Рассылка закрыта
При закрытии подписчики были переданы в рассылку "Английский от Смирнова" на которую и рекомендуем вам подписаться.
Вы можете найти рассылки сходной тематики в Каталоге рассылок.
ENGLISH4U.com.ua - Английская Грамматика по E-mail
Информационный Канал Subscribe.Ru |
Грамматика английского языка. Выпуск 5 | |||||||||
Рассылка сайта www.english4u.com.ua | |||||||||
Новости | |||||||||
Обои для рабочего стола с символикой English4U. Качайте:
На сайте восстановлена работа ФОРУМа для изучающих английский язык. Самые популярные товары нашего "Первого в Украине интернет-магазина для изучающих английский":
| |||||||||
Использование глаголов shall / will / need / dare в значении модальных. | |||||||||
В некоторых случаях в качестве модальных могут использоваться глаголы, не являющиеся сами по себе таковыми:
В этом значении shall может использоваться только в утвердительных и отрицательных предложениях, но не в вопросительных.
will => для обозначения решимости / согласия выполнить действие со стороны говорящего; в этом случае он используется только с местоимениями в первом лице:
В данном значении will может использоваться только в утвердительных предложениях.
Примечание:
Примечание:
Форма needn't с формулой Active Perfect обозначает действие, которое не было необходимости совершать:
Следует различать:
must not (mustn't) => обозначает запрет;
need not (needn't) => обозначает необязательность совершения действия:
ТЕКСТ ДЛЯ ПЕРЕВОДА:
Джек и Фред рабочие. Они работают на одном из заводов США. Их можно видеть здесь каждый день. Им приходится трудиться изо всех сил (to work hard), потому что они хотят жить хорошо. Сейчас у мужчин перерыв, они пьют кофе вместе с друзьями. Им разрешается устраивать такие перерывы каждые два часа. Фред чувствует себя не очень хорошо. Ему сегодня не нужно было приходить. Друзья должны помочь Фреду.
Они звонят цеховому врачу, но врача нет на месте - ему нужно было выйти. Он должен вернуться через час. Без совета доктора мужчины не в состоянии помочь Фреду. Им нужно продолжать работу. Фреду придется подождать.
Jack and Fred are workers. They work at a plant in the USA. They can be seen here every day. They have to work hard because they want to live well. Now the men are having a coffee break with their friends. They may (are allowed/permitted to) have the break every two hours. Fred doesn't feel well. He needn't have come today. The friends must help Fred. They call their shop doctor but the doctor is not in / is out. He had to go out. He is to come back in an hour. The men cannot help Fred without the doctor's
advice. They have to go on working. Fred has to wait.
По материалам книги Л.Кутузова
Business letters are used as ways of communicating between companies. They may be used to request information, send information, sell products or for dozens of other reasons. Either way, business letters must look professional.
A letter from your company is often the first impression that a potential client receives about your business. You want that this impression to be a good one and the way to do that is to format your business letters correctly and professionally.
Each basic part of a business letter is listed below with a complete explanation of its purpose. An example letter is provided as a reference at the end of this article.
Heading
The heading of a letter is the address of the sender. Most businesses have a letterhead with this information already imprinted. If you do not have a pre-printed letterhead, you can create one on your computer that looks very professional. You should include the name of the company, the address, phone and fax numbers and e-mail address. You may also choose to include your company's logo. If you are not using a letterhead, you should enclose a return address (this is simply the address of the letter's sender).
Date Line
The date line is just what it implies, the date. The month should be written out in full, followed by the date and the year, also written out in full. Example: January 1, 2000. If you are using a company letterhead, the date line should be typed three lines below the heading. If you are using a return address, type the date line directly below the return address, leaving no spaces.
Inside Address
The inside address is the name and address of the person or business that you are sending the letter to. The person the letter is addressed to is also called the addressee. Type the inside address five lines under the date line. The inside address should contain the same information that will be used on the envelope.
Salutations
The salutation is the letter's greeting. It should be typed two lines underneath the inside address. Include the addressee's name and courtesy title along with the greeting.
Example: Dear Mrs. Pipes
Body of Letter
The body of the letter is where you discuss the purpose of the letter. The body begins two lines below the salutation. Usually the body paragraphs should be single spaced with two spaces between each paragraph. If the letter is very short, you may use double spaces between the sentences to give a balanced look to the letter.
Complimentary Close
The complimentary close is a courtesy signal at the end of each letter. It should be typed two lines below the body of the letter. Keep your complimentary close professional. Never close a business letter with Love, Your Friend or any other personal notation. Some good, professional choices are Sincerely, Cordially, Regards, and Respectfully.
Writer's name and title
The writer's name should be typed on the fourth line following the complimentary close. The writer's title should be on the line directly below the name. The space in between the complimentary close and the typed name, is to be used for the writer's signature.
Example: Jeremy Christopher
EXAMPLE:
This is where you will begin the first paragraph of your business letter. Do not indent any spaces in a block format. Start each line at the left margin. When you are ready, you may go on to your second paragraph.
This is where you will begin your second paragraph of your business letter. Just as in the first letter, you will not indent the paragraph. You should leave one line between the two paragraphs. After you have finished writing your letter, you are almost done.
Sincerely,
Some Practical Advices |
Subscribe.Ru
Поддержка подписчиков Другие рассылки этой тематики Другие рассылки этого автора |
Подписан адрес:
Код этой рассылки: job.lang.engl.e4u |
Отписаться
Вспомнить пароль |
В избранное | ||