Бденными молитвами, теченьми слезными столп омочил еси, / и из глубины воздыханьми / во сто трудов уплодоносил еси, / и был еси пастырь, всем подая прощение, / преподобне отче наш Лазаре: / молися Христу Богу / спастися душам нашим.
Кириллу Новоезерскому.
Божиим Духом подвизаемь, / слез твоих тучами изсохшее напоил еси, / и безплотное в пустыни житие показал еси, / и еже из глубины сердца бодренными молитвами и постом / благодеяния труды уплодоносил еси, / и вселенную всю просветил еси сиянием чудес твоих, / отче наш Кирилле. / Моли Христа Бога, спастися душам нашим.
Обретение мощей.
Яко светильник явился еси всесветел / во отоце Нова езера на Красном острове, / преподобне отче Кирилле, / ты бо крест Христов на рамо взем, / усердно Тому последовал еси, / чистотою Богови приближився, / от Негоже и силами чудес обогатися, / тем и мы любезно прибегаем к раце честных мощей твоих, умильно глаголем: / о, преподобне отче Кирилле! / моли Христа Бога спастися душам нашим.
Авкту и Тавриону.
Таврион славный и Авкт дивный, огневи противистася и всем инем казнем, / молитвами возмогающа; / та убо молением сердца похваляюще,/ верою пресвятую и честную память ею совершим,/ душам просвещение почерпающа.
Тот, кто проходит таинство крещения. "Апостол Павел, говоря о крещении, проводит параллель между смертью и воскресением Христа и погружением крещаемого в крещальные воды для возвращения его к жизни".(Митрополит Антоний Сурожский. "Беседы о вере и Церкви"). "Для крещения взрослых в нижнем храме была особая крещальня... см. далее
Предмет богослужения, относящийся к Священным сосудам, находящийся обычно на престоле, предназначенный для хранения преждеосвященных Святых Даров. Дар`ы См. Святые дары.
Сплошные седмицы (по церковнославянски седмицей называется неделя - дни с понедельника по воскресенье) означают отсутствие поста в среду и пятницу. Установлены Церковью как послабление перед многодневным постом или как отдых после него. Сплошные седмицы следующие:
1. Святки - с 7 по 17 января (11 дней)... см. далее
Установление Рождественского поста, как и других многодневных постов, относится к древним временам христианства. Уже с четвертого века св. Амвросий Медиодаланский, Филастрий, блаженный Августин упоминают в своих творениях Рождественский пост. В пятом веке о древности Рождественского поста писал Лев Великий... см. далее