Отправляет email-рассылки с помощью сервиса Sendsay
  Все выпуски  

Пресс-служба Украинской Православной Церкви 5.08.2003


Информационный Канал Subscribe.Ru



СООБЩЕНИЕ ПРЕСС-СЛУЖБЫ УКРАИНСКОЙ ПРАВОСЛАВНОЙ ЦЕРКВИ



04.08.2003. КИЕВ. Голова Госкомрелигий Виктор Бондаренко требует «принять меры» против фильма «Анатомия раскола»

Председатель Госкомитета по делам религий Украины Виктор Бондаренко направил в адрес Предстоятеля Украинской Православной Церкви письмо с просьбой «принять необходимые меры» в отношении видеофильма «Анатомия раскола». Какие, любопытно, меры подразумевает руководитель госведомства? Неужто традиционные: обыск, изъятие и уничтожение? А авторов — на Соловки? Чем, собственно, и занимался Совет по делам религий, созданный товарищем Сталиным. Может, Госкомитет задавила тоска по родному прошлому? Когда при одном упоминании о Православии рука атеистического госчиновника непроизвольно тянулась к курку?
Откуда в наше время могут появляться такие чекистские «формулировочки»? Впрочем, г-н Бондаренко источника и не скрывает. Оказывается, с обращением воспрепятствовать демонстрации и распространению видеофильма выступил никто иной как отлученный от Церкви М.А. Денисенко, еще пятнадцать лет назад разоблаченный прессой агент КГБ по кличке «товарищ Антонов». Это обращение престарелый чекист отправил в Печерскую райпрокуратуру г. Киева и в Комитет Верховной Рады по вопросам свободы слова и информации, откуда его и переправили в Госкомрелигий. Судя по всему, ни первая, ни вторая организация, чтобы не быть смешными, не рискнули на донос как-то реагировать: где это видано, чтобы в демократическом обществе в открытую, на государственном уровне боролись со свободой слова, причем пещерными методами?
А вот Госкомрелигий с пониманием отнесся к доносу Филарета. И - под козырек! При этом даже не удосужившись проверить достоверность «телеги». Например, г-н Бондаренко утверждает, что фильм «Анатомия раскола» создан «Религиозно-просветительским центром Киево-Печерской Лавры и пресс-службой Украинской Православной Церкви». Но пресс-служба УПЦ не только не создавала этого фильма, но и считает его концепцию достаточно спорной (по-нашему мнению, в основе филаретовского раскола лежали не религиозные причины, а банальная алчность, стремление группы лиц во главе с Филаретом и Евгенией Петровной «прихватизировать» всю казну Православной Церкви в Украине, что и было осуществлено под прикрытием Кравчука и К). Даже если господину Бондаренко повсеместно мерещутся происки пресс-службы УПЦ, это не является основанием для распространения недостоверных сведений. Очевидно, подписывая филькину грамоту, голова Госкомрелигий не удосужился ознакомиться ни с самим фильмом, ни с его авторами.
Поражает и тон письма г-на Бондаренко («с целью недопущения возможных недоразумений и конфликтов»), который в переводе с номенклатурнорного на общедоступный весьма смахивает на скрытую угрозу госчиновника в адрес Украинской Православной Церкви.
Наконец, стоит задаться вопросом: а много ли подобных предупреждений направил председатель Госкомрелигий самому Филарету? Призвал ли он хоть раз его уважать законы державы и выполнить, например, решение высших судебных инстанций о возвращении УПЦ незаконно захваченных боевиками храмов и имущества? Почему полученной из районной прокуратуры бумаге Госкомрелигий «дает ход», а протесты высшего надзорного органа государства – Генеральной прокуратуры Украины, которая неоднократно требовала снять с регистрации филаретовскую УПЦ-КП, как незаконно созданную организацию, - с энтузиазмом отклоняет? Или, может, все-таки был прав покойный руководитель УАПЦ Мстислав Скрипник утверждавший, что нет никакой УПЦ-КП, а есть только «гроши, гроши, гроши...».


04.08.2003. КОНОТОП. Интеллигенция города отмечает 175-летие со дня рождения литературоведа с мировым именем Степана Пономарева

В этот день исполнилось 175 лет со дня рождения уроженца города Конотопа и православного христианина, ученого с мировым именем, выдающегося библиографа и литературоведа, члена-корреспондента Российской Императорской Академии Наук Степана Ивановича Пономарева. В связи с этим в Конотопе прошла историко-краеведческая конференция «Золотые имена Конотопщины», организованная совместными усилиями Конотопского городского совета народных депутатов и дирекции краеведческого музея имени Александра Лазаревского. Среди участников форума известные историки, журналисты, поэты, краеведы, а также дальние родственники ученого. С приветственным словом перед началом конференции выступили управляющий Конотопской епархией епископ Иннокентий и заместитель председателя городского совета народных депутатов Сергей Рогожин. В зале прозвучало одиннадцать докладов о научной деятельности и жизни Пономарева. В своем выступлении владыка Иннокентий сказал о религиозно-нравственном облике ученого. Затем от имени епархиального духовенства владыка подарил Конотопскому краеведческому музею три медали, посвященных юбилейным событиям Отечественной истории: в честь 1000-летия Крещения Руси, в честь четырехсотлетия учреждения Патриаршества в Русской Православной Церкви и последняя медаль – с изображением Касперовской иконы Божьей Матери, изготовленная по случаю 175-летия Одесско-Херсонской епархии. Принимая ценные подарки, директор краеведческого музея Н. Рось поблагодарила управляющего Конотопской епархией за внимание, оказанное музею. «Они займут достойное место среди прочих музейных экспонатов и пополнят нумизматический отдел», – сказала она.
По окончании конференции в знак уважения к священнослужителям Украинской Православной Церкви городские власти оказали епископу Конотопскому и Глуховскому Иннокентию честь открыть в Центральной городской библиотеке мемориальную доску Степану Пономареву.

Пресс-служба Конотопской епархии

04.08.2003. КОНОТОП. Свято-Ильинский храм Молченского монастыря отметил свой престольный праздник

Это первое празднование храмового дня после освящения Свято-Ильинского храма на территории Софрониевой пустыни (Молченский монастырь в честь Рождества Пресвятой Богородицы), которое совершил Предстоятель Украинской Православной Церкви Блаженнейший Митрополит Владимир. Праздничную Божественную Литургию в новом храме, на которой присутствовало множество паломников со всех регионов Украины, совершил епископ Конотопский и Глуховский Иннокентий в сослужении наместника монастыря архимандрита Германа и епархиального духовенства. По окончании богослужения состоялся торжественный Крестный ход, в котором приняли участие представители Сумской областной, Путивльской городской и районной администраций. В заключение владыка Иннокентий наградил архиерейской грамотой председателя Сельского совета народных депутатов поселка Новая Слобода Нину Чернякову за активное участие в возрождении Молченского монастыря Конотопской епархии.

Пресс-служба Конотопской епархии

04.08.2003. КИЕВ. Журналистка газеты “День” Клара Гудзик засвидетельствовала, что рожденная ползать – летать не может

Марчуковская газета “День” за 1.08.2003 г., в день празднования юбилея прославления преподобного Серафима Саровского, не преминула опорочить прошедший недавно Крестный ход воздушными путями Украины, посвященный и этой дате. В статье «Сальто-мортале на высоте 5 тысяч метров», ведущая религиеведчица издания Клара Гудзик, путая праведное с грешным, попыталась дать свою интерпретацию акции.
Как водится, ей был недоступным смысл этого уникального события: она не в состоянии понять духовную радость десятков тысяч верующих крымчан, волынян, луганчан, карпатцев, вдруг получивших возможность прикоснуться к великим святыням православного мира (чудотворным иконам «Призри на смирение» из Киевского Введенского монастыря, «Успение» из Киево-Печерской лавры и др.) и засвидетельствовать свою искреннюю и чистую любовь ко Христу и Его Матери. Для ее чекистского сознания абсолютно недоступны понятия освящения воздушных пространств нашей земли самым великим христианским священнодействием – Божественной Литургией. Она именует величайшее Таинство Церкви – «благочестивыми фокусами», крестный ход у нее «ассоциируется с вагнеровским полетом Валькирий». Словом, ведет себя, как живой реликт приснопамятного «Союза воинствующих безбожников».
Ну, и, разумеется, подвирает: например, пишет, что Украинская Православная Церковь «по благотворительности занимает отнюдь не первое место». А кто занимает первое место? Спонсоры «Дня»? Ведь такой статистики не существует!
Особенно умиляют попытки ерничанья авторши на филологической ниве: «Может кто-то из организаторов занимался в миру альпинизмом?» - задается вопросом Гудзик, не понимая элементарной разницы между воздухоплаванием и горным восхождением. Не меньше ее смущает и название «Крестный ход». Она пишет: «ведь крестный ход проходит по матушке-земле и на своем пути собирает и вбирает все новых людей» (оценим убогость фразы!). В Христианстве это один из видов общей молитвы, часть богослужения. Термин «Крестный ход» является устойчивым словосочетанием, обозначающим движение молящейся процессии. И новые понятия, наподобие: «Крестный ход на колесах», «Крестный ход по водам», а теперь и «Крестный ход по воздуху» - являются тем же, что и понятие «путешествие» (путешествие: воздушное, морское, космическое и т.д.). Кроме того, корабли ведь тоже «ходят», а плавают по волнам лишь такие журналисты, как К.Гудзик.
В результате она не нашла ничего лучшего, как сравнить православную акцию с «обычным банальным предвыборным агитационным марафоном». К чему приплетено это – и вовсе не понятно. Словом, своим глуповатым опусом Клара Гудзик в очередной раз засвидетельствовала, что рожденная ползать не только не может летать, но и постигать чужие полеты.

04.08.2003. ЛУЦЬК. Закладено новий монастирський храм

У день пам’ят╕ Божого пророка ╤лл╕ митрополит Луцький ╕ Волинський Н╕фонт в╕дслужив Л╕тург╕ю у Свято-Стр╕тенському Михн╕вському ж╕ночому монастир╕. П╕сля цього хресним ходом ус╕ в╕руюч╕ вирушили до м╕сця, де Владика звершив закладку п╕д новий монастирський храм на честь свв. ап. Петра ╕ Павла. До реч╕, на територ╕╖ монастиря знаходиться д╕юча церква, як╕й уже 400 рок╕в.
Напередодн╕ православн╕ в╕дзначили день пам’ят╕ прп. Серафима Саровського. Тож митрополит Н╕фонт прив╕тав ╕гуменю Серафиму (Сел╕верстову) з минулим днем Ангела ╕ висловив спод╕вання, що завдяки прац╕ настоятельки ╕ монахинь, храм буде збудовано дуже швидко.

04.08.2003. СЕВАСТОПОЛЬ. Священики Волинсько╖ ╓парх╕╖ в╕дслужили молебень на корвет╕ “Луцьк”

Священослужител╕ Волинсько╖ епарх╕╖ Серг╕й Ющик та Валентин Марчук в╕дв╕дали м╕сто Севастополь, де з нагоди святкування дня ВМФ Укра╖ни в╕дслужили молебень на корвет╕ “Луцьк”.
Команда цього корабля склада╓ться з 90 чолов╕к, серед яких ╓ й багато волинян. П╕д час зустр╕ч╕ священослужител╕в ╕з в╕йськовими обговорювалися р╕зн╕ питання на духовну тематику. Кр╕м того, на корабл╕ була створена б╕бл╕отека, на баланс яко╖ в╕д Волинсько╖ ╓парх╕╖ отцями було передано понад 150 духовних книг. Також до дня в╕йськово-морського флоту ек╕пажу корабля було подаровано Поча╓вську ╕кону Божо╖ Матер╕.

04.08.2003. ТЕРНОП╤ЛЬ. Терноп╕льськ╕ депутати намагаються повернутись у богоборч╕ часи ╕ перетворити Поча╖вську Лавру в музей

На минулому тижн╕ ряд “св╕домих” проун╕атських ЗМ╤ (особливо у Терноп╕льськ╕й област╕) “вибухнув” сво╖м ╕нформац╕йним “гн╕вом” з приводу розпорядження Кабм╕ну про вилучення з╕ складу Кременецько-Поча╖вського запов╕дника ряду споруд Свято-Успенсько╖ Поча╖всько╖ лаври. Воно входило в очевидну суперечн╕сть з п╕дписаним Президентом Укра╖ни Указом “Про нев╕дкладн╕ заходи щодо остаточного подолання негативних насл╕дк╕в тотал╕тарно╖ пол╕тики колишнього Союзу РСР стосовно рел╕г╕╖ та в╕дновлення порушених прав церков ╕ рел╕г╕йних орган╕зац╕й”. Говорячи прост╕ше, мова йде про в╕дм╕ну нереал╕зованого р╕шення попереднього уряду (п╕дписаного Юр╕╓м ╢хануровим), котре, незрозум╕ло чому, вир╕шило перетворити живий д╕ючий монастир на музей-запов╕дник (монахам, очевидно, там була приготована роль живих експонат╕в). Тод╕ це р╕шення викликало недоум╕ння у в╕руючих, оск╕льки в тотал╕тарн╕ ате╖стичн╕ часи, коли монах╕в перетворювали в експонати, а храми в конюшн╕, здавалося б, давно минули. На щастя, розпорядження так н╕хто ╕ не збирався реал╕зовувати – Лавра залишилася виключно монастирем без усяких музейних “дом╕шок”.
“Отже, Поча╖вська Свято-Успенська лавра уже не запов╕дник (?! – ред.). Комплекс ╖╖ споруд вилуча╓ться ╕з Кременецько-Поча╖вського ╕сторико-арх╕тектурного запов╕дника… Таким чином знято основну перепону на шляху передач╕ лаври у власн╕сть чолов╕чого монастиря” – з г╕ркотою констату╓ терноп╕льська газета “В╕льне життя” за 31.07.2003 р.(стаття “З чого почина╓ться Батьк╕вщина”). “Разом з усесв╕тньов╕домим Успенським собором “репресовано” буде Тро╖цький собор, монастирськ╕ кел╕╖, Арх╕╓рейський будинок, дзв╕ницю та Надбрамний корпус” – детал╕зу╓ ситуац╕ю “Укра╖на молода” за 29.07.2003 р. (стаття С.Мичко “В╕дчай Поча╓ва”). Ус╕ видання в один голос заявляють, що в╕дтепер зникають формальн╕ перешкоди для передач╕ монастирських буд╕вель у в╕дання лаврсько╖ чернечо╖ громади.
Перес╕чний читач, зв╕сно, не зможе зрозум╕ти: а що ж тут, власне, поганого? Виправля╓ться ╕сторична несправедлив╕сть, яка була спричинена комун╕стичним режимом по в╕дношенню до ц╕╓╖ славетно╖ православно╖ святин╕ (як ╕ до тисяч ╕нших наших храм╕в та монастир╕в). Хвалити Бога, в╕дтепер монахи мають шанс стати господарями того м╕сця, яке освятили молитвою, потом ╕ кров’ю ╖хн╕ попередники.
Але н╕! Тут включилися к╕лька аргумент╕в проти. Перший ╓ виключно продуктом ате╖стичного пер╕оду. Його висловив рег╕ональний осередок “Нашо╖ Укра╖ни” по Терноп╕льщин╕ у сво╖й “спец╕альн╕й заяв╕”: “Поча╖вська лавра – це витв╕р укра╖нських буд╕вничих, створений на наших споконв╕чних землях на кошти м╕сцевого населення ╕ галицьких меценат╕в. Вона в╕ддавна належала укра╖нському народов╕. Так ма╓ бути ╕ зараз!” (газета "Терноп╕ль веч╕рн╕й" за 31.07.2003 р.). Под╕бний аргумент наск╕льки старий – наст╕льки ж ╕ за╖жджений. З його допомогою б╕льшовики одразу ж п╕сля Жовтневого перевороту 1917 р. громили храми, монастир╕ й саме духовенство. Адже, за ╖хньою лог╕кою, усе церковне майно було побудоване трудящими ╕ на ╖хн╕ кошти, але в ╕нтересах “мракоб╕с╕в у рясах”. “Наша Укра╖на” намага╓ться з допомогою цього гасла боротися з Церквою уже в наш╕ дн╕. Але, попри очевидну безглузд╕сть процитовано╖ “думки”, все ж хочеться зауважити ╖╖ авторам: цей “витв╕р” усе ж-таки створювався меценатами, магнатами, царями для того, щоб там жили монахи, як╕ б молилися ╕ за душ╕ меценат╕в, ╕ за м╕сцеве населення, ╕ за усю р╕дну землю. Якби ус╕ лаврськ╕ благод╕йники минулого д╕зналися, як ними прикриваються сьогодн╕, виступаючи проти монастиря ╕ його брат╕╖ – певно, що перевернулися б у гробах!
На жаль, ╕ в ц╕й ситуац╕╖, як ╕ в попередн╕х под╕бних, намага╓ться “грати першу скрипку” “Наша Укра╖на”. Чомусь ╖й дуже вже хочеться презентувати себе, як якийсь антиправославний осередок у держав╕. Проциту╓мо ц╕кав╕ фрагменти ╕з вищезгадано╖ заяви: “Уряд та Президент брутально знехтували позиц╕╓ю народних депутат╕в в╕д “Нашо╖ Укра╖ни”, депутат╕в Терноп╕льсько╖ ╕ Льв╕всько╖ (?! – ред.) обласних ╕ багатьох районних рад, представник╕в пол╕тичних парт╕й та громадських об’╓днань, як╕ висловили сво╓ занепоко╓ння та стурбован╕сть стосовно ситуац╕╖ довкола Поча╖всько╖ лаври…
Обласний блок В.Ющенка “Наша Укра╖на” сприйма╓ р╕шення Кабм╕ну про вилучення окремих споруд Поча╖всько╖ лаври з╕ складу Кременецько-Поча╖вського державного ╕сторико-культурного запов╕дника, як пряму загрозу московсько╖ експанс╕╖ на теренах Укра╖нсько╖ держави, засуджу╓ знущання неукра╖нсько╖ кучм╕всько╖ влади над нац╕онально-духовними святинями нашого народу.
У зв’язку з цим рег╕ональний блок В.Ющенка “Наша Укра╖на” в терноп╕льськ╕й област╕ висловлю╓ р╕шучий протест проти антинародного р╕шення Кабм╕ну стосовно Поча╖всько╖ лаври ╕ вимага╓ негайного його скасування.
Якщо Президент ╕ Каб╕нет М╕н╕стр╕в повторно про╕гнорують думку Терноп╕льсько╖ громади, “Наша Укра╖на” змушена буде закликати сп╕вгромадян до акц╕╖ непокори”.
До чест╕ ╕ Уряду ╕ Президента, можна сказати, що, якщо вони й справд╕ про╕гнорували думку якихось пол╕тичних ╕ навколопол╕тичних к╕л, то натом╕сть вони врахували спод╕вання м╕льйон╕в православних сп╕вв╕тчизник╕в, для яких Обитель Поча╖вська ╓ завжди святим ╕ шанованим м╕сцем. Десятки переповнених автобус╕в ╕з прочанами сьогодн╕ щодня при╖жджають до Поча╓ва, щоб поклонитися ╖╖ святиням. Сл╕д зазначити, що т╕, хто при╖жджа╓ – теж у б╕льшост╕ сво╖й ╓ громадянами Укра╖ни, тобто т╕, в ╕нтересах кого н╕бито виступають сьогодн╕ деяк╕ пол╕тичн╕ угруповання, вимагаючи в╕д влади незрозум╕ло яких р╕шень, та ще й загрожуючи “закликати сп╕вгромадян до акц╕╖ непокори”.
Другий аргумент проти передач╕ Лаври монахам озвучений у заяв╕ сес╕╖ терноп╕льсько╖ облради до Президента, Прем’╓ра та Голови ВР: “Ми… ще раз п╕дтверджу╓мо таку пол╕тичну волю ╕ доц╕льн╕сть заради збереження громадського спокою у нашому рег╕он╕ та недопущення появи будь-яких передумов для загострення м╕жконфес╕йних стосунк╕в м╕ж рел╕г╕йними громадами ╕ вимага╓мо залишити комплекс споруд Свято-Успенсько╖ Поча╖всько╖ лаври у державн╕й власност╕…”.
Справа в тому, що акт, проти якого так ╕стерично виступають певн╕ сили, н╕чого по сут╕ не зм╕ню╓ – в╕н лише констату╓ те, що уже давно фактично ╕сну╓. Буд╕вл╕ Поча╖вського монастиря з давн╕х давен знаходяться у в╕данн╕ брат╕╖, а тепер брат╕я буде сво╖м майном волод╕ти на вповн╕ законних п╕дставах (а також зг╕дно з лог╕кою та ╕сторичною справедлив╕стю). Яким же чином це могло б порушити громадський спок╕й, або спричинити до “появи будь-яких передумов для загострення м╕жконфес╕йних стосунк╕в м╕ж рел╕г╕йними громадами”? Адже нав╕ть рел╕г╕йн╕ в╕йни десятир╕чно╖ давнини м╕ж православними, ун╕атами ╕ розкольниками не змогли зм╕нити статусу Поча╖всько╖ святин╕ як оплоту канон╕чного православ’я на зах╕дних землях Церкви. До чого ж тепер ус╕ ц╕ дешев╕ “вибрики” ╕ загрози?
Як в╕домо, ате╖стичний режим десятир╕ччями намагався зробити те, що зараз хот╕ли зробити Терноп╕льськ╕ депутати – перетворити Поча╖вську лавру в ате╖стичний музей. Тод╕ у Лавр╕ в╕дкрили нав╕ть психл╕карню, щоб взагал╕ в╕двадити зв╕дти в╕руючих. Десятки раз в ате╖стичний пер╕од проти монашо╖ громади орган╕зовувались провокац╕╖ та крим╕нальн╕ справи: ╖х насильницьки вивозили в сус╕дн╕ област╕, кидали в тюрми, мучили на допитах. У 1980-т╕ роки один ╕з монах╕в п╕сля допит╕в помер. Причому все це продовжувалося до само╖ перебудови. Останн╕й монах (нин╕шн╕й арх╕╓пископ Микола╖вський Питирим) був зв╕льнений з м╕сць ув’язнення вже при Горбачов╕. ╤ те, що не змогли зробити ате╖стичн╕ мракоб╕си, очевидно, сьогодн╕ намагаються зробити терноп╕льськ╕ депутати.
Ц╕каво, як тод╕ розц╕нювати реверанси кер╕вник╕в блоку “НУ” на адресу Блаженн╕шого Митрополита Володимира та ╕нших ╕╓рарх╕в УПЦ, коли вони не упускають можливост╕ висловити свою повагу ╕ до Блаженн╕шого, ╕ до вс╕╓╖ УПЦ. Чи це теж так╕ ун╕атськ╕ хитрування: в Ки╓в╕ зав╕ряти в одному, а на м╕сцях сво╖х депутат╕в п╕дбивати до ╕ншого?
Трет╕м аргументом ╓ те, що Лавру передають чернеч╕й громад╕ УПЦ, тобто найб╕льш╕й Церкв╕ Укра╖ни, ╕ одн╕й ╕з найб╕льших Православних Церков св╕ту, законн╕й ╕ визнан╕й як Вселенським православ’ям, так ╕ Апостольською столицею. Вона знаходиться в канон╕чному ╓днанн╕ з Руською Православною Церквою. Це ╕ збентежило неоате╖ст╕в. “Поча╖вськ╕ дзвони дзвонитимуть Москв╕?” – п╕д таким провокац╕йним заголовком ум╕щене фото Поча╖всько╖ лаври на перш╕й стор╕нц╕ “Укра╖ни молодо╖” в╕д 29.07.2003 р. Також у вищезгадан╕й статт╕, ум╕щен╕й у цьому номер╕ газети, вповн╕ нормальним ╓ висл╕в “московськ╕ монахи” (у розум╕нн╕ - поча╖вськ╕ монахи). Таким чином ╕де спроба формування в сусп╕льств╕ в╕дпов╕дно╖ думки.
Незрозум╕лою ╓ псевдопатр╕отична ╕стер╕я, з якою сучасн╕ горе-актив╕сти страхають населення “омоскаленням” обител╕. У зун╕атизованому Галицькому рег╕он╕ переважна б╕льш╕сть ун╕атських храм╕в передана у власн╕сть громадам. Виходить, за ц╕╓ю лог╕кою, наш╕ арх╕тектурн╕ шедеври передали у власн╕сть Риму?! То чому б тут не бити на сполох, адже сьогодн╕ виходить, що тисяч╕ наших храм╕в, як╕ стоять на наш╕й земл╕ “належать” ╕ноземн╕й держав╕ ╕ церкв╕, яка, за словами Т.Шевченка, “пролила в Укра╖н╕ море сльоз ╕ кров╕”?
Проте картину з цього приводу досить влучно охарактеризував голова Терноп╕льсько╖ обладм╕н╕страц╕╖ ╤.Курницький. Як циту╓ його “Терноп╕ль веч╕рн╕й” за 31.07.2003 р., виступаючи в облрад╕, в╕н сказав, що “н╕хто в Москву лаври не вивезе...” Справд╕, а нав╕що уся оця ╕стер╕я, якщо все залиша╓ться по-старому? Брат╕я, яка в╕ками населяла святу обитель, продовжу╓ нести св╕й монашеський подвиг (тепер на б╕льш тверд╕й юридичн╕й основ╕), прочани можуть, як ╕ завжди, при╖жджати у св╕й улюблений монастир, м╕сцеве населення ма╓ додаткових к╕лька сот робочих м╕сць ╕з стаб╕льним зароб╕тком.
Очевидно, що нин╕шн╕ борц╕ з Лаврою сво╖ми недоречними заявами провокують м╕жконфес╕йне протистояння в Укра╖н╕ ╕ розхитують громадський мир, не розум╕ючи, що той, хто с╕╓ в╕тер – як правило, пожина╓ бурю.

04.08.2003. КИЕВ. Более 50-ти военнослужащих причастились Христовых Таин на базе подготовки внутренних войск в с. Петровцы

На базе подготовки в с. Петровцы, где парадный расчет Внутренних войск ведет подготовку к празднованию12-й годовщины независимости Украины, в походном храме, развернутом в расположении базы, архиепископ Львовский и Галицкий Августин отслужил Божественную Литургию, на которой присутствовали представители командования Внутренних войск Украины. Более пятидесяти военнослужащих внутренних войск причастились за Богослужением святых Христовых Таин.

04.08.2003. ХУСТ. Освячено Благов╕щенський храм в с. Новоселиця Тяч╕вського р-ну

Чин освячення звершив епископ Хустський ╕ Виноград╕вський ╤оанн. Православн╕ в╕руюч╕ розпочали буд╕вництво нового храму в 1990 роц╕, п╕сля того, як ╖хн╕й храм було насильно захоплено греко-католиками. П╕д час захоплення храму ун╕ати викинули з нього нав╕ть Святий Престол. В 1993 роц╕ буд╕вництво храму завершилось ╕ розпочато внутр╕шн╕ оздоблювальн╕ роботи, п╕д кер╕вництвом настоятеля храму прот. Васил╕я Гука, як╕ на даний час повн╕стю завершен╕. До реч╕, православний храм збудовано на одному подв╕р’╖ з захопленим греко-католиками храмом.

04.08.2003. ХУСТ. Один ╕з найдавн╕ших монастир╕в Закарпаття в╕дзначив престольне свято

У день свята пророка ╤лл╕ ╓пископ Хустський ╕ Виноград╕вський ╤оанн в╕дслужив Божественну Л╕тург╕ю у в╕дбудован╕й Свято-╤лл╕нськ╕й каплиц╕ Свято-Успенського ж╕ночого монастиря с. Угля Тяч╕вського р-ну, який вважа╓ться одним ╕з найдавниших монастир╕в Закарпаття.
Початок його ╕стор╕╖ в╕дносять ще до домонгольського пер╕оду. ╢ ╕сторичн╕ в╕домост╕, що Угольський монастир у XVIII стол╕тт╕ мав дек╕лька скит╕в: у Драгов╕, в Одаров╕, В╕льх╕вцях, Мал╕й Угольц╕ та Велик╕й Угольц╕. Особливо╖ значимост╕ та популярност╕ монастир здобув у добу ╓пископа Досифея (Феодоровича). У той час ╓пископ Досифей був ╓диним православним ╓пископом Закарпаття, де в той час панувала ун╕я. 22 серпня 1720 року Австр╕йський ╕мператор Карл VI п╕дпорядкував ус╕ монастир╕ ╕ храми Мукач╕вському ун╕атському ╓пископу, а Владику Досифея позбавив “всяких ╓пископських функц╕й”. Але православного Владику Досифея не т╕льки не залишив народ ╕ священство, а навпаки, стали в╕дноситись до нього ще з б╕льшою повагою ╕ любов’ю. В╕н продовжував висвячувати священик╕в та приймати народ, за що був ув’язнений в Хустському замку, де в 1735 роц╕ захвор╕в ╕ помер. Т╕ло пок╕йного було перенесено в Угольський монастир ╕ там поховано. Могила Владики Досифея ╕ зараз ╓ м╕сцевшанованою святинею монастиря.
У вересн╕ 1959 року, за час╕в Радянсько╖ влади, Угольський монастир був закритий. У 1990 роц╕ в обител╕ знову затеплилась лампада чернечого життя. В цьому ж роц╕ на територ╕╖ монастиря була побудована невеличка каплиця на честь пророка ╤лл╕, де й почали в╕дправлятись богослуж╕ння. В 2001 роц╕ з благослов╕ння ╓пископа ╤оанна була розпочата реконструкц╕я каплиц╕. На сьогодн╕ в монастир╕ несуть св╕й чернечий послух 25 сестер на чол╕ з егумен╕ю ╢катериною (Стан).
П╕сля Божественно╖ Л╕тург╕╖ в╕дбувся хресний х╕д, п╕д час якого на могил╕ ╓пископа Досифея була в╕дправлена заупок╕йна л╕т╕я.

04.08.2003. КАМ’ЯНЕЦЬ-ПОД╤ЛЬСЬКИЙ. Завершилось перебування чудотворних ╕кон в Кам’янець-Под╕льськ╕й ╓парх╕╖

Три чудотворн╕ ╕кони: «Спас Кровоточивий» (Держав╕нська), та мироточив╕ ╕кони Матер╕ Божо╖ та Святителя Миколая Чудотворця. ╤кони перебували в м╕ст╕ з 1 по 4 серпня. Перебування святинь в Кам’янц╕-Под╕льскому завершилось Хресним ходом навколо храму Олексанра Невського, що в╕дбудову╓ться в центр╕ м╕ста.
По зак╕нченн╕ Хрестного ходу ╓пископ Кам’янець-Под╕льський та Городоцький Феодор подарував написану ╕кону Божо╖ Матер╕ «Поча╖вську» власниц╕ чудотворних ╕кон Антон╕н╕ ╤ван╕вн╕. Преосвященн╕йший Владика подякував ╖й в╕д ╕мен╕ православних християн ╓парх╕╖ за надану можлив╕сть приклонитись до святинь, як╕ св╕дчать про неск╕нченн╕ чудеса, що творить Господь заради навернення вс╕х нас до спасительно╖ в╕ри. Антон╕на ╤ван╕вна пов╕домила, що вона в╕дв╕ду╓ р╕зн╕ ╓парх╕╖ з ╕конами з благослов╕ння Патр╕арха Олекс╕я ╤╤ ╕ пооб╕цяла, що в жовтн╕ м╕сяц╕ знову повернеться в нашу ╓парх╕ю щоб надати можлив╕сть приложитись до святинь в╕руючим районних центр╕в нашо╖ ╓парх╕╖.





Благодарим вас за чтение новостей пресс-службы УПЦ
ВНИМАНИЕ! При использовании материалов просьба давать ссылку: "Пресс-служба УПЦ",
а при размещении в сети Интернет - гиперссылку на официальный сервер Украинской Православной Церкви "Православие в Украине": http://www.orthodox.org.ua

Пресс-служба Украинской Православной Церкви
01015, г. Киев, ул. Январского восстания, 25, тел/факс: (044) 255-11-68
Http: //www.orthodox.org.ua
E-mail: press@orthodox.org.ua





http://subscribe.ru/
E-mail: ask@subscribe.ru
Отписаться
Убрать рекламу

В избранное