В принципе сабж в теме. Есть форма, в ней поле richtext с вложением JPG. Более того, в это же форме дополнительно есть аттачи тех же картинок. Если просто выделить нужный объект и выбрать Open и потом в соответствующем приложении сделать печать - все чудненько. НО.. нач. отдела, для которого собственно делалась данная форма для хранение сканов (высокого качества), говоорит что его подопечные не должны делать кучу лишних телодвижений. Вот нужна кнопочка, шоб нажали и сразу печать пошла. обычный @Command([FilePrint]) не подходит (даже с условием того, что я сделал скрытие всего лишнего на форме), ввиду того, что надо сделать распечатку скана один, в один, как бы типа сделали ксерокопию оригинала. (Сканы есть по несколько листов). три часа шустрил по хелпу, ничего толкового пока что не нарыл. Если кто то сталкивался - дайте хотя бы направление! Заранее спасибо!
Если имеется ввиду почта внутренняя, лотусиная, то формула на поле сделает все что нужно перед отправкой письма. Если же это пришла внешняя почта, то напишите например агент который пере приходом письма будет его тему исправлять, или скройте поле темы а...
Never got frustrated when creating an info@acme.com mail-in, people send mails with their own ID thus receiving replies in their own mailboxes and not in the info@ and therefore have information littered around ?
Not looking for a template replying automatically something like 'Your request is being processed...'?
Even other functionnalities?
On OpenNTF there is a great template doing all of this. Yoeven have a template that gives an admin console of your mail-in DB's :
This file contains information you need for installing and running this Lotus Notes Cumulative Client Hotfix 2 (CCH2) for 8.0.2 build. It also contains information about the SPRs included in this build. The hotfix is available for download at Fix Central: http://www.ibm.com/support/fixcentral/.
The Service Request (SR) problem submission tool is a new online software service request application replacing the Electronic Service Request (ESR) tool. The new SR tool will continue to provide the world-class IBM technical support and features you're familiar with from ESR.
In Lotus Notes, you see the Lotus Notes print dialog box or the Windows print dialog box depending on the message content and whether you use the Preview Pane or print from the view. There two different print dialog boxes when printing messages from the mail database.
In Lotus Domino, you import a Web Services Description Language (WSDL) document that contains a <choice> object. The output returned from the web service returns more then one choice item.
Password verification is enabled in your Notes domain. However, you notice that roaming users who use multiple workstations cannot access the server after changing their password. Can "Check passwords on Notes IDs" be enabled with roaming users?
What is the best way to maintain Notes/Domino NOTES.INI settings? This document contains information designed to provide Notes/Domino system administrators with the necessary information for maintaining Notes/Domino NOTES.INI settings.
When you open an existing repeating meeting in Lotus iNotes, you are not able to add an attachment to it although you can successfully add an attachment to a single instance meeting.