«Ныне силы небесныя с нами невидимо служат…»
Человек призван к соединению с Богом, и после Воскресения Христова тело святого, которое стало обителью Пресвятой Троицы и пронизано божественным сиянием, является великой святыней (Ин. 14:23):
áще ктó лю́битъ мя́, слóво моé соблюдéтъ: и Отéцъ мóй возлю́битъ егó, и къ немý прiи́дема, и оби́тель у негó сотвори́ма
Почитание мощей есть проявление любви к святым. Еще с ветхозаветных времен к останкам пророков и праведников всегда относились почтительно:
и речé: чтó моги́ла сiя́, ю́же áзъ ви́жду? И рѣ́ша емý мýжiе грáда: грóбъ сéй человѣ́ка Бóжiя éсть, и́же прiи́де от Иýды и проглагóла словесá сiя́, я́же сотвори́лъ еси́ ны́нѣ надъ олтарéмъ, и́же въ Веѳи́ли
И речé [Иосíа]: остáвите егó, да не подви́жетъ ни еди́нъ мýжъ костéй егó. И остáвиша кóсти егó съ костьми́ прорóка пришéдшаго от самарíи. (4Цар. 23:17–18).
Также и в новозаветные времена Спаситель, обличая украшение гробниц праведников:
Гóре вáмъ, кни́жницы и фарисéе, лицемѣ́ри, я́ко прехóдите мóре и сýшу, сотвори́ти еди́наго пришéлца: и егдá бýдетъ, творитé егó сы́на геéнны сугýбѣйша вáсъ.
Гóре вáмъ, кни́жницы и фарисéе, лицемѣ́ри, я́ко зи́ждете грóбы прорóческiя, и крáсите рáки прáведныхъ,
и глагóлете: áще бы́хомъ бы́ли во дни́ отéцъ нáшихъ, не бы́хомъ ýбо о́бщницы и́мъ бы́ли въ крóви прорóкъ:
тѣ́мже сáми свидѣ́телствуете себѣ́, я́ко сы́нове естé изби́вшихъ прорóки:
и вы́ испóлните мѣ́ру отéцъ вáшихъ.
Змiя́, порождéнiя ехи́днова, кáко убѣжитé от судá [огня́] геéнскаго?
Сегó рáди, сé, áзъ послю́ къ вáмъ прорóки и премýдры и кни́жники: и от ни́хъ убiéте и рáспнете, и от ни́хъ бiéте на сóнмищихъ вáшихъ, и изженéте от грáда во грáдъ:
я́ко да прiи́детъ на вы́ вся́ка крóвь прáведна, проливáемая на земли́, от крóве А́веля прáведнаго до крóве захáрiи сы́на Варахíина, егóже уби́сте междý цéрковiю и олтарéмъ.
Ами́нь глагóлю вáмъ: [я́ко] прiи́дутъ вся́ сiя́ на рóдъ сéй.
(Мф. 23:15; 29–36), осуждал фарисеев не за то, что они украшали гробницы, а за то, что они не чтили их, но убивали и гнали пророков.
Поэтому Православная Церковь почитает мощами всякие останки святых угодников и мучеников, через которые Господь совершает чудеса и исцеления — будут ли это целые нетленные тела или части их, или только кости, или даже части одежд святых людей. Почитая их, Церковь, собственно, почитает благодать, действующую через останки, и прославляет Бога, дивного во святых Своих. Так, например, от мощей святого пророка Елисея воскрес мертвый:
И бы́сть и́мъ погребáющимъ мýжа, и сé, ви́дѣша вóиновъ, и повергóша мýжа во грóбѣ Елиссéовѣ: [и впадé тѣ́ло человѣ́ка мéртва,] и прикоснýся костéмъ Елиссéовымъ, и оживé и востá на нóги своя́. (4Цар. 13:21).
Даже одежда праведных чудотворила; одежды Христа:
и моля́ху егó, да тóкмо прикóснутся вскри́лiю ри́зы егó: и ели́цы прикоснýшася, спасéни бы́ша (Мф. 14:36),
милоть Илии (4Цар. 2:14):
И прiя́тъ [Елиссéй] ми́лоть илiинý, я́же падé верхý егó, и удáри въ вóду, и не разступи́ся водá. И речé: гдѣ́ Бóгъ илiи́нъ Аффó? И удáри Елиссéй вóды [втори́цею], и разступи́шася сю́ду и сю́ду, и прéйде Елиссéй по сýху,
платки и полотенца Павла (Деян. 19:12):
я́ко и на недýжныя наноси́ти от [пóта] тѣ́ла егó главотя́жы и убрýсцы, и исцѣли́тися и́мъ от недýгъ, и духóмъ лукáвымъ исходи́ти от ни́хъ,
тень Петра (Деян. 5:15):
я́ко и на стóгны износи́ти недýжныя и полагáти на постéлехъ и на одрѣ́хъ, да грядýщу Петрý понé сѣ́нь егó осѣни́тъ нѣ́коего от ни́хъ.
И ныне в Православной Церкви Бог источает через святые останки Своих угодников и их одежду многоразличные чудеса, ибо Господь всегда во все времена тот же, и в Нем «нет изменения и ни тени перемены» (Иак. 1:17):
вся́ко дая́нiе благо и вся́къ дáръ совершéнъ свы́ше éсть, сходя́й от Отцá свѣ́товъ, у негóже нѣ́сть премѣнéнiе, или́ преложéнiя стѣ́нь.
Библия ясно говорит о почитании мощей, и о чудесах, которые происходили и происходят, благодаря Господу:
Сохранение и почтение костей праведного Иосифа из Египта Моисеем:
И взя́ Моисéй кóсти Иóсифовы съ собóю: кля́твою бо закля́ Иóсифъ сы́ны Изрáилевы, глагóля: присѣщéнiемъ присѣти́тъ вáсъ Госпóдь, и изнесéте отсю́ду кóсти моя́ съ собóю.
Воздви́гшеся же сы́нове Изрáилевы от сокхóѳа, ополчи́шася во оѳóмѣ при пусты́ни.
Бóгъ же вождáше и́хъ, въ дéнь ýбо столпóмъ о́блачнымъ, показáти и́мъ пýть, нóщiю же столпóмъ óгненнымъ, свѣти́ти и́мъ
(Исход 13:19-21)
Почитание костей пророка царем Иосией:
И восклони́ся Иосíа, и ви́дѣ грóбы сýщыя во грáдѣ тáмо, и послá, и взя́ кóсти от грóбъ, и сожжé на олтари́, и оскверни́ егó по глагóлу Госпóдню, егóже глагóла человѣ́къ Бóжiй, егдá стоя́ше иеровоáмъ въ прáздникъ предъ олтарéмъ: и обрáщься возведé óчи свои́ на грóбъ человѣ́ка Бóжiя глагóлавшаго словесá сiя́.
и речé: чтó моги́ла сiя́, ю́же áзъ ви́жду? И рѣ́ша емý мýжiе грáда: грóбъ сéй человѣ́ка Бóжiя éсть, и́же прiи́де от Иýды и проглагóла словесá сiя́, я́же сотвори́лъ еси́ ны́нѣ надъ олтарéмъ, и́же въ Веѳи́ли.
И речé: остáвите егó, да не подви́жетъ ни еди́нъ мýжъ костéй егó. И остáвиша кóсти егó съ костьми́ прорóка пришéдшаго от самарíи.
(4 Цар.23:16-18)
Чудотворность костей пророка Елисея:
И бы́сть и́мъ погребáющимъ мýжа, и сé, ви́дѣша вóиновъ, и повергóша мýжа во грóбѣ Елиссéовѣ: [и впадé тѣ́ло человѣ́ка мéртва,] и прикоснýся костéмъ Елиссéовымъ, и оживé и востá на нóги своя́. (4 Цар.13:21)
Христиане первого и второго веков почитали мощи святых, служа на них литургию в катакомбах.
В послании к Филлипийцам (4:3):
éй, молю́ и тебé, супрýжниче при́сный, споспѣ́шествуй и́мъ, я́же во благовѣствовáнiи сподвизáшася со мнóю и съ кли́ментомъ и съ прóчими споспѣ́шники мои́ми, и́хже именá въ кни́гахъ живóтныхъ.
апостол Павел упоминает имя своего ближайшего ученика и сотрудника Климента, одного из своих сотрудников, который записан в книге жизни. Речь идет о третьем епископе Римской Поместной Церкви (91-100г), воспринявшим христианское учение от апостолов Петра и Павла.
После многих апостольских трудов и совершенных им чудес сановники императора Трояна пытались принудить святого к принесению жертвы бесам, но он остался непоколебимым в вере. Тогда его отвезли на лодке далеко от берега в море и с якорем на шее утопили.
Два верных ученика святого попросили всех видевших это помолиться о том, чтобы Господь открыл им останки священномученика. Когда народ стал молиться море отступило о берега на расстояние 400 шагов.
Люди, подобно израильтянам пошли по дну и нашли мраморную пещеру в которой покоилось тело Климента, когда же ученики хотели взять его мощи, то им было дано откровение, что с этих пор море будет ежегодно отступать в день памяти святого, давая верным возможность в течении 7 дней поклониться мученику. Так продолжалось 8 веков и многие поколения христиан были свидетелями этого чуда и множество других, совершавшихся по молитвам к Клименту.
Однажды, когда море отступило родителями случайно был забыт в пещере ребенок. Когда это обнаружилось море уже отступило обратно. Родители весь год оплакивали его и войдя через год в пещеру на поклонение, нашли своего ребенка живым и здоровым у гробницы святого. Он рассказал, что Климент сохранил его живым, питал и отгонял страхи.
В царствование Никифора море перестало отступать, пока туда не приехали просветители славян Кирилл и Мефодий которые вместе с множеством верующих отправились на корабле с молитвой и чтением псалмов по Черному морю и тогда среди ночи море озарилось светом и им были явленны мощи святого, которые торжественно привезли в храм, и когда там совершили литургию, по молитвам святого Климента произошло множество чудес - слепые, хромые, убогие получали исцеление те, кто с верой прикладывался к его мощам. Множество Благодати Бог явил через мощи святых пророков, апостолов, мучеников и преподобных. Например в XIX веке произошло поднятие святых мощей святителя Тихона Задонского, за 9 дней было официально зарегистрированы более 200 случаев исцелений от неизлечимых болезней.
О десятках тысяч современных случаев исцелений и чудес от мощей преподобного Сергея Радонежского и блаженной Матроны Московской написано много томов свидетельств.
![]()
Это интересно
+2
|
|||
Последние откомментированные темы: