боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил»;
частину третю п╕сля сл╕в «кер╕вником розв╕дувального органу М╕н╕стерства оборони Укра╖ни» доповнити
словами «Головою Державно╖ митно╖ служби Укра╖ни».
II. Цей Закон набира╓ чинност╕ з дня його опубл╕кування.
III. Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни п╕сля опубл╕кування цього Закону:
а) п╕дготувати та подати на розгляд Верховно╖ Ради Укра╖ни пропозиц╕╖ про внесення зм╕н до законодавчих акт╕в, що випливають ╕з цього Закону;
б) привести сво╖ нормативно-правов╕ акти у в╕дпов╕дн╕сть ╕з цим Законом;
в) забезпечити
перегляд ╕ скасування центральними органами виконавчо╖ влади Укра╖ни нормативно-правових акт╕в нормативно-правових акт╕в, що суперечать цьому Закону.
ВР: Проект Закону щодо надання митним органам права досудового сл╕дства у справах про контрабанду
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону Укра╖ни «Про внесення зм╕н до Крим╕нально-процесуального кодексу Укра╖ни (щодо надання митним органам
права досудового сл╕дства у справах про контрабанду)»
1. Обгрунтування необх╕дност╕ прийняття Закону
Орган╕зована злочинн╕сть ╓ сутт╓вим фактором посилення соц╕ально╖ напруги, який перешкоджа╓ оздоровленню економ╕ки, деформу╓ процес державотворення.
Небезпечним проявом орган╕зовано╖ злочинно╖ д╕яльност╕ ╓ контрабанда, масштаби яко╖ становлять реальну загрозу впровадженню соц╕ально-економ╕чних реформ та стаб╕л╕зац╕╖ чинник╕в внутр╕шнього ринку Укра╖ни.
З огляду на зазначене, для результативно╖ боротьби з контрабандою особливо╖ актуальност╕ набува╓ питання ефективно╖ вза╓мод╕╖ орган╕в державно╖ влади, як╕ зд╕йснюють боротьбу з орган╕зованою злочинн╕стю.
У той же час процесуальне обмеження повноважень
митних орган╕в п╕д час розсл╕дування справ про контрабанду лише етапом д╕знання, а також проведення досудового сл╕дства органами, для яких боротьба з контрабандою не ╓ основним завданням, вкрай негативно вплива╓ на оперативн╕сть ╕ результативн╕сть розсл╕дування даних справ.
Недотримання, таким чином, виключно╖ юрисдикц╕╖ митних орган╕в щодо зд╕йснення митно╖ справи, в тому числ╕ й боротьби з контрабандою, дисбаланс у процесуальному статус╕ ╓ основними причинами низько╖ ефективност╕ протид╕╖
контрабанд╕.
Беручи до уваги те, що в╕дпов╕дно до статт╕ 11 Митного кодексу Укра╖ни боротьба з контрабандою поклада╓ться на митн╕ органи, повноц╕нне виконання митною службою поставленого завдання ╓ неможливим без права на проведення досудового сл╕дства в крим╕нальних справах про контрабанду.
2. Мета та завдання проекту Закону
Законопроект розроблений з метою ефективно╖ протид╕╖ контрабанд╕ як одному з елемент╕в широкомасштабно╖ злочинно╖
д╕яльност╕, пов’язано╖ з наркоб╕знесом, незаконною торг╕влею збро╓ю, «в╕дмиванням брудних грошей», ухиленням в╕д сплати податк╕в, шляхом надання митним органам права досудового сл╕дства у справах про контрабанду.
Проект № 5479 в╕д 24.12.2009 вноситься народними депутатами Укра╖ни
ЗАКОН УКРА╥НИ
Про внесення зм╕н до Крим╕нально-процесуального кодексу Укра╖ни (щодо надання митним органам права досудового сл╕дства
у справах про контрабанду)
Верховна Рада Укра╖ни постановля╓:
I. Внести зм╕ни до Крим╕нально-процесуального кодексу Укра╖ни (В╕домост╕ Верховно╖ Ради УРСР, 1961 р., № 2, ст.15):
1) у статт╕ 32:
пункт 6-а доповнити словами «та митних орган╕в»;
пункт 7 доповнити словами «сл╕дчий митних орган╕в»;
3) статтю 112 п╕сля частини четверто╖ доповнити новою частиною такого зм╕сту:
«У справах про злочини, передбачен╕ статтями 201 ╕ 305 Крим╕нального кодексу Укра╖ни, як╕ виявлен╕ митними органами, досудове сл╕дство провадиться сл╕дчими митних
орган╕в».
У зв’язку з цим частини п’яту – сьому вважати в╕дпов╕дно частинами шостою – восьмою.
II. Цей Закон набира╓ чинност╕ з дня його опубл╕кування.
III. Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни п╕сля опубл╕кування цього Закону:
а) п╕дготувати та подати на розгляд Верховно╖ Ради Укра╖ни пропозиц╕╖ про внесення зм╕н до законодавчих акт╕в, що випливають ╕з цього Закону;
б) привести сво╖ нормативно-правов╕ акти
у в╕дпов╕дн╕сть ╕з цим Законом;
в) забезпечити перегляд ╕ скасування центральними органами виконавчо╖ влади Укра╖ни нормативно-правових акт╕в нормативно-правових акт╕в, що суперечать цьому Закону.
З метою уникнення непорозум╕нь та безп╕дставного ускладнення д╕яльност╕ укра╖нських п╕дпри╓мств, як╕ виконують операц╕╖ з переробки
товар╕в на митн╕й територ╕╖ Укра╖ни зверта╓мо увагу на наступне.
Поняття та вимоги до митного режиму переробки на митн╕й територ╕╖ Укра╖ни регламентовано главою 38 Митного кодексу Укра╖ни (дал╕ – Кодекс).
Ввезення та переробка на митн╕й територ╕╖ Укра╖ни товар╕в зд╕йснюються з дозволу митного органу (стаття 230 Кодексу).
Умови та порядок надання дозволу визначено положеннями розд╕лу II Порядку.
Новою редакц╕╓ю Порядку вдосконалено процедуру надання дозволу. Зокрема, якщо зовн╕шньоеконом╕чний догов╕р на переробку передбача╓ ввезення товар╕в з метою переробки окремими парт╕ями, Порядком передбачена можлив╕сть надання дозволу на обсяг товар╕в, визначений зовн╕шньоеконом╕чним договором в╕дпов╕дно до вимог статт╕ 234 Кодексу. Строк д╕╖ такого дозволу не повинен перевищувати один
р╕к.
У Порядку також практично реал╕зовано вимоги статт╕ 231 Кодексу стосовно необх╕дност╕ одержання дозволу митного органу на переробку товар╕в на митн╕й територ╕╖ Укра╖ни п╕дпри╓мствами, як╕ виконують окрем╕ операц╕╖ з переробки товар╕в.
Порядком передбачено, що дозв╕л на виконання окремих операц╕й з переробки товар╕в кожний переробник повинен отримати до моменту звернення заявника режиму щодо
надання йому дозволу на ввезення та переробку товар╕в у режим╕ переробки.
При цьому, якщо заявник режиму та переробники розм╕щен╕ у зон╕ д╕яльност╕ одного митного органу, не виключа╓ться можлив╕сть одночасного подання ними в╕дпов╕дних заяв.
Якщо заявник режиму та переробники розм╕щен╕ у зон╕ д╕яльност╕ р╕зних митних орган╕в, зг╕дно з пунктом 2.1 Порядку дозв╕л на виконання окремих операц╕й з переробки
нада╓ться митним органом, у зон╕ д╕яльност╕ якого розташований переробник. Погодження отримання цього дозволу м╕ж митними органами, в зон╕ д╕яльност╕ яких розташован╕ заявник режиму та переробник, Порядком не передбачено.
На тепер╕шн╕й час законодавством Укра╖ни з питань митно╖ справи не встановлено вимог щодо обов’язкового обл╕ку в митних
органах п╕дпри╓мств, що зд╕йснюють окрем╕ операц╕╖ з переробки товар╕в на митн╕й територ╕╖ Укра╖ни та не приймають участ╕ у зовн╕шньоеконом╕чн╕й д╕яльност╕.
У зв’язку з цим, перем╕щення товар╕в м╕ж п╕дпри╓мствами, що беруть участь у переробц╕ цих товар╕в ╕ не знаходяться на обл╕ку в митних органах, зд╕йсню╓ться за письмовою заявою п╕дпри╓мства в╕дпов╕дно до пункт╕в 4.3 ╕ 4.4 Порядку. Така заява може подаватися
заявником режиму разом ╕з заявою для отримання дозволу на переробку.
Дозв╕л на перем╕щення товар╕в м╕ж переробниками може бути наданий митним органом при розгляд╕ питання щодо надання дозволу заявнику режиму на переробку шляхом внесення запису "Дозволено перем╕щення м╕ж переробниками" у розд╕л╕ " Р╕шення митного органу " заяви на пом╕щення товар╕в у митний режим переробки.
Приймаючи до уваги ун╕версальний
характер Порядку, вимагаю в╕д кер╕вник╕в митних орган╕в забезпечити його виконання з урахуванням особливостей операц╕й з переробки конкретних вид╕в товар╕в.
Тенизация экономики Украины в условиях финансово-экономического кризиса приобрела тотальный характер и оценивается отдельными экспертами и исследователями в объеме до 60% ВВП, который представляет реальную угрозу национальной безопасности государства. Об этом проинформировали ученые НАНУ в национальном докладе «Соц╕ально-економ╕чний стан Укра╖ни: насл╕дки для народу та держави».
«Можно констатировать фактическое завершение процесса реструктуризации теневой экономической
деятельности в масштабах государства. Эта деятельность стала составляющей его экономики. Она обслуживает экономические и политические интересы определенных влиятельных структур и деловых кругов», - отмечают ученые. Большинство экспертов считают, что 25-50% оборота частных предприятий не отражены в документах бухглтерского учета (теневой оборот). Уровень ухода в тень зависит от того, что это за предприятие, «кто за ним стоит» и т.д. В большинстве малых предприятий «тень» может достигать 80-90%. По мнению независимых
экспертов, самыми распространенными видами теневой деятельности являются: оптимизация налогов, проституция, торговля наркотиками, труд нелегальных мигрантов, азартные игры. К распространенным видам теневой деятельности относятся также незаконный возврат налога на добавленную стоимость, зарплаты «в конвертах».
В докладе отмечается, что теневое обращение также присутствует в таких сферах деятельности: торговля (80%), строительство (66%), недвижимость (60%), игорный бизнес (53%), общественное
питание (53%), средства массовой информации (53%), транспорт и перевозки (46%). В торговле подакцизными товарами значительную долю составляют неучтенные объемы табачных, ликероводочных и других изделий.
Достаточно высок уровень коррумпированности в сферах, осуществляющих поставки энергоносителей, землеотвод под строительство, операции с коммерческой недвижимостью (аренду) и приватизацию государственного имущества. Тут существует значительный разрыв между рыночными и «отпускными» ценами
на «продукцию» и, соответственно, возможность получения сверхприбылей, что является источником взяточничества и «откатов», с которыми больше всего фирм работают в строительстве (91%), торговле (75%), сфере недвижимости (75%), сельском хозяйстве (58%), энергетике (58%).
В 2009 году российская таможня оказалась в затруднительном положении. Снижение импорта повлекло уменьшение платежей в федеральный бюджет и невыполнение плана. Ведомству пришлось поучаствовать в борьбе с иностранными грузоперевозчиками и практически свернуть программу по переносу таможенного оформления к границам РФ.
В конце 2008 года ФТС России сообщила о перевыполнении годового плана. Однако если раньше госдоходы от импорта и экспорта росли очень быстро, и таможенники
с легкостью перевыполняли планы, то уже осенью 2008 года наметилась тенденция уменьшения количества сборов от внешней торговли. В конце 2009 года «Росбалту» так и не удалось выяснить размер планового задания на будущий год.
Таможенные платежи снижались в течение всего 2009 года. Уже по итогам января-февраля импорт в РФ уменьшился на 37,5%. По итогам I квартала 2009 года таможня перечислила в бюджет 872,5 млрд рублей (по сравнению с 1,4 трлн в 2008 году). И только в мае ФТС решилась обнародовать
плановое задание на весь год — 3,6 млрд рублей.
Ранее руководство ведомства предпочитало выдавать задание региональным управлениям на ближайший месяц. Однако и с этим, скорее всего, справиться не удастся. Еще в конце августа руководитель ФТС Андрей Бельянинов говорил, что план будет выполнен в любом случае. Однако динамика сборов платежей показала, что таможне придется очень сильно напрячься, чтобы добыть искомую сумму. Так, за 9 месяцев были собраны пошлины в размере 2,311 трлн рублей
и за оставшиеся 4 месяца предстояло собрать 1,3 трлн рублей (почти как в I квартале 2008 года). При этом,ежемесячные платежи с августа были примерно на одном уровне — 330 млрд рублей. Таким образом, к 1 декабря ведомство перечислило в госбюджет 2,971 трлн рублей, и чтобы выполнить план, должно было собрать за декабрь рекордные 700 млрд, но такую сумму
собрать не удалось.
Накануне Андрей Бельянинов заявил, что, по данным на 23 декабря, ФТС перечислила в бюджет 3,333 трлн рублей. «У нас есть определенный план, и мы его выполняем, но для меня еще никогда так тяжело не было», — сообщил глава ФТС на конференции профессиональных таможенных операторов. При этом он оценил годовое снижение импорта на 40% и отметил, что таможня собрала на 20% больше, чем в докризисном 2007 году.
Еще в начале 2009 года «Росбалт» предположил,
что в плане сборов доходов от внешней торговли государство может пойти двумя путями. Первый предполагает рутинную планомерную работу таможни по сбору платежей. При этом ведомство не будут нервировать спуском «сверху» невыполнимых планов. Второй путь — максимально увеличить плановое задание и создать в ведомстве нервозную обстановку. К сожалению, государство пошло по второму пути. В итоге, таможенники стали заглядывать даже в сумки простых туристов, которые пересекали границу на автомобилях. Например, весной
этого года таможенник на финской границе, явно нервничая, пытался узнать у корреспондента «Росбалта», зачем он везет в РФ пару килограммов картошки и банку селедки. Челнокам в этом году пришлось еще хуже. Таможенники стали взвешивать каждую сумку с товаром, ввозимым в Россию, чего раньше не делали. В результате всех этих мер планы выполнить все равно не удалось, а вот очереди на границах выросли значительно.
Еще хуже пришлось профессиональным участникам внешнеэкономической деятельности.
По их данным, корректировка таможенной стоимости приняла в этом году характер эпидемии. Они отмечают, что в 2009 году около 40% грузов подвергалось процедуре корректировки таможенной стоимости (КТС) в сторону увеличения. Таможенники прибегают к этим мерам для того, чтобы показать начальству хорошие данные отчетности по сборам платежей. Однако в дальнейшем эти решения предприниматели оспаривают в судах, которые в большинстве случаев отменяют КТО. Поэтому таможенники вынуждены часть средств возвращать бизнесу.
Впрочем,
ранее бывший начальник Северо-Западного таможенного управления Михаил Прокофьев опровергал эти данные. По его словам, за 9 месяцев текущего года было осуществлено 28,9 тыс. таких процедур, что позволило увеличить платежи в бюджет на 2,66 млрд рублей. В 2008 году было произведено всего 27 тыс. таких корректировок. Прокофьев отметил, что доля КТС таможенных платежей невелика и составляет всего лишь 1,3% от всех платежей. Однако бизнесмены называют другие цифры. Кроме того, они говорят, что практически все корректировки
оспариваются затем в суде. Около 80% решений по таким искам выносят в пользу бизнеса, и таможня вынуждена возвращать деньги. Поэтому озвученные Андреем Бельяниновым цифры по сборам за 2009 год наверняка еще будут скорректированы в сторону уменьшения.
Несмотря на кризис, руководители таможни в уходящем году также старательно пытались воплотить в жизнь концепцию по переносу таможенного оформления к границам России. Проблемы с реализацией концепции возникли сразу. Таможенное начальство,
рассказывая о том, как исчезнут сотни внутренних таможенных постов и будут построены красивые и современные терминалы у границ, забывало сообщить, сколько будет стоить такая реформа. До кризиса предполагалось, что 60% расходов возьмет на себя бизнес, но после падения импорта на 40% предприниматели не нашли средств для материальной помощи государству. В октябре в Госдуме впервые признали, что денег на реформу нет. Об этом на заседании экспертного совета по таможенному регулированию комитета по бюджету и налогам
заявил депутат Александр Коган. При этом, по его данным, реализация концепции требует больших инвестиций. Так, создание необходимой инфраструктуры одного таможенного пункта обойдется примерно в 1 млрд рублей. По словам парламентария, расчеты, обосновывающие ожидаемый экономический эффект от реализации концепции, также отсутствуют.
Однако в отдельных регионах все-таки придумали, как реализовать концепцию хотя бы частично. Например, в СЗТУ решили открыть таможенные посты в уже созданных
бизнесом логистических комплексах. Так, в 2010 году два новых таможенных терминала будут функционировать на Выборгской таможне, один – в Бурачках (граница с Латвией) и еще один — в городе Багратионовск Калининградской области (граница с Польшей). Между тем все эти терминалы уже сейчас работают в качестве крупных коммерческих лингвистических комплексов. Таможне не пришлось вкладывать средства в их строительство. В остальных, ранее намеченных для создания таможенных терминалов местах — в Кингисеппе и Печорах (российско-эстонская
граница), в ближайшее время ничего построено не будет. Публично таможенное начальство продолжает твердить о том, что реформа по переносу оформления к границам будет реализована, но в частных беседах признают, что сейчас на это нет денег.
2009-й года отметился для российских таможенников еще и двумя пограничными «войнами». Обе они случились на границе с Латвией. В августе перед погранпереходами «Бурачки» и «Убылинка» встали в пробки несколько сотен грузовиков из-за того, что тщательному
досмотру подвергались фуры с литовскими номерами. Почему-то именно литовских перевозчиков обвинили в контрабанде, хотя незаконным занижением таможенной стоимости грузов, как говорят участники рынка, могут заниматься только получатели товара. В декабре 2009 года на латвийско-российской границе застряли уже тысячи фур — аналогичные санкции были введены против латвийских перевозчиков.
Обстановка на границе усугубилась еще и неблагоприятными погодными условиями, и тысячи водителей встречали
Рождество у елочки в приграничном лесу. Наблюдатели говорят, что российские власти с помощью санкций пытались помочь отечественным транспортным компаниям, которые испытывают трудности в период кризиса. Это косвенно подтверждает и размер ущерба, вмененный латышским перевозчикам: российская таможня утверждает, что от их действий в 2009 году бюджет РФ понес убытки в размере 50 млн рублей (чуть больше 1 млн евро). Конечно, ущерб в таком объеме — это отличный повод для переговоров с контролирующими органами сопредельной
страны, но не для создания трудностей при прохождения границы.
Впрочем, несмотря на все перипетии, с которыми столкнулась российская таможня в уходящем году, государство по-прежнему на стороне таможенников. 24 декабря главе ФТС Андрею Бельянинову была вручена Почетная грамота правительства РФ «за заслуги в реализации государственной таможенной политики и многолетний добросовестный труд», а 28 декабря в Кремле руководителю ФТС вручат Орден Дружбы за безупречную службу (соответствующий
указ президента подписан 11 декабря). А значит, работу российской таможни улучшать незачем — власти все равно ценят и любят ее. Таким образом, в 2010 году году российские границы ожидает то же самое, что и в 2009-м, а очереди из тысяч грузовиков на границах будут напоминать о том, за что в России раздают награды.
Соглашение о введении единого таможенного тарифа (ЕТТ) президенты России, Белоруссии и Казахстана подписали в Минске 27 ноября. С нового года изменится около 18% импортных пошлин: 14% ставок снизятся, 4% — вырастут (см. врез).
В ожидании нового тарифа некоторые импортеры решили заморозить поставки. С января ввозить ряд товаров будет выгоднее, отмечает Елена Белозерова из Goltsblat BLP. «Техносила» снизила закупки товаров, по которым пошлины снизятся или обнулятся, говорит
вице-президент компании Леонид Тюкавкин: «Мы не хотим переплачивать, товар не будет конкурентоспособным».
Другие компании, напротив, готовы снизить январские поставки. Ряд импортеров, опасаясь несогласованности в действиях таможенных органов и возможных задержек, могут серьезно сократить импорт техники в январе, говорит представитель Российской ассоциации товаропроизводителей электробытовой и компьютерной техники Антон Гуськов. Федеральная таможенная служба (ФТС) до сих пор не направила
инспекторам разъяснения, как им действовать с 1 января, отмечает Марина Лякишева из DLA Piper: «Не известно, будут ли правильно работать программные средства, и никто из импортеров не хочет, чтобы именно на нем тренировался таможенник, который выйдет на работу 3 января». Об этом же говорит и источник «Интерфакса» в ФТС, а источник агентства в одной из брокерских компаний рассказал, что региональная таможня рекомендовала не декларировать в январе товары, ставки по которым изменились.
ФТС
готовит разъяснения и к 1 января «все будет действовать в нормальном режиме», обещает близкий к ведомству источник, пока же в региональные управления разослано 200 экземпляров спецвыпуска «Российской газеты», в котором 30 ноября опубликован ЕТТ. «Все будет работать нормально», — спокоен и директор департамента Минэкономразвития Алексей Лихачев. Получить комментарий в ФТС не удалось. Представитель ФТС сказал «Интерфаксу», что с 1 января ставки пошлин из Товарной номенклатуры участников внешнеэкономической деятельности
России применяться не будут.
Есть и правовые проблемы, говорит источник, близкий к Минфину, ведь ЕТТ действует только на единой таможенной территории трех стран, которая до сих пор не создана, единый Таможенный кодекс заработает с 1 июля, соглашение о введении тарифа не ратифицировано. Ратификация не нужна, утверждает зампред комитета Госдумы по промышленности Валерий Драганов: в рамках межправительственного соглашения тариф устанавливается комиссией Таможенного союза. С ним не согласна
Вильгельмина Шавшина из DLA Piper: ведь межправительственное соглашение регулирует не только ставки пошлин, но и льготы.
«Хотя правомерность введения ЕТТ не подвергается сомнению, Минфин на встрече с представителями ФТС попросил разъяснить, как тариф будет применяться», — говорит источник, близкий к Минфину. Но руководитель ФТС Андрей Бельянинов на прошлой неделе признал, что пока у самой ФТС «в этой сфере (создание Таможенного союза. — “Ведомости”) больше вопросов, чем ответов».
З метою як╕сного проведення контрольно-перев╕рочно╖ роботи п╕дрозд╕л╕в, як╕ зд╕йснюють
перев╕рки суб’╓кт╕в зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕, зверта╓мо вашу увагу щодо необх╕дност╕ використання в робот╕ рег╕ональних митниць, митниць наступно╖ ╕нформац╕╖.
У раз╕ виявлення за результатами камерально╖ перев╕рки факт╕в несплати податк╕в та збор╕в або зменшення ╖х розм╕ру в обов’язковому порядку митним органом повинно розглядатися питання щодо наявност╕ порушення митних правил, передбаченого ст. 355 Митного кодексу Укра╖ни, та
за достатност╕ п╕дстав складатися протоколи про порушення митних правил.
При цьому, порушення митних правил, передбачене ст. 355 Митного кодексу Укра╖ни, повинно розглядатися як триваюче, адже особа зобов’язана була сплатити податки та збори у повному обсяз╕, мала змогу виконати дане зобов’язання протягом усього пер╕оду з моменту ввезення товар╕в на територ╕ю Укра╖ни до моменту виявлення митним органом факту несплати / недоплати, проте,
до моменту виявлення такого факту митн╕ платеж╕ порушниками залишаються несплаченими у повному обсяз╕ або частково.
На висновки про наявн╕сть п╕дстав для складання протоколу про порушення митних правил можуть впливати й ╕нш╕ обставини. Наприклад, протокол не склада╓ться у раз╕ невстановлення суб’╓кта порушення або за в╕дсутност╕ вини особи у вчиненому правопорушенн╕. Висновок про в╕дсутн╕сть вини можливий, зокрема п╕сля неодноразових митних оформлень товару ╕з встановленим
митницею кодом за УКТЗЕД, п╕д час чергового митного оформлення того ж самого товару, виноситься р╕шення про визначення ╕ншого коду; або у випадках складно╖ та неоднозначно╖ класиф╕кац╕╖ товару.
При вир╕шенн╕ питання про складання протоколу про порушення митних правил, також, необх╕дно зважати на строки, встановлен╕ ст.
328 Митного кодексу Укра╖ни. Враховуючи те, що у даному випадку порушення митних правил ╓ триваючим, передбачене санкц╕╓ю ст. 355 Митного кодексу Укра╖ни стягнення у вигляд╕ штрафу може бути накладене не п╕зн╕ше як через два м╕сяц╕ з дня виявлення правопорушення.
Таким чином, питання про достатн╕сть п╕дстав для складання протоколу про порушення митних правил повинно розглядатися окремо у кожному конкретному випадку з урахуванням матер╕ал╕в
перев╕рки.
«Пряма» телефонна л╕н╕я Держмитслужби продовжу╓ свою роботу. Наступна 29.12.2009 з Головою ДМСУ
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРА╥НИ В╤ДД╤Л З ПИТАНЬ ВЗА╢МОД╤╥ ╤З ЗАСОБАМИ МАСОВО╥ ╤НФОРМАЦ╤╥ ТА ЗВ’ЯЗК╤В З ГРОМАДСЬК╤СТЮ (ПРЕС-СЛУЖБА) 04119, м. Ки╖в-119, вул. Дегтяр╕вська, 11-г Телефон/факс: +38 (044) 247-28-47, 247-26-86 www.customs.gov.ua www.dmsu.customs.gov.ua e-mail: press@customs.gov.ua
23 грудня 2009 року
«Пряма» телефонна л╕н╕я Держмитслужби продовжу╓ свою роботу
22 грудня в╕дбулась передостання в цьому роц╕ «пряма» телефонна л╕н╕я.
На запитання додзвонювач╕в в╕дпов╕дав заступник Голови Держмитслужби Укра╖ни Павло Пашко.
Запитання, що лунали на адресу кер╕вництва Служби, здеб╕льшого стосувалися проблем, що виникають у п╕дпри╓мц╕в при митному
оформленн╕ товар╕в. Проте цього разу багато запитань мали консультативний характер.
Повна ╕ вичерпна в╕дпов╕дь компетентного п╕дрозд╕лу Держмитслужби полегшить в подальшому проходження громадянами та юридичними особами митних процедур.
Митна Служба зверта╓ увагу, що в дн╕, коли «пряма» телефонна л╕н╕я не працю╓, громадяни можуть знайти всю необх╕дну ╕нформац╕ю на сайт╕ Прес-служби Держмитслужби (www.dmsu.customs.gov.ua),
зокрема у розд╕лах «В’╖жджаючи в Укра╖ну» та «Ви╖жджаючи з Укра╖ни». Також запитання можна задати на оф╕ц╕йному сайт╕ Держмитслужби Укра╖ни у розд╕л╕ «Консультац╕йний центр».
Останню в цьому роц╕ «пряму» л╕н╕ю буде проводити Голова Держмитслужби Анатол╕й Макаренко. В╕дбудеться ця под╕я традиц╕йно у в╕второк 29 грудня з 16.00 до 17.00.
Дов╕дка:
Щов╕вторка з 16 до 17 години за
телефоном (044) 481-18-01 зац╕кавлена громадськ╕сть зможе безпосередньо посп╕лкуватися з Головою Митно╖ Служби, його заступниками та кер╕вництвом Громадсько╖ ради. Тематика запитань та зауважень, що приймаються до розгляду, не обмежу╓ться.
Головне завдання телефонно╖ л╕н╕╖ – забезпечити оперативн╕сть у вир╕шенн╕ проблемних питань в робот╕ Митно╖ служби, а також надати громадськост╕ можлив╕сть прямого сп╕лкування з кер╕вництвом Служби. Як показу╓ досв╕д, ╕снування такого механ╕зму
дозволя╓ знизити р╕вень бюрократизац╕╖ та провести митникам «щеплення» в╕д невмотивованого затягування в робот╕.
Законом N 1533 внесено зм╕ни до Закону Укра╖ни в╕д 23.09.94 р. N 185/94-ВР "Про порядок зд╕йснення розрахунк╕в в ╕ноземн╕й валют╕" (дал╕ - Закон N 185), зг╕дно з якими строк зарахування виручки в ╕ноземн╕й валют╕ на рахунки резидента в банках за експортними операц╕ями та в╕дстрочення поставки товару за ╕мпортними операц╕ями зменшено з╕ 180 до 90 календарних
дн╕в (кр╕м операц╕й суб'╓кта косм╕чно╖ д╕яльност╕, для яких цей строк склада╓ 500 календарних дн╕в).
В╕дпов╕дно до статт╕ 58 Конституц╕╖ Укра╖ни закони та ╕нш╕ нормативно-правов╕ акти не мають зворотно╖ д╕╖ в час╕, кр╕м випадк╕в, коли вони пом'якшують або скасовують в╕дпов╕дальн╕сть. Це означа╓, що до под╕╖, факту застосову╓ться той закон (нормативно-правовий акт), п╕д час якого вони настали або мали м╕сце.
З урахуванням викладеного, 90-денний строк розрахунк╕в поширю╓ться на експортн╕ операц╕╖ по яких оформлення вантажно╖ митно╖ декларац╕╖ продукц╕╖, що експорту╓ться та п╕дписання акта або ╕ншого документа, що засв╕дчу╓ виконання роб╕т, надання послуг проведен╕ з 24 листопада 2009 року (включно).
В╕дпов╕дно при зд╕йсненн╕ ╕мпортних операц╕й 90-денний строк розрахунк╕в поширю╓ться на зд╕йсненн╕ авансов╕ платеж╕ (при застосуванн╕ розрахунк╕в щодо ╕мпортних операц╕й резидент╕в
у форм╕ документарного акредитиву зд╕йсненн╕ уповноваженим банком платеж╕ на користь нерезидента) з 24 листопада 2009 року (включно).
Якщо оформлення вантажно╖ митно╖ декларац╕╖, п╕дписання акта або ╕ншого документа, що засв╕дчу╓ виконання роб╕т, надання послуг за експортними операц╕ями або платеж╕ за ╕мпортними операц╕ями в╕дбувалися до набрання Законом N 1533 чинност╕, то на розрахунки за вказаними експортними, ╕мпортними операц╕ями резидент╕в
поширюються норми Закону N 185, як╕ д╕яли до 24.11.2009.
Водночас зазнача╓мо, що у випадку, коли на виконання ╕мпортного контракту перший авансовий плат╕ж, зд╕йснено у той пер╕од, коли законодавчо встановлений строк розрахунк╕в був 180 дн╕в, а наступн╕ авансов╕ платеж╕ та поставка товару (╓диного виробу) будуть зд╕йснен╕ у пер╕од д╕╖ Закону N 1533, то моментом завершення дано╖ операц╕╖ (поставки товару) буде строк,
який не перевищу╓ 180-денного строку розрахунк╕в в╕д зд╕йсненого першого авансового платежу у пер╕од д╕╖ Закону N 185.
Заступник Голови
Н. I. Рубан
Анекдот из Интернет
Лондон…Туман…Кафе… Сидят два джентельмена. Один другому: -Скоро Новый год, хорошо! Второй: -Ну и что. Секс лучше. -Да, но Новый год чаще…
Афоризм
С каждым годом женщине все труднее привыкать к тому, что ей тридцать.