Отправляет email-рассылки с помощью сервиса Sendsay
  Все выпуски  

Деловой английский для любого уровня подготовки


Здравствуйте!

Сегодня мы рассмотрим понятие маркетинга по электронной почте. Почтовый маркетинг эффективнее, экономичнее и быстрее, чем традиционная реклама. Тем более в сегодняшних условиях перенасыщенности рынка всевозможными рекламными сообщениями, когда люди закрываются от какой-либо рекламной информации вообще.

Email marketing is a method in which an advertiser sends advertisements through emails to targeted customers with an aim to offer products and services. The purpose is to sell these goods and services, retain the current customers and bring new clients to the market. It is a push medium as a marketer prepares an advertisement to deliver to its prospective customers. He isn’t dependent on the customer to visit his website as it happens in the case of advertisiments on website.

There are three things you can do to success in email marketing.

1) In the most basic kind of offer, you are going to give them a product and they are going to give you money. You can make an offer more compelling by giving the customer a better deal, "Save $43.00," for example, or "Buy one, get one free."

An offer doesn't have to involve the exchange of money. You might offer a free gift in exchange for marketing data; perhaps the user can download a free software program in exchange for providing personal information or filling out a survey form. Or you might offer a free newsletter. In this case, the user might not have to give anything in return; it's enough for them to let you into their inbox every week or every month.

2) Stay away from the spammers -- the bulk emailers who will sell you an email list on CD-ROM or offer to send your ad out to a half-million people for $500. Spamming will cause you nothing but trouble.

Find out all you can about the audience. Make sure that the list's recipients are the right market for your offer.

3) Focus your copy around your offer. In email, we recommend copy that's brief, straightforward and to-the-point. Make it interesting, compelling and personal. Make the offer clear. Include a call to action -- in other words, tell them what you want them to do and ask them to do it. Make it easy for people to respond. Most email promotional messages will direct the user to a Web page, where they can find out more details, fill out a form or send in an order.

Vocabulary:

Email marketing – маркетинг по электронной почте

advertiser – рекламодатель

advertisement – объявление

send through email – посылать по электронной почте

targeted customer – целевой покупатель

offer products and services – предлагать товары и услуги

retain – сохранить, удержать

current customer – существующий покупатель

bring new clients to the market – привлечь новых клиентов на рынок

deliver – доставлять

push medium – средство продвижения

marketer – маркетолог

prospective customer – потенциальный покупатель

to be dependent on – зависеть от чего-либо

compelling – убедительный

better deal – более выгодная сделка

involve – включать в себя

exchange – обмен

marketing data – маркетинговая информация

filling out a survey form – заполнение анкеты

newsletter – информационный бюллетень

bulk - масса

send your ad out – разослать ваше объявление

nothing but – ничего кроме

Find out - выяснить

audience – целевая аудитория

list's recipients – получатель из списка

Focus – сосредоточить внимание

brief – краткий

straightforward – простой

to-the-point – по делу

respond – отвечать

До свидания. Задать нам вопросы вы можете через сайт: www.fast-english.ru

А если вам интересно владеть английским языком так же свободно, как своим родным языком – приходите на наши курсы английского языка.

Чтобы ознакомиться с нашей методикой преподавания и нашими учителями – запишитесь на бесплатный вводный урок по телефонам 8(495) 517 63 04 или 507 35 04. Приходите – будет интересно!

Информация в этой рассылке НЕ является частью нашего курса английского языка!


В избранное