Отправляет email-рассылки с помощью сервиса Sendsay
←  Предыдущая тема Все темы Следующая тема →
пишет:

Почему Православная Церковь установила почитание святых мощей? Библия

 


 


 «Ныне силы небесныя с нами невидимо служат…»

 

Человек призван к соединению с Богом, и после Воскресения Христова тело святого, которое стало обителью Пресвятой Троицы и пронизано божественным сиянием, является великой святыней (Ин. 14:23):

áще ктó лю́битъ мя́, слóво моé соблюдéтъ: и Отéцъ мóй воз­лю́битъ егó, и къ немý прiи́дема, и оби́тель у негó сотвори́ма

Почитание мощей есть проявление любви к святым. Еще с ветхозаветных времен к останкам пророков и праведников всегда относились почтительно:

и речé: чтó моги́ла сiя́, ю́же áзъ ви́жду? И рѣ́ша емý мýжiе грáда: грóбъ сéй человѣ́ка Бóжiя éсть, и́же прiи́де от­ Иýды и проглагóла словесá сiя́, я́же сотвори́лъ еси́ ны́нѣ надъ олтарéмъ, и́же въ Веѳи́ли

И речé [Иосíа]: остáвите егó, да не подви́жетъ ни еди́нъ мýжъ костéй егó. И остáвиша кóсти егó съ костьми́ прорóка при­­шéдшаго от­ самарíи. (4Цар. 23:17–18).

Также и в новозаветные времена Спаситель, обличая украшение гробниц праведников:

Гóре вáмъ, кни́жницы и фарисéе, лицемѣ́ри, я́ко прехóдите мóре и сýшу, сотвори́ти еди́наго при­­шéлца: и егдá бýдетъ, творитé егó сы́на геéн­ны сугýбѣйша вáсъ.

Гóре вáмъ, кни́жницы и фарисéе, лицемѣ́ри, я́ко зи́ждете грóбы прорóческiя, и крáсите рáки прáведныхъ,

и глагóлете: áще бы́хомъ бы́ли во дни́ отéцъ нáшихъ, не бы́хомъ ýбо о́бщницы и́мъ бы́ли въ крóви прорóкъ:

тѣ́мже сáми свидѣ́тел­ст­вуете себѣ́, я́ко сы́нове естé изби́в­шихъ прорóки:

и вы́ испóлните мѣ́ру отéцъ вáшихъ.

Змiя́, порождéнiя ехи́днова, кáко убѣжитé от­ судá [огня́] геéнскаго?

Сегó рáди, сé, áзъ послю́ къ вáмъ прорóки и премýдры и кни́жники: и от­ ни́хъ убiéте и рáспнете, и от­ ни́хъ бiéте на сóнмищихъ вáшихъ, и изженéте от­ грáда во грáдъ:

я́ко да прiи́детъ на вы́ вся́ка крóвь прáведна, проливáемая на земли́, от­ крóве А́веля прáведнаго до крóве захáрiи сы́на Варахíина, егóже уби́сте междý цéрковiю и олтарéмъ.

Ами́нь глагóлю вáмъ: [я́ко] прiи́дутъ вся́ сiя́ на рóдъ сéй.

(Мф. 23:15; 29–36), осуждал фарисеев не за то, что они украшали гробницы, а за то, что они не чтили их, но убивали и гнали пророков.

Поэтому Православная Церковь почитает мощами всякие останки святых угодников и мучеников, через которые Господь совершает чудеса и исцеления — будут ли это целые нетленные тела или части их, или только кости, или даже части одежд святых людей. Почитая их, Церковь, собственно, почитает благодать, действующую через останки, и прославляет Бога, дивного во святых Своих. Так, например, от мощей святого пророка Елисея воскрес мертвый:

И бы́сть и́мъ погребáющимъ мýжа, и сé, ви́дѣша вóиновъ, и повергóша мýжа во грóбѣ Елиссéовѣ: [и впадé тѣ́ло человѣ́ка мéртва,] и при­­коснýся костéмъ Елиссéовымъ, и оживé и востá на нóги своя́. (4Цар. 13:21).

Даже одежда праведных чудотворила; одежды Христа:

и моля́ху егó, да тóкмо при­­кóснут­ся вскри́лiю ри́зы егó: и ели́цы при­­коснýшася, спасéни бы́ша (Мф. 14:36),

милоть Илии (4Цар. 2:14):

И прiя́тъ [Елиссéй] ми́лоть илiинý, я́же падé верхý егó, и удáри въ вóду, и не разступи́ся водá. И речé: гдѣ́ Бóгъ илiи́нъ Аффó? И удáри Елиссéй вóды [втори́цею], и разступи́шася сю́ду и сю́ду, и прéйде Елиссéй по сýху,

платки и полотенца Павла (Деян. 19:12):

я́ко и на недýжныя наноси́ти от­ [пóта] тѣ́ла егó главотя́жы и убрýсцы, и исцѣли́тися и́мъ от­ недýгъ, и духóмъ лукáвымъ исходи́ти от­ ни́хъ,

тень Петра (Деян. 5:15):

я́ко и на стóгны износи́ти недýжныя и полагáти на постéлехъ и на одрѣ́хъ, да грядýщу Петрý понé сѣ́нь егó осѣни́тъ нѣ́ко­его от­ ни́хъ.

И ныне в Православной Церкви Бог источает через святые останки Своих угодников и их одежду многоразличные чудеса, ибо Господь всегда во все времена тот же, и в Нем «нет изменения и ни тени перемены» (Иак. 1:17):

вся́ко дая́нiе благо и вся́къ дáръ совершéнъ свы́ше éсть, сходя́й от­ Отцá свѣ́товъ, у негóже нѣ́сть премѣнéнiе, или́ преложéнiя стѣ́нь.

Библия ясно говорит о почитании мощей, и о чудесах, которые происходили и происходят, благодаря Господу:
 Сохранение и почтение костей праведного Иосифа из Египта Моисеем:

И взя́ Моисéй кóсти Иóсифовы съ собóю: кля́твою бо закля́ Иóсифъ сы́ны Изрáилевы, глагóля: при­­сѣщéнiемъ при­­сѣти́тъ вáсъ Госпóдь, и изнесéте от­сю́ду кóсти моя́ съ собóю.

Воздви́гшеся же сы́нове Изрáилевы от­ сокхóѳа, ополчи́шася во оѳóмѣ при­­ пусты́ни.

Бóгъ же вождá­ше и́хъ, въ дéнь ýбо столпóмъ о́блачнымъ, показáти и́мъ пýть, нóщiю же столпóмъ óгнен­нымъ, свѣти́ти и́мъ

 (Исход 13:19-21)

Почитание костей пророка царем Иосией:

И восклони́ся Иосíа, и ви́дѣ грóбы сýщыя во грáдѣ тáмо, и послá, и взя́ кóсти от­ грóбъ, и сожжé на олтари́, и оскверни́ егó по глагóлу Госпóдню, егóже глагóла человѣ́къ Бóжiй, егдá стоя́ше иеровоáмъ въ прáздникъ предъ олтарéмъ: и обрáщься воз­ведé óчи сво­и́ на грóбъ человѣ́ка Бóжiя глагóлав­шаго словесá сiя́.

и речé: чтó моги́ла сiя́, ю́же áзъ ви́жду? И рѣ́ша емý мýжiе грáда: грóбъ сéй человѣ́ка Бóжiя éсть, и́же прiи́де от­ Иýды и проглагóла словесá сiя́, я́же сотвори́лъ еси́ ны́нѣ надъ олтарéмъ, и́же въ Веѳи́ли.

И речé: остáвите егó, да не подви́жетъ ни еди́нъ мýжъ костéй егó. И остáвиша кóсти егó съ костьми́ прорóка при­­шéдшаго от­ самарíи.

(4 Цар.23:16-18)

Чудотворность костей пророка Елисея:
И бы́сть и́мъ погребáющимъ мýжа, и сé, ви́дѣша вóиновъ, и повергóша мýжа во грóбѣ Елиссéовѣ: [и впадé тѣ́ло человѣ́ка мéртва,] и при­­коснýся костéмъ Елиссéовымъ, и оживé и востá на нóги своя́. (4 Цар.13:21)

Христиане первого и второго веков почитали мощи святых, служа на них литургию в катакомбах.

В послании к Филлипийцам (4:3):

éй, молю́ и тебé, супрýжниче при́сный, споспѣ́ше­ст­вуй и́мъ, я́же во благовѣ­ст­вовáнiи сподвизáшася со мнóю и съ кли́ментомъ и съ прóчими споспѣ́шники мо­и́ми, и́хже именá въ кни́гахъ живóтныхъ.

апостол Павел упоминает имя своего ближайшего ученика и сотрудника Климента, одного из своих сотрудников, который записан в книге жизни. Речь идет о третьем епископе Римской Поместной Церкви (91-100г), воспринявшим христианское учение от апостолов Петра и Павла.

После многих апостольских трудов и совершенных им чудес сановники императора Трояна пытались принудить святого к принесению жертвы бесам, но он остался непоколебимым в вере. Тогда его отвезли на лодке далеко от берега в море и с якорем на шее утопили.

Два верных ученика святого попросили всех видевших это помолиться о том, чтобы Господь открыл им останки священномученика. Когда народ стал молиться море отступило о берега на расстояние 400 шагов.

Люди, подобно израильтянам пошли по дну и нашли мраморную пещеру в которой покоилось тело Климента, когда же ученики хотели взять его мощи, то им было дано откровение, что с этих пор море будет ежегодно отступать в день памяти святого, давая верным возможность в течении 7 дней поклониться мученику. Так продолжалось 8 веков и многие поколения христиан были свидетелями этого чуда и множество других, совершавшихся по молитвам к Клименту.

Однажды, когда море отступило родителями случайно был забыт в пещере ребенок. Когда это обнаружилось море уже отступило обратно. Родители весь год оплакивали его и войдя через год в пещеру на поклонение, нашли своего ребенка живым и здоровым у гробницы святого. Он рассказал, что Климент сохранил его живым, питал и отгонял страхи.

В царствование Никифора море перестало отступать, пока туда не приехали просветители славян Кирилл и Мефодий которые вместе с множеством верующих отправились на корабле с молитвой и чтением псалмов по Черному морю и тогда среди ночи море озарилось светом и им были явленны мощи святого, которые торжественно привезли в храм, и когда там совершили литургию, по молитвам святого Климента произошло множество чудес - слепые, хромые, убогие получали исцеление те, кто с верой прикладывался к его мощам. Множество Благодати Бог явил через мощи святых пророков, апостолов, мучеников и преподобных. Например в XIX веке произошло поднятие святых мощей святителя Тихона Задонского, за 9 дней было официально зарегистрированы более 200 случаев исцелений от неизлечимых болезней.

О десятках тысяч современных случаев исцелений и чудес от мощей преподобного Сергея Радонежского и блаженной Матроны Московской написано много томов свидетельств.

Это интересно
+2

21.02.2015
Пожаловаться Просмотров: 755  
←  Предыдущая тема Все темы Следующая тема →


Комментарии временно отключены