Отправляет email-рассылки с помощью сервиса Sendsay
  Все выпуски  

The day trekking in Nepal



The day trekking in Nepal
2014-10-26 12:08
The life of the tourist commercial trekking in Nepal is relatively easy and carefree - no need to collect firewood, to cook, to set and collect tents. In this case, the trekking, i.e. movement along the path is rarely takes more than 6 hours per day, because of the requirements of the safe acclimatization we can't gain too much altitude in one day. Tourists used to the tight schedule regular mountain hikes amazed - what do you do all day in your Nepal? To lift the veil of secrecy, I will tell you about the day trekking in Nepal. So, one average day from lifting and to hang up...

Аэропорт Лукла (Непал)
2014-11-12 14:46
Аэропорт Лукла - главные воздушные ворота Эвереста. Именно через этот крошечный аэропорт прибывают к старту маршрута практически все туристы отправляющиеся на треккинг к базовому лагерю Эвереста а также альпинисты, мечтающие о вершине Джомолунгмы. Расхожим штампом стало именование Луклы "самым опасным аэропортом мира". Не думаю, что это в самом деле так - наверняка должны быть места и по-жёстче. Тем не менее Лукла - действительно экстремальное место. Длина взлётной полосы всего 520 метров. С одной стороны она обрывается в пропасть, с другой - упирается в скалу.

The Lukla Airport
2014-11-12 14:46
The Lukla airport is the main air gateway of Everest. It is through this tiny airport arrive for the start of the route almost all the tourists go on trekking to Everest base camp and the climbers, dreaming about the top of Chomolungma. Popular stamp was naming Lukla "the most dangerous airport in the world". I don't think it is actually surely must be designated and harder. However Lukla is really extreme. The length of the runway 520 meters. With one hand she breaks into the abyss, with the other rests on a rock. Moreover, the slope of the runway is 10-12 degrees. So will land there should be only in one direction, and only the first time. Pilots say that after the aircraft crosses the river, there is no turning back - he should land, the second approach is impossible.

Подробности на нашем сайте о походах

В избранное