Март 2008 → | ||||||
1
|
2
|
|||||
---|---|---|---|---|---|---|
3
|
4
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
10
|
11
|
12
|
13
|
14
|
15
|
16
|
17
|
18
|
19
|
20
|
21
|
22
|
23
|
24
|
25
|
26
|
27
|
30
|
||
За последние 60 дней 2 выпусков (1-2 раза в 2 месяца)
Сайт рассылки:
http://lotusnotes.wordpress.com
Открыта:
28-03-2008
Статистика
+1 за неделю
Бюллетень "Lotus Notes CodeStore"
Lotus Forumsтекущие обсуждения на форумах по Lotus
Overhauling the Domino Web Access Help2008-03-28 15:50
domino web accessMany years ago I worked as a temp in a psychiatrist's office. His patients included some of New York's elite, some who merely thought they were elite, and some from whom we had to hide sharp instruments. (Of course, I didn't find that out until the birthday cake knife was already missing, but that's another story.) Anyway, one day a lady called for an appointment. Unbeknownst to me, this particularly lady had booked appointments on multiple occasions, only to call again a
few days later and cancel them. So I booked the appointment for her, and when the psychiatrist saw her name on his schedule he called me into his office and read me the riot act. The conversation went something like this:
"I don't want you to book any more appointments with her." Before you point out the obvious, let me assure you that I know that many people who see psychiatrists are not really "crazy," and it is not a word I would choose to describe patients today. But I was very young at the time, and totally incredulous. Which brings me to my next point. On occasion I have had the opportunity of asking end users if they find our Help useful. On more than one occasion, the conversation has gone like this: "Do you use the online Help?" Now I don't know how you write help without using words, but I can appreciate the sheer volume and sensory overload when you open some (not all) of our Help topics. So I decided to take an objective look at some of my Help topics, and see if I could do away with lots of words, without impacting the information that was really needed. Looking around for a likely candidate, I decided it was time for an overhaul of my Domino Web Access Help. I really like Domino Web Access. It is a quick way to get to your Notes mail and calendar using a browser. And now that there is a new Lite mode (introduced in Notes 8.0.1), it is a really quick way to stay in touch on the road, without being bogged down by the full feature set you might need in your permanent office. Unfortunately, as the Full mode of Domino Web Access has grown and added features over the years, so has the Help. And now it does indeed appear that there are "too many words." So I am reorganizing and reconstructing the Domino Web Access Help to provide users with a more streamlined set of topics that include some (but not a lot) overview information, a set of task topics that address the most frequently used tasks, and a set of frequently asked questions. Then, just for good measure I plan to throw in some reference topics (sort of like reference cards only in a Help topic). The end result, I hope, will be a new streamlined Help that provides a easy-to-find source of information--without using too many words. Как запустить (открыть) вложение?2008-03-28 15:37
Sandr:
Вообщето да... мне кажеть что этот Shell на самом деле обычная "обёртка" к WinAPI функции ShellExecute ( которую кстати можно задекларировать и юзать напрямую из лотуса ) ... так вот этот ShellExecute запускает файлы с асоциированными программами, тоесть doc файл он запустит в Word и т.д.
По Вашему это Лотус ассоциирует файлы с программами? Все это дело находится в реестре винды.. о чем я выше и написал... естесственно что файл без расширения не запустится... Getdocumentbyunid , если документ был удален2008-03-28 15:16
Sandr:
GetDocumentByUNID вернет даже тот документ, к которому у пользователя нет доступа на просмотр... IsValid при этом вернет true. так что не лишним проверить еще на IsEmpty(doc.items) Как сохранить документ в Web и при этом...2008-03-28 14:51
Sandr:
Sasha* Заполняются возможные значения, или выбранные значения? Если возможны, то помимо заполения DialogLista заполняйте еще какое-нибудь поле, а а список значений DialogLista расчитывайте формулой на основании этого дополнительного поля. До сохранения JSом записываем значение поля1 и список возможных значений DialogLista (поля2). Сохраняем список возможных значений поля2 наследуется из поля1. поле2 Вам, к сожалению, таки придется хранить в доументе... Lotus Notes Domino 7.0.32008-03-28 13:39
puks:
Ну у меня стоит 7.0.1 клиент под линукс он на базе eclipse в отличии от виндового, но стартует он очень долго и периодически тормозит. Вот я и подумал может в более свежей версии улучшили производительность.
Еще раз проверил. Они, действительно, выпустили в R7 последнюю версию в 7.0.1 . То есть в последующих релизах линуксового клиента не было. помогите с Edit2008-03-28 13:16
Morpheus:
ну и зачем плодить темы по одному и тому же вопросу... пока усное предупреждение тему закрываю Как открыть документ в браузере?2008-03-28 11:33
drag & drop из встроенного вида на форме2008-03-28 10:10
возможно ли обработать drag & drop из встроенного вида на форме ?
т.е. в встроенном виде на форме я хватаю документ , бросаю его на форму. дальше (получаю юнид и делаю с ним все что хочу , или обьект notesuidocument) или хоть что то The skinny on user-defined view columns2008-03-28 08:31
Domino Development Tools and TechniquesYou know those columns in your inbox that let you choose to display a different background color on a row based on who the email is from, and that show the "to-ness" icons that clue you in whether the email is to you, or you're just copied, and so on?
It's kind of confusing how this stuff works, and I've been looking into it recently. I decided to write it down here so I can look it up when I forget. Here are some relevant facts:
Регистрация нового пользователя2008-03-28 07:37
Есть ли возможность регистрировать нового пользователя,
не через администратора, а специальной формой (скриптом) вопрос в следующем. Приходит новый сотрудник. Ему необходимо завести учетную запись, прописать в базу из комплекта офис медиа. в общем идея следующая создать базу в которой кадровик будет заносить фио сотрудника, должность, и пр. реквизиты. потом автоматически регистрировать учетку и рассылать информацию о новом сотруднике. можно ли такое сделать в принципе, и есть ли готовые шаблоны? Интеграция Sametime 8 в боковую панель Notes 82008-03-28 00:00
Notes 8 поставляется с интегрированным Sametime 7.5.1. А как заменить его на стандартную 8 ?
Скачивание дистрибутивов Lotus Notes2008-03-28 00:00
Всем здравстуйте.
Помогите, пожалуйста, решить следующий вопрос.
У нашей компании (мы ресселеры IBM) есть заказчик, который купил IBM Lotus Domino Collaboration Express User License и получил от IBM бумаги, подтверждающие его покупку. Однако
он не получил инструкции по скачиванию приобретенных дистрибутивов. Мы два месяца пытаемся добиться от IBM какого-нибудь внятного ответа...Однако нам его так и не дали.
Буду очень признателен, если вы дадите ссылку на страницу, где я бы мог поподробнее узнать для своего клиента, как ему скачать необхоимый софт. Спасибо
Обновление Domino 6 до 7 без проблем? 7...2008-03-28 00:00
Здравствуйте. В начале года моя компания приобрела Office Media (intertrust.ru) и поставили всё это на Lotus domino 6, а сейчас захотели перейти на Lotus domino 7 версии. 1)Обновится ли сам сервер 6 версии до 7 без проблем с сохранением всех настроек? 2)Скачиваю сейчас "IBM Lotus Domino Server 7.0.2 trial for Windows 2000/2003/2003x64 English", а сервер стоит на XP, но при этом не вижу версии 7 для XP, заработает ли эта, скачиваемая мной версия, на XP?
3)Будет ли на 7 работать наша версия office media? С Уважением,
Валерий.
Какие базы берут дизайн из "master template" ?2008-03-28 00:00
Имеется база, в свойствах которой стоит галочка - "database file is a master template". Как узнать, какие базы обновляют свой дизайн из этого шаблона ?
Ответы пользователей из mail-in базы2008-03-28 00:00
Имеется mail-in база, доступ к которой имеют несколько пользователей.
Если пользователь делает "reply" прямо из этой базы, то в отправленом письме в поле "from" стоит владелец mail-in базы, а не тот, кто отправил письмо..
Возможно ли сделать так, чтобы пользователи могли отвечать на письма прямо из mail-in базы от своего имени ?
проблема перехода c Lotus.Notes 6 на Lotus.Notes 72008-03-28 00:00
Не открывается база данных c Lotus.Notes6 в Lotus.Notes7. Подскажите что делать.
Есть пару вопросов по компресии...2008-03-28 00:00
Кто-нибудь игрался с компрессией на порту? Какие там тонкости? Если на двух серверах включена копрессия на порту TCPIP то сжатие будет производить инициирующая сторона или оба сервера? Имена портов должны быть одинаковыми на обоих серверах?
Если я провожу репликацию вручную, то на какой порт она будет цепляться, если у меня есть порт с и без копрессии?
Создание Базы Данных2008-03-28 00:00
Здравствуйте!!!Помогите мне, пожалуйсто!!!
Мне нужно создать Базу Данных, подскажите как в Domino Designer 8 в созданные папки затолкать определннные документы. Очень нужно(((
Если у вас есть какие-нибудь пособия по разработке различных баз данных, то я был бы очень раз, если бы кто-нибудь со мной ими поделился.
Lotus Enterprise Integration2008-03-27 09:03
Необходимо произвести интеграция Domino с DB2 через Enterprise Integration
Direct Transfer работает т.е. документы в Db2 отправляться, но вот репликации с DB2 на Domino настроить не удается постоянно ругается Error: Field count mismatch; Connector: 7, External: 3 и ругань на ключевое поле которое является текстовым. Есть мысли у кого какие? The third thing you might not have known about @DbFunctions2008-03-27 08:40
Domino Application PerformanceYou've decided to follow best practices, and create a separate view to use in a @DbColumn operation. You accept that this will slow the server somewhat and take up more room in your database, as compared to a single view used for both purposes. Can you at least optimize performance and space usage?
My first suggestion might seem a little obvious, but I mention it because it surprised someone I thought would find it "old hat." If you use @Unique to remove duplicate values from a list, that's always a danger signal. @Unique(@DbColumn...) in particular, can be improved on. Executing @Unique on a long list is expensive because it has to compare each element with each other element, with an execution time probably proportional to the square of the number of elements (O(n*log(n)) is possible in theory). Add to that the amount of time it takes @DbColumn to scan all the entries in a view, compile a list of values from a column, and (if using a server database) transmit information over the network to the client, and you'll see there's a lot of wasted time creating a list most of whose elements you're going to throw away anyway. Far better if you can get a list whose elements are already unique. One way to do this is with a categorized view. Assuming there are far fewer categories than there are documents, it's a lot faster for @DbColumn to just scan through the category headings, compared to a regular view where it has to scan every row. Use @DbColumn to read a categorized column, and you don't need to use @Unique on it after. One problem, though; categorized views are more expensive for the server to maintain, and their stored index is larger, than the same view without categories. We're only interested in the list of 100 unique values. Isn't there any way to get that without all the overhead of listing 30,000 documents in the index? In fact, there is a way, or I probably wouldn't've brought it up. In the Advanced tab of the view properties, find the option "Generate unique keys in index". If you tick this box, Notes will show only one document per unique key value (the key consists of all the sorted columns). When a document is created or modified, if a document with the same values in the sorted columns is already present in the index, the document will not be added to the view. If there are many duplications, this saves a lot of space (though it's maybe only a little faster to index than a regular sorted view). Using Domino Administrator, you can see the sizes of view indexes. A view with "normal" sorting, had a size of 1021KB. The same view with the sort column categorized instead, was 1297KB -- a little larger because it has to store the category rows and the document rows. But if instead of categorizing, I set the "unique keys" option, I can get the index size down to 118KB. Your mileage may vary, depending how many documents use the same key. There are a few things to watch out for with this feature:
WebSphere Process Server and Lotus Forms integration2008-03-26 16:00
ArticlesA new capability in WebSphere Process Server V6.1 includes the ability to work with Lotus Forms as a front-end for human tasks. This article describes how the two technologies work together and shows you how to build a business process with human tasks that include Lotus Forms.
User load information for Notes running on Citrix2008-03-26 15:46
Processes consumed by Notes and DWA running on Citrix Presentation Server 4.5 Notes Basic, no Sametime Process Description NlNotes.exe Notes Basic executable Wfshell.exe Citrix Servers seem
Проблемы с киррилицей в DWA 82008-03-26 14:25
При использовании совместно Lotus Notes 8, DWA 8, Domino 8.0.1 непонятные проблемы с кириллицей. Я думаю, на картинках всё понятно будет.
Activated transaction logging has bad performance impact2008-03-26 14:02
Activated transaction logging lows down performance on folder operations. With Lotus Domino R7 removing documents from folder will take 10 times longer and more. With Lotus Domino R8 there are some i
Performance improvement for accessing documents through viewentries2008-03-26 11:06
If you have to access documents through viewentries, you may improve the performance by 10% to 30% using db.GetDocumentByUNID instead of entry.Document. Some code snippets: Dim db as NotesDatabaseDim
Thing Two of Three about @Dbfunctions2008-03-26 08:45
Domino Application PerformanceYesterday I talked about reasons to use a separate, hidden view for @DbColumn and @DbLookup. But if you choose to risk the wrath of harkpabst, and use a single view (without re-sorts!) for both users and lookups, can you at least mitigate the adverse effect on maintainability?
There is one thing you can do. For @DbLookup, for the argument that specifies what column to get the
results from, you can code either a column number, or a name. For instance, if column 5 displays the field DateDue, you could write either: You might have been taught that it's more efficient to use the column number because the value is read directly from the view index, whereas using a fieldname requires accessing the document, which is slower. This is only approximately true. The Designer help actually says, "Lookups based on view columns are more efficient than those based on fields not included in the view." Because DueDate is included in the view -- there's a column that displays that exact value -- the two formulas above are equally efficient. There may be some tiny difference between them, but very small compared to the extra time it takes to "crack open" the document note to read an item value that's not in a column, and I'm not actually even sure which is faster. So, all right; that's nice. If the above two formulas are equally fast, there are two good reasons to use the second one.
"What!" (you might be saying to yourself) "Columns have names? Does he mean the column title?" No. I'm referring to the column "programmatic name" which appears on the Advanced tab of the column properties. If the column just refers to a field, it's automatically assigned a programmatic name which is the name of the field. That's why "DueDate" works in the above formula. You're not referring to the field named DueDate in that formula; you're referring to the column by that name. If you write a formula in the column instead of selecting a field, the column is assigned a unique programmatic name of the form $n where n is a number, but you can change it if you like. Now here's a key point: you can use the column name to specify the data column for your lookup. So if you know a column is called "$4", you can write: Of course, $4 is not a very descriptive name to appear in your formula. If you want to use the column for lookups, I suggest entering a better name in the column properties. One other fun thing you can do with column names (if you share my ideas of fun), is use them in the formulas of other columns. This is occasionally useful in avoiding a repetition of some complex calculation. Перенос почты в Lotus 72008-03-25 23:42
Уважаемые,
существует ли возможность перенести почту пользователей из maildir (на текущий момент) в Lotus (если буду внедрять)? Подскажите по web access2008-03-25 11:46
Весь день уже его пытаюсь внедрить - ничего не понимаю((((
Захожу в Web access нажимаю на параметры - Почтовый файл принадлежит - меняю имя юзера и имя в итоге меняется у всех людей.... Как тут сделать, чтобы у каждого человека отображалась его почта? Обновление дизайна в локальных...2008-03-25 09:21
Стал замечать, что не всегда и не у всех пользователей проходит изменение дизайна в локальные реплики БД.
Иногда это происходит, но криво. Например, в outline добавил пару позиций, в локальные реплики изменение прошло некорректно, новые позиции добавились, старые исчезли. Функционал не изменяется на новый. Или, бывает крайне редко, документ в БД на сервере есть, пользователь его видит, а после репликации в локальной БД его не видно, хотя если пересоздать локальную реплику заново, то все в порядке. Клиенты 7.0, 7.0.2, 6.5.4 В чем может быть дело? Кеш? |
В избранное | ||