Что общего между «миской спагетти» и «запутанным клубком»?
Что общего между «миской спагетти» и «запутанным клубком»?
Эксперты часто используют термин «миска спагетти» ("spaghetti bowl" - «запутанный клубок»), когда описывают торговлю между странами-участниками разных торговых соглашений в контексте определения происхождения товара.
Пан-Евро-МЕД Конвенция (PEM Convention) позволяет упростить определение происхождения товаров, в производстве которых принимают страны-участники конвенции. Это означает применение единых правил всеми участниками
Конвенции, а это сегодня - 25 сторон, между которыми действует более 40 соглашений о свободной торговле.
Украина получила статус участника 1 февраля 2018 года, а с 1 января 2019 года начала применять положения Конвенции.
Распутываем клубок …. На ваших примерах и реальных кейсах.
- Как повлияло присоединение Украины к Конвенции на определение происхождение товара? - Какие преимущества дает Конвенция украинскому экспортеру? - Чем отличаются двусторонняя, диагональная, полная,
EUR-MED, Pan-European кумуляция? Какая из них применима, а какая нет? - Какой документ предоставлять партнеру…
Планируем рассмотреть правила для: - агропродукция и продукты питания - текстиль и текстильные изделия - машины и электронное оборудование - пластик и изделия из него - ювелирные укращения - .....
Ждем ваших кейсов! Пишите в комментариях!
ПКМУ: Про затвердження Порядку видач╕ висновку щодо продовження граничних строк╕в розрахунк╕в за окремими операц╕ями з експорту та ╕мпорту товар╕в, установлених Нац╕ональним банком
Уряд затвердив Порядок подовження граничних строк╕в розрахунк╕в за окремими операц╕ями з експорту та ╕мпорту товар╕в, встановлених Нац╕ональним банком Укра╖ни в╕дпов╕дно до положень Закону Укра╖ни “Про валюту ╕ валютн╕ операц╕╖”.
Постанову Уряду прийнято з метою створення механ╕зму забезпечення в╕дкритост╕, прозорост╕, регламентованост╕ та передбачуваност╕ д╕й орган╕в виконавчо╖ влади при видач╕ висновк╕в щодо
подовження граничних строк╕в розрахунк╕в за окремими операц╕ями з експорту та ╕мпорту товар╕в, збереження особливостей завершення експортних та ╕мпортних операц╕й, як╕ були надан╕ державою вищевказаним галузям та суб’╓ктам господарювання на законодавчому р╕вн╕.
КАБ╤НЕТ М╤Н╤СТР╤В УКРА╥НИ
ПОСТАНОВА
в╕д 13 лютого 2019 р. № 104
Ки╖в
Про затвердження Порядку видач╕ висновку щодо продовження граничних строк╕в розрахунк╕в за окремими операц╕ями з експорту та ╕мпорту товар╕в, установлених Нац╕ональним банком
0
поширень
В╕дпов╕дно до частини четверто╖ статт╕ 13 Закону Укра╖ни “Про валюту ╕ валютн╕ операц╕╖” Каб╕нет М╕н╕стр╕в Укра╖ни постановля╓:
1. Затвердити Порядок видач╕
висновку щодо продовження граничних строк╕в розрахунк╕в за окремими операц╕ями з експорту та ╕мпорту товар╕в, установлених Нац╕ональним банком, що дода╓ться.
2. Визнати такими, що втратили чинн╕сть, постанови Каб╕нету М╕н╕стр╕в Укра╖ни зг╕дно з перел╕ком, що дода╓ться.
Крышин – “Реформа таможни должна быть комплексной!”
Какой должна быть реформа налоговой и таможни, чтобы дать максимально эффективный для украинской экономики результат?
Пути реализации этой непростой задачи мы обсуждали 18 февраля на заседании Межведомственной рабочей группы в ГФС.
Ошибка 2012-2013 годов, когда эти 2 органа были искусственно объединены, таможню ослабила. На всю Украину в системе осталось 9,5 тысяч сотрудников таможенных органов, а обеспечивают они около 50% бюджетных
поступлений от всей Государственной фискальной службы.
Потому имитация изменений ситуацию может только усугубить.
Моя позиция следующая:
Реформа таможни должна быть комплексной. Изменения, которые планируется проводить через постановления Кабмина, нужно обязательно сопровождать синхронными по времени и контексту изменениями в Таможенный кодекс. Недостаточно просто утвердить положение о Государственной таможенной службе. Нужно
сразу определять граничную численность таможни, ее структуру в Киеве и на местах, дислокацию центрального аппарата в здании, где он функционировал, начиная с 1996 года. Нужно четко регламентировать порядок прохождения таможенной службы (включая контракт, спецзвания, форменную одежду, механизм оплаты труда и соцгарантии). И предусмотреть механизмы по обеспечению материально-технической базы и финансирования всей таможенной инфраструктуры, чтобы поддерживать их в эффективном техническом состоянии. В первую
очередь, эффективном для страны. Я убеждён: ускорить и упростить реформу таможни мы сможем, сделав ее госорганом со специальным статусом. И назначение руководителя должно проводиться на конкурсной основе с максимально прозрачными и четкими требованиями к кандидатам.
Это предложение пока дискутируется, Но такое решение оптимально, если подходить к реформе не формально, а результативно, чтобы на выходе мы получили полноценную и эффективную таможню.
Нагадування! ДФСУ: [Щодо права на формування податкового кредиту на п╕дстав╕ податково╖ накладно╖, виписано╖ з помилкою у код╕ УКТ ЗЕД]
ДЕРЖАВНА Ф╤СКАЛЬНА СЛУЖБА УКРА╥НИ ╤НДИВ╤ДУАЛЬНА ПОДАТКОВА КОНСУЛЬТАЦ╤Я
30.01.2019 р. N 318/6/99-99-15-03-02-15/╤ПК
Державна ф╕скальна служба Укра╖ни розглянула звернення щодо права на формування податкового кредиту на п╕дстав╕ податково╖ накладно╖, виписано╖ з помилкою у код╕ УКТ ЗЕД, та, керуючись статтею 52 Податкового кодексу Укра╖ни (дал╕
- Кодекс), пов╕домля╓.
Зг╕дно з абзацом першим пункту 44.1 статт╕ 44 Кодексу для ц╕лей оподаткування платники податк╕в зобов'язан╕ вести обл╕к доход╕в, витрат та ╕нших показник╕в, пов'язаних з визначенням об'╓кт╕в оподаткування та/або податкових зобов'язань, на п╕дстав╕ первинних документ╕в, рег╕стр╕в бухгалтерського обл╕ку, ф╕нансово╖ зв╕тност╕, ╕нших документ╕в, пов'язаних з обчисленням ╕ сплатою податк╕в ╕
збор╕в, ведення яких передбачено законодавством.
Платникам податк╕в забороня╓ться формування показник╕в податково╖ зв╕тност╕, митних декларац╕й на п╕дстав╕ даних, не п╕дтверджених документами, що визначен╕ абзацом першим пункту 44.1 статт╕ 44 Кодексу.
Зг╕дно з пунктами 201.1 ╕ 201.10 статт╕ 201 Кодексу при зд╕йсненн╕ операц╕й з постачання товар╕в/послуг на дату виникнення податкових зобов'язань платник податку зобов'язаний скласти податкову накладну в електронн╕й форм╕ з дотриманням умови щодо ре╓страц╕╖ у порядку, визначеному законодавством, електронного п╕дпису уповноважено╖ платником особи та заре╓струвати ╖╖ в ╢диному ре╓стр╕ податкових накладних (дал╕ - ╢РПН) у встановлений ПКУ терм╕н. При цьому податкова
накладна, складена та заре╓стрована в ╢РПН платником податку, який зд╕йсню╓ операц╕╖ з постачання товар╕в/послуг, ╓ для покупця таких товар╕в/послуг п╕дставою для нарахування сум податку, що в╕дносяться до податкового кредиту.
В╕дпов╕дно до п╕дпункту "╕" пункту 201.1 статт╕ 201 Кодексу у податков╕й накладн╕й зазначаються в окремих рядках так╕ обов'язков╕ рекв╕зити: код товару зг╕дно з УКТ ЗЕД, для
послуг - код послуги зг╕дно з Державним класиф╕катором продукц╕╖ та послуг; платники податк╕в, кр╕м випадк╕в постачання п╕дакцизних товар╕в та товар╕в, ввезених на митну територ╕ю Укра╖ни, мають право зазначати код товару зг╕дно з УКТ ЗЕД або код послуги зг╕дно з Державним класиф╕катором продукц╕╖ та послуг неповн╕стю, але не менше н╕ж чотири перших цифри в╕дпов╕дного коду.
Пунктом 198.6 статт╕ 198 Кодексу
визначено, що не в╕дносяться до податкового кредиту суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв'язку з придбанням товар╕в/послуг, не п╕дтверджен╕ заре╓строваними в ╢РПН податковими накладними / розрахунками коригування до таких податкових накладних чи не п╕дтверджен╕ митними декларац╕ями, ╕ншими документами, передбаченими пунктом 201.11 статт╕ 201 Кодексу.
Таким чином, податкова накладна, що м╕стить помилки
у код╕ товару зг╕дно з УКТ ЗЕД (у тому числ╕, якщо помилка наявна хоч в одн╕й цифр╕ коду товару зг╕дно з УКТ ЗЕД та незалежно в╕д того, яку к╕льк╕сть цифр такого коду зазначено платником ПДВ у в╕дпов╕дному рядку податково╖ накладно╖: 4 чи 10), не да╓ змоги у повн╕й м╕р╕ ╕дентиф╕кувати зд╕йснену операц╕ю, а отже, не може бути п╕дставою для в╕днесення сум ПДВ, зазначених у н╕й, до складу податкового кредиту.
При цьому пунктом 192.1 статт╕ 192 Кодексу передбачено, що з метою виправлення помилок, допущених при складанн╕ податково╖ накладно╖, у тому числ╕ не пов'язаних ╕з зм╕ною суми компенсац╕╖ вартост╕ товар╕в/послуг, постачальником товар╕в/послуг склада╓ться розрахунок коригування до податково╖ накладно╖.
Отже, якщо при складанн╕ податково╖ накладно╖ було допущено помилку у код╕ товару зг╕дно з УКТ ЗЕД, така помилка може бути
виправлена шляхом складання постачальником товар╕в/послуг розрахунку коригування до тако╖ податково╖ накладно╖. Такий розрахунок коригування п╕дляга╓ обов'язков╕й ре╓страц╕╖ в ╢РПН.
Кр╕м того, особливост╕ заповнення розрахунк╕в коригування роз'яснено у лист╕ ДФС в╕д 27.11.2018 N 36942/7/99-99-15-03-02-17, який розм╕щено на оф╕ц╕йному веб-портал╕ ДФС у розд╕л╕ "Законодавство > Податкове законодавство > Листи" за адресою:
http://sfs.gov.ua/zakonodavstvo/podatkove-zakonodavstvo/listi-dps/73086.html.
В╕дпов╕дно до пункту 52.2 статт╕ 52 розд╕лу II ПКУ податкова консультац╕я ма╓ ╕ндив╕дуальний характер ╕ може використовуватися виключно платником податк╕в, якому надано таку консультац╕ю.
Граничн╕ строки розрахунк╕в, зазначен╕ в п. 21 розд╕лу II Положення:
1) не поширюються на операц╕ю з експорту, ╕мпорту товар╕в (уключаючи незавершен╕ розрахунки за операц╕╓ю), сума яко╖ (в екв╕валент╕ за оф╕ц╕йним курсом гривн╕ до ╕ноземних валют, установленим НБУ на дату зд╕йснення операц╕╖) ╓ меншою н╕ж розм╕р, установлений для ф╕нансових операц╕й, що п╕длягають обов’язковому ф╕нансовому мон╕торингу
зг╕дно ╕з законодавством у сфер╕ запоб╕гання та протид╕╖ легал╕зац╕╖ (в╕дмиванню) доход╕в, одержаних злочинним шляхом, або ф╕нансуванню тероризму чи ф╕нансуванню розповсюдження збро╖ масового знищення (дал╕ в розд╕л╕ II Положення — незначна сума), кр╕м дроблення операц╕й з експорту товар╕в або дроблення валютних операц╕й;
20 лютого в╕дбудеться прес-бриф╕нг на тему "Розмитнення авто з ╕ноземними номерами: п╕дсумки. Що дал╕?"
Запрошу╓мо представник╕в ЗМ╤ взяти участь у прес-бриф╕нгу заступника М╕н╕стра ф╕нанс╕в Серг╕я Верланова та в.о. заступника голови Державно╖ ф╕скально╖ служби Укра╖ни В╕ктора Крив╕цького.
Говоритимемо про п╕дсумки розмитнення авто на ╕ноземн╕й ре╓страц╕╖.
Зах╕д в╕дбудеться у середу, 20 лютого о 13:00 (п╕сля
зас╕дання Уряду)
М╕сце проведення: Будинок Уряду, вул. Грушевського 12/2, прес-центр, 1-й п╕д’╖зд, 6 поверх.
Вх╕д за паспортами та редакц╕йними посв╕дченнями.
Для акредитац╕╖, будь ласка, заповн╕ть форму за посиланням до 20:00 19 лютого https://bit.ly/2BG3Sjo
Натал╕я Ваг╕на, начальник Управл╕ння ╕нструмент╕в впровадження монетарно╖ пол╕тики НБУ
«Закон Укра╖ни «Про валюту ╕ валютн╕ операц╕╖» уможливив перех╕д Укра╖ни в╕д репресивно╖, застар╕ло╖ та заплутано╖ системи валютного регулювання до ново╖ —л╕берально╖, прозоро╖ та сучасно╖ модел╕ валютного регулювання».
«На виконання Закону НБУ розробив нову просту ╕ зрозум╕лу систему валютного регулювання, яка зам╕нила 56 нормативно-правових акт╕в у
сфер╕ валютного регулювання».
«╤з 7 лютого в д╕ю було введено понад 20 послаблень на валютному ринку, спрямованих на дерегуляц╕ю ╕нвестиц╕й, спрощення проведення транскордонних операц╕й з валютними ц╕нностями ╕ розширення перел╕ку доступних валютних операц╕й».
«К╕нцевою метою НБУ, як ╕ ран╕ше, залиша╓ться поступове зняття вс╕х валютних обмежень ╕ перех╕д до режиму в╕льного руху кап╕талу».
«Варто детально розглянути, що
зм╕нилося:
- зб╕льшено граничний строк зд╕йснення розрахунк╕в за експортно-╕мпортними контрактами до 365 дн╕в; - скасовано валютний нагляд для експортно-╕мпортних операц╕й до 150 тис. грн; - знижено з 1 березня норму обов’язкового продажу валюти б╕знесом з 50 до 30 %; - скасовано вимогу щодо попереднього резервування кошт╕в у гривн╕ для куп╕вл╕ валюти (так звану Т+1); - надано можлив╕сть б╕знесу репатр╕ювати див╕денди за 2018 р. включно (у сум╕ 7 млн ╓вро на
м╕сяць); - скасовано ╕ндив╕дуальн╕ л╕ценз╕╖ — зам╕нено системою е-л╕м╕т╕в (2 млн ╓вро на р╕к для юридичних ос╕б, 50 тис. ╓вро на р╕к для ф╕зичних ос╕б); - скасовано санкц╕╖ у вигляд╕ припинення зовн╕шньоеконом╕чно╖ д╕яльност╕ за порушення строк╕в розрахунк╕в; - скасовано л╕м╕т на дострокове погашення зовн╕шн╕х зобов’язань; - дозволено укладання форвард╕в для хеджування експортно-╕мпортних та боргових операц╕й з - - поставкою та без поставки (розрахунков╕); - спрощено та л╕берал╕зовано
зд╕йснення операц╕й за рахунками юридичних ос╕б нерезидент╕в у банках Укра╖ни; - ре╓страц╕ю зовн╕шн╕х запозичень зам╕нено на пов╕домчий характер надання ╕нформац╕╖ (по сут╕ скасовано дозв╕льну систему); - дозволено онлайн-куп╕влю ╕ноземно╖ валюти ф╕зичними особами — аналог╕чно до л╕м╕ту куп╕вл╕ гот╕вково╖ валюти (на сьогодн╕ до 150 тис. грн на день в екв╕валент╕); - дозволено резидентам розм╕щувати власн╕ кошти в ╕ноземн╕й валют╕ на депозитних рахунках в банках Укра╖ни ╕ закордонних банках (кр╕м
розм╕щення ф╕зичними особами кошт╕в на рахунках за кордоном. Так╕ операц╕╖ можуть зд╕йснюватися як за рахунок власно╖, так ╕ куплено╖ ╕ноземно╖ валюти); - дозволено банкам продавати державн╕ ц╕нн╕ папери, ном╕нован╕ в ╕ноземн╕й валют╕, сво╖м кл╕╓нтам як в гривн╕, так ╕ в ╕ноземн╕й валют╕. Куп╕вля банками таких ц╕нних папер╕в у кл╕╓нт╕в (кр╕м банк╕в) може зд╕йснюватися лише у гривнях; - дозволено банкам укладання валютних СВОП з резидентами та нерезидентами; зб╕льшено л╕м╕т на перекази ╕ноземно╖
валюти за кордон без в╕дкриття рахунку для ф╕зос╕б (з 15 до 150 тис. грн на р╕к); - зб╕льшено л╕м╕т на куп╕влю банк╕вських метал╕в ф╕зичними та юридичними особами з 3,21 тройсько╖ унц╕╖ на тиждень (100 г) до екв╕валента 150 тис. грн на день (без обмежень для юридичних ос╕б, що ведуть пов’язану з використанням банк╕вських метал╕в д╕яльн╕сть); юридичним особам дозволено вв╕з/вив╕з гот╕вково╖ ╕ноземно╖ валюти та банк╕вських метал╕в (якщо це передбачено ╖х статутом); - дозволено внесення платеж╕в у
╕ноземн╕й валют╕ при страхуванн╕ життя; л╕берал╕зовано операц╕╖ за ЛОРО-рахунком — дозволя╓ться зд╕йснювати ╕нвестиц╕╖ та кредитувати - резидент╕в з рахунку ЛОРО в гривнях банку-нерезидента; - куп╕вля валюти в межах залишку на ЛОРО-рахунку — банкам-нерезидентам дозволено купувати валюту на всю суму залишку в гривнях на рахунку; - накопичення валюти для погашення зовн╕шн╕х запозичень — дозволено купувати ╕ накопичувати ╕ноземну валюту на рахунку для виплат за зовн╕шн╕ми запозиченнями; - скасовано
подв╕йний контроль (при надходженн╕ ВМД до ╕ншого банку) — валютний нагляд зд╕йсню╓ лише банк, який отримав ВМД; - дозволено зд╕йснювати ╕нвестиц╕╖ в Укра╖ну у валютах 1 та 2 груп класиф╕катора валют; - заборонено резидентам ╕нвестувати кошти в кра╖ну-агресора/окупанта, офшорн╕ зони та кра╖ни, що не виконують/неналежно виконують рекомендац╕╖ FATF; -
ун╕ф╕ковано перем╕щення валютних ц╕нностей через кордон — обов’язкове декларування для вс╕х ц╕нностей варт╕стю 10 тис. ╓вро та б╕льше (за курсом НБУ)».
«Правила походження товар╕в Пан-╢вро-Мед. ЗВТ Укра╖на – ╤зра╖ль.
Практичн╕ аспекти визначення кра╖ни походження.
╢диний
казначейський рахунок – особливост╕ використання»
(ЗВТ: Правила походження товар╕в Пан-╢вро-Мед; Зона в╕льно╖ торг╕вл╕ Укра╖на – ╤зра╖ль; Практичн╕ питання, що виникають п╕д час визначення кра╖ни походження;
Дата проведення: 02 березня 2019 року, м╕сто
Ки╖в.
Ре╓страц╕я: з 9:00 до 9:30.
Початок: о 09:30
Перерва: 11-30 (кава), 13:00 - 14:00 (об╕д)
Зак╕нчення: 17-30
Сп╕кери та учасники:
Представники ДФС Укра╖ни (за згодою);
Експерт-анал╕тик Центру «Export-UA» Донецько╖ ТПП ;
Спец╕ал╕сти ТОВ "НВО "Поверхность МД”.
ПРОГРАМА Сем╕нару:
I. «Правила походження товар╕в Пан-╢вро-Мед. ЗВТ Укра╖на – ╤зра╖ль»
- правила походження товар╕в Пан-╢вро-Мед;
- ЗВТ Укра╖на – ╤зра╖ль;
- алгоритм застосування Конвенц╕╖ Пан-╢вро-Мед при тристоронн╕й кумуляц╕╖;
- питання - в╕дпов╕д╕.
╤I. «Практичн╕ аспекти визначення кра╖ни походження»
- огляд практичних питань та особливостей визначення кра╖ни походження;
- документальне п╕дтвердження кра╖ни походження;
-
кумуляц╕я: алгоритм застосування;
- дво- та тристороння кумуляц╕я п╕д час визначення кра╖ни походження;
- питання - в╕дпов╕д╕.
I╤╤. «╤нформац╕йне забезпечення митного оформлення, електронн╕ серв╕си»
- ╓диний казначейський рахунок – особливост╕ використання;
- електронн╕ серв╕си ДФСУ;
- питання - в╕дпов╕д╕.
Кожному учаснику нада╓ться:
Сертиф╕кат про участь у Круглому стол╕/сем╕нар╕ MD Office;
Безкоштовна ре╓страц╕я ╕нформац╕йно-анал╕тично╖ програми «MD Office» строком на один м╕сяць;
Безкоштовна ре╓страц╕я на сайт╕ п╕дтримки ЗЕДwww.mdoffice.com.ua строком на один м╕сяць;
Блокнот, ручка.
Як╕сть круглих стол╕в, сем╕нар╕в, конференц╕й, як╕ проводяться ТОВ "НВО«Поверхность МД» з 1998 року забезпечуються досв╕дом орган╕зац╕╖ навчання суб'╓кт╕в ЗЕД. Протягом 1998 - 2018 у заходах за участю фах╕вц╕в ТОВ "НВО «Поверхность МД»
пройшли навчання понад 8100 чолов╕к, а на корпоративних сем╕нарах(трен╕нгах) - понад 3200.
Координатор проекту: ФОП Браташов Олег Миколайович
Варт╕сть участ╕ у Круглому стол╕/сем╕нар╕: 1850 грн. без ПДВ (оплата на р/р СПД) або 2220 грн. з ПДВ (оплата на р/р ТОВ "НВО "Поверхность МД");
У варт╕сть входить участь у Круглому стол╕/сем╕нар╕, консультац╕╖ фах╕вц╕в, мастер-клас роботи з програмним забезпеченням, матер╕али за тематикою Круглого столу/сем╕нару, кофе-брейк, об╕д та ╕н.
М╕сце проведення :
конференц-зал ДП “УкрНДНЦ”, м. Ки╖в, вул. Святошинська, 2, станц╕я метро "Святошино” ("Укра╖нський науково-досл╕дний центр ╕ учбовий центр проблем стандартизац╕╖, сертификац╕╖ та якост╕").
Б╕льш детальну ╕нформац╕ю про зах╕д, порядок ре╓страц╕╖ та оплати Ви можете отримати за телефоном: +38 -044-339-95-45 e-mail: seminar@mdoffice.com.ua або на сайт╕ www.mdoffice.com.ua
Поклада╓мо над╕ю, що ╕нформац╕я, отримана п╕д час Круглого столу/сем╕нару, принесе неоц╕ненну допомогу у веденн╕ Вашого б╕знесу
З повагою, Директор ТОВ "НВО "Поверхность МД" ФО П╕дпри╓мець
Артур Хохлов Олег Браташов
ЗАЯВКА НА УЧАСТЬ У КРУГЛОМУ
СТОЛ╤/СЕМ╤НАР╤
* Дата, назва Круглого столу/Сем╕нару
02/03/2019
«Правила походження товар╕в Пан-╢вро-Мед. ЗВТ Укра╖на – ╤зра╖ль. Практичн╕ аспекти визначення кра╖ни походження. ╢диний казначейський рахунок-особливост╕ використання»
Пропозиц╕╖, побажання для теми Круглого столу/сем╕нару
* Поля обов'язков╕ до заповнення
Дата заповнення
М.П.
п╕дпис
*
Ф╕рма-учасник/(╢ДРПОУ) Сума до оплати (п╕дкреслити) 1850** грн. (без ПДВ) 2220** грн. (з ПДВ) Фактична адреса (+╕ндекс) * Телефон/факс (+ код м╕ста) E-mail * П.╤.Б., посада учасника Телефон моб. Вид д╕яльност╕
Вашого п╕дпри╓мства * Форма оплати Юридична адреса * Св╕доцтво ПДВ *╕ндив╕дуальний податковий номер Пропозиц╕╖, побажання для теми сем╕нару * Поля обов'язков╕ до заповнення Дата заповнення М.П.п╕дпис
Заповнену заявку разом ╕з коп╕╓ю св╕доцтва про ре╓страц╕ю платника податку (про ре╓страц╕ю) сл╕д над╕слати на електронну адресу E-mail: seminar@mdoffice.com.ua або на тел./факс 044 339-95-45. Заявки приймаються до
27.02.2019 включно, оплата до 01.03.2019.
Разделение ГФСУ: финал или очередной штрафной круг
Галина Вдовина
Впервые за последних шесть лет перспектива возродить полноценную таможню в Украине имеет шансы стать реальностью.
Правда, какой будет украинская таможня после обретения долгожданной самостоятельности и насколько будет отвечать ожиданиям бизнеса, таможенников, МВФ и международных партнеров, - вопрос остается открытым.
Судя по риторике министра финансов Оксаны Маркаровой, озвученным подходам и
предполагаемым срокам реализации, Минфин остановился на разделении ГФСУ через постановления Кабмина. Вариант технически неплохой. Более того, дает возможность реализовать процедуру реформированию ГФСУ в контексте ее совершенно логичного и необходимого разделения на налоговый и таможенный блок.
Правда, есть одно «НО»: воссоздание таможенной службы должно быть реальным, а не формальным; комплексным, а не эпизодическим. То есть, обязано быть «обречено на успех». Обреченность
объясняется прозаично: если по итоговым результатам разделение и воссоздание таможни будет неудачным, такие инициативы и подходы могут оказаться последними. Мы потеряем таможню как эффективный государственный институт в принципе и навсегда. А дискредитировать эту здравую идею и подход очень просто.
Достаточно, к примеру, по итогам объявленного конкурса назначить «профессионального патриота», очередного «космонавта» или «сказочника» руководить возрожденной
таможней.
Или в созидательном порыве воссоздания таможни назначить на ключевые руководящие посты «профессиональных патриотов или профессиональных универсальных реформаторов».
На самом деле, вариации зашкаливают:
- не дать таможенникам нормальной и стабильной заработной платы (а не премий) с учетом их численности, специфики несения службы и уникальности выполняемых задач;
- поделить численность «а ля Минздох»,
то есть всех поровну и без разбору, «под одну гребенку». Без учета, опять же, реальных задач и функций;
- при разделении распределить между налоговой и таможней бюджетные ассигнования ГФСУ «по-братски»;
- не обеспечить создание полноценного центрального аппарата таможни с жизненно важными направлениями (международники, инфраструктурщики, юристы, кадровики, борцы с коррупцией, финансисты и бухгалтера, аналитики, таможенный пост-аудит, мониторинговый центр,
интеллектуальная собственность, нетарифное регулирование и экспортный контроль), продолжая играть в минздоховский «тяни-толкай» и бюрократию внутри уже Минфина.
А еще можно ЗАБЫТЬ:
- о финансировании материально-технического и транспортного обеспечения таможни с учетом уникальности ее задач и функций в сфере таможенной безопасности государства;
- о необходимости повышения уровня социального обеспечения таможенников: пенсионного и
государственного страхового профессионального, а также обеспечения служебным жильем по примеру коллег – пограничников;
- о надлежащем финансировании процессов информатизации таможни и автоматизации таможенных процедур;
- о переходе на контрактную форму службы в таможне;
- о радикальном подъеме уровня объективной заинтересованности и престижа службы в таможне;
- о механизме возврата в таможню «патриотически
настроенных таможенных профессионалов»,
- о возрождении профессиональной самоидентификации таможенников (возврат в «родные пенаты» - на Дегтяревскую, 11Г, профессионального праздника, персональных таможенных званий и обеспечение форменной одеждой).
Это мой взгляд на новую таможню сквозь призму бизнеса и профильной общественности. Таможенники-профессионалы меня поправят и дополнят. Но уверена, что они согласятся с тем, что перечисленное мною выше - базовые
ингредиенты. Без них даже самые якобы передовые и проверенные международным опытом реформационные процессы не обеспечат создание эффективной модели таможни как самостоятельного института.
Опасность в том, что чья-то «забывчивость», сознательная или из-за непрофессионального подхода, может привести не только к негативным последствиям, но и к дискредитации самой идеи разделения налоговой и таможни. Особенно с учетом того, что самостоятельная и сильная таможня выгодна далеко не всем.
Поэтому у нее намного больше критиков и оппонентов чем симпатиков.
В любом случае, предложенный Минфином вариант разделения налоговой и таможни и воссоздания таможни через постановления Кабмина является наиболее оптимальным. Но промежуточным, потому что ряд вопросов, ключевых для функционирования таможни, можно решить только через внесение изменений в законы.
В таком случае, разумным будет пакетное регулирование на уровне Кабмина и Минфина, предусматривающее
на начальном этапе:
Утверждение полноценного положения о полноценной в институциональном и функциональном смысле Таможенной службе или Национальной таможне Украины.
Утверждение положения о прохождении службы в таможенных органах;
Принятие постановления КМУ о системе оплаты в таможенных органах;
Безотлагательная подготовка и направление в Верховную Раду предложений об объективном и честном изменении объемов
бюджетного финансирования для таможни и налоговой;
Утверждение структуры Таможенной службы и ее территориальных органов, с достаточной объективно обусловленной и просчитанной численностью.
Думаю, что с этого можно и нужно начать. В комплексе и без каких-либо исключений и проволочек. Именно по комплексности подхода можно будет оценивать серьезность намерений и искреннюю заинтересованность в конечном положительном результате этой, очевидно последней, попытки
возродить украинскую таможню.
По понятным причинам я не претендую на истину в последней инстанции. В том числе еще и потому, что реформирование ГФСУ – уравнение со множеством неизвестных. Его формула зависит напрямую от результата, который хотят получить в итоге. Очень надеюсь, что сумма всех слагаемых не будет отрицательной. И, конечно же, не шокирующей.
Без сюрпризов, конечно же, не обойдется. Госпожа Маркарова не скрывает, что в концепции разделения «есть
секреты».
Есть мнение, не называть засекреченность кулуарностью, а считать это интригой и опасением, чтобы не «замучили советами».Тем более, что анонсированный Президентом deadlineуже близко.
- Фима, ты заметил, шо я с тобой второй день не разговариваю? - Роза, не спеши. Может, я продлевать буду.
Афоризм
Вчера изучал родословную моего пса за 300 лет назад... Хорошо, что он не умеет читать, а то мне пришлось бы по утрам ему газету, кофе и тапки приносить.