Отправляет email-рассылки с помощью сервиса Sendsay
  Все выпуски  

Berni.Ru - эксклюзивные оперативные новости из мира F-1


Уважаемые подписчики!

Приносим свои изменения за перерыв в выпусках, связанный с географическими перемещения во времени и виртуальном пространстве. С 1 июня рассылка будет выходить в ежедневном режиме, по будним дням. Свои замечания и предложения просим отправлять по адресу admin@berni.ri.

Монтаньи продолжит выступать за Super Aguri

По меньшей мере еще три гонки проведет Франк Монтаньи за рулем Super Aguri. Сам пилот подтвердил Reuters, что уже подтверждено его участие на Гран-при Великобритании, Канады и США.

Култхард: “Улучшения от Ньюи не спасут Red Bull”.

По мнению Дэвида Култхарда, новые элементы шасси, разработанные с участием Эдриана Ньюи, не смогут кардинально переломить ситуацию и резко добавить скорости RB2 к Гран-при Великобритании. Эти элементы будут тестироваться на следующей неделе в Барселоне. «Маловероятно, что мы найдем решение, которое вдруг выведет нас в лидеры», – заявил шотландец.

WRC. Pirelli уйдет до возвращения Michelin

Как пишет журнал Autosport, директор Pirelli Motorsport Пол Хембри (Paul Hembrey) подтвердил, что компания покинет чемпионат мира по ралли в конце 2006 года, если их конкуренты Michelin не примут решение вернуться в спорт.

Монако. Результаты второй свободной практики

Во второй сессии свободных заездов ситуация изменилась достаточно сильно – как среди лидеров, так и в глубине пелотона – достаточно взглянуть на результаты Тьяго Монтейро на MF1.

Тони Канаан заменит Баррикелло?

Не бойтесь, болельщики Баррикелло - Honda не намерена менять Рубенса на бразильского пилота IRL.

Масса остается в Ferrari?

Пилот Ferrari Фелипе Масса утверждает, что он еще имеет шансы сохранить свое место в команде и по окончании сезона 2006 года.

Проблемы с двигателем у Кими?

Надежды Кими на победу в Монако могут быть разрушены в связи с появившимися предположениями о необходимости замены мотора на машине финна. Дым был замечен на его машине с двигателем Mercedes во время возвращения Кими в боксы. Замена двигателя означает потерю 10 мест на стартовой решетке, что на трассе, где невозможны обгоны, является катастрофой.

Подробности апгрейдов в Toyota TF106B (фото).

Как известно, команда Toyota привезла в Монако новую версию своего шасси, авторство которого принадлежит Паскалю Васселону.

Монако. Результаты первой свободной практики

Команда Renault вновь сделала заявку на хороший результат на Гран-при Монако, уверенно стартовав в первой свободной практике – Фернандо Алонсо и Джанкарло Физикелла показали первое и третье время, а между ними вклинился Энтони Дэвидсон на Honda.

Култхард: Алонсо, а не Кими, будет наследником Шумахера.

Алонсо – наиболее вероятный кандидат, который может занять место Михаэля Шумахера в Формуле-1.

BMW: Марк Уэббер – не топ-пилот.

По словам главы команды BMW Sauber Марио Тайссена, BMW не было заинтересовано в переходе Марка Уеббера в заводскую конюшню BMW из команды Williams.

В WTCC ждут японского прибавления

По словам руководителя кузовной серии World Touring Car Championship Марчелло Лотти (Marcello Lotti), в следующем сезоне к командам-участницам присоединится Honda.

Мика Хаккинен появится в Гудвуде

Экс-чемпион мира в гонках Формула-1 Мика Хаккинен дал согласие на участие в традиционном Фестивале Скорости, которой пройдет в английском Гудвуде 7-9 июля, присоединившись к компании пяти других чемпионов.

Монтойя не уверен, что Кими определился со своим будущим

«Что случится в следующем году? Я не знаю. Вероятно, Кими не знает. Вероятно, в данный момент никто не знает, и полагаю, что эту ситуацию пытается создать пресса…», – заявил ХПМ на пресс-конференции в Монако.

Пилоты об обгонах на улицах Монте-Карло.

По мнению многих, на Гран-при Монако крайне сложно обгонять, и редкие обгоны случается либо при ошибках, либо при явной разнице в скорости машин. Впрочем, одно место, похоже, все-таки есть.

Бонус. Авторская колонка Мэтта Бишопа. From the Pulpit

Who will partner Fernando Alonso at McLaren next year? Not Raikkonen or Montoya, it seems. Matt Bishop puts himself in the shoes of Ron Dennis

The Barcelona weekend was dominated by feverish rumour-mongering on the subject of whether Michael Schumacher was about to (a) re-sign for Ferrari or (b) retire, and whether Kimi Raikkonen was about to (a) sign for Ferrari or (b) sign for Renault. I expect the Monaco weekend to carry on where Barcelona left off.

Some pitlane pundits insist that Ferrari will announce Raikkonen at Monaco. Others swear that's bunkum. Still more are adamant that Renault, newly re-committed to Formula One until the end of 2012, are gunning for Kimi with both barrels.

In all likelihood, the truth is that almost all bets are still on, and that the unreadable-but-unbeatable Finn has yet to make up his mind. And the same is probably true of Michael, who, despite the frustration that his vacillation is causing everyone in F1, should be in no hurry to make up his mind about 2007.

What no one is saying is that Raikkonen will re-sign for McLaren - and, truth be told, I have to side with the majority. That particular party is over, sad to relate. The remaining big question, then, is this: who will partner Fernando Alonso at McLaren in 2007?

Not Kimi, as I say - and not Juan Pablo Montoya, either. It so happened that I bagged a desk in the Barcelona media centre directly overlooking the McLaren prat perch - and I'm here to tell you that the Macca-men's body language, when Juan Pablo strolled over to them after having beached his MP4-21 on a ridge of Turn 2 exit kerbing before the race was 14 laps old, was more eloquent than any Woking press release. Frosty wasn't the half of it.

But if Schumi should be in no hurry to make up his mind about 2007, Ron Dennis has reason to be equally nonchalant. After all, he already has Fernando Alonso - and, because Fernando is as good a racing driver as it is possible to be, it matters relatively little to Ron whom he hires alongside the Spaniard.
 
For if Michael's success has taught us anything, it has taught us that world championships are won by brilliant number-one drivers ably supported by dutiful number-twos (i.e., Eddie Irvine and Rubens Barrichello). By contrast, joint number-ones merely bring double-trouble.

Besides, of the drivers who are available for 2007 (i.e., uncontracted or saleable now), which are genuinely desirable to McLaren? Well, the long-ish short-list numbers nine drivers altogether, and I bet Ron regards all but two of them as really rather undesirable. In car-number order, then, here's my whistle-stop tour of how I guess Ron sees things.

1. Giancarlo Fisichella (uncontracted): No chance. Ron hasn't been into Italian drivers since Andrea de Cesaris wrecked McLaren monocoque after McLaren monocoque in 1981, and Fisi's slightly patchy 2005-06 form will have done little to change his mind about them.

2. Felipe Massa (uncontracted): No chance. Can you really imagine Ron running a driver who's managed by Ferrari boss Jean Todt's son?

3. Jarno Trulli (uncontracted): No chance (see Fisichella).

4. Mark Webber (uncontracted): Yes (and more about him later).

5. Nico Rosberg (saleable, maybe): No (but more about him later).

6. David Coulthard (uncontracted): No chance. Ron has been there, done that.

7. Christian Klien (uncontracted): No chance. Not only has Christian failed to set the world's racetracks alight in the 37 Grands Prix he has started hitherto, but, much more grievous in terms of ingratiating himself to the Woking-ites, he has been known to quaff an ale or three with Kimi.

8. Jacques Villeneuve (uncontracted): No chance. Put it this way: why now?

And let's not even consider drivers from Midland, Toro Rosso or Super Aguri, because you can be well sure Ron won't have done.

So, what are we left with? We're left with a couple of question-marks over the Williams drivers.

No doubt about it, Nico is the real deal - and you'll doubtless remember that rumours were circulating the Sepang paddock earlier this year to the effect that Ron might prise Keke's boy from Sir Frank with the aid of US$30-odd million (a la Button-gate II last year). Well, that he just might have done - had his own contracted protege, Lewis Hamilton (driver number-nine, in case you thought I'd lost count), not since taken the GP2 series by storm.

For, in so doing, young Lewis has stated his F1 case most forcefully - and, more specifically, he has made himself a beautifully hassle-free number-two for a team that already has a wonderfully complete number-one (Alonso) in one of their cars next year.
 
The only driver I could see blocking Hamilton's promotion is Webber. No, I don't think it's likely to happen, but neither do I consider it impossible. Think about it: Mark is clean-cut, just how Ron likes 'em. He's quick, too (very, in my view). This year, moreover, he has conquered whatever demons occasionally attracted him to early-lap trouble in 2005 and has been a model of race-day consistency. And in terms of engineering input, sponsor-schmoozing and PR graft, he's a real Trojan.

But there's more. If, as Ron may fear, Renault's grandest grands fromages are as you read this making a last-ditch attempt to nick Kimi from Ferrari, well, Flavio Briatore and co might figure that someone as stalwart as Webber (a Briatore-managed driver, lest we forget) would be a better foil for a man as superquick-but-indisciplined as Raikkonen than would the rapid-but-not-quite-reliable Fisichella (or, for that matter, the untried-and-untested Heikki Kovalainen). And Ron would want to scupper that plan.

Besides, there'd be a game of tit-for-tat going on, wouldn't there? First Ron nicks Flav's best boy (Alonso). So what does Flav do? He nicks Ron's best boy (Raikkonen). The only thing left for Ron to do then would be... yes... that's right... to nick Flav's next-best boy (Webber).

Conkers at dawn, anyone?


В избранное