нужно создать библиотеки и вызывать из них процедуры и функции опыт такой есть но хотелось бы послушать тех кто этим много занимался, так как в последнее время исполнители создают такие DLL что клиент 6.5.3 и 7 валятся при вызове процедур и функций хотя вроде Stdcall буду сам разбираться
Есть документы и документы ответы. Документ-родитель содержит поле, которое должно наследоваться документом-ответом и при этом при изменении документа родителя, все документы ответы должны автоматически менять значение поле нановое. Как реализовать? Я установил одноименные поля в родиетеле и в документе ответе, поле в документе-ответе Computed. Подскажите пожалйста как с помощью @formula можно взять содержимое поля у родителя документа...
Существует БД и в ней view, в которой есть документы, документы ответы и ответы на ответы (3 уровня получается). В документе ответ-на-ответ есть поля, содержащие имена пользователей. Во view расположение документов следующее ______________________________________________________________________
| документ | ответ | ответ-на-ответ | ---------------------------------------------------------------------- документ1 - первый ответ комментарий1 комменатрий2 второй ответ коммент1 коммент2 ......и т.д. Задача: сделать так чтобы документы ответ-на-ответ отображались во вьюхе тольоко для пользователей, которые указаны в этом документе.
Информацию об IP адресе можно увидеть только в администраторе в просмотре текущих подключенных пользователей.
А как можно сделать так, что бы эта информация (IP адрес) попадала в лог?
Доброго времени суток всем знатокам! Подскажите как можно создать звуковое уведомление (воспроизведение звукового файла) о поступлении нового документа. База не почтовая. Спасибо.
Здравствуйте!!!Помогите мне, пожалуйсто!!!
Мне нужно создать Базу Данных, подскажите как в Domino Designer 8 в созданные папки затолкать определннные документы. Очень нужно(((
Если у вас есть какие-нибудь пособия по разработке различных баз данных, то я был бы очень раз, если бы кто-нибудь со мной ими поделился.
Здравствуйте!!!Помогите мне, пожалуйсто!!!
Мне нужно создать Базу Данных, подскажите как в Domino Designer 8 в созданные папки затолкать определннные документы. Очень нужно(((
Если у вас есть какие-нибудь пособия по разработке различных баз данных, то я был бы очень раз, если бы кто-нибудь со мной ими поделился.
нужно создать библиотеки и вызывать из них процедуры и функции опыт такой есть но хотелось бы послушать тех кто этим много занимался, так как в последнее время исполнители создают такие DLL что клиент 6.5.3 и 7 валятся при вызове процедур и функций хотя вроде Stdcall буду сам разбираться
Доброго времени суток всем знатокам! Подскажите как можно создать звуковое уведомление (воспроизведение звукового файла) о поступлении нового документа. База не почтовая. Спасибо.
Существует БД и в ней view, в которой есть документы, документы ответы и ответы на ответы (3 уровня получается). В документе ответ-на-ответ есть поля, содержащие имена пользователей. Во view расположение документов следующее ______________________________________________________________________
| документ | ответ | ответ-на-ответ | ---------------------------------------------------------------------- документ1 - первый ответ комментарий1 комменатрий2 второй ответ коммент1 коммент2 ......и т.д. Задача: сделать так чтобы документы ответ-на-ответ отображались во вьюхе тольоко для пользователей, которые указаны в этом документе.
Есть документы и документы ответы. Документ-родитель содержит поле, которое должно наследоваться документом-ответом и при этом при изменении документа родителя, все документы ответы должны автоматически менять значение поле нановое. Как реализовать? Я установил одноименные поля в родиетеле и в документе ответе, поле в документе-ответе Computed. Подскажите пожалйста как с помощью @formula можно взять содержимое поля у родителя документа...
Информацию об IP адресе можно увидеть только в администраторе в просмотре текущих подключенных пользователей.
А как можно сделать так, что бы эта информация (IP адрес) попадала в лог?
Есть задача создать вьюху в домдок которая будет собирать все доки по всем подшивкам ну и сортировать. Вопрос вот в чем у каждой подшивки свои базы...как собирать то? Кто то что то делал похожее?
crazyfedor: Есть проблема выгрузки данных из 1С в Лотус! Нужно создать агент на Lotus Script который бы работал через OLE. Подскажите каким образом из Lotus обратиться к данным справочника 1С и к справочникам уровнем ниже????
Информацию об IP адресе можно увидеть только в администраторе в просмотре текущих подключенных пользователей.
А как можно сделать так, что бы эта информация (IP адрес) попадала в лог?
Здравствуйте!!!Помогите мне, пожалуйсто!!!
Мне нужно создать Базу Данных, подскажите как в Domino Designer 8 в созданные папки затолкать определннные документы. Очень нужно(((
Если у вас есть какие-нибудь пособия по разработке различных баз данных, то я был бы очень раз, если бы кто-нибудь со мной ими поделился.
Доброго времени суток всем знатокам! Подскажите как можно создать звуковое уведомление (воспроизведение звукового файла) о поступлении нового документа. База не почтовая. Спасибо.
Существует БД и в ней view, в которой есть документы, документы ответы и ответы на ответы (3 уровня получается). В документе ответ-на-ответ есть поля, содержащие имена пользователей. Во view расположение документов следующее ______________________________________________________________________
| документ | ответ | ответ-на-ответ | ---------------------------------------------------------------------- документ1 - первый ответ комментарий1 комменатрий2 второй ответ коммент1 коммент2 ......и т.д. Задача: сделать так чтобы документы ответ-на-ответ отображались во вьюхе тольоко для пользователей, которые указаны в этом документе.
нужно создать библиотеки и вызывать из них процедуры и функции опыт такой есть но хотелось бы послушать тех кто этим много занимался, так как в последнее время исполнители создают такие DLL что клиент 6.5.3 и 7 валятся при вызове процедур и функций хотя вроде Stdcall буду сам разбираться
Есть документы и документы ответы. Документ-родитель содержит поле, которое должно наследоваться документом-ответом и при этом при изменении документа родителя, все документы ответы должны автоматически менять значение поле нановое. Как реализовать? Я установил одноименные поля в родиетеле и в документе ответе, поле в документе-ответе Computed. Подскажите пожалйста как с помощью @formula можно взять содержимое поля у родителя документа...
Exporting data from Lotus Notes views into Microsoft Excel can be simple. Learn how by using a LotusScript agent, a shared action and HTML table formatting.
There needs to be a way to programmatically prevent a form from being printed. Only allowing users who match a given set of criteria to print would be very useful in a "security" situation. The design checkbox of "disable printing/forwarding/copying" is nice if you like smashing flies with Buicks (read: overkill).
A specific example is a database we use to document "incidents" around the hospital. Drug mistakes, employee injuries, patient injuries, etc. Currently, anyone who can see a given incident can print it. There are many times that we need certain people to be able to view an incident report but NOT edit OR print it (it contains sensitive information from a legal standpoint).
Another example could be a policies application. One wouldn't want to allow printing of non-approved policies by users other than the creator and/or upper level management individuals.
Lotus Doc Manager is a lot better at version and draft document control. In fact, there really is no such thing in Quickr (unless 8.1 has it, which I can't install untill Novak gets his templates to work with it). Version control is a necesity for ISO compliance and good document management. We are running both Quickr and Doc Manager; too much for a SMB, in my opinion. IBM basically told me in a conference call that Quickr could do everything Doc Manager does. Well, they are wrong!
Lotus Doc Manager is a lot better at version and draft document control. In fact, there really is no such thing in Quickr (unless 8.1 has it, which I can't install untill Novak gets his templates to work with it). Version control is a necessity for ISO compliance and good document management. We are running both Quickr and Doc Manager; too much for a SMB, in my opinion. IBM basically told me in a conference call that Quickr could do everything Doc Manager does. Well, they are wrong!
When using a scriptable setup for roaming users, it should be possible to use environment variables (Windows) to retrieve information, like the username, the server name, etc.
I would like to open MS Office 2007 Documents with my Lotus Notes 8.0.1 Client... but at the moment this isn´t possible. So here is my feature request for this... Please vote ;-).
NotesDXLImporter is more than 4 years old. 4 year old should be able to speak.
It currently only can utter this "DXLImport operation failed message". It could do much better.
I work quite a lot with Java open Source frameworks with truckloads of xml. When there is an err in one of those xml files, I get somewhere in the stack trace a message like: "non-valid xml, because of line x, column y". Or "element abc on line x doesn't honour the dtd or the xml-schema". It would be realy boost productivity, if DXLImport were becomming a bit more talkative.
Especially as there are some issues which are not too obvious like:
After you launch the silent install for Domino 7.0.3, the installation program creates the data directory, but it does not create the program directory. Instead, you find that the Domino 7.0.2 program directory is upgraded with the 7.0.3 binaries.
When a design element is created in a database from one Notes client, other users who have the database open do not see these new elements until they close and re-open the database.
If a customer who is located in a time zone that is different from the server's time zone creates a meeting in the Notes client and later views the meeting via Domino Webmail, the meeting times in the calendar view are shown based on the server time.
You create a To Do to repeat every Monday, starting today for six weeks with the due date for the following day (and the current day is Monday). When you open the To Do entries in the Calendar, the Status for all of them is "In Progress", even though only the first To Do entry should have a Status of "In Progress". The future entries should have a Status of "Not Started".
If you upgrade a Lotus Notes/Lotus Domino 5 or 6 client to a 7 release, SMTP mail stops routing and you cannot receive or send SMTP mail. Error messages appear on the console. Why does this happen?
In Lotus Notes 8 (Standard Configuration), when you attempt to display or edit a location setting, using the Preferences menu, Manage Locations menu, or the Edit Locations selection in the status bar, the dialog appears blank and or returns the error "File does not exist." The same error also occurs when attempting to access contacts via the preferences: File -> Preferences -> Contacts.
In Lotus Domino/Lotus Notes, manually calculating the percent-used of a database (by displaying the Database Properties InfoBox) returns a different value from the value returned when performing the calculation with LotusScript or Java using the PercentUsed property of the NotesDatabase or Database class.
Have you wanted to port your infrastructure and business line applications to a Linux desktop environment, but been deterred by the need to access critical Microsoft Windows or legacy applications? Finding a way to support these critical business line applications is crucial when considering the move to Linux. This article highlights the various tools that let you access these applications from Linux desktops.
Learn how to operate your Lotus Quickr library content with Lotus Quickr REST services based on Dojo. In this example described in this article, content from different Lotus Quickr libraries interacts with simple Lotus Quickr REST services in the library linker tool, which is based on the latest Dojo 1.0 framework.
Federal Desktop Core Configuration (FDCC) on Windows® XP and Vista is a mandate issued by the U.S. Federal Government. The most current versions (and future versions) of IBM® software products that are deployed by U.S. government agencies need to be able to install and run on Windows XP Professional and Windows Vista Enterprise with FDCC settings.